בין התאמה טכנית לחיבור אישיימ''ל

(כי ''הרהורים של לפנות בוקר" כבר נדוש )

 

קראתי דברים שכתב הרב חיים נבון על אופן חיפוש בן/בת הזוג במגזרים השונים:

"בשנות העשרים של חייהם אמורים הצעירים והצעירות שלנו להכיר את בני זוגם ולהקים משפחות; אך האופן שבו אנחנו הסרוגים נוהגים לעשות זאת אינו סביר:

החילונים והחרדים מציגים שתי אופציות, שבכל אחת מהן יש היגיון פנימי.

הגישה החילונית אומרת שבני זוג אמורים להיפגש פחות-או-יותר במקרה, למצוא התאמה רגשית נפלאה, להתאהב ולקיים מערכת יחסים משמעותית, לפני שהם מחליטים להתחתן. כיוון שכל זה לוקח לא מעט זמן, בינתיים הם יכולים לחיות באופן מתירני, במערכות יחסים פחות מחייבות ופחות משמעותיות. הגישה החרדית שוללת מערכות יחסים זוגיות מחוץ למסגרת הנישואין, ולכן החרדים משתדלים - ובדרך כלל מצליחים - לשדך את בני הזוג בגיל צעיר מאוד.

אנחנו הסרוגים לקחנו מהחילונים את תהליכי החיזור והרומנטיקה המגששת, אך כמו החרדים אנחנו מאמינים שזוגיות מלאה צריכה להתקיים דווקא במסגרת נישואין. התוצאה אינה סבירה: במשך יותר מדי שנים חיים יותר מדי אנשים חיי בדידות"

 

 

וזה גרם לי לחשוב שלא רק באופן החיפוש הנורמות החרדיות והחילוניות תפסו עמדות קוטביות והציבור שלנו מצא את עצמו בתווך, אלא גם במהות החיפוש והקשר:

הגישה החילונית אומרת שמטרת הזוגיות היא אהבה - המסביב הטכני פחות משנה, אין נכון ולא נכון, עיקר השאלה היא אם טוב לך עם בן הזוג.

הגישה החרדית אינה מכוונת בעיקרה לאושר אישי אלא להקמת בית [יהודי (=בית יהודי ע''פ התפיסה החרדית)] ולכן מתמקדת קודם כל בתנאים שיתמכו במטרה הזו - יש גדרים מאוד ברורים איך בחור/בחורה צריך להיות, מי פסול מי שווה חצי סידור ומי סידור מלא, יש הרבה מקום לפרטים טכניים (כמו עדה, מקצוע, סטטוס, רישיון רכב, מצב בריאות המשפחה, העבודה של ההורים וכמה הם מוכנים 'לתת'). ברגע שהשידוך מתאים על הנייר רוב העניין כבר סגור (האהבה, כך אומרים, תבוא אחרי הנישואים).

הציבור שלנו לקח מהחילונים את השאיפה לחיבור האישי ולקשר עמוק, רגשי ומשמעותי, אך כמו בגישה החרדית גם אצלנו יש אידיאלים פחות או יותר אחידים (וכמו אצל החרדים גם חלוקה לרמות שונות / תתי מגזרים בתוך המגזר ע''פ אותם אידיאלים) שמנחים מה נכון ומה לא וישנם מדדים על פיהם נקבע מי איכותי יותר ומי פחות, מי בא בחשבון ומי לחלוטין לא, וכן יש מקום (אם כי פחות) גם לפרטים הטכניים - כל אלו מהווים תנאי סף לשאלה מי רלוונטי להכיר בכלל ומונעים מפגש עם אנשים איכותיים שההתאמה בפן האישי איתם יכולה הייתה להיות מופלאה ומושלמת. 

למעשה הדרישות שלנו, בציבור הדתי, כפולות ומכופלות - אנחנו מציבים תנאי סף של רמה דתית, השקפה, ותנאים חברתיים ואישיים נוספים (למשל סטטוס או השכלה או גובה - שבציבור החילוני אפילו אם הייתה התנגדות ראשונית ההיכירות האישית הייתה יכולה לנטרל) שמונעים מאיתנו להכיר את כל מי שלא עובר את הרף, ואחרי הסינון הנ''ל אנחנו גם מצפים מתוך אלו שעברו אותו למצוא התאמה וחיבור רגשי. 

אם לחפש גם מזה וגם מזה זה אפשרי? זה אפשרי, אבל לוקח הרבה זמן.

ואולי גם דורש לבחון מחדש את הדרישות והדקדוקים, ולוותר מעט על מה שפחות מהותי.

יפהחדשכאן
חושב על זה הרבה זמן.
אני לא בטוח שהדבר מכסה את הכל אבל הוא מספיק טוב.
(חושב שיש אלמנט נוסף בהבדל בין ד"ל לאחרים וזה ה'אידיאלים' המורכבים.)
בכל אופן, זה ממש השרשור בלנ"ו על כמות הדייטים בכל ציבור.
כתבת טובultracrepidam


מדויק. כל מילה בסלע!שמחה רינה
בינגו.ברוקולי


ממש מדויקפרח-אש
הרב חיים נבון רק מצביע על ה'בעיה' או שהוא גם נותן פתרון?והוא ישמיענו
כי דוקא מה שהוא הציג זה דבר טוב... להתחתן מתוך בחירה ומתוך מחוייבות לתורה ולמצוותיה.
זה שזה יותר מורכב- מה לעשות, כי בנין אמיתי לוקח הרבה זמן לבנות אותו... אנחנו לא נשנה את מה שאנחנו מאמינים בו בגלל שזה יותר מסובך.

צריך פשוט לדעת, כמו שאמרת, מהם הדברים העקרוניים יותר ומהם העקרוניים פחות. להוריד את רף הדרישות המוגזמות, כלומר להסיר מעלינו את המעכבים החילוניים הלא- טובים, ולהשאיר את הטובים והנכונים
^^ באותנ תהייה לגבי התשובה..מקום בעולם
דווקא המגיב מעליך נתן פתרון יפה ונכוןברוקולי
אכן, אבל לא סותר את התהייה האם הרב גם ענה על מה שהעלה..מקום בעולם
לא ממשימ''ל
הוא מעלה שני פתרונות חלקיים:

א. לחנך את הבנים לצאת עם בנות גילם ולאו דווקא עם צעירות מהם (שזה לא בדיוק עונה על הבעיה בקטע שציטטתי אלא על הבעיה שיוצר הפער בין השנתונים כך שאם בנים יוצאים דווקא עם צעירות מהם תמיד תישארנה בנות ללא שידוך).

ב. שהציבור יהיה יותר מעורב ויוזם בתחום השידוכים, שאנשים יהיו יותר מודעים ל'בעיית הרווקוּת' וינסו לשדך.

בע''ה בהמשך אעלה את המאמר המלא שלו.
...אילת השחר
סעיף א' ... יש מה לומר עליו, אבל אשמור אצלי.


ולגבי המשך המאמר -
אפשר לבקש תיוג כשיעלה?
המאמר המלאימ''ל

האם נכדינו עוד יהיו סרוגים? אינני מתכוון לשאלה האופנתית של עיצוב הכיפה; מבחינה זו יש להודות שהכיפה הסרוגה אינה הפתרון הכי אסתטי שאפשר להעלות על הדעת. אני מתכוון לשאלה הערכית העקרונית: האם הציונות הדתית מציגה אורח חיים שיכול לשרוד ולשגשג בדורות הבאים. אין לי תשובה טובה לשאלה הזו.

באופן מסורתי, אנחנו נוהגים להפיל את כל הבעיות של הציבור הדתי-לאומי על מערכת החינוך שלנו. אך האמת היא שהמורים פוגשים את ילדינו למשך שנים בודדות, ועושים בהן כמיטב יכולתם, בדרך כלל בהצלחה סבירה. חשוב ומשפיע הרבה יותר הוא החינוך שאנחנו מעניקים לילדינו בבית, לפני מערכת החינוך ובמקביל אליה. וחשובה מאוד גם שאלה אחרת: האם אנחנו מציעים לילדינו אורח חיים סביר לתקופה שלאחר פרידתם ממערכת החינוך.

בנקודה הזו נדמה לי שיש לנו בעיה גדולה. בשנות העשרים של חייהם אמורים הצעירים והצעירות שלנו להכיר את בני זוגם ולהקים משפחות; אך האופן שבו אנחנו הסרוגים נוהגים לעשות זאת אינו סביר. החילונים והחרדים מציגים שתי אופציות, שבכל אחת מהן יש היגיון פנימי. הגישה החילונית אומרת שבני זוג אמורים להיפגש פחות-או-יותר במקרה, למצוא התאמה רגשית נפלאה, להתאהב ולקיים מערכת יחסים משמעותית, לפני שהם מחליטים להתחתן. כיוון שכל זה לוקח לא מעט זמן, בינתיים הם יכולים לחיות באופן מתירני, במערכות יחסים פחות מחייבות ופחות משמעותיות. הגישה החרדית שוללת מערכות יחסים זוגיות מחוץ למסגרת הנישואין, ולכן החרדים משתדלים - ובדרך כלל מצליחים - לשדך את בני הזוג בגיל צעיר מאוד. אנחנו הסרוגים לקחנו מהחילונים את תהליכי החיזור והרומנטיקה המגששת, אך כמו החרדים אנחנו מאמינים שזוגיות מלאה צריכה להתקיים דווקא במסגרת נישואין. התוצאה אינה סבירה: במשך יותר מדי שנים חיים יותר מדי אנשים חיי בדידות.

אני מדבר עם רווקים ורווקות מבוגרים ולבי נחמץ, ולדאבון הלב אין לי פתרון כולל למצב הזה. מה שכן, אני חושב שאפשר לצמצם את המצוקה, אם התקופה הזו תתקצר. מיתוס רווח אומר שנישואין בגיל צעיר הם מתכון לגירושין. מחקר שערך אריאל פינקלשטיין עבור "נאמני תורה ועבודה" מלמד שהטענה הזו רלוונטית רק בנוגע לנישואי בוסר, מתחת לגיל עשרים. מתוך הזוגות הדתיים שמתחתנים לפני הגיל הזה, 7% מתגרשים בתוך חמש שנים. אך המחקר העלה שלפחות מבחינה זו הגיל האופטימלי לנישואין הוא 20-25: אלו שהתחתנו בגיל הזה נהנו מהסיכוי הנמוך ביותר להתגרש (פחות מ-3% בחמש שנים). אצל המתחתנים מאוחר יותר שיעור הגירושין הממוצע עולה, עד שאצל המתחתנים לאחר גיל שלושים הוא מגיע שוב לשיעור של 7%. כמי שהתחתן בגיל 31 אני יכול לנחם את אלו שלא זכו להינשא בצעירותם, ולציין שרוב מוחץ מאיתנו זוכים גם הם לחיי נישואין מאושרים. אבל הלוואי שהייתי מתחתן עם יעל חמש שנים יותר מוקדם, ונהנה מעוד שנים משמחות כאלו.

בהקשר הזה יש פער לא קטן בין הבנים לבנות. הרבה מאוד בנות מחפשות את בן זוגן כבר בשנות העשרים המוקדמות שלהן, אבל הרבה בנים דוחים זאת, מתוך הנחה שברגע שיחליטו - ימצאו מיד את "האחת". וכשהם מחליטים שהגיע הזמן, רבים מהם מחפשים בנות שצעירות מהן בשנתיים-שלוש לפחות. זה רע מבחינה חברתית, מסיבה דמוגרפית פשוטה. כל שנתון הוא גדול יותר מאשר השנתון שמעליו. אם גברים מתחתנים עם נשים שצעירות מהם, תמיד יישארו בשנתון הצעיר נשים ללא בני זוג. אין שום סיבה שבחור בן 24 לא יצא עם בחורות בנות גילו (ובצדק העירוני: גם עם בחורות מבוגרות ממנו). בנקודה הזו הורים ומחנכים יכולים לעזור. עלינו לומר לבנינו שהמעבר מנער לגבר כולל גם אחריות להקמת משפחה, ושהשותפה הטבעית היא אישה צעירה בת גילם.

מי עוד יכול לעזור בזה? כולנו. תסתכלו ימינה ושמאלה, ותראו כמה בנים ובנות יש לידכם בגילאים הרלוונטיים. חז"ל לימדו אותנו שאלוקים בעצמו עוסק בשידוכים, אז אל תתביישו גם אתם. אל תירתעו מלהציע גם לאלו שנראים לכם מבוגרים מדי או קצת צעירים מדי. הרב אבינר הציע פעם שעל כל שידוך שמצליח ישלם כל צד אלף דולר לשדכן, ונדמה לי שזה היה מועיל. כל עוד הציבור לא מאמץ את ההצעה הזו, שכרם של השדכנים הוא לא פחות גדול: המבט אסיר התודה של אלו שכבר הרבה זמן לא קיבלו הצעה, ומדי פעם גם השמחה הגואה על גדותיה של אלו שההצעה הבשילה אצלם לבניין עדי עד. ואל תשכחו את שליש גן עדן; לא זה שבאינטרנט, אלא הרבה מעליו.

תמיד זה טוב להעלות את המודעות לשידוכיםמישהי 1
נכוןימ''ל

העניין הוא שבציבור החרדי יש פתרון פחות או יותר ממוסד - שדכניות.

גם בציבור החילוני יש שיטה - היכרות במקומות בילוי ובכלל בחיי היומיום (עבודה, לימודים וכדו').

 

אצלנו זה קצת פחות ברור איך מכירים, התהליך יותר מורכב.

זה נשמע לי סטיגמתי מדינאור97
עבר עריכה על ידי נאור97 בתאריך ח' בטבת תש"פ 11:42
רוב הדתיים שאני מכיר, ובפרט הדוסים, לא פוסלים על עדות או על מצב כספי וכו'.
רוב החברים שלי, מהרבה גוונים של הקשת הדתית, התחתנו לא עם העדה שלהם.
רמה דתית? הרוב פוסלים אבל לא על הבדלים קטנים אלא על הבדלים משמעותיים.

ואגב אצל חילונים זה לא חוכמה שהם לא פוסלים..
שניהם בד"כ בגיל לא צעיר וכבר עובדים כמה שנים טובות אז המצב הכספי של המשפחה לא ממש משנה.
סטטוס? כמעט כולם שם באים אחרי כמה מערכות יחסים. אז ההבדל בין רווק לגרוש לדוג' הוא לא גדול.
לעומת זאת, הגיוני וטבעי שרווק או רווקה דתיים יחששו ממישהו בעל סטטוס שונה. צריך בגרות, זמן ונסיון חיים כדי לשנות את ההסתכלות על זה בצורה אמיתית ולא כהשלמה כי כולם ככה כמו אצל החילונים.

לדעתי, עם הצורך בללמוד להתפשר על דברים לא ממש חשובים וכו', אנחנו בדרך הנכונה. וכן, היא לא פשוטה. הכי קל לבחור צד אחד מאשר לשלב. אבל זו דרך ארוכה שהיא קצרה.

לעבוד כמעט רק לפי הרגש (חילונים) או כמעט רק לפי השכל (חרדים) זו לא הדרך הנכונה. ולראיה, אחוזי הגירושין /פרידות אצל חילונים. או הקשרים הפחות עמוקים בין זוגות חרדים (למרות שגם שם המצב היום שונה מבעבר).

*אצל חילונים יש משהו שאצל דתיים באמת לוקח לו זמן להתפתח. הם מכירים טבעי בלי קשר לזוגיות ולכן התנאים הראשונים/רשימת מכולת שלהם (בהקשר של אופי ומראה בעיקר) מתגמשים באופן טבעי, לעומת דת"ל שבאים כדי להכיר למטרת נישואין ולכן לוקח זמן ובגרות כדי להגיע למצב שלומדים להסתכל אחרת.
הבעיה שהוא הציג מאוד נכונהמישהי 1
זה באמת אתגר
מעניין איך אפשר לפתור את זה
להפסיק לחיות לפי תכתיבי החברהמזמור לאל ידי
שהורסים אותנו וכותשים את חיינו עד דק...
יפה , נכון ביותר!!בוגרת קטנה


נכון מאוד (לצערי...)מזמור לאל ידי
ב"ה שאני כבר מזמן לא שם,
יודע שאת אשתי בעז"ה אוכל לפגוש באלף ואחת דרכים
ולא פוסל בגלל שטויות כמו עדה, או תואר...
אבלללמישהי 1
הבעיה שהוא מציג הוא שדורשים ממנו להתאהב כמו חילונים אבל לשמור הלכה כמו חרדים
איך אתה פותר את זה?
אפשרי, מנסיון, אבל לא מדי הרבה זמןבוגרת קטנה


למה זה חייב ללכת אחד על חשבון השני?מזמור לאל ידי
מי החליט שגבר דתי לא יכול להיות רומנטי?









מוזמנת לעיין במקצת השירים שכתבצי כאן בפורום...🙃
השיפוטיות הורגת את הדתיים, כדאי לנו ללמוד קצת מהחילונים...אנונימי פלוס

אתה מצביע על נקודה אמיתית שקיימת וכואבת מאוד במגזר הדת"ל.

 

 

אני באופן אישי, אתבאס ממש על מישהי שהיא לא מספיק דוסית, לא בגלל ש'ככה צריך להיות',

אלא כי זה מה שמתאים לי, אחרת אני אתחרפן...

לכן באמת אני לא אשלול הצעה על דברים טכניים גם הם סופר חשובים כי אני לא שופט את המדוייטת,

וגם את אשתי בעז"ה אני לא אשפוט במעשיה לפרטים. זה עניינה שלה מול בוראה. לא ענייני. גם לא בתור בעל.

לכן העיקר מבחינתי זה מה הראש הכללי שלה, לאן היא מכוונת.. (בפועל כל עוד לאנשים אין כיזופרניה, הם מבצעים בגדול את מה ששואפים אליו).

 

לקחנו מהחרדים את ה'שיפוטיות הדתית' הנוראה הזאת, 

בציבור החרדי זה ממש בולט - יש נורמות מאוד מאוד נוקשות, עד לפרטי פרטים של הלבוש.

לכן מאוד קשה לעבוד את ה' בתנאים כאלו מכוונה טהורה כי הציבור בכללתו יושב לך על הראש על כל צעד שאתה עושה. אפס חופש.

עשיית נורמות זה ההפך עבודת ה', ממש כך.

 

ולגבי החילוניים (בתור תפיסה, לא בתור אנשים פרטים שהם מדהימים כשעצמם) - אין מטרה, אין תכלית, יש רק רומנטיקה! מה זה שווה? בחינת "שקר החן והבל היופי, אישה יראת ה' היא תתהלל".

בגלל זה גם מוסד המשפחה מתפרק בתרבות המערבית, כי אין ערכים, כי אין כלום.

 

אני נמצא בציבור נפלא ששואף (והוא רחוק מהשאיפה כרגע) לשלב תורה וחיים, זה סופר מורכב וזה סופר קשה. 

אני בח-י-י-ם לא יוותר על הדרך הנפלאה הזאת, כי בלעדיה אני לא מרגיש שיש משמעות לחיי.

מוכן לשלם כל מחיר בעד הדרך הזאת, גם המחיר שאתה מציג פה.

 

צריך להודות שזכינו להיות בתפיסה שלימה כזאת שמכניסה אותנו למורכבויות שלתפיסות יותר פחות מורכבות אין.

 

מסמנת לעצמי להגיב על אחד המשפטים..מקום בעולם
נקודה שבוערת בי
מוזמנת, זה גם בוער בי חחאנונימי פלוס


אוקיי אוקיי מקום בעולם
"לכן באמת אני לא אשלול הצעה על דברים טכניים גם הם סופר חשובים כי אני לא שופט את המדוייטת,

וגם את אשתי בעז"ה אני לא אשפוט במעשיה לפרטים. זה עניינה שלה מול בוראה. לא ענייני. גם לא בתור בעל."

למנ אתה לא רואה את האמירה הזאת כמו המשפט שלפני? שזה פשוט לא מתאים לך? זה לא חייה להיות מתוך שפיטה. יש גם פשוט חוסר התאמה ;)

"בפועל כל עוד לאנשים אין כיזופרניה, הם מבצעים בגדול את מה ששואפים אליו)"- לא ממש מסכימה האמת..
יש לנו הרבה מקום להתקדם ולהשתפר, וזה שאנחנו לא במקום מסויים לא אומר שאנחנו לא כמהים לו ושואפים אליו.. זה לא אחד בפה אחד בלב, זה פשוט לפעמים קשה, או מורכב, או לוקח זמן של תהליך..

"לכן מאוד קשה לעבוד את ה' בתנאים כאלו מכוונה טהורה כי הציבור בכללתו יושב לך על הראש על כל צעד שאתה עושה. אפס חופש.

עשיית נורמות זה ההפך עבודת ה', ממש כך."- גם על זה אני חלוקה. ברור לי שעבודת ה' היא של כל אדם. אהל אי אפשר לומר שנורמה נוגדת את עבודת ה'. ואני חושבת שגם בציבור נחרדי יש חופש. אולי לא גדול כמו בציבור הדתל, אבל בהחלט יש. (מה גם שבוא..גם הציבור נדתי לאומי יש יופי של נורמות והכנסה למשבצת. וציפיה- בכלל.. )
אסייג את דבריאנונימי פלוס

1. כואב לי שאנשים מצמצמים לעצם אופציות בגלל דברים שהחברה מכתיבה להם. בוודאי שיש פעמים שדברים טכניים שהחברה מכתיבה להם. התכתיבים הדתיים כשלעצמם הם שיפוטיים. שמי שעושה X ולא עושה Y הוא פחות דתי. הסתכלות שמצומצמת לרזולצייה המעשית בלבד היא שיפוטית.

 

2. לגבי הפער בין שאיפות למעשים - את צודקת לגמרי.

באופן כללי מה שכתבתי לא נכון.

מצד שני, אני חושב שהרבה פעמים ישנם זיופים בקטע הזה.

מאוד קל לשחק על הפער של בין הרצוי למצוי ולהגיד 'העיקר הכוונה' באופן בלתי כנה.

לכן הרבה פעמים אנשים משתמשים בסיסמאות "בית של תורה" "התורה מרכז החיים" וזה לא באמת משקף.

נוח להשאיר את ה"תורה" באוויר כל עוד אין לה מימוש במציאות.

 

בכל אופן, מסכים לגמרי עם מה שכתבת. הדברים הנ"ל זה מה שרציתי להגיד במקום הדבר הלא נכון שאמרתי.

 

3. אין לי שום סיבה להיות משועבד לכל ציבור שהוא. גם החרדי גם הדת"ל.

לא התכוונתי שאני מזדהה עם הציבור הדת"ל בתור אנשים, אלא בתור תפיסה כללית.

התפיסה החרדית מול התפיסה הדת"ל (לא הנחשבת 'פשרנית') בגדול.

באמת לא נכון להשוות בין ציבורים. מסכים. אין בזה שום תועלת מבחינת הדיון.

 

4. איך שאני מסתכל על הדברים: בעבודת ה' יש שני דברים מרכזיים 'מניע'/'כוונה' ומצד שני 'מעשה'. הכוונה היא ה'נשמה' של המעשה. הנורמה פוגמת בנצורה נואשת בכוונה. לכן יש בה חסרון מאוד גדול. אע"פ שגם לה יש מקום ואין לי כוח כעת לכתוב על מקומה. היא יכולה להיות טובה בתור שלב ביניים בגדול.

 

 

 

 

 

תודהמקום בעולםאחרונה
יכול להיותy101
שיש בדברך משהו שבציבור הדתי לאומי יש יותר קריטריונים לבחירת בן/בת זוג. לעומת הציבור החילוני.אבל נראה שיש יותר קרטיונים לבחירת בן/בת זוג בחרדי. נכון שיש תתי קבוצות בחרדי ששם הכל מוכתב מראש אבל זה לא כולם.
מהיכרות שלי עם מגזרים שונים רווקות מאוחרת היא לא בעיה רק של המגזר הדתי לאומי לסוגיו.
רווקות מאוחרת קיימת גם בחרדים וגם בחילונים, פשוט לחילונים יש קשרים ארוכים יותר שלא מובלים לחתונה. אז הם נמצאים בזוגיות גם לאורך הדרך. וגם אם הם רווקים זה לא הכי מלחיץ אותם. כדי שתשמע על זה.
וחרדים כאלו גם יש פשוט הם כבר לא נמצאים במסגרות חרדיות. וגם לא בקבוצות וואצפ וכדומה שניתן להחשף אליהם. לכן נראה שבמגזרים האלה התופעה פחות נפוצה.
וגם יתכן מאד שכל אדם שחי במגזר מסוים מכיר יותר רווקים מהמגזר שלו ולכן זה נראה לך שהתןופעה במגזר הדתימלאומי יותר נפוצה.
הזמן שבן אדם מתחתן לפי דעתי לא שייך להשתייכות המגזרית שלו.


שאלה טובה ביותר..שירה חדשה~

כי בעולם הדייטים הפורמאלי כולם כל כך שיפוטיים ומפחדים להיפגע, שהסיכוי שזה באמת יקרה פשוט הולך ויורד.. ואנשים מציבים רפים מטורפים, וכל מי שקצת חורג מהרף הם פוסלים אותו, ואין מקום להכיר אדם באמת, לעומק ובנחת, ככה שתתפתח אהבה.

לכן בעיני צריך פשוט לשנות את השיטה..

ליצור יותר אינטראקציה בין בנים לבנות בגילאים המתאימים, כך שזה יקרה באופן יותר טבעי. לדוגמא - קמפוסים מעורבים (אפילו לא ברמה של למידה ביחד.. סתם פשוט שלמשל "אורות" ו"מורשת יעקב" יהיו באותו מתחם). פחות לפחד מללכת להכיר בעצמי..

חתונות שבהן אין מחיצה בין שולחנות הבנים לשולחנות הבנות, אירועים חברתיים כמו הרצאות וכד'.. ולהפוך לנורמה את היכולת של בנים ובנות להסתכל על בני המין השני ולנסות למצוא מישהו/י שמוצא/ת חן בעיניהן/ם.

אני לא מדברת על יצירת חברה מעורבת לחלוטין - זה ייצור לא פחות בעיות מחברה נפרדת לחלוטין, אבל כן על יצירת אינטראקציה עדינה שמאפשר להכיר בלי המחיצות והדעות הקדומות של עולם הדייטים והבירורים.

ב"ביצה" יש הרבה עירוב, לא ראיתי שזה עוזר במיוחד...יעל...
ה"ביצה" זה גילאים הרבה יותר מאוחרים והכל הרבה יותר מורכב..שירה חדשה~

אני מדברת על גילאי 20-25.

חוץ מזה שכמו שאמרת, ב"ביצה" החברה כמעט מעורבת לחלוטין, עד כמה שאני יודעת (לא בקיאה בפרטים) וכבר אמרתי שזה מביא ללא פחות בעיות. אני מדברת על ליצור אינטראקציה הרבה יותר עדינה ומאוזנת.

זה כואבהפי

להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..

למרות שממש התכוונתי  אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.


ואז

לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר

ואולי זה הולך לשם ?


גאולה כללית ופרטית

חג שמח

לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..


אמן ואמןadvfb
בעז"ה ישועה קרובה ממשית!חסדי הים

מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.

אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".

הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.

הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.

כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.

כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.

ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!

נכון ממשהפי
ממש בעז"ה אמן ואמן
😶זיויק
אמן שתהיה ישועת ה' כהרף עין
ליבי איתך, כואבארץ השוקולד
נכון , יש גם טובהפי

גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד

רק נותר לנו למשוך אותו

מבין? 

כן. מבין..בנות מרכלות עלי

אני מגיב במקומו הוא לא נמצא פה הרבה

כן, מביןארץ השוקולד
צודקת 
כואב ואמן!! מחזקת ממש.פצלשי"ת
🥺❤️מבולבלת מאדדדד
נקווה שבקרוב אחותי❤️


חנוכה שמח🥰

אמן(:הפי
😢בחור עצובאחרונה
משפחה פחות דתייה בדייטים.יובללל

חבר'ה אני צריך ייעוץ.

אני די חדש בעולם הדייטים. לא מזמן הציעו לי מישהי שאני מכיר מלפני כמה שנים כשעבדנו ביחד לתקופה מסוימת. אני יודע שהיא בעלת אישיות מיוחדת ובעלת מידות, ולפי מה שהבנתי מחברה שלה היא גם התקדמה יותר מבחינה תורנית (צניעות כמובן וכו).

אבל בסוף, למרות שהיא כן נשמעה לי כיוון טוב, החלטתי לא ללכת על זה בגלל המשפחה שהיא באה ממנה. היא באה ממשפחה חוזרת בתשובה, אבל לא כל כך חזקים בדת, כמה אחיות חילוניות וכו. וזה דבר שהפחיד אותי להיכנס אליו. אני רוצה שאישתי תהיה אישה מאוד תורנית (ואני גם משתדל להיות כזה), וזה לא כל כך היה נראה לי הכיוון.

אני מאוד חושש שאולי איבדתי פה משהו טוב, אבל מה לעשות? הרגיש לי שזה מורכב לי מדי!!

מה דעתכם? כמה משקל לתת לדבר כזה?

יש מצב שאיבדת. אבללגיטימי?

א. מתחנתים גם עם המשפחה. בין אם אנחנו רוצים, ובין אם לא - כולנו באים ממשפחה ומרקע מסוים. ברוב המקרים, זה גם אומר שתהיה אינטראקציה בין המשפחה שתקים למשפחת המוצא, ברמה ובתדירות כזאת או אחרת.

האם זה אומר שהיא עצמה לא תורנית? איפה רבקה גדלה? רחל ולאה? וכו' וכו'

ב. מורכבות אפשר למצוא בכל מקום. אף אחד לא מבטיח לנו חיים קלים.

ג. יכול להיות שיכלת לבנות איתה בית תורני נהדר - אבל זה ממש לא אומר שלא תוכל לבנות משהו דומה עם מישהי אחרת. ב"ה יש בנות תורניות רבות, ותוכל עם לא מעט מהם לבנות משהו טוב, ואפילו יותר מזה. הכל פוטנציאלי כל עוד זה לא נעשה...

א. מאוד מסתייג מהביטוי הזהadvfb

מה זה אומר מתחתנים עם המשפחה? 

בנאדם לא מנהל זוגיות עם המשפחה.

כן מנהל מערכת יחסים מסיומת שצריך לתת עליה את הדעת, אך היא בשום מקרה לא חתונה.

גם אין יותר מדי כלים להעריך את מידת המורכבות ביחס למשפחת המוצא.

לפעמים יכול להיות פערים מאוד גדולים אבל שמסתדרים מעולה, לפעמים להיפך.

תמיד כיף שדברים משותפים, זה פשוט.

לא זוגיות, אבל בהחלט שזה מרכיב חשוב בולגיטימי?אחרונה

בתור מישהו חדש בעולם הדייטים, הוא אולי מדמיין לעצמו שיפגוש בקרוב את הנסיכה שלו, והם יחיו באושר ובעושר עד עצם היום הזה.

כלומר,

אני חוששת שיש כאן דברים שהוא לא לוקח בחשבון:

לאיזה סוג של קשר אני מצפה עם חמי וחמותי? עם הגיסים והגיסות?

האם נוסעים אליהם לשבתות וחגים? איך זה נראה?

האם יהיו מפגשים משפחתיים? מה התוכן שלהם?

האם הדודים וסבא וסבתא שותפים פעילים בגידול הילדים? (בייביסיטר וכו')?

האם הנ"ל הם גם משענת כלכלית?

 

כמובן שאפשר להמשיך לדבר על מערכות יחסים לא בריאות - כמו התערבות בזוגיות וכו'. אנחנו לא חיים במציאות סטרילית, ואני בטוחה שאם תלך לפורומים המקבילים תמצא שרשורים על בעיות בתוך המשפחה.

 

בעיני יש מחירים לשני הכיוונים - בין אם נמצאים בקשר (וצריך להגדיר משהו), ובין אם נמצאים בניתוק (מה המסר שזה מעביר לילדים?)

 

מסכימה איתך שאין דרך להעריך את המורכבות, ובטח כשאין לנו מושג מה צופן העתיד.

אבל זה טעות בעיני לחיות בתודעה שאנחנו נחיה בבועה שזה רק שנינו והילדים שיבואו...

מה זה משנה מאיזה משפחה היא באה?תוהה לעצמי
בעלי ממשפחה דתית לייט מאוד, והוא יותר דוס ממני. אנשים גדלים ועושים בחירות משל עצמם בחיים
סליחהיובללל
סליחה שאני שואל, אבל האם וכמה יש חיכוכים שזה יוצר? זה בוודאי לא פשוט הרי, כל המנהגים, כשרות, שיח, צניעות, שמירת שבת ועוד המון מורכבויות שיכול ליצור. אז איך מתמודדים עם זה?
לא יוצר חיכוכים בכללתוהה לעצמי

את כל ההלכות שנוגעות לכולם כמו שבת כשרות וכו' נוהגים לפי בעלי, שחלק מהדברים עושה כמו המשפחה שלו בחלק מחמיר יותר. מה שנוגע רק אלי כמו צניעות זה עניין שלי.

ברור שהמקום התורני שלה משנה, אבל נשמע שהיא החזקה. המקום התורני של המשפחה לא משנה בכלל בעיני.

לגיטימי אבלזיויק

תהיה מודע לזה שמה שחשוב זה האדם העצמו, והסביבה שלו זה בנוסף. גם האבות והאמהות לא תמיד היו עם משפחה 100 אחוז...

תחשוב על ההורים והאחים של אברהם. אח של יצחק... אח של יעקב... המשפחה של רבקה... ושל רחל ולאה..

..יובללל
בוודאי שחשבתי על זה. אבל גם יש הבדל בין הדור שלנו לבין הדורות שלהם. הנושא אשה יבדוק באחיה.. וכו וכו. ברור שהאדם עצמו הוא העיקר, אבל זה חבילה שלמה. 
נכון ולכן נשאר פה עניין האופיזיויק
של שניכם
אני חושב שיש לתת משקל למשפחה.אדם פרו+

לאו דווקא רק בפן התורני.


לאחרונה עלו לי מחשבות, שמבחינה מסויימת

בפרט אצל אשה, יותר חשוב לי המשפחה שלה

מאשר היא.


אין לי כוחות סוס להסביר את עצמי

אבל לפי מה ששמתי לב אשה זה המון

עניין של הרגלים, והיא רוצה להמשיך את מה

שהיה בבית שממנו באה.


אולי זה רק מהניסיון מהזוית הצרה שדרכה

אני רואה את המציאות, סה"כ הייתי נשוי לאשה אחת.


אבל גם לפי המקורות,

כתוב בשולחן ערוך לישא

בת תלמיד חכם, ולא ישא בת עם הארץ.

המיקוד לא עליה, אלא על הבית ממנו הגיעה.


וגם אם החליטה לשנות כיוון

מי יודע כמה שנים, וכשהיא תתעייף

תזכר במנהגי הוריה.


אני יודע רציתם לשמוע שהכל אפשרי

וכל מה שאתם צופים בסטטוסים של מוטיבציה

אבל בתכלס האנשים לא כאלה גמישים

ולא כאלה חזקים.


מה דעתכם?

מענייןיובללל
מעניין מה שאתה אומר. בסוף ברור לי שהבית הוא משקל מאוד מאוד משמעותי. והשאלה שלי היא בתכלס כמה יחס לתת בין המידות של הבחורה לבית המידות של הבית שלה (או בפן התורני וכו)? הרי בסוף כמו שכתבו מעליי ראינו מאיפה הגיעו האבות והאמהות שלנו..
יש כאלה שחשוב להם יותר ויש כאלה שפחות חשוב להםadvfb

תאמת אני לא יודע כל כך למה זה ככה.

תקח דף ועט ותרשום לעצמך את כל החששות שעולים ותראה אם אתה יכול להתמודד איתם.

המטרה של המשימה הזאת ליצור אצלך יותר בהירות ופחות להתבחבש ולהתבלבל בגלל חוסר הבהירות

חשוב שתקרא את זההמצפה לישועה

יכול להיות שכבר כתבו בדומה

תמיד יש שונו בין אנשים ומורכבות ויתרונות וחסרונות לכל אחד בעיניו לפי ענייניו.

החשש מאוד מובן אבל עם חששות צריך להיפגש ולא לברוח כדי לראות במה האם יש ממה לחשוש.

תפגוש את הבחורה תשמע ממנה על המשפחה שלה על היחס שלהם למקום שלה...

גם לא הייתי מעלב את זה בכלל בהתחלה.

תראה שיש ביניכם התאמה וכו'

אולי זו אשתך?

ומשם כבר תגיע לנקודב הזאת...

האם מדובר באנשים קשים שיש להם רק את הדרך שלהם זו בעיה והאמת שזה לא משנה אם הם דתיים מאוד או לא בכלל.

אנשים קשים זו התמודדות


וגם בזה כשיש זוגיות טובה ונכונה אפשר לדעת איך לנהל את הדבקים בצורה ישרה וחכמה

בהצלחה וה יתן לך עצה טובה

קשרים בעיצוב דעות וההשקפות: איך קשריםחסדי הים

השפיעו על העיצוב השקפות ודעות שלכם בכללי? למדתם פעם משהו מעצב מהמדוייט? פרידה בקשר גרמה לכם לעצב דעות הפוכות?

זה מעניין שבארה"ב יש עכשיו את כל המחלוקת בימין לגבי תמיכה בישראל או דווקא לגנות. יש משפיען אחד ימני שיחסית קיצוני נגד ישראל, והוא מספר שאחד הרגעים המכוננים היה ויכוח עם ופרידה ממישהי שהתחילה בתהליך גירות, ועכשיו היא קשורה לבית הלבן ומשפיעה שם בעד ישראל.

מעניין מה איתכם לגבי השפעה של דעות או ריחוק מהדעות של המדוייט?

המהירות של שוק השידוכיםadvfb

ברגע שהוואטסאפ נכנסל חיינו דברים עוברים מהירות האור כמעט.

לחכות כמה ימים להצעה זה נראה משהו שכמעט לא אפשרי,

מה דעתכם על זה?

למה אתה מתכוון ב"לחכות להצעה"?לגיטימי?
מישהי כתבה ליadvfb

אשלח לך הצעה ביום ראשון, ביום רביעי שלחה לי את הפרטים, וזה כבר לא היה רלוונטי..

כאילו זה נשמע לי הכי הגיוני לחכות קצת, אבל בגלל שהפלטפורמה של הוואטסאפ היא כל כך מהירה הקצב מתאים בהתאם.

קלטתי שמבחינתה זה כנראה לגיטימי לכתוב "אשלח לך הצעה" ואז לשלוח עוד 3 ימים.. ומבחינתי זה לא. לא בגלל איזו תפיסת עולם, אלא פשוט כי השוק מאוד מהיר.

אין לי שום סיבה לחכות להצעה 3 ימים ואני יודע שגם היא יכולה להגיד לי "אה היא בדיוק נתפסה" או סתם אגלה שאני לא חושב שאנחנו מתאימים.

העניין הוא שאנשים נתפסים ונפרדים בצורה מהירה מאוד ולכן גם ככה המהירות שאנשים מפגינים.

ברור לי שלפני הפלטפורמה של הוואטסאפ הדברים זזו הרבה יותר לאט ולאנשים היה גם יותר סבלנות

 

 

אני לא בטוחה שזו הפלטפורמהלגיטימי?

אולי זה יותר הצורה.

מי שהציעה לך - ידעה שהבחורה בכלל פנויה ביום ראשון? יכול להיות שמלכתחילה היא לא ביררה את זה איתה?

 

ממה שאני יודעת אין נוהל מסודר. נכון שמקובל יותר שקודם הוא אומר "כן" לפני שהיא מודעת לעניין בכלל, אבל זה ממש לא תמיד ככה. יש בנות שמעדיפות להישאל קודם. הרבה פעמים אם משדכים מכרים, את הצד שמכירים שואלים קודם.

 

באופן אישי אומר שאני לא מרגישה יותר מידי ככה. לא זכור לי שקרה לי מה שאתה מתאר.

לפעמים קורה שפתאום יש מבול של הצעות, ואז אני אומרת - שאני בדיוק מבררת, או בדיוק בתחילת קשר, ואולי בעתיד הקרוב זה יהיה רלוונטי.

 

 

ואני קצת נרתעת מה"שוק". המילה הזאת לא באה לי בטוב בהקשר הזה..

 

אין נוהל רישמי, יש נורמותadvfb

אני אומר שזאת הפלטפורמה, בגלל שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית.

ובלי קשר לאם היא ידעה או לא ידעה (במקרה הזאת אני מניח שהבחורה לא קיבלה פרטים שלי אבל נעשה בירור אם היא פנויה) - הקצב שפרטים עוברים דרך מיזמים, קבוצות וואטסאפ, שדכנים הוא קצב מסחרר. יש לי חבר שהתחתן לפי כמה שנים משידוך שנעשה ע"י 4 שדכניות וואטסאפ שונות שכל אחת שלחה לחברה שלה. וואטסאפ זאת תקשורת מאוד מהירה, תקשורת איטית כמעט ולא היתה מאפשרת לדבר כזה לקרות.

 

ובאמת, בדרך כלל אני מעדיף שלא יבררו אם הבחורה פנויה, כי אם היא לא פנויה יהיה לי דרך לדעת אם אני רוצה לחזור לי שהציע שינסה לאחר זמן שוב לבדוק לי אם התפנתה. וגם, זה לוקח זמן ואין לי סבלנות לזה. מעדיף לגלות שהיא תפוסה, מאשר לחכות עוד את הזמן הזה שיכול לקחת יומיים גם.

 

אולי את חווה את זה אחרת כי יש לך יותר סבלנות ממני, גם יכול להיות. אולי כי לפעמים מציעים לך אחרי שהבחור אישר, מה שכמעט בחיים לא קרה לי. לכן הניסיון במקרה כזה הוא לא הסבלנות, כי הבחור כבר אישר.

 

 

אסביר את ההקשר בו אני אומר את המילה "שוק". 

אני לא מתייחס לשידוכי וואטסאפ בתור דבר עמוק ולכן אני מרשה לעצמי להביא ביטוי מאוד שיטחי שלדעתי די תואם את השיטה הזאת.

כן, אני חושב שזה כלי, שברגע שיודעים את היתרונות והחסרונות שלו, אין סיבה שבעולם לא להשתמש בו בעת הצורך.

לרגע לא התכוונתי חלילה לדמות את כל מחפשי הזוגיות למיניהם כמוצרים בשוק. מה לעשות שבשיטה של כרטיסים זה חלק מהעניין וכמובן, חלילה אסור להשליך את זה על האנשים עצמם. 

השימוש בכלי הזה לא גורם לזלזל באנשים, הוא כן בעיני מבטא מגבלה אינטגרלית בשימוש בו.

 

לגבי וואצאפ וטלפון צודק.מוקי_2020

"שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית."


יש לי קצביה, שכל פעם שהיה צריך לעשות הזמנה, זה נעשה  דרך הטלפון.
אני רק מהמחשבה שאני מפריע למישהו באמצע עבודה מסויימת או שהוא עם לקוח בחנות.
זה כבר גורם לי לחשוב 3 פעמים לפני שאני מזמין.

מרגע שאפשר להזמין דרך אפלקציה,
אני מזמין הרבה יותר, הזמנות קטנות במקום אחת מרוכזת (חנות קרובה מאוד).

אבל לא הבנתי משהו.
מה הבעיה שלך להמתין 3 ימים ?
אני מנסה להבין אם אתה מכוון למשהו כללי או שזה רק משהו נקודתי שמפריע -לך-.

יכול להסביר ?
אם יגידו לי "תקשיב, נכיר לך מישהי שאנחנו חושבים שהיא מתאימה לך, אבל תמתין שבועיים"
אז אני לא מבין באיזה מקרה אני אגיד "לא, לא, שבועיים אני לא ממתין". מה אכפת לי "להמתין" ?
יכול להסביר. לצרכי מחקר כמובן.

אין עליךadvfb

אני יכול להשיג הצעות בצורה יחסית מהירה ולכן אם אדם חושב שאחכה להצעה שלו אז כנראה שהוא טועה.

זה שה"שוק" עובד בצורה מאוד מהירה גורם לי לחוסר סבלנות, לפעמים מוצדק ולפעמים שלא, ביחס לעיכוב בהצעות.

אין בעיה שישלח לי הצעה עוד שבועיים, שלא יחשוב שאני אחכה. יום יומיים כנראה שאחכה אם זה מישהו שאני סומך עליו.

נדמה לי שהבנתי.מוקי_2020

אבל שואל כדי להיות בטוח.
כי באמת נושא השידוכים זה דבר מרתק וגם חשוב.
כרגע לא בשימוש אישי שלי, אבל זה יכול להשתנות ביום אחד.

כשאתה אומר "שלא יחשוב שאני אחכה",
זה אומר שאם אתה כן מסכים "לחכות" שבועיים,
אז אתה למעשה מתחייב לא לצאת לדייטים אחרים, להמתין להצעה ואז להחליט אם אתה נפגש או לא עם אותה הצעה ?

הבנתי נכון ?

כןadvfb

אני לא חושב שאף אחד לא יסכים סתם לעצור שבועיים אז זה זמן יחסית מוגזם אבל כן הבנת.

ישר כוח!

תודהלגיטימי?

באמת נראה שגברים ונשים חווים את זה אחרת.

אני באמת כמעט תמיד מקבלת (ומבקשת..) רק אחרי שהצד השני אישר. [בהנחה שזה פנייה דרך צד ג]

וזה בעצם אומר שהצד השני פנוי ומעוניין. אבל זה גם אומר שיש מצב שאני לא פנויה, או לא מעוניינת. וגם שמבחינתי יכולות לעבור תקופות שבהם אין לי שום הצעה, כאשר בפועל יכול להיות שהיו כאלה שביררו והחליטו שלא...

 

תודה על ההסבר על השוק.

נתקלתי בשדכני וואטסאפ שפשוט מעבירים כרטיסים, בלי לקרוא יותר מידי. אבל מסתבר שגם להם יש הצלחות - אבל אף אחד מאלו שאני קיבלתי בדרך הזאת לא היו רלוונטיים.

זה עדיין צורם לי המילה הזאת, וזה לא שיש לי פתרון קסם לאיך אפשר לעשות את זה יותר טוב..

מסתבר שאני מאוד רגיל לאיך זה הולךadvfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך כ"ד בכסלו תשפ"ו 11:16

שיש כרטיסים, שהם מנסים לשווק משהו, וברור שיש מאוחריהם אדם עם סיפור שלם, אבל הכרטיס עצמו הוא לא הבנאדם. לכן אני אולי מרגיש בנוח עם המונח שוק. למרות שגם יכול להיות שאצלי השימוש הזה יכול ליצור חוסר נוחות בהקשרים כאלה ואחרים.

 

נראה לי גם חשוב לומר שעצם הפלטפורמה של הכרטיסים (גם בוואטסאפ, אבל גם במיזמים שונים) היא פלטפורמה מאוד מוגבלת ולכן גם אם השדכן הוא מעולה ומקסים עדיין יהיה בזה מימד פחות "אנושי" וממילא מאוד מוגבל. ובודאי, התחושה האישית היא גם חשובה שמתעסקים עם שדכנים וחשוב מצד אחד לדעת לצאת מאיזור הנוחות או להרחיב אותו כדי שיהיה עוד אופציות להצעות, מצד שני חשוב גם להיות במודעות ריגשית ולשים גבולות גזרה ביחס ליציאה מאיזור הנוחות

 

אתה מתכווןהפי

שבזמן הזה קיבלת כבר הצעה אחרת? כי אם כן לגיטימי לקבל אותה .

אבל אם לא קיבלת הצעה ואתה סתם מעניש את מי שהציע כי שלח שבוע אחרי זה מיותר

האופציה הראשונה חחחadvfb

אני שואל את עצמי מה הוא התכוון שהוא שלח לי את זה תוך שלושה ימים

מן הסתם אנשים עסוקים ולא תמיד פנויים אבל בדרך כלל נראה לי הכיוון זה להציע ישר

וואו. מעניין.פצלשי"ת

אצלי אני לא מרגישה ככה

הכל איטי מאוד, ותמיד לוקח כמה ימים..

וגם אחרי קשר לוקח לי מלא זמן עד שמתחילה משהו חדש

אתה חושב שכמה ימים זה בגלל הווטסאפ?ארץ השוקולד

אני לא חושב,

אנשים לא רוצים לחכות ימים כי ההנחה שזה עוד כמה ימים עד שייפגשו, ומן הסתם יהיו הרבה נסיונות כך שזמן רב לברר יקח עוד זמן.

התכוונתי לטענה ההפוכה ממה שהבנת מדבריadvfb

בגלל שהפלטפורמה הזאת מאוד מהירה אז הציפייה שזה לא יקח כמה ימים אלא יהיה באותו יום.

כמה אתה מכיר שהלינו על תשובה אחרי יום?ארץ השוקולד
לא ראיתי שרשור מלין בנושא, גם פה דיברת על ימים 
לא תשובה כפרהadvfb

על עצם ההצעה.

אני אשלח לך הצעה ואז לוקח כמה ימים עד ששולח את ההצעה.

תאמת היה ממש לאחרונה שרשור על זה.

 

אני גם לא מלין על כך... אני תוהה על כך.

אתה חושב שלפני הפלאפונים זה לא הפריע?ארץ השוקולד
אתה מרגיש שזה מיידי?
הוואטסאפ יצר אפשרות להעברת מסרים בצורה מאוד מהירהadvfb

ולכן הכל נהיה מהר מאוד מאוד.. ולכן גם קיימת ציפייה שדברים יעברו מהר.

מאמין שלפני הוואטסאפ היתה ציפייה לזמן יותר ממושך, דהיינו היתה יותר סבלנות כי זה לקח יותר זמן.

לפני הפלאפונים בכלל מן הסתם היתה ציפייה לזמן עוד יותר ממושך.

ככה מסתבר לי

מקווה שהפעם זה מובן חח

זה מובןארץ השוקולד
אבל אני לא רואה שום ציפייה למיידיות בעניין הזוגי
בטח, זה דחף ממש חזקadvfbאחרונה

הלבד קשה ולהיות בזוג זה הרצון האולטימטיבי.

לכן בגלל שמדובר בדחף, אז יש גם סבלנות יכולה להוות טריגר.

הדברים הקטנים שהיה נחמד מאוד אם הצד השני היה מעדיףמוקי_2020

אני מדבר על דברים שאם לא קיימים אצל אצל הצד שני, זה לא מפריע, 
אבל אם כן קיימים, אז  זה בונוס נחמד מאוד.

אני לא מכיר בן אדם נורמלי, שלא יכול להמציא רשימה של עשרות ואולי מאות דברים כאלה.
זה יכול להיות צבע מכונית, סוג מכונית, תוספות לפיצה, סוג מוסיקה, זמר, אלבום, שיר, עיר בירה בעולם לטייל בה...וכל דבר שהוא בעיקרון לא משמעותי
להצלחה ותחזוקת קשר אבל הוא בונוס שתמיד נחמד לדעת שהוא קיים ושבני הזוג באותו ראש שלכם גם בחלק מהדברים הקטנים שבחיים.

אז לכבוד החנוכה, יש 2 דברים שהם בונוס די נחמד עבורי. זה משהו סמלי כזה.
אגב, רק השנה למדתי שאין כזה דבר "חג החנוכה" יש "ימי החנוכה". חנוכה זה לא חג ביהדות כמו ראש השנה, פסח. 
אם יש תלמיד חכם בקהל, הוא מוזמן לאשר שלא חירטטו אותי.

לעניין עצמו :
א. בונוס 1 - שהיא אוכלת סופגניות רק בחנוכה, לא  חודש וחצי לפני כמו שרשתות השיווק היו שמחות כי זה טוב לביזנס. 

היום למעשה היא היתה אמורה לטעום את הסופגניה -הראשונה- שלה השנה ובאמת להנות ממנה בימי החנוכה ( לא לכעוס ! זה רק בונוס אם היא כן אוכלת בחנוכה בלבד ! )

ב. כאן אני מודה שזה קשוח יותר. אבל שוב, זה בעיקר בונוס. אז.. אה-אהמ ..
בונוס 2 - בחנוכה היא אוכלת סופגניות...רגילות. בצק, ריבה, אבקת סוכר.
ולא את כל ה"סופגניות" שהקשר בינהם לסופגניה זה כמו הקשר בין מכונית לרכבת.
עכשיו לפני שמישהו קופץ  עם :
"מה נסגר בן אדם ? זה ..ח.. סליחה זה..ימי החנוכה, תן לאנשים להנות מ "סופגניה" עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק חלבי-כנאפה- מלוח- מתוק"
אני בעד לאכול קינוחים שווים ומפנקים אבל שזה הופך מסופגניה ל..אני אפילו לא יודע איך לקרוא לזה..זה מבחינתי...לא בונוס. 
יש לך את כל השנה לאכול את זה. תשאירי את חנוכה, חנוכה.

הסבר על הבונוס במימד החילוני-מסורתי-רוחני.
אני רואה את זה (במיוחד בשנים האחרונות)  כסוג של...אני לא רוצה להגיד סדום ועמורה כי אז לא יבינו אותי בכלל,
אבל סוג של השתוקקות שהיא שורש יצר הרע ומקור הסבל. 
כלומר, זה בכלל לא משנה מה היו מוכרים ברשתות השיווק, אנשים פשוט רוצים את מה 
שכולם רוצים בלי לחשוב לרגע אחד אם הם -באמת- צריכים את זה ואם זה  באמת קשור לאירוע שבשבילו התכנסנו.

יש לכם דברים קטנים שחשובים לכם, לא קריטיים, אבל יהוו בונוס נחמד  אם הצד השני מעדיף אותם גם ?
ספרו בכיף.
לא בא לכם לשתף ורוצים לשמור את זה רק לעצמכם ? גם בכיף. רק קחו בחשבון שבסוף הכל יתגלה אז לפחות כאן תקבלו פידבק.

נ.ב - אם במקרה התחלתם לאכול סופגניות עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק-חלבי-כנאפה-מלוח-מתוק, כבר לפני חודש וחצי...אז..לבריאות.
 ימי חנוכה שמחים לכולם.

 

מה עם מי שלא אוהבת סופגניות?מבולבלת מאדדדד
זה גם בונוסShandy

כי היא לא תראה כמו אחת כזאת בסוף החג

אופס ימי החנוכה😂

לגבי ימי החנוכה זה נכון. זוכרת שלמדתי את זה לפנייעל מהדרום
חחחחח חזק. מזדהה מאוד עם הסופגניותפצלשי"תאחרונה

ותודה על התזכורת שיש לי כל מיני העדפות קטנטנות כאלו שאסור לשכוח בתוך כל ההתרכזות בערכים החושבים והגדולים, 

כי הדברים המשותפים הקטנים הם הרבה פעמים הבסיס לקשר טוב 

להתחיל קשר חדשראובן255

שלום לכולם לאחרונה יצאתי מקשר די ארוך שלא צלח לצערי

אני מעוניין לחזור לדייטים

מישהו מכיר שדכן או מקום שאפשר להתחיל בו את עולם הדייטים?

אני יודע שיש את הטבלה של השדכנים אבל מישהו מכיר חלק מהם שאפשר לסמוך עליו שיעזור לי?

תודה לכולם תזכו למצוות

מה הסגנון שלך?ברוקולי
דתי לאומי כיפה סרוגה בראש פתוח אבל מתייעץ רבניםראובן255
בהצלחה רבהארץ השוקולד

נראה לי כדאי למקד קצת יותר לפחות לעצמך.

מה זה אומר ראש פתוח?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע גם רבנים מהר המור וגם ממרכז?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע רבנים חרדים ו/או דמויות מהשמאל?

האם זה אומר שאתה לומד ספרים של הרב בני לאו?

האם זה אומר שאתה רואה סרטים? איזה סגנון?


מה זה אומר מתייעץ עם רבנים?

האם ההתייעצות אומרת שאתה מחפש הסכמה שלהם לאופי הכלה שתבחר או שתצטרך אישור שלהם בטרם תצא?

או שזה רק בשאלות ערכיות כגון ענייני פוליטיקה/השקעות? או שאולי גם ביחס לעבודה וחיי חברה?


 

כל תשובה פה לגיטימית, אבל לפחות לעצמך ורצוי גם לטובת מי שתחפש שתצא איתך כדאי לדעת מה הכותרות שאמרת אומרות


 

המון בהצלחה

תשובה לארץ השוקולדראובן255

זה אומר שאני דתי בראש פתוח לעולם תרבות מערב מתערבב בין אנשים\קהילות אם זה חילוניים אז לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל תרבות)  אם זה דתיים לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל אהבת חינם וחיבור בין אנשים) ומהחרדים לקחתי את ללכת לפי הלכה לא דתי לפי דעתי ולעשות מה שבראש שלי בלי להייעץ אם אני נמצא בבעיה או שיש לי בעיה אני פונה לרב שייעץ לי ויעזור לי אני לא ישר הולך לבעל מקצוע רק כי יש לו תואר בדבר הזה למשל פסיכולוג

מקווה שדי הגדרתי את עצמי טוב

ולכן חשוב לי משהי מאמינה בדרך הזאת בחיבור בין העולמות

לא בטוחה שהכוונה הייתה שתענה כאןלגיטימי?

אבל לפחות לי עדיין לא ברור איפה אתה נמצא.

התרבות החילונית טובה לדעתך? רק לדתיים יש אהבת חינם וחיבור בין אנשים? רק חרדים הולכים לפי ההלכה?

בדברים שאינם הלכתיים, למשל מצב נפשי, תפנה לרב לפני שתפנה לפסיכולוג?

 

אולי יהיה יותר נח להגדיר לאיזה רבנים אתה הולך? איזה ישיבות מתאימות לתפסית עולמך? עם מי אתה מתייעץ? לפי איזו השקפת עולם הלכתית אתה הולך?

איך אתה מחליט מה מהתרבות החילונית אתה לוקח ומה לא?

במה מתבטאת הפתיחות שלך?

 

בעיני לא צריך לענות על זה כאן, רק שמדברך אין לי מושג איפה אתה נמצא על הציר הדתי.

מסכים לגמרי עם דברי לגיטימיארץ השוקולדאחרונה
אם חשוב לך דמיון בעולם הדתי עם אשתך, כדאי להגדיר מי אתה
לא.לגיטימי?

יש כאלו שיותר מכוונים לסגנון מסוים.

אבל מעבר לזה, 

הייתי ממליצה לפנות לכמה שדכנים,

אבל לא רק.

להירשם לכמה מיזמים\אתרים\אפליקציות\קבוצות וואטסאפ,

ככל שיש לך כח להתמודד..

אתה צריך לדעתי להודיע לעולם (כולל חברים ומשפחה), שאתה פנוי ומחפש - ומה אתה מחפש.

מצאתי בכתב ישן נושן את השיר הזה לחיזוק בחנוכה:חסדי הים

"הוי בחורים גיבורים וחזקים כארזים, הוי בנות בנויות חטובות כמגדלים.

חשבתם מחשבת חוץ לזמנו, כאילו ה' איננו משגיח בעתו.

האם ה' עזב אתכם גלמוד וערירי? האם הוא לא מכריז עלכים 'שלי'?

הקורא מראש דורות לא ראה? האם השגחתו הפרטית נסתרה?

יש לכם עוד תקווה ואחרית, בסוף הקשיים תגיעו לתכלית.

אהבתי אתכם אומר ה' אל נורא וחומל, מעיניי לא חבוי הקושי והסבל.

הנני בא לגואלכם כאם על בנים, בנפלאות אדירות ורחמים עצומים.

בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה.

יצאתי לישע חשמונאים צדיקים, אצא כיום לישע הבדידות והמכאובים.

הכנתי לך גבר בחורה כלילת המעלות, ולך יפהפיה הכנתי איש חמודות.

נס פך השמן יאיר ויצהיר לעולם, ללבבות הנשברים לחזקם בריא אולם.

לרוממם לחשבם ממש כבני עליון, להסיר מהם כל פחד וחדלון.

לנטוע בהם כוחות וצפיות חדשים, להצמיח בהם חלומות כיוסף נרהבים.

עוד יהיה לכם ממלכת משפחה חמה, שבו מאיר באור יקרות השכינה הקדושה.

השכינה שורה על הנרות הקטנים היפים, זה ישרה על ביתכם באהבת עולמים."


התבוננתי על המראה וזה פלא עצום שגיליתי מסר כזה חזק לרווקים לפני חנוכה.

😂😂😂

מדהים!חרמון

מחזק מאוד! במיוחד המשפט "בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה" נגע בי.

תודה!

תודה! חג שמח לך ולכולם!חסדי היםאחרונה
תפילה על כולם.
מה בעצם נשאר מהאמירה "העיקר זה לב טוב/מידות"?צע

מניח שיצא לכם להתקל ולשמוע את המשפט הזה לא פעם..

והרהרתי בשאלה  האם נכון שרוב העולם , כולל אני, לא חי ככה?!

כאילו, מניח של90 אחוז מהרווקים יש לב טוב, ואיזה קטע הם עדיין רווקים, וכנראה למרות טוב ליבם נפרדו מהם.

לכל תגובה בנושא אשמח, חנוכה שמח חברים!!! 

שזה הבסיס.מוקי_2020

-דעתי-.

המילה "עיקר" מבלבלת כאן..
אבל הכוונה הבסיס. קודם שיהיה את זה. בלי זה, אין על מה לדבר. אין בכלל מה לנסות.

ניקח את שוק הרכב.

אם אין בלמים שעובדים חלק,
ואין מנוע שפועל חלק,

אין בכלל מה להסתכל על הצבע והצורה וכמה אנשים הוא מסוגל להכיל בתוכו.

עכשיו נניח שיש בסיס.
זה אומר שכל רכב מתאים לך ? לא.
יש כאלה מעדיפים רכב קטן, גדול, בטוח, מהיר, נמוך, גבוה. טוב לשטח, טוב לעיר.

אבל קודם הבסיס.

ככה אני מבין את זה.
כלומר, זה שיש למישהו "לב טוב, והוא מקסים" זה רק -תחילת- הסיפור. לא סוף הסיפור.

במה הוא עובד ? 
מה הוא למד ?
איך הוא מתנהג כשדברים לא מסתדרים כמו שהוא רוצה ? איך הוא עומד בלחץ ?
האם הוא דברן ? שקט ? 

כל אחד והפרמטרים שחשובים לו, ממש כמו בבחירת רכב. כמובן, כל אחד והתקציב שלו (מה שיש לו להציע)

בהצלחה.

..שפלות רוח

אני לא מסתכל מהצד של האדם שיש לו מידות טובות או לב טוב..המשפט הזה בדרך כלל נאמר לאנשים כאיזה משהו להתמקד בו ופחות בחיצוניות(אגב הוא נאמר בעיקר לגברים ממה שאני מכיר) אף פעם לר באמת האמנתי בו כל כך, נכון, יש בו מן האמת אבל בדור הזה להגיד לבחור "העיקר לב טוב ומידות טובות" אם הוא לא צדיק נסתר בנם של קדושים בעיניי זה פחות רלוונטי לנסות למכור לו את זה, והאמת עכשיו כשאני חושב על זה, אני חושב שהרבה שדכנים נופלים שם(גילוי נאות אף פעם לא הלכתי לשדכן/ית) ומרגיש לי שהם לא באמת מתעניינים במה אתה מחפש/ת אלא פשוט לחתן בלי הרבה מאמץ ואז מגיע המשפט " העיקר לב טוב"

חנוכה מלבלב מלא בלבלובי שמחה וכו🦝🔥

זה העיקר, אבל לא הדבר היחידי שצריךadvfbאחרונה

אולי יעניין אותך