לא נכנסתי להדרכהדורות
הדרכהסמיילי10
לפני הכל את צריכה לבדוק עם עצמך טוב טוב אם את באמת רוצה להיות מדריכה אם כן אז תגישי ערעור ואל תוותרי על זה כי יכול להיות שלא ראו המון צדדים בך וכמו שאומרים השיבוץ שלך נפל בין הכיסאות.
נכון יש המון צדדים לזה שלא נכנסת יש את הצד של האמונה ולקבל את המצב כי זה מה שאמור לקרות אבל מצד שני יש את הצד שלהלחם על המקום שלך והרצון שלך להיכנס להדרכה .מקווה שעזרתי ,המון בהצלחה!
לא נעים.בניעקיבא
כשאתה ממש רוצה משהו, ולא מקבל אותו.
אין ספק שחווית ההדרכה בונה בך דברים, ונותנת לך הזדמנויות שלא מקבלים במקומות אחרים.
אבל יחד עם זה, כמו בכל דבר, מגיע גם סל של חובות - האם את רוצה לקחת את זה על עצמך?
לא נראה לי שיש לך או למדריכה שלך או לרכז דרך לדעת אם תהיי מדריכה טובה או לא. אם את מחפשת תשובה לשאלה הזאת, נסי לפנות לאנשים שמכירים אותך, כמו מחנכת, יועצת ועוד. תוודאי שהם אומרים לך את האמת (נגיד שהם חושבים שאת לא מתאימה, מה הם יגידו? תני להם את האפשרות להיות ישירים איתך).
גם אם את מתאימה להדרכה, אולי נוסף להדרכה את מתאימה לדברים נוספים? כלומר, זה נראה שאת רואה את ההדרכה כפסגת כל השאיפות, אבל אולי יש עוד דברים? עוד מקומות בהם אפשר לגדול ולצמוח ולהשפיע על אחרים?
ואם חשוב דווקא הדרכה - אולי אפשר בסניף חוץ? או במסגרת שהיא לא תנועת נוער?
גם בתוך התנועה, מעבר לסניף עצמו, יש דברים רבים וטובים שאפשר לעשות.
אם יש לך מטרה, את תהיי מדריכה טובה.קדש חייך
אסביר: כל המדריכים שהיו לי ובאמת השפיעו עלי, היו מדריכים שבאו עם מטרה מסוימת. בשבט שלי אני רואה הרבה בנות שהן חכמות ויפות וצדיקות אבל אין להן באמת מטרה. העיקר להדריך בשביל הקו"ח. בשביל הוואסח.
דוגמה למטרות- לחנך דור נאמן ומסור לעמו תורתו וארצו, לקרב את החניכים לנושא של ביהמ"ק, ללמד את החניכים על אישים מסוימים, שהנכיח את התנועה בישוב\עיר שלך, לקרב רחוקים...
אם יש לך סיבה להדריך, את תהיי מדריכה טובה. זהו זה.
הכריזה ויכולת הניסוח באים אח"כ.
בתור מדריך...ר גאחרונה
להדריך זה קשה. החניכים מפריעים, לא יושבים בשקט לרגע, זו חתיכת משימה. לא מספיק שיש לך מטרה ואידיאלים, צריך שתהיי אסרטיבית וכריזמטית וזה הדבר מהשלושה הכי חשובים. אם את חושבת שאת יודעת להשקיט אותם כמו שצריך, יש לך משהו חשוב להעביר להם שהם יקבלו ממנו המון ואת לא רוצה לעשות את זה "כי ככה כולם עושים" כדאי לך לערער, אבל איך תרגישי אם בגלל זה החברה הכי טובה שלך תצא?...
תבדקי עם עצמך עד כמה את באמת יכולה להשקיע בזה ביחס למה שתוכלי לתרום בצוות נחשון, שהם האנשים האחראים שפועלים מאחורי הקלעים ותורמים כמו הרבה מאוד מדריכים.
לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
תלוירעות שרהאחרונה
בנטיעות וכזה נראה לי שכן
במחנה יש משהו נפרד
אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה
יש למישו אולי?
קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת
לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?
לכיתה ואחי אהוביה
חלק ממערך בת מצוה
באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי..
צ'אט ג'יפיטיזיויק
להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:
חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)
מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.
דקה 1-2: שאלה פותחת
שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"
תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).
דקה 3-5: סיפור קצר
ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."
שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"
דקה 6-10: דיון קצר
שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"
עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.
חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)
מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.
דקה 1-2: הסבר קצר
אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."
דקה 3-8: פעילות קבוצתית
חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.
תן לכל קבוצה משימה:
קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.
קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.
קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).
כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.
דקה 9-10: שיתוף מהיר
נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).
חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)
מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.
דקה 1-3: דבר תורה קצר
אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."
דקה 4-7: פעילות אישית
תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."
תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.
דקה 8-10: סיום מעודד
אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."
סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).
הערות למנחה:
שמור על אווירה קלילה ומכבדת.
התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.
הבא דף ועטים לפעילויות.
אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.
בהצלחה!
צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה
אני ממש מסכימה איתך..
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכני
אחי אהוביה
לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמח
אחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז
חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)
מדשיותאנונימי (פותח)
טוב נושא קשוח אז ככה..
בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה).
אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.
עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.
עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית
קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?
תשחרר. לא בידיים שלךמשה
סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades
מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו
במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה.
סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז
מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות
צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש
רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?
וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)
ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)
תודה רבה!