דבר תורה לימי הקורונה #6אנונימי פלוס
עבר עריכה על ידי אנונימי פלוס בתאריך ח' בניסן תש"פ 17:13

הפסקה הבאה של הרב קוק עוסקת בנפש האדם ובחלקים התת מודעים וזה ממש מזכיר את ההתמודדויות שאנשים משתפים בפורום:

 

שמונה קבצים קובץ א' פסקה רמ"ז -

 

"בחינוך האדם היחיד, וכן בחינוך האדם הכללי, האומה והאנושיות, צריכים לשום אל לב לאחדות הרוחנית"

כדי 'לחנך אדם' - לגרום לכך שיהיה מסוגל להגשים את עצמו את מטרתו צריך לשים לב לכל הצדדים הרוחניים השונים שקיימים בו. שהם נמצאים ביחס שצריך להיות אחד לשני.

החלקים השונים של הרוחניות של האדם הם - שכל, רגש, דמיון, פעולה. כי עיקר מטרת האדם היא רוחנית, אז צריך לשים לב לכך שכל הצדדים הרוחניים יהיו מתאימים אחד לשני ויעבדו בשיתוף פעולה כמו שצריך.

 

"דהיינו שהשכל יהיה משפיע ישר על הרגש, והרגש על הדמיון, והדמיון על הפעולות"

לדוגמא: השכל תופס שכל בני האדם שווים וזקוקים לתנאי מחייה בסיסים - על בסיס התפיסה השיכלית הזאת - הרגש מעורר רחמים שהוא רואה עני (ללא התפיסה השיכלית הרגש לא היה מתעורר) בעקבות התעוררות ופיתוח הרגש הדמיון יוצר אל האדם שהוא רואה את עצמו נותן לעני כסף. הדמיון הוא דבר שעדיין לא קיים במציאות  אך האדם יוצר דימוי בראש שלו. על בסיס הדמיון הזה - אדם מתחיל לעשות פעולות מעשיות כדי לממש את החזון למציאות.

 

"וכשיש סתירה בין אלו החלקים אז ההריסה מוצאת מקום לחול"

ז"א שאחד החלקים לא משפיע אחד על השני. השכל לא משפיע על הרגש כי אדם תופס את זה שיכלית אך אף פעם לא נפגש עם התופעה באופן חי. הרגש לא פועל על הדמיון כאשר אדם מיואש. הרגש מרגיש משהו אחד אבל השכל חושב משהו אחר וכולי..

יש בלאגן והתשתית הרוחנית של האדם נהרסת. האדם לא יכול להגשים את ייעודו

 

"ועל גבי אלה ארבעה החלקים, שהם שכל, רגש, דמיון, מעשה, מתעלה הענין האצילי, שהוא שורש הנשמה, של האיש ושל הציבור, במקור ההויה העליונה"

'משפט מפוצץ' עם מושגים גבוהים... 

"עניין האצילי", "שורש הנשמה", "מקור ההויה העליונה" - הם מושגים גבוהים שמעידים על משהו מאוד פנימי שקיים באנושות בהוויה הרוחנית בכללה. אם מישהו יכול לשפוך קצת אור על מושגים האלה והיחס בניהם והמשמעות שיוסיף

אמנם אפשר עדיין להתרשם מכך שהרב קוק תופס את העניין של חלקים הרוחניים שאצל האדם מעבר מיצוי האישי של האדם הפרטי של האנושות בתור פרטים אלא כל ההוויה מושפעת ומה שעומד ביודה שהאדם הפרטי והציבור מסדרים את החלקים הרוחניים שלהם.

 

מקור: שמונה קבצים א רא-רנ – ויקיטקסט

יישר כח גדול! תודה רבהוהוא ישמיענו
עבר עריכה על ידי והוא ישמיענו בתאריך ח' בניסן תש"פ 19:12

לגבי ארבעת החלקים, לא ארחיב בזה יותר מדי כי אני לא מבין בכלל בנושא. אבל בכל זאת, יש אולי שני עניינים שכדאי לדעת אותם קצת (מרחיב בזה לטובת הציבור הקדוש ממה שראיתי מעט- בפירוש של הרב הנזיר ועוד) :

 

א'. דבר ראשון. לנשמה יש ע"פ החכמה הפנימית חמש מדרגות ראשיות- זה מכונה נר"ן ח"י, כלומר: נפש רוח נשמה חיה יחידה. לפי סדר זה. זה לא מתחיל בקבלה, אלא מופיע כבר במדרשים- למשל בבראשית רבה (י"ד, ט')- "ה' שמות נקראו לה..". יש שם מחלוקת בסדר שלהם. בכל מקרה, הזוה"ק מסדר לנו את הדרגות הללו כדלעיל, ואומר לנו שלפי סדר בריאת האדם כך סדר הדרגות: נפש זה הצד התחתון, אח"כ יש על גבי זה- רוח, שזו דרגה יותר קדושה, ומעל לזה החלק שנקרא הנשמה. וכן הלאה.

 

אנחנו נפשט את זה קצת עוד מעט.

הזוהר לפרשת משפטים מסביר ומפרט את הדרגות, נביא חלק מזה:

 

"תא חזי, בר נש כד אתיליד יהבין ליה נפשא, מסטרא דבעירא מסטרא דדכיו..

זכה יתיר יהבין ליה רוחא מסטרא ד'חיות הקודש'.

זכה יתיר יהבין ליה נשמתא מסטרא דכרסייא...

זכה יתיר יהבין ליה נפשא בארח אצילות, מסטרא דבת יחידה, ואתקריאת איהי 'בת מלך'.

זכה יתיר יהבין ליה רוחא דאצילות מסטרא דעמודא דאמצעיתא, ואקרי 'בן' לקודשא בריך הוא, הדא הוא דכתיב (דברים יד א) "בנים אתם ליהו"ה אלהיכ"ם".

זכה יתיר יהבין ליה נשמתא מסטרא דאבא ואמא.." וכו' עיי"ש.

 

נתרגם כאילו מוציא לשון:

כשנולד איש נותנים לו נפש מצד הבהמה, מהצד הטהור. זכה יותר (בעברית זכה זה מלשון הזדכך- כמו "רצה הקב"ה לזכות את ישראל")- נותנים לו רוח, עוד יותר- מגיע לדרגת נשמה, מעל גבי זה כמו שאומר כאן הרב קוק- ותיכף נחבר את הכל לארבעת חלקי הנפש שהרב הזכיר- מתעלה הענין האצילי שהוא שורש הנשמה. מתעלה זה אומר שגם בזה יש דרגות- נפש דאצילות, רוח דאצילות, אח"כ נשמה ועוד דרגה עליונה שהזוהר מזכיר שם.

 

***

 

עד כאן דברי הזוהר. כעת נעבור לנסות להסביר. שוב, ההבנה שלי בנושא זה דלה ביותר, אני רק מציע את מה שאני הקטן מצליח קצת להבין מתוך מה שראיתי ברב הנזיר ועוד.

 

כידוע לנו יש באדם הגשמי שלושה חלקים- שכל, נפש, וגוף. השכל זה הצד העליון באדם, דרכו הוא מתחבר אל התורה, דרכו הוא מנהיג את כל האיברים שלו. כיום אנחנו יודעים איך זה עובד- השכל מחלק פקודות לגוף, ע"פ שקלול כל הנתונים והגוף לא יכול להתנגד לזה- השכל הוא הקובע.

מה משמעות הדבר? המשמעות היא, שהשכל הוא משפיע. האיברים שלנו לא זזים מעצמם, מה שמניע אותם נקרא כוחות הנפש.

הגוף הוא רק מקבל, הוא רק מושפע ולכן הוא לגמרי גשמי. הנפש- גם מקבלת (מושפעת) וגם משפיעה- ולכן היא יותר עליונה מהגוף אבל לא כמו השכל. השכל זו דרגה נבדלת, 'קדושה', שנמצאת בתוך הגוף- ולכן גם היא לא לגמרי עליונה.

ככה מסביר המהר"ל בספריו, והוא מוסיף גם ששלושת החלקים הללו מקבילים לשלושת העולמות- הגוף כנגד עולם התחתון (שלנו), הנפש כנגד עולם האמצעי (המלאכים) והשכל כנגד העולם העליון. האדם כלול מכל העולמות.

 

עוד הקבלה שיש לנו לענין- זה עולמות אבי"ע. ע"פ החכמה הפנימית יש עולם אצילות, בריאה, יצירה ועשיה.

מסביר לנו את הענין הזה הרמ"ק (ר' משה קורדובירו) (ספר ה'פרדס' שאר ל"א, שער הנשמה, ב'- אני מצטט מהפירוש של הרב הנזיר לאוה"ק) :

"אין נשמה אצולה למטה אם לא שיתברא, ותייצר ויתעשה... כי לבוש האצילות הוא הבריאה, ולבוש הבריאה היא היצירה, ולבוש היצירה היא העשיה".

אני יודע שזה קבלה, לא נכנס לזה הרבה. זה מתחבר עם דברי הראשונים ולכן אני חושב כן בכ"ז להביא את הדברים האלה.

 

בכל אופן מה זה לבושים? לבוש זה דרך ההופעה של דבר יותר פנימי. כמו בגד שאדם לובש- הבגד זה לא האדם, אז מי זה האדם? הטיפשים יחשבו- הגוף. המעמיקים יותר- יגיעו למסקנה שמה שמניע את הגוף, בעצם ככל שנעמיק יותר נגיע למהות היותר פנימית שורשית ואמיתית של האדם. 

כלומר, ה' צריך להופיע נשמה בעולם. איך היא תופיע? היא חייבת דרגות, דירוג. להוריד את הנשמה מלמעלה למטה. זה הענין שהנשמה רוצה לחזור לשורש שלה, כי היא נמצאת בגוף והיא עצמה כלואה בתוכו- מצומצמת. כמו בת מלך (זוכרים את המדרגה הזאת בזוהר? הנפש מעולם האצילות נקראת 'בת מלך'.. כי משם היא אצולה כלומר= לקוחה, מושפעת. אצילות בעברית זה השפעה, להאציל זה להשפיע).

אז הראשית של הנשמה שה' משפיע עלינו זה אצילות (שכוללת 2 דרגות- חיה ויחידה), אח"כ זה יורד לנשמה, משם לרוח, ואז לגוף. כל אלו הם לבושים- מדרגות ההופעה של הנשמה בעוה"ז.

זה גם מתחבר עם עשר הספירות, בזה לא נעסוק כרגע כי בינתיים הגזמתי מספיק 😅


עכשיו נעבור לדבר השני.

 

ב'. שמונה המדרגות בשיטת הרב קוק זצ"ל.

לפי הרב קוק זצ"ל יש שמונה מדרגות לאדם. זה נמצא באורות הקודש א', הגיון הקודש- 'שמונה מדרגות':

רגש, דמיון, שכל, רוה"ק, נבואה, אספקלריא המאירה, זיהרא עילאה דאדם הראשון, ניצוצי אור החיים של אחר תחיית המתים.

הרב שם מסביר את הדרגות. בכל אופן, המתבונן יוכל להבין מדוע כל דבר נעלה יותר מהשני.

"זיהרא דאדם הראשון", בלי להבין הרבה זו דרגה שמעלה את הגשמיות עצמה להיות קודש. אדם הראשון שלפני החטא.

 

א"כ הרב בפסקה שהבה"ח @אנונימי פלוס הביא לנו- לא מסדר את ארבעת המדרגות התחתונות ע"פ הסדר, שכן הסדר הוא מעשה רגש דמיון שכל. ומעל לכל זה- האצילות, חיה יחידה.

 

נסיים כאן. שכוייעך

 

 

 

נ.ב. אם צריך הרחבה על חלקי האדם- מה הקשר למשל בין מה שנקרא 'נפש' לבין הגוף וכדומה אפשר להרחיב בשפה פשוטה יותר, אשתדל להביא קצת מקורות מחז"ל.

רק מקור אחד שאני כן רואה לנכון להביא- אני מפנה למסכת אבות ה', י"ט אפשר לעיין שם בפירושי הראשונים על "עין רעה, ורוח גבוהה, ונפש רחבה" בפירושי הראשונים שם. זה יכול להסביר לנו את הענין של הנפש- הצד התחתון שבאדם, ועוד.

 

וכן אפשר לעיין, לא מוצא את המקור כרגע, בדברי הרב קוק על "הוי עז כנמר וקל כנשר" וכו' זה מתחבר גם כן


ואולי עוד משהו למי שרוצה עוד קצת לעייןוהוא ישמיענו

מקור לאחד הדברים שדיברתי (בענין הלבושים) בקיצור נמרץ-

 

זוהר בהעלותך קנ"ב, א':

 

"ועל דא האי סיפור דאורייתא לבושא דאורייתא איהו.

מאן דחשיב דההוא לבושא איהו אורייתא ממש ולא מלה אחרא תיפח רוחיה ולא יהא ליה חולקא בעלמא דאתי בגין כך אמר דוד גל עיני ואביטה נפלאות מתורתך. מה דתחות לבושה דאורייתא.

 

תא חזי, אית לבושא דאתחזי לכלא ואינון טפשין כד חמאן לבר נש בלבושא דאתחזי לון שפירא לא מסתכלין יתיר. חשיבו דההוא לבושא גופא. חשיבותא דגופא נשמתא. כהאי גוונא אורייתא אית לה גופא ואינון פקודי אורייתא דאקרון גופי תורה האי גופא מתלבשא בלבושין דאינון ספורין דהאי עלמא. טפשין דעלמא לא מסתכלי אלא בההוא לבושא דאיהו ספור דאורייתא ולא ידעי יתיר ולא מסתכלי במה דאיהו תחות ההוא לבושא. אינון דידעין יתיר לא מסתכלן בלבושא אלא בגופא דאיהו תחות ההוא לבושא.

 

חכימין עבדי דמלכא עלאה אינון דקיימו בטורא דסיני לא מסתכלי אלא בנשמתא דאיהי עקרא דכלא אורייתא ממש (ולעלמא) ולזמנא דאתי זמינין לאסתכלא בנשמתא דנשמתא דאורייתא.

 

תא חזיהכי נמי לעילא אית לבושא וגופא ונשמתא ונשמתא לנשמתא. שמיא וחיליהון אלין אינון לבושא וכנסת ישראל דא גופא דמקבלא לנשמתא דאיהי תפארת ישראל ועל דא איהו גופא לנשמתא. נשמתא דאמרן דא תפארת ישראל דאיהי אורייתא ממש. ונשמתא לנשמתא דא איהו עתיקא קדישא וכלא אחיד דא בדא. ווי לאינון חייביא דאמרי דאורייתא לאו איהי אלא ספורא בעלמא ואינון מסתכלי בלבושא דא לא יתיר זכאין אינון צדיקייא דמסתכלי באורייתא כדקא יאות. חמרא לא יתיב אלא בקנקן כך אורייתא לא יתיב אלא בלבושא דא. וע"ד לא בעי לאסתכלא אלא במה דאית תחות לבושא וע"ד כל אינון מלין וכל אינון ספורין לבושין אינון"

 

 

ושוב מדגיש: אני לא מבין בזה כמעט כלום. אז לא לשגע אותי חח תודה! 🙈


וואי איזו הרחבה... סחתייןאנונימי פלוס

מקווה שיצא לי לקרוא

לא כתבתי הכי מסודר כמו שתכננתי מראש,והוא ישמיענו

גם לא רציתי שאנשים יתייאשו אחרי השורה הראשונה (יש מצב דוקא שאנשים עשו את זה )

 

ובכל אופן אשמח אם אנשים נוספים יאירו את עינינו ויחדדו/ יחלקו/ יוסיפו. זה יעזור לנו להבין

יישר כח!

 

נ.ב. אני לא לומד זוהר, כמובן לא הגעתי עדיין לדרגה. פשוט ראיתי את זה ברב הנזיר,

ויש כלל שאם אני לא טועה הרב קוק אומר- שמי שלומד קבלה דרך ציטוטים של ספרים זה לא נחשב ממש כלימוד, וזה בסדר.

בכל אופן יש בזה עוד צדדים, אני לא רוצה לגעת בזה (נטיות נפשיות וכדומה בתורת הרב קוק- נושא שלדעתי לא מספיק מבורר בציבור עדיין ולכן אעדיף לא לפתוח כרגע).

ועוד אפשרות ללימוד פנימיות התורה זה דברי קבלה שכתובים בצורה פילוסופית. זה מה שהרב קוק ניסה לעשות- הוא מדבר על עניינים מאוד פנימיים ומשתדל להסתיר אותם כמה שיותר ב'לבוש' פילוסופי- שכלי. זו גם דרכו של המהר"ל ולכן אמר עליו הרב זצ"ל "אף הוא על המקובלים ייחשב"- הוא מקובל, פשוט לא מתנסח בצורה שכזאת.

זה מה שהרב קוק אמר לרב הנזיר כשהיה חולה, שהוא חושב שזה מחמת שהוא גילה רזי תורה, ואעפ"כ הוא אומר שאיכשר דרא והתפקיד שלנו כיום זה לגלות את זה (יש פסקאות באורות הקודש על גילוי מעשה בראשית ומעשה מרכבה). כמובן בהדרגה, ליחידי סגולה, אבל ההשפעה של גילוי התורה הפנימית משפיעה על כל החיים- גם עלינו

אם אתה כבר בשוונגאנונימי פלוס

במשך הדורות היו מחלוקות ביחס פרסום תורת הקבלה.

יש בתי מדרש שתומכים בלימוד מושגים ונושאים בקבלה גם לתלמידים פשוטים.

זה בעיקר נראה לי הדרכה חינוכית העניין.

עד כמה ללמוד דברים שאתה לא משיג בהם. הסכנה לעיוות או ציור לא נכון בנפש בעקבות הלמידה.

המודעות כשלעצמה היא חשובה ועוזרת בנושא

נכון.והוא ישמיענו
עבר עריכה על ידי והוא ישמיענו בתאריך ח' בניסן תש"פ 20:20

אגב, גם בין גדולי החסידות (למשל בין בעל התניא לר' פנחס מקוריץ) היתה מחלוקת בענין- עד כמה לפרסם (אולי גם כיום אני לא בקיא).

 

בכל מקרה, אני אישית חושב לגבי המושגים הבסיסיים שעוזרים לנו להבין את מה שאנחנו לומדים- בהם יש פחות סכנה. לעניות דעתי. צריך את הגדר המעשי. וגם שזה לא יהיה העיקר- העיקר הלכה, גמרא, אמונה. על הלב (/הפנימיות של התורה) צריך לשמור.

זה גם חלק מהשאלה האם הרב קוק רצה לפרסם חלק מהכתבים שלו.

זאת שאלה. אני לא יכול להיות צד במחלוקת, אני בסה"כ זנב לתלמידיהם.

 

בכל אופן, אני יכול להגיד לך מה שכותב הרב הנזיר, הוא אומר שהרב קוק רצה שהוא יוציא את אורות הקודש בשביל שאנשים יתקרבו ע"י זה לתורה. כלומר הוא כיוון את הפרסום של זה גם לאנשים לא דתיים עם נשמות עליונות. ככה הוא כותב (אם תרצה ציטוט אני אחפש לך- בפירוש שלו על אוה"ק כרך א'- זה שיעורים שהוא מסר לרבנים כמו הרב יעקב אריאל שליט"א, הרב חיים דרוקמן שליט"א ועוד).  וסתם סיפור מעניין שאולי קשור לזה, הסופר י.ח. ברנר כשקרא את מאמר 'נשמות של עולם התוהו' באורות שפרסם הרב קוק בתקופתו- אמר שמפליא עד כמה הרב ידע לחדור לתוך הנפש של החוטא.. שמעתי את הסיפור מהרב שרקי שליט"א אח"כ ראיתי אותו באיזשהו מקום

 

אני לא עוסק בזה הרבה בכלל.

העיקרון שצריך איזונים, בעיקר כשאדם מיישם כל מיני הנהגות כאלה ואחרות- שיבדוק טוב טוב אם הוא במדרגה הזאת מצד הטהרה והמוסר.

ע"פ הרב הנזיר יש שני סוגי עיון, ששניהם מחדדים אחד את השני- ההגיון העיוני (של ר' ישמעאל) וההגיון השמעי (של ר' עקיבא). זה שתי בחינות- אולי אפשר לקרוא לזה גם התנגדות מול חסידות. אם אין את שניהם זה מסוכן. וביחוד הצד השמעי- שהוא פחות שכלי ועיוני ויותר מתחבר אל הנפש, הוא חייב גדרים גדולים של קדושה.

אשריך! אבל באמת צריך זהירות..כי בשמחה תצאו.
גם בדבריך יש מה להעיר,
לצערי אין לי זמן.

רק עניין אחד: ממש לא ברור שאצילות זה השפעה.
הפירוש המקובל (ת"מ) הוא מלשון 'אצלו', נוכחות.
ואצלתי ולא והאצלתי, אהיה אצלם, נוכחות רוח נבואה מאתו ית'.

עניינו של עולם האצילות (לפחות באופן חלקי) הוא מעין תרתי דסתרי,
בו יש נוכחות של גילוי אלוקות בתוך עולם.
מתפללים ומזכירים שמות של עולם האצילות,
מה שכמובן אין לעשות ביחס לשאר העולמות.
אם היה מדובר על השפעה כמו השתלשלות,
מה ההבדל בין אצילות לבריאה, עוד שלב בשלשלת?
נקודה להתבוננות. אבל בעיקר, זהירות גדולה.

"נבראו השרפים השנים הנקראים בעלי שש כנפי"ם. ונקראים שרפים, שהם שורפים לכל אותם שאינן חוששים לכבוד קונם כשהם מסתכלים במעשה מרכבה ועוסקים בסוד חשמ"ל, והם השורפים לכל אותם המשתמשים בשמות הכתר" (הובא בספרים בשם שערי אורה ג ד).

לא שזה מה שקרה כאן, לא קרוב,
אבל אסור להיות גס בדברים הללו,
ומאוד מאוד זהיר.
מסכים בענין של הזהירותוהוא ישמיענו
עבר עריכה על ידי והוא ישמיענו בתאריך ח' בניסן תש"פ 21:13
 

לגבי האצילות אני מפנה אותך לרב הנזיר. עיין בחוג הראי"ה א', שיעור שני (עמ' מ"א) ובהמשך, כך הוא מסביר בשם הרמב"ן.

 

 

הפירוש שאמרת על אצילות זה אותו ענין פשוט מזווית שונה.

 

 

 

 

ולמשל לדעתי ללמוד ולנסות להבין את הפסקה שהבאת משערי אורה זה יכול להיות יותר מסוכן...


זה מעשה מרכבה. אני לא דיברתי על מעשה מרכבה.. סה''כ הסברתי מושגים

אבל כן, הכל ענין של השתלשלות ומדרגות שונות של השפעה. הכל נובע מהשורש הקב''ה שרק משפיע והוא משפיע את העלולים לדרגותיהם השונות שיש להם ג''כ צד של קבלה- שהם מושפעים ג''כ עד הדרגות התחתיות שהן רק מקבלות. המהר''ל מרחיב בזה הרבה מאוד בספריו.

 

לגבי התרתי דסתרי שאמרת- ודאי, במובן הפשוט ביותר שהנשמה האינסופית- חלק אלו-ק ממעל מצטמצמת לתוך העולם הזה.. יש בעולם מפגש של סופיות עם אין-סופיות. זה חלק מהענין של ההשפעה- הפנים היותר פנימי משפיע את הלבושים השונים- הדרגות הנמוכות יותר

 

תודה! כיף שכתבתברוקולי
הערה קטנה על הסוףכי בשמחה תצאו.

כל המושגים המופיעים ב'משפט המפוצץ' שהזכרת מכוונים לספירת חכמה.

הסברים מובנים מספיק קצת קשה לי לתת מקוצר המשיג ועומק המושג,

בגדול מדובר על ראשית היש,

הנקודה התמציתית, 'יו"ד חכמה קדומה כלשון הפיוט',

ממנה התחיל הכל ואליה מכוון הכל (נצח ישראל ג).

עולם האצי' מכוון כנגדה, וכן החיה שבנפש (שורש הנשמה או נשמה לנשמה),

ולכאורה מקור ההויה העליונה גם הוא קשור אליה

(כי גם אם מתייחסת לכתר,

בכתר לא שואלים ובחכמה כן,

וממילא מתייחסים לכתר ע"י החכמה).

 

ממילא הסבר דברי הרב, לכא',

"ועל גבי אלה ארבעה החלקים,

שהם שכל, רגש, דמיון, מעשה,

מתעלה הענין האצילי,

שהוא שורש הנשמה, של האיש ושל הציבור,

במקור ההויה העליונה".

 

בדברי הרב כאן מוזכרים כוחות מרכזיים בנפש,

אך באורח פלא (דייקא?) נעלם הכח היסודי ביותר בנפש, 

שהוא הרצון.

אך לפי דברינו, זהו העניין האצילי וכו',

העוסק בחכמה המגלה את הרצון, כתר.

ישנו רצון פנימי שמכווין את כל כוחות הנפש,

כן, גם את 'השכל הישר שלנו' (לכא' בינה).

הרב בכל דבריו בסעיף זה מדריך אותנו לאחדות,

שהשכל, הרגש, הדמיון והמעשה יהיו מוכוונים ע"י הנשמה,

ע"י הרצונות שהיא שולחת לנו,

הרהורי התשובה שתובעים מאיתנו לשוב אליו ית'.

 

בסה"כ הראיתי מקום לדברים המקובלים בפי רבותינו.

להסברים מפורטים יותר דבר עם @חסדי הים.

 

אשריך צדיק!

ישר כח ותודה על ההרחבות!והוא ישמיענו

שאלה: למה אתה אומר שהכוונה לספירת החכמה ולא לכתר?

וכן דברי המהר"ל שהבאת מנצח ישראל. בגלל הביטוי 'חכמה'? (כי לפי מה שאני הקטן מבין החכמה היא חלקית ולא כמו שמשתמע מדברי המהר"ל- החכמה חלקית והיא מצד החסד, והבינה חלקית והיא מצד הדין ושניהם נובעים מספירת כתר) כי אפשר להסביר את זה בנקל- הרב משתמש הרבה פעמים בביטוי 'חכמה' בהשאלה, ולא מתכוון בהכרח לספירת 'חכמה'. למשל עיין אוה"ק ב'יסוד כל המחשבות' (אוה"ק א, י"ג)- זה ודאי מתקשר לכאן. הרי אצל הרב היסוד של הכל זה החכמה, גם של הספירה עצמה לכאורה..

 

אשמח ללמוד ולהבין, תודה!

על מקור ההויה העליונה?כי בשמחה תצאו.

על אצילות וחיה כנראה שאין ויכוח.

השאלה היא האם המקור הוא חלק מההויה (חכמה),

הוא מעל ההויה ומנביע אותה.

כיוון שהרב כתב במקור ולא ממקור,

נראה לענ"ד הקלושה יותר שעוסקים באותה בחינה.

 

לגבי המהר"ל, הניסוח של בריאת ראשית והוספה על הראשית,

כמו שאני הצלחתי להבין ממנו משהו,

מציג את הראשית כ'יש' הראשון,

שממנו הכל מתחיל ואליו הכל שב

(אליו הכל שב זה כבר מדברי רבותינו).

 

החכמה היא ממש לא חלקית,

היא תמציתית ויש לפרט ולהבין אותה,

ואח"כ לצמצם אותה לכלי הרגש, המוטבע והמעשה.

 

האם הבינה נובעת מהחכמה או מהכתר?

יש בחינות כאלה ויש בחינות כאלה.

בהסברה החב"דית ודאי מהחכמה.

בהסברה הפרצופית מסתבר שמהכתר.

והן לא חולקות, אלא אלה בחינות שונות.

זה לא רק אם עוסקים בהסברה קווית או של ג' קווים,

אלה פשוט שתי בחינות.

לא יודע להסביר את זה טוב, אבל זה ככה.

..והוא ישמיענו

אוקיי יישר כח.

 

בכל אופן, לא מספיק מבין בזה. 

מה שהסברתי זה מה שהבנתי מעט בחלישות דעתי מהרב הנזיר לגבי המודל של עשר הספירות-

 

כידוע בציור של ה10 ספירות (אני לא מחדש דבר- זה ידוע ומפורסם..)

יש כתר,

מתחת לזה חכמה ובינה בשני צדדים,

אח"כ חסד גבורה בשני צדדים,

תפארת באמצע

נצח הוד בשני צדדים,

יסוד באמצע

ומלכות ג"כ אמצע

בין הכתר למלכות יש דעת- שהיא לא ממש ספירה בפני עצמה ויש בספרי הקבלה שמחברים את זה עם 'תפארת'.

 

הרב הנזיר אומר שהדעת הזאת, הקו האמצעי, אם אני מבין נכון, זה הדבר שמאחד את כל הניגודים- את השמאל והימין ב6 הבחינות שבצדדים. כמו שתלמידי חכמים מרבים שלום בעולם- כל אחד מאיר צד אחד חלקי ומה שמאחד זו הדעת הפנימית כמו שהרב קורא לזה (פנימית- כלומר נסתרת). לכן אמרתי שהחכמה היא חלקית.

לא יודע..

טוב בכל אופן חזק וברוך נראלי שצריך להעביר את השרשור לפורום הקבלה

כל מה שכתבת אמתכי בשמחה תצאו.
עבר עריכה על ידי כי בשמחה תצאו. בתאריך ט' בניסן תש"פ 03:58
חלקית.
בין הזמנים זה זמן טוב להתבונן ולסדר דברים,
וב"ה רבים הספרים המבארים ומסבירים.
הרב הנזיר נפלא, רק מרגיש לי שהוא שלב שני.
בהצלחה!
אוקיי, תודה!והוא ישמיענואחרונה

יישר כח

עד כאןכְּקֶדֶם

מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה

וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד.  ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.

ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.

אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.

ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.


אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.

הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.



התוהו קדם לעולם. 

נוגע, לא נוגע

עצוב וכואב לשמוע

 

קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.

שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך

נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
מבטאת את ההרגשה
כואב ממשארץ השוקולד
מאחל רק טוב
חבר יקרכל היופי

עוד לא הגיע זמנך להיעלם.

הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.

הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.

האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?

אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.

כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.

אבל יש ויהיו רגעי אור.


אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.

אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.


מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.

חולה עליךךךadvfbאחרונה

אחלה כתיבה

 

הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.

לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.

יש שני צדדים יראה ואהבה.

היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב. 

על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.

אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!

יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

קלעת בולמה כבר ביקשתי

היא אמרה על עצמה שהרגש שלה לא נמצא איפה שהיא מצפה שיהיה ושהיא מאוד מקווה שיתפתח, ככה שכנראה באמת זה שלא היה שם שינוי משמעותי היה הטריגר העיקרי להיפרד. היא דיברה עם מישהי שהדביקה את החוסר התקדמות ברגש בהובלה שאולי חסרה מצידי, וזה היה נראה שהיא קצת נתלתה בזה בשביל לתרץ למה היא רוצה לסיים. בזמן הפרידה נאמרו הרבה דברים שאני כבר לא ממש זוכר, והאמת שמעדיף כבר לשכוח...

בעז"ה שבקרוב ממש נזכה למה שאתה מתאר ושבנתיים אצליח לחיות באמונה ובביטחון... 

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות

יש להם גם קהילה פיזית?

בוודאיארץ השוקולד
תשאל בקבוצה איפה הם גרים ואיפה המניינים שלהם, לרוב זה סביב אוניברסיטאות לדעתי.
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

אולי יעניין אותך