בנים/בנות יקרים!!אחותי?!
בסיעתא דשמיא.ובעזרתו של אבא.
 
 
 
דיברתי לא מזמן עם אחד מהמיישבים הוותיקים בחומש.
 
והוא אמר לי בכל לשון של בקשה "נא לא לפרסם שבתות של חומש באניטרנט".
 
אז בבקשה לקחת לתשומת ליבכם.
ומי שבאמת רוצה לארגן שבתות בחומש אז להעביר במסר או לא יודעת מה.
 
ומי שלא הבין אז יכול לפנות אליי באישי.
יש בערוץ 7 כ"כ הרבה שמאלנים שעוקבים אחרינו אז...
 
רק ישועות ונקמות.
אי אפשר לחסום את הפורום לסמולנים האלו?אנונימי (פותח)
שמאלנים* -אי אפשר לדעת מי שמאלני ומי לא.אחותי?!
שימותו השמאלנים!אנונימי (פותח)אחרונה
לא כי אז לא כולם יוכלו להיכנס אליו...יהודי מרמ"ג
אני כבר חטפתי תיק בגלל המעקב של המשטרה.
מקפיצה...אחותי?!
1. א"א לדעת מי שמאלני ומי לא..רחלקה
בעזהי"ת.

2. יש שיטות "לפרוץ" לתיבות אישיות. לא לוקחים סיכונים במקרים כאלה..
וואלה?!! טוב אז רק בטלפון...אחותי?!
גם בחלק מהפלאפונים יש האזנה...מישי אחת...
כן, אבל האזנה יותר מסובכת מלפרוץ לתיבה האישית..רחלקה
האזנה- תלוי על מי שמים עין.רצון יהודי
בס"ד להש"ית
יש לי חברות שאסור לי להגיד בטלפונים שום דבר על מאחזים, גירושים וכו'.
כי עושים עליהם מעקב האזנה. 

לא ניתן לחדור לתיבות פרטיות כאן באתרמשה
בלי לצוטט פיזית לקו (לא בלתי אפשרי לשב"כ או משהו כזה).
אתה באמת מאמין שאי אפשר ?otk100
ארץ ישראל. בגאון או לא?רכס רמת מגרון
בגאון.אבל את לא רוצה שיפנו דקה לפני שבת נכון?!!...אחותי?!
ואם יפנו? הנוכחות שלנו חזקה יותר מכל פינוי.רכס רמת מגרון
אכן. אבל עדיף בקטע הזה לארגן בשקט.אחותי?!
למה? כולם יודעים שאנחנו שם, ומי שלא מודע לכךרכס רמת מגרון
בע"ה

שידע:


שמאלנים, ימנים, דתיים, חילוניים, לבנים ושחורים, כולם כולם כולם כולם:

בשבת הזו, ובשבת אחריה, ובשבת אחריה וזו שאחריה ושאחריה עד עולם-
אנחנו נהיה בגבעות ובמאחזים ברחבי יהודה ושומרון.


פינויים, החרמות ומעצרים הם ממש לא אלא שיזיזו אותנו מהפסגות המרחביים ומהמרחבים הפסיגיים. אז חפשו אותנו בסיבוב [של ציר  60, כן?..].

בציפיית הישועה.
רכס רמת מגרון-אחותי?!
בסיעתא דשמיא.
 
אשריינו שזכינו לצדיקה כמוך בפורום שלנו..!!
 
אני צרקיכה לברר יותר בעזרתו את הנושא הזה.
 
ב"הצלחה לכלונו. ישועות ונקמות..!!
 
הוא לא כתב.הוא ביקש בכל לשון של בקשה.אחותי?!
בסדר.  שמענו את דעתורכס רמת מגרון
בע"ה

ולא נהסס מלֹא להסכים איתה.


צר לי, אבל התואר 'תושב ותיק מחומש' לא מקנה לו יותר זכות על ניהול בניין ארץ ישראל. וכדאי שנבין כבר את העניין הזה. הרבה מתיימרים בתארים שונים ומצפים שבזכותם דעתם תחשב יותר ושקולם הוא המכריע בסוגיות. לא כך המהלך עובד.

לתושבי גוש קטיף אין זכויות נוספות על הגוש יותר מאשר לי, כמו שלי אין זכויות נוספות על רמת מגרון מאשר תושבי הגוש. ממילא- דעתי ודעה של תושב גוש קטיף בנוגע לרמת מגרון יישקלו באותו כובד ראש. [למרות שבד"כ סביר שאדם שחי במקום מסויים ומודע לשיח האזורי ולייחסי בכוחות המקומיים- לו גם תהיה את הדעת השקולה ביותר הכוללת את מגוון המרכיבים, אבל  זה ממש לא מחייב.]

שקלנו את דעתו, והיא נראית לנו מוטעית. אז לא נפעל כמותה. תודה.


בציפיית הישועה.
זה מדהים, כל אחד שלא חושבshapira
בדיוק בנישה הזו - דעתו אינה נספרת.
 
לפי זאת - גם לכן אין זכות על בניים א"י, ולהגדיר את מה שאתם עושים כ"הרס ההתיישבות" זה לגיטימי לחלוטין.
ואוו.ואוו. אוקי,ציינתי עובדה-בבקשה לא להיתנפל עלי.אחותי?!
בדיוק ההיפך - אני דווקא אמרתי כמוך, ודיברתיshapira
נגד "רכס רמת מגרון".
צודק.רכס רמת מגרון
בע"ה


אם תוכל להוכיח לי אחרת, באמת יתכן שמעשיי הנם הרס ההתיישבות. אך כיוון שאנחנו למדנו והוכוונו אחרת, קשה לי להאמין  שתצליח.

שמענו את דעת 'האיש מחומש' ולא הסכמנו איתה. לגיטימי לחלוטין.


זה בסדר, אתה לא צריך להתנגד לכל דבר שאני אומרת. כולם כבר יודעים שאנחנו לא חברים.



בציפיית הישועה.
היופי פה - הוא שאין צורך להוכיחshapira
בדיוק כמו שלך אין צורך כזה.
מה אשת קוראת לו "הרס ההתיישבות" הוא לגמרי סובייקטיבי, ולכן במקרה כזה - באמת כל דעה תהיה לגיטימית באותה המידה - וכל זאת לפי אמות המידה שלך.
 
אני לא מתנגד לאנשים ספציפיים בפורום.
אני מתנגד לדעות - וכשיש לי מה להגיד - אני אומר.
בלי שום כוונה לעשות מזה מסע צלב אישי.
מה גם שאני לא חושב שדעות מנוגדות גרומות לאנשים לא להיות ידידים.
יש גם ויכוח ידידותי, ודיון תרבותי.
בתאורייה, זה נכון.רכס רמת מגרון
בע"ה

אבל כשאתה מתחיל לערב הגיון וכתבים תורניים, פשוט מאד להכריע לכיוון מסויים.
כך שכל מחשבה אולי לגיטימית, אבל לא הכל נכון.


זה בסדר. תרגע.



בציפיית הישועה.
טוב נו חאלס. תתבגרו!!-יאללה כל אחד ודעותיו.אחותי?!
וכמובן מה שאת טוענת שהוא מחשבה תורניתshapira
יכול להתפרש אצל אחר כמחשבה לא תורנית, הרי את הולכת לפי רבותייך והוא לפי רבותיו.
 
מעבר לכך - מה כאן תורני או לא תורני?
הרי את מדברת על תושב שביקש לא לפרסם דברים ברבים, נכון?
בסופו של דבר - כל אחד שיבקש משהו שאת לא מסכימה איתו, את יכולה למצוא תירוץ למה אין לך צורך להקשיב  לו (התורה לצידי, האמת לצידי, אנחנו אלו ששולטים במאבק, אנחנו נמצאים בחזית, רק זו הדרך, אני יודעת יותר טוב - וכן הלאה).
 
אני מאד רגוע לאורך כל הדיון, לא היה שום צורך להוסיף את השורה המיותרת הזו.
אני יוצאת מתוך נק' הנחהרכס רמת מגרון
בע"ה

שכל מי שכותב פה בפורום מגדיר את עצמו ברמה כזו או אחרת, במודע או שלא- כתלמידי הרב קוק האב והבן.
[למרות שגם עפ"י כל זרם אחר ביהדות יש לי אסמכתא לדבריי, אבל לא נורא.]


בציפיית הישועה.
וואללה? ואם יש פה מתלמידי הרב סולובייצ'יק?shapira
מה גם בלפירוש שיטת הרב קוק ולפירוש שיטת הרב צבי יהודה ישנן מחלוקות.
למשל הרב הנזיר חלוק על הרב צבי יהודה בהרבה דברים.
 
 
והסוגריים שלך ממש לא נכונות.
איפה יש אסמכתא לדברייך שמותר לפרסם דברים שאנשים ביקשו שלא לפרסם?
ואגב -  אם כבר - מה הקשר לשיטת הרב קוק בזה?
את לא מדברת על משהו מופשט במושגי א"י - את מדברת על בקשה של אדם לא לכתוב משהו, ועל ההחלטה שלך לכתוב זאת בכל מקרה, כי את יודעת יותר טוב ממנו.
אני סמוך ובטוח שהרב קוק לא היה נותן יד לשום צורה של אנרכיזם.
אנרכיסט תקרא לכלבה שלך.רכס רמת מגרון
בע"ה

יש דברים פשוטים ומבוארים.

דיברתי על ההכוונה בעניין ארץ ישראל, לא על העניין הספציפי הזה של התושב חומש.

ואני מבקשת לא לפרסם את התחזית יותר.

מישהו שאל אותי? התחזית היא של אמא שלי? של בעלי?

כיוון שהתחזית לא שייכת לי, זה לא נתון להחלטתי אם יפרסמו אותה או לא. כיוון שארץ ישראל לא שייכת לאף אדם פרטי, זה לא נתון להחלטה פרטית אם יפרסמו דברים הקשורים בה או לא.

ההתייחסות התורנית היתה בנוגע להכוונה התורנית שקיבלנו לשיטת הפעולה של ה'בגאון', לא מתוך רצון להסתיר, אלא ע"י הנפת הדגל ברום.


[וואו. אני לא מאמינה שאני באמת טורחת להגיב לך.]


בציפיית הישועה.
אני רואה שדיון ברמה זה לא בשבילךshapira
חבל.
 
בכל מקרה, את מוכיחה שוב ושוב את ההנחה שלי.
כל מי שלא סובר כמוך, לדעתך לא הולך לפי התורה, ודעתו אינה קבילה.
 
את טורחת להגיב לי כי ככל הנראה משהו בדברי כן מטריד אותך.
זה לא מה שאמרתי. תגיב בענייניות.רכס רמת מגרון
סתם מעניין מדוע את יוצאת מתוך נקודת הנחה כזו...השם הוא המלך!
כי יש פה גם כאלה ההולכים ע"פ הרב אליהו שליט"א, או ע"פ הרב כהנא זצ"ל, ועוד ועוד, אבל פסדר..
אני לא מדברת על רב פוסקרכס רמת מגרון
בע"ה

אלא על אב רוחני-השקפתי.



מועטים מאד האנשים הרואים ברב כהנא אב רוחני יחידאי.
וגם אם כן, אין לי ספק שיש בהם נגיעות קוקנקיות.

הרב אליהו הוא רב הלכתי.


בציפיית הישועה.
יש גם הרב גינזבורג, הרב יעקב יוסף ועודהשם הוא המלך!
ונראלי שהרב אליהו אינו רק פוסק כי אם גם מורה דרך בכל העניינים, וגם בתחום המכונה 'השקפה' אבל לומשנה.
יש גם את הרב סטבסקי, אם כי לגביו באמת נראה שחסידיו וחסידותיו הם חצי 'קוקניקים'.
ויש עוד.
 
זה לא כזה חשוב, אבל בכל אופן..
 
אגב, מה יש לך נגד הרב כהנא?השם הוא המלך!
(אמנם זה לא נכתב פה, אבל זה קשור).
מה כ"כ קודר בו?
אין שום חובה להסכים עם דעותיו, אך...הם לגיטימיות כמו דעותיו של הרב לוינגר למשל, הלא כן?
לגיטימיות לחלוטין.רכס רמת מגרון
בע"ה

אבל גם הרב כהנא וגם כל הרבנים האחרים שמנית, הם תתי-השקפות בתוך החזון הכולל של הרב קוק. במודע או שלא.


כל החזון של תחיית האומה בארצה חודשה לאין שיעור ע"י הרב קוק. ודאי שגם אחרים חשבו כך, אבל לא בקנה מידה של משנה סדורה ורחבה שיצאה לדפוס והתחילה מהלך חינוכי ומהפכת רוחנית רחבה.

בתוך המהפכה הזו יש מקום גם לחסידי הרבנים הנ"ל במידה כזו או אחרת.


בציפיית הישועה.
היכולת של הרב קוק להיות אב רוחניישמעאל
הייתה בגלל חוסר הירידה לפרטים, אמנם כתב קצת ספרי הלכה אבל כנראה לא משמעותיים כ"כ
וכשהוא ירד לפרטים, לגבי שמיטה למשל, הוא באמת לא מוסכם, גם ע"י מי שמגדיר עצמו כתלמיד
העובדה שהרב קוק פעל בסביבה כ"כ קודרת רוחנית, מעלה מחשבה כמה זמן הוא ימשיך להיות רלוונטי?
כמובן שההיסתוריה צריכה להמשיך מהנקודה של הרב קוק, לאנ'שהוא
לישמעאל: זה ממש לא כך.השם הוא המלך!
הרב קוק כתב ספרים רבים בנושאי הלכה וגמרא, וזה שלומדים רק או כמעט רק את ספריו ההשקפתיים - זו אולי בעיה, אך זה ממש לא אומר שהוא מיעט לעסוק בנושאים הלכתיים.
 
ולהיפך: מחלוקות בהלכה לא הפכו את הרב קוק לשנוי במחלוקת, אלא עמדותיו ההשקפתיות.
חידושו לגבי השמיטה נתקל במחלוקתישמעאל
הבעיה שלא לומדים זה כי זה לא משמעותי, כל ספר הלכה משמעותי לומדים, ככה זה בישיבות, יש לו כל מיני חידושים נחמדים אבל לא משמעותיים, לענ"ד..
הטענה העיקרית זה לגבי ההתפרטות שלא הולכת והופכת להיות מסוכנת.. ולדעתי מכריחה אותנו להתקדם הלאה (מבחינה טכנית הרב קוק נולד בדור שרובו דתי ונפטר בדור שרובו היה חילוני), הדיבורים הגדולים מדיי, כדרכם הם גם מסוכנים יותר, אמנם הרב קוק כתב בצורה קשה ותלמידיו מדברים בצורה קשה, מה שהופך את הסכנה לפחותה, אבל בדורינו כשהופכים כל דבר לפשוט, ימצאו כבר את השיטה ליכנס בקלות לשפתו ולהפכו למסוכן
את צודקת מטאוד, אבל-אחת מהשומרון
בס"ד
בנאדם שמשתדל להיות כל שבת בחומש ומפנים אותו כל הזמן, יש לו זכות לבקש (אגב, לכל אדם יש זכות לבקש, לא חייבים להענות לבקשתו..) ויהיה ראוי מצידנו, אם אנחנו לא באים- להענות לבקשתו.
אם מישהו נוסע לחומש לשבת וכ"כ רוצה לפרסם את זה- שיםפרסם.. אבל כשסתם אנשים שלא באים מפרסמים שהשבת כולם באים לחומש- סתם חבל על החילול שבת שבפינויים..
 
מאמצת בחום את הפשרה של אלעדי..
לא! זה לא הענין הנקודתי של חומש!!רכס רמת מגרון
בע"ה


הנקודה הזו בדיוק היתה מרכיב מהותי בחורבן גוש קטיף, ואם לא נדע להזהר ממנה, אנחנו עלולים ליפול בה שוב ושוב-

ארץ ישראל לא שייכת לי, לך או לתושבי חומש!

ארץ ישראל שייכת לכנסת ישראל, לנצחיות האומה לדורותיה: עבר, הווה, עתיד.


רגע שנחדיר בנו תובנה זו אנחנו  נבין שהמאבק פה הוא לא פרטי. המאבק פה הוא לא על הבית שלי או על הבית שלך, והוא גם לא על הנוחיות שלי בשבת ועל המנעותי ממעצר. המאבק פה הוא כללי, בא נאמר את זה שוב:
המאבק פה הוא כללי, כ ל ל י, כְּלַלִי.

כאילו- זה באמת מרגש שמשפחה גרה בגוש קטיף 3 דורות  מאז פינוי ימית ושהבן שלהם נרצח שם מפצמ"ר, אבל זה ממש לא נוגע בנקודה. אנחנו נמצאים בגוש קטיף [או בחומש, או ברמת מגרון, או בכפר סבא] לא בגלל שאנחנו שם שלוש דורות, ושהסבים שלנו ניצולי-שואה-מפוני-ימית-הורים-שכולים, אלא משום שזו ארץ ישראל. וזהו! אסור לפנות בגלל שזו ארץ ישראל! לא בגלל שום סיבה אחרת.

נכון, יהודי לא מגרש יהודי [הוא גם לא מגרש כדורגל ], אבל לא בגלל זה אסור שיהיה פינוי, אסור שיהיה פינוי כי אסור באיסור מוחלט ונחרץ לפנות גרגר אחד מאדמת ארץ ישראל. ואם יביאו בדואים מותר יהיה לפנות? ואם כל המתנחלים היו עולים מרוסיה עם אמהות גוייות שלא מדברים מילה בעברית ואין להם שום זיקה סנטימנטלית ולו מועטה לארץ- אז יהיה מותר לפנות?


הלוואי שנבין קצת, קצת מארץ ישראל. זה כ"כ מחייה.


בציפיית הישועה.
את טוענת שוב ושובshapira
שאת יודעת יותר טוב מכולם מה טוב לא"י, וכל מי שחולק עליך בעניין זה, הוא לא תורני.
די.
חלאס, מותר להתבגר מעבר לזה.
 
יש דעות תורניות אחרות בעולם, ולא הכל חייב ליפול בדיוק לפי 2 צדדים מוגדרים.
אני מבין שאתה עוד לא הבנת את מה שכתבתי שם לאשורוshapira
וגם כנראה את לא מה שהולך פה.
 
אני מנסה להוכיח פה נקודה, לא להגיד שזו האמת.
אני מעמת אותה עם דבריה שלה.
 
בפעם הבאה, קרא את הכל, ואל תגיב על דבר אחד.
אה, ורצוי להגיב רק אם יש לך משהו חכם להגיד.
אין לי כח לקרוא את הכל אבל זה הטענה מעיקרה טיפשיתotk100
אני ינסה לברר מי זה האיש הזה כדי להסביר לו שהוא מבלבל תמוח מה שקורה בחומש זה ככה - כל יום שישי עולה ג'יפ צבאי לחומש ומחפש יהודים לרוב כולם מתחבאים עד שהוא יורד אם בטעות הוא ראה מישהו אז הוא מדווח ואז מגיעים מג"ב ויש גירוש זה נוהל קבוע שלהם כבר יותר משנה וזה מאוד לא משנה אם מארגנים שבת גדולה או לא ואם מפרסמים את השבת או לא !!!
אה כן, הדעה של מי?רכס רמת מגרון
בע"ה


מי משייך את ארץ ישראל לאדם פרטי? מי אומר שמותר לאדם פרטי להחליט למסור שטחים בארץ ישראל לגויים? מי אומר שאם מישהו היה בשואה זה יותר אסור לפנות לו את הבית? ואם הבן שלו מת בתאונת דרכים? או שזה יותר שווה שהבן שלו ימות בפיגוע? או הכי טוב- בפעילות מבצעית של הסיירת שלו בצבא?


ואם היית באמת מנסה לקרוא את דבריי ולא רק להתריס, היית רואה שבהודעה האחרונה לא כתבתי כלום על דעת תורה. תפסיק להשחיל דברים לא קשורים.


בציפיית הישועה.
לא הצלחתי לעקוב אחרי השתלשלות הפורוםישמעאל
אנחנו לא מתביישים בזה שאנחנו בחומש אבל אנחנו רוצים שיגרה שקטה וזה תלוי ביכולת להתמיד מתחת לאף שלהם, ולא כל יומיים לקבל הרחקות או מעצר בית, ק"ו ששבתות שהם סוגיה בפני עצמה בגלל זדוניות המגרשים, אי אפשר למחוק את האדם שנמצא במקום, ארץ ישראל לא שייכת רק לכנסת ישראל כי אם כך אין צורך שאנחנו ניישב היא יכולה להמשיך להיות שייכת גם כשהיא שממה, בכלל לענ"ד הקטנה ההפיכה של הארץ למשהו שלא קשור לעם מצמצמת את הראיה
קשה הכיבוש ארץ ישראל, אה?רכס רמת מגרון
אז למה ההתבכיינות על מעצרים והרחקות?רכס רמת מגרון
לא התכיינות, אבל לא להיות יותר מדי גיבוריםישמעאל
גדולים זה גם ענין, יותר חשוב לשמור על שיגרה לדעתי
אבל לא שגרה בכל מחיר.רכס רמת מגרון
נכוןישמעאל
הצעהאלעד
האם אנחנו רוצים להיות שם, או שאנחנו רק מעוניינים שידעו שאנחנו מאחזים במקום..?
לכן אני הייתי מעיז להציע כן לפרסם שבאופן כללי אנו מתגוררים ושובתים בכל אתר ואתר, אבל לא להודיע על שבתות מיוחדות ואירועים נקודתיים
חל"פ הגבעות - AI. מה דעתכם על זה?נ א

אשמח שתעבירו את התמונה בקבוצות. תודה רבהנ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונה במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: chalaphagvaot@gmail.com

אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד

של יהודים בואו ורשו ארץ

ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..

אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר 

נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת








יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר

והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.

 

אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף.  (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)

עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+

הוא רוצה שננציח אותו

וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס

חווה על שם צרלי

קדימה. מי לוקח את הכפפה.

לטרמפ יש ישוב,

למה שלצרלי לא יהיה?

(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר
קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א

בשם ה' נעשה ונצליח

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם

החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.

להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.

שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com

חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה

🏡 החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל

בונים. מיישבים. גואלים.

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
סבתא לחיילת שאמורה לשמור בהגנשMalkaa

האם המקום מגודר. יש תנאי מגורים ומזון טוב לחיילים?

פשוט. מודאגת

באיזה מקום?משהאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל

אשמח לעזרה

מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י

יש שם ישיבה 24/7..

עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת... 

הגיוני שתהיה ביום השנה ליהודה דימנטמן הי"ד.אריאל יוסףאחרונה


יש קבוצה בווצאפ..החיים מאושרים


שנים שאני חולם להקים מיזם כזה..יו0י

אולי יעניין אותך