לכל המבולבלים... לא מניחים היום תפיליןבסדר גמור

וגם לא מניחות מן הסתם =P

ולא לשכוח מוריד הטל

תודה שהזכרתחופשיה לנפשי
וגם היום יום שישי... לא יום ראשון ...קרן-הפוך
וגם אסור לאכול חמץבסדר גמור


זו תזכורת ממש חשובה.. באמת לא מרגיש יום שישיהשקט הזה
וחשוב מאד לזכור שכן, זה יום שישי, ואמא עובדת קשה במטבח, אז צריך ללכת למטבח, לשאול מה קורה ואם היא צריכה עזרה, ואז כשהיא מתמלאת מעונג מעצם השאלה להעלם באלגנטיות לפני שהיא מספיקה לחשוב על תשובה..

ולמען הסר ספק-
<צ>
את קוראת לרש"י, הרא"ש והרמ"א מבולבלים?!חסדי הים
הזוהר בכבודו ובמקומו מונח אבל זה לא תכלית הכל.
לכן התזכורת רק למבולבליםultracrepidam

בחו"ל גם ככה לא מניחים היום תפילין

 

בארץ המנהג לא להניח

 

ומי שבכל זאת נוהג להניח מניח בבית  ולא בבית כנסת - עוד משהו שכרגע לא רלוונטי.

 

בשנה של הבר מצווה הנחתי פעם אחת תפילין שחרית שלמה ובערב מישהו שראה העיר לי, אז אמרתי לו שטעיתי

ופעם אחרת לקחתי תפילין והזכירו לי בדרך לבית הכנסת

אז אפשר לטעות בזה

..בסדר גמור

זאת לא היתה תגובה רצינית.. 

איפה בחו"ל לא מניחים?ארץ השוקולד
בבית כנסת בו אבי התפלל לפני שעלה לארץ הניחו.

הרמ"א, המג"א, המשנה ברורה ועוד רבים מפוסקי אשכנז חייבו להניח תפילין בחול המועד.
מה עוד שעד הזוהר כולם הניחו תפילין בחול המועד לפי הבית יוסף, ככה שתמוה לעזוב את דינא דגמרא וללכת לפי הזוהר כנגד מצווה מהתורה
מניחה שהוא התכוון ליום טוב שני שני של גלויותחופשיה לנפשי
כמובן, זו היתה כוונתיultracrepidam

@חופשיה לנפשי, יפה מאד!

 

ולך, @ארץ השוקולד, יש בתי כנסת רבים שבהם לא התפלל אביך לפני שעלה לארץ, ומנהג ארץ ישראל הנפוץ לא נולד משום מקום, הוא היה מנהג הקהילות שמהן היו העליות הגדולות הראשונות ולכן כך נשתרש המנהג.

 

לא אוהב שאנשים זורקים שמות ואומרים "איך אתה חולק על מנהג הרמ"א". היו הרבה גדולים שחלקו על המנהג, וזה בסדר ללכת בכל מנהג שנהגו בו גדולים ויש להם טעם מסתבר ומקובל. מעודי לא זלזלתי לא באלה ולא באלה - אדרבה, כאן מסכים אתך - צעירים מעל עשרים אני מסכים שצריך לזכור את מנהג המניחים. ואני עצמי עדיין לא בטוח איזה מנהג מתיישב על ליבי יותר. אבל בבקשה לא להתקיף סתם

נכון, אבל אם תעיין בפוסקי אשכנז תראה שהרוב המוחלטארץ השוקולד
פוסק להניח.
מה שרציתי לומר הוא שאין לך דרך לדעת מה המנהג בחו"ל באופן גורף כפי שלי לא ידוע.

הסיבה שאשכנזים פה לא מניחים היא בעקבות תלמידי הגר"א. אבל זה מיעוט ממש של הפוסקים, תראה כמה פוסקים המשנה ברורה מביא לכל צד בשאלה אם לברך על התפילין שמניחים בחול המועד.
אני תוקף הן כי הדברים הראשונים נאמרו מתוך היכרות עם דיעה אחת, דבר שלצערי אני נתקל בו בעת האחרונה הרבה שמוחקים דעות אחרות.
והן כי יש פה ספק האם מקיימים מצווה מהתורה, אז לא עדיף להחמיר ולקיים מצווה מהתורה?
מצד אחד, אולי תקיים מצווה מהתורה כדעת רוב פוסקי אשכנז, מצד שני אולי זה בעייתי כי הזוהר חושב ככה, לא עדיף לנסות לקיים את דבר ה' בתורה?
אני מכיר היטב את שתי הדעותultracrepidam

בשיחות חול המועד עם חברי מניחי התפילין אנחנו מתפלפלים בזה.

 

לא חשבתי שבגלל הזוהר לבדו כך צריך להכריע, ואפילו לא הזכרתי את הזוהר בדברי.

 

המנהג בארץ ידוע באופן מוחלט (בניגוד לחו"ל, שם כנראה לא היה הכרע - לדוגמה, בקיצור שולחן ערוך מובאות הרבה דעות שונות).

 

ולדעתי אין להחמיר נגד מנהג. ספק דאורייתא לחומרא, אבל במקום שהמנהג כאותם פוסקים שלא לקיים את המצווה ביום הזה, אין כאן ספק ולכן אין להניח תפילין. להניח תפילין בבית רק בגלל שאפשר זאת התנהגות לא אחראית שעוקרת את המנהג ממקומו ויוצרת חילוקי מנהג במקום שכבר התקבל מנהג קבוע.

בקיצור, מי שאין לו מנהג ברור להניח תפילין בחול המועד, לדעתי אסור לו להחמיר בזה. אינני פוסק, אבל זאת דעתי

שכוייח על התגובות העניניות, כיף לדון איתךארץ השוקולד

אם תעיין, תראה שהמקור לא להניח הוא הזוהר בלבד. אין מילה בגמרא כנגד הנחת תפילין כנגד דאורייתא.

 

אז בעצם טענתך היא שמנהג כנגד מצווה דאורייתא, המנהג גובר. נכון?

 

טענה יפה, אך לא מוסכמת לגמרי, לדוגמא בספר "אשי ישראל" נפסק שעדיף להתפלל יחיד בחול המועד עד אחרי תפילת לחש בשחרית עם תפילין ואז ללכת לבית כנסת לקדושה והלאה על פני תפילה במניין. (ולא מחלק בין אלה הנוהגים להניח כבר לבין אלה שלא.) 

אינני מבין למה שיהיה אסור, אני יכול להבין טענה של להעדיף מנהג, אבל לטעון שאסור לקיים מצווה מהתורה זה קצת תימה.

הנימוק להעדיף מנהגultracrepidam

הוא בשני מישורים:

 

המישור הראשון הוא עצם הגדרתו של המנהג כהכרעה הלכתית. מנהג משמעותו שזאת ההכרעה שהתקבלה

 

המישור השני הוא איסור לא תתגודדו. יש הרבה דעות לגבי מתי האיסור קיים, אבל במקום שיש מנהג מובהק, לדעתי בהחלט אסור לעשות להיפך.

המהות, להבנתי בדעת הפוסקים, של איסור לא תתגודדו, הוא שלא תיעשה התורה כשתי תורות. ולכן במקום שאין הכרעה, הגיוני שכל אחד יעשה כפסק רבותיו, אבל במקום שיש מנהג, לעשות נגד זה נכלל באיסור לא תתגודדו.

אז למה מותר למי שהניח בחו"ל להמשיך להניח כאן (ואולי להוריש את המנהג לבני בניו)? כי הוא בעצם חי במקום שראה את שני המנהגים, אז שלא בפניהם ההגיון אומר שימשיך כך.

אולי קצת דומה לעקביא בן מהללאל שצוה את בנו אחריו שלא לנהוג כמותו אלא כחכמים, כי "אני שמעתי מפי המרובים ואתה מפי היחיד"

נימוקים יפיםארץ השוקולד
1. כידוע זו דרך להכרעה הלכתית, אך לא מוסכמת ויש שהכריעו לפי הפוסקים ולא לפי המנהג.

2. ביחס ל"לא תתגודדו" יש מקום לאיסור זה אם יעשו זאת בבית הכנסת, אבל מכיוון שכולנו מתפללים ביחיד בבית ניתן לנצל את ההזדמנות ולהניח בלי חשש ל"לא תתגודדו"
אם זה באופן של המלצה כללית,ultracrepidam

לדעתי זה לא נחשב "ביחיד", כי בזה כבר נעשתה התורה כשתי תורות. במקומות שיש שני מנהגים קבועים ואחד לא מנצח את השני אנחנו מצרים, וחבל להוסיף עוד כאלה - ביחוד כאן שהצד האחד אוסר את מה שהשני עושה ולהיפך, ולא במקרים של חומרות בעלמא שזה עוד נסבל

ברגע שאדם נוהג כך בביתו זה ביחידארץ השוקולד
הרי אף אחד בחוץ לא יודע אם הנחת או לא.
ההבדל בין "פרהסיא לצנעא" הוא בכך שאם 10 רואים אותו שהוא נוהג כך או לא באופן פשוט. מהיכי תיתי לתת מקום הלכתי לפרהסיא אחרת?

שוב, יש פוסקים שמורים למעשה להניח כיום. (הפניתי ל"אשי ישראל" שמעדיף תפילת שחרית ביחיד בתפילין בחול המועד על פני תפילה במניין, פוסק בארץ שחי כיום.)
ואם תרצה דיון ארוך למה זה חשוב, יש משהו ארוך של הרב דוד בר חיים (ראש מכון שילה שטרם עברתי על כולו)
כהוראה לציבור זה פרהסיאultracrepidam

זאת ההבנה שלי, יכול לקבל שאתה מבין אחרת

 

אשמח לקישור למאמרו של הרב דוד בר חיים

 

והערה שולית - למיטב זכרוני מחברו של "אשי ישראל" הוא הרב נויבירט (מחבר "שמירת שבת כהלכתה") שנפטר לפני שנים מספר. כמובן זה לא הבדל משמעותי, ובכל זאת למען הדיוק אני מציין.

אבל באמת תמוהה בעיני גישתו ההלכתית המחודשת מאד

בעקבות הדיון כאןברגוע

שאלתי את הרב אריאל על הנושא- https://www.yeshiva.org.il/ask/121656

שכוייחארץ השוקולד
אז הוא לא מניח ופשוט התחמק מהשאחה על פרהסיא
לא, הוא ממשפחה חסידיתהסטורי
חסידים גם בחו"ל לא הניחו. לכן גם הטענה 'כל האשכנזים חוץ מתלמידי הגר"א' היא מצחיקה. 'כל האשכנזים' חוץ מהחסידים. מבין הלא חסידים (שהדמות המובילה בקהילות המתנגדים היה הגר"א), במקומות בהם לא הושפעו מהגר"א וגם לא מפוסקים אחרים שהושפעו מהזוהר והאר"י (למשל גם בסידור היעב"ץ ממליץ שלא להניח והמניחים שלפחות לא יברכו) - כן הניחו.
זה ממש לא 'כל האשכנזים'.

אגב, נכון שתלמידי הגר"א הם הראשונים שהקימו קהילה אשכנזית לא חסידית (שהחזיקה מעמד עד היום) בארץ וראשונה בירושלים - אבל רוב מנהגיהם נשארו נחלת קהילות מעטות של 'פרושים' - קריאת הפטרה מקלף, קריאת מגילות מקלף בברכה, הושענות אחרי מוסף ועוד.

המנהג הזה, תפס בכל הקהילות בארץ, כי יש לו יסודות חזקים מאוד.
למה זה לא?ארץ השוקולד
טענתי שהוא מתנגד להנחה ולכן מבחינתו לא משנה פרהסיא או לא.

צודק שהיא משעשעת, אבל התכוונתי לאלה המתפללים נוסח אשכנז ואינם מתלמידי הגר"א.

נכון שהם מיעוט, אבל הם יצרו שינויים בנוסח התפילה בארץ אצל אשכנז, מספר דוגמאות לשינויים בעקבות דעת הגר"א:
בארץ אשכנז אומרים וידוי בשני וחמישי.
בארץ אשכנז לא אומרים פיוטים בברכות קריאת שמע. (קרובץ, זולת, מאורה ואהבה)
בארץ אשכנז לא אומרים פיוטים בחזרת הש"ץ מלבד בימים נוראים.
בארץ נוסח אשכנז אומרים אין כא-לוקינו בימות החול.

השינויים האלה גרמו לכך שיש רינת ישראל "נוסח אשכנז - בני חו"ל"
כי הגר"א סבר אחרת ותלמידיו שינו את הנוסח בעקבות דבריו, וזה השתרש בנוסח אשכנז בארץ.
יש דברים שהשתרשו ויש שלוהסטורי
אלו שלא (ציינתי את חלקם) - נשארו 'מנהג הפרושים', אלו שכן - זה היום מנהג האשכנזים בארץ. ממילא אין שום עניין גם בצינע, לנהוג נגד מנהג *כל הקהילות* בארץ.
אתה יכול לומר שלשיטתך זה לא נכוןארץ השוקולד
אבל לומר שאין עניין לקיים מצוות עשה המחויבת לדעת רבים מהפוסקים זה מרחיק לכת
לא לשיטתי, למנהג ארץ ישראל, ע"פ הפוסקיםהסטורי
יש מחלוקת הפוסקים בזה. המנהג *בכל הקהילות* בארץ ישראל, כדעת הזוהר שאוסר. ממילא אין שום עניין להקל לעשות מה שבזוהר מובא כאיסור.
ההבדל הוא שאני חושב שזה חומרה לקייםארץ השוקולד
מצווה כדעת הש"ס.
וגם עולה השאלה האם יש משקל הלכתי לזוהר ועד כמה.
אין דעה כזאת בש"סהסטורי
הזוהר אוסר, בש"ס לא מופיע כלום. המשנה ממנהג כל הקהילות בארץ ישראל - עליו להביא ראיה.
אם לא מופיע בש"ס שזה יום שלא מניחיםארץ השוקולד
אז פשוט שזה יום שמניחים, בדיוק כשם שברור לך שפשוט שחייבים להניח תפילין ביום ראשון, או שלדעתך אין מקור בש"ס שצריך להניח תפילין בימי ראשון או שלישי?

הראיות הבסיסיות הן:
1. אם לא נאמר בש"ס שפטורים מלהניח בחול המועד, אז פשוט שחייבים.
2. כך פסקו רבים מפוסקי אשכנז שחייבים להניח.
3. מנהגנו מדורי דורות להניח, וזה שעלינו לארץ לא אומר שמוותרים על מצוות עשה.
4. רבים מפוסקי אשכנז הורו להניח (כפי שציינתי לעיל ביחס לרמ"א, אשי ישראל ועוד)
5. הרב המבורגר הוציא ספר שלם על המנהג בארץ ביחס לתפילין בחול המועד.
הרב המבורג הוא יחיד בכל דרכיוהסטורי
גם בישיבת קול תורה לא נוהגים כך.

הרב נוייבירט, הרב נבאנצל ואחרים - יקים לא פחות ממנו. הם לא מעלים על דעתם לשנות ממנהג אר"י.

ולגבי 3. אבא שלך מניח? סבא שלך מניח?
שכוייחארץ השוקולד
אז הוא לא מניח ופשוט התחמק מהשאלה על פרהסיא, כי לשיטתו זה לא משנה.

איזה כבוד שגרמתי לפניה בשאלה אל הרב אריאל

תודה על הבירור
אכן, אני מבין אחרת את הפרהסיאארץ השוקולד
מצאתי סרטון קצר (ובאנגלית), אחפש בהמשך איפה המאמר


אני חושב שזה תלמיד שלו ופשוט בגלל שהעיצוב הוא כמו השש"כ אז זה מבלבל
אכן, לא הרב נויבירט זצ"ל.ultracrepidam

ולכן הסמכות שלו בעיני כמכריע הלכות קצת פחתה...

 

כך היה זכור לי, הוא המחבר. אולי שמעתי לא נכון ואולי נאמר לי לא נכון.

 

ולגבי הרב דוד בר חיים - לא שמעתי את שמעו עד היום. בעקבות ההפניה שלך התעניינתי, ואני מרגיש שדעתו היא דעת יחיד במהותה

לא אמרתי שהוא הפוסק הכי נכבדארץ השוקולד
אלא הפניתי לפוסק בן ימינו הממחיש חשיבות זו.
פשוט בעולם החרדי הפוסקים נותנים יותר מקום להנחת תפילין בחול המועד מרבנים במגזר הדתי לאומי, נראה לי שזה קשור יותר לכך שהציונות הדתית הושפעה יותר מהחסידות בעוד במגזר החרדי יש ליטאים וקבוצות שאינם חסידים או מתלמידי הגר"א.

העיצוב הפנימי של הספר נראית בדיוק כמו שמירת שבת כהלכתה ולכן אף אני חשבתי כך בטעות בעבר.

ברמת העיקרון בהרבה דברים הרב דוד בר חיים אוחז בדעת יחיד, כי דרכו ההלכתית דומה לדרכו ההלכתית של הרב שמואל טל. אבל לגבי הנחת תפילין בחול המועד הוא ממש לא בדעת יחיד, כפי שצוינו לעיל: הרמ"א (שמציין שכך המנהג בכל האזור שלו), הפרי מגדים, מחצית השקל, הט"ז, המשנה ברורה, אשי ישראל, הרב בנימין שלמה המבורגר (מחבר הסדרה שרשי מנהג אשכנז, שהוציא ספר שלם על תפילין בחול המועד [מודה שלא עברתי עליו]) ועוד רבים וטובים מבין פוסקי אשכנז ולא רק. (כפי שציין @נגרינסקי יש גם הרבה תימנים המניחים תפילין בחול המועד.)
לגבי פוסקים קדומים אין לי ספקultracrepidam

כמו שציינתי, יש לי מכרים וחברים רבים המניחים תפילין בחול המועד.

 

מעולם לא ניסיתי לעשות פילוח חברתי, עדתי או הלכתי שלהם. מה שאתה אומר סביר בהחלט, ואני מניח שיש עוד סיבות שונות ומעניינות.

 

הרב בנימין שלמה המבורגר הוא "קנאי", וכך הרב דוד בר חיים בדרכו (כמו שציינתי והסכמת). כמדומני באחד מכרכי "ירושתנו" התפרסם דיון בינו לבי הרב יואל קטן לגבי שמירת מנהגי אשכנז בקנאות בארץ ישראל היום. קנאים בדרך כלל יהיו בדעת יחיד אם הם נזקקים לכך, ולכן הם אות לכך שיש דעה כזו - שהם מעדיפים אותה בגלל מסורת מסוימת, ולא לשיקול דעת של כלל הפוסקים.

 

לגבי הרב "אשי ישראל", על אף הטובה שאני חייב לו על הספר השימושי מאד, פסק ההלכה הזה תמוה בעיני ואני בספק ביקורת של אילו רבנים אחרים הוא עבר. מסכים שזה אומר שהוא לא חשש להכניס דעה כזאת כמיינסטרים. 

כתבת יפהארץ השוקולד
ובעיקר דברים נכונים כאן.

(לגבי פסק ההלכה הזה אני חושב שהיכרות טובה יותר עם דרך פסיקת הרבנים הליטאים היום הייתה מרגיעה את תמיהותיך.)
מסכים עם הערתך, לצעריultracrepidam

ובכל זאת זה עדיין לוקח את שיטת הפסיקה ה"מודרנית" הזאת כמה צעדים רחוק מדי

כפי שציינתי, 'אישי ישראל' לא אומר להניח בארץ, להפך!הסטוריאחרונה
הרב נויבירט לא כתב להניח!הסטורי
בשש"כ מהדורה שניה (למרבה הצער, במהדורא שלישית הספיק להוציא רק כרך ראשון) פרק סז הערה קסח, כותב שהמנהג באר"י כהגר"א שלא להניח. מי שבא לארץ ממקום שנהגו להניח רשאי לנהוג כמנהג ארץ ישראל ואם רוצה (מי שבא ממקום שנהגו להניח, לא מי שנולד בארץ!) להניח מספק רשאי דווקא בצנעה, בביתו, בלי ברכה ויחשוב שאם אינו מחוייב - מניחן שלא לשם מצווה.
תודה על ציון המקורultracrepidam

לגבי הרב נויבירט זו טעות שנבעה מייחוס הספר אשי ישראל אליו

יפה על השליטה בשמירת שבת כהלכתהארץ השוקולד
ותודה על ההפניה
ומי שמניח בבית אז זה רלוונטי עכשיו מאודארץ השוקולד
וניתן באמת להיות עם תפילין בשמע ובשמונה עשרה, ולקיים את דברי חז"ל "איזהו בן העולם הבא, זה הקורא קריאת שמע ומתפלל עם תפילין"
לאבסדר גמור

ואתה בקלות יכול ללמד זכות:

זה נאמר לכל מי שלמד את כל השיטות בעיון כזה שכבר שכח מה נפסק להלכה כדי לא להיות פורש מהציבור 

כתבתי אלייך חצי בצחוקחסדי הים
רק שכן מפריע לי זה האנשים שלא רואים בשיטות שהזכרתי שיטות לגיטימיות.
מסכים אתךultracrepidam


נפסק להלכה אחרת?ארץ השוקולד
אני מכיר רב המורה לאנשים שאין להם מנהג מוגדר, שיניחו תפילין בחול המועד, אז איפה נפסק שלא מניחים?
מעבר לכך שהמסורות של רבים מהעולים ארצה הוא להניח והם הפסיקו כדי לא לפרוש מהציבור, ועכשיו יש להם הזדמנות לקיים מצווה מהתורה ולקיים את מנהג אבותיהם בלי לפרוש מהציבור.
יעיל. לגמרימשה


נראה לי שמישהו שכח היום בבוקר להגיד מוריד הטל חחחמבקש אמונה

ירד עלי גשם יופי יופי

לא לשכוח יעלה ויבוא ומוסף והלל ולהיות בשמחהרוצהלהיותבשמחה

חג שמח שבת שלום!

דוקא יש מי שמניח, דוקא כי זה לא במנייןיעל מהדרום
@אריק מהדרום

סליחה שתייגתי אותך
לכל האשכנזים שאינם בדווקא תלמידי הגר"אארץ השוקולד
מניחים תפילין ומורידים לפני הלל או לפני מוסף, תלוי במנהג.
בעיקרון רוב פוסקי אשכנז אומרים שמניחים תפילין בחול המועד, הגר"א סבר שלא. המנהג בארץ הוא כגר"א, ולכן לא מניחים בבית הכנסת כדי לא לפרוש מהציבור, אבל עכשיו שלא פורשים מהציבור אז בטוח שראוי להניח.
יש פה ספק אם חייבים במצוות עשה מהתורה להניח תפילין, ספיקא דאורייתא לחומרא
לא נכון, כל החסידים לא הניחו גם בחו"ל וכן לדעת פוסקים רבים נהסטורי
עניתי על זה לגבי דעת הרב אריאל למעלה:

לא, הוא ממשפחה חסידית - צעירים מעל עשרים
אכן, גם חסידים לא מניחיםארץ השוקולד
אבל מכיוון שחסידים מתפללים נוסח ספרד לא הכללתי אותם כאשכנזים בטעות
וממילא גם רוב האשכנזים בחו"ל, כמו כל קהילות האשכנזים בארץהסטורי
לא נוהגים להניח. ואין עניין להחמיר במה שלא מפורש בש"ס, בזוהר מפורש לאיסור וע"פ זה פסקו פוסקים רבים, גם אשכנזים.
איך אתה יודע מה נוהגים הרוב בחו"ל?ארץ השוקולד
ואם לא מפורש בש"ס שלא מניחים בחול המועד, זה כמו שמפורש להניח.
כל החסידים וגם חלק ממתפללי אשכנז= רובהסטורי
בציבור הדתי לאומי היום, רבים לא מודעים לניואנסים. כשכותבים כאן בפורום 'כל האשכנזים חוץ מתלמידי הגר"א', אז גם מתפללי ספרד יחשבו שהם אשכנזים...

כפי שכתבתי, בכל מצב זה לא משנה, היות שזה מנהג *כל הקהילות* בארץ ישראל.
ומנהג רבים להניח בביתארץ השוקולד
וגם לא *כל הקהילות*, סיפר פה בעבר נגרינסקי, וסיפר לי רב אחד על מניינים המתקיימים בחול המועד עם תפילין.
לא מבולבל, אל דאגה. בהחלט מניחבן מערבא


וזו הנחה "בצנעא" כשאתה מכריז עליה בפרהסיה הגדולה בעולם...אריאל יוסף


זה "צנעא" מחמת אנוסים שאסור להם להשמיע דעות כמו הרמ"א,ארץ השוקולד
הט"ז, הפרי מגדים, המשנה ברורה, אשי ישראל ועוד פוסקים רבים שחייבו להניח תפילין בחול המועד...

תתמודד, עולם ההלכה לא בדיוק כמו שהיית רוצה.
רבים מאוד מפוסקי אשכנז מחייבים להניח תפילין בחול המועד, אז מניחים בצנעא מחמת השתלטות מנהגית בארץ וכדי לא לעבור על "לא תתגודדו". אבל זה לא אומר שראוי למחוק דעות אחרות.
אף אחד מהם לא חייב!הסטורי
(את אישי ישראל לא ראיתי ובכל מקרה הוא לא בסדר גודל של שאר הפוסקים) כל הרשימה שהבאת לא *מחייבים* אלא דנים במנהגם שהיה להניח:

*הרמ"א מביא יש אומרים שחייב להניח ומעיד שכן המנהג (ופשוט שאם לא היה המנהג להניח, כמו בארץ ישראל היום, היה מודה לשו"ע שאסור). ומזהיר לא לברך בקול.
עריכה: גם בדרכי משה הארוך לא *חייב* אלא סיכם את המחלוקת והעיד על המנהג בגלילותיו לברך. פשוט מה המנהג בתש"פ בגלילותינו.

*הט"ז מסוייג מאוד, בגלל הזוהר שאוסר ומעיר שהרא"ש (שהוא הי"א שברמ"א) לא ראה את הזוהר - לכן פוסק שגם המניח לא יברך כלל ומוסיף ש"גם המניחן (שוב, משמע שהוא עצמו נוטה לדעה שאין להניח ואם כן הניח כדי לא לפרוש מהציבור אצלו) יש לחולצן קודם הלל ומכ"ש קריאת התורה שהן באים בשביל המועד ומורים על עיקר האות, משא"כ בר"ח וכו'" - כלומר באופן בסיסי הוא מקבל את שיטת השו"ע שגם חוה"מ הוא אות ואם היה מגיע למקום שבו המנהג לא להניח, היה שמח על כך (ובוודאי שלא היה מחייב להניח את מי שגר בארץ שכולם לא מניחים).

* בפרמ"ג אין לי מושג איפה ראית שהוא מחייב, אדרבה הוא מבהיר ש(גם לפי מנהגם) תפילין של ר"ת אין להניח.

* משנ"ב - אומר שכל ציבור ינהג כמנהגו (פשוט מה מנהג *הציבור* בארץ) וגם במקום שמניחים לא לברך, לא להניח ר"ת ולכוון שאם הלכה כמ"ד שמחוייב ההנחה לשם מצווה ואם הלכה כמ"ד שאסור - ההנחה אינה לשם מצווה.
מה זאת אומרת?ארץ השוקולד
כשהרמ"א אומר שכן המנהג אז הוא סובר שכך אמורים לעשות, זו דרכו בהערותיו על השלחן ערוך לומר שזו ההלכה לדעתו לפחות לאשכנזים.
אדרבה, אם הוא מביא שיש אומרים שחייב, אז אתה גם מודה שיש המחייבים.

לגבי הט"ז, יתכן שהוא מסויג.

ביחס לפרמ"ג, המשנה ברורה מצטט אותו ביחס לתפילין בחול המועד.

וביחס למשנה ברורה, מה לגבי מנהג אבות?
שמעתי מהרב יעקב אריאל שבאופן כללי אין כזה דבר מנהג המקום בימינו, ככה שאינני מקבל את המנהג כאן בבתי הכנסת כדוחה מנהג אבות.

והאשי ישראל לא המציא דבר מדיליה, אלא פשוט מעדיף את דינא דגמרא המחייב להניח תפילין בזמן קריאת שמע
כנראה לא קראת את הפרמ"ג והמשנ"בהסטורי
שניהם מתיחסים למנהגים השונים ולאיך לנהוג אצלהם שבפועל הניחו. מפורש במשנ"ב שאין לשנות מנהג המקום.

נכון שקשה להגיד היום מנהג המקום, אבל בנושא הזה נראה פשוט שיש 'מנהג המקום'.
א. לא כתבתי כאן שום דבר שהוא מחיקת דעות אחרות.אריאל יוסף

התבלבלת עם דיון בפורום אחר.

לא כתבתי שאין להניח בצנעא, אלא רק ציינתי שמוזר להניח "בצנעא" ולהכריז על כך בפורום אינטרנטי פתוח.

 

אחר ש***אלו הנוהגים להניח*** עושים זאת ב**צנעא** דווקא, כמדומה שלדעתם **לא אמורים** לפרסם זאת.

אא"כ אתה חושב שהם סבורים שצריך למחוק את הדעה של עצמם...

 

יותר נראה שיש אנשים שנוהגים **להניח**,

אבל מוחקים את דעת אלו **המניחים** שאומרים לעשות זאת בצנעא דווקא, ומכריזים על כך...

 

ב. אבל אם כבר הזכרת את זה כאן,

אז כן, גם בדיון השני כמדומה שיש "לא תתגודדו".

 

למה שאתה מכנה "השתלטות מנהגית",

ההלכה בהחלט נותנת מקום וקוראת לו דעות שהתקבלו ודעות שנדחו.

 

כאן בארץ ברור מאוד מאוד מה התקבל,

ומי שרוצה לנהוג אחרת עושה זאת בצנעא ולא אמור להכריז על כך.

זו דעתם של אלו **הנוהגים להניח** ולא של אלו ה"מוחקים" אותם.

תגובה יפהארץ השוקולד
אני שומע רבנים המורים בפרהסיא להניח בחול המועד בצנעא.
זה שיש רבנים שמורים כך לא הופך זאת לפחות תמוה.אריאל יוסף

ותודה על המחמאה (אם כי תהיתי אם היא אמתית או צינית...)

מקבל את האמירה העקרונית בכותרתארץ השוקולד
ההבדל הוא פשוט בזוית שלנו מתוך המנהג שעליו גדלנו.
(ברור שאמתית)
שוב תודה אריאל יוסף

ראה מה מצאתי בלוח הגרימ"ט לבני חו"ל;

בלוחות הישנים כתב שמניחים תפילין ומברכים עליהן בלחש.

בשלב מאוחר יותר כתב שיש נוהגים כדעת הט"ז שלא לברך "וכך ראוי לנהוג".

 

הבן שלו שינה בשנות ה-מ' וכתב: "הנוהגים להניח תפילין - מברכים עליהם בלחש".

מצד אחד השמיט את דעת הט"ז שלא לברך, ומצד שני כתב "הנוהגים להניח", כלומר, לא כולם מניחים.

 

שתי התמונות הראשונות מלוחות הגרימ"ט. התמונה השלישית מהלוח של הבן שלו.

בכיף!ארץ השוקולד
מעניין.

מאיזה שנה כל מהדורה?
תש"ז, תש"ח, תשמ"גאריאל יוסף


וגם אישי ישראל, לא אומר להניח בארץ!הסטורי
אישי ישראל כמו הרבה פוסקים מציין שיש שנהגו להניח ויש שנהגו לא להניח ו*באר"י המנהג לא להניח*.
גם במקומות שנהגו להניח - פוסק להניח בלי ברכה, בתנאי שאם הלכה שצריך זאת הנחה ואם לא זה סתם ואין להניח ר"ת.
מוסיף שאין לשנות ממנהג המקום ולכן מי שבא ממקום שאין מניחים למקום שמניחים - יניח ומי שבא ממקום שמניחים למקום שאין מניחים - יניח בצנעה בביתו.
שוב, הוא מתייחס למי שבא *ממקום שמניחים* למקום שאין מניחים. בהמשך (סעיף פח) הוא מבאר שלגבי בן חו"ל שבמקומו מניחים הנמצא באר"י - יניח בבית (כנ"ל בלי ברכה ובתנאי!). בשום מקום הוא לא מדבר על בן אר"י או מורה לתושב קבע באר"י להניח!!!

החידוש היחיד שלו הוא שמי שבקהילתו הקבועה מניחים ונמצא בארץ או במקום אחר שלא מניחים - עדיף לו להתפלל ביחידות. ברב נוייבירט בהערה שציינתי למעלה, מתלבט לגבי אדם זה, האם עדיף לו לקרוא ק"ש בלבד בביתו בתפילין, או שעדיף לו לקרוא ק"ש עם ברכותיה, פשוט לו שאין להפסיד תפילה בציבור בגלל זה.
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרראחרונה

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך