/ - - / כללים /
חלקנו צריכים את הכללים. בעדיהם הצד השני לא יהנה כלל ולא ירצה להמשיך בשביל להכיר את הפנים. אבל חלקנו לא. חלקנו מסתדרים עם קצת אינטואיציה משולבת עם מידע כללי ומה שנקרא "טאקט". הצורך לא לפעול ע"פ כללים אינו צורך לעשות בדווקא אחרת, אלא לכל אחד יש כללים המתאימים יותר ופחות, וכל אדם רוצה להביא את הייחודיות שלו לידי ביטוי. והרי אנו רוצים להכיר, לא? חלק מזה הוא להכיר גם את הצדדים ששונים מכולם. מוכנים "לזרום" מחוץ לרגיל בשביל להנות ולהכיר באמת?
/ - - / עיקר וטפל וטעויות /
יש לי מחשבה כזו שצד שאינו מוכן להתעלות מעל שגיאה או טעות אינו צד מספיק טוב בשבילי. לשם המטרה העליונה, להקים דירה נוספת לה' יתברך בעולם, אנחנו יוצאים בכל פעם מחדש מאזור הנוחות שלנו ומוכנים לטעות וכל זה כדי שהצד השני יכיר אותנו. אבל אם הוא לא מוכן להתעלם מטעות ברת שינוי פשוט ולא רק כדי לבקש תיקון, הקמת בית איתו כרוכה בסיכון שכך הדבר ישאר. מה החשוב, טעויות פתירות או השקפה ודרך חיים?
/ - - / עבודה ומשפחה ומוכנות /
מחשבה נוספת אומרת לי שקצת מסובך לשחק בין שני תפקידים - המרואיין והמכיר. אם אני מרואיין בעיניי הצד השני אפעל בצורה אחת; ללא טעויות, אשמור את הקלפים קרוב אלי, אשחק לפי הכללים. לעומת זאת אם אני רוצה שהיא תכיר אותי כמו שאני ואני אכיר אותה טוב יותר אפעל להפך; אעשה טעויות כי כך מכירים, אפתח יותר, אספר דברים שהכללים אומרים שלא, הרי אני רוצה שהיא תכיר אותי. אשבור את הכללים, אם אני כזה, פשוט כי זה אני, או אפעל בדיוק לפי החוקים אם הדבר קרוב לליבי. ראיון או היכרות?
/ - - / פתיחות /
"כָּל הַנְּחָלִים הֹלְכִים אֶל הַיָּם" - כל חכמתו של אדם אינה אלא בלב, "וְהַיָּם אֵינֶנּוּ מָלֵא" - והלב אינו מתמלא לעולם. המסע הזה שוחק. וכך גם הניסיון איתו מביאה הדרך הארוכה-קצרה הזו. מצד אחד הניסיון מועיל ביותר ומצד שני גם ממעיט את הקירבה והכנות והיופי והרצון. וצריך לאזן, כמו תמיד. אבל ההתלהבות הראשונה ההיא, הייחודיות, הניצוץ והרצון צריך להישאר ולקום בכל פעם מחדש. וכשהצד השני משחק טכני קשה להתחדש ולרצות. הפחד להיפגע מובן, אבל אין צורך לסגור גם את האדם שממול. אם הוא מסוגל שוב ושוב, אם הוא יכול ע"י הפתיחות שלו לפתוח גם אותך, לא שווה לתת הזדמנות?
/ - - / פער בין המינים /
טוב לדעת קצת וטוב לא לדעת הרבה, בעיקר טוב לדעת שיש. אבל לא רק שיש, אלא שמתוך כך שהצד השני רואה דברים אחרת, אולי נכון לתת הזדמנויות. זה כבר לא טעות אלא בכוונה תחילה, אבל גם כאן אולי יש עיקר וטפל. יש זמן רב בחיי הנישואים ללמוד את הצד השני ולהשתפר, אז למה לנתק את קשר החבלים אם הוא יציב רק כי הוא מעט מלוכלך? הרי אפשר לנקות אותו, אפשר גם להסתדר איתו כך. אולי אפשר לבדוק האם מדובר בעקרונות סותרים או סתם בגישה לא מובנת?
/ - - / בירורים ומבט /
המחשבה אומרת שההיכרות הפשוטה והאמיתית יותר עם האדם תהיה דרכו. אם כך, כשההזדמנות קיימת, אולי נכון אכן לפעול כך. אפשר לשאול מה דעתו לפני שמחליטים במה הוא מאמין הוא חושב ופועלים על כך. אפשר לברר דרכו מה דעתו ולמצוא את המחלוקת העקרונית או אולי את העמק השווה. אפשר לדבר, במקום להבין בין השורות של מידע והסתכלות לא מדויקת לנו מחברים ומכרים, במקום לנבא מה הוא חושב או אומר. האין האמת חשובה יותר מהדמות הדמיונות שעומדת מול עינינו?
/ - - / סייג לטפשות /
כתבתי מעורפל, ואולי הייתי שמח להשאיר את הדברים היכן שהוא בעננים. כל אחד יבין מעט או הרבה אחרת, יחלוק מעט או הרבה או יתמקד בנקודה אחרת. הנחתי כאן לעצמי מחשבות, נכונות ושגויות, טובות ושפחות. בהצלחה לכולנו בדרך.


