למבינים שבינכם.אנונימי (פותח)
בס"ד
 
ע"פ הישיבה בד"כ אפשר לדעת את סגנון הבחור(בד"כ).
אתם יודעים אולי לסווג את הסגנונות של הבחורים לפי הישיבות: פתוחים\דוסים\וכו.. [?]
 
לדוגמא:קרנ"ש,חיספין,מעלות,קריית שמונה,שעלבים,ועוד.
 
תודה מראש לכל העונים,זה ממש חשוב.
חלק מהישיבות אפשר כמעט בבירור,חלק פחות.אליסף ט
תכתבי באיזו ישיבה את מתעניינת,אולי עדיף בפרטי כדי לא להציב כאן סטיגמות על השולחן,גם כדי שלא יתחילו וויכוחים...
יש בזה גם הרבה סטיגמות תכל'סeliore
בס"ד

לדעתי בכל עניין כל מקרה לגופו באופן מוחלט..
ביקרתי בהרבה ישיבות והרבה פעמים נשברו לי המון סטיגמות
יש גם אפיונים אמיתיים..
אבל גם בכל ישיבה את השונים שבישיבה כלו' שהם סגנון קצת שונה
לכן זה ממש כל מקרה לגופו מהכרתי מקרוב..
כמובן שיש הרבה מקרים פרטיים~א.ל
והעניין של כל מקרה לגופו רלוונטי תמיד.
 
אבל יש דברים, שבהם הישיבה עצמה מחליטה ממש להגדיר את עצמה כשייכת אליהם. נראה לי שבמקומות כאלה, יש עניין להגיד שכנראה גם הבחור שלומד שם, מחזיק באותה גישה.
למשל: ישיבות הקו וההשלכות של זה, תורה ועבודה או להתגדל בתורה ועבודה כצורך וכו'.
 
בהצלחה
 
 
כמובןאנונימי (פותח)
שאלו הכללות,אבל בכל אופן,דיי חשוב לדעת פחות או יותר מה הסגנון.
מה שלי נראה:
חיספין,קרנ"ש,קריית שמונה,מעלות-פתוחים יותר.
שעלבים,כרם ביבנה-דוסים.
 
תקנו אותי אם אני טועה.ותוסיפו משלכם.
מז'ה אי אפשר להכליל ככה...רחלי3
כי גם בקרני שומרון יש לך חברה ממש דוסים! ובקרית שמונה, זה הכל סתאם סטיגמות!
כל מקרה לגופו!!!
פחחחח. כל כך לא נכון!אנונימי (פותח)
אני יכול להביא לך דוגמאות (לפחות 5) שאני מכיר אישית מכל אחת מהישיבות שציינת - בדיוק ההיפך.
 
ממש, אבל ממש לא נכון.
 
ואם תשאלי אותי - הייתי מסטגמת (מלשון סטיגמה) את הישיבות שרשמת בצורה אחרת לגמרי, אבל זה כבר סתם רכילות
מה שכן אפשר לדעת לאיזה סגנון הוא שייך.shimi11
לדוגמא אם הוא מר"ג או מצפה רמון אז הוא מהזרם התורני ואם הוא למשל מחספין או שדמות מחולה אז מהזרם הפחות "דוסי" בימינו.
לדעתי זה מתפלג יותר בקטע של ישיבות גבוהות- זרם תורני יותר (בד"כ לומדים יותר שנים בישיבה ואח"כ להוראה והרבה פחות הולכים לאוניברסיטה וכו.. בדרך כלל נראים עם פאות וזקנים') וישיבות הסדר- (בד"כ לומדים 5 שנים כולל צבא ולאזרחות- בד"כ פחות ציבור תורני).
בתוך ישיבות ההסדר יש את התורניות (ר"ג מצפה אלון מורה- ישיבות גבוהות עם מסלול הסדר) ויש את השלישיה המשכילה (ירוחם הגוש ומעלה אדומים)  מעלות וסביבתה (חולון עכו מודיעין ) ואת כל השאר שהם פחות או יותר דומות ואי אפשר לקלטלג אותן 
ברור שיש יוצאים מן הכלל, וזה ממש לא מראה על יראת שמים, פשוט הגדרות סוציולוגיות.
shimi11 !!! חוצפה נוראה לומר את כל מה שאמרתhfm
לפי מה שאמרת אפשר להבין בפשטות שאתה לומד בישיבה גבוהה...
ולשיטתך "יותר דוסים" אבל כנראה שהלכות לשון הרע(או במקרה שלנו מוציא שם רע) בכלל לא לומדים שם!!!

אני לומד בישיבת הסדר... ויש לי הרבה חברים בישיבות גבוהות ולוואי וכל החברה בישיבות גבוהות יהיו "דוסים" כמו הישיבה שלי... אבל אין הנחתום מעיד על עיסתו, ואני שכחתי את ה"צדיקומטר" שלי בבית, כך שאני לא רוצה להכליל...

בנוגע לשאלה שלך - אפשר להראות צד בולט מסויים בכל ישיבה(הייחוד שבא): (למשל)
מעלה אדומים - רמבמיסטים - אנשים לוגים שיכליים, לרוב זה ההפך מחסידי...
תורת החיים - חסידי [זה גם הייתי מגדיר בתור עוף מוזר] חצי חרדי, מתבטה בגישה למדינה לאחר הגירוש
תקוע - חסידי
מעלות - ממלכתים, די חדשנים - (לימוד בתורת א"י)
רמת גן - חסידי - להתחבר לעם(זה ברמת גן...)  -  די בקטע של החזרה בתשובה - מחוברים לראש יהודי

זה בעקרון...




אה, וד"א לא לשכוח שהגאולה תבוא מישיבת חולון

וואו איזה שטויות.אליסף ט
נכון שיש ישיבות דוסיות יותר ודוסיות פחות. להגיד שישבות הסדר אתה יוצא משם לא דוס? הבלים...יש ישיבות הסדר מעולות,יותר טובות מישיבות גבוהות לדעתי.
יש הרבה ישיבות הסדר שהם גם גבוהה כמו שלי!!!!!!!!!!eliore
בס"ד

ואין רק אחת כזו
ותכל'ס כל ישיבה ומה שהיא
התכוונתי כל בחורeliore
בס"ד

ומה שהוא..
וכל מקרה באמת לגופו..
בחייאת חבר'ה הדגשתי את זהshimi11
בחייאת חברה הדגשתי את זה!!shimi11
דוס זה לא הגדרה דתית אלא זה הגדרה סוציולוגית!
 
אני ח"ו לא מודד איפה יותר צדיקים
פשוט סוציולוגיה - מדעי החברה
 
אממ..לא ממש נכון..D.E
לא ממש נכוןD.E
אני לדוג' מקרנ"ש-אבל לא הייתי מגדיר את זה כפתוחים ודוסים-זה ממש לא נכון...יש אצלנו ב"ה המון חבר'ה דוסים ועם יראת שמים..כל ישיבה והראש/הדגש שלה...
פשוט וקל!!!!!!!!!!אודליוש
מבררים ספציפית על הבחור במקום להסתובב סביב כל העולם
מילתא אגב אורחא
אני תמיד חותר חזק לברר מכלי ראשון במקום לקבל פיסות מידע לא ברורות מאמא של דודה של סבא של סבתא.......
(לפעמים אפילו מגשש קצת עם הבחורה עצמה בטלפון הראשון)
בעיניי עצם השאלה היא לא לגיטימיתאנונימי (פותח)
אוףףף, כמה אפשר לשים תויות?
כמה אפשר להכניס למגירות?
 
כל בחור והאופי שלו, והסגנון שלו, כל מקרה לגופו,
אנחנו גם ככה מחולקים למגזרים, לעדות, למה להמשיך עם זה?????????
 
אני באמת זועקת, בנפשי הדבר!
דיברתי עם בחור שכמעט סירב להגיד לי את הישיבה בה הוא למד, כי הוא לא רוצה מישהי דוסית סגורה,
והישיבה שלו נחשבת לכזו...
 
אין מה לעשות, אין קיצורי דרך
בשביל להכיר בן אדם, צריך זמן
הנסיונות למתג עלולים להכשיל שידוכים
אילה,~א.ל
אני לא מבינה למה זה תוית.
הרי כל אחד בוחר בישיבה שמתאימה לרוחו.
 
אז הגיוני שכשאדם נמצא בישיבה מסוימת- הוא מחזיק בגישה, בדרך שהיא מנחה.
 
ברור לכולם שכל מקרה לגופו.
אבל אי אפשר להגיד שכל מקרה לגופו ולכן אין עניין לעשות את ההבחנה הזו בין ישיבה לישיבה
 
הרי מצד האמת- אתן יוצאות עם כל בחור מכל ישיבה??
 
אני לא בטוחה.
אני מסכים עם שניכםעדיאל
זה שהרבה פעמים הבחור הוא "בראש" של הישיבה זה נכון אבל מצד שני אני חושב שיש קצת בעיה לפסול על זה שאתם לא מאותה "ישיבה" או מאותה "חסידות" ומה ההבדל בין זה שלא מתחתנים אשכנזים עם ספרדים בכל מיני מקומות לכך שלא מתחתנים ישיבות שונות?
 
בזמן המשנה נחלקו בית הילל ובית שמאי בהמון דברים בינהם כמדומני בהלכות ממזרות.. מי שממזר לפי בית שמאי לא ממזר לפי בית הילל (או הפוך) ובכל זאת אומרת הגמרא שלא נמנעו מלהתחתן בינהם.
 
בקיצור מה שאני אומר שהפירוד הזה לא עושה טוב לעמ"י ומוטב שנמצא את הדרך להכיל את הכל
אמן ! ~א.ל
אישית, אני ברוך הקטן לא מסכיםברוךש
יצא לי להכיר מספיק ישיבות, ואיני מסכים עם ההגדרות ההכללות והסטיגמות שהועלו בשרשור, וששורשיהן והיפוכיהן שזורות במחשבה של יותר מידי אנשים.
 
דעתי, שכל בחור הוא מקרה ייחודי, אין מה ללכת אחר הרוב, וגם אין פה רוב. כל בחור לומד ע"פ נטיית ליבו, ואדם שנמשך לכיוון המחשבה הרציונאלי בישיבה, ילמד ויחשוב בכיוון הזה בלי קשר לכך שהראש ישיבה ממליץ לצאת להתבודדות.
אפילו כאשר יש בישיבה דמות חזקה, עדיין קשה מאוד ללמוד ממנה על התלמידים, וכל שכן לצופים מהצד שאינם מבינים כלל מהי אותה דמות, ובמיוחד כאשר הישיבה מגוונת מדמויות רבות, שתכלס, בעיקר משפיעות על התלמידים שרוצים לנהור אחר אותו רב.
 
הישיבות מאוד מאוד מגוונות, ואדם שינסה לחדד הבדלים בין הישיבות, ישגה ויוכיח שאינו מכיר כפי הצורך את עולם הישיבות.
 
אם את מחפשת בחור רציונאלי - אין לי ישיבה להמליץ לך, תשאלי אנשים עם הם מכירים בחור רציונאלי.
אם את מחפשת בחור תורני - תשאלי אנשים אם הם מכירים בחור תורני.
 
וחשוב מאוד לשים לב, שזו לא חכמה לשים כיפה גדולה, חולצת פסים וקולר, ולהתפלל שלוש תפילות ביום. כפי שרב אברום היה אומר לנו, בישיבה אין מקום ליצר הרע. ואין אני אומר את זה סתם. בעוד כמה שנים הבחור עלול למצוא את עצמו בשנה שלישית באוניברסיטה מוקף חילונים, ואיני רוצה לדעת מה תהיה המשקל שהוא ייחס לתורה.
 
השאלה היא לא כמות הזמן של בחור בישיבה, והשאלה אינה הידיעות שהוא רכש, אלא על אישיותו, והחיבור שלו לתורה, ובשפה המקובלת יראת השמיים של הבחור. למדנות זה יפה מאוד בישיבה, אבל כשהוא יהיה בעל בית, יותר מעניין אותי.
 
לא ארחיב, אני מאחר, ובכל מקרה אני מייגע.
חבר'ה, אל תפלו לסטיגמות, להכללות והגדרות, תבדקו כל מקרה בכנות ובעיון, ובע"ה תזכו לסיעתא דשמיא.
 
 
 
 
 
 
 
 
ישר כח אילה!nick
אולי כבר נתלה מועמדים על קולב ונרשום את הפרטים והמחיר...
זה בני אדם אל תשכחו!!  ובכמה מקרים אנשים התחתנו עם מישהו לא כמו המודל שדמיינו...
זה כבר מתחיל להגעיל בציבור הדתי(ובמיוחד אצלנו התורני)
זה מאוד נכון שלפעמים מציירים משהו אחד~א.ל
ואז מתחתנים עם משהו אחר..
 
נראה לי שפשוט העקרון הוא פרופרציה. בכל דבר...
נו בחיאתאליסף ט
בטיעון הזה שכל אחד שונה הוא נכון,אבל אין מה לעשות,הסטיגמתיות עוזרת לנו בחיים לסווג דברים. אני לא אומר שתמיד צריך לעבוד לפי סטיגמות ולשלול תמיד בגללן, אבל כן אפשר להשתמש בהן לסיווג. אדם משייך את עצמו למקום שהוא מרגיש בו בנח,אם לא נח לו עם המקום-הוא לא היה שם. לכן אני יכול לקחת בחור (ניקח סטיגמה שאני מניח שכולם מסכימים עליה) מתורת החיים לדוג',או מרמת גן, ולהגיד שהוא חסיד. אהה יש שם גם כאלה שהם לא מי יודע מה חסידים? אז יש,אבל הם נמצאים במקום שבו הרוב הוא כזה,והם משייכים את עצמם לשם,והם יודעים טוב מאוד שזו הסטיגמה שיש עליהם ונח להם איתה.
אסור לעשות זאת!idobp
אל תשארו בצרות המוחין הזאתnick
אי אפשר לקטלג!D.E
זה פשוט לא נכון...כי הרבה פעמים או שהסטיגמה לא נכונה או שהאדם עצמו יש בו איזה נטייה קטנה לראש הזה אבל זה לא תמיד העיקר שבו.סתם דוג'-אצלנו לא כ"כ לומדים חסידות אבל יש אנשים ספציפיים שיותר לומדים חסידות אבל זה גם לא אומר שהם "חסידים" כאלה..פשוט אוהבים את הרעיונות היפים שיש בחסידות.
מסקנה-אי אפשר לעשות את הסטיגמה הזאת.צריך לברר על כל אדם ספיציפית(שזה יותר טוב-כי גם אז אתה יודע באמת עליו ולא על הישיבה שלו).
יומטוב....
לא לעניין  בכלל-משה ר-
אסור להכליל מה זה השטויות האלה כמו שלא צריך להכליל אולפנות
אז יאללה חבר'ה~א.ל
צאו עם כולם!
הכל מקובל!
 
יללה איזה מדרשיסטית הרובעעדיאל
רוצה להתחתן איתי?
אהממ...אהממ...שתי צמות
|משתעל|
יצא לך?עדיאל
יצא יצא...שתי צמות
וכדי להבהיר (כי היו אי הבנות...)
השתעלתי מחילופי הדברים בין ליטל לעדיאל, אין קשר אלי.
 
המבין יבין.
חילופי הדברים הנ"ל ותקים וידועיםמאמע צאדיקה
גן אנוכי לא טמנעי ידי בצלחת הרמזים-בצחוק עליהם...
 
 
 
מי יודע? איזה קדרה הם מבשלים לנו...
ברור וידוע...שתי צמותאחרונה
לא הייתי רושמת זאת אם לא הייתי ממוסרשת בעניין....
 
בהצלחה לחובבי הקונספירציות....
לפני כמה ימים ישבתי אצל הספרית שליאנונימי (פותח)
שהיא במקרה, גם שדכנית,
היא רצתה לתת לי דוגמא לכאלה שפוסלים מהר מידי:
היא הציעה לבחורה אחת בחור טוב, תורני, דתי כמוה,
הבחורה יוצאת איתו,
ומספרת לה אח"כ:
"תראי, הוא מצא חן בעיניי מאוד, היה אחלה, השיחה זרמה, הוא תורני, נראה טוב,
אבל.. הוא לבש מכנסי ג'ינס! היתכן? בחור ישיבה בג'ינס??"
 
ועל זה היא פסלה אותו!
 
לזה אני קוראת קיבעון מחשבתי.
מרובעות.
 
אותו דבר עם הישיבות,
"אה, הוא למד בישמה X אז אני לא מעוניינת."
"היא הייתה בבני עקיבא- לא מעוניין"
וכן הלאה...
בחיאת חברה'
צאו מהקיבעון!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
בהנחה שאתם רוצים להתחתן...
בתכל'ס כן.'ערבות הדדית'
בעמיאח"ה
 
כבר נאמר "אין האדם לומד אלה במקום שליבו חפץ" כול ישיבה-ודרכה-סיגנונה-רעיונותיה וכו' זה יכול לתת רקע די ברור על הבחור לע"נ
(דוגמא? בחור מישיבת ''עוד יוסף'' ביצהר לבחור מישיבת ''הר אמור'' ..
 
אומנם כול אחד לחוד, כבר פגשתי יהודים שאין לי מושג מה הם עשו בישיבות מסוימות..
בתכלס? לדעתי לאברוךש
רוב הישיבות מאוד מאוד דומות, ורק אנשים שלא כל כך מבינים ומכירים מבחוץ מנסים לצייר את התמונה ע"פ השקפת עולמם הפרטית, ולחדד ולהמציא ולהקצין שינויים.
 
אומנם כל ישיבה היא ייחודית, כפי שבני האדם שונים אלו מאלו.
 
אולם מנסיוני האישי, איני חושב שניתן להבחין בכזו קלות בין בחורי הישיבות השונות.
וכפי שהזכרתי אפילו השפעת הרבנים היא מינורית מבחינה השפעתית, שהרי כל תלמיד דבק ברבנים האישיים שלו שמתאימים לו, ופעמים רבות הרבנים הם מישיבות אחרות, וכו...
 
אין כי אם להתייחס בכובד הראש ועליצות הרגש המתאימים לכל אדם מבלי ליפול קרבן לשטחיות על סמך סטיגמה כזו או אחרת.
קשה לי שלא להיזכר בשטחיות שאנשים דחו את הרעיון הציוני כאילו אין לו שום עניין ושורש וחיוב ליהדות והלכה, מפני שאינשי דלא מעלי הרימו את הדגל הכה חשוב. וכי לנו למאוס בארץ חמדה ולהתכחש לתורה בגלל שטחיות שכזו שנובעת  משטחיות חיצונית כזו או אחרת. 
 
עוד תאשימו אותי בכבדות.... אבל אנשים, בני האדם הם נהדרים, ואל תפסלו על סמך שטויות חיצוניות שכאלו.
 
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

..שפלות רוח

אני חושב שכל אישה גם אם היא מלאה בתוכן, או חזקה ועצמאית, בסוף צריכה גבר להישען עליו, הנק הייתה שזה שהבחור רגיש, לא אומר שאין אישה שתרצה גבר כזה, אצלו זה יכול לבוא לידי ביטוי ברגישות שלו שביא תחפש אותה בתור מענה וכו. כי בסוף ככה השם ברא את העולם, האישה היא המקבלת והגבר הוא המשפיע, בעולם הבא כנראה הדברים יחזרו להיות כמו אצל אדם וחווה, אבל כרגע המציאות היא כזו.


ולגבי הקללה, שמעתי פירוש יפה ממש, אם אתה בתור בעל תוריד ממנה את הקללה של "ואל אישך תשוקתך והוא ימשול בך" אז השם יתברך יוריד ממך את "בזיעת אפך תאכל לחם" היינו הפרנסה, וזה מסתדר יפה עם "אוקירו לנשייכו כי הכי דתתעתרו" כי ברגע שאדם מייקר את אשתו ונותן לה יחס וממלא אותה בתשומת לב, ממילא כבר היא לא צריכה את "ואל אישך תשוקתך" כי הוא ממלא אותה ביחס, ואז ממילא הפרנסה ברווח ובקלות יותר.

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות

יש להם גם קהילה פיזית?

בוודאיארץ השוקולד
תשאל בקבוצה איפה הם גרים ואיפה המניינים שלהם, לרוב זה סביב אוניברסיטאות לדעתי.
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
את מתעלמת מהשאלות שלי. ולא בפעם הראשונהלאצעיר

כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?

פי כמה וכמה כמות יש הפוך?


לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.


אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.


מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך. 

אולי יעניין אותך