צריכה את עזרתכםאמא ל-5
בעז"ה אענה תשובה מורחבת יותר פעם אחרת..שרבוב
אוליילדה זיגזג
לדעתי קחי אותו לאיבחון!!שירס
לדעתי, להשאירד.
אז ככה,שרבוב
אבחון פסיכודידקטיאמא ל-5
עוד רעיוןילדה זיגזגאחרונה
אני חושבת שלא כדאי...דרדסוני
אני לא חושבת שצריך להסתיר את זה ממנו...ת.מ.
א.כשהוא יגלה שיש לו את זה הוא יחשוב שזה משהו רע שצריך להסתיר שאולי הוא אשם בו ויתביש בזה מאוד למרות שלא צריך....
ב.כשיש מודעות לבעיה ההתמודדות איתה היא יותר פשוטה....
ג.אם הוא ידע על הבעיה הוא ידע שזה לא ברור מאילו כל מה שהוא כן מצליח ושחלק מהדברים מותר לו והגיוני שהוא לא יצליח כי אצלו יש בעיה שגורמת לו לקשיים מעבר לקשיים הרגילים של הלימודים וגם הוא יבין שיש שנוי קטן בינו לבין החברים שלו ולכן הוא צריך יותר להשקיע בעניין הזה(כדי כשמסבירים לו על הבעיה להגיד לו שלכל אחד יש עניין שבו הוא צריך להשקיע יותר הוא בלימודים וחבר אחר בספורט לדוג')ולכן הוא צריך שיעורים פרטיים וכל מיני עזרות אחרות....
ד.כאשר הוא מודע לבעיה הרבה יותר קל לתת לו עזרה ולא צריך להתחיל עם כל מיני סיפורים אומרים שזה פשוט בגללל הבעיה וזהו....
הרבה הרבה ב"הצלחה.....
ודרך אגב אני חושבת שלא כדי בכלל להעביר אותו...
מסכימה עם ת.מ.שרבוב
לענ"ד אין זה נכוןד.
תוצאות האבחוןאמא ל-5
אני ממליצה....ת.מ.
אני גם ממליצה מאוד לנסות בכל דרך לא להעביר אותו במיוחד אם הוא מתנגד ורק אחרי שמנסים את כל הדרכים האפשריות לעזור לו שם לנסות את הדרך הזאת כי בנוסף לזה שיש חשש ששם יהיה יותר קשה יכול להיות גם שהוא ילמד מזה שאם הוא לא מצליח אז מותר לו לחפש דרך אחרת בלי להתמודד וגם בכללי כדי לשים לב מה מעבר כזה משדר לילד ומה הוא גורם לו(דרך אגב המעבר לא חייב לגרום לדברים כאלה זה תלוי מאוד בצורה בה ישדרו לו אותו...)
הרבה הרבה ב"הצלחה....
והחלטות נכונות....
המלצות.פיתון
מחילה. ההמלצות בהודעה הקודמת שלי -ד. טעות בחתימה.ד.
היום אמרנו לו שהוא יעבור לממ"דאמא ל-5
מי אמרו הביה"ס?ת.מ.
נראה לי שזה ממש לא המצב האידיאלי בישבילו שם....
שתצליחו.ד.
אבל בכ"ז ביה"ס לחנ"מ יתן יותר כליםשרבוב
התלבטות קשה ביותראמא ל-5
הרעיונות שהעלת נראים לי מצוינים....ת.מ.
אז לתת לו לכתוב חיבור או משהו כזה על החומר הנלמד ושיקריאו אותו בכיתה וככה זה יצור לו חוויה של הצלחה וגם יחדיר לו את החומר בצורה טובה יותר....(ואולי גם לכיתה)
אני יודעת שאחותי עם ת"ד שמשולבת בכיתה רגילה השנה הייתה מכינה הצגות עם הסיעת בשיעורי התרמה(שיעורים מקדימים כדי לעזור לה לקלוט את החומר בכיתה עם כולם....) ומציגה אותם לכיתה וככה חווה את החומר וקולטת אותו בצורה טובה מאוד!!!!!
אגב כדי אולי גם לבקש מהמורה שיעביר פעם בכמה זמן שיעורי חיבור בכיתה שיהיה שיעורים שבהם הוא כן מצליח ולתת לו לחוות את המתיקות של ההצלחה כדי להגביר את הרצון שלו לעבוד כדי להצליח....וגם להגדיל את ההערך שלו בעיני חברים שעדעכשיו תמיד התרגלו לעזור לו ופתאום יש מקצוע שהוא מצליח יותר מהם ויכול לעזור גם....
אולי גם לעשות לו איזה מבצע ולצפר אותו נגיד בשבוע שהוא סיים את כל הדפים שיכינו לו יקבל צופר אם יתמיד יותר יקבל משהו יותר גדול וכו'....
בקיצור נשמע לי שהדפים כמו שתיארת אותם הם דרך מצוינת.....
הרבה הרבה ב"הצלחה ושתמצאו בעז"ה את הדרך הנכונה והטובה....
משמח מאד לשמוע שהחלטתם לנסות בכ"ז בת"ת.ד.
תודה רבה לת.מ. ול.ד.אמא ל-5
אצלנוד.
בלי לחץאמא ל-5
כל הכבודשרבוב
תודה על המידעאמא ל-5
כל הכבוד!!!ת.מ.
שמחים לשמוע
שרבוב
הבן השניאמא ל-5
ד.ד.
מה זה לא רעאמא ל-5
זה רעיונות טןבים מאוד!!!!ת.מ.
תנסו זה באמת יכול לעזור אם יש קשר טוב בין הילדים אפשר לנסות ביחד.....
כל הכבוד לכם ותהיו חזקים!!!
מחפשת פסיכיאטר שיתן כדור להפרעת קשב וריכוזברכה אפל
אני די בטוחה שבעלי סובל מADHD.
הוא לא מצליח להתרכז ליותר מדי זמן, המחשבה שלו לעיתים מתפזרת לכמה כיוונים, ותפוקת העבודה שלו לא הכי גבוהה
הוא גאון, וזה מחפה מאוד על הכל, כי הוא מצליח להסתיר את זה, אבל מי שמכיר מקרןב שם לב (הוא ניסה לפתוח פם את הדלת עם השלט של הרכב..)
לאחרונה נהיה לו הרבה עומס בעבודה, והוא מרגיש שהוא לא מספיק ממצה את היכולות שלו
מחפשת בשבילו פסיכיאטר, אפשר גם פרטי, שיתן לו כדור שיוכל לתת לו קצת פוקוס בחיים
אשמח ממש להמלצות!!
תודה
מקפיצה שוב, יש מישהו שיש לו מידע בעניין?ברכה אפל
אולי תכתבי איזור בארץ? שיוכלו לתת רעיונות…מרגול
דבר שני, אם יש תור קרוב לנוירולוג של הקופה אפשר לבקש ממנו. הרבה פעמים נותנים בלי בעיה.
בעיקרון מי שמורשה לרשום כדורים לקשב וריכוז זה נוירולוג או פסיכיאטר, ולאחר שיש מרשם קבוע רופא המשפחה יכול לחדש לך אותו מדי חודש בחודשו.
קודם כל תודה שהגבתברכה אפל
אנחנו מהמרכז, ובגלל שזה נהיה לנו דחוף אנחנו מוכנים גם לנסוע רחוק
התור הקרוב בקופה הוא לעוד 3 חודשים
מה שכן, חשוב לי ללכת למישהו שיתן לי מענה תרופתי, ולא ינפנף ב"זה שום דבר"
מספיק נוירולוגadvfb
אפשר לקבוע דרך כללית/מכבי/מאוחדת איפה שאתם
אין תורים קרובים גם לנוירולוגיםברכה אפל
אני יודע שבאתר של כללית יש לפעמים אופציות יחסיתadvfbאחרונה
קרובות באיזורים יותר פריפריאליים
..ADHD
שלום,
אני רוצה לפתוח פורום סגור לאנשים שמתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז, יש לזה ביקוש? הייתם רוצים להצטרף?
אפשר גם במסר/ש"א.
הפרעות למידה והיכולת ללמוד בכל זאתאנונימי (פותח)
בזמן האחרון אני שומעת הרבה על כך ששופטים ילדים עם הפרעות למידה לא נכון כאשר מצפים מהם להיות טובים דווקא בלימודים טיפוסים. ההנחה היא שיש לילדים או מבוגרים עם הפרעות למידה יכולות ונקודות חוזק אחרות שלא קשורות ללמידה הקלאסית ושבכלל לא כל אחד חייב ללמוד. כל זה מאוד נחמד ואני באמת מאמינה שיש דרכים רבות להצליח בלי הלימודים ה"טיפוסיים". אבל זה לא אומר שאדם עם הפרעות למידה לא יכול להצליח בלימודים כאלה. לפעמים מרגיש שלי שבגלל שמזכירים לעיתים קורובות מקרים בהם אנשים עם הפרעות למידה הצליחו ממש במסלולים שלא כללו לימודים גבוהים יוצרים תחושה שרק ככה אדם עם הפרעות למידה יכול להצליח.
כשהתחלתי תואר ראשון מתתי מפחד ורק רציתי שמישהו יגיד לי שאני יכולה לעשות את זה .אבל כל מה ששמעתי הוא שאני לא חייבת להצליח ,או בכלל ללמוד . אבל אני כן רציתי ללמוד וכל הדיבורים האלה בכך שאנשים כמוני ( מה שזה לא אמור להיות ) לא *חייבים* ללמוד ולא מצפים מהם יותר מידי להצלחה רק הורידו לי את הבטחון .
ברוך ה בסוף כן למדתי ( וברוך ה עדיין לומדת ) ואת התואר הראשון סיימתי בהצטיינות. אז פשוט חשוב לי להגיד למי שכן רוצה ללמוד: זה לא חובה אבל זה מאוד מאוד אפשרי.
נ""ב
מצטערת על שגיאות הכתיב , אני דסלקטית ובדיוק התיקון האוטומטי החליט להתקלקל .
וואו.עפהאחרונה
וואלה.. מעורר מחשבה...
והפורום הזה באמת נראלי לא פעיל וחבל....
הפרעות קשב וריכוזענבר 2
שמעתי שריצה מאוד עוזרת..והעיקר-לשמוח:)
חברה שלי הייתהוהעיקר-לשמוח:)
היא סיפרה שיש לה קשב וריכוז והריצה ממש עוזרת לה ואפילו מחליפה לגמרי את הכדור.. כי הריצה עוזרת לאזן את האדרנלין בגוף , לאנשים שהאדרנלין שלהם גבוה זה מאוד עוזר.. וגם גורם להם להיות שמחים לעומת הכדור, שהרבה פעמים גורם הפוך..
אכילה בריאה וספורט או תחביב אהוב, זה משחרר אנדרנליןHodaya11
אשמח לעזרתכם למילוי שאלון לעבודה סמינריוניתנדיה
השפעת התמיכה החברתית על הדימוי העצמי
ריכוז בלימוד גמראyyl
הרגשתי שיש לי קושי מסויים בלימוד, בעיקר בלימוד גמרא, ורציתי לברר אם זה דבר נורמטיבי או שזה נובע מקו"ר, אז אשמח לשמוע (לקרוא..) חוות דעת...
כשאני לומד, בעיקר גמרא אבל גם לימודים אחרים, אני צריך ממש ממש להתאמץ כדי להתרכז! אפילו אם אין רעש ושום דבר, פשוט כדי להבין מה אני קורא! זה לא משהו חריף, פשוט מקשה...
ככה"נ אין לי קו"ר, אפילו עשיתי אבחון ויצאתי עם קשב טוב, ובכל זאת אני לא לגמרי בטוח.... לפעמים אני קורא ד"ה ברש"י ארבע פעמים ומגלה שלא שמתי לב למילה ממה שקראתי, לקח לי ללמוד דף גמרא רש"י אחרי שכבר למדתי אותו כמה פעמים, שעתיים וחצי! דף פשוט יחסית, וזה היה כמעט אך ורק לקרוא ולהבין, פשוט כל משפט כמה רגעים הייתי צריך "לתפוס את עצמי" שוב ולהתרכז. ואני לא ברמה של מתחיל...לומד הרבה זמן...
וזה ככה בכל דבר שאין בו סקרנות, אם זה משהו חדש ומעניין וקל להבנה אז הסקרנות עוזרת לי להתרכז ולרוץ, אפילו שעות רבות, אבל בחזרות וכאלה... ובגמרא גם לימוד ראשוני...
אני יודע שללמוד זה קשה ויש עמל תורה אבל התלבטתי אם זה נובע ממקום אחר, ונראה לי שכן... זה לא המאמץ להבין, זה מאמץ גדול לשים לב מה אני קורא, להתרכז... זה נשמע מוכר למישהו?
חשבתי אולי יש איזו נקודה מסויימת שלא בודקים באבחון רגיל ואולי זאת הבעיה...
התיאור מתאים לקו"ר אבל זה לא המצב היחידאצאצאחרונה
יש עוד הרבה דברים שיכולים לגרום לזה, אני ממליץ לעשות אבחון פסיכודידקטי, הוא הרבה יותר מקיף ומתייחס לכל קשיי הלמידה, הריכוז והחשיבה
יש כאן עוד מישהו שמרגישיהוקפץ
שהכדור מפריע לו לכוון בתפילה?
הייתה לי תקופה של כדור שגוי,שפרינצא בוזגלו
שהייתי צריכה להחזיק את עצמי שלא להירדם,
אבל אם זו התחושה- כנראה שצריך להחליף כדור.
כדור אמור לעזור להתרכז, לא להפריע.
עוזר בשיעור ומפריעה בתפילהיהוקפץ
אז אני עכשיו על תרופה מאזנת.שפרינצא בוזגלו
היא ממש מגניבה- כאשר יש מחסור בדופמין והורמונים נוספים, היא מאיצה את ייצורם,
וכאשר יש עודף- היא מונעת מהם להיספג במוח.