לכבוד חג מתן תורה ההולך ובאadvfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך כ"ט באייר תש"פ 21:12

מה הצורך ה'תורני' שלכם מבן/בת הזוג?

שידע תורה? שיקיים תורה (הלכה)? שירגיש תורה? (תפילה בדביקות, אנערף?)

מבין הדברים ה'תורניים' - מה תסכימו להתפשר ומה בחיים לא?

עד כמה אתם חושבים שאתה צריכים 'לבדוק את הציציות' של הצד השני? מה הדברים שקשורים אליך ומה הדברים שזאת עובדה פרטית שלו מול קונו בלבד?

מה בכלל השפעה לזה שבן/בת הזוג שלכם יהיה תורני - נוחות? אידיאולוגיה? שותפות?

 

 

יאללה שוטו!

חודש טוב!

 

שבוע טובקל"ת
עונה.
חשוב לי בחור תורני, אבל כמובן הכל יחסי וכל אחד עם ההגדרה שלו, אז אפרט מבחינתי מה זה אומר.
חשוב לי מישהוא שמקיים את ההלכה, ידע ורקע של תורה, בית של תורה שלא מתבטא בכמות השעות ביום שהבחור מקדיש ללימוד נטו של תורה. כן מישהוא שקובע עיתים ויודע לפתוח ספר.
קווים אדומים ברמה תורנית שעליהם לא אוותר- שמירת נגיעה, 3 תפילות ביום.(וכמובן שבת וכשרות שזה מה שמגדיר אותו דתי).
כל שאר הדברים נתונים לגמישות, אני בעד לבוא בראש פתוח. מה שכן, לא מחפשת מישהוא קיצוני ושמדקדק בכל דבר עד כדי קיבעון וחוסר פתיחות לשונה ממנו.
כל זה כמובן מאידיולוגיה וחינוך שעליו גדלתי ועליו ארצה גם לחנך את משפחתי לעתיד.
תודה, אז בעצםadvfb

חשוב לך שיהיה תורני בעיקר כי את רואה העניין של חינוך הילדים מול העיניים שלך?

כדי שהאבא ישמש דוגמא לילדים? לכן חשוב לך לחפש מישהו תורני?

גם, לא רקקל"ת
גם בשבילי
מה ז"א בשבילך?advfb

כדי שהנוכחות שלו תעזור לך להקפיד יותר על ההלכה?

לא ממש לאקל"ת
כי אני רוצה בעל כזה, כדי שיהיה לנו חיבור ושיח משותף. לא מבינה איך זוג יכול לחיות ביחד כשיש בניהם פערים ככ גדולים ברמה התורנית.
אחלה של דברadvfb


יותר שיקיים וירגיששוביה!

חשוב לי בעיקר שמירת הלכה. מחויבות להלכה. השאר פחות (לא חייב שיהיה גאון בתורה ולומד המון)

שאלה יפהמבשר שלום
תראה,זה לא רשימת מטלות יומית,זה צריך לבוא מתוך חיבור להקב"ה ולא מכפייה שלי,אבל בכל זאת אגיד מה אני מצפה.

3-5 פרקי תהילים ביום.
3 תפילות ביום-אם 2 אז שחרית וערבית.
ק"ש שעל המיטה.
תפילה כל יום על הבית והילדים שיהיו בעז"ה.
לימוד בספר חפץ חיים-שמירת הלשון,והשתדלות ככל היכולת לשמור על הדיבור נקי טהור.

מבחינת צניעות-כיסוי ראש כמו כולן-חס וחלילה פאה נכרית,חצאית או שמלה עד הרצפה,שרוול עד הסוף-או טיפה לפני.

אבל כל אלו זה מעשים חיצונים,שאמנם מעידים על רצון פנימי לשמור על הקדושה ועבודת ה'-אבל אני לא רוצה גוף בלי נשמה שרק מקיים מבחינה יבשה,אני רוצה כוונה אמיתית לקיים את דבר ה' ולעבוד אותו.

ועוד נקודה,לא שייך כפייה בדברים האלה-מן הסתם אני אצא עם בנות שמראש מתלבשות ככה,ולגבי תפילה וכל השאר אני יכול לבקש,אבל בסוף זה בחירה שלה-חוץ מפאה נכרית וחצאית מעל הברך-שלדעתי זה מעבר לגבולות ההלכה.
תודה על התשובה, קצת על מה שכתבת -advfb

פרקי תהילים - יש כאלה שמבטאים את היראת שמיים שלהם בלי ההרגל הטוב של כמה פרקי תהילים ליום.

פאה נוכרית - זה במחלוקת פוסקי דורנו. לכל הידוע לי כל עוד אין סנהדרין שמכריעה מה ההלכה, לגיטימי שיהיו מחלוקות בנושא.

ק"ש על מיטה - כמו מה שכתבתי על פרקי תהילים

לימוד חפץ חיים - ישנן עוד אופציות להתחזק בשמירת הלשון מלבד הפלפולים ההלכתי שמובאים בחפץ חיים. זה נושא בפנ"ע שלא אכנס איתך פה, בפרטי אם זה מעניין אותך..

זה כן.מבשר שלום
חשבתי שהשאלה היא מה חשוב לי,לא?
זה כל מיני נקודות שחשובות לי,ואני מעריך שיש כאלה שפחות חשוב להם.
לא שופט, חלילהadvfb

אם היא לא עושה בדיוק מה שאתה מצפה שהיא תעשה אז מבחינתך זה לא מתאים?

זה לא קצת חבל להפסיד בחורות נפלאות בגלל הרגלים אחרים? או בגלל שמשהו מסויים הם הולכות לפי פסק אחר ממך?

 

תראהמבשר שלום
זה לא זה לא פסול בדיעבד.
אמרתי שזה דברים שחשובים לי אבל אין כפייה-אם היא לא תרצה,אז לא,אבל זה לא אומר שנפרד או לא נצא בגלל זה..
לגבי כיסוי ראש ולהקל מהמשנה ברורה?-לגבי להקל מהמשנה ברורה ודאי שלא,וכן חשוב לי חצאית עד הרצפה. לגבי פאה נכרית אני חא אוחז כמו הרבנים שמתירים
תראהadvfb

חלק מהשאלה בשרשור היתה הדגש של מה ההפרדה של עיקר וטפל. מה אתה בחיים לא תתפשר ומה אתה מוכן להתגמש בשביל העיקר. מוזרה לי קנאות לפסיקת הלכה מסויימת, הרי אין מאן דפליג שמחלוקות זה דבר שקיים בעולם היהודי וזאת תופעה יהודית בעיקרה. מוזר לי ל לקבל דעה הלכתית של ת"ח ולהכיל את זה שיש כאלה שהולכים על פיו. אבל אני מבין את מה שאתה אומר..

נראה שאתה בונה מבנה אידיאלי מאוד ספציפי של יראת שמיים, שזה גם דברים שאני ממש לא תומך בו. בכל אופן, תודה רבה על התשובה.

אם יורשה לי להתערב..והוא ישמיענו

מה המטרה שלך בעצם בפתיחת השרשור?

כי שאלת מה אנחנו חושבים ומה חשוב לנו..

חחח מותר לך בשמחה advfb

שאלתי מה החבר'ה חושבים כדי שנוכל לראות מגוון של דעות ויהיה אפשר גם ליצור דיון על זה.

הדיון הזה מכניס אנשים לפינות לא נעימות לדעתך?

לדון על נושאים של לנ"ו זה חלק מהמטרה הכללית של הפורום לא?

אין לי מקום להביע את עמדתי ולהתייחס למה שחבר'ה אחרים אמרו? תמוה לי..

אני לגמרי בעד השרשור הזה,והוא ישמיענו

פתחת שאלות מעניינות, ואפילו חשובות.

אבל אם אתה פותח שרשור שאמור להיות נייטרלי, כמו שהצגת בתגובה הפותחת, לעניות דעתי גם אתה אמור לשדר נייטרליות

למה אני אמור להיות נייטרלי?advfb

איפה כתבתי שאני נייטרלי? הגיוני שתהיה לי עמדה בדבר אם חשבתי לפתוח שרשור.

למה מפריע לך שאני מביע את עמדתי ומגיב? (אולי באמת זה לא בסדר, אשמח אם תאיר את עיני)

 

(דווקא הביטוי שהבאתי בפתיחת השרשור "בדוק בציציות" רומז לעמדה שלי..)

אני יודעוהוא ישמיענו

שהביטוי "לבדוק בציציות" רומז לעמדה שלך,

אבל אם אתה רוצה לתת במה לאנשים להגיד את דעתם,

כדאי שלפחות הבסיס יהיה לשמוע את דעתם ולא לנסות לחנך.

 

ברגע שראיתי את הדיון מול קל"ת לעומת הדיון מול מבשר, החלטתי לא להגיב על השרשור. לא בטוח שאני שייך ל'דעה הנכונה'.

אני לא יודע אם אתה מעדיף את זה, יכול להיות שלא, אבל זה פשוט מעורר את השאלה ששאלתי- המטרה שלך היא לשמוע דעות אחרות, או לשנות אותן?

זכותו להתווכח כמו כל שנים אחרים בפורוםהָיוֹ הָיָה

זה שהוא פתח את השרשור לא נותן לו שום גריעותא.

ברור שזכותווהוא ישמיענו

רק שכשהוא עושה את זה, כדאי לציין בתור גילוי נאות את הקטע בשרשור

הוא פתח שרשור ששואל אותנו מה חשוב לנו, אז כדאי לשדר נייטרליות. בסה"כ עצה,

ברור שאני לא קובע כלום לאף אחד..

סה"כ השאלה שנשאלה על ידי היא- מה המטרה?

זאת פרשנות שלך לתגובות שליadvfb

אם אתה חושב שאני מתנשא על משהו ו'מנסה לחנך' אז אינני יכול להגיב כנגד טענה זאת מאומה. אך זאת נטו פרשנות שלך. זה בהחלט לא נעים שניק בא ומטיף. מסכים.

אני לא ראיתי את דברי כהטפה אלא כתגובה עניינית. יכול להיות שהניסוח לא טוב אם ככה חשבת. יכול להיות. אני ממש לא יודע.

 

להיפך - בתחילת השרשור שמתי את הכל כשאלה פתוחה כדי שאוכל להקשיב וגם להגיב על דברים של אחרים ולדון איתם. אם לא הייתי מעוניין בדיון ענייני הייתי ישר כותב את העמדה שלי. זה חלק מהעניין לגות אנשים לדיון. מי שלא רוצה לדון איתי לא חייב.

 

המטרה שלי היא כזאת - לשמוע ולהגיב. לקבל ולתת. משא ומתן. דיבור זה דבר הדדי. המטרה שלי זה הדדיות. יכול להיות, אני ממש לא פוסל את האפשרות, ש @מבשר שלום ישכנע אותי בסופו של דבר.

 

למה מעניין אותך לעסוק בכוונות שלי? מה זה רלוונטי? אם אני כותב דברים שיכול לפגוע באחרים - גם אם הכוונות שלי טהורות - זה לא ראוי. אם אני עם כוונות לא ראויות אך כותבים דברים ראויים - זה גם לא רלוונטי מבחינתך. לא?

קודם כל, אני שואל.והוא ישמיענו

לא קבעתי לגביך שום דבר, אין מה להתעצבן. שאלתי והצגתי שתי אפשרויות, ברור לכולנו שיכולות להיות עוד אפשרויות.

והסיבה שאני שואל, פשוט מאוד, כי אתמול כפי שפירטתי מהתגובה של מבשר שלום עצמו ומכל המהלך פה היה נראה לי שאתה לא רוצה לשמוע.

זה כן. - לקראת נישואין וזוגיות

 

משמע אני לא היחיד שתהה לרגע מה המטרה.

ואנשים שרוצים להגיב פה, אולי כדאי ליידע אותם מה הקטע של השרשור, לא? לא אני, אתה תגיד.

נראליקל"ת
הוא התכוון להגיד שאם ניסחת את השרשור בתור איזה דברים *חשובים לנו* בצד השני אז אתה צריך לצאת מנקודת הנחה שתקבל תשובות מגוונות של דברים שחשובים לאנשים אחרים ולא בהכרח חשובים לך או חשובים באופן אובייקטיבי ולכן אין לך מה להתווכח עם התגובות. כי אין פה צודק/לא צודק.
לגבי דברים עליהם אנשים פוסלים, על זה עוד כן אפשר להתווכח..
אחרי שאני שומע אנשים שחשוב להם דברים מסויימיםadvfb

אני דן איתם על זה. בסופו של דבר אני גם סיכמתי את דברי שבהחלט אם זאת הגישה שלו - אין מה להתווכח.

סבבהקל"ת
אדם שנוהג לפי פסק מסויים, ולא כחומרה אלא כעיקר הדיןהָיוֹ הָיָה

ברור שירצה שאשתו תנהג כמותו, ק"ו בנושא כמו פאה, שלית מאן דפליג שזה לא עניין ש"בינה לבין קונה".

 

למה שיתפשר על דבר כ"כ מהותי??

ז"א אם מישהי נוהגת כרב מרדכי אליהוadvfb

ומישהו נוהג כמו הרב עובדיה - הם לא יוכלו להקים ביחד בית נאמן בישראל?

איפה הגבול?

בדברים של מעיקר הדין - לא. לא לחינם קבעו חז"ל שהאשההָיוֹ הָיָה

הולכת אחר מנהגי הבעל.

אי אפשר להתנהל אחרת,

עצם המחשבה שלך על כך שיקום בית שהבעל פוסק לפי הגרע"י והאשה לפי הגרמ"א - היא כבר לא נכונה.

בית צריך להתנהל בצורה הרמונית.

 

ואם לרזולוציה של דוגמאות - אז כן, אני, ע"פ רבותי, סובר שפאה היא כמו בלי כיסוי ראש, איך בדיוק אתה רוצה שאחיה עם אשה שהולכת בפאה?

מקבל את דבריךadvfb

אני חושב שהיום עולם ההלכה הוא קצת שונה ולכן כן אקבל מצב כזה שבדברים מסויימים האישה נוגת ככה ובדברים אחרים הבעל נוהג אחרת.

הכנסת אותי לספק בעניין. תודה.

אני מעריך אותך על המשפט הזה: "הכנסת אותי לספק בעניין. תודה."הָיוֹ הָיָה


אוקימבשר שלום
תראה,מטבע העניין שלכל אחד יש את הדברים שיותר חשובים לו,ויש כאלה שפחות.
אני לא יודע אם זה קנאות כמו זה שאני לא רוצה שאשתי תלך עם כיסוי ראש שלא מקובל הלכתית(ע"פ רבותי).
אתה לא תשמע ממני זלזול או אי-הערכה כלפי מי שדעת רבותיו הולכים אחרת מרבותי-פשוט אני רוצה שאשתי תלך אחר רבותי בנושא כזה חשוב-וזה בשבילי קו אדום.
אני לא יודע אם זה מבנה אידיאלי של יראת שמיים כמו שזה דמיון של עצמי רק באישה-כלפי זה אני מסכים שאולי היא לא צריכה להיות "אני" בבת,רק שממה ששאלת הבנתי שהשאלה היא מה אני רוצה-אז עניתי מה אני רוצה..
עכשיו ראיתי מה שכתב @והוא ישמיענו,אז שכוייח לך.
בכל מקרה אתה יכול לשאול אם אתה לא מסכים,אני אשמח לענות.
תודה על התגובהadvfb

זה יחס מאוד מיוחד. מצד אחד אתה לא מזלזל בדעות אחרות ואתה לא טוען שהם 'לא לגיטימיות' מצד שני אתה רוצה שאשתך תנהג כפי הדעות שלך בלבד אע"פ ששאר הדעות הם לגיטימיות.

או שיש פה סתירה או שלא הבנתי את דבריך.. אשמח אם תסביר.

אוקימבשר שלום
אני סובלני כלפי דעות אחרת,הקב"ה נתן בחירה חופשית בשביל שכל אחד יבחר-לכן כל אחד עושה מה שהוא רוצה.
בתוך תחומי ההלכה-לי יש פסיקה ברורה,אבל אני משתדל מאוד שלא לדבר רע על בתי מדרש אחרים ועל דעות של ת"ח אחרים שאינם מסכימים עם רבותי.
הקב"ה נתן תורה לכל ישראל,לא רק לישיבת מרכז הרב-זה לא גורע כלום ממה שאני הולך בדרך של רבותינו הקדושים שממשיכים את נתינת התורה מסיני.
כתוב בגמ' שאישה שהולכת בלי כיסוי ראש אפשר לגרש אותה ללא כתובה-רבותי הורו-וזה באמת מקובל-שהפאות הנוכריות של היום אינם משיגות את המטרה של כיסוי ראש-צניעות,והרבה פעמים אישה עם פאה יותר יפה מאישה ללא פאה.
בנושא כל כך חשוב אני מכבד מי שעושה אחרת,אבל זה לא אומר שאני מסכים לעבור על דעת רבותי-שהיא שלא לשים פאה.
ודאי כשהרבנים הורו הם לא הורו לתלמידים עצמם,אלא הורו לתלמידים שככה יעשו הנשים שלהם-כך שאם אשתי לא תעשה ככה,אני והיא נעבור על דעת רבותי-שיהיו גם רבותיה..
יש נושאים שבהם לא מפריע לי שהיא תישאר לפי הרב הקודם,ולא מפריע לי אם היא תתפלל שנוסח אחר ממני-רק שכיסוי ראש שהוא נושא שרלוונטי כל יום,ומאוד חשוב-עליו אני לא מוכן להתפשר.
הבנתי, תודהadvfb


דווקא לי היה מוזראיכה

הקטע של ערבית, עדיף שתתפלל מנחה מאשר ערבית.

ערבית זה רשות אפילו לכם, הבנים.

 

@מבשר שלום

 

 

ערבית זה לא רשותוהוא ישמיענו

זה היה במקור רשות, כיום לגברים זו חובה גמורה, מאז תקופת הראשונים.

אבל באמת לנשים זה רשות

זה מה שהתכוונתיאיכה


מחלוקת ראשוניםצ'יאל

אם זה היה אי פעם רשות. ונפק"מ לנשים.

לא בטוחמבשר שלום
בערבית אומרים ק"ש-קבלת עול מלכות שזה דאורייתא,וגם מזכירים יציאת מצרים.
חוץ מזה שצריך 3 תפילות,אבל הזמנים לכל תפילה מדרבנן,וגם זה רק לדעת הרמב"ם,אבל הרמב"ן מודה שאם מתפללים מקיימים מצוות עשה דאורייתא.
טוב,איכה

לא ניכנס לדיון הזה כשאין לי מספיק ידע מול ביינשים

 

אבל אל תנעל על זה, כי אין הרבה בנות שמתפללות ערבית.

אבל יש הרבה דוסיות מאוד מאוד , למרות זאת. (גם כאלו שמתפללות פעם ביום)

 

ובע"ה שתמצא את המדויקת לך בקלות ובמהירות.

 

אמממבשר שלום
אמרתי כבר שזה לא נעול,ובכל מקרה אני יכול לבקש:)

תודה רבה,בעז"ה גם אצלך
אני לא מכירהקל"ת
אפילו בת אחת שמתפללת ערבית ביום חול
לי היתה תקופהחיות צבעונית
מאיזושהי סיבה זאת התפילה שאני הכי אוהבת/מתחברת אליה מבין השלוש.
יפהקל"ת
מעניין, בכולן זה אותה תפילת עמידה 😏
בקריאת שמע על המיטהצ'יאל

יש את שני אלה בכל מקרה. ומחלוקת אם נשים חייבות בכלל בזכירת יציאת מצרים.

 

לפי הרמב"ן מקיימים מצווה דאורייתא אם מתפללים בעת צרה.

נכוןמבשר שלום
פשוט זה מצד התפילה ועול מלכות שמים וק"ש על המיטה זה לא בשביל העול מלכות אלא בשביל ברכת המפיל.

נכון.
וואו וואוקל"ת
איזה רף גבוה
..מבשר שלום
היית בטוח שתגיע עקיצה שאני צעיר ולא מכיר בנות ולכן ..
בהחלטקל"ת
יש לי הרבה מה להגיד על דברייך, ואז ראיתי שאתה עוד צעיר אז הבנתי שזה יהיה חסר טעם
גם כשיהיה להם הרבה ילדים קטנים בעז"התפוחית 1
תרצה שהיא תתפלל 3 תפילות?
(מעניין.. )
בעז"המבשר שלום
תפילה זה חיבור ישיר אל הקב"ה,שאפשר לשפוך את הלב לפני מלך מלכי המלכים,והוא שומע ומקשיב רק לך.
זה עבודת ה' מאוד עוצמתית,ולכן היא חשובה מאוד.
ממהודעה
שיהיה ראש משותף וקו אחד לבית עם חיבור לדעת תורה אחת ושאיפה לחיות את התורה כתורת חיים גם במישורים הגשמיים (עד כמה שאפשר).

למעיישה- הקפדה על הלכה כמו שצריך וחיבור לתורה ולדעת תורה, זה לא הכמות של השעות כמו האיכות -עם קביעת עתים יומיומית לתורה, שחיים את זה ומדברים את זה ורוצים את זה גם אם לא תמיד מצליחים וגם אם נכשלים אז לפחות שומרים על הרצון והשאיפה לחיות חיים של תורה ומשתדלים להתחזק ולחזק אחד את השניה למטרה המשותפת.
, וכמובן ש@קל"תכתבה, זה גם בשביל השיח, זה נראה לי חלק מהתקשורת, שפה משותפת מעבר לעניין של איך הבית יראה מבחינת הדרך וחינוך הילדים וכו'.
....הָיוֹ הָיָה

שתהיה ברמה התורנית שלי, ועם גישה כמו שלי להלכה ול"הלכות דעות".

ברור שזה חשוב גם לנוחות-שותפות וגם כאידאולוגיה.

כמעט אין דבר שאומר עליו שזה עניין פרטי שלה מול ה', כי כל דבר הוא ביטוי של משהו יותר פנימי כמובן, אכן נפילה כזו או אחרת בעבירה כזו או אחרת - גם אם זה דבר שאני פחות נופל בו או פחות פעמים, כי אז זה לא ביטוי למשהו מהותי ולכן אכן זה משהו שלה מול ה', אבל גם זה בגבולות מצומצמים - גם כי בשלב מסויים, ולא כ"כ רחוק, זה הופך כן להיות ביטוי לדבר פנימי, וגם כי זה עוזר לחלק של האידאולוגיה, אבל לא תמיד לחלק של הנוחות, ברור שא"א לחיות יחד כשהפערים תכל'ס גדולים מדי.

תגובהadvfb

די הסתבכתי בקריאת מה שכתבת אתייחס למשפט הראשון - "כמעט אין דבר שאומר עליו שזה עניין פרטי שלה מול ה', כי כל דבר הוא ביטוי של משהו יותר פנימי כמובן" זה שכל דבר הוא ביטוי לעולם פנימי - זה דבר נכון מאוד בעיני. מאידך - לא הייתי מקבל את הנגזרת שלך מהנחת יסוד הנכונה הזאת. לא חושב שכדאי להתערב עולם הפנימי של הזולת - גם אם זה בן/בת הזוג. עולם פנימי זה משהו שרק הבנאדם עצמו עובד עליו. אם יש דברים שהיא מקלה בהם, אין לי שום עניין לשפוט אותה זאת עבודה שלה.

יש וישקל"ת
יש דברים שקשורים לעבודת ה' שלה אך יש מקום לאיש להתערב. לדוג אם היא תקל בכיסוי ראש? כשרות?
תגובהadvfb

אם זה נושא שקשור לצניעות שזה חלק מהותי מהזוגיות - אז זה כמו שהבעל יפר דברים שקשורים לצניעות. זה חלק מהברית. לכן אני לא רואה בזה רק אתגר דתי שלה אלא משהו ששופך אור על היחס בנינו.

כשרות - כדי לנהל משק בית אי אפשר שלא להקפיד על כשרות. זאת החלטה שמשפיע על אורח חיים דתי של השני ישירות.

אמת, לכן אמרתי יש וישקל"ת
אחדד את דבריךadvfb

מה שמשפיע על השני ישירות - כן. מה שלא - לא. (זה יותר עקרוני מ'יש ויש')

בדיוקקל"ת
"עולם פנימי" = מהות. ובהחלט ארצה שאשתי תהיה במהותההָיוֹ הָיָה

תואמת את עמדותי - לא?

מהות זאת מילה גדולהadvfb

יש דברים בנבכי הנפש של השני שזה שמור רק לו, ככה נראה לי.

אם נבכי הנפש שלו אומרים לו, לדוגמא...הָיוֹ הָיָה

לא לקום לקריאת שמע,

אז בן אדם עם נבכי נפש כאלו לא מתאים לבחורה יראת שמים!!

וכו' וכדו' וגו'

יראת שמיים זה דבר מאוד גדולadvfb

להכניס את זה על הקפדה במצווה כזאת או אחרת זאת טעות למיטב ידיעתי.

אנשים עוברים תהליכים ולא המדרגה העכשיוית שלהם מסמנת את היראת שמיים אלא התהליכים.

נכון, בהחלט צריך לשקול את זה בצורה הזו.הָיוֹ הָיָהאחרונה

של תהליכים ולא התנהגות נקודתית. אבל בתנאי שיש תהליך, יש שאיפה, וכו'.

שהוא לא יחשוב שאני באופן כלליי.על

 דתייה מדי לידו ושגם אני לא ארגיש ככה ..

הלוואי!

הכל יחסי..

שאלה טובה!שוגי~
חשוב לי מישהו שמקפיד על 3 תפילות ביום, לפני החתונה על שמירת נגיעה (בע"ה), שבת, כשרות וכ'ו.
לא דוס קיצוני. ממש לא.
אני מחפשת מישהו שמקפיד ומקיים והתורה היא תורת חיים בשבילו - אבל עם ראש פתוח. שידע להכיל מורכבויות שיש בתורה ולא ישר לצאת בהצהרות.
בעיקר מהגישה הגושניקית.
ושנהיה באותו הראש. זה מה שחשוב.
קובע עיתים לתורה. יודע ורוצה לפתוח ספר וללמוד.
לא אברך - זה לא מתאים לי.
לא יפה להעתיק ממניקל"ת
סתם🤪
חחחחח שוגי~
עכשיו קראתי את התגובה שלך, באמת דומה
מחוייבות לעבודה ולהתקדמות___

שלה, וגם שלי. שנהיה שנינו מחוייבים ל"צד התורני" של שנינו עד הסוף. בשאיפה להמעיט כמה שאפשר בעבודה פרטית, חוץ ממקרים חריגים.

השאלה איפה בדיוק כל אחד נמצא עכשיו בכל תחום תורני פחות חשובה בעיני, כל עוד הוא מחוייב להלכה באופן מוחלט, גם אם הוא לא תמיד מצליח.

דבר אחד נראה לי קריטי במיוחדadvfb

עולם מושגים, ערכים ושאיפות דומות. כל השאר (כמובן כל מקרה לגופו) - פחות קריטי לזוגיות.

 

דווקא התיאור של ה'דוס' כקפדן ומקפיד גם על כל מי שסובב אותו לא נראה לי משהו 'יותר דתי' או יותר חיובי. זה דווקא נשמע פחות דתי. סבלנות זה גם ערך דתי. 

תזכורתadvfb

גם לגברים יש רגשות

 

סופריקה

נכון ומדוייקאדם פרו+אחרונה
זה נהיה טרנד?הפי

לדבר עם בחורה ולברוח?

2 נשים שלוותי השבוע היו מפורקות מבכי עד כדי מצב של חולי.

אם אתם לא מתכוונים לצאת לדייט תגידו את זה מראש

ולא ברור לי איך גבר שמגדיר את עצמו דוס עושה שטויות כאלה.

ובעצם דוס או לא לא מתנהגים ככה

לא סתם שולחים הודעות בוואצפ לבחורה שהעבירו לך את המספר בשביל שידוך ..ואז בורחים .

איך זה גורם לשדכן גם להרגיש?

ולא סתם קובעים עם בחורה דייט ומבטלים באותו יום


 

שלא נתחיל לדבר על שגרירים/ שליש/ וחבריו

ששם בכלל פותחים הודעות מדברים ואז יום אחרי נעלמים .

מדוע?


 

אני תמיד אומרת אף בחורה לא כועסת שלא רוצים אותה בחורה כועסת כי הראו לה שרצו אותה (בואי נקבע דייט )

ובסוף הלכו בלי הסבר בבום


 

אני כבר התרגלתי לזה שיש כאלה שדיבורים לחוד ומעשים לחוד ..

ואני אומרת את זה בכאב אם אדם בוחר להתנהג ככה או ניצלתי.. עוברת הלאה ..

אבל לא כולן לוקחות את זה ככה

יש בנות שלא רוצות לשמוע על דייטים בזמן הקרוב בגללכם..


 

באמת קחו אחריות.

גוסטינג זה גועל נפש

אתם גועל נפש

 

השרשור מופנה לאדם שבורח/ מבטל דקה 90 בלי לזכור שיש צד שני לסיפור.

אדם אשר לא יודע לבטא את רגשותיו ..

נכון לא תמיד אפשר להביע מה אתה מרגיש אבל אפשר שיהיה לך עמוד שדרה . אל תגיד סתם דברים .. מזה??

(אפילו הודעת נימוס יהיה מתאים .. מצטער על הזמן שלך.. בכל זאת אני חושב שלא מתאים .קשה?

 אפשרי גם אם לא מסתדר הכל בסדר .מידות יש פה צד שני לעזאזל 

 

דרך ארץ

 

כנל הפוך!! כלפי גברים

 

מעצבן ממשארץ השוקולד
פעם אחת קרה ליאביעד מילוא

התחיל איזה קשר והבחורה נעלמה כאילו בלעה אותה האדמה

קרה גם הפוךבחור עצוב
דיברתי עם מישהי איזה שבוע ופתאום פשוט נעלמה מעל פני האדמה. לא הגיבה להודעות. כלום.


אחרי חודש פתאום שלחה הודעה משום מקום. הגבתי לה ביובש שתבין שלא מעוניין. 

תגיד לה ברחל ביתך הקטנההפיאחרונה
ההתנהגות הזו של היבוש לפני חודש לא היתה לעניין
עד כאןכְּקֶדֶם

מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה

וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד.  ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.

ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.

אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.

ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.


אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.

הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.



התוהו קדם לעולם. 

נוגע, לא נוגע

עצוב וכואב לשמוע

 

קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.

שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך

נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
מבטאת את ההרגשה
כואב ממשארץ השוקולד
מאחל רק טוב
חבר יקרכל היופי

עוד לא הגיע זמנך להיעלם.

הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.

הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.

האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?

אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.

כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.

אבל יש ויהיו רגעי אור.


אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.

אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.


מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.

חולה עליךךךadvfb

אחלה כתיבה

 

הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.

לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.

יש שני צדדים יראה ואהבה.

היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב. 

על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.

אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!

בהצלחהברוקוליאחרונה
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

תקשיב,מחפשת111

הרגישות שלך זה דבר מדהים וזאת המתנה שלך בחיים

שלא תעז לחשוב שאתה צריך להשתנות 180 מעלות בשביל מישהי

מה אתה אמור להבין מהקשר הזה? שהיא לא הייתה שלך כנראה

כי מי שתהיה שלך תאהב ותעריך בדיוק את התכונות האלה

זה לא סותר שאם יש דברים שאתה מרגיש צורך להתחזק בהם- ביטחון עצמי וכו'- תעשה את זה, במקביל לזה שאתה שמח ושלם עם מי שאתה

תתעודד, מי שתהיה שלך תבחר בך בזכות התכונות האלו והרגישות הזאת 

וגבריות אין לה הגדרה אחת. נכון שהיום מתארים גבר כקשוח, אחד מוביל שתמיד יודע מה לעשות וכו'- אבל זה לא שחור-לבן. יש הרבה גוונים באמצע וגם ברגישות שלך יש גבריות 

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות

יש להם גם קהילה פיזית?

בוודאיארץ השוקולד
תשאל בקבוצה איפה הם גרים ואיפה המניינים שלהם, לרוב זה סביב אוניברסיטאות לדעתי.
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

אולי יעניין אותך