שאלהליברלית
ועוד דברליברלית
מה זה קשור?יהודי מרמ"ג
זה קשור ועוד איךליברלית
אם היה לי קרוב מאותו אב אולי לא....יהודי מרמ"ג
שאלה לליברליתyosef13
עמלק זה משהו אחר!!ליברלית
נכון....יהודי מרמ"ג
ואם הוא לא קם להורגך??ליברלית
אז מה?רכס רמת מגרון
הנה דוגמא מצוינת לאיך משורש חיובי יוצאים הסתעפויות, שכל עוד אינן יונקות מהשורש- הם הרסניות.
דווקא הקרבה הזו מגבירה ומדגישה את ההופכיות הקוטבית שמחייבת בירור מדוייק שבסופו יישאר רק אחד, רק מי שאוחז באמת.
הרב סולובייצ'יק [ובעקבותיו עוד רבים] הדריך אותנו שכל אומה שמתגרה בישראל ומאיימת עליה לכלותה- נכנסת ל'בחינת עמלק'. כך שיוצא שעמלק זה לא עם ספציפי, אלא תופעה שעם יכול לבחור אם להחיל על עצמו.
בציפיית הישועה.
זה סותר.ליברלית
לא סותר בכלל.רכס רמת מגרון
א. היכן ההלכה אומרת את זה?
ב. עמלק זה לא ישמעאל, אבל אולי ישמעאל נכנסים לבחינת עמלק.
זה כמו לומר:
תירס זה בריא, אבל ברגע שהוא מוטגן בשמן עמוק, עם כוס מלח וגבעת גבינה- הוא כבר לא בריא. ז"א- משהו השתנה, וזה גם גרם להגדרה הכוללת להשתנות.
בציפיית הישועה.
א.שאלתי רבליברלית
מיהו***ליברלית
בסופו של דבר כולנו מאותו אב, ובכל זאת עמים נלחמים.[-]
הרעיון הוא העיקר פה, כי הלכתית אין היום מחיית עמלקהשם הוא המלך!
החפץ חיים: 'ישמעאל' ישאר לנצח 'פרא אדם'השם הוא המלך!
גם בעל ה"חפץ חיים" זצ"ל התייחס לעניין זה בהזדמנות מסויימת, והעיד על הדברים רבי שמעיה אליעזר דיכובסקי זצ"ל בספרו "נאות דשא". היה זה זמן קצר לאחר הטבח בחברון בשנת תרפ"ט (1929). הרב דיכובסקי ביקש לשמוע את חוות דעתו של החפץ חיים על המצב בארץ ישראל; על התשובה העיד הרב דיכובסקי בשורות הבאות המצוטטות מתוך ספרו: "הנה התורה הקדושה אומרת על ישמעאל: ´והוא יהיה פרא אדם´. הלא ידוע כי התורה שלנו היא נצחית. ואם היא אומרת על ישמעאל ´והוא יהיה פרא אדם´, הרי משמעותו, שישמעאל ישאר לנצח פרא אדם".
"ואפילו יתאספו כל עמי התרבות שבעולם, וירצו לחנך את ישמעאל ולעשותו כבן תרבות, שלא יהיה פרא אדם - הלא ודאי לא יוכלו בשום אופן ולא יעלה בידם כלל. כי לא בן תרבות הוא שהרי התורה העידה עליו שיהיה פרא אדם ו´יהיה´ - פירושו גם לעתיד, לנצח".
"ואפילו אם ישכיל ישמעאל ללמוד, ויהיה למשל עורך דין וכדומה, אז יהיה ´עו"ד פרא אדם´. ואם ישכיל להיות פרופסור, אז יהיה ´פרופסור פרא אדם´. זאת אומרת, כי הפראות שבו לא תסור ממנו לנצח". (כולנו ראינו את פרופ´ סעיד מאוניברסיטת קולומביה מיידה אבנים כמו אחרון הפרחחים בשער פטמה שבגבול הלבנון ואת ד"ר אחמד טיבי שש על הפוגרום בקבר יוסף באומרו קבר רחל עכשיו) ואמר: (החפץ חיים) ´אוי! מי יודע מה הפרא-אדם הזה עלול עוד לעשות לעם-ישראל´.
(מתוך אתר 'מנוף').
אף אחד לא חושב שהם לא אומה שפלה..ליברלית
או שהם לנצח לא ישארו*****ליברלית
כולנו בני נח אבל אחרי שנח יצא מהתיבה הותר לו בשר..ישמעאל
גם יעקב ועשיו אחים, אך ה' אומר: 'ואת עשיו שנאתי'!השם הוא המלך!
לא, זה לא מחריף את השאלה אלא מדגיש את התשובה.רכס רמת מגרון
ננסה הפעם להסביר את זה קצת יותר לאט, קודם היה לחלק מהאנשים כאן קצת קשה להבין.
כל דבר בעולם צריך שיהיה לו שורש קיום, הוא צריך להתקיים מתוך משהו, הוא צריך שיהיה לו בסיס, שיהיה לו מקור ממנו הוא ישאב חיוּת.
כנסת ישראל שואבת את חיותה מבורא עולם, כל יהודי שואב את קיומו מתוך כנסת ישראל, הלואיזה אצלי בגינה שואבת את קיומה מתוך אמא אדמה, וזמפיש, הדג שלי- מתוך המים שיש לו בקערה.
מובן? בואו נתקדם שלב:
לא רק שלכל דבר יש מקור התחייות, אלא גם שכל מקור התחייות מחוייב להיות בשורש חיובי. ז"א- אין שום דבר שיכול לנבוע ולהתחייות משורש המוות והרע. דבר שכל כולו יונק מהסטרא אחרא, למשל- ייכלה וייעלם. כך שכל דבר רע שאנחנו רואים צריך עוגן במשהו חיובי ע"מ שיוכל להתקיים.
לדוגמא [שעולה הרבה סביב שאלות של היחס לצבא וכו']: הממסד, במקרה ספציפי של פינוי יישוב למשל, צריך לשאוב את כוחו ממקור טוב שיאפשר לו לבצע את הרע אותו הוא רוצה לבצע. כך שילדים קטנים ומתלמדים שיצעקו על חיילים 'נאצים, נאצים, נאאאאאאציייייייםםםםם, רשששששעעעעעעעעעעיםםםםםם לאמממממאאאא שלככככככםםםם לאאא הייייייתתתתתתתםם עושים את זההההההההההההה!!!' בעצם לא עושים אחרת מאשר להחיות את הרע שהחיילים הללו עושים, הטוב=יהודי שמיישבים את ארץ ישראל, בפעולה לא נכונה ובנתינת קיום לא מוצדק=מחיים את הרע ומאפשרים לו להרע.
וספציפית לגבי השאלה שלך- אם ישמעאל לא היו צאצאי אברהם, לא היה להם זכות קיום. אם אבא שלהם היה השטן, הם היו נמחים. פשוט בגלל שהשטן קטן על עם ישראל. דווקא זה שהשורש שלהם זהה לשורש שלנו [קחו את דבריי בסיוג], המערכה היא יותר אמיתית ויותא מוחלטת: זה או אנחנו או הם. יש כאן טוב ורע שמתחיים מאותו מקור, והתפקיד של הטוב הוא להכרית את הרע.
ישמעאל הם לא אחים- הם בדיוק ההפך. הם תמצית האויב, הם תמצית המלחמה והם ההאפלה על הופעת הטוב והצדק.
לגבי עמלק:
א. ולי רב אחד אמר שאני אהיה בלרינה. את לא מכירה אותי, אבל אני אתן לך רמז [ויש כאן כאלה שיוכלו לחזק את דבריי..] בלרינה זה לא כ"כ בכיוון של חיים אותו בחרתי לחיות.
אנחנו לא מכירים את ה'רב אחד' שלך, ומבקשים שאם את רוצה להביאא טיעונים שהוא אמר לך, תבססי אותם כלפינו. היכן בדיוק מופיעים בהלכה העניינים שהזכרת?
ב. טכנית, עמלק זו הגדרה נזילה: זה כמו שומן. אדם יכול להוולד שמן, ויכול גם עפ"י בחירתו- להיעשות שמן. אדם יכול להיוולד עמלקי, ויכול גם עפ"י בחירתו להעישות כזה. לא רק ברמה הרעיונית אלא בפועל ממש.
כיום, שיש ספק מיהו עמלק לכאורה "ספק דאורייתא להחמיר" והיינו צריכים להרוג את כל מי שנכנס לספק עמלק, אך הכלל הנ"ל נוהג בכל דין מלבד בדיני נפשות.
בציפיית הישועה.
יום כיפור לא?!?ליברלית
תנסי לקרוא את מה שכתבתי בלי טון מניפולטיבירכס רמת מגרון
תתפלאי לראות שאין כאן זלזול או חוסר כבוד.
את כינית את הרב 'רב אחד אמר לי', אז כיניתי אותו כמוך- 'רב אחד', כיוון ששום פרט אחר לא היה ידוע לי עליו.
"אתם נוהגים להשען"?
"אנחנו" אוכלים עכשיו טוסט עם חומוס, אח"כ אולי נעסוק בהישענות.
בציפיית הישועה.
מה הקשר?ליברלית
בחרת לנתב את דבריי למחוז אליו לא יועדו.רכס רמת מגרון
לא קראתי את כל התגובות אז אולי אני חוזר על משהו!אנונימי (פותח)
לעתיד לבוא יש הבדל.
עמלק זה לא ישמעאל.
לעתיד לבוא אנחנו נצטרך לחסל את עמלק כמצווה בתורה להרוג ולהשמיד גברים נשים וטף כולל הצאן והבקר.
וישמעאל יחזור בתשובה.
כיום כל עוד הם כולם לא משנה ישמעאלים עמלקים(ויש עוד סברה שחלקם פלישתים) הם שונאים אותנו הם לא מקיימים את מה שהם צריכים לקיים(הכוונה להיות גר ותושב בארץ=לקיים גם את 7 מצוות בני נוח) אזי הם לא אמורים להיות פה ואנחנו אמורים לגרש אותם מפה.
ואם הם גם מפגעים בנו אזי צריך לפגע בהם כמו שצריך על מנת להראות להם שהם לא רצויים פה וא"י השלמה היא שלנו ואין להם שום חלק בה!
זה ממש לא קשור אין לנו עניין במלחמה איתם פשוט אנחנotk100
גם המכבים נלחמו נגד אחיהם המתיוונים. זה יותר גרוע!אחת מהשומרוןאחרונה
אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד
של יהודים בואו ורשו ארץ
ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..
אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר
נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת
יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר
והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.
אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף. (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)
עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+
הוא רוצה שננציח אותו
וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס
חווה על שם צרלי
קדימה. מי לוקח את הכפפה.
לטרמפ יש ישוב,
למה שלצרלי לא יהיה?
(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר


קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א
בשם ה' נעשה ונצליח
מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם
החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.
להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.
שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com
חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה
החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל
בונים. מיישבים. גואלים.
מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל
אשמח לעזרה
מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י
יש שם ישיבה 24/7..
עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת...
הגיוני שתהיה ביום השנה ליהודה דימנטמן הי"ד.אריאל יוסףאחרונה
יש קבוצה בווצאפ..החיים מאושרים
שנים שאני חולם להקים מיזם כזה..יו0י
איזו ברכה ב"ה. מרגש לראות את זה.
"לא עוצרים בסוף השמיטה – מעמיקים את החיבור לארץ ישראל" | ערוץ 7








