צריכה את עזרתכםאמא ל-5
בס"ד
שלום לכולם.
 
אני אמא לילד בן 9 וחצי שעובר אבחון, אני בטוחה שיש לו ליקויי למידה וגם בעיית קשב.
 
הוא נמצא בתלמוד-תורה פרטי וקטן שבו אוירה משפחתית וחמה שאינה לוחצת ומעודדת תחרותיות ותעשיית ציונים כזאת, בכיתה ג.'
 
העניין הוא שאין שם מענה לקשיים שלו.
 
אבל הוא הולך בשמחה וחוזר שמח ואוהב את המסגרת והמלמדים מקסימים.
 
כמובן שהמקום נבחר בגלל הרמה התורנית התואמת את השקפתנו. (דתי-לאומי)
 
היום- לפני קבלת התוצאות אני מבינה כי ייתכן ויגידו לי באופן חד-משמעי ששם הוא לא יכול להתקדם וכך יצבור פערים מבני-גילו.
השאלה היא האם להכניס אותו לבי"ס רגיל שבו ירגיש נחות מהשאר והדבר רק יחמיר את מצבו הרגשי החברתי ויוסיף את ההתמודדות הלימודית?
כמובן שביה"ס גם פחות תורני , בנים ובנות ביחד, ובכלל המון ילדים - אתה נבלע שם.
 
בנוסף, אני דואגת האם יוכל להשלים פערים כשיסיים כיתה ח'?
או שאחכה למבחנים לישיבה ואז לתת את כל המשאבים והעזרה ע"י שיעורים פרטיים , אבחון והתאמות.
או עכשיו להישאר בבי"ס הנוכחי ולהוסיף שיעורי תגבור פרטיים
במוסד הלימודי הזה הוא לומד לרוב תורה ושעה אחרונה- חשבון או עברית.
מ-8 עד-14:00
 
מה דעתכם?
אתם כבעלי-לקויות המתמודדים עם המערכת הבית ספרית כל יום 
האם העברת בי"ס תהיה לטובתו או לרעתו?
 
האם אני צריכה לדאוג מעכשיו או רק כשיגיע לבגרויות? ובכלל לבי"ס שירצה לקבל אותו.
 
ועוד.. איך אני כאמא יכולה לעזור לו להקל עליו בהתמודדות עם הקשיים שהוא עוד מנסה להתכחש אליהם.
 
אני ובעלי כאובים לראות אותו מתמודד עם חוסר ההצלחה במבחנים, דפי עבודה התנהלות בשיעור עד כדי התעלמות מהם וניתוק מכל חומר לימודי.
 
תודה
 
תודה
 
בעז"ה אענה תשובה מורחבת יותר פעם אחרת..שרבוב
(עקב השעה המאוחרת....)
 
אבל באופן כללי, ברור שאין הכרעה מוחלטת לכאן ולכאן...השאלה מה חשוב לכם יותר...
 
אני מכירה גם משהו שלמד בת"ת למרות שהוא היה ממש מתאים לחנ"מ...
השאלה מה חשוב לך בתור אמא יותר?
הרמה הלימודית? או הרמה התורנית?
 
בעז"ה..מקווה להרחיב פעם אחרת...
אוליילדה זיגזג
נראה לי שזה שהוא שמח ובאוירה טובה חשוב מאד וגם משפיע על המוטיבציה והדימוי העצמי שלו .
אם יש לך אפשרות לתגבר אותו שהוא שם- אולי עדיף.
אני לא מאובחנת אבל לדעתי יש לי ADD ובתור כזאת אני יודעת שלי היה חשוב מאד האוירה והמקום שבו אני לומדת.
אם ישמקום לימודים אחר שיש יותר מענה לקשיים וגם הוא ישמח ללכת אז אולי עדיף.
אולי אפשר לחפש איזה סיפורים על ילדים עם סיפור דומה, לחפש את נקודות הכח שלו ולחפש לו דרכים לפתח אותם,[
אולי גם לכם יעזור לדעת שיש הרבה אנשים עם לקויות שמוצאים דרכים להתמודד, גדלים ומצליחים .
הרבה הצלחה והחלטות טובות!
לדעתי קחי אותו לאיבחון!!שירס
ושיהיה מטופל בריטלין!! ואז יצליח יותר.. וכל השיקול יהיה שונה..
לדעתי, להשאירד.
אינני מכיר (אולי) את הילד ולכן קשה להמליץ חד משמעית.  אך לפי הנתונים, נראה שראוי להשאירו במקום בו הוא נמצא.  כמי שמתעסק עם ת"ת מסוג זה, דומני שהאוירה חשובה מאד. לא בגלל השאלה האם הצד התורני חשוב לכם או הלימודים האחרים.  הדבר הראשון הוא התדמית העצמית, ההרגשה הטובה והביתית. אם במקום שהוא נמצא משבחים אותו, מעודדים כל דבר טוב שבו - זה חשוב ביותר. נכון שבמקומות שיש כחות עזר מתאימים, יכולים לפעמים לעזור באיסטרטגיות למידה וכד'. אך זה לא דברים שפועלים מיד ובינתיים הילד מפסיד ממה שיש לו עכשיו. ולעומת זה, אם יומלץ - ותרצו - לריטלין, הרי שיכול להיות שהבעיות ייפתר מיידית גם במקומו הנוכחי (כמובן, עם מעקב קפדני על ההשפעה של זה מבחינת התנגותו בהפסקות, מצב רוח, וכד').  אך גם אם מדובר בבעיות אחרות, או גם בבעיות אחרות - לפי מה שמובן ממכתבך יש לכם את היכולת לממן עזרה פרטית.  לכן, נראה שזה הפיתרון הנכון ביותר: להשאירו במוסד הנוכחי, לעודד ולשבח - בלי לחץ - כל התקדמות, לקבל תוצאות איבחון ולפעול בהתאם, לתת במקביל שעורי עזר בכמות שהילד ירגיש איתם בנוח ולדאוג שמי שנותן אותם ידע איך ללמד בצורה מתאימה (מורה למתי"א או כד'). אפשר לתאם עם הת"ת, שבזמן לימודי החול המורה הזו תלמד מדי פעם פרטית את הילד, בלי שידע שזה ע"ח ההורים. גם את לימודי הקודש ראוי לתגבר ע"י למידה יחידנית, הכל "בכיף" בעידוד, פרסים ושיטות נכונות ובלי לחץ.  אין ענין לדחות עזרה לימודית לעוד שנים; עדיף מעכשיו במינון נמוך. ןשהמורה תדע, שמוטב תדבר ותשחק איתו חצי שעה ואח"כ גם תלמד מאשר להלחץ. עם הזמן - תגדיל את הכמות.  כמו כן, "התכחשותו" אינה חולשה אלא בריאות טבעית.  אל תנסו להכני לו לראש ש"יש לו בעיה". קודם כל "תנפחו" אותו בכמה הוא טוב (בטוח שהוא כך) ורק אח"כ אפשר להגיד, למשל, "תראה, בגלל שלפעמים קצת קשה לך לשבת הרבה זמן מרוכז, כמו לעוד המון ילדים - יש איזה כדור שיכול קצת לעזור בזה. זה לא בא במקום שאתה תשתדל, אבל יכול לעזור".  ילד רוצה, בצדק, להרגיש שהוא לא "מוגדר" אלא בעל בחירה.  לגבי מבחנים, צריך לדאוג לכך שהמלמד יתן לו מבחנים כאלה, שיצליח בהם - זה לא כ"כ קשה, והצלחה גוררת הצלחה.  גם דפי עבודה: המלמד צריך לומר לו: אני רואה שאתה מאד רוצה להיות בסדר - תמלא רק את שלש השורות הראשונות ואתן לך פרס. זה לבינתיים, אני בטוח שאחרי שתתרגל כבר יהיה לך קל ותוכל למלא יותר בלי שום בעיה.  כך הילד מקבל משימה מתאימה, מצליח ומעודד, ועם זה אינו מרגיש "מוגדר לנצח".  כמובן, כל הנ"ל בלי להכיר אתהילד ולראות תוצאות אינחון, שזה גם כן חשוב.  אם אוכל לעזור לכם עוד, תגידו ואשאיר בעז"ה מס' טלפון.  בהצלחה רבה. 
אז ככה,שרבוב
אולי באמת עדיף לשאול רב...
 
בכ"ז-
אני חושבת שעדיף להשאיר בת"ת...
כי לדעתי לא חשוב רק שהילד יהיה חכם ומשכיל אלא גם תורני, והסביבה מאוד משפיעה בגיל הזה בפרט...
חשוב שהוא יראה שזה כיף ללמוד תורה, שיהיה בסביבה של בנים כמוהו...
(אבל בכ"ז עדיף שנה נסיון בת"ת, ואז לבחון את הדברים שוב)
 
לגבי החומר הלימודי, קודם כל תיידעי כל מורה ומורה שילמד אותו על הלקות, ויחד תנסו לבנות תוכנית שתתאים ליכולות של הילד, לדרישות מכם ממנו במהלך השנה, לצפיות מכם מהמורה, ומהמורה אליכם, כהורים.
חשוב מאוד לא לצפות יותר מידי ולתת לילד להתקדם בקצב שלו.
אם את יכולה לתגבר אותו בבית בנוסף או במקביל לביה"ס, לדעתי זה ממש יהיה טוב...
וכן, פתחי כישורים של ילדך בבית, בנושאים שלא קשורים ללמידה... כמו מוזיקה...ציור, דרמה וכ"ו...
את חייבת ליצור לו חויית הצלחה!
 
פערים- את יכולה להעביר אותו לישיבה לבעלי לקויות למידה ואז יהיה לו יותר קל לעשות בגרות, אבל גם לדאוג לו למורה פרטי זה מספיק (אם את מתעקשת על אוירה של ישיבה מסויימת ולדעתי זה חשוב)
 
וכמו ש....(מס' נ"ק..) אמרה כדאי להשתמש ברטלין!
תנסו ותראו אם זה משפיע עליו טוב...
 
אחרי שנה בת"ת זה הזמן לבחון את פני הדברים שוב, אם הילד ממש מתוסכל שכל הילדים האחרים יודעים ומצליחים יותר ממנו, אולי כדאי בכ"ז להעביר לממ"ד...
 
ממש בהצלחה!
אני יודעת על משהו (כמו שציינתי כבר) שהיה ממש חנ"מ ולמד בכל בת"ת...והוא קיבל שיעורים פרטיים והיה ברמה לא כ"כ טובה, אבל אני חושבת שזה היה שווה את זה... (למרות שבביה"ס לחנ"מ הוא בטוח היה מתקדם יותר)
(ד.א. הוא קיבל שיעורים פרטיים מהמדינה, על חשבון זמן הלימודים- כדאי לך לברר)
 
ממש בהצלחה!
אבחון פסיכודידקטיאמא ל-5
בס"ד
 
תודה רבה לכל העונים
קלעתם לכל הלבטים שלי
 
אלו החלטות נותן לנו הקב"ה לעשות.
 
נראה לי שבסוף אשאל רב וזהו.
 
מחר אשב לשיחת סיכום עם הפסיכולוגית שעשתה לו אבחון דידקטי ומשם נצטרך לקבל החלטות.
 
אם לא היתה ההתלבטות והמחוייבות התורנית שלנו כהורים - היינו מעבירים לממ"ד, זאת העצה הכי הגיונית.
 
אבל.. המקום כ"כ חמים ואוהב ותומך .אני פוחדת שבבי"ס גדול יותר "יאכלו אותו"
והוא לא יעמוד בזה.
 
אני חושבת על עצמי כילדה- למדתי בבי"ס רגיל עם המון שעות חשבון ובכיתה ח' לא ממש ידעתי חשבון, בקושי שרדתי את הבגרות (באותה שנה היא בוטלה)
 
אחר-כך למדתי הוראה עם תואר ראשון .
השאלה היא מה באמת חשוב בחיים.
והיכן אנו משקיעים את המרץ שלנו בחול או בקודש?
 
את הבסיס התורני אם לא יספוג עכשיו אי-אפשר לצפות שיחזור אליו אחרי הבגרויות?
לא?
 
אך באיזה מקום אני חוששת שאני גורמת לו עוול שלא יפסיד משני הכיוונים
כיוון שהוא מתקשה 
 
דוגמא נוספת היא של בחור שלא הצליח ללמוד בתיכון וביסודי בקושי סיים 12 שנות לימוד.
אחרי הצבא החליט שהוא רוצה ללמוד, השלים בגרויות, לקח שיעורים פרטיים ועכשיו הוא משלים לתואר שני
 
מחר התמונה תהיה יותר ברורה
תודה
עזרתם לי מאוד
עוד רעיוןילדה זיגזגאחרונה
פחות על הצד הלימודי,
בלימודים שלי (אני סטודנטית) יצא לי לעבור קורס של ביביליותרפיה- תרפיה בספרות.
אם הוא אוהב לכתוב וטוב בזה זה יכול לתת חוויית הצלחה ותוך כדי גם לתת כלים להתמודדות והעצמה.
התרשמתי מאד מהשיטה הזאת גם כמתמקדת בחשיבה חיובית וקשורה מאד לפסיכולוגיה היהודית.
הרבה הצלחה,
זה באמת מיוחד ההשקעה בילדכם,והחשיבה היצירתית על פתרונות.
אני חושבת שלא כדאי...דרדסוני
שתעבירו אותו בגלל הסיבה של ההפרעות קשב וריכוז, זה יפגע בו ויצור אצלו אנטי לכל מה שקשור להפרעה לכל החיים! אם הוא נהנה בתלמוד תורה תשאירו אותו שם רק תנסו לתת לו רטלין או תרופות טיבעיות ולבקש מהמורים שיעזרו לו ויתחשבו בו יותר...וגם לתגבר אותו הרבה מהבית (ואל תגידו לו שיש לו בעיה של קשב וריכוז רק תרמזו על זה ....)
אני לא חושבת שצריך להסתיר את זה ממנו...ת.מ.
אני חושבת שיש חשיבות מאוד גדולה למודעות שלו לבעיה אחרת זה עלול ליצור אצלו:
א.כשהוא יגלה שיש לו את זה הוא יחשוב שזה משהו רע שצריך להסתיר שאולי הוא אשם בו ויתביש בזה מאוד למרות שלא צריך....
ב.כשיש מודעות לבעיה ההתמודדות איתה היא יותר פשוטה....
ג.אם הוא ידע על הבעיה הוא ידע שזה לא ברור מאילו כל מה שהוא כן מצליח ושחלק מהדברים מותר לו והגיוני שהוא לא יצליח כי אצלו יש בעיה שגורמת לו לקשיים מעבר לקשיים הרגילים של הלימודים וגם הוא יבין שיש שנוי קטן בינו לבין החברים שלו ולכן הוא צריך יותר להשקיע בעניין הזה(כדי כשמסבירים לו על הבעיה להגיד לו שלכל אחד יש עניין שבו הוא צריך להשקיע יותר הוא בלימודים וחבר אחר בספורט לדוג')ולכן הוא צריך שיעורים פרטיים וכל מיני עזרות אחרות....
ד.כאשר הוא מודע לבעיה הרבה יותר קל לתת לו עזרה ולא צריך להתחיל עם כל מיני סיפורים אומרים שזה פשוט בגללל הבעיה וזהו....
הרבה הרבה ב"הצלחה.....
ודרך אגב אני חושבת שלא כדי בכלל להעביר אותו...
מסכימה עם ת.מ.שרבוב
אומרים את זה לילד אבל בצורה מאוד מובנת ומתוכננת..
 
בצורה נחמדה שמסבירה הכל בקלילות,
מראים לו דוגמאות של עוד אנשים שהיה להם ADD אבל הם הסתדרו מאוד יפה בחיים שלהם..ואפילו נהיו מפורסמים!
אפשר גם לתאר מה הולך במוח בצורה סיפורית. (שה"שוטר" של המוח הקדמי נרדם וצריך להעיר  אותו..)
 
יש ספר לילדים שאני ממש ממליצה עליו "הADHD שלי"
הוא מתאר מהי הלקות בעזרת סיפור מאוד חמוד, והוא נותן הסברים על כל הסוגים של הADD (אסטרונאוט, בעל מנוע טורבו....וכ"ו..)
אח"כ יש כעין ראיונות עם ילדים בעלי ADHD והפסיכולוגית שלהם (הם מספרים לה על הבעיות שלהם..והיא מבינה אותם נותנת הם פתרונות..)
בקיצור, הספר ממש נחמד לילגדים בעלי הלקות (ואני חושבת שבגיל מסויים גם לילדים "רגילים" כדאי לתת להם להחשף אליו)
ד.א. הספר הוא מובנה בצורה כזאת שההורה קורא עם הילד, למרות שחלקו מנוקד...
לענ"ד אין זה נכוןד.
הילד יהיה נוטה לזהות את עצמו עם מה שראה בספר ולנהוג כך. זו בעיה - עוזר בצד אחד, אך מקלקל בחופש הבחירה. איננו יודעים מה מינון הבעיה אצל כל אחד ומה בחירתו וכח רצונו יכולים לעשות.  לא צריך להגיד לו - בוודאי לא בשלב זה כל מיני "הגדרות" ואותיות באנגלית...  אם אכן באמת יש לו בעיה ניכרת בריכוז - אפשר פשוט לומר לו - בלשון של בני אדם - קצת קשה לך להתרכז, יש הרבה אנשים שזה קשה להם ולפעמים עם הזמן זה כבר יותר קל. זה הכל - וזו האמת לגמרי, גם לכל אלו שּפֹה בעלי בעיה זו.  מעבר לזה - ילד יקבל בלי בעיות מה שיאמרו לו שצריך לעשות: קח כדור כי זה יעזור לך להתרכז - יקח (לא לשכוח להוסיף שכמובן אתה גם צריך להשתדל - שלא יחשוב שבחיים מסדרים דברים עם כדורים במקום לבחור), תנהג כך וכך - ינהג.  בקיצור, התיוג גרוע - זה לא רק מסביר לילד מצב אלא גם גורם למצב. בעל כרחו יתחיל להתנהג "כמצופה", אפילו אם בלי זה היה מתאמץ יותר.
תוצאות האבחוןאמא ל-5
בס"ד
 
השבוע שוחחנו עם הפסיכולוגית והיא הסבירה שבאמת רואים את ה-ADD אצל בננו, הדבר מאוד מפריע לו ללמידה ומשפיע על הצלחה בתשובות שלו.
יש לו גם קושי בזיכרון לטווח הקצר.
היה פער גדול בין התשובות שלו הראשוניות -לבין התשובות שניתנו לאחר חזרה נוספת על השאלה הפרטים ותיווך- הסבר, דוגמא .
רמת החרדה גם כן השפיעה מאוד על הקצב שלו, שלא יטעה- הוא כל הזמן נזהר.
 
מבחינה רגשית הוא מאוד מתוסכל והוא חווה חוסר הצלחות הגורמות לו לכעסים .
 
היה לנו מאוד קשה לשמוע- למרות שידענו את הרוב.
 
היא ממליצה על טיפול רגשי?? מישהו עבר פעם??
הוראה מתקנת- אסטרטגיות למידה בחשבון- הבסיס ממש.
ובשיעור בפועל הציעה לתת דפי-עבודה קצרצרים כשבכל פעם ניתן דף אחד וכשהוא מסיים- דף נוסף וכן הלאה.
הוא יקח כדור או תחליף הומאופטי כלשהוא- מישהו יכול להמליץ? הריטלין עושה לו בחילות- הוא לא רוצה.
 
סיכמנו עם הנהלת הת"ת שננסה לראות את ההתקדמות מראש חודש אלול עד הראשון לספטמבר, נזמן שיחה עם הפסיכולוגית והמלמד ונפעל בכיתה עם ההתאמות שהיא ממליצה.
במידה ולא תהיה התקדמות כלשהיא מבחינת התפקוד בשיעור (עד כה לא עשה כלום) נעבור לבי"ס ממ"ד ונקווה לטוב מכל הבחינות.
הוא לא רוצה לעבור- אומר ששם יותר קשה.
 
לגבי האם להגיד לו או לא?
עוד לפני שעשינו את מבחן טובה ואת האבחון הנוכחי, דיברנו מדוע הוא לא מקשיב וכו' והוא ציין את ההפרעות של החברים מסביבו ושהוא ממש מנסה להקשיב ולא מצליח, ואז אמרתי לו שהכדור יכול לעזור לו . דווקא נראה לי שזה הבהיר לו יותר את הדברים ועזר לדבר על משהו שהוא חווה אבל לא מבין .
 
לדעתי הוא די הרים ידיים לגבי הלימודים ובבית אני רואה המון כעסים על כל דבר קטן- הוא כמו סיר לחץ, ובנוסף לכל הוא גם נמוך לגילו-
 
כמה יכול לשאת ילד אחד???
 
אני ממליצה....ת.מ.
אם יש אפשרות לתת לו איזה שהיא תרפיה כמו רכיבה טיפולית הידרותרפיה וכאלה שהוא אוהב זה יעזור גם לפרוק את הלחץ וגם בכללי להרגשה שלו....
אני גם ממליצה מאוד לנסות בכל דרך לא להעביר אותו במיוחד אם הוא מתנגד ורק אחרי שמנסים את כל הדרכים האפשריות לעזור לו שם לנסות את הדרך הזאת כי בנוסף לזה שיש חשש ששם יהיה יותר קשה יכול להיות גם שהוא ילמד מזה שאם הוא לא מצליח אז מותר לו לחפש דרך אחרת בלי להתמודד וגם בכללי כדי לשים לב מה מעבר כזה משדר לילד ומה הוא גורם לו(דרך אגב המעבר לא חייב לגרום לדברים כאלה זה תלוי מאוד בצורה בה ישדרו לו אותו...)
הרבה הרבה ב"הצלחה....
והחלטות  נכונות....
המלצות.פיתון
א. דר. יואב כמכאג'י מירושלים. טיפול הומיאופתי שיש כאלה שעוזר להם חד משמעית ויש שלא. ראתי אחד כזה ואחד כזה. תוך חודש אפשר לדעת.
ב. לימוד יחידני, פרטני, על חומר שלמד. באמת באופן של תיווך. זה יכול להיות רבע שעה ביום עם מישהו מהורים על חומש שלמד באותו יום. בלי כל תחושת לחץ ומתח של ההורים. ואח"כ להגיד לו: אתה רואה, קצת מסבירים ואתה יודע מצוין.
ג. שהמורה יזכור לשבח אחרי כל דף עבודה קצרצר שמילא.
ד. אם יחווה הצלחה ופידבק  ביחידות קצרות של לימוד, הוא לא ירים ידיים.
ה. להשתדל שיהיו לו חוויות חיוביות בתחומים אחרים שהוא אוהב. משחקים וכד'.
ו. אם משום מה נאלצים להעביר - צריך לדאוג שבאמת לא יהיה יותר קשה. לוודא כמה עזרה פרטנית יקבל שם. האם ילכו לקראתו במטלות באופן שלא יריגש חריג חריף ועם זה לא יחווה כשלונות. ומה המצב החברתי בכיתה, האם לא ילעגו לגבהו.
ז. אני מכיר ילדים שנושאו/נושאים על גבם בדיוק דברים כאלה, ומעבר לזה. הדברים קשורים זה לזה. ואפשר לעזור ובעז"ה בהדרגה להתגבר על הכל.
ח. חום, אהבה, סבלנות, אמון (גם שלכם ביכולתכם..).
 
מחילה. ההמלצות בהודעה הקודמת שלי -ד. טעות בחתימה.ד.
היום אמרנו לו שהוא יעבור לממ"דאמא ל-5
הדבר הראשון שהוא אמר- "אני רוצה להוריד את הפאות" שלא יצחקו עליי.
 
הוא רוצה לעבור, נצבט לי הלב.
מי אמרו הביה"ס?ת.מ.
יש אפשרות לתת לו עוד ניסיון בת"ת???
נראה לי שזה ממש לא המצב האידיאלי בישבילו שם....
שתצליחו.ד.
אודה מאד אם תוכלי בעוד כמה חדשים לעדכן מה קורה, כדי שנלמד מזה צדדים של הנושא..
יש לי ילד דומה מאודאנונימי (פותח)
ב"ה
 
אם הבעיה היא הפרעת קשב, לשום בי"ס אין פתרון לזה. הפתרון היחיד: ריטלין, וזה פתרון חלקי.
אם יש בעיה בהתקדמות בלימודים, גם בבי"ס רגיל אין פתרון מושלם, ואולי בעזרת שיעורים פרטיים יתאפשר לו לעמוד בקצב של הת"ת.
אבל בכ"ז ביה"ס לחנ"מ יתן יותר כליםשרבוב
עבר עריכה על ידי שרבוב בתאריך ד' אלול תשס"ט 17:13
בנוסף לרטלין...
 
כמו אסטרטגיות למידה, כמו כיתות יותר קטנות שיתנו יחס אישי לכ"א..
התלבטות קשה ביותראמא ל-5
מה שאתם אומרים כאן- מאוד עוזר, כי גם אני תוהה עד כמה יוכלו לעזור לו בכיתה בת 25-30 תלמידים.
בכיתה שלו- 15 תלמידים.
 
החשש הגדול הוא הדרדרות מבחינה דתית וספק לגבי הצלחה בלימודים.
 
בעלי פשוט לא מסוגל לעשות את הצעד הזה, וגם אני.
 
אז... דיברנו עם הרב והשנה יעשה מאמץ רב יותר .
אני ממליצה- תגידו אם נראה לכם שזה יעזור.
 
לצלם לו את הטקסט- המקוצר יותר שיהיה בכתב גדול מהחומש.
לתת דף נוסף ובו כ-5 שאלות בצורות שונות:
מתח קו בין המילה לפירוש.
השלמת קלווז- סגור/פתוח.
סידור רצף האירועים בפרק- עפ"י משפטים שכתובים כבר והוא יצטרך למספר אותם.
מי אמר למי?
דף צביעה בסוף השיעור או בשיעור האחרון
חשבתי אולי על מציאת משפט או פסוק אחד מרכזי מאותו היום ולכתוב אותו על דף לבן ולקשט אותו.
המטרה היא לזמן לו שאלות שיצליח בהן, אפילו אם יהיו קלות מידי.
ולאחר שיתרגל לתפקד יותר בשיעור ולעמוד במשימות אולי ניתן יהיה לעבור לשאלות פתוחות, דרך אגב, הוא מספר וכותב סיפורים בצורה יוצאת מן הכלל.
אולי אפשר יהיה לשלב גם כתיבת חיבור במשימות.
מתוך כל הדפים האלו ינתן לו מבחן בסוף השבוע (בת"ת עושים מבחן בכל יום ראשון לאחר שינון בשבת )
 
לכותב שאמר שהוא עוסק בתחום - ת"ת.
איך מתנהל שיעור אצלכם? האם נתקלת במקרים דומים?
האם ידוע לך על דפי השינון בשבת?
תודה לכולם.
 
 
הרעיונות שהעלת נראים לי מצוינים....ת.מ.
אולי גם אם את אומרת שהוא כותב מצוין סיפורים וכאלה
אז לתת לו לכתוב חיבור או משהו כזה על החומר הנלמד ושיקריאו אותו בכיתה וככה זה יצור לו חוויה  של הצלחה וגם יחדיר לו את החומר בצורה טובה יותר....(ואולי גם לכיתה)
אני יודעת שאחותי עם ת"ד שמשולבת בכיתה רגילה השנה הייתה מכינה הצגות עם הסיעת בשיעורי התרמה(שיעורים מקדימים כדי לעזור לה לקלוט את החומר בכיתה עם כולם....) ומציגה אותם לכיתה וככה חווה את החומר וקולטת אותו בצורה טובה מאוד!!!!!
אגב כדי אולי גם לבקש מהמורה שיעביר פעם בכמה זמן שיעורי חיבור בכיתה שיהיה שיעורים שבהם הוא כן מצליח ולתת לו לחוות את המתיקות של ההצלחה כדי להגביר את הרצון שלו לעבוד כדי להצליח....וגם להגדיל את ההערך שלו בעיני חברים שעדעכשיו תמיד התרגלו לעזור לו ופתאום יש מקצוע שהוא מצליח יותר מהם ויכול לעזור גם....
אולי גם לעשות לו איזה מבצע ולצפר אותו נגיד בשבוע שהוא סיים את כל הדפים שיכינו לו יקבל צופר אם יתמיד יותר יקבל משהו יותר גדול וכו'....
בקיצור נשמע לי שהדפים כמו שתיארת אותם הם דרך מצוינת.....
הרבה הרבה ב"הצלחה ושתמצאו בעז"ה את הדרך הנכונה והטובה....
משמח מאד לשמוע שהחלטתם לנסות בכ"ז בת"ת.ד.
כל הכבוד על אי המסוגלות להעביר, והאומץ לנסות שוב.
הרעיונות שהעלית יפים.  צריך לא להילחץ, ולסמן לעצמנו קודם כל מה אנחנו רוצים. מסתבר שפה מה שרוצים הוא קודם כל שהילד ידע מה שלמד בלימודי הקודש. ב. שיחווה הצלחות (אולי זה הדבר הראשון). ג. תפקוד סביר בשיעור ורכישת הרגלי למידה בסיסיים.  מדברייך נראה שאין לו בעיה בכתיבה. הבעיה היא, להבנתי, קליטת הנאמר בשעור ארוך, ותשובות מיידיות על שאלות על כך (שזה, מסתבר, בא גם בגלל הלחץ). 
כדאי אולי שאבא ילמד עם הילד כל יום את מה שאמורים ללמוד מחר בת"ת, בקצרה (צריך לסכם עם הילד, בהסכמתו: כל יום נלמד קצת לקראת מחר, ואז יהיה לך קל יותר להבין ולזכור). רצוי - אם אפשר - שהאבא ישלח פתק קצר למלמד במעטפה סגורה ובו 2-3 נקודות עיקריות שלמדו, פשוטות. לילד ייאמר שאבא מדווח למלמד מה למדנו בבית. יוסכם מראש עם המלמד שהוא שואל את הילד על הדברים הללו.  כמובן, ביום קודם האבא ישאל על זה את הילד ויראה שהבין היטב. הכל בנחת, בלי לחץ.  הילד יישאל, בעז"ה ידע ויחווה הצלחות.  אם לא יידע, סימן שלחוץ מדי ולהניח לזה.
לפני ההכנה למחר, להגיד לו, בא נחזור בקיצור על מה שלמדתם היום. האבא יספר בקצרה את מהלך הדברים, בלי לקרוא מהחומש, ואח"כ ישאל שאלות פשוטות, ירמוז אם צריך וישבח.
אפשר להציע לילד (ולמלמד), שבמקום מבחן - אבא יחזור איתו בשבת בע"פ על מהלך חלק הפרשה שלמדו בשבוע (אבא מספר והילד משלים היכן שרוצה), וביום ראשון יכתוב בסיפור, בלשונו, איזה חלק מהפרשה שיבחר. להסביר לו שלרוב הילדים אין כ"כ את היכולת הזו - אבל בהיות שהוא כותב סיפורים יפה, ופחות אוהב לענות על שאלות, זה מועיל לא פחות.
לגבי מה שקורה אצלנו בעז"ה:
א. המלמדים הונחו לסכם כל כמה דק' בע"פ בלשון פשוטה "מה אמרנו עד עכשיו" לטובת הילדים שאולי "אבדו" באמצע הדרך.. יש גם משהו דומה לאלו שצריכים אתגר מיוחד אך זה לא שייך כרגע לענין.
ב. דפי שאלות יומיים הביתה, עם התשובות בצידן, כסדר מה שנלמד בכיתה. ההורים שואלים (בע"פ) ומסמנים אם ידע. אם לא - אומרים את התשובה ושואלים שוב, עד שיידע. העיקר הרי החזרה והידיעה. עם הגיל - מוסיפים קצת שאלות עם מקום לכתיבה, בקצרה, שלא להשניא. ילד שמביא דף עם אישור מקבל מדבקה, כל כמה מדבקות פרס. הרוב עושים בשמחה.
ג. שינון יומי בבית של מה שלמדו (זה חובה, וזה קל ומועיל. אך אין דבר כזה להעניש ילד שלא שינן. אצלנו ילדים לא יגיעו מפחדים לת"ת, ח"ו).
ד. ביום א, לימוד בחברותות של השאלות שניתנו בשבוע לפני כן. אח"כ - כ8 שאלות מתוכן לענות בכתב. כך אין מתח של התכוננות ל"מבחן" ומסבירים לילדים שהכל כדי לחזור. עם זה, השאלות בכתב נותנות תחושה של אחריות ללמידה. מי שידע, כותבים לו "ענית יפה על הכל/הרוב". מי שלא - נותנים צ'אנס נוסף. הוא מקבל רק את אותן 8 שאלות להתכונן שוב, ואחרי יומיים עונה מחדש. בקיצור, דואגים שיעבדו, בשמחה, ועם זה יצאו מצליחים, בצדק.
יש עוד דברים, אך לא כאן המקום.
לגבי מה ששאלת אם נתקלנו בדברים דומים. מצוי בהחלט. עפ"י רוב בכל כיתה לפחות אחד, בד"כ יותר.
דפי שינון ושאלות הוא דבר מצוי בתלמודי תורה. כבר כתבתי שלילד שלא יודע את התשובות עדיף לספר את חלק הפרשה. אפשר, לדוגמה, לספר קצת ומיד לשאול על זה, בהסברת השאלה, את השאלה שמובאת בדף. כמבון לשאול רק קצת מהשאלות. כך גם ירגיש מצליח, עונה על הדף כמו כולם, ובלי עומס יותר מדי. אפשר לומר: סיכמנו עם המלמד שאנחנו חוזרים על התוכן של הפרשה ותמורת זה שואלים רק חלק.
אפשר גם להמליץ למלמד, כנ"ל, שיעשה סיכומי ביניים קצרים בשעור (זה טוב גם לאחרים). לפני כל סיכום ידאג שיהיה בכיתה שקט גמור, ויקרא/יסמן לילד ולעוד כמה (שלא ירגיש חריג): עכשיו נחזור בקיצור מה שאמרנו. אם מישהו הפסיד משהו - יש לו הזדמנות כעת להיות בעניינים.   היתרון מבחינת הילד: שקט (בעיית ריכוז..), מנה קצרה (כנ"ל), חזרה אל השיעור ממנו אולי היה מתייאש. מרגיש בעניינים. וסה"כ - יודע.
תודה רבה לת.מ. ול.ד.אמא ל-5
אני מקווה שכל הדרישות האלו שלנו לא יכבידו על המלמד יותר מידי והוא יסכים ויוכל לעמוד בהן לאורך זמן.
והעיקר - שבננו יאהב את התורה.
 
יש ספר מאוד יפה שקניתי לו: "הפרשה מספרת לי" - ויקרא. זה ספר גדול עם איורים מרהיבים ומושכים המספר סיפורים לפי הפרשות בחומש ויקרא.
לדוגמא: איש אחד קטף בטעות תפוז בשבת, הוא הצטער והתחרט והיה צריך לקחת כבש לירושלים כדי להקריבו לה', כל הדרך ראו אותו אנשים סוחב כבש וידעו שהוא חטא.
כשהקראתי להם לפני השינה - הוא ידע את הפרטים.
 
אני אכתוב את כל הרעיונות ואשב עם המלמד בע"ה השבוע.
 
שאלה נוספת שאנו קצת מדחיקים:
מה יהיה בסוף כיתה ח'?. מבחינת רמת הלימודים ובכלל- אין להם לימודי חול חוץ מקצת אנגלית,חשבון ושעה עברית- כמובן שבכל יום יש שעה אחת  לימודי חול.
 
והמתקשים-על אחת כמה וכמה
 
ל-ד.
בת"ת אצלכם- הגיעו הילדים כבר לכתה ח'? אם כן לאיזה סוג של מוסדות לימוד עברו?
 
תודה לכולם על הכל
אצלנוד.
כעת הגיעו לכיתה ו. ת"ת דומה שהייתי שותף בהקמתו, הגיעו לכיתה ח' והילדים התחלקו בין ישיבות קטנות לישיבות תיכוניות, מגוונים שונים. שאיפתכם שבנכם יאהב את התורה אמיתית ונוגעת לעומק הלב. צריך מעליו כל תחושה של לחץ, הכל בשמחה, כולל העמל - שגם ההתרגלות אליו חשובה בהדרגה, ומתוך רצון בכך. באמת לא צריך להלחיץ את המלמד יותר מידי אלא להתייעץ איתו במה הוא יכול לעמוד, וכן איזה מטלות להסיר מהילד (מבחנים וכד') כדי שלא יחווה כשלונות, שאין בהם כל ענין; ובאיזה אופן להסביר זאת לילד כדי שלא ירגיש יותר מידי חריג (עייני בתגובתי הקודמת).
לגבי לימודי החול זו באמת שאלה. ילד שאנו בטוחים מראש שילך לישיבה קטנה - אין בעיה; מקדמים ככל האפשר ואם ירצה פעם - יוכל להשלים.  אך כעת אי אפשר לדעת היכן ימשיך.  הדרך הבטוחה ביותר, לענ"ד, לדבר גם עם המורים המקצועיים שקודם כל ידאגו שאין כשלונות. וינסו להסביר לו פרטנית כשהילדים בכיתה כותבים וכד'.  מעבר לזה, הטוב ביותר הוא שעורים פרטיים בחשבון ועברית, בגישה שמתאימה לו.  אפשר למשל להחליט שפעם בשבוע יש שעור פרטי: קודם מתקדמים בחשבון ובחלק השני של השנה עברית. לילד מסבירים שבגלל שקצת קשה לך להתרכז עם רעש של ילדים מסביב, אנחנו עוזרים בצורה הזאת. זה גם יעזור לך לדעת, וגם יעזור שבגלל שתכיר יותר טוב על מה מדובר - יהיה לך קל יותר לשמוע בכיתה אפילו שיש ילדים.  תבקשו מהת"ת, או מבי"ס אחר, מה שאמורים לדעת באותה שנה עפ"י תכנית הלימודים של מש' החינוך (כשמורידים מזה את ה"נפח" זה באמת לא הרבה..), וכך יהיה לכם בקרה בסוף השנה היכן אתם עומדים בענין זה, ואם יש צורך - עושים השלמה מתוגברת בחופשה של סוף השנה.  עקרונית, אפשר גם בכיתה ז' להשלים בבת אחת מה שהפסיד. כך שאין מה להילחץ שמא אנו "לא בקצב".  צריך לעקוב עד כמה, אחרי כל המאמצים, בעיית הריכוז מפריעה.  כלומר, אתם מידי פעם תשוחחו איתו, בנחת, על דברים שלומדים (שאלות מונחות. לא "מה למדתם", אלא מה עשה אברהם אבינו כשה' אמר לו ללכת לארץ שהוא יראה לו, עם מי הוא הלך. וכו'. דברים שאם הילד קלט משהו בשעור - הוא ידע להביעם). אם רואים שקולט - מה טוב.  אם לא, כדאי, בנוסף למה שכבר נכתב שעוזר לו ללמוד בעצם מעבר לת"ת, לנסות למצוא פיתרון לבעיית הריכוז (כתבתי לעיל שם של מישהו).  העיקר, לא להילחץ מכלום. אלו דברים רגילים. לסכם לעצמכם מה "תכנית העבודה" וללכת עם זה בסבלנות וברגיעה בלי למדוד כל יום.  תקבעו לעצמכם זמן בקרה (נגיד, חנוכה) שתעשו בו הערכה כיצד הדברים עבדו. וצריך לדעת שלכל ילד יש צדדים חזקים פחות וחזקים יותר. יש לו בעיית ריכוז ואתם עושים כמיטב יכולתכם שילמד היטב עם זה, וזהו. עם השנים זה גם יכול להשתפר. העיקר באמת אהבת התורה, השמחה, ההרגשה שאני מתקדם, שאני "שווה", שיש לי חברים (אפשר להזמין הביתה) וכד'.  תצליחו בעז"ה.
בלי לחץאמא ל-5
זה מה שאנחנו אומרים תמיד.
היום כשלקחתי אותם לת"ת דיבר איתי המלמד ואמר שהוא פשוט צריך יותר הדרכה, שוחחנו על רגל אחת וסיפרתי לו חלק מהרעיונות, הוא התרשם לטובה ואמר שהוא צריך לכתוב את הכל. אך בהחלט כדאי לתכנן ולנסות איזו שיטה תניב תוצאות.
 
היום דיברתי עם בני שבכל יום נקרא את החלק שהוא למד, ונסביר יחד.
הבטחתי שזה יהיה 5 דקות- זה מה שהוא נתן לי..
 
הקב"ה רואה את המאמץ של כולם והכל רק לכבוד התורה, אין מצב שלא תהיה סייעתא דשמייא כאן.
כל-טוב ותודה
כל הכבודשרבוב
נהנתי לקרא את ההשתדלות הרבה שלכם....הלוואי וכ"א היה משקיע הרבה כ"כ!
 
סתם עצה:
כדאי לתת לילד פרסים, זה ידרבן אותו...
בכ"ז תחשבי על כך שהוא יושב הרבה יותר בבית מאשר כל ילד בגילו...
 
אם הוא AD/H/D עדיף לתת לו פרסים קטנים,
 מאשר לצבור "נקודות" לפרס גדול, משום שלAD/H/D קשה להיות מרוכזים במטרה לטווח ארוך.
(אם את מתעקשת על פרס גדגול אפשר להביא לו משהו ביד, כמו מטבעות, כדי שירגיש שהשיג משהו)
 
לגבי סיום כיתה ח'- באמת לא צריך להיות בלחץ..
אם את רואה שהוא ממש מפגר בקצב ביחס לילדי הכיתה כדאי לתת שיעורים פרטיים (שזה יותר מחייב מאשר לשבת רק עם אבאמא..)
ישנן ישיבות תיכוניות במיוחד לילדי חנ"מ...שממן הסתם הם לא ברמה מאוד גבוהה אך מוציאים ילדים עם ת.בגרות..
אפשר גם להשלים ת.בגרות במכון לב, עושים את זה תוך שנה, לבוגרי ישיבות קטנות.
ככה שת צודקת- לא צריך להיות בלחץ!
 
בהצלחה רבה!
מקווה שכולכם תעמדו במשימה הקדושה!
(הילד, הרב, ואתם..)
תודה על המידעאמא ל-5
על ישיבות וכו'. זה הבן הבכור שלנו ואני חוזרת בתשובה כך שאין לי מושג על ישיבות והמסלול הזה.
לוותר על לימודי חול היה בשבילי צעד ענקי ושינוי מהותי בחשיבה. מה חשוב באמת בחיים.
 
אני ובעלי אומרים לעצמנו כשנגיע לבית דין של מעלה - לא ישאלו אותנו: האם הוא עשה בגרות??? כמה יחידות??
 
אני רואה את התוצאות של חינוך בחממה כמו הת"ת. כמובן שגם שם לא מלחיצים ונותנים את הדת באהבהה עצומה.
זה כלל מספר אחד בשבילנו. לכן אנחנו משלמים פי כמה מבי"ס רגיל.
 
לגבי פרסים.
נכון הוא צריך פרסים מידיים. הוא ADD . בלי היפראקטיביות, לכן אף אחד לא היה מאמין שיש לו קשב וריכוז.
 
עד -כה, הוא מגיע הביתה קורא את הכתוב במחברת, מסבירים יחד, משנן מהחומש ואני מסבירה כמה שאפשר עד שנמאס לו. כל פעם אני צריכה להחזיר אותו אליי(בפוקוס) ולהגיד לו- עוד 5 דקות וזהוווווו.
 
אמרתי לו שהוא כ"כ חזק שהוא מתאמץ כך- מדהים.
כל הכבוד!!!ת.מ.
באמת חשוב לחזור איתו ולחזק אותו כל הזמן.....
שמחים לשמועשרבוב
כל פעם מדהים אותי מחדש לקרא על העיקביות!
הבן השניאמא ל-5
השבוע דיברתי עם הרב של הבן השני והחלטתי השנה להיות ממש ממש עם יד על הדופק.
הרב התחיל לדבר איתי על קשב ומוסחות בשינון ושכדאי לעשות אבחון.
אמרתי לו, אנחנו אחרי אבחון מקיף עם הבן הגדול שעלה לי- 2000 ש"ח, קשה לי לעשות שוב אבחון...
אמרתי לו שאני לא פוסלת ריטלין אבל אני רוצה לנסות דרכים אחרות לפני שנעשה אבחון "טובה" הבודק קשב וריכוז.
אז הוא אמר שזה שהם כיתה קטנה זה דווקא טוב לו ושהוא לא ירפה וידאג לו.
ברוך ה' , אני כ"כ שמחה.
צריך המון כוחות נפשיים- נראה לי שבעלי לוקח ללב- הוא אומר שהגדול מזכיר לו את עצמו בתור ילד.
ד.ד.
חיזקו ואימצו.
איבחון "טובה" אינו מוחלט.
שהרב "לא ירפה" זה טוב, אך לא במובן שיכביד על הילד. שידאג מדי פעם לעשות סיכומי ביניים בע"פ בשיעור וישים לפני כן לב שהבן בעניינים. כמו כן, שישבחו מדי פעם על ידיעות, התנהגויות וכו'.
קחו בנחת - אלו בעיות מאד מצויות.
נראה ממסירותכם שבעל דווקא יָצָא לגמרי לא רע...
 
מה זה לא רעאמא ל-5
מושלם
 
היום הוא הציע לי לתת רכיבה טיפולית על סוסים לשניהם  או שחייה טיפולית.
זה רעיונות טןבים מאוד!!!!ת.מ.
כמי שעברה את שניהם אחרי הגרוש מעוילים ממש (אולי לא לכולם אבל לי ממש!!!)
תנסו זה באמת יכול לעזור אם יש קשר טוב בין הילדים אפשר לנסות ביחד.....
כל הכבוד לכם ותהיו חזקים!!!
מחפשת פסיכיאטר שיתן כדור להפרעת קשב וריכוזברכה אפל

אני די בטוחה שבעלי סובל מADHD.

הוא לא מצליח להתרכז ליותר מדי זמן, המחשבה שלו לעיתים מתפזרת לכמה כיוונים, ותפוקת העבודה שלו לא הכי גבוהה

הוא גאון, וזה מחפה מאוד על הכל, כי הוא מצליח להסתיר את זה, אבל מי שמכיר מקרןב שם לב (הוא ניסה לפתוח פם את הדלת עם השלט של הרכב..)

לאחרונה נהיה לו הרבה עומס בעבודה, והוא מרגיש שהוא לא מספיק ממצה את היכולות שלו

מחפשת בשבילו פסיכיאטר, אפשר גם פרטי, שיתן לו כדור שיוכל לתת לו קצת פוקוס בחיים

אשמח ממש להמלצות!!

תודה

מקפיצה שוב, יש מישהו שיש לו מידע בעניין?ברכה אפל
אולי תכתבי איזור בארץ? שיוכלו לתת רעיונות…מרגול

דבר שני, אם יש תור קרוב לנוירולוג של הקופה אפשר לבקש ממנו. הרבה פעמים נותנים בלי בעיה.

בעיקרון מי שמורשה לרשום כדורים לקשב וריכוז זה נוירולוג או פסיכיאטר, ולאחר שיש מרשם קבוע רופא המשפחה יכול לחדש לך אותו מדי חודש בחודשו. 

קודם כל תודה שהגבתברכה אפל

אנחנו מהמרכז, ובגלל שזה נהיה לנו דחוף אנחנו מוכנים גם לנסוע רחוק

התור הקרוב בקופה הוא לעוד 3 חודשים

מה שכן, חשוב לי ללכת למישהו שיתן לי מענה תרופתי, ולא ינפנף ב"זה שום דבר"

מספיק נוירולוגadvfb

אפשר לקבוע דרך כללית/מכבי/מאוחדת איפה שאתם

אין תורים קרובים גם לנוירולוגיםברכה אפל
אני יודע שבאתר של כללית יש לפעמים אופציות יחסיתadvfbאחרונה

קרובות באיזורים יותר פריפריאליים

..ADHD

שלום,

אני רוצה לפתוח פורום סגור לאנשים שמתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז, יש לזה ביקוש? הייתם רוצים להצטרף?
אפשר גם במסר/ש"א.

הפרעות למידה והיכולת ללמוד בכל זאתאנונימי (פותח)
אוקי אני לא בטוחה עד כמה הפורום הזה פעיל בכלל ומי עשוי לקרוא את זה. אבל יש נקודה שחשוב לי להציף דווקא כאן. יש לי הפרעות למידה ( adhd דיסלקציה וגיסגרפיה ) ואם אתם בפורום הזה אז בטח גם לכם.
בזמן האחרון אני שומעת הרבה על כך ששופטים ילדים עם הפרעות למידה לא נכון כאשר מצפים מהם להיות טובים דווקא בלימודים טיפוסים. ההנחה היא שיש לילדים או מבוגרים עם הפרעות למידה יכולות ונקודות חוזק אחרות שלא קשורות ללמידה הקלאסית ושבכלל לא כל אחד חייב ללמוד. כל זה מאוד נחמד ואני באמת מאמינה שיש דרכים רבות להצליח בלי הלימודים ה"טיפוסיים". אבל זה לא אומר שאדם עם הפרעות למידה לא יכול להצליח בלימודים כאלה. לפעמים מרגיש שלי שבגלל שמזכירים לעיתים קורובות מקרים בהם אנשים עם הפרעות למידה הצליחו ממש במסלולים שלא כללו לימודים גבוהים יוצרים תחושה שרק ככה אדם עם הפרעות למידה יכול להצליח.
כשהתחלתי תואר ראשון מתתי מפחד ורק רציתי שמישהו יגיד לי שאני יכולה לעשות את זה .אבל כל מה ששמעתי הוא שאני לא חייבת להצליח ,או בכלל ללמוד . אבל אני כן רציתי ללמוד וכל הדיבורים האלה בכך שאנשים כמוני ( מה שזה לא אמור להיות ) לא *חייבים* ללמוד ולא מצפים מהם יותר מידי להצלחה רק הורידו לי את הבטחון .
ברוך ה בסוף כן למדתי ( וברוך ה עדיין לומדת ) ואת התואר הראשון סיימתי בהצטיינות. אז פשוט חשוב לי להגיד למי שכן רוצה ללמוד: זה לא חובה אבל זה מאוד מאוד אפשרי.
נ""ב
מצטערת על שגיאות הכתיב , אני דסלקטית ובדיוק התיקון האוטומטי החליט להתקלקל .
וואו.עפהאחרונה

וואלה.. מעורר מחשבה...

והפורום הזה באמת נראלי לא פעיל וחבל....

הפרעות קשב וריכוזענבר 2
איך מטפלים בהפרעות קשב וריכוז ללא ריטלין ?
יש תוספים טבעיים. אבל לא יודעת מה ואם זה מוכחאנונימי (2)
שמעתי שריצה מאוד עוזרת..והעיקר-לשמוח:)
תסתכלי באינטרנט בטוחה שיש להם מה להציע
חברה שלי הייתהוהעיקר-לשמוח:)
כל הזמן קמה מוקדם בבוקר (כמובן שישנה מוקדם) ורצה איזה שעה, לפי מה שראיתי זה מאוד עזר לה..
היא סיפרה שיש לה קשב וריכוז והריצה ממש עוזרת לה ואפילו מחליפה לגמרי את הכדור.. כי הריצה עוזרת לאזן את האדרנלין בגוף , לאנשים שהאדרנלין שלהם גבוה זה מאוד עוזר.. וגם גורם להם להיות שמחים לעומת הכדור, שהרבה פעמים גורם הפוך..
אכילה בריאה וספורט או תחביב אהוב, זה משחרר אנדרנליןHodaya11
אפשראנונימי (3)אחרונה
לנטרל רעשים מפריעים עם אוזניות עם מנגינות ללא מילים.
אפשר ללמוד למבחנים בקול ובתנועה למשל בהליכה בחדר.
אם רוצים טיפים ספציפיים שמתאים לך אםשר לפנות לפסיכולוג התנהגותי שמכיר את התחום של adhd
אשמח לעזרתכם למילוי שאלון לעבודה סמינריוניתנדיה
שלום, אנו עושות עבודה בנושא לקות למידה. נשמח לעזרתכם על מנת שנוכל לאסוף נתונים לצורך העבודה הסמינריונית מצורף קישור:
השפעת התמיכה החברתית על הדימוי העצמי
ריכוז בלימוד גמראyyl

הרגשתי שיש לי קושי מסויים בלימוד, בעיקר בלימוד גמרא, ורציתי לברר אם זה דבר נורמטיבי או שזה נובע מקו"ר, אז אשמח לשמוע (לקרוא..) חוות דעת...

 

כשאני לומד, בעיקר גמרא אבל גם לימודים אחרים, אני צריך ממש ממש להתאמץ כדי להתרכז! אפילו אם אין רעש ושום דבר, פשוט כדי להבין מה אני קורא! זה לא משהו חריף, פשוט מקשה...

ככה"נ אין לי קו"ר, אפילו עשיתי אבחון ויצאתי עם קשב טוב, ובכל זאת אני לא לגמרי בטוח.... לפעמים אני קורא ד"ה ברש"י ארבע פעמים ומגלה שלא שמתי לב למילה ממה שקראתי, לקח לי ללמוד דף גמרא רש"י אחרי שכבר למדתי אותו כמה פעמים, שעתיים וחצי! דף פשוט יחסית, וזה היה כמעט אך ורק לקרוא ולהבין, פשוט כל משפט כמה רגעים הייתי צריך "לתפוס את עצמי" שוב ולהתרכז. ואני לא ברמה של מתחיל...לומד הרבה זמן...

וזה ככה בכל דבר שאין בו סקרנות, אם זה משהו חדש ומעניין וקל להבנה אז הסקרנות עוזרת לי להתרכז ולרוץ, אפילו שעות רבות, אבל בחזרות וכאלה... ובגמרא גם לימוד ראשוני...

אני יודע שללמוד זה קשה ויש עמל תורה אבל התלבטתי אם זה נובע ממקום אחר, ונראה לי שכן... זה לא המאמץ להבין, זה מאמץ גדול לשים לב מה אני קורא, להתרכז... זה נשמע מוכר למישהו?

חשבתי אולי יש איזו נקודה מסויימת שלא בודקים באבחון רגיל ואולי זאת הבעיה...

התיאור מתאים לקו"ר אבל זה לא המצב היחידאצאצאחרונה

יש עוד הרבה דברים שיכולים לגרום לזה, אני ממליץ לעשות אבחון פסיכודידקטי, הוא הרבה יותר מקיף ומתייחס לכל קשיי הלמידה, הריכוז והחשיבה

יש כאן עוד מישהו שמרגישיהוקפץ

שהכדור מפריע לו לכוון בתפילה?

הייתה לי תקופה של כדור שגוי,שפרינצא בוזגלו

שהייתי צריכה להחזיק את עצמי שלא להירדם, 

אבל אם זו התחושה- כנראה שצריך להחליף כדור.

כדור אמור לעזור להתרכז, לא להפריע.

עוזר בשיעור ומפריעה בתפילהיהוקפץ


אז אני עכשיו על תרופה מאזנת.שפרינצא בוזגלו

היא ממש מגניבה- כאשר יש מחסור בדופמין והורמונים נוספים, היא מאיצה את ייצורם,

וכאשר יש עודף- היא מונעת מהם להיספג במוח.

אולי נעבור לפרטייהוקפץ


איזה כדור זה?עפה


יש לי פרטי, מוזמנת.שפרינצא בוזגלואחרונה


מישהו פה?אנונימי (פותח)


זה נראה שלא פעיל כאן..אנונימי (פותח)


אפשר להפעיל חוזרתאחרונה

אולי יעניין אותך