ילד שגונב בבית כסףרחלי פנד
היי לכולם, לא מזמן גילנו לתדהמתנו שבננו בן ה9 גונב לי מידי פעם בארנק. זה התחיל בשטר של 100 שנעלם לי וחשבתי שנפל או משהו כזה. אחרי מספר ימים הבן שלי טען שמצא 24 שח והביא לי אותם. לבסוף עשינו את הקשר ל100 שח שנעלמו והוא גם התוודה שזה לא פעם ראשונה שהוא לוקח לי כסף. בכסף הוא קונה חטיפים וקלפים.... אנחנו נורא מתלבטים איך להתייחס לסיטוציה הזו. כמובן שדיברנו והסברנו שזה חמור מאד. אשמח לשמוע אם מישהו נתקל בהתנהגות דומה וכיצד הגיב. תודה וערב טוב
הקלפים זה מכהיראת גאולה
יש לו צורה אחרת לרכוש קלפים? (אנחנו קונים, ונותנים כפרסים בתמורה לכל מיני מעשים קטנים בבית. התחלנו אחרי פעם אחת שהבן שלי לקח כסף בלי רשות וקנה... ומאז לא חזר על זה)
כי מה שראיתי סביבי, ילדים מוכנים לעשות הכללל כדי להרוויח קלפים. הם לא באמת מודעים לחומרת העניין כמונו.

חוץ מזה, אני חושבת לדאוג שהארנק שלך לא יהיה בהישג ידו, כדי שלא יהיה לו פיתוי לכך.

אני לא משתמשת במילה גניבה. הבן שלי לקח בלי רשות (ואח"כ היה צריך להחזיר לי מדמי הכיס של החודש הבא). הוא באמת לא מתכוון לגנוב, ולא מתייחס לזה בזעזוע כמונו המבוגרים.
אתן דוגמא, אני משתדלת שלא לאכול שוקולד. זה לא בריא, משמין, וכל יום מחדש אני מחליטה לעשות דיאטה. אבל כשהשוקולד מול העיניים - לא עומדת בזה. כך גם הילד לא מצליח לעמוד בזה כשהכסף החלומי מול עיניו.

ייתכן שדמי כיס, בהם יוכל לרכוש חטיפים או קלפים יספקו לו את הצורך החסר.
תודה יראתרחלי פנד
על התגובה המפורטת, הוא מקבל דמי כיס שבועיים 5 שח אולי זה מעט? וגם מידי פעם מקבל שמתנהג יפה וכו. הרעיון של לקזז לו מהדמי כיס הוא רעיון טוב...
אני לא חושבת שהרעיון כ"כ מוצלחאמאשוני
זה לא לטפל בבעיה,
אם יקזזו לו הוא ילמד למשוך כספים בצורה מתוחכמת יותר שלא תשימו לב
אצלנו גם היהמופאסה
כמעט כל ילד בתורו, בגילאי 9-11, קנו ממתקים, חמצוצים וכל מיני...
בפשטות המושג של הכסף מאוד ערטילאי בשביל הילדים, נותנים נייר ומקבלים ממתק, איך הנייר הזה מגיע וכמה עובדים בשביל זה וכו' הם לא מקשרים את הדברים.
איך להתייחס לזה? אנחנו מסבירים שאמא ואבא עובדים מאוד קשה כדי להביא את הכסף, למעשה הכסף זה תשלום לעבודה שלנו כדי שנוכל לקנות אוכל ובגדים וגם דברים שהם אוהבים. כדאי להסביר גם איך סחורה מגיע לחנויות וכו' כי היו לנו גם מקרי לקיחת ממתקים מהמכולת.
לא להגזים מדי בתגובה, זה מאוד מצוי אבל להבהיר שזה חמור.
לדעתי,ד.

להסביר במנוחה.

 

סביר שלא נכון להגדיר "גונב", כי מבחינתו מה שאצלך בארנק, זה לא "של מישהו אחר"; אלא אולי יודע שזה לא בסדר לקחת בלי לשאול את רשותך. גם סביר שאין לו הערכה אמיתית של הסכומים.

 

לכן, אם אומרים לו "גנבת".. שמים אותו במקום שכלל לא חשב עליו. זה לא טוב, שלא יזהה את עצמו עם דבר כזה.

 

אלא צריך לומר קודם כל בפשטות, בלי להעמיד אותו במבוכה קשה של חקירות, שאם הוא צריך כסף למשהו - יבקש, אבל לא לוקחים מהארנק בלי רשות, כי להורים יש חשבון מה עושים  עם הכסף, והם גם יותר יודעים כמה שווה להוציא על כל דבר.

לכן, אם רוצה, שיבקש ותחשבו ביחד. אפשר גם להחליט איתו שיקבל כל שבוע סכום מסוים, שאיתו קונה מה שרוצה - מהדברים שמרשים בבית - ומעבר לכך, לא לוקח בלי רשות. אם ירגיש בעיה - שידבר איתכם, ואתם תקשיבו ברצינות.

 

לדעתי, לפני שמסבירים ש"זה חמור מאד", קודם כל בכלל מסבירים.. לא תמיד מה שלנו נראה מובן מאליו - גם אצל ילד זה כך. מוטב שלא יהיה "רשע בפני עצמו".. 

 

[אפשר גם לומר לו, שיש ו כעת הזדמנות להתאמן על משהו חשוב: התאפקות. לומר לו שהרי גם הוא מבין, שאם אדם היה מוציא את כל הכסף שלו על קלפים, למשל, לא היה לו לדברים יותר חשובים...  לכן כדאי, גם בדברים שממש רוצים - לעשות חשבון: כמה שווה להוציא על זה, מה שווה לשמור לדברים יותר חשובים..]

אני הייתי כככה כשהייתי ילדה רקלתשוהנ

לא בסכומים כאלה, וגם עד גיל די גדול

אבל כשאמא לא ראתה לקחתי לה כסף וקניתי לי ממתקים

חס וחלילה לרגע לא חשבתי שאני גונבת,

רק לקחתי לה ואם הייתי שואלת היא היתה מרשה,

ואתמול היא הרשתה לי ולא קניתי,

ואתמול רציתי לשאול אותה והיא בטח היתה מרשה לי ולא קניתי אז אני אקח עכשיו, ואני אחזיר לה אחר כך -

אלף סיבות ותירוצים. 

 

ואם אמא שלי היתה מגלה את זה ואומרת לי שאני גונבת,

אני חושבת שזה היה עושה יותר רע מטוב.

 

לדעתי כמובן להסביר ולאסור, אבל תיזהרו מהגדרות.

נכון. יפה מאד..ד.

ההגדרה מדוייקת:

 

לקחְת מהארנק של אמא.

 

זה בערך "הארנק של הבית"..

 

בגיל יותר מאוחר, מצטרפות גם "הוראות היתר"..

 

חס ושלום לגנוב. ברור. וגם חלילה לשדר לילד שהוא "גונב" מההורים. ח"ו.

הוא הבן שלך.. כנראה לילדים אחרים יש יותר והוא מקנאסודית


הרבה ילדים ככהפרפר 18

אני הייתי כזה וקונה גליק כל יום ורושם את הקוד של ההורים

 

 

 

עד היום אני לא יודע אם הם ידעו.........חיוך גדול

אני חושבת שאין מנוס מלדבר דוגרי איתואמאשוני
הוא בגיל לדעתי שהכי נכון לפתוח איתו עכשיו את הנושא.
לומר שזיהינו אצלו צורך בהתנהלות כלכלית עצמאית.
ומכיוון שהכסף בארנק של אבא ואמא נועד לשימוש ל... (קניות במכולת או תשלום לבייביסיטר) אי אפשר לגעת בו בלי רשות.
ואנחנו בטוחים שהוא מספיק בוגר להבין את זה.
ואז לחשוב איתו על רעיונות מאיפה הוא יכול להשיג כסף משלו. למשל כפרס על הצלחה בתחום כלשהו או על עזרה בבית או איסוף בקבוקים למחזור.
אפשר מידי פעם להציע לו עבודות יותר משמעותיות כמו לנקות את האוטו בתמורה לסכום יותר משמעותי (10-20 שקל)
אני חושבת שזה בדיוק הגיל להתחיל ללמד את יסודות הניהול הכלכלי.
אפשר גם להסביר לו שאם הוא מביא לכם את הכסף אתם יכולים להפקיד לו את הכסף בבנק בתוכנית חיסכון על שמו והקופה תיתן לו תשואה על הכסף ותמיד הוא יכול למשוך משם כסף. אז זה שיקול שלו אם הוא רוצה לחסוך ולהרוויח או להתפתות לבזבז הכל.

בנוסף לראות על מה הוא מוציא את הכסף והאם זה הוצאה סבירה או מוגזמת. ואם למשל מדובר בממתקים אז לדבר הרבה על הצורך במינון נכון ועל יכולת האיפוק (בלי קשר לשאלה מי מממן את הקניה)
ואם רואים שיש שיפור אז לפרגן לו בעצמכם ממתק על חשבונכם.
מה הבעיה להגיד "גנבת"?סלמון

כן כן, הוא גנב. שם פועל, לא שם תואר.

יש הבדל גדול בין לגנוב לבין להיות "גנב".

זה קורה, זה קרה לכולם וזה לגמרי טבעי, גם כחלק מבדיקת הגבולות.

אז אם יש ספק אם הילד יודע להבחין בין טוב לרע - צריך להגדיר בצורה ברורה.

 

אמנם הכל תלוי איך  אומרים, האם אומרים מתוך אמון: "גנבת, וזה לא מתאים למי שאתה" או: "גנבת!! בושה וחרפה!!".

דברו באהבה והכל יהיה בסדר, מותר גם להסתבך בראש עם כל הלבטים של 'כמה לתת'

ו'האם נתנו מספיק?' ו'כמה נותנים אחרים?' וכו' וכו', בשורה התחתונה: תזרמו עם מה שמרגיש לכם נוח, רק לא להיבהל.

 

** מאיש מקצוע שמעתי שגניבה של הילד מעידה על צורך בקשר קצת יותר טוב עם האבא.

צריך למצוא מסגרות שבהן יוכל לתקשר עם אבא באופן אישי (בין אם זה לצאת למסעדה,

לקנות פיצה, לשתות שוקו) וקצת לדבר... לתקשר ברמה האישית. זה עובד. נקודה.

תבדקו (בכל מקרה אין למה להפסיד) ותראו..

זו בעיה בהחלט...ד.

הוא לא "גנב", כי אין לו כל כוונה כזו. 

 

לא כך הוא מפרש את המציאות. 

 

ולכן אם אומרים לו כך - משימים אותו רשע.. גורמים לו להיות  רע יותר. 

 

זה לא חלק מ"בדיקת גבולות", אלא רצון למשהו - ואי בהירות ביחס למה שמותר לקחת, או "הוראת היתר" בגלל מה שרוצה להשיג.

 

להגיד לילד "גנבת" על דבר כזה - זה ממש ההיפך מ"באהבה".

ראה תגובתי ל "מוש השור"סלמון
עבר עריכה על ידי סלמון בתאריך כ"ה בכסלו תש"פ 22:17


גנבת זו לא מילה מחנכת וכן מאוד מתייגתמוש השור...
אנחנו מדברים חינוך למה לומר גנבת כשאפשר לומר לקחת בלי רשות וכך להרחיב וללמד את עולם המושגים של הילד בגבולות, . אסור לתייג... הוילד לא מבין את ההבדל בין גנבת לאתה גנב...
ברגע שיואשם בגניבה הוא יישייך את זה לתוכן שרכש מהעולם הפנימי שלו , סדרות שראה או מה שזה לא יהיה ולמקום הזה הוא יתחבר.תפקידנו לחבר אותו למקום נכון בטוח שאיתו הוא יכול להתמודד וכמובן לתת לו כלים להלאה
לדעתי זו טעותסלמון

אם תרצה, תגיד לו ש"זה נקרא לגנוב". 

הניסיון להתפתל על מנת לא ליצור לו תדמית שלילית הוא מזוייף לדעתי.

הוא גנב, כולנו יודעים שהוא גנב, וזה לא הופך אותו לגנב, אלא למישהו שעשה דבר אסור.

חשוב שיהיה לו ברור, על אחת כמה וכמה עולם של ילד שהוא שחור ולבן.

 

איך הוא יתייג את עצמו? זה כבר תלוי איך אתה תגיד לו..

אני לא "מאשים" אותו, אני מבהיר לו מה הוא עשה וכמה זה לא מתאים לו. 

צורת האמירה שלי מול מעשה שכזה תהיה חינוכית למהדרין אם תכלול אמון גדול בטוב שבו,

הבנה שהוא לא מבין לחלוטין מה שעשה, והרבה מאד הבנה לנפשו.

אי אפשר לומר לו דוגרי מה היה כאן (במיוחד שהוא מבין טוב מאד באופן אינסטיקטיבי שהוא עשה

דבר לא טוב, שהרי הוא לוקח בסתר והוא לא טמבל...)? אולי הוא מצפה לזה, מצפה שאנחנו הם אלו

שיבואו לעזור ולעצור, לאפשר לו להיטהר מהתחושה הלא טובה על עצמו?

אולי דווקא האמירה הרכה שמבהירה מה הוא עשה היא בדיוק מה שהוא מחכה לו? שמישהו יעמיד

אותו על מקומו - באהבה ובאמונה?

 

ואני חוזר: עיקר העניין הוא יצירת תקשורת. זה השורש לעניינים שכאלו.

גנב כמו האופנובנק או גנב כמו עופר מקסימוב?מוש השור...
או אולי רובין הוד?אם גנב אז עד הסוף. לא???
מה קרה? דרכתי לך על איזה פצע?סלמון

אל תיפגע, לא התכוונתי. אני גם לא מכיר את מה שעבר עליך בחיים.

אני מדבר מההגיון והניסיון - ברוך ה', המוצלח מאד - שלי, בצירוף של היגיון, ניסיון ועצות של אנשים חכמים ממני.

זה הכל.

 

נ.ב. מוזר בעיני שאנשים קופצים מהמילה "גנב" שכתבתי, אבל מתעלמים לחלוטין מכל שאר התוכן.

המילים שבהם תשתמש הם רק גלמים.

הטון, המבט, המחשבות, האמון והתפיסה שלך את הילד - כל אלו הן הן הקובעות.

תקשורת אמיתית היא דבר בעיקר רגשי, לא מילולי.

 

קשה לך לשאת את המילה "גנב"? אל תשתמש בה.

לא דרכת נשמה על כלום. הכול טובמוש השור...
רק רציתי להבהיר את המשפט שכתבת'" הוא גנב כולנו יודעים שהוא גנב" והבאתי דוגמא של גנבים שכולם יודעים שהם גנבים. סתם לסבר את האוזן...
אחרי שיצרתם לו הבחנה ברורה שזה מעשה שלא יעשהבוקולי

כדאי מאוד להרבות בדיבור חיובי.

מה הצורך שלו בכסף?

אולי יש לו צורך בגניבה אולי? בצומי הנובע ממנה?

אולי הוא גם משוועה לחטיפים וקלפים ואין לו כרגע אפשרות מבחינתו להשיג?

 

תנסו איתו על איך הוא מקבל את הדברים שחסרים לו בדרך חיובית - פרסים, התנהגות טובה, לבקש וכולי

חשוב מנאוד שעיקר השיח שלו איתכם יהיה חיובי. ז"א שמרכז השיח יהיה תמיד מה כן לעשות ומה כן אפשר לקבל. 

ולא מה לא לעשות ומה בחיים לא תקבל. 

 

הוא צריך צומי. הוא יכול לקבל את זה באופן שלילי.

הוא יכול לקבל את זה באופן חיובי, תלוי איך אתם תשדרו לו שהוא יקבל את זה.

בהצלחה רבה!

 

זו ההזדמנות לדבר על גבולותמוש השור...
מתוך נחת... לא לחץ. מה שנתפס אצלנו כגניבה לא נתפס אצל הילד כמו הרבה מאוד מושגים בחיים.
גבולות ברכוש, גבולות בגוף , תשאלו איתו באמת ובתמים מהיכן הגיע הכסף. מה היה חסר לו ומדוע לא ביקש.
אם בעיניו זו היתה גניבה הוא לא היה מחזיר את הכסף...
תלמדו אותו חיסכון... תיצרו מנגנון שדרכו הוא יכול לקבל זיכוי כספי( לא להביא כסף ליד..) מצטבר והיא יוכל לקנות דברים שהוא רוצה.
הקיצור מודל אפרת- הפירוש שנייצר לאירוע היא זה שיחייב אותנו להגיב ולכן הפרשנות צריכה להיות מאוד מדוייקת
בעיה מוכרת ומטופלתעוזר בשמחה
במכון גבעולים לצמוח מהשורש מכירים את התופעה ומטפלים בה תוך שילוב גישת NDFA ואימון הורים לצמיחה והעצמה של ילדיהם.
054-6713010
יש לו דמי כיס קבועים?הלוי מאאחרונה
יוגה עם פרשת שבוע לילדי מילואיםאיתי פ

אהלן, הכנתי סרטון של יוגה להורים וילדים לפרשת השבוע.

הוא מעולה לילדי מילואים/קבע כי יש בו המון מגע, עיטוף, הענקת ביטחון. ומתאים כמובן לכל משפחה, לא רק מילואים.

תהנו

יצירתי!תהילה 3>אחרונה
בהצלחה
אולפנה או תיכון בירושליםאילת אלישיב

מחפשת בירושלים אולפנה או תיכון דתי לבת שלי, מקום טוב וחם עם רמה לימודית טובה וחינוך טוב.

כן שמאפשר טלפון חכם ולק ג'ל. 

מציעה לך לשאול גם בפורום אמהות. בהצלחה בחיפוש!יעל מהדרום
אולי אולפנת חורב?הרמוניהאחרונה
אירועי תרבות בקהילה- מה הכי אהבתם?טליולה

קיבלתי תפקיד חדש יו"ר ועדת תרבות בקהילה שלנו

התקציב דיי דל 🤧

אשמח להמלצות למפעילים באירועי קהילה שהייתם בהם!


תודה!

מקסיםזיויק
באיזו קהילה?
אני אוהבת ערבי נשים שיש זמן לפטפט ולהכיריעל מהדרום
לק"י


יכול להיות יצירה קלילה, סתם ערב שכל אחת מביאה משהו טעים, אוכלים ומדברים.

ומציעה לך לשאול בפורומים פעילים יותריעל מהדרום
סיורים בגינות וחורשות קטנות מקומיות עם מדריכים,ירושלמית טרייהאחרונה

זה נקרא סיורי טבע עירוני. מגלים צמחים ובעלי חיים.

פיתות על הטאבון ביער..

זה עולה מעט כי זה רק תשלום למדריך.

סעודות שבת - קטסטרופה אבא פגום
עבר עריכה על ידי אבא פגום בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 16:30

אני סובל בשבתות, פשוט סובל, כל סעודה היא סיוט. יש לנו ב"ה 6 ילדים מגיל 3 עד 17 וכל סעודה היא בעיקר הקנטות בין הגדול לכולם. אני מכין דברי תורה, חידונים, סיפורים (כן, ניסיתי גם את "עושים עניין" של הרב יוני לביא) ופשוט לא מצליח להחזיק יותר מ 20 שניות. אני רק פותח את הפה הגדולים על הספה במקרה הטוב קוראים עלונים, או בחדר, נחים מחוסר עזרה בשישי.. אני מרגיש מועקה גדולה, תחושת כישלון, אפילו הקטנים לא מקשיבים לסיפורים.

יש למישהו עצה מלבד תפילה?

אני עובד עצות..

לצערי מוכר גם ליליפא העגלון

החלטתי בשלב מסויים להגיע לסעודה מתוך גישה פנימית: אין לי ציפיות מאף אחד. אני לא אחראי על אף אחד. אני מתחיל שלום עליכם אחרי הודעה מספקת, מי שלא רוצה שלא יהיה. אני מקדש - מי שלא נמצא שיקדש לעצמו או שלא יקדש בכלל. אחרי כל כך הרבה סעודות שבהן ניסיתי להחזיק בכוח, לשלוט בסיטואציה, להשליט ''צורה של שולחן שבת'' - חלאס, זה לא שווה את הכעס.

אלה ילדים גם של הקב''ה ומנקודה מסויימת שייקח אחריות... או כמו שרבי נחמן אומר: ''וכן כשמגיע שבת או יום טוב, אזי אני מוסר כל ההתנהגות וכל הענינים והתנועות של אותו השבת או היום טוב להשם יתברך, שיהיה הכל כרצונו יתברך. ואזי איך שמתנהג באותו השבת ויום טוב שוב אינו חושב וחושש כלל שמא לא יצא ידי חובה בהנהגת קדושת אותו היום, מאחר שכבר מסר הכל להשם יתברך וסמך עליו יתברך לבד''


בקיצור, לשחרר וזהו. לאורך זמן השחרור הזה מביא לשיפור במצב. 

תתרכז אולי בשירים וחוויה.זיויק

שיחות משפחתיות, צחוקים ודאחקות.

אולי התוכן מועבר בצורה מעיקה?

שיטה טובה, עובדת אצלנו:חירטטתי
להתחיל לשיר שירי עונג שבת, מניסיון זה מושך את אלה שעוד נשאר בהם קצת ניחוח של שבת ואלה שלא, כבר בעיה אחרת
מטורףזיויק
שחרר אותם…רינת 24

זה נשמע מאד מעיק.


למה לא פשוט לאכול ביחד, לפטפט ולספר חוויות מהשבוע שחלף?

אני מבינה את האידיאל שאתה רואה לנגד עיניך אבל נשמע שזה עושה יותר נזק מתועלת

מאוד מבינה אותךשם פשוט

מאוד מאוד מבינה אותך💔

מאוד כבר אמרתי?

אבל הכי חשוב שתהיה להם חוויה טובה משולחן שבת.

אל תכביד עליהם

תקליל

שישמחו בשולחן שבת, שיהיה כיף, קולות של צחוק, טעם מתוק וזכרונות טובים

א כלהעני ממעש

צריך שילד יזכור חוויה חיובית משבת , שולחנו, וכלליותו .

תשחרר

שיעור כללי תעביר במקום אחר

בנוסף שים לב יש לך טווח גדול של גילאים

אולי לא צריך ארוחה כל כך ארוכה?משה
יש דרך!!!אוצרי

יש דרך!! בגישת "שפר" להורות תוכל למצוא דרך לשפר את סעודת השבת, לשפר את מערכת היחסים בתוך הבית, להבין את הדינמיקה שבין הורים וילדים ומכאן, השמים הם הגבול. חבל לסבול כשאפשר ליהנות מגידול הילדים. גישת שפר, המפתח להורות אחרת. 

פרסומת?זיויק
לא מתאים לכל הורה, לא מתאים לכל ילד.טויוטה
מגפה כלל יהודיתטויוטה

אם כי ידיעה זאת, לא עוזרת במיוחד...

קח ממנו כמה טיפים. מנסיון.

 

1) תעלה נושא עם אמוציות לדיון, והם המדברים. ולא הקהל. אתה מנהל הדיון. 

 

2) תציב דרישה וציפייה, שאין שלילי בסעודה. רק חיובי !

 

3) תגרום לחוויה בשולחן, שירה חידונים וכו'

 

4) תעשה קואליציה עם שניים מהילדים בשירה או בדיון, השאר יצטרפו בהמשך.

 

5) תעשה קידוש מיד, אנשים רעבים הם אנשים עצבנים.... גם אתה.

 

6) תהיה אתה רק בחיובי ולא בשלילי.

 

8) תנמיך ציפייה, ותוציא מראש את כל התמונות והסירטונים והתיאורים מהידברות וכו' ששולחן שבת יש אוירה מדהימה ומשפחתית... לרוב זה לא כך, כל מה שבא ברוך הבא.

 

9) מסתבר שרוב הריבים הם על אותם דברים פחות או יותר כל שבוע, אוכל, מקום, וכו', תשב עם עצמך או אשתך ותפתור את הבעיות לפני שבת. [כגון חלוקת מקומות שונה]

 

10) בד"כ יש ילד אחד או שניים שהם עושים את הבלגן - תבודד אותם... בעדינות כמובן. ובלי לפגוע.

 

11) אם יש לך ילד עם הפרעת קשב ריכוז שייקח ריטלין גם בשבת.

 

12) אם יש לך הפרעה קח ריטלין לפני הסעודה ..... זה עובד. [וגם אם אין לך הפרעה.... זה עושה את העבודה...]

 

אם תרצה עוד, פנה אלי באישי.

 

כמה מוכר...arlan

לגבי ההקנטות- האם הן ממש מעליבות? האם ילדים יוצאים פגועים? אם כן זה (ורק זה) מצריך ומצדיק מלחמת חורמה. אם כולם בסבבה, תזרום.

לגבי זה שהילדים קמים- אנחנו מאוד קיצרנו את הסעודה תמורת זה שהם לא קמים.

 

משהאחרונה
לא מבין..יהולב

יש לך אחריות על דברים מסויימים, ולילדים יש אחריות על דברים מסויימים (כמו כל דבר בחיים).

נראה שאתה עושה את מה שלדעתך מוטל עליך.

אתה לא יכול לשלוט על אחרים (קדרא דבי שותפי..)

תזרום עם הדברים הטובים שאתה עושה ואל תפנה למקומות שבהם אין לך ממילא שליטה

כמה דברים:תהילה 3>

1. תדאג שלך ולאשתך יהיה כיף וטוב בשולחן. תיהנו, תאכלו טוב, תפטפטו בכיף, תספרו דברי תורה.

אנשים רוצים לבוא למקום שטוב בו, ושולחן שבת צריך להיות עונג, לא מטלה.

תנסי לשכול מכל שאר ההגדרות ופשוט לדאוג שיהיה לכם כיף, וכל השאר מפסידים...

2. אפשר להוסיף דברים שכיפיים לבני הבית, ואפילי לשאול מה אוהבים..

סבב של מה היה טוב השבוע, שירה ב2 קולות/סולו של שירים כיפיים והווי משפחתי.

3. לגבי הגדול שמקניט, זה בדרך כלל ככה או רק בסעודה? התנהגויות של הצקות או מריבות על מקום בשולחן זה מגיע מחיפוש מקום במשפחה, מתחושת מצוקה מול המקום שלי וכו.

כן כדאי לנתב אותו למקום שירגיש משמעותי, ושיש לו מקום ומשמעות במשפחה. אפשר לבקש ממנו להכין דבר תורה, לשיר איתך איזה שיר, לעזור בהגשה, או סתם לפרגן לו על משהו.

בכללי לשים לב שהוא בטוב, ומה קורה לו.

ילד שמציק זה ילד שמשהו מציק לו.

4. כמובן תפילות!!

מחפשת מטפל רגשי מומלץ מנסיוןבננה צהובה

הבן שלי בן 16. מתוק, אבל  עם חרדה חברתית ודימוי עצמי נמוך.
מחפשת מטפל רגשי ממש טוב באיזור פתח תקווה והסביבה.
אשמח להמלצות!
תודה רבה!!

מציעה לך לשאול גם בפורומים נוספים ופעילים יותריעל מהדרום

לק"י


אמהות

הריון ולידה

ועוד

אפשר דרך השרות הפסיכולוגי של פתח תקווהמתיכון ועד מעון

יש שם פסיכולוגים גברים מצוינים, אבל לא דתיים אם זה חשוב

עניתי לך בפרטי, אם עדיין רלוונטיחירטטתי
מה טעות?חירטטתיאחרונה
כמה עובדותאריק מהדרום

1. כלכלת ארהב היא כרבע מכלכלת העולם כולו.

2. כלכלת סין היא הבאה בתור עם כ-17% מכלכלת העולם כולו.

3. אחריה כלכלת גרמניה בפער משמעותי של כ4.3% מכלכלת העולם כולו

4. שלוש הכלכלות האלה יחד לבדן מהוות כמחצית מכלכלת העולם כולו

5. כשמונים אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במדינות G8 שהן היום G7 בתוספת רוסיה שממודרת כרגע מהמועדון.

6. 86 אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במועדון G20 שהם 19 המדינות החזקות כלכלית בעולם והאיחוד האירופי שנחשב לחברה בפני עצמה (כלומר יש נציגות גם למדינות אירופאיות נחשלות באיחוד)

7. כל שאר העולם מתחלק ב14 אחוז הנותרים

8. ישראל איננה חברה בG20.

9 סדר גודל של התלג לנפש בישראל הוא סדר גודל של תלג לנפש של גרמניה

10. אנחנו לא כמו גרמניה כי אין מספיק נפש, לא כי אנחנו לא מוכשרים או חכמים מהם אלא כי אין מספיק נפשות.


מסקנה שלי, הביאו ילדים זה טוב לכלכלה, שאו ברכה.


(זה איננו פוסט כלכלי ולכן לא נכתב בפורום חיסכון השקעה וצריכה, אני יודע שאני משקר ביודעין שקרים לבנים למשל לגבי התלג לנפש של סין ולא אכפת לי ואני לא נכנס לדיון על כח קניה כי זה לא פוסט כלכלי, רק שורת המסקנה חשובה לי פה וכל השאר לא מעניין אותי)

תמיד נהיה עם קטן יחסית לאומות העולם, "כי אתם המעטקעלעברימבאר
מכל העמים". אף פעם לא נהיה 70 מיליון כמו גרמניה, ולא בטוח שיש מספיק מקום בארץ ישראל המורחבת להיות כמו הסינים.


אף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם כי אנחנו עם קטן.


לכן הנביאים אומרים שבעתיד הגויים יסייעו לנו כלכלית כמו שהאומן והמניקה עוזרים לתינוק קטן "והיו מלכים אמנייך ושרותיהם מניקותייך"

ישראלאריק מהדרום

היא המדינה המערבית היחידה שהאוכלוסיה שלה מתרבה בעוד שאוכלוסיית המדינות המערביות האחרות צונחת.

ישראל היא מדינה שיש סיכוי לדור שלנו להזדקן בה בכבוד כי יש לה צעירים שישלמו מיסים למחלקת הרווחה.

כבר היום ישראל יכולה לקיים את התעשייה שלה ללא מהגרים (ברוב ענפי התעשיה, יש עבודות בבניין ובמוסכים ובסיעוד שזה יותר קשוח).

ישראל צפויה להגיע ל24 מליון נפש עד שנת 2100 ויש הערכות שזה יקרה עוד לפני כן.


בקיצור הבאת ילדים לעולם זה ברכה לישראל.

מסכים איתך שזה ברכה, פשוטקעלעברימבאראחרונה

לא נראה לי שיום אחד נהיה מליארד כמו הסינים.

 

ואם מתישהוא נמנה מליארד, אז הסינים ימנו 500 מליארד (ויגורו בכוכבים אחרים או לא יודע מה יהיה. ובכלל השאלה אם ארץ ישראל יכולה הלכתית להתפשט על כל העולם, או שהטבעים ישתנו בעתיד או הטכנולוגיה בעתיד הרחוק תאפשר לנפח את כדור הארץ או לא יודע מה יהיה). בכל מקרה תמיד נהיה עם שמהווה אחוז קטן כמותית מהאנושות, ואף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם

קראווניםיוני21

עד כמה ילדים זה מתאים


עם 2 ילדים איך זה?



כמה המחירים היום לקראוון בברוכין?


מערב השומרון



תודה רבה

תלוי בגודל של הקראווןעזריאל ברגראחרונה

אנחנו נכנסנו לגור בקראוון כשהיו לנו שני ילדים, ועברנו ממנו עם שלשה ילדים, והיה סביר.

לא זוכר כמה מ"ר הוא היה, אבל היו בו שני חדרי שינה - אחד לנו ואחד לילדים, שהיה בו מקום להשכיב את שלשת הילדים במרווח.

והיתה חצר גדולה שהילדים שוטטו בה בכל זמן שמזג האוויר איפשר את זה....

הבת שלי שאלה אותי. אבא למה יש לך קוויםאדם פרו+

היא מתכוונת קווים בעור.

אני חושב שאלו קמטים.


מה עונים לה?

אולי יעניין אותך