אולי יש לכם עצה טובה בשבילי?כל יום
מה עושים עם ילדה מהממת בכיתה ו מלאה באנרגיות טובות, שלא רוצה ללכת לביס פשוט כי היא לא בעניין של ללמוד..
טוב לה חברתית, אבל העולם קורא לה.. והלימודים עושים לה רק רע.
תכלס מבינה אותה ובא לי לאמר לה עזבי שטויות תישארי בבית..
אבל אולי למישהו מכם יש משהו יותר חכם בשבילי?
בוקר טוב אמא יקרה, יש לי כמה דברים לומרלה' המלוכה
א. ילדה בכיתה ו', דייה קטנה בשביל שתהיה לה האבחנה מה נכון/ לא נכון לה לעשות. מה שרואים מכאן לא רואים משם. היא רואה את ההווה ולא את העתיד. ולכן בתור אמא, את צריכה לתת לה את ההשקפה הנכונה על החיים, וכרגע להבליט את העניין החשוב הזה ששמו "מוסדות חינוך", ועל על המשתמע מכך.

ב. את, צריכה להבין שאין פה מקום לרחמנות. נשמע שאת מרחמת על הילדה ומבינה אותה.
לטובת הילדה והעתיד שלה, קודם אולי את צריכה להכין " שעורי בית" להבין ולהפנים, כמה חשובה המסגרת הלימודית.

( אני בתור אמא, אם הילדים לא חולים חלילה, או שיש סיבה ממש ממש ממש מוצדקת, אין סיכוי שאתן להם להעדר מהמוסדות 'סתם כך'. חוץ מהבחינה של הלמידה, יש פה עוד ערכים נלווים, זריזות, התמדה, אחריות. שאלה בע"ה, ימשיכו עם הילדים לגם שיגדלו, וזה יתבטא גם בבית שיקימו, בעבודה שיעבדו וכו'...)

ג. אולי תשקלו להעביר אותה לבית ספר מקצועי.
מכיתה ז' ישנם בתי ספר, ששמים פחות דגש על העיוני ויותר על האומנות. למזלך, היא קרבה לגיל.
יתכן, והילדה זקוקה לזה. וזה בסדר גמור.
אולי היא יותר תתאים למסגרת פחות מגבילה, שעובדים עם הידיים, פחות עם הראש, מתמלאים סיפוק תוך כדי למידה...

העיקר- שתהיה במסגרת. זה החשוב ביותר.

את נשמעת אמא מקסימה, מכילה ואוהבת.
ה' יצליח דרכך. תגדילו אותה/ם בנחת.
תודה על התגובה המושקעת!כל יום
מסכימה איתך לגבי חלק מא' ומערערת על רב סעיף ב'.. הבת שלי ילדה עירנית, סקרנית וחרוצה מטבעה, ביהס בצורתו הנוכחית פשוט לא מתאים לה.
נחכה בסבלנות לסעיף ג בעז"ה..
מה היא עושה כשהיא לא הולכת? מי נשאר איתה?חילזון 123


כדאי לדבר עם בי'סggg
ביה'ס יכול למצוא לה דברים לעשות מעבר ללמידה. כל מיני פרוייקטים שימשכו אותה לבי' ס.
כל הילדים שלי עד עכשיו שנאו ללכת לבי'ס וזה הדבר היחיד שחיבר אותם לבי"ס.
בהצלחה.
ונראה לי שאפשר לסכם יום חופשי פעם ב... שבו תהיה לה תוכנית מה לעשות וזה יהיה מתואם איתכם מראש.
כתבנו ביחד את אותם הדברים..נחמד!בת 30
תודה לכן, אנחנו מושכים ככה כבר חמש וחצי שניםכל יום
פתאום עלה בי חשש שתהיה לה איזו פגיעה מהמערכת שיהיה קשה לשקם חלילה.
אני בבית עם הקטנהכל יום
ו... מה היא עושה? סתם נמרחת בבית?חילזון 123


אולי..בת 30
לדבר איתה, להסביר לה את החשיבות של ההליכה לבי''ס, אבל גם ללכת לקראתה איכשהו. אולי להחליט על ''יום חופש'' פעם בשבוע, בתיאום עם המורה.
אולי לדבר עם המחנכת ולנסות למצוא לה תעסוקה חלופית ללימודים בשיעורים מסוימים- משהו שיתן לה ענין או רצון ללכת.
אולי תנסי להסביר לה (וקודם לעצמך..),ד.

למה בכל זאת חשוב ללמוד - אחרי הבעת אמפתיה להרגשה שלה.

 

ואח"כ - תנסו לחשוב איך ממצים את מה שהיא רוצה בו, גם לא "במקום" לימודים.

זו אכן בעיה, אני לא מאמינה שצריךכל יום
להשקיע או יותר נכון לבזבז ככ הרבה שנים על למידה כזו שמתנהלת בבתי ספר היום.
אני בעצמי לא מגויסת מספיק לעניין.
אבל למעשה,ד.

אם אינך מציעה לה פיתרון חליפי בצורת "בי"ס ביתי" - אז אין ברירה.

 

ויש גם הצד החינוכי בביה"ס. וגם ההתרגלות למסגרת.

 

דומני שכדאי שתתבונני  בענין - וכך תוכלי להסביר גם לה.

 

הרי צריך ללמוד דברים - והיא לא תלמד אותם במקומות אחרים. צריך להתרגל ללמידה - גם זה כנראה לא ייעשה בגיל כזה בצורה אחרת.

 

כשתרצה בעתיד מקצוע שמדבר אליה, וגם מפרנס, התיאוריות הללו על "בתיה"ס היום" לא יעזור לה. אם לא תלמד, לא תוכל להתקבל. או שתצטרך להשלים אח"כ..
 

הכל נכון..כל יום
מניסיון אישי בילדות : מזדהה איתה .מאיר גרדיש

אבל תנסי לברר לךמה לא טוב לה שם . 

לא טוב לה כי היא לא לומדת.כל יום
מבחינה חברתית מעולה לה וזה מה שבכל זאת גורם לה ללכת
ולא חבל לה שהיא לא לומדת?בת 30
לא מעניין אותה דברים כמו תורה, נביא, מדעים, ספורט?
אמרת את כל המקצועות שאיכשהוכל יום
מעניינים אותה.. הבעיה שמתמטיקה לאנגלית תופסים מקום רציני גם מבחינת השעות וגם מבחינת החשיבות, וזה פחות מצליח לה..
יש לנו ילדהמופאסה
ביסודי שקשה לה מאוד עם חשבון ואנגלית.
בקיץ שעבר התחלנו שיעורים פרטיים אצל מורה שמלמדת אותה בשיטה של חמוטל שהינו.
זה ממש עשה לה שינוי לטובה. היא אהבה ללכת לישעורים וגם חזר לה הביטחון. זאת הוצאה לא קטנה אבל השיטה ממש מדהימה.
עשיתי גוגל על השיטה ותהיתיכל יום
מאיפה אני אמצא מורה לשיטה הזו עכשיו..
מסתבר שהשכנה הכי קרובה פה אליי מלמדת בשיטה. מגניב! נבדוק איתה . תודה
ואו מגניב!מופאסה
רק מעדכנת שהתחלנו שיעורים פרטיים בשיטהכל יום
הזו ונכון לעכשיו היא ממש נהנית ללכת.
תודה!!
אני שמח!מופאסהאחרונה
הרבה הצלחה ופריחה
השאלה אם הם לא מעניינים אותה או שפשוט קשה לה בהםחילזון 123

יש לי ילד שהיה מאד מתקשה בחשבון ביסודי
כל שב היו סיוט, כל מבחן היה "אין ציון..." וכו'
תמיד אמר ששונא חשבון וכו' ולמה צריך את זה

בתקופה מסויימת גם איבחנו קשיי קשב והתחיל טיפול תרופתי וגם קיבל עזרה פרטנית בביה"ס של שעות שילוב
(במקביל גם גדל קצת ואפשר כבר להשתמש במחשבון, אז צריך יותר הבנה ופחות לזכור דברים כמו לוח הכפל)
והפלא ופלא פתאום כל הציונים מעל 90 והוא הכי מצטיין בהקבצה ופתאום זה השיעור שהכי אוהבים...

בקיצור מה שאני באה לומר זה שהרבה לא אוהבים חשבון למשל, כי הם פשוט מתקשים בזה, לא כיף ללמוד משהו שקשה מאד. ואולי עם קצת עזרה, אולי שיעור פרטי אולי עוד משהו, פתאום יתברר שזה דווקא מקצוע אהוב...

גם אנגלית, אם לא מבינים כלום אז זה מקצוע מעצבן, אפשר להבין אותה
אבל אפשר לשפר את זה, לראות סרטים, להרשם לחוג אנגלית, לעבוד בחוברות שמתאימות לרמה הספציפית של הילד ושהמורה תבדוק התקדמות וכו'

סהכ באמת יש מקצועות שלא נורא אם לא תלמד אותם
אבל יש דברים שהם שימושיים לחיים גם אם לא תעשה תואר ריאלי כלשהו. נגיד אנגלית די קשה להסתדר בלי לדעת לפחות ברמה בסיסית. וגם זה די בסיסי לבגרות...

 

את אומרת שזה ככה בעצם כל השנים מכיתה א לא?חילזון 123

היא פשוט מצליחה בלימודים בלי ללמוד?
או שבעצם היא באמת לא לומדת?
אולי יש לה קשיים לימודיים שלא בדקתם? ואם זה היה בא לה יותר בקלות אז כן היתה מתעניינת ונהנית? (לא כיף להתעסק במשהו שמאד קשה לך וחווים בו רק כישלונות...)

אולי תמצאו לה במקום הנוכחיהיום הוא היום
או בבית ספר אחר טפשרות ליהנות ולהתחבר יותר למערכת. יש הרבה מקומות מיוחדים ומעניינים ואני מאמין שאפשר למצוא.

ממה שאני מבין מדברייך נשמע שגם את לא מאמינה גדולה באיך שבתי הספר נראים היום ולכן קשה לך לשלוח אותה בלב שלם. שווה לבדוק ולראות מקומות שיתאימו לך ולביתך. מאד חשוב שיתאים גם לך כי אם את לא מאמינה במוסד זה פחות עובד.

בהצלחה
הבעיה שהמקומות האלו בדרך כלל פלורליסטיםכל יום
ליברלים ועוד כמה כאלה שאליהם פחות מתחברת..
נמשוך עוד קצת עד לאולפנא בעז"ה..
כמה שאני מבין אותה...מופאסה
עבר עריכה על ידי מופאסה בתאריך ד' בטבת תש"פ 07:15
צריך להיות יצירתי ולמצוא משהו שהיא כן תהיה מוכנה ללכת בשבילו לביה''ס.
בהנחיית אמי אני זוכר אותי שמשכנע את עצמי ללכת לביה''ס בשביל כל מיני דברים צדדיים (חברה, כדורסל, בנות וכו'). אני זוכר שהיא בקשה ממני לעשות רשימה של מה טוב בביה''ס.
אנחנו עושים את זה, נעשה את זהכל יום
יותר מסודר וניתן לזה יותר מקום אם אתה אומר שעזר לך, תודה.
אם ההוריםהעני ממעש
לא בעניין, זה מצב מאתגר..

לצ'פר אותה פעם בחודש יום חופש?
משא ומתן- מקצועות האלו את משקיעה כמו שצריך, האלו את יכולה לחפף?

להרעיף אהבה ואמונה בה, אבל זו המסגרת...
דברים חשובים, תודה!כל יום
מוסיפה מהניסיון שלנוggg
שלושה מהילדים שלנו לא אוהבים בי"ס, עם שניים מהם היו לנו תקופות ממש קשות ביסודי. על אחת מהן איימו שיביאו לה קצינת ביקור סדיר אם היא תמשיך לא להגיע הרבה ימים. אצלה הדבר שעזר הוא- א' שמצאו לה כל מיני דברים לא לימודיים לעשות בבי' ס. המון יחס אישי, וטיפול כלשהו. ובסופו של דבר מעבר בכיתה ז' לבי'ס שונה לגמרי שגורם לה לרצות להגיע. גם אם לא כל יום. מקווים לטוב.
הגדול שהיה לו מלכתחילה בבי'ס הרבה מה לעשות מלבד לימודים (להקה, תזמורת, אחריות בפינת החי הבית ספרית ועוד) שרד איכשהו את היסודי והחטיבה עם הרבה חיסורים אבל שרד, הלך אח"כ ללמוד במקום שממש טוב לו שם ומתפללים שאוטוטו יסיים שם בצורה טובה. בינתיים ממש טוב.
דווקא הילדה שלנו שהיתה הולכת לבי" ס בצורה יומיומית בלי בעיות, למרות שרוב הזמן היא לא למדה,
בסופו של דבר נשרה מבי'ס, שהיא בחרה להיות בו. (אולפנה ממש טובה) היא החליטה שנמאס לה ללמוד והפסיקה להכנס לשיעורים ובסוף אמרו לה ללכת ומאז היא לא עושה כלום לצערינו.
המסקנה שלי מהעניין היא לא לחכות שיהיה טוב אח''כ באולפנה, אלא לעשות הכל כדי שהילד יתחבר כל הזמן. לא בטוח שזה יצליח. בסופו של דבר ילד צריך גם לרצות, אבל לעשות השתדלות מצדכם ולהפעיל את ביה"ס לפני שיהיה מצב גרוע יותר.
מה שאת כותבתבת 30
ממש מעציב.
עצוב שיש כ''כ הרבה ילדים (שלך לא יחידים) שפשוט לא טוב להם במסגרת הזאת, ובעצם כולם חייבים להיות בה, אא''כ הולכים על חינוך ביתי.
האם א''א לבנות מסגרות שמראש הן אחרות לגמרי? יש מעט, אני יודעת, אבל לא בכל מקום.
תודה רבה על התגובה!כל יום
מזכיר לי מאוד מקרה של חברהורוד

היא הייתה משועממת תמידית בבית הספר, מהסיבה הפשוטה שהיא הייתה מאוד מאוד חכמה, והחומר התקדם לאט מידי בשבילה. היא הייתה יודעת הכל עוד לפני שהמורה התחילה ופשוט הייתה יוצאת מהשיעורים כי היא הרגישה בזבוז זמן. והציונים שלה היו מעולים.

אולי גם הבת שלך כזאת? היא נשמעת ילדה חכמה ואינטליגנטית. יכול להיות שהיא פשוט מרגישה לא מאותגרת מספיק?

ילדים מטבעם הם סקרנים ואוהבים ללמוד דברים חדשים, אבל אם הסקרנות הזאת לא באה לידי ביטוי זה יכול ממש לתסכל אותה.

ואולי יש מורה שפוגע בה?מאיר גרדיש

כפי שכתבתי  אני כילד שנאתי את בית הספר. 

 כי מי שהיה מחנך הכתה היה מכה אותי בלי סוף, על סמך כלום פשוטו כמשמעו. ( כיום קשה להאמין שזה יכול לקרות). 

 אני פרשתי זאת אז כקנאה שלו בי על שאני יותר חכם ממנו ומתוכח אתו שהוא טועה , ויותר ספורטאי ממנו. לאחר שהתבגרתי הבנתי שצדקתי. 

 אז תבררי עם הבת אם לא מתנכלים לה.

 זהירות שלא להכניס לה מחשבה לראש, כשבאמת אין שום דבר רע כלפיה. 

זה לא הסיפור פה ב"הכל יום
היא עטופה בהרבה הכלה של הצוות.
תודה
לא.. היא אכן חכמה אבל לא עד כדי כך.. לא זה הענייןכל יום
יוגה עם פרשת שבוע לילדי מילואיםאיתי פ

אהלן, הכנתי סרטון של יוגה להורים וילדים לפרשת השבוע.

הוא מעולה לילדי מילואים/קבע כי יש בו המון מגע, עיטוף, הענקת ביטחון. ומתאים כמובן לכל משפחה, לא רק מילואים.

תהנו

יצירתי!תהילה 3>אחרונה
בהצלחה
אולפנה או תיכון בירושליםאילת אלישיב

מחפשת בירושלים אולפנה או תיכון דתי לבת שלי, מקום טוב וחם עם רמה לימודית טובה וחינוך טוב.

כן שמאפשר טלפון חכם ולק ג'ל. 

מציעה לך לשאול גם בפורום אמהות. בהצלחה בחיפוש!יעל מהדרום
אולי אולפנת חורב?הרמוניהאחרונה
אירועי תרבות בקהילה- מה הכי אהבתם?טליולה

קיבלתי תפקיד חדש יו"ר ועדת תרבות בקהילה שלנו

התקציב דיי דל 🤧

אשמח להמלצות למפעילים באירועי קהילה שהייתם בהם!


תודה!

מקסיםזיויק
באיזו קהילה?
אני אוהבת ערבי נשים שיש זמן לפטפט ולהכיריעל מהדרום
לק"י


יכול להיות יצירה קלילה, סתם ערב שכל אחת מביאה משהו טעים, אוכלים ומדברים.

ומציעה לך לשאול בפורומים פעילים יותריעל מהדרום
סיורים בגינות וחורשות קטנות מקומיות עם מדריכים,ירושלמית טרייהאחרונה

זה נקרא סיורי טבע עירוני. מגלים צמחים ובעלי חיים.

פיתות על הטאבון ביער..

זה עולה מעט כי זה רק תשלום למדריך.

סעודות שבת - קטסטרופה אבא פגום
עבר עריכה על ידי אבא פגום בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 16:30

אני סובל בשבתות, פשוט סובל, כל סעודה היא סיוט. יש לנו ב"ה 6 ילדים מגיל 3 עד 17 וכל סעודה היא בעיקר הקנטות בין הגדול לכולם. אני מכין דברי תורה, חידונים, סיפורים (כן, ניסיתי גם את "עושים עניין" של הרב יוני לביא) ופשוט לא מצליח להחזיק יותר מ 20 שניות. אני רק פותח את הפה הגדולים על הספה במקרה הטוב קוראים עלונים, או בחדר, נחים מחוסר עזרה בשישי.. אני מרגיש מועקה גדולה, תחושת כישלון, אפילו הקטנים לא מקשיבים לסיפורים.

יש למישהו עצה מלבד תפילה?

אני עובד עצות..

לצערי מוכר גם ליליפא העגלון

החלטתי בשלב מסויים להגיע לסעודה מתוך גישה פנימית: אין לי ציפיות מאף אחד. אני לא אחראי על אף אחד. אני מתחיל שלום עליכם אחרי הודעה מספקת, מי שלא רוצה שלא יהיה. אני מקדש - מי שלא נמצא שיקדש לעצמו או שלא יקדש בכלל. אחרי כל כך הרבה סעודות שבהן ניסיתי להחזיק בכוח, לשלוט בסיטואציה, להשליט ''צורה של שולחן שבת'' - חלאס, זה לא שווה את הכעס.

אלה ילדים גם של הקב''ה ומנקודה מסויימת שייקח אחריות... או כמו שרבי נחמן אומר: ''וכן כשמגיע שבת או יום טוב, אזי אני מוסר כל ההתנהגות וכל הענינים והתנועות של אותו השבת או היום טוב להשם יתברך, שיהיה הכל כרצונו יתברך. ואזי איך שמתנהג באותו השבת ויום טוב שוב אינו חושב וחושש כלל שמא לא יצא ידי חובה בהנהגת קדושת אותו היום, מאחר שכבר מסר הכל להשם יתברך וסמך עליו יתברך לבד''


בקיצור, לשחרר וזהו. לאורך זמן השחרור הזה מביא לשיפור במצב. 

תתרכז אולי בשירים וחוויה.זיויק

שיחות משפחתיות, צחוקים ודאחקות.

אולי התוכן מועבר בצורה מעיקה?

שיטה טובה, עובדת אצלנו:חירטטתי
להתחיל לשיר שירי עונג שבת, מניסיון זה מושך את אלה שעוד נשאר בהם קצת ניחוח של שבת ואלה שלא, כבר בעיה אחרת
מטורףזיויק
שחרר אותם…רינת 24

זה נשמע מאד מעיק.


למה לא פשוט לאכול ביחד, לפטפט ולספר חוויות מהשבוע שחלף?

אני מבינה את האידיאל שאתה רואה לנגד עיניך אבל נשמע שזה עושה יותר נזק מתועלת

מאוד מבינה אותךשם פשוט

מאוד מאוד מבינה אותך💔

מאוד כבר אמרתי?

אבל הכי חשוב שתהיה להם חוויה טובה משולחן שבת.

אל תכביד עליהם

תקליל

שישמחו בשולחן שבת, שיהיה כיף, קולות של צחוק, טעם מתוק וזכרונות טובים

א כלהעני ממעש

צריך שילד יזכור חוויה חיובית משבת , שולחנו, וכלליותו .

תשחרר

שיעור כללי תעביר במקום אחר

בנוסף שים לב יש לך טווח גדול של גילאים

אולי לא צריך ארוחה כל כך ארוכה?משה
יש דרך!!!אוצרי

יש דרך!! בגישת "שפר" להורות תוכל למצוא דרך לשפר את סעודת השבת, לשפר את מערכת היחסים בתוך הבית, להבין את הדינמיקה שבין הורים וילדים ומכאן, השמים הם הגבול. חבל לסבול כשאפשר ליהנות מגידול הילדים. גישת שפר, המפתח להורות אחרת. 

פרסומת?זיויק
לא מתאים לכל הורה, לא מתאים לכל ילד.טויוטה
מגפה כלל יהודיתטויוטה

אם כי ידיעה זאת, לא עוזרת במיוחד...

קח ממנו כמה טיפים. מנסיון.

 

1) תעלה נושא עם אמוציות לדיון, והם המדברים. ולא הקהל. אתה מנהל הדיון. 

 

2) תציב דרישה וציפייה, שאין שלילי בסעודה. רק חיובי !

 

3) תגרום לחוויה בשולחן, שירה חידונים וכו'

 

4) תעשה קואליציה עם שניים מהילדים בשירה או בדיון, השאר יצטרפו בהמשך.

 

5) תעשה קידוש מיד, אנשים רעבים הם אנשים עצבנים.... גם אתה.

 

6) תהיה אתה רק בחיובי ולא בשלילי.

 

8) תנמיך ציפייה, ותוציא מראש את כל התמונות והסירטונים והתיאורים מהידברות וכו' ששולחן שבת יש אוירה מדהימה ומשפחתית... לרוב זה לא כך, כל מה שבא ברוך הבא.

 

9) מסתבר שרוב הריבים הם על אותם דברים פחות או יותר כל שבוע, אוכל, מקום, וכו', תשב עם עצמך או אשתך ותפתור את הבעיות לפני שבת. [כגון חלוקת מקומות שונה]

 

10) בד"כ יש ילד אחד או שניים שהם עושים את הבלגן - תבודד אותם... בעדינות כמובן. ובלי לפגוע.

 

11) אם יש לך ילד עם הפרעת קשב ריכוז שייקח ריטלין גם בשבת.

 

12) אם יש לך הפרעה קח ריטלין לפני הסעודה ..... זה עובד. [וגם אם אין לך הפרעה.... זה עושה את העבודה...]

 

אם תרצה עוד, פנה אלי באישי.

 

כמה מוכר...arlan

לגבי ההקנטות- האם הן ממש מעליבות? האם ילדים יוצאים פגועים? אם כן זה (ורק זה) מצריך ומצדיק מלחמת חורמה. אם כולם בסבבה, תזרום.

לגבי זה שהילדים קמים- אנחנו מאוד קיצרנו את הסעודה תמורת זה שהם לא קמים.

 

משהאחרונה
לא מבין..יהולב

יש לך אחריות על דברים מסויימים, ולילדים יש אחריות על דברים מסויימים (כמו כל דבר בחיים).

נראה שאתה עושה את מה שלדעתך מוטל עליך.

אתה לא יכול לשלוט על אחרים (קדרא דבי שותפי..)

תזרום עם הדברים הטובים שאתה עושה ואל תפנה למקומות שבהם אין לך ממילא שליטה

כמה דברים:תהילה 3>

1. תדאג שלך ולאשתך יהיה כיף וטוב בשולחן. תיהנו, תאכלו טוב, תפטפטו בכיף, תספרו דברי תורה.

אנשים רוצים לבוא למקום שטוב בו, ושולחן שבת צריך להיות עונג, לא מטלה.

תנסי לשכול מכל שאר ההגדרות ופשוט לדאוג שיהיה לכם כיף, וכל השאר מפסידים...

2. אפשר להוסיף דברים שכיפיים לבני הבית, ואפילי לשאול מה אוהבים..

סבב של מה היה טוב השבוע, שירה ב2 קולות/סולו של שירים כיפיים והווי משפחתי.

3. לגבי הגדול שמקניט, זה בדרך כלל ככה או רק בסעודה? התנהגויות של הצקות או מריבות על מקום בשולחן זה מגיע מחיפוש מקום במשפחה, מתחושת מצוקה מול המקום שלי וכו.

כן כדאי לנתב אותו למקום שירגיש משמעותי, ושיש לו מקום ומשמעות במשפחה. אפשר לבקש ממנו להכין דבר תורה, לשיר איתך איזה שיר, לעזור בהגשה, או סתם לפרגן לו על משהו.

בכללי לשים לב שהוא בטוב, ומה קורה לו.

ילד שמציק זה ילד שמשהו מציק לו.

4. כמובן תפילות!!

מחפשת מטפל רגשי מומלץ מנסיוןבננה צהובה

הבן שלי בן 16. מתוק, אבל  עם חרדה חברתית ודימוי עצמי נמוך.
מחפשת מטפל רגשי ממש טוב באיזור פתח תקווה והסביבה.
אשמח להמלצות!
תודה רבה!!

מציעה לך לשאול גם בפורומים נוספים ופעילים יותריעל מהדרום

לק"י


אמהות

הריון ולידה

ועוד

אפשר דרך השרות הפסיכולוגי של פתח תקווהמתיכון ועד מעון

יש שם פסיכולוגים גברים מצוינים, אבל לא דתיים אם זה חשוב

עניתי לך בפרטי, אם עדיין רלוונטיחירטטתי
מה טעות?חירטטתיאחרונה
כמה עובדותאריק מהדרום

1. כלכלת ארהב היא כרבע מכלכלת העולם כולו.

2. כלכלת סין היא הבאה בתור עם כ-17% מכלכלת העולם כולו.

3. אחריה כלכלת גרמניה בפער משמעותי של כ4.3% מכלכלת העולם כולו

4. שלוש הכלכלות האלה יחד לבדן מהוות כמחצית מכלכלת העולם כולו

5. כשמונים אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במדינות G8 שהן היום G7 בתוספת רוסיה שממודרת כרגע מהמועדון.

6. 86 אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במועדון G20 שהם 19 המדינות החזקות כלכלית בעולם והאיחוד האירופי שנחשב לחברה בפני עצמה (כלומר יש נציגות גם למדינות אירופאיות נחשלות באיחוד)

7. כל שאר העולם מתחלק ב14 אחוז הנותרים

8. ישראל איננה חברה בG20.

9 סדר גודל של התלג לנפש בישראל הוא סדר גודל של תלג לנפש של גרמניה

10. אנחנו לא כמו גרמניה כי אין מספיק נפש, לא כי אנחנו לא מוכשרים או חכמים מהם אלא כי אין מספיק נפשות.


מסקנה שלי, הביאו ילדים זה טוב לכלכלה, שאו ברכה.


(זה איננו פוסט כלכלי ולכן לא נכתב בפורום חיסכון השקעה וצריכה, אני יודע שאני משקר ביודעין שקרים לבנים למשל לגבי התלג לנפש של סין ולא אכפת לי ואני לא נכנס לדיון על כח קניה כי זה לא פוסט כלכלי, רק שורת המסקנה חשובה לי פה וכל השאר לא מעניין אותי)

תמיד נהיה עם קטן יחסית לאומות העולם, "כי אתם המעטקעלעברימבאר
מכל העמים". אף פעם לא נהיה 70 מיליון כמו גרמניה, ולא בטוח שיש מספיק מקום בארץ ישראל המורחבת להיות כמו הסינים.


אף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם כי אנחנו עם קטן.


לכן הנביאים אומרים שבעתיד הגויים יסייעו לנו כלכלית כמו שהאומן והמניקה עוזרים לתינוק קטן "והיו מלכים אמנייך ושרותיהם מניקותייך"

ישראלאריק מהדרום

היא המדינה המערבית היחידה שהאוכלוסיה שלה מתרבה בעוד שאוכלוסיית המדינות המערביות האחרות צונחת.

ישראל היא מדינה שיש סיכוי לדור שלנו להזדקן בה בכבוד כי יש לה צעירים שישלמו מיסים למחלקת הרווחה.

כבר היום ישראל יכולה לקיים את התעשייה שלה ללא מהגרים (ברוב ענפי התעשיה, יש עבודות בבניין ובמוסכים ובסיעוד שזה יותר קשוח).

ישראל צפויה להגיע ל24 מליון נפש עד שנת 2100 ויש הערכות שזה יקרה עוד לפני כן.


בקיצור הבאת ילדים לעולם זה ברכה לישראל.

מסכים איתך שזה ברכה, פשוטקעלעברימבאראחרונה

לא נראה לי שיום אחד נהיה מליארד כמו הסינים.

 

ואם מתישהוא נמנה מליארד, אז הסינים ימנו 500 מליארד (ויגורו בכוכבים אחרים או לא יודע מה יהיה. ובכלל השאלה אם ארץ ישראל יכולה הלכתית להתפשט על כל העולם, או שהטבעים ישתנו בעתיד או הטכנולוגיה בעתיד הרחוק תאפשר לנפח את כדור הארץ או לא יודע מה יהיה). בכל מקרה תמיד נהיה עם שמהווה אחוז קטן כמותית מהאנושות, ואף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם

קראווניםיוני21

עד כמה ילדים זה מתאים


עם 2 ילדים איך זה?



כמה המחירים היום לקראוון בברוכין?


מערב השומרון



תודה רבה

תלוי בגודל של הקראווןעזריאל ברגראחרונה

אנחנו נכנסנו לגור בקראוון כשהיו לנו שני ילדים, ועברנו ממנו עם שלשה ילדים, והיה סביר.

לא זוכר כמה מ"ר הוא היה, אבל היו בו שני חדרי שינה - אחד לנו ואחד לילדים, שהיה בו מקום להשכיב את שלשת הילדים במרווח.

והיתה חצר גדולה שהילדים שוטטו בה בכל זמן שמזג האוויר איפשר את זה....

הבת שלי שאלה אותי. אבא למה יש לך קוויםאדם פרו+

היא מתכוונת קווים בעור.

אני חושב שאלו קמטים.


מה עונים לה?

אולי יעניין אותך