מי לדעתכם יכול להיות מדריך בבני עקיבא?מיטל
(דווקא בבני עקיבא..)
 
תכתבו מה כן צריך במדריך ומה אסור שיהיה...
 
אני יכתוב עוד מעט
לדעתי..(= pnina =)
מה אסור שיהיה- לדעתי בשום פנים ואופן אסור שמדריך יחנך את החניכים שלו וילמד אותם ערכים כאשר הוא אינו מקיים את אותם הערכים.. חניכים עלולים לפעמים לגלות זאת וסתם ליצור מצב לא נעים ולא יקיימו את אשר ינסה המדריך להעביר להם..
פנינה>>>נצח לנצח!!!
אני חושבת, שלא את כל מה שמחנכים..
עושים..
בחיים לא תצאי מדריך מוווושלם,כמו שאין אדם כזה..
אז?
לא יהיהו מדריכים?
כי הרי כל הערכים שמלמדים....
האידיאל לעשות אותם..
מדריך צריך לומר..
וואלה.. אנחנו צכים להשתפר, ללמוד, לעשות..
זה לא אומר שהוא מעולה בהכל..
אבל לחנך לערכים (לכולם) צריך..
דעתי-מיטל
מדריך צריך להיות דוגמא אישית, לאו דווקא הדוס של השכונה או משו.. אלא דוגמא אישית מקומית כזאת (נניח אם כולם הולחכים עם גופיות אז גם חולצה טישרט זה דוגמא אישית) , מדריך צריך להיות שלם עם מה שהוא מעביר ולא להיות צבוע
 
אסור שמדריך ילך נגד עקרונות התנועה.. (תורה ועבודה) ויגיד לעצמו שהוא פשוט לא יעביר על הנושאים האלה פעולות.. זה לא אפשרי..
וואי אז כנראה שאסור היה להכניס אותי...ני"ש
בעזרת ד' ובהשתדלותנו.

לי נראה שלא היו אמורים להכניס אותי...וגם אחרי שהכניסו אותי במקום הצוות הייתי זורק אותי מזמן...בל משום מה (ניסי ניסים גלויים!) נבליגו על השטויות שעשיתי ועכשיו אני מודה לד' שהצלחתי לעשות ולפעול בתחומים שד' זיכה אותי בסניף ובנקשרים לזה....

לדעתי...צריך לקבל מישהו עם לב גדול ! ולנסות להבליג כמה שאפשר על סטראוטיפים והכללות...לדבר עם הבנאדם/בת אדם ולנסות להרגיש למה הוא כל כך רוצה לגעת עכשיו בנפשות של עם ישראל...

בקיצור...לב גדול - גם ערכים ומידות או דברים כמו צניעות משתפרים פלאות (לפחות בצוות אצלנו) כאשר הצוות חם מקבל ויש מדריכים ובוגרים שמקבלים את החדשים באהבה ובמשפחתיות ואם יש טעויות שעושים החדשים אז הם בכיף ובענווה מסבירים ...

לי זה ממש עזר...

בהצלחה
יש לי שאלה.אוסנת
"אסור שמדריך ילך נגד עקרונות התנועה.. (תורה ועבודה)".
 
מה זה תורה ועבודה?
 
מה נכלל בתוך "תורה"?
אני הייתי שמה דגש על כל מה שמסביב לגילוי עריות, כי זה מאוד משפיע על חניכים (אם דיברתם על דגמא אישית...). לי היה קשה לקבל אפילו פעולה על "סבלנות", כשידעתי שלמדריכה שלי יש חבר.
 
לא רק בנושאי צניעות.נעמה*
עבר עריכה על ידי נעמה* בתאריך כ"א אב תשס"ט 17:28
הדבר שהכי חשוב אצל מדריך [לענ"ד] לפני כמה הוא בקשר עם חניכים, המתודות שלו טובות, הוא משפיע וכו', זה דוגמא אישית. ובכל תחום.
 
מדריך שקם כל בוקר ב12 ומפספס את התפילה- לא יכול להעביר אפילו חצי פעולה על תפילה.
מדריך שמקלל [לאו דווקא קללות גסות- אלא שלא מקפיד על טהרת הלשון]- לא יכול להדריך לדעתי.
 וכן תמיד אפשר לתרץ את זה כ"לכל אחד יש נפילות.. כולנו בני אדם" וכו'. אבל אם אנחנו מדריכים- ואנחנו צריכים להעביר מעצמנו לחניכים- ולהראות להם דרך מסויימת- אנחנו צריכים להעלות על עצמנו כמה שיותר.
אוסנת--מצחיקה!נצח לנצח!!!
אין מה לעשות!!!
להרבה בבנ"ע יש חבר/ה..
אז לא יהיו מדריכים????
יש ויש.אוסנת
אז תסתירו את זה, בבקשה.
לי היתה שבירת אמון רצינית בבנ"ע רק על העניין הזה.
אלפי הרצאות בכל הנושא של "אהבה" ו"בינו לבינה", נשברו כשהגעתי לחבריא ב' ואף אחד מהמרצים לא טרח להתבייש ולעשות ההפך הגמור (לא רק בנושא 'חברות').
כל נושא אחר, כל 'נפילה' אחרת שיש לאדם - היא לא רצינית ומשפיעה על חניך כמו בתחום הזה.
כמובן שחשוב עוד אלף ואחד דברים שיהיו למדריך, אבל בתחום התורני - אני הייתי שמה על זה דגש.
 
ואני כן חושבת ומאמינה עדיין (אולי אני עדיין תמימה), שיש מצב כזה שלאדם לא תהיה חברה.
שאדם ישמור על עצמו.
אוסנת...נצח לנצח!!!
מסכימה איתך ממש ממש ממש!!!
יש עוד על מה לעבוד..
ו.. כן כן כן כןX100 לא לכוולם יש חבר/ה...
יש עדיין תמיוחדים
שלא הולכים תמיד אחרי הזרם...
באתי לחזק את ידיהם.אוסנת
מיוחדים, לא הולכים אחרי הזרם, בעלי עקרונות ודרך חיים ברורה, חזקים, רציניים...
תראו לעולם איך נראה דוס אמיתי, לא רק כלפי חוץ.
 
מעריצה של כל מי שלא הסתבך בזה.
 
וסליחה שאני מטרידה בנושא... נגע לליבי.
נאמ.יורביתאחרונה
ב"ה, אצלנו המיוחדים הם לא אלה שיש להם חבר/ה אלא ההפך.
עצוב לחשוב שאלה ה"מיוחדים" בתנועה, ששומרים על ההלכות הכי בסיסיות והכי מוסברות.
[לא שאנחנו צריכים לקיים הלכות כי אנחנו מבינים, אבל כמו שאוסנת אמרה-- מעבירים על זה כ"כ הרבה שיחות... ומה בתכל'ס? רק דיבורים?]
עצוב.
מיטל! |ניצלו"ש| [אבל לא לגמרי!!]יורבית
היית במחנה עם עטרת?((:
 
בכ"ז אני אגיב על הנושא עצמו.
אצלנו מכניסים כמעט כל אחד, חוץ ממקרים ממש מיוחדים.. [1-3 בשכבה].
וזה לא תמיד טוב.
גם צריך לשים לב אם הבנאדם מתאים לשבט-- אותנו בניצנים הדריך אחד רציני שהתאים לו שבט יותר בוגר.. הוא נתן כ"כ מעט ממה שהוא יכל לתת, וחבל.
אני חושבת שחוצמזה אני די מסכימה עם מה שנאמר פה.. "המתודות שלו טובות"- לאטלאט הבנאדם לומד..
ואני חושבת שכמעט כל אחד יכול להגיע למקום של השפעה בחניכים שלו, זה פשוט תלוי בהשקעה וברצון. [שוב--כל עוד זה מתאים לו..]
 
מי אני שמדברת
לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך