יש לי שאלה עלאהבתעולם

הסיפור ההוא מהגמרא על זוג צדיקים שהיו נשואים מס' שנים והתגרשו כי לא נולדו להם ילדים, הלכה הצדקת ונישאה לרשע והפכה אותו לצדיק, הלך הצדיק ונשא מרשעת ונהפך לרשע בעצמו.

אתם באמת חושבים שגברים הם כמו פלסטלינה שאישה יכולה ברצותה או לא לעצב בכאוות נפשה או כבבואתה?

מה עושה את הגבר ליותר נפעל בדבר הזה? ולמה לאישה יש כח בעניין הזה ולא הפוך?

האם יש מקרים שא"א להשפיע על גבר? 

אשמח להרחבות בנושא.

 

@ד.

@סוסה אדומה

וכל האחרים..

מעניין אותי מה יש לכם לומר

 

שאלה יפהימ''ל
ראשית - זה לא גמרא אלא מדרש.

דווקא בגמרא מופיע מעשה הפוך על אישה שהתחתנה עם ת''ח והייתה קושרת לו תפילין, ואח''כ התחתנה עם עם הארץ והייתה קושרת לו קשרי מוכסין (עסק מפוקפק הלכתית). מה שמראה שיש מקרים כאלה ויש אחרים.

לא בטוח שזו כוונת המדרש, אבל אני חושב שאפשר להבין שמטרת הבחירה בבני הזוג (כמדומני שהלשון היא ''הלך הוא ונשא ועשתה אותו'' וכן ''הלכה היא ונשאה ועשתה אותו'' או משהו בסגנון) היא זו שהתוותה את הכיוון אליו ילכו בעצמם, ולאו דווקא ההתדרדרות אחריהם שהייתה רק פועל יוצא.
חשדתי שזה היה מדרש.אהבתעולם

תודה על התשובה.

מנסה להגיע למסקנות בעקבות מה שכתבת וטרם הצלחתי..

 

אני בעצם שואלת מה האמת בגדול  מצד הטבע האנושי?

ברור שיש כאלה וכאלה ויש מקורות שתומכים מקרים כאלה ומקורות אחרים שתומכים במקרים אחרים.

 

כל הזמן משתמשים במדרש הזה כדי ללמד את המסקנות שהבאתי למעלה, ביחוד נשים.

אז מה , עובדים עלינו כדי להעצים אותנו?

לאימ''ל
זה באמת נכון ש''חכמות נשים בנתה ביתה ואיוולת בידיה תהרסנו'' - לאישה יש כוח גדול להשפיע על האיש שלה.
אבל זה לא חזות הכל - זה תלוי בבחירה שלה אם להיות משפיעה או לא, ותלוי באיש אם הוא בוחר להיות מושפע או לא.
וזה גם נכון לכיוון ההפוך - לאיש יש יכולת להתוות דרך אבל גם כאן זה לא חזות הכל וזה תלוי בבחירה של שניהם.

בקיצור: מדובר בכוחות שטבועים באישה (כמו שיש כוחות שטבועים בגבר) - אם הם יבואו לידי ביטוי או לא ובאיזה אופן זה כבר תלוי בזוג.
אזאהבתעולם

אתה אומר שיש לה כח קצת יותר גדול מהאיש להשפיע אבל לא הרבה יותר. נשמע לי הגיוני.

והמסקנה שכדאי לה לא לקחת סיכונים מיותרים בבחירות שהיא עושה בחיים..

חז"ל סיפרו סיפורים מנוגדים, כי שתי האפשרויות קיימותעזריאל ברגר

יש נשים שמשפיעות על בעליהן, ויש גברים שמשפיעים על נשותיהם.

בקיצור: לא מומלץ לצדיק להתחתן עם מרשעת - שמא היא תשפיע עליו, ולא מומלץ לצדקת להתחתן עם רשע - שמא הוא ישפיע עליה.

ובכלל, להתחתן מתוך תכנון להשפיע על בן הזוג ולהפוך אותו להיות כמוני - זו טעות מרה בדרך-כלל...

זה מדרש בראשית רבה יז, ז:חסדי הים
"מעשה בחסיד אחד שהיה נשוי לחסידה אחת ולא העמידו בנים זה מזה, אמרו אין אנו מועילים להקב"ה כלום, עמדו וגרשו זה את זה, הלך זה ונשא רשעה אחת ועשתה אותו רשע, הלכה זאת ונשאת לרשע אחד ועשתה אותו צדיק, הוי שהכל מן האשה."

'אשה' גימטריא 'דבש'. כשנופלים לתוכה אי אפשר להסיר את המתיקות, ואפילו דם שנופל לדבש הופך להיות דבש. אשה יש בכוחה ללכוד את הבעל ולהפוך אותו להיות כמוהה בגלל הכוח המתוק החזק שלה. (הגר"ח קנייבסקי)
זה לא "פלסטלינה"..ד.

ולא נוטל את כח הבחירה מהאדם - 

 

אבל אומר שיש צדדים של יכולת השפעה, עם הזמן, לאופי מסוים, לכאן ולכאן.

 

ועל כן, צריך לשים לב עם מי מתחתנים..

לא פלסטלינה אלא פימו.סופרייטינג

בחוכמה, אני יכולה לשנות אותך בשבועיים.

רק האישה קולטת את המנעים הרגשיים של הבעל והיא יכולה להכריע את הכף.

אם את רוצה, יש לי כמה כללים איך לשמן את המערכת.

נו, מה הכללים?אהבתעולם


אשת און בן פלת, זרש ואיזבל הם כוכבות המשחק.סופרייטינג

אם את שואלת לגבי יחסים בין גבר ואישה ולא חברה וחברה אז ככה.

1. תהיי בצד שלו. מה זאת אומרת? לא שאין מריבות ואין ויכוחים, זה לגיטימי. לפעמים הוא מתנתק או רב או כועס עליך רק בגלל שאת לא נותנת לעצמך להיות אשתו. לדוגמא: אם הוא מציע לך עכשיו שטטוסי איתו לבנקוק (וממש לא מתחשק לך, והוא ואת יודעים שזה סתם שטות) הוא לא באמת רוצה שטטוסי איתו עכשיו, הוא רוצה שתהיי בצד שלו  שתתמכי בו וברעיונות שלו. למה שתגידי לו שזו שטות אם לא זה מה שהוא רוצה??? את הרי יודעת שכשתסכימי איתו ייצא לו החשק. משפט טוב זה "אתה צודק"  (להיזהר לא לומר את זה מתוך מרמור.) "אני סומכת עליך"   "טוב לי איתך"  אתה בעל טוב, אם יהיה לו סמכות להחליט בבית אז הוא יחליט שאת המחליטה.

2. יש לכם צרכים שונים. הוא שר החוץ ואת שרת הפנים. המשרדים והאגפים וניהול כוח אדם, שונה בתכלית. כמו שאת רוצה שהוא יאהב אותך יפנק אותך וכו' הוא צריך את הכבוד שלו, ממך. את צריכה לכבד אותו עד כמה שאת חושבת פלוס עוד קצת, כפי שהרמב"ם כותב שהיא תכבד אותו 'יותר מדי'.

3. גבר הוא מידת הרחמים, באמת באמת הוא רוצה לתת לך כי בא לו לעשות טוב. תתני לו לשמוע את זה שקיבלת, שהוא נתן וקיבלת ואת מעריכה אותו על זה. הוא רוצה שיהיה לך טוב אז למה את לא אומרת לו את זה???

4. הזהרו מלדבר לשון הרע גם כשקשה לך להתאפק וממש ממש יושב לך על הלב ואת מאוד רוצה שהוא יקשיב ויתמוך בך- נכון זה קשה אבל זה בונה קשר של אהבה אחווה והרבה מאוד אמון.

5. תלכי לפי האינטואיציה הנשית שלך ואל תחשבי על 'זכויותייך' ו'שוויון' ו'פמיניזם' 'וסליחה גם הוא צריך' ו 'זה גם הילדים שלו' ו'אני לא חלשה' 'גם לי מגיע להנהיג' וכו'... כל זה תשאירי  לשונאי ישראל. את צריכה לחוות את המקום הפנימי שלך שאת רוצה לקבל ולהכיל והוא רוצה לתת, כך תוכלי לתת לילדים ולך עצמך חיים ואיכות חיים.

זהו, ועוד משהו תחשבי "לעשות רצונך אלקי חפצתי"

ועוד פסוק אחד מכריע "הורני ה' דרכך".

תהני, זה העיקר

חלק ממה שכתבת כאן,ד.

אלו דברים שיכולה להיות בהם הרבה אמת.

 

אבל זה תלוי:

 

אם אשה תנהג כך מתוך תפיסה שזו האמת, אכן יש לה סיכוי שתצליח. תבנה יחסים טובים הדדים. על זה נאמר, "חכמת נשים בנתה ביתה".

 

אבל אם היא תעשה את זה כתרגיל, מתוך מחשבה שכך היא "תעצב אותו כמו פימו"... אז היא עלולה לשלם ביוקר רב. כאשר גם הדברים ה"טובים" מתבררים כתחבולה, אז כמעט שאין תקנה לבניית אמון מחדש.

 

ובוודאי שלזרש ואיזבל לא היתה שמץ יראת שמיים... וגם לא הקפידו על שמירת הלשון.

 

אז הכי טוב, קחי את התוכן החיובי במה שכתבת - ואל תחשבי על תרגילים ועל "לעצב". אלא על מה אמיתי.

צודק, על מלא.סופרייטינג

מכאן אני מזהירה לנשים לשנות את בעליהן

'והוא ימשול בך'.

אלא מאי, שכשאישה עושה רצון בעלה במובן הפשוט של לעשות כרצונו, אזי שיש כאן מובן עוד יותר עמוק שהיא ממש 'עושה' את רצונו, מעצבת את מה שהוא ירצה.

וכל אישה חייבת ברצון בעלה, ראשית כל במובן הפשוט.

 

והוא ימשול בך זו קללה כמו בעצב תלדי בנים והיאאורין

משתפרת היום כשמתקרבים לגאולה, ברוך השם. גם בקללת הלידה יש שיפור- האפידורלים ליניהם. ברוך השם.

אין צורך באפידופל. תה עלי פטל אדום מונעים כאב בלידה.הסיירת

לשתות כל יום מתחילת החודש התשיעי 1 כוס תה עלי פטל אדום.

ובעת הצירים לשתות כמה כוסות.

נראה לי זה משפר את יעילות הצירים אך לא מונע כאבאורין


רק אומר שבתקופת אחאב ואיזבל ע''פ הגמראנחשון מהרחברון
לא אמרו לשוה''ר. אפילו בנו של אחאב... מניח שגם אשתו...
אל תניח לגבי אשתו... איזבל היתה חריגה ברשעותה..ד.


ועדיין הגמ' אומרת שבדורו של אחאב לא היו דילטוריןנחשון מהרחברון
כן. אומרת כללית. שהיו יוצאים למלחמה ונוצחים, כי לא היו בהםד.

דילטורין. "דורו של אחאב". 

 

אבל זו אמירה כללית, לא מחייבת לגבי איזבל ספציפית, שהגיעה בכלל מעם אחר.

אחאב ואיזבל דיברו על נבות, זה מפורש בכתובהסטורי
לא היו דילטורין בציבור, שיגלו לאחאב שעובדיה מחביא נביאים.
לגזור ולשמור.efyefy


נו... זו סיסמה בעלמא.ד.

ובאמירה כזו, עלול להיות גם צד של יוהרה לא קטנה, וזחיחות.

 

"יכולה לקלוט מניעים רגשיים"; אצל איש נורמלי יש עוד הרבה מעבר למניעים רגשיים.

 

אני כנראה עם נסיון חיים רב יותר, לפי צעירות שנותייך.

 

מאד הייתי מציע לך, לא לגשת לנישואין בחשיבה כזו. מתכון בדוק לכישלון צורב, שכולל כמובן גם אי הכרה באשמה-העצמית של הגישה הזו..

זאת האמת באמת, בלי קשר לגישתי לשידוך.סופרייטינג

הדעה שלי, היא שלי.

הדעה שלך, שלך.

אתה מראה את שלך, אני את שלי.

בלי המלצות לשידוכים.

תודה מכבודך.

כמובן,ד.

מה שאני מגיב - זה מה שאני חושב וגם מה שמכיר מנסיון-חיים מצטבר. לא בשם מישהו אחר.

 

על תוכן הדברים שכתבת בהודעה השניה, שראיתי אח"כ, אכן הגבתי בהסכמה, גם בהתפעלות מסויימת מהניסוח.

 

על הכתיבה הזו, "כמו פימו.. יכולה לשנות בתוך שבועיים" - שמציגה כאילו האיש הוא כלי משחק לאשה "תוך שבועיים", ואין בה לא כבוד ולא אמת - הגבתי כמו שהגבתי.

כמובן, יתכן שהתכוונת למה שכתבת יותר מפורט אח"כ, בדברים שיש בהם גם כבוד וגם אמת.

 

אבל הכתיבה הזו, כמו שהיא, שאשה תשנה את בעלה "כמו פימו בתוך שבועיים", היא אכן בדיוק כמו שהגדרתי. צעירה ומסוכנת.

 

ובוודאי שאמליץ להיזהר מזה. אם אינך רוצה - לא חייבת לקבל. כל תגובה נכתבת לא רק עבור מי שאליו/ה מגיבים, אלא עבור כל מי שקורא/ת.

 

ואכן, אני חוזר ומזהיר, שמי שתיגש לנישואים בגישה שהיא, ע"י "פטנטים", תשחק בבעלה כמו פימו ותוך שבועיים תשנה אותו - נישואיה עלולים לכישלון צורב. ובהיות שזו גישה יהירה, יש להניח שגם לא תודה באשמת גישתה.

 

 

כמדומני זה תד"א.עברי אנכי

תראי,

אולי אנשים פה לא יאהבו את מה שאני אומר. אני לא ממש יודע מה הדעות של אנשים פה.

 

ככלל? הגבר מוביל, משפיע ומתווה את הדרך. לא סתם שמו בעל הבית.

ויש לי נימוקים לזה.

לא נראלי שזה המקום כאן.

 

אם כן, לכאורה סותר, לא?

 

כאילו. ברור שזה שונה ואני מנסה לשים את האצבע מה בדיוק הנקודה.

נראה לי שנכון לומר ככה..

 

פה מדובר על יראת שמים. שימי לב. צדיק. רשע.

לא מדובר פה על ימין או שמאל פוליטי. או הרבה דברים אחרים. שבהם.. על פי רוב. הבעל מוביל. לא רק בבתים דתיים כי זה דת או משו. זו המציאות. פתאום האשה היא המראה של הבעל מול עצמו.

 

יראת שמים זה דבר פנימי וטהור, דבר שנובע מהלב ומוקרן החוצה.

הקשר בין ההתנהגות החיצונית לירש הוא קשר ישיר.

כשיש לאשה יראת שמים טהורה ופנימית. בעוד היא אשה, מבטאת את הרגש והפנימיות, אני לא חושב שיש דרך לא להיות מושפע מזה..

יש כאן איזה עברי אחד שכותב לעניין.סופרייטינג

מסכימה אתך בכל לב.

אגב, אתה לא צריך לחשוש כי פשוט מתחשק לי לצאת במלחמת חורמה מול הפמיניזם.

הבעל הוא הבעל בית, הוא הקפטן.

כמוש"כ בבראשית 'ואל אישך תשוקתך... והוא ימשול בך'

אבל מה, יש מה שהאישה נקראת בית והיא היא המעצבת אותו, היא מחליטה על איזה בית יהיה בעלה 'בעל הבית'.

היא רוקמת את הבית, את היראת שמיים.

חכמינו אמרו על הפסוק "שמע בקולה" על שרה אמנו 'לפי שהיא גדולה בנבואה לאברהם אבינו'

האינטואיציה, הרגש לעבודת ה', באמת מכריע לגבי צדיק ורשע.

ועוד כלל: בנאדם אוהב להיות היכן ואיך שאוהבים אותו. (אגב, זה תקף לכל המינים)

אז אם את אוהבת ומעריכה (וגם אומרת את זה במילים) את היראת שמיים שלו והתורה שלו, הוא יתמיד בזה. 

'קחו עמכם דברים'- קחו את הכלל הזה, זה עובד נפלא.

היא מחליטה על איזה בית יהיה בעלה 'בעל הבית'.עברי אנכי

מהמם.

 

לאותם שמחזיקים בטענת הפמיניזם

בטוחני שאין שום רב שמחזיק בדעה הזאת

וזה רק עמי הארצות שסוברים ככה

 

למה אני אומר את זה?

(ממש בקצרה..)

בעולם הקבלה כל הזמן מודגש שיש דמיון בין דרך ההנהגה של ה' למציאות בעולם. דימיון בין למעלה ללמטה

ישנם פרצופים המומשלים לזכר, וישנם שמומשלים לנקבה

למשל, קודשא בריך הוא (שנקרא ז"א), הוא הזכר. כנסת ישראל היא השכינה הנקבה.

 

כל השפע של השכינה זה רק מה שהוא משפיע לה

והיא משפיעה את כל השפע הזה בעולם.

 

איך יכול להיות שבדבר הזה האישה היא יכולה להיות המובילה והיא תוביל את הבעל?! איך??

איך יכול להיות??? קול דמי אחיך זועקים מן האדמה.סופרייטינג

עוד כמה מנהיגות נשים ואנחנו בתהום.

אם התחלת בקבלה אז אמשיך.

האיש הוא חג"ת נה"י, והאישה מלכות שהיא 'לית לה מגרמיה כלום', היא רק מקבלת, וזו גדולתה.

ואם היא מתחילה למשול אז הכול הולך ממנה, הסתלקות המוחין והדרך אל חושך על פני תהום, קצרה.

מעניין לעניין שבאותו העניין, לגבי בחירות, אין לי מושג מה תצביע, אתחיל בכך, אין שום מפלגה המשקפת לגמרי את התורה והמצוות. אבל מה, המפלגה שמקיימת הכי הרבה מצוות זה יהדות התורה והשבת, באות ג'.

ובפרט בעניין הזה שהרמב"ם כותב, שום תשים עליך מלך- מלך ולא מלכה'.

נכון שלא הכול בדיוק לפי התורה, אבל ברור שהרבה יותר.

 

 

פשש מאיפה הידע הזה בקבלה?עברי אנכי

אני לא יודע אם זו דווקא ג. אבל זו לא ימינה.

 

 

יפה שאת אשה שאומרת את זה

זה נחמד

זה אמיתי. ב"ה. אשרייך.

משיעורים בעץ חיים מפי אבי ומורי.סופרייטינג

אני הגעתי הנה לעולם כמו כל נשמה, לתקן את העולם במלכות ש-ד-י-. או כמו שאומרים לתקן את מקומו בשורשו העליון.

מי יודע אם הגעתי למלכות אם לא כדי לצעוק את זה, ' שאין שיוויון אבל יש תכלית'.

להפיץ את זה גם בעיתונים (מה שאני רוצה להכניס מאמרי הגות ומחשבה יהודית בעולם הכללי יהודי כמו הארץ ומעריב)

זו ג'  ולא ימינה, למרות שהנפש הבהמית שלי אוהבת יותר את ימינה אבל בקרב הזה ברוך ה', האלוקית ניצחה ולמרות שמצע של כלכלה חופשית שאין בג', למרות זאת אצביע ג', עדיף לי חור בכיס מחור וכאב כביכול במלכו של עולם.

 

 

את כותבת מענייןאהבתעולם

חבל להכניס פוליטיקה, את מקטינה את ההשפעה של מה שאת כותבת כאן.

אבא שלך מעביר שיעורים בעץ חיים?!עברי אנכי

מגניבבבבבבבב

 

הוא מוכר?

 

אולי ש"ס. למרות הבעיה איתם אני מחזיק מהם יותר.

נראה מה הרב מאזוז אומר במי הוא תומך.

'העיקר שיכווין ליבו לשמיים'סופרייטינג

לא משנה מה תצביע, ש"ס או ג'.

שתיהן משקפות את רצון הבוחר המאמין, את הרצון של 'לעשות רצונך אלקי חפצתי'.

 

לא לגמריעברי אנכי
עבר עריכה על ידי עברי אנכי בתאריך כ"ה באב תשע"ט 10:06
עבר עריכה על ידי עברי אנכי בתאריך כ"ה באב תשע"ט 10:06

זתומרת

אם את שואלת אותי?

ברור שלא ימינה

יודעת מה? לא ברור. אין לי כח לזה. אבל זה לא הם.

 

 

אבל בבחירות הקודמות למשל הייתי מצביע טב ולא ג

(אגב, אני קטין. אין לי זכות הצבעה גם בבחירות הקריבות..)

יותר שלם זה להצביע נעםנקדימון

ג' וש"ס חסרים את הכרת הטוב הגאולית על השלב החדש שעם ישראל נכנס לתוכו עם קום המדינה.

גם זה סוג של כפירה - בהשגחת ה' ובהתממשות חזון הנביאים.

נעם פועלים למען כלל ישראל, ולא רק למען הציבור שלהם או הישיבות שלהם.

תורה שלימה נמצאת אצל נעם. ואכמ"ל כי זה לא נושא השרשור.

יערצונך חפצתי
עבר עריכה על ידי רצונך חפצתי בתאריך כ"ו באב תשע"ט 21:28


עווליוסי 7
מי שכותב קבלה בפורום בערוץ 7 כנראה שהוא לא ראוי ללמוד קבלה
אם אתה חושב שזה קבלה, כנראה אתה לא יודע קבלה.עברי אנכי

מושגים בסיסיים בקבלה תמיד ידעו.

ולא התאמצו להסתיר אותם.

 

אין אדם שלא יודע על 4 עולמות אצילות בריאה יצירה עשיה

אין אדם שלא יודע שיש 10 ספירות

 

תראה בתשובות של רבנים ספרדים מהדור הקודם, לא התאמצו להסתיר דברים כאלה

אין לך בכלל מושג.

 

חוץ מזה

לפני שאתה משמיץ אותי

אני שומע שיעורים בהלכה ובדברים אחרים שהרב מכניס מושגים קצת.

גם על דינה - נאמר שהיא היתה מחזירה את עשיו בתשובהאניוהוא
ולכן יעקב נענש.

הכח של האשה גדול מאד.
חסר כאן דיוק. מאיפה אתה לקח את זה???סופרייטינג


אני אסביר קצתאניוהוא
האיש הוא משפיע האשה היא מקבלת.
אבל מאידך - האשה היא מידת 'מלכות'- שכל מה שיש לה זה כדי להשפיע הלאה למה שמשתלשל ממנה.

כלומר - מה שהאשה רוצה לקבל - זה מה שבעלה ישפיע, ומה שהיא מקבלת היא תוכל להחזיר לו.
זה מדרש בראשית רבה עו, ט ומובא ברש"י לב, כג:חסדי הים
"ואת אחד עשר ילדיו" - "ודינה היכן היתה? נתנה בתיבה ונעל בפניה, שלא יתן בה עשו עיניו; ולכך נענש יעקב, שמנעה מאחיו שמא תחזירנו למוטב, ונפלה ביד שכם."
אני מוכרחה לקרוא לך רבי.סופרייטינג

לימדת אותי תורה, תודה רבה.

זה יותר מעולם ומלואו. כמוש"כ בירושלמי (פאה- אלו דברים) אפילו פסוק אחד מהתורה שקול כנגד כל מצוות התורה.

נראה לי כמעט כל הבנים בפורום מכירים את המדרש הזהחסדי הים
מכיוון שזה מובא ברש"י.
זהו, שאני חדשה.סופרייטינג


מקור מעניין בנושאמושיקו

ב"ה יום ה' כ"ג שבט, תש"ז

כבוד הוו"ח אי"א נו"מ וכו' התמים... שי'

 

 

שלום וברכה!

 

 

במענה על שאלתו וזה תוכנה:

 

 

א) מצאתי מחלוקת בענין הזווגים, אשר לפ"ד החוקרים יש בזה בחירה חפשית ולפ"ד המקובלים הוא בגזירה. ושאלתי איך היא הכרעת תורת החסידות בזה.

 

 

ב) משמע בכ"מ בדא"ח שענין זה הוא בגזירה. וא"כ מהו פעולת ההשתדלות בזה האם זהו רק עשית כלי והלבשה בטבע.

 

 

והנה לא ציין במכתבו המקומות ששם מצא את כהנ"ל. גם לא זכר החילוקים שיש בשתי שיטות הנ"ל בכל אחת מהם גופא, ואשר שאלתו הראשונה נוגעת בהלכה למעשה ונפסק כבר הדין בפוסקים.

 

 

ואבוא בהצעת השיטות בזה ובמילא יבואר כהנ"ל.

 

 

* * *

 

 

בענין הזווגים אם הבחירה חפשית בהם לגמרי או במקצת או כלל לא, מצינו בזה כמה חילוקים ושיטות, ובכללות מיוסדים הם ותלוים באופן פירוש דרז"ל במו"ק (יח, ב) סוטה (ב, א) סנהדרין (כב, א) ב"ב (יב, ב) בראשית רבה (ר"פ ס"ח) זח"א (צא, ב. רז, ב.

 

 

רכט, א) זח"ב (קע, ב) זח"ג (רפג, ב) ועוד (מציינים למדרש תהלים אבל אינו תח"י לעיין בו).

 

 

* * *

 

 

והשיטות בזה:

 

 

א) ב"ק גוזרת בת פלוני לפלוני ואין רחמי אחר מועילים אלא

 

 

שישאנה - האחר - למשך זמן מה אבל לא יבעלנה ואח"כ מגרשה או מת ונישאת למי שנגזרה לו (ס' חסידים סי' שפג) - והנה אף שלא פי' בס' חסידים באיזה זיווג מדבר, בכ"ז כדי שלא להרבות מחלוקת בין הסוגיא דמו"ק וסוטה, י"ל דכוונתו הוא דוקא בזווג ראשון.

 

 

ב) תפלת אחר מועלת שישאנה ויבעלנה אבל סו"ס מתגרשת או מת בעלה ונישאת לבן זוגה (שם לפי' ראשון של אזולאי*, ר"ן במו"ק).

 

 

ג) ב"ק גוזרת, אבל התפלה יכולה לבטל הגזירה לגמרי (רש"י על הרי"ף במו"ק, מדלא פירש שאינו אלא לזמן. תוס' סנה' כב, א מדמדמה לה להפיכת הולד מזכר לנקיבה דלגמרי הוי. וכ"מ דעת הצ"צ בחי' על הש"ס מו"ק).

 

 

ד) בחירה חפשית היא לישא או לא, אבל אם בחר לישא נגזר מהב"ק שתהי' בת פלונית, ואחר ברחמים יכול להקדימו, אבל אין זיווגן מתקיים כנ"ל שיטה שני' (תשב"ץ ח"ב סי' א).

 

 

ה) ב"ק יוצאת כו' אינו ענין של גזרה אלא רק נטי' מצד הטבע, שמצד טבע תולדתו קרוב ונקל הוא שיבחר בבת פלוני מצד טבע שלה אבל הבחירה חפשית הוא בזה (כ"מ דעת הרמב"ם רפ"ח משמונה פרקים שלו, וראה שו"ת שלו סי' קנט).

 

 

והנה לפי פי' זה דבת פלוני לפלוני הוא משום קורבתם מצד טבע תולדתם הרי כן צ"ל הן בזווג ראשון הן בזווג שני, ולמה אמרז"ל דזוו"ש הוא לפי מעשיו. - וי"ל דמצד הטבע הי' צ"ל יציאת בת קול גם בזוו"ש, אבל מצד הענין דשכר ועונש נשדד הטבע ואין מזווגין אלא לפי מעשיו (ויש להעמיס זה בל' הרמב"ם בתשובתו הובא בתשב"ץ) אלא שמתחלה גם בזוו"ש צריך להחליט בבחירתו אם חפץ לישא אשה, כי בזה אין שייך הכרח מלמע' כיון שהוא ענין של מצוה גם בזוו"ש וגם אם כבר קיים מצות פו"ר, כי לא טוב היות האדם לבדו (יבמות סא, ב).

 

 

ו) כל הזווגים הם לפי מעשיו של אדם, ומשארז"ל דב"ק יוצאת בזווג ראשון, כוונתם על התחברות החומר והצורה, הגוף והנפש (עקדה שער ח' ושכ"ב).

 

 

ז) ע"פ המבואר בכתהאריז"ל (ומקצתו הובא ביעב"ץ לסוטה ב, א) בפעם הא' כשבאה הנשמה לעולם ב"ק יוצאת ואומרת בת פלוני לפלוני וכשיגיע זמן לקיחתו - [ועד אז יכולה שתהי' אשת אחר וכמו אורי' ובת שבע (זח"א עג, ב)] - ברגע מזדמנת לו בלי עמל ובלי טרחא, אבל לפעמים לא יזכה ואז אינו לוקח את בת זוגו - [ויכול אחר שאין לו בן זוג לקדמו ברחמים (זח"א צא, ב. רכט, א הובא במדרש תלפיות ענף זווג)] - אמנם מזדמנת לו אשה לפי מעשיו, ולפעמים תתחלף נשמתו (מרע לטוב או להיפך) ויאבד בת זוגו ויקח אחרת לפי שאין זה האיש הראשון. והנה לפעמים יתגלגל כדי ליקח את בת זוגו או שמתגלגל לסבות אחרות ויש לו זכיות רבים שמגלגלים גם בת זוגו עמו, אבל כיון שחטא והוצרך להתגלגל יש לו מקטרגים המונעים לו מאותו זווג וקשה לזווגם כקרי"ס (שער הגילגולים הקדמה ח' כ', ס' הגילגולים פי"ג ל"ת וס' הלקוטים תהלים מח) ואם לא נתגלגלה בת זוגו, מזווגים אותו עם מגולגלת שגם לה אין בן זוג, ולכן קשה לזווגם כיון שמשונים בטבע (ס' הליקוטים פ' ויצא) אבל צריך שתהי' קרובה אליו מצד שרשם (ס' הגילגולים שם) וי"א שאם אין מגלגלין את הנ"ל לוקח אשה כפי השתדלותו בסוד וחטפתם לכם מן הכרמים איש אשתו (בני אהרן על ש' הגילגולים הקדמה ח' בשם רבנן קשישאי דמטו בה בשם האריז"ל).

 

 

* * *

 

 

המורם מכל השיטות הנ"ל דבכל הזווגים יכול אחר לקדמו. ונפסקה הלכה למעשה דבכל אופן שיהי' מארסין נשים בחוש"מ מטעם זה, ובמילא יש מקום להשתדלות.

 

 

* * *

 

 

בסו"ס אוה"ת להצ"צ פי' מארז"ל דב"ר רפס"ח דזווגו של איש הוא מהקב"ה בשני אופנים, והאופן הא' י"ל כוונתו, כי אין הל' ברור לדכוותי, דיש בחירה אם לישא אבל מלמעלה הוא מי היא בת זוגו, ועדמ"ש בתשב"ץ כנ"ל, ופי' באופן השני שהזווג הוא ע"ד בני חו"ם דבמזלא תליא ולא בזכותא (לפי מעשיו[)] וא"כ גם בזה מקום להשתדלות, וכמו בבני חיי ומזוני, כי אם אין מזלו כדבעי ח"ו, הרי ע"י זכות גדול משנין המזל (תוד"ה אין שבת קנו, א) ובמזל טוב ג"כ צריך פעולה (ראה שו"ת חת"ס חיו"ד סנ"ב) וזכות וכמשנ"ת בביאוה"ז ס"פ וירא - ולהעיר בביאור נוסף ע"ז בדא"ח בדרך מצותיך מצות תגלחת מצורע, מים רבים פקע"ד ואילך, סו"ס חנוך לנער (ושם בט"ס "וככה" וצ"ל "מים רבים") ועוד.

 

 

* * *

 

 

ע"ד העבודה נת' הענין דזווג ראשון וזוו"ש וחילוקם בד"ה אנכי דשחהמ"פ אתע"ר, וכללות הביאור דזוו"ר מלמע' הו"ע אתדל"ע שקודם אתדל"ת, גאולה ראשונה, וזוו"ש לפי מעשיו אתדל"ע שאחר אתדל"ת גאולה אחרונה,

 

 

בברכת לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה.

 

 

הרב מנחם שניאורסאהן

למה אתה בפורום??? לך בכוחך זה והושעת.סופרייטינג

תלמד תורה, אני מוכנה לשלם.

כןמיכל318
אישה יכולה להשפיע על הגבר ולשנות אותו, גם לטובה וגם לרעה(אהמ, אבל לא הייתי קוראת להם פלסטלינה)
אין לי מושג איך זה קורה, אבל ה' נתן לאנשות את החוש הזה.
יש גם משהו שכתוב "אישה בונה, אישה הורסת" או "בתבונה בונה ביתה". לא זוכרת בדיוק את המילים.

אבל זה גם בפנימיות- רוחניות וגם בענייני העולם הזה.

חיפשתי לך סיפור שקראתי, משהו ממש יפה על זה:
אנשים מספרים על עצמם: חוכמת נשים בנתה ביתה

לא יודעת מה אנשים חושבים על זה, אבל אני חושבת שזה מדהים.





אישה כשרה עושה (יוצרת/מעצבת)רצון בעלהקוצקאי
זה לא רק כוח מצד האישה . הבורא יתברך שזר ברגשות הגבר רצון על , עז ביותר לרצות את האשה שלו , ומכאן נובע כוח ההשפעה דהיינו כשגבר יעשה משו / יושפע מאשתו זה לא בהכרח מצד האמת שבעניין שבמהות אלא מעורב כוח מגי עוצמתי הכי חזק של גבר שזה שלאשתו יהיה טוב ממנו לראות אותה שמחה ממנו וכל גבר (בריא ) ייתן הכל בשביל ההרגשה הזאת . שאלה יפה



כתבת יפה, מרגיש לי מאוד נכון.אהבתעולם


חן חן לךקוצקאי
הרעיון לקוח מהספר "הבית היהודי" של הרב שמחה כהן
אני רק עשיתי את הקישור
תודה
אני לא נכנסת לפילוסופיות והקצנות וכו וכו אבל,לעבדך באמת!
רק משהו קטן..
כשהכינו אותנו בשיעורים להקמת בית יהודי,
אני זוכרת שבאחד השיעורים זכיתי לשמוע דבר נפלא.
"אישה טובה עושה רצון בעלה"
לא הכוונה רק שהיא עושה כרצונו,
אלא, שהאישה עוזרת לבעלה לגלות את רצונו האמיתי ויחד איתו מוציאה אותו לפועל.
היא "עושה" את רצון בעלה.

בפשטות גבר רוצה להרגיש שאשתו מעריכה אותו ומחזיקה ממנונאור97
לכן אם היא תראה לו שמה שהיא מעריכה זה תורה הוא ילך בכיוון הזה. ואם כסף אז בכיוון הזה (כל זה בתנאי שמדובר באישה עצמאית ושהוא מעריך אותה ומחזיק ממנה).
יש נשים שיעשו את זה בדרך שלילית (ירדו עליו) ויש נשים שיעשו את זה יפה, בצורה של אהבה.

"תראה את מוישי בעלה של שולה איך הוא מתמיד. ואתה כל היום רובץ על הספה (הוא לא.. הוא פשוט לא לומד מחוץ לסדרים). איך היא זכתה".
מתקרבת אליו ואומרת לו בחיבה-"אולי תלמד יותר? זה חשוב. זה בונה את העולם. אני אחכה לך שתחזור" (כן.. כמ שעושים לילד..).

איש לעומת זה ישפיע על אשתו יותר בצורה של מניפולציות רגשיות או בדרך של מחמאות.
"תלבשי צנוע. זה ממש יפה לך".
"תפסיקי עם השטויות האלה שלך".

חז"ל באו לומר פה רק שיש לאישה דרך להשפיע על האיש. אבל זה בוודאי לא ככה בכל אישה ובכל איש. תלוי בהרבה גורמים.

פאן נוסף פשוט וטבעי (במיוחד פעם)- האישה ע"י יופיה ומשיכתו אליה גורמת לו לעשות כרצונה (הסיפור על המפגש בין ריש לקיש לר' יוחנן לדוג').
וואו מה אישה יכולה לעשות לבנאדםאנונימי פלוס
נגעת ממש בנקודת חולשה חחח
תלוי מאיזו בחינהרצונך חפצתי

כמובן שבאופן גלוי, הבעל משפיע על האשה ונותן לה, כפי שהשמש מאירה את הלבנה,

אך באופן נסתר, מתחת לפני השטח, יש לאשה כח גדול מאוד של "חכמות נשים בנתה ביתה ואוולת בידה תהרסנו",

בסופו של דבר, המשפיע צריך להתאים את עצמו למקבל ויוצא אל הפועל רק בהתאם להתעוררות ולרצון ולדרך בה המקבל רוצה ויכול לקבל, וממילא האשה מעצבת מאוד את בעלה, אך כפי שנאמר לעיל, זה לא בצורה גלויה וישירה.

ובמילים פשוטות יותר- ודאי שהאיש הוא המוביל, אך האשה בתבונתה יכולה בשקט ובסבלנות ליישר ולכוון, לתת עצה טובה, או זווית ראיה חדשה, לקרקע את הבעל לפעמים כשהוא רץ קדימה וכדומה.

תודה רבה לכל העונים!אהבתעולם

עזרתם לי לחדד כמה נק' חשובות. תודה!

הניקים שלנו כל כך שונים..שונא את העולם
אופסיאהבתעולם

מה קרה?

מתוך שנאת העולם אפשר להגיע ללאהוב את העולם באמת,נאור97
מבחירה, ולא מתוך הכרח.
לכן לא ממש סותר (ראיתי. זו הכוונה?)
רלימב"הפצל"פ
(אני חייב לעשות משהו כדי לקדם את זה ⁦⁩, אבל באמת יש לי מה לכתוב...)
אוקי אזפצל"פ
אין דבר כזה שמישהו הוא כמו פלסטלינה
אחד מעיקרי האמונה זה בחירה חופשית! לפלסטלינה אין בחירה חופשית!
אחרי שהבהרנו את זה צריך להסביר
קצת הקדמה בכללי על גברים נשים
גברים הם יותר חכמה כלומר יותר אנשים של רעיונות גדולים ועקרונות ולכן לרוב התפקיד שלהם זה להוביל את הבית מבחינה רוחנית
נשים הן יותר בינה כלומר לוקחות את מה שקיבלו מהחכמה ומפתחות את זה הן במובן שכלי להבין דבר מתוך דבר הן במובן המעשי שלימוד נשי תמיד לוקח הכל יותר לחיים ואיך זה מתחבר אליי וכמובן במובן הרגשי (זה בעצם הסבר של המהר"ל שמגדיר נשים וגברים כחומר וצורה)
עכשיו, ברור שההשפעה היא דו"צ
הסיפור הזה בא להדגיש את הצד של האישה שבגלל שהיא יותר מפתחת ומובנת ומחוברת לרגש ובכללי יותר חיה ומחוברת לעוה"ז אז ממילא יותר קל לה להשפיע כי היא מעבירה מסרים בצורה קליטה מובנת רגשית וכו' לעומת הגבר שיותר חי רעיונות אידאלים ועקרונות גבוהים וזה דבר שיותר קשה להתחבר אליו ולהשפיע אותו (לפחות לאורך זמן, יש מצב של התנוצצות חכמה אבל בלי בינה היא לא נקלטת)
אז ברור שלכל אחד יש בחירה חופשית פשוט ההשפעה של האישה יותר קליטה
ואולי אפשר גם להסביר (זה קצת שוביניסטי רצח ⁦⁩ מזהיר מראש פמיניסטיות לא לקרוא ⁦⁩) שרק בגלל שאישה הצדיקה הייתה נשואה קודם לצדיק אז היא קיבלה ממנו חכמה ורעיונות עקרוניים טובים וצדיקיים ואז ממילא מה שהיא פיתחה היה טוב וצדיקי וככה יכלה להשפיע על בעלה הרשע
וכנ"ל האישה הרשעה כבר פיתחה את החכמה הרשעה מבעלה הראשון הרשע ולכן לא יכלה לקבל מבעלה השני הצדיק ואדרבה גם קלקלה אותו
(לפי זה בחורה שלמדה במדרשה לא צריכה בעל צדיק ⁩)
אתה טוב..נאור97
תודה!פצל"פ
האמת שרציתי לתייג אותך
שכחתי...

מגיע לי על זה מקום בשולחן לנ"ו בחתונה? ⁦
תודה. מעניין.אהבתעולם


אבל זה שיר מזרחי מפורשאורות הכתובה
'איך את מסובבת אותי
את מסובבת
אותי
את מסובבת'
|יבבות מזרחיות מסולסלות כלשהן|
בלתק. סליחה שאני מקפיצה...סוסה אדומה
לא הייתי פה הרבה זמן. אכתוב ממש בפשטות...

הגבר הוא לא פלסטלינה, אבל הוא פשוט גבר.
אפשר לראות גם בסיפור הבריאה שחוה אוכלת מפרי העץ אשר בתוך הגן, מחליטה לתת לאדם, והוא פשוט אוכל. האמת שהם גם הרבה יותר זורמים מאיתנו מבחינה מסויימת (בעיניי זה דווקא חמוד), אבל זה מעלה את הסיכון ליפול (לטובה או לרעה) ברשת.
אישה הרבה פעמים יותר שוקלת צעדים לפני... (גם את זה אפשר לראות בסיםור הבריאה.

כמה דברים.
אישה יש בה בינה יתרה, ההגדרה של בינה, היא שהיא מבינה דבר מתוך דבר. כלומר, היא מצליחה לאתר את שורש העניין. כשאנחנו מבינים מה השורש, אנחנו הרבה יותר חכמים ויודעים לפעול, לבנות ענפים או להבין לאן כל ענף שייך, ואם נרצה שיצמח, נדע להפעיל את השורש.
גם לגברים יש בינה, אבל לנשים יש "יתרה"...
ושם, היא מצליחה לאתר את ה"חולשות" שלו, ואם היא חכמה ויראה, היא משתמשת בחכמה שלה לטובה, ואם היא לא יראה ואפילו רעה, היא מפילה אותו במלכודות שלה. יחד איתה או לחוד.

אישה יפה מצליחה ע"י היופי שלה להוליך את הגבר שלה.
יפה - לאו דווקא פיזית. אלא מהותית. אם היא בעלת חכמה נשית, היא יודעת בדיוק איך לגרום לו ללכת אחריה.

גברים (לפחות חלקם) לא ממש אוהבים לשמוע את זה, כי הם אוהבים להרגיש שהם שולטים במצב.
אבל זאת האמת.

לאישה גם יש טון מאוד משמעותי בעניין הרוחני של הבית.
אפשר לראות שאישתו של און בן פלת כביכול עברה על ההלכה בעיני זרים, אבל רק היא ידעה שהיא עושה את זה למטרה טובה וחשובה. וחזל שיבחו אותה על זה.
לפעמים אישה מבינה שהיא צריכה כ"הוראת שעה" לעבור על משהו כדי שהגבר שלה יבין משהו וכו'.

מתי זה לא עובד?
כשהאישה לא משתמשת נכון בחכמה שלה עד שהיא לא יפה בעיניו. ואז לא משנה מה היא תעשה, הגבר לא ילך אחריה.
במציאות מתוקנת, הגבר שמח להיות מושפע מהחכמה של אישתו.
גם אם יש כאלה שמפחדים ונרתעים מלהיות מופעלים.

במילים אחרות האישה לא משכנעת את האיש אלאנאור97אחרונה
מפתה אותו (לא רק במובן שלילי כמובן).

(וזו הנקודה בבינה כמו שכתבת. בינה היא מה שנקרא אנטילגנציה רגשית. להבין מה השורש הרגשי שעומד מאחורי המעשים והרצונות. ואז לשנות את ההתנהלות ע"י עבודה על השורש הרגשי שלה).

העבודה של האיש היא בעצם לדעת מתי הפיתוי של האישה הוא נכון, כלומר מחבר אותו לאידיאל אמיתי רק שהוא לא *מרגיש* כ"כ את חשיבותו (כמו אשה שמדרבנת את בעלה ללמוד תורה) וע"י כוחה האישה הוא ילמד להרגיש, ומתי הפיתוי הוא שקרי כלומר מחבר אותו לדבר לא טוב.

ובהגדרה כללית, תפקיד האיש הוא לשקול בשכל האם במקרה הספציפי שעומד לפניו עליו להתמסר ל"פיתוי" של האישה. ואם האישה מתוקנת הוא יכול יותר לסמוך על הפיתוי מבלי לחשוב.

ואילו תפקיד האישה היא יותר לנקות ולזכך את הרגש (כי רגשותיה חזקים בכל אופן. רק צריך להפעיל אותם נכון. לעומת האיש שצריך משהו שיפעיל לו את הרגש). ולשם כך להיעזר באיש כדי ללמוד לשקול בצורה שכלית ואובייקטיבית יותר האם הדברים שהיא מחוברת אליהם הם באמת נכונים והאם יש עוד מה לזקק בהם.

בכל אדם יש שילוב של שני המינים כמובן.
ב"ה ביום שני אני מתחתן אני הנני כאינני

ומשהו מרגיש לי קצת מוזר... אני מרגיש שאני לא מעכל את זה, לא שמח בזה בשלימות, לא מספיק מתרגש. איך מגיעים בשמחה? בהתרגשות?

מקסים!חתול זמני

תראה אמנם התמונה שכולם אוהבים לצייר (או בימינו לצלם) היא של פרחים ופרפרים וזיקוקים אבל מתחת לזה ברור שהחלטה כל־כך רצינית וגורלית כרוכה גם בכל־מיני ספקות / בלבולים / מחשבות / עייפות. יכול להיות זה למה משתדלים לעשות חתונה שמחה ושבע ברכות והורים מלווים כו' כדי לתת מעין תמיכה למשהו שמצד אחד הוא גדול ומשמח ומצד שני גם מלחיץ.

 

זה מאוד נורמלי לא לעכל סיטואציות רגשיות במהירות, אל תתן לזה לבאס אותך מעבר למה שזה. אמנם קצת קלישאתי אבל פשוט תנסה לזרום ולהיות נוכח בהווה, זה מה שאני חושב. אתה לא "חייב" להרגיש ככה או אחרת בסוף זאת החתונה שלך לא של מישהו אחר.

 

כך או כך אל תיעלם לנו מפרוזה וכתיבה חופשית

מאה אחוז נכון.נחלת
אני תמיד צודק חתול זמני
מזל טוב ! משה

תן לגוף שלך לחוות את הכל. מותר הכל.

מזל טוב! ענבי הגפן בענבי הגפןנקדימון
מזל טוב!!! advfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך ה' בתמוז תשפ"ו 23:24

זאת סיטואציה שלא הייתה בה והגיוני שהיא תראה אחרת ממה שדמיינת אותה או הסתכלת עליה מבחוץ על אחרים (ויש מצב שגם לא ראית לתוך נבכי נפשם)

בטוח שכל חתן מרגיש ומעכל את זה שונה.

 

איך להתרגש ולשמוח? אמממ אולי תגיד תודה לכל מי שאפשרי, כמובן לקב"ה

שמחה באה בהבנה שמה שקורה הוא לא מובן מאליו, אמירת תודה מחזקת את ההכרה הזאת

הכי הגיוני בעולםפצל"פ

אני גם הייתי ככה לפני החתונה

הרבה פעמים אתה פשוט טובע בהכנות ומרגיש שאין מספיק מקום להתרגשות

או שאולי במקביל לשמחה יש גם קשיים פוחדים


פשוט תנסה להיות קשוב לעצמך

יכול להיות שפשוט זה יגיע היום של החתונה או שאתה צריך לתת לפני מקום גם לדברים שיושבים עליך


בכל מקרה מזל טוב גדול

באמת?הפי
כן, זה נכון (כי עסוקים מאוד בהתארגנויות והכנותזמירות

לוגיסטיות רבות לקראת החתונה ובעיקר בארגון הבית בו נגור אחרי החתונה - צריך להכשיר דירה למגורים, עם כל התכולות שיש בבית, יש הרבה הוצאות וכאב ראש בדרך בכל האחריות הנלוות לדברים האלו)

??פצל"פ
על מה את שואלת באמת?
מזל טוב!זמירות

עצה פרקטית פשוטה, שכרגע עשויה להצטייר הזויה…

כנראה כמעט ולא יהיה לכם זמן לאכול כמו שצריך… מקווה שיחכה לכם כיבוד קל בחדר הייחוד, ואחרי זה לא תשבו בנחת וברוגע לאורך כל החתונה ותהיו כל הזמן בתנועה…


תכינו דברים טעימים בדירה / חדר במלון אליו תגיעו בלילה הראשון כזוג טרי 🙂 

וואו מזל טוב!זיויק
מרגש, וחוסר התרגשות יכול להיות מ1000 סיבות, צריך להכיר אותך בשביל זה ולא נראה לי שתשובות כאן יהיו מעשה אחראי
יאאאאאאאאאאאא מזל טובבבבב איזה יופיייייי!!נפש חיה.
מגיעים בנחת  בשלווה בטוב!  ועם הקב"ה.   השמחה האמיתית נבנית לאט לאט.  שלווה פנימית, רוגע, הרגשה טובה בלב..... שמחה לא חייבת להתבטא חיצונית (ריקודים, שירים בקול וכו) יש הרבה דרכים לבטא שמחה .    מה שחשוב הוא - שאתה נכנס לחופה בלב שלם ושמח בכלתך.        בע"ה בניין עדי עד והרבה שמחה ונחת תמיד!


מזל טוב ידידיימח שם עראפת
משמח!נחלת

קראתי אתמול מישהי שכתבה שתמיד יש ספיקות לפני אירושין, נישואין, וזה נורמלי וטבעי לחלוטין.

יש מן הסתם גם חששות - להקים בית, לא להיות לבד יותר (לטוב ולמוטב) - כל זה כנראה פוגם

קצת בשמחה שצריכה להיות (כך אנחנו מצפים). ולא לשכוח את אדון יצר הרע שלעולם לעולם

לא ישן ורק ממתין למשהו טוב ושווה כדי "להתלבש" עליו.

 

זהו. אגב, ספיקות יכולים להיות מדי פעם גם אחר כך....וגם זה טבעי. לא להתרגש מזה.

 

המון מזל טוב. היו מאושרים!

 

"

אני לא התרגשתי בחתונה שלי.אריק מהדרום

ולא התרגשתי בלידות של אף אחד מחמשת ילדיי.

לא יודע, כנראה שאפשר בלי.

אפשר בלי זה ברורפצל"פ

אבל השאלה מה האדם רוצה

והפותח רוצה שתהיה לו את ההתרגשות 

גם אני רציתי מלא דבריםאריק מהדרום
אני לדוגמה תמיד רציתי להתחתן עם בלונדינית אבל בסוף קיבלתי את אשתי כמו שהיא.
תמיד אפשר לצבוע..זמירות
שקר החן והבל היופי – ובלונד זה בסך הכל שעה אצל הספר…
זה עולה כסףאריק מהדרוםאחרונה
עדיף לסבול בשקט.
איך להפרד אחרי חודשיים בלי לפגוע?ארץ חדשה
הצילו 🙄
למה לפגוע?משה

כלומר, ברור שהוא עלול להיפגע. אבל איפה את מרגישה את זה שאת מפחדת לפגוע בו?

 

(אפילו תעשי על זה עבודת כתיבה של 3-4 פסקאות לנסות להבין למה לך קשה לעשות את הצעד הזה אחרי שהגעת למסקנה שהוא נכון).

לזכור שככול שאת ממשיכה זה יהיה יותר קשהראומה1

ובינתיים את גם פוגעת בעצמך, בשלוות הנפש שלך, בהתקדמות קדימה.


תהיי כנה בפגישה הבאה לומר הכל ולהפרד בכבוד.

בהצלחה♡

בפגישה? לא עדיף בטלפון?ארץ חדשה
עדיף בפגישה, שקטה רגועה בלי הוצאות כספיות גדולותראומה1
ואפשר גם לשתף לפני שאת מתלבטת על כמה דברים לגביי מה שראית אצלו ושחשוב לך לדבר איתו על זה. זה יכין את השטח ...

כדאי לדעתי להכין את השטח כדי שהצד השני לא יגיע מולהב לדייט ולו בשביל שיפרדו ממנו.


כנראה שעדיף בפגישהארץ השוקולד

תשתפי בדברים טובים עליו ולמה לא מתאים לדעתך.

לזכור ולומר שנפרדים כי אין התאמה ולא כי הצד השני לא טוב מספיק.

כן. מסכימה.נחלת

 

ואני מבינה שלאמר "זה לא אתה, זה אני" - ישמע כתירוץ נדוש ומוכר. אז אם זה באמת כך, לא לאמר את זה.

 

סבורה שאם בכל זאת נפגשתם במשך חודשיים תמימים, יש לך דברים טובים לאמר עליו ואליו.

 

אולי באמת לאמר קודם בטלפון (או בדרך התקשורת הרגילה שלכם) שחשבתם קצת (או הרבה)

ואתם רוצים לשתף אותו בזה. כך שהוא יבין במה דברים אמורים, לפחות במקצת. אבל בצורה

מאוד עדינה ובלי לפגוע בכלל.

 

בהצלחה!

 

שאלה מקסימהadvfb

הגיוני מאוד שיכאב לבחורה, אך השאלה איך זה יעשה בצורה מכובדת  שתמזער נזקים

בגדול - להקשיב ולהבין מה היא תרצה.

אני נוטה לחשוב שרוב האנשים ירצו שיודיעו להם בטלפון, לפחות ברמז, ואז לעשות פגישת פרידה שבה מדברים על חוויות, רגשות, מחשבות וכו'

אבל יש כאלה שהם לא אוהבים "להתבחבש" ברגשות, אלא מעדיפים לברוח - וזה הכי לגיטימי שבעולם!!

אז לכן הכי חשוב להקשיב לה - אם היא רוצה לברוח תנסה לעודד אותה ותתן לה לברוח, אם היא רוצה להביע רגש, תן לה להביע מה שתרצה.

כמובן שזה יכול להיות קשה לך שהיא תביע כאב וצער. נראה לי היא שווה ש"תסבול" את זה אם הייתם ביחד חודשיים.

בהצלחה רבה!!

זה אף פעם לא נעים, גם לא אחרי דייט אחד ובטח לא אחרי חודשיים.

באיבחת חרבמי האיש? הח"ח!

כי זו חרב. אין דרך שזו תהיה כרית רכה, חלומית או פלומתית. זו חרב, להט חרב מתהפכת, דוקרת כמדקרות פגיון. ואתה תכאיב, תדקור, תפלח כבכידון מלובן לוהט דרך קרבי האדם בו זה יינעץ.
ואף על פי כן, כך תעשה. והרחמן המרחם על בריותיו שבשמיים, הטוב כי לא כלו רחמיו, יכפר. וכולי האי ואולי.

ומכל זה רק למדים, ומדייקים יותר להבא, וקמים מכשלון ומעפר, וזזים הלאה בחיים.
ולדעתי בשיחה בטלפון, אין עניין אחר. ותקומו איש ואישה בתום הדיבור הקצר, ותהיו לבדכם כל אחד אחת בנפרד במקומותיכם, ותבכו את השריפה אשר כלתה, ותתאוששו כאבלי ציון, ותקומו מאפר.

הגזמת קצת....נחלת

הבה נשאיר את להט החרב המתהפכת למקרים אחרים. יש, בלי עין הרע (או עם), מספיק כאלה...

 

אני כן בעד פגישה. למרות שזה קשה יותר, בכל זאת פנים מול פנים - לא פשוט.

 

אולי אפילו להביא משהו קטן, מנחם?  אבל לא בטוחה לגבי זה כי אז אולי זה י קשה

עליו יותר.

 

אלא אם כן מדובר במישהו שלילי ביותר. אז שיחת טלפון קצרה וחדה היא פתרון מצויין.

 

לא נשמע לי כזה...

אני ממש אוהב את סגנון הכתיבה שלך.חתול זמני
אתה בעד "לברוח"advfb

וזה בסדר ולגיטימי,

יש אנשים בחבשנים (כמוני) שצריכים לעבד ביחד את החוויה. כשמעבדים ביחד את החוויה אפשר להחשף ליותר צדדים של הסיטואציה ולהבין אותה יותר טוב.

אבל אם מרגישים שאין צורך/כוח לזה, אז סבבה אפשר טלפונית. 

 

אהבתי את המטאפורות המוגזמות שלך חחח

כשלמעשה, זה באמת לפעמים מרגיש לא רחוק, הרבה פעמים יכול להרגיש בצורה הכי טבעית שיש, שהשמיים נפלו.

>>ברוקולי

 

הצד המסיים צריך לבוא לקראת הצד שמסיימים איתו (גם אם לצד המסיים גם קשה) 

אם היה קשר משמעותי בחודשיים האלה כדאי לעשות הכנה לפני ואז לתת אפשרות איך היא רוצה להיפרד. 

אם היה קשר משמעותי אני ממליצה מאוד בפגישה כדי לאפשר לסיים את הדברים באמת. 

השתדל להגיע אליה ו/או כל דבר שיקל על הסיטואציה 

 

בהצלחה! 

דעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית:חתול זמני

– ראשית אין לי מושג מה אומר "חודשיים" במושגים כאלה יש אנשים שתוך שבועיים מתחתנים ומצד שני יש לי משלוחים מאמזון שלקח להם גם יותר זמן להגיע. אין לי מושג עד כמה שניכם הייתם מושקעים בזה הקשר, באיזו תדירות כו' כו'.

 

– מה אני אישית כחתול זמני הייתי מעדיף אם היו נפרדים ממני? הייתי מעדיף שייפרדו ממני בשיחה או בהודעה מה הטעם לגרור אותי לפגישה שצריך לתכנן להתכונן אליה להתקלח להתלבש לנסוע הלוך ושוב אחרי העבודה במיוחד אם מדובר במרחק משמעותי רק כדי לומר לי "אה טוב אתה מוזמן לחזור הביתה". כאילו לא יודע לא שאין לי סנטימנטים פשוט אני לא אוהב שמזבלים לי במוח. בשלב השידוכין זה לא שהפכנו לחברי ילדוּת מהטובים שבטובים ועוד רק תוך חודשיים. בסדר היה נגמר כל סוף הוא תמיד התחלה חדשה.

 

– מאחר ולא כולם חתולים זמניים, הייתי מחלק את האנושות לשלוש קטגוריות:

 

1. חתולים זמניים, שזורמים עם הזרם הגדול של החיים ומקבלים את מה שיש לקב"ה להציע באהבה (ייסורים מקבלים באהבה או שלא מקבלים בכלל)

 

2. אנשים שלא משנה כמה דיפלומטי תהיה איתם יתבאסו על החיים שלך (במקרה כזה הייתי ממליץ לעשות מה שהכי פחות פוגע בעצמך כי גם ככה זה לא משנה)

 

3. איפשהו באמצע, כאלה שבדיו המילים הנכונות תוכל לרכך את המכה, אם אנחנו שייכים לקבוצה 3 אז פשוט לנסות לנסח משהו דיפלומטי, אם היו לי הערות משמעותיות הייתי אומר אותן בעדינות (הגעתי בסופו של דבר למסקנה שאני מחפש מישהי עם גישה קצת שונה לגבי XYZ כו') או מושך את האש אליי (בדיעבד הבנתי שאני לא לגמרי XYZ ברמה הכללית של הדברים)

 

אם הם מאוד סנטימנטליים אולי עדיף פגישה

אם לא אז לא

אבל טלפון לדעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית זה מתכון לאי־נעימות

ייסורים הם ייסורים כאשר מרגישים את המרירות שלהםadvfb

ובכל זאת, מקבלים אותם באהבה.

ולא כולם חייבים להיות במדרגה הגבוהה של קבלת יסוריים באהבה וזה בסדר גמור.

נכון, אין לי תלונות לגבי זה.חתול זמני
אולי במכתב רגישזיויקאחרונה
פסקה מעולת ראיה שמזכירה לי את הקשר האחרון שהיה ליadvfb

התפלה מבקשת מהנשמה את תפקידה.

כשעברו ימים ושנים בלא תפלה בכונה, מתקבצים בלב אבני־נגף רבים, שמרגישים על ידם כבדות־רוח פנימית. 

וכשרוח הטוב חוזר, ומתנת התפלה נתנת ממרומים, הולכים בכל תפלה ומתפנים אותם המכשולים, 

והסיכורים הרבים, אשר נקבצו בנחל הנובע של נשמת החיים העליונה, הולכים וסרים. 

ועם אותה העליה הנשמתית, שהיא עולה בכל תפלה ביחש לערך זמנה, אחוזים ידועים באים בתור מרפא את חסרון העבר; 

אמנם לא בבת אחת נמנה החסרון, אבל הולך הוא ומתמלא,

והצוהר של התפלה הולך ומגלה את אורותיו.

 

(עניני תפילה, התפילה המתמדת של הנשמה, ג')

חוסר נשיותיובללל

אשמח לשאלה שקצת לא נעים לי לשאול.

אני יוצא עם מישהי משהו כמו חודש. הולך אחלה סה"כ, אחלה שיחות, יש צחוקים כימיה ודיבור זורם יחסית.

אבל יש משהו שממש מפריע לי וזה שיש בינינו איזשהו פער באסתטיקה/היגיינה. אני אחד שממש שם לב לדברים וממש רוצה שאישתי תהיה "מטופחת". והיא לא אחת שמתאפרת בכלל, לא לדבר על לק וכל זה.. וגם לבוש דיי פשוט. ואפילו (וממש לא נעים לי להגיד) לא תמיד שמה לב לשערות בפנים…

השאלה מה לעשות עם דבר כזה? אני לא יכול להתעלם מזה.. ברור שגם לי יש עבודה לעשות אבל בסוף יש איזו רמה שאני מצפה ממנה..

שייך בכלל לדבר על זה איתה??

תודה. 

מענייןמשה

אם הטעם שלך הוא לפי מראה חיצוני או לפי הדבר החמקמק של "אנרגיה". זה שני דברים שונים לגמרי גם אם לפעמים מבחוץ הם נראים אותו דבר.

יש פה אנשים דוסים במיוחד?פתית שלג

איך אתם מרגישים עם מיזמים כאלה? חדש מבית פרויקט 252: טיולי פו"פ בימי שישי

ועם שיעורים משותפים? סדנאות? ספידייטים? זום ספידייטים? (כבר שאלתי על זה פעם מזווית אחרת)

 

אני מרגיש שזאת יכולה להיות הזדמנות מטורפת להכיר בצורה בלתי אמצעית וחבל לפספס, אבל זה בכלל לא מדבר את השפה שלי, ואולי קצת נוגד את אורח החיים שלי.

 

ערבבת הרבה דבריםבחור עצובאחרונה

בגדול - לא לכל מה שכתבת מלבד ספידדייטים וזום, אם לא מוצאים אפשרות אחרת.

בכלל - הרוב המוחלט של המיזמים האלו נולדו איפהשהו על הרצף בין דת"ל ממוצע לדתי לייט-מסורתי. 

חשש גנטיאחד האם שומע

שלום לכולם.

אצלנו במשפחה כולם ממש גבוהים. באיזור 190, והבנות יחסית בממוצע. כל חיי גדלתי כגבוה ותמיד קיבלתי על זה מחמאות, לכן אצלי במוח זה נתפס כדבר מאוד מהותי. 
העניין הוא שאתמול יצאתי לדייט עם בחורה מתוקה ממש, אבל גם ממש נמוכה. ויותר מזה, המשפחה שלה גם ככה פחות או יותר. אחרי שהבנתי את זה פתאום התחיל להפחיד אותי העניין הגנטי (ברור שגובה זו לא מחלה ח"ו והבעיה היא בתפיסה שלי! אבל ככה גדלתי וכרגע קשה לי להשתחרר מזה. ומבקש מראש סליחה אם זה פוגע במישהו). 

השאלה שלי היא האם יצא לכם לחשוב על משהו כזה פעם? מה יהיה הגובה של הילדים? איך אפשר לברר גנטית מה באמת ההשלכות של זה? מכירים משפחות שיש פער גובה מטורף כזה? מה הגובה באמת של הילדים?

חבר'ה, באמת כל פיסת מידע שיש לכם כאן תעזור לי, זו לא פעם ראשונה שאני מתלבט על זה. תודה

אם חשוב לך גנטיקהחושבת בקופסא
תבדוק מחלות גנטיות שמשפיעות על החיים הרבה יותר מכמה סנטימטרים לפה או לשם.
כמו שאמרתיאחד האם שומע

אני יודע שזו לא מחלה, וברור שצריך אכן לבדוק מחלות גנטיות. אבל זה מטריד אותי. הלוואי שלא. 

אני יכול להגיד לך שאני חושב על זה לצד השניל המשוגע היחידי

אבא שלי נמוך, אמא שלי ממוצעת על גבול הנמוך,
וכולם אצלינו די נמוכים במשפחה. (אני נמוך)
אני חושב שאם זה פער, אז זה אמור להתאזן, אבל אין לי באמת ידע מקצועי...
אבל בסוף אם תתרגל לזה, אז הגיוני שגם התפיסה שלך תשתנה.

קודםאחד האם שומע

כל תודה רבה על התגובה נשמה טהורה, מקווה שהשאלה שלי בסדר!

דברי שני, זה ברור שעל רוב פשעים תכסה אהבה..אבל עד שהאהבה תגיע....

 

בשמחה, השאלה שלך טובה,ל המשוגע היחידי

וזה גם מובן מאוד למה זה מפריע לך.

ואני מניח שאתה שואל על הילדים שבעז"ה תאהב אותם איך שהם יהיו...

השאלה בסדר גמור. לא להרגיש אשמה רבותינחלת

על הרגשות שעולות אצלכם. יש להן מקום.

 

אין לי תשובה על כך. אולי להמשיך ולראות אם זה עדיין מפריע.

 

אולי הילדים יהיו גבוהים כמוך? יש לנו שכנים שהיא מאוד נמוכה. ממש.

בעלה די גבוה (לא 1.90) ו90% מהילדים, גבוהים.

 

אבל יכול אולי להיות גם ההיפך כמובן.

 

אגב, קראתי בספר "יומנה של שדכנית" על מישהו שהגיע לאחד מגדולי ישראל

בטענה שאחותו שמה דגש על שטויות; הכירה בחור נמוך ואינה רוצה בו כי

טוענת שתתבייש ללכת איתו ברחוב.

 

הצדיק ענה לו: אלו לא שטויות. זה דבר שצריך לקחת בחשבון אם זה מפריע לה.

 

זה לגבי ההצטדקויות שעולות כאן לגבי הרגשות לגטימיות לגמרי.

 

מה עושים איתן? זה כבר נתון לשיקולו של כל אחד.

 

בהצלחה רבה!

 

הגובה שלי 156 ס"מshaulreznik

כנ"ל לאבא שלי, ואימי עוד יותר נמוכה. לגבר זה לא קל מבחינת הביטחון האישי, לנשים אין בעיה (הן אכן נתפסות כ"מיניאטוריות ומתוקות"). ילדיי נמוכים כמוני, הבן עדיין קטן ולא מוטרד במיוחד, לבת הגובה שלה כלל לא מפריעה.
 

אבל רוב הסיכויים שילדיך יגיעו לגובה ממוצע של 175 ס"מ ואף הרבה מעבר. אז אין מה לחשוש. שאל את הבינה המלאכותית והיא תיתן לך תחזית על סמך סטטיסטיקה קיימת.

תודה על השיתוף!אחד האם שומע

על בסיס מה את/ה אומר את זה? באמת כבר שבוע שאני מנסה להסתכל מסביב על משפחות ולא מצאתי משהו עקבי מדי..חוץ משאם יש גנים נמוכים אז זה עובר הלאה..

ראה את המחשבוןshaulreznik
זה עניין אישי ותלוי בטעם שלך, לדעתינקדימון

מה שלא נכון זה המחשבה שגן גבוה פלוס גן נמוך יוצר גן ממוצע. אם אתיופי יתחתן עם אשכנזיה אז הילד יצא מוקה? זה לא ביולוגיה.

אם חכם יתחתן עם טיפשה אז הילד יצא ממוצע הציונים שלהם? זה לא ביולוגיה.


אחד מהגנים יבוא לידי ביטוי וזו הגרלה שאין לנו איך לשלוט עליה, ומה שכן יכול להיות זה עוצמה משתנה של הגן המסוים - אבל הנטייה תהיה גבוהה או נמוכה, וממש לא נטיה לממוצע.

זה דבר שיש לדעת.


עכשיו השאלה היא מה הטעם שלך בנושא, אם בכלל אכפת לך/חשוב לך, וכדומה.

מעניין מאוד.אחד האם שומע

ברור לי שאין פה נוסחה מדויקת (אע"פ שיש מחשבון באמת כמו ששלחו למעלה חחח..) אבל רוצה לשמוע מנסיון החיים פה של האנשים מה רואים/שומעים מסביב. לדעת האם אני לבד בהתלבוטות הזו והאם יש לה מקום או שזה יצר הרע? 

במקרה קפץ לי השרשור ורוצה להגיבבארץ אהבתי

קודם כל - זה נכון שזה לא תמיד יוצא ממוצע, אבל דווקא בדברים האלו (גובה וצבע עור) יש איזשהו ערבוב של הגנים שיוצר לרוב משהו באמצע (כי יש פה כמה גנים שמשפיעים, ולכן חלק מתקבל מהאמא וחלק מהאבא, והתוצאה מושפעת משניהם. יש תחומים אחרים שבהם רק גן אחד משפיע ואז זה באמת סוג של 'הגרלה' אם זה כמו אמא או כמו אבא).

 

מכירה כמה משפחות של אתיופי ואשכנזיה (או להיפך) והילדים באמת בצבע כמו של תימנים. וגם במשפחה שלי רוב הילדים קיבלו צבע בערך באמצע ביני לבין בעלי (עם שונות בין הילדים, אבל בגדול כולם בטווח שבנינו).


 

ולגבי הגובה - יש לי דודים שהם עם הפרש גובה משמעותי. הבעל בערך 1.90, והאישה סביב 1.50 (להערכתי, לא שאלתי אף פעם...). יש להם 7 ילדים, 2 בנים שקיבלו את הגובה של אבא שלהם (לא יודעת אם ממש בגובה שלו, אבל כן גבוהים מהממוצע באופן ניכר), ו-5 בנות בגובה ממוצע, גבוהות יותר מאמא שלהן אבל לא באופן חריג.

 

חוץ מהחשש לילדיםShandy

זה מציק לך בעין?

מרגיש לך מוזר להסתובב עם מישהי יותר נמוכה בהרבה ולא ממוצעת?

איך הצל/ השתקפות שלכם ברחוב או מול חלונות ראווה מרגישה לך??

כי לגובה כמה שתרצה זה מה שה' קובע

אני באה כמיך ממשפחה של גבוהים

אבא שלי 185 אמא 175 ויש לי אחים 192 188 אחיות 176 175 שזה גובה ממש גבוה לבנות

אבל גם אחים בנים יותר נמוכים - ממוצעים 176

(שזה הממוצע בערך לגברים- 177)

ואני שאני 170 זה גם גבוה לבנות

(הממוצע הוא 163)


 

זה תלוי ילד מה הוא אוכל כמה ישן אם עושה ספורט


 

אני מכירה זוגות שהם הפוכים שניהם מגרדים את ה170 ויצא להם בחור 185

זה משפיע אבל לא מחייב בכלל


 

אז תתיחס יותר להרגשה שלך איך זה נראה בעינך

כמה  זה מפריע לך שהאישה שלך שהיא נמוכה

לא הילדים שלך


 

כי לי זה מפריע🙂

מודה

נסיתי  עם כמה וכמה בחורים אבל אני לא נמשכת לכאלה שפחות מ178-180


 

אני צריכה לראות שיש הבדל גובה בנינו

תודה!אחד האם שומע

האם שאני שואל את עצמי את זה גם. כי זה פרדוקס כזה. ככל שאני מפחד יותר מאיך זה ישפיע על דור העתיד אוטמטית זה משפיע על איך אני מסתכל עליה. 
ובדיוק כמו שכתבת, יצא לי להתסכל על הצל ברחוב וזה, וזה מרגיש לי קצת 'מוזר', כמו אחות קטנה. אבל אמרתי לעצמי שזה אולי סתם קול בראש שצריך לנפץ..מבולבל כבר. 

מסכימה; איך זה מרגיש אצלך, לא הילדים כרגע.נחלת
בעלי גבוה ואני נמוכהמתואמת

שמחה שזה לא הפריע לבעלי...

יש לנו ילדים גבוהים, ילדים ממוצעים וילדים נמוכים. מגוון נחמד

אגב, ההורים של בעלי גם נמוכים, רק הוא ואחיו גבוהים...

גם לדעתי - פחות תחשוב על הילדים העתידיים, אלא על איך זה מרגיש לך מולה, אם מפריע לך להיות בפער כזה מולה. זה עניין של העדפות מראה ולא של גנטיקה...

יש לי דוד 1.98 ודודה שלי 1.65 בערך,Lavender

כל הילדים יצאו גבוהים (חמישה במספר)

ואם אתה שואל אם יצא לי לחשוב על זה פעם, אז בפירוש כן.

בסוף כשאני מתחתנת עם מישהו אני רוצה להוריש גנטיקה טובה לילדים, לא דווקא גובה. 

(לי אישית גובה יותר מפריע בקטע שגבר נמוך מצטייר בעייני כפחות "גברי" אבל לא יפריע לי שיהיו לי בנות נמוכות למשל)

נכון, אבל לא בהכרח.נחלת

אני גבוהה.  ובכל זאת, שמתי לב שיש גברים נמוכים שהם גבריים בהחלט.

כמובן שמטבע הדברים, אשה גבוהה היתה רוצה בעל שלפחות בגובה שלה.

אבל יש גברים נמוכים גבריים ומושכים. לגמרי. וגם גבוהים שלא נראים

גבריים כל כך.

 

מכירה מישהו נמוך נמוך נמוך.....למטה מהממוצע. בהרבה.

אשתו גבוהה גבוהה גבוהה...למעלה מהממוצע.

רואה די הרבה זוגות כאלה.

 

 

 

יכול להיות שגם אצלך זו איזו תסמונת גנטיתמרגול

ויכול להיות שסתם נטיית גובה

כנ"ל אצל הגברת המיועדת.


כי כן, ברור שגובה מושפע המון מגנטיקה, אבל יש מקרים שזה ניתן לבדיקה ממוקדת של 2-3 דברים. לרוב יבדקו בשביל שלא יהיה לשני ההורים (למשל כי אז ההשפעה היא לא רק על הגובה, אלא גם על עוד דברים. או כי זה כבר יצור מצב קיצון)


בכל אופן. אני חושבת שייתכן שיש פה גם עניין של מגדר.

כי כאמור, לגברים גבוהים מאוד, קשה פחות מלנשים גבוהות מאוד. וכך גם ההפך.

אז אתה אולי חושב - מה אם הבן שלי יהיה נמוך מאוד וזה יקשה עליו בזיווג/ביטחון עצמי/ ווטאבר

אבל אני כאישה הייתי חוששת בעבר מההפך - מה אם תצא לי בת מאוד גבוהה?


אני נמוכה מאוד, בעלי מעל הממוצע אבל לא ברמה חריגה, אז לא נראה לי שתצא לי בת 180 חחח


אבל בהחלט מבינה את הקושי של ללכת עם מישהי שנמוכה ממך ב40 ס"מ (מהכיוון של זו שהלכה לצידו של מי שגבוה ממנה ב40 ס"מ, וזה באמת מרגיש לפעמים כמו "ילדה", עד שמתיישבים ואז כבר לא. אבל מבינה)

אשכרהאחד האם שומע

כתבת הרבה ממה שעובר לי במוח. 

ברור שגובה באיזשהו מקום זה יתרון/נורמלי לגבר ואילו לאישה זה יהיה חיסרון מסויים..וכל הקטע שזה גם בדיוק להיפך! ואין לנו איך לשלוט על זה. מצד שני, כמו שכתבתי, יש לי איזו תפיסה כזו שגובה הוא מאוד מאוד חשוב. לכן זה משפיע לי על איך אני תופס אותה וגם עולה הפחד על דור העתיד,..

אם אפשר לשאולשלומית.

למה גובה הוא מאוד מאוד חשוב? ( חוץ מלהגיע למדפים הגבוהים בסופר)

אני ובעלי נמוכים והחיים שלנו מצויינים ב''ה. מקסימום לוקחים שרפרף 

את צודקתאחד האם שומע

לחלוטין. זה דבר שלא בשליטתנו בכלל, והוא לא עקרוני למהות של האדם. והאמת שבגלל שזה לא מאוד חשוב אני כועס על עצמי שזה כל כך מפריע לי! באמת. 
אבל כמו שאמרתי, תמיד גדלתי כך שגובה הוא חשוב, תמיד החמיאו לי על זה ותמיד זה היה לי כיף. לכן זה נתפס אצלי כנראה כמשהו חשוב....

כמו הרבה דברים אחרים שמפריעים לאנשים אחרים

אבל אם גובה מאוד מאוד חשוב בעיניךמרגול

אז זה אמור להיות גם מאוד מאוד חשוב כשאתה חושב על הבנות העתידיות שלך, לא?

להיות בת גבוהה מאוד, זה ממש לא קל.

גם להיות בן מאוד נמוך.


אבל אני אומרת, שאו שגובה זה פיצ'ר חיצוני וזה הכל, ואז באמת לא כזה משנה

או שהוא מאוד חשוב, אבל אז זה חשוב לשני הכיוונים שלא יהיה גובה קיצוני. לא?

ברוראחד האם שומע

קיצוניות לא טובה בשום דבר ובשום מצב. לא מחפש קיצון. 
מבחינתי גובה זה לא הכי חשוב, ברור שהעיקר הנשמה והמידות. עם זאת, קשה לי לשחרר את זה. 

רק אם תתחתן עם מישהי גובהintuscrepidam
תהיה סבירות גבוהה יותר, לא וודאות, שהילדים שלך יהיו גבוהים. וזה תחת הנחה שכל הדורות לפניך גבוהים ככה שיש לכם נטייה להיות גבוהים.
מבחינה גנטיתלגיטימי?

פעם התעניינתי בעניין הגובה, וזה מה שאני יודעת להגיד:

יש תכונות שאפשר לבדוק בדנ"א של אדם, ולהעריך כיצד זה יבוא לידי ביטוי. לגבי גובה, אפשר לקבל הערכה, אבל טווח סטיית התקן הוא עצום, כך שההערכה הזאת מאבדת הרבה מיכולת המימוש שלה.

למה זה קורה? כי יש תכונות שתלויות רק בגן אחד או גנים בודדים, אבל גובה תלוי בעשרות אלפי נקודות שונות בדנ"א. (מקור)

 

אם זה משהו שמטריד אותך ברמה רצינית - לך תקבע תור אצל יועץ גנטי, ותברר.

מכירה הרבה זוגות בהם אחד מבני הזוג יותר גבוה, ומבחינת ילדים - לפעמים כולם בגובה דומה, לפעמים יש מנעד של גבהים.

 

אבל השאלה הגדולה היא:

האם אתה מחפש תשובה גנטית, או שאתה מחפש להשפיע על התפיסה שלך? האם אתה רוצה להשתחרר מהתפיסה הזאת?

כדי לאזן, לדעתי רוב האנשים לא חושבים שלהיות גבוהנוגע, לא נוגע

בפער מהממוצע זה הכי כיף.

אז קח בחשבון שיתכן שגם בשביל הבחורה יש כאן התפשרות מסויימת, ושאולי בזכותה הילדים דווקא יהיו מאוזנים..

אבל זה כל הקטעחתול זמני

הגמרא אומרת שגוץ לא יישא גוצה וגבוה לא יישא גבוהה

בעיקרון קיבלת מחמאות כי אתה גברSevenאחרונה

לגבר יפה להיות גבוהה

לעומת זאת אם היית אישה 1.9 סביר להניח שלא רק לא היית מקבל מחמאות היית מרגיש חוסר ביטחון על הגובה הזה

בוא נגיד שאני לא מאחלת לבנות שלך להיות 1.9

ההגובה הממוצע לאישה הוא 1.6

למהזית שמן ודבש

כמעט כל הדייטים שעברתי מסתיימים כעבור פגישה אחת?

הקב"ה חוסך לך זמן על בנות לא רציניותintuscrepidam
זה פתרון קל. בכל זאת, כדאי לבדוק למהנחלת
אנא המתן לתגובות כאן. יש כאן תובנות ועצות טובותנחלת
בן כמה אתהadvfb

ואיך אתה מרגיש בדייטים עצמם?

זה יכול להיות עניין שכדאי לטפל בו בשלב בחינת ההצעה ועד להתנהגות בדייט עצמו.

כיווניםיהודי שואף לטוב

'מסתיימים' הכוונה שהיא מסיימת אותם?

אם אתה מסיים, זה בירור מסוג אחד.

למה ההצעה, שנראתה לי בעלת פוטנציאל, כבר לא רלוונטית? מה פגשת שגרם לך לחתוך? זו בעיה בהצעה, כלומר לא היתה שום סבירות, אין שום דמיון/קשר בין הדמויות, או שזו בעיה בתקשורת, ביצירת הקשר?

אם זו בעיה בהצעה, למה הציעו לי? ייתכן ולא מכירים אותי/אותה/לא יודעים מה אני מחפש? למה לא 'עליתי על זה' מראש, בשאלות מבעל הרעיון (מלבד פרטים טכניים ומהותיים כאלה ואחרים, 'למה חשבת שהיא מתאימה לי?', 'למה חשבת שאני מתאים לה?'. לא 'כי לשניכם יש אוזניים/לב וריאות', אלא למה דווקא אני לה ודווקא היא לי. איזו ייחודיות ראית בכל צד שהעלת לך את המחשבה שיכולה להיות התאמה) או בשאר הבירורים. אולי העניין צריך חידוד?

אם זו בעיה ביצירת הקשר, האם נבהלתי משתיקות/משהו ספיציפי שהיא אמרה? האם חתכתי 'כי הרגיש לי' או שיש סיבה שאפשר להצביע עליה? הרם באמת נתתי הזדמנות או שמיהרתי לחתוך כי לא היו לבבות והצעת נישואין אחרי 20 דקות? האם נכון לחתוך אחרי נסיון אחד, כששני זאים נפגשים ומובן יהיו רגעים לא נעימים (וגם לא נוראיים) של שתיקות מביכות, או שנכון לתת צ'אנס נוסף, ואולי אפילו יותר? האם אני באמת בא מוכן לקשר, ובא להשקיע בדייט, או בא 'לעבור אותו' (כמשתמע קצת מנוסח שאלתך), ומיילא כל הדייט לא רלוונטי? האם יש בי פחד מיצירת קשר שגורם לי להיבהל ולהרגיש שזה לא רלוונטי, או אפילו להצביע על דברים ספיצייפיים למרות שהם לא באמת מהותיים לי?


אם היא חתכה, יש בירור נוסף, אך זה כמובן דורש גם את הבירור האם ההצעה היתה רלוונטית. אם לא, למה לא סוננה בדרך? האם ייתכן שהמציע/הדמויות שאצלן ביררו עלי לא מציגים אותי נכון?

אפשר גם לשאול אותה, בטלפון בו היא חותכת או בהודעה אחרי זה, למה היא חותכת. היא לא חייבת לך תשובה, וכנראה שהיא תענה 'הרגיש לי שזה לא מתאים', אתה יכול לבקש הערות/הארות להמשך הדרך, אולי תקבל משהו.

ייתכן שיש בך, במראה/דיבור/התנהלות שלך בדייט משהו מרתיע/מרחיק? האם השקעת בדייט, באת מכובד, פתוח (כמה שאפשר) להכיר, לשמוע ולשתף, התעניינת בה ולא חיטטת יותר מידי? האם חשבת מראש על מקום שנוח לה, מתחשב במה שמתאים לה, לא ליד כל החברות, מקום נעים, אולי אפילו עם שירותים? האם הבאתי לפגישה הראשונה מיץ תרד הולנדי סחוט ועוגיות שעורה ותירס במילוי חסה? התנהגתי מוזר? נסה לשחזר את מהלך הפגישה ולבחון אם היתה התנהגות מרחיקה מצידך.


כשזו אחת או שתיים, יש סבירות שההצעה לא רלוונטית/הן לא פתוחות לקשר, אבל אם זה כבר עם בנות רבות, יש כאן נורת אזהרה לכיוון שלך. מה אני לא עושה נכון.


זו התמודדות קשה. נסה ללמוד משהו מכל פגישה. להתייעל בתקשורת, להכיר גבולות ולהבין מה חשוב לאישה ומה מעניין אותה, למד להתחשב, ובעיקר, להיפתח.


זה נסיון לא פשוט. תדבר עם אבא, תגיד לו, ותתכוון לזה, שקשה לך, שאתה צריך את עזרתו, ושאתה מתאמץ ומשקיע כדי להקים בית לכבודו. קבל את הקשיים הללו באמונה, ויהיו לזכותך.


(מקווה שכתבתי כל מה שחשבתי, כי בטעות מחקתי הכל וכתבתי הכל מהתחלה)


אשריך. יצליח ה' דרכך ותבשרנו בשורות טובות במהרה.

נכון מאוד.נחלת
מזכיר לי אותיsubb16

אכן גם אני הייתי בבעייה כזו עד שלימדו אותי איך לפתח קשר עם אישה.
ואז הכל השתנה שסוף סוף הכדור היה אצלי.
לא בקטע מלחיץ אחי אבל אתה צריך ללמוד אם יוצרים קשר עם אישה.
תחשוב שזו בחורה שהיית רוצה ובגלל שאתה לא יודע איך מפתחים איתה שיחה הכל בורח לך, פשוט חבל.
לכן יש אנשים מאוד מאוד מסויימים שיודעים להדריך אז שווה לפנות אליהם וכן גם לשלם אם צריך.

אתה יכול לתת לי טלפון שלהם?זית שמן ודבשאחרונה

תודה

שיר חדשכולנו הביתה

אני ניק שהיה פעיל פה אבל מעדיף לא להחשף

חשבתי לשתף שיר שיצרתי לאחרונה עם AI

לדעתי זה יגע בעולמם של חברי הפורום

 

יום טוב

אולי יעניין אותך