שוב אניאמא ל-5
נעזרתי בכם מאוד בפעם הקודמת ועכשיו מבקשת את עצתכם שוב.
בני חווה קשיים בתחום החברתי, דימוי עצמי נמוך וכתוצאה מכך קושי ביצירת קשרים חברתיים.
העניין הוא שהוא מדחיק את זה מאוד, לא מספר לי ואני צריכה לשמוע את זה מהמלמד שלו- שלא ממש יודע איך לפתור את הבעיה.
חבר טוב שהיה לו בשנה שעברה עזב את הת"ת.
אני מחפשת רעיונות לפעילויות ומשחקים בכיתה ומחוצה לה כדי לעזור לו מבחינה חברתית.
זה יותר חשוב לי מהכל.
רעיונותילדה זיגזג
קודם כל,  הרבה הצלחה בשנה החדשה!
יש עוד ילדים שיש לו ענין בהם, שאולי ירצה להתחבר אליהם?
כי אם כן- אולי ליזום ביקורים אצלם אחרי הצהריים.
מה התחומי ענין שלו?
דברים שהוא אוהב , מרגיש טוב איתם: חיות, כלי נגינה, ציור , נגרות...
אולי לחשוב על איזה חוג- זה גם מפתח את הדימוי העצמי החיובי וגם פתח לקשרים חברתיים חדשים- מנקודה של כח.
אולי רכיבה טיפולית,
וגם סתם לשים לב לדברים קטנים טובים שהוא עושה- בבית ובחוץ- ולעשות מהם מסיבות קטנות.
אני לא זוכרת בן כמה הוא- אבל אולי יש איזה מדריך או דמות בוגרת אהובה אחרת שיכולה לעזור ולתווך בינו לבין ילדים אחרים.
תזכרי שיש לו נקודת כח רצינית : הורים שאוהבים אותו ולא מפסיקים לחשוב איך לקדם אותו .
שוב הרבה הצלחה, ישועות ונחמות!!!
 
וגםילדה זיגזג
ביביליותרפיה-
הוא אוהב לכתוב, נכון?
זה גם עוזר לחזק דימוי עצמי חיובי,
גם לבטא קשיים ולחפש פתרונות וגם סתם כייף
סלחיה אבל אתן לא עוזרות לאאנונימי (פותח)
לא צריך לידחוף אותו אצל אנשים בכול מני שיטוט צריך ליגרום לאנשים לבוא עלו רק כחה יהיה לא טוב
זאת באמת אחת הבעיות של ילדי "קשב וריכוז"שרבוב
מה אפשר לעשות?
קודם כל- לדבר איתו על זה!
לילד עם בעית קשב וריכוז לא כ"כ אכפת אם יש לו חברים או לא (ובמיוחד לבנים)
אז תעלי לו את המודעת לענין, על החשיבות של החברה....
 
דבר שני- לעזור לו למצא דרכים (ועדיף לחשוב יחד איתו ו"לחלוב" ממנו רעיונות,
ולשלב גם את השיטות שלך, עדיף שיסכים ויבין מדוטע הן יעזרו לו)
אפשר למשל להביא לכיתה משחק שהוא אוהב,
ללכת אחה"צ לחברים (כמו שזיגזג אמרה)
וכ"ו...
 
והשלב השלישי הוא ליישם עם יד על הדופק, ולדבר איתו כל הזמן על העניין...
 
ממש בהצלחה!
 
(וד.א. עדיין לא קראתי על הנושא מספיק חומר מוסמך, אז תקחו את מה שכתבתי בערבון מוגבל..)
תגובהד.
א. תציעי למלמד שימנה אותו לאחראי על חלוקת פרסים שהמלמד נותן לילדים.
ב. להזמין הביתה חברים שאינם "מאיימים", ובשעת הצורך להנחות בעדינות את ההתנהלות הנכונה.
ג. להשתדל לטפח אצלו תחום שהוא "חזק" בו.
הצעה שלי אני מכיר את זה ממש טוב!אנונימי (פותח)
קודם כול שלום אני לא מבוגר את כולה נער אבל יכול לעזור אני מכיר את זה טוב לצערי מהצד  השני אני הייתי מהצד של המציקים אבל!! אני יכול להגיד לך באיזה רגע היינו מפסיקים היו כמה דברים  שאז פשוט הילד הפך לקודש    אולי זה ישמע מצחיק אבל כחה הילדים מפסיקים ברגע שאת נותנת לא לשחק בצד את יותר מחמירה עם המצב  או מוצאת לו פעילות אחרת אז היו כמה דברים שמהם מאוד הינו פוחדים א' שאחד ההורים של הילד מגעים לבית ספר ותופסים ילד אחד מהמציקים ליד כול הילדים ופשוט נותנים לו סטירה או סתם  צועקים עלו ב' ולפי דעתי הוא הכי טוב להחדיר לילד אין סוף ביטחון עצמי להתחיל עם דברים פשוטים כמו לא לפחד מבעלי חיים וכדומה  כי אז גם שהוא יגדל הוא יהיה חסר ביטחון שיעשה הרבה ספורט אולי לא תסכימי אתי שלא יפחד להחזיר כי אחרי כמה פעמים שהוא יחזיר כבר יחשבו פעמים . מה שאני מנסה להגיד זה לעבוד מהצד של הילד ולא להבריח אותו מיכולם בצורות אלגנטיות מקווה שעזרתי לך
את נותנת לו ריטלין?אנונימי (פותח)
(אני הייתי כאן בשם "הרב כהנא צדק")
אם כן תנסי להפסיק לשבוע אולי הציון ירד אבל הדימוי העצמי יעלה וגם אם הוא יבקש אז אל תתני לו הכדור בד"כ ממכר תנסי לשבוע אם לא יועיל לא יזיק רק תדברי אם הרב שלו לפני שיהיה מוכן..
אני לא חושבת שלפני הרטלין המצב היה יותר טוב...שרבובאחרונה
קשב וריכוז זה קשב וריכוז....
 
נכון שהרטלין עושה אותו קצת יותר סמרטוט...
אבל בלי רטלין הוא לא היה יודע לצור קשרים חברותיים....
זה אחד מהקשיים של בעלי הפרעת קשב, אין מה לעשות
מחפשת פסיכיאטר שיתן כדור להפרעת קשב וריכוזברכה אפל

אני די בטוחה שבעלי סובל מADHD.

הוא לא מצליח להתרכז ליותר מדי זמן, המחשבה שלו לעיתים מתפזרת לכמה כיוונים, ותפוקת העבודה שלו לא הכי גבוהה

הוא גאון, וזה מחפה מאוד על הכל, כי הוא מצליח להסתיר את זה, אבל מי שמכיר מקרןב שם לב (הוא ניסה לפתוח פם את הדלת עם השלט של הרכב..)

לאחרונה נהיה לו הרבה עומס בעבודה, והוא מרגיש שהוא לא מספיק ממצה את היכולות שלו

מחפשת בשבילו פסיכיאטר, אפשר גם פרטי, שיתן לו כדור שיוכל לתת לו קצת פוקוס בחיים

אשמח ממש להמלצות!!

תודה

מקפיצה שוב, יש מישהו שיש לו מידע בעניין?ברכה אפל
אולי תכתבי איזור בארץ? שיוכלו לתת רעיונות…מרגול

דבר שני, אם יש תור קרוב לנוירולוג של הקופה אפשר לבקש ממנו. הרבה פעמים נותנים בלי בעיה.

בעיקרון מי שמורשה לרשום כדורים לקשב וריכוז זה נוירולוג או פסיכיאטר, ולאחר שיש מרשם קבוע רופא המשפחה יכול לחדש לך אותו מדי חודש בחודשו. 

קודם כל תודה שהגבתברכה אפל

אנחנו מהמרכז, ובגלל שזה נהיה לנו דחוף אנחנו מוכנים גם לנסוע רחוק

התור הקרוב בקופה הוא לעוד 3 חודשים

מה שכן, חשוב לי ללכת למישהו שיתן לי מענה תרופתי, ולא ינפנף ב"זה שום דבר"

מספיק נוירולוגadvfb

אפשר לקבוע דרך כללית/מכבי/מאוחדת איפה שאתם

אין תורים קרובים גם לנוירולוגיםברכה אפל
אני יודע שבאתר של כללית יש לפעמים אופציות יחסיתadvfbאחרונה

קרובות באיזורים יותר פריפריאליים

..ADHD

שלום,

אני רוצה לפתוח פורום סגור לאנשים שמתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז, יש לזה ביקוש? הייתם רוצים להצטרף?
אפשר גם במסר/ש"א.

הפרעות למידה והיכולת ללמוד בכל זאתאנונימי (פותח)
אוקי אני לא בטוחה עד כמה הפורום הזה פעיל בכלל ומי עשוי לקרוא את זה. אבל יש נקודה שחשוב לי להציף דווקא כאן. יש לי הפרעות למידה ( adhd דיסלקציה וגיסגרפיה ) ואם אתם בפורום הזה אז בטח גם לכם.
בזמן האחרון אני שומעת הרבה על כך ששופטים ילדים עם הפרעות למידה לא נכון כאשר מצפים מהם להיות טובים דווקא בלימודים טיפוסים. ההנחה היא שיש לילדים או מבוגרים עם הפרעות למידה יכולות ונקודות חוזק אחרות שלא קשורות ללמידה הקלאסית ושבכלל לא כל אחד חייב ללמוד. כל זה מאוד נחמד ואני באמת מאמינה שיש דרכים רבות להצליח בלי הלימודים ה"טיפוסיים". אבל זה לא אומר שאדם עם הפרעות למידה לא יכול להצליח בלימודים כאלה. לפעמים מרגיש שלי שבגלל שמזכירים לעיתים קורובות מקרים בהם אנשים עם הפרעות למידה הצליחו ממש במסלולים שלא כללו לימודים גבוהים יוצרים תחושה שרק ככה אדם עם הפרעות למידה יכול להצליח.
כשהתחלתי תואר ראשון מתתי מפחד ורק רציתי שמישהו יגיד לי שאני יכולה לעשות את זה .אבל כל מה ששמעתי הוא שאני לא חייבת להצליח ,או בכלל ללמוד . אבל אני כן רציתי ללמוד וכל הדיבורים האלה בכך שאנשים כמוני ( מה שזה לא אמור להיות ) לא *חייבים* ללמוד ולא מצפים מהם יותר מידי להצלחה רק הורידו לי את הבטחון .
ברוך ה בסוף כן למדתי ( וברוך ה עדיין לומדת ) ואת התואר הראשון סיימתי בהצטיינות. אז פשוט חשוב לי להגיד למי שכן רוצה ללמוד: זה לא חובה אבל זה מאוד מאוד אפשרי.
נ""ב
מצטערת על שגיאות הכתיב , אני דסלקטית ובדיוק התיקון האוטומטי החליט להתקלקל .
וואו.עפהאחרונה

וואלה.. מעורר מחשבה...

והפורום הזה באמת נראלי לא פעיל וחבל....

הפרעות קשב וריכוזענבר 2
איך מטפלים בהפרעות קשב וריכוז ללא ריטלין ?
יש תוספים טבעיים. אבל לא יודעת מה ואם זה מוכחאנונימי (2)
שמעתי שריצה מאוד עוזרת..והעיקר-לשמוח:)
תסתכלי באינטרנט בטוחה שיש להם מה להציע
חברה שלי הייתהוהעיקר-לשמוח:)
כל הזמן קמה מוקדם בבוקר (כמובן שישנה מוקדם) ורצה איזה שעה, לפי מה שראיתי זה מאוד עזר לה..
היא סיפרה שיש לה קשב וריכוז והריצה ממש עוזרת לה ואפילו מחליפה לגמרי את הכדור.. כי הריצה עוזרת לאזן את האדרנלין בגוף , לאנשים שהאדרנלין שלהם גבוה זה מאוד עוזר.. וגם גורם להם להיות שמחים לעומת הכדור, שהרבה פעמים גורם הפוך..
אכילה בריאה וספורט או תחביב אהוב, זה משחרר אנדרנליןHodaya11
אפשראנונימי (3)אחרונה
לנטרל רעשים מפריעים עם אוזניות עם מנגינות ללא מילים.
אפשר ללמוד למבחנים בקול ובתנועה למשל בהליכה בחדר.
אם רוצים טיפים ספציפיים שמתאים לך אםשר לפנות לפסיכולוג התנהגותי שמכיר את התחום של adhd
אשמח לעזרתכם למילוי שאלון לעבודה סמינריוניתנדיה
שלום, אנו עושות עבודה בנושא לקות למידה. נשמח לעזרתכם על מנת שנוכל לאסוף נתונים לצורך העבודה הסמינריונית מצורף קישור:
השפעת התמיכה החברתית על הדימוי העצמי
ריכוז בלימוד גמראyyl

הרגשתי שיש לי קושי מסויים בלימוד, בעיקר בלימוד גמרא, ורציתי לברר אם זה דבר נורמטיבי או שזה נובע מקו"ר, אז אשמח לשמוע (לקרוא..) חוות דעת...

 

כשאני לומד, בעיקר גמרא אבל גם לימודים אחרים, אני צריך ממש ממש להתאמץ כדי להתרכז! אפילו אם אין רעש ושום דבר, פשוט כדי להבין מה אני קורא! זה לא משהו חריף, פשוט מקשה...

ככה"נ אין לי קו"ר, אפילו עשיתי אבחון ויצאתי עם קשב טוב, ובכל זאת אני לא לגמרי בטוח.... לפעמים אני קורא ד"ה ברש"י ארבע פעמים ומגלה שלא שמתי לב למילה ממה שקראתי, לקח לי ללמוד דף גמרא רש"י אחרי שכבר למדתי אותו כמה פעמים, שעתיים וחצי! דף פשוט יחסית, וזה היה כמעט אך ורק לקרוא ולהבין, פשוט כל משפט כמה רגעים הייתי צריך "לתפוס את עצמי" שוב ולהתרכז. ואני לא ברמה של מתחיל...לומד הרבה זמן...

וזה ככה בכל דבר שאין בו סקרנות, אם זה משהו חדש ומעניין וקל להבנה אז הסקרנות עוזרת לי להתרכז ולרוץ, אפילו שעות רבות, אבל בחזרות וכאלה... ובגמרא גם לימוד ראשוני...

אני יודע שללמוד זה קשה ויש עמל תורה אבל התלבטתי אם זה נובע ממקום אחר, ונראה לי שכן... זה לא המאמץ להבין, זה מאמץ גדול לשים לב מה אני קורא, להתרכז... זה נשמע מוכר למישהו?

חשבתי אולי יש איזו נקודה מסויימת שלא בודקים באבחון רגיל ואולי זאת הבעיה...

התיאור מתאים לקו"ר אבל זה לא המצב היחידאצאצאחרונה

יש עוד הרבה דברים שיכולים לגרום לזה, אני ממליץ לעשות אבחון פסיכודידקטי, הוא הרבה יותר מקיף ומתייחס לכל קשיי הלמידה, הריכוז והחשיבה

יש כאן עוד מישהו שמרגישיהוקפץ

שהכדור מפריע לו לכוון בתפילה?

הייתה לי תקופה של כדור שגוי,שפרינצא בוזגלו

שהייתי צריכה להחזיק את עצמי שלא להירדם, 

אבל אם זו התחושה- כנראה שצריך להחליף כדור.

כדור אמור לעזור להתרכז, לא להפריע.

עוזר בשיעור ומפריעה בתפילהיהוקפץ


אז אני עכשיו על תרופה מאזנת.שפרינצא בוזגלו

היא ממש מגניבה- כאשר יש מחסור בדופמין והורמונים נוספים, היא מאיצה את ייצורם,

וכאשר יש עודף- היא מונעת מהם להיספג במוח.

אולי נעבור לפרטייהוקפץ


איזה כדור זה?עפה


יש לי פרטי, מוזמנת.שפרינצא בוזגלואחרונה


מישהו פה?אנונימי (פותח)


זה נראה שלא פעיל כאן..אנונימי (פותח)


אפשר להפעיל חוזרתאחרונה

אולי יעניין אותך