הכשלתי אנשים בעבירה, איך אני מכפרת על זה?משתמש זמני
היי,
אני משתדלת להתחזק באמונה, ושמתי לב שיש משהו שדיי מפריע לי בדרך -
בעבר , בתקופה מסויימת, אני זוכרת שהכשלתי לצערי כמה וכמה אנשים בענייני צניעות (וכמובן גם נכשלתי בעצמי).
איך אני יכולה לתקן את זה?
איך אני יכולה לזכות את הרבים?

תודה...
היי, שלום לךאורות הכתובה
קודם כל, אני באמת מצדיע לך על התהליך שאת עוברת! את ראויה להערכה ממש.
דבר שני- זה מהמם שבמסגרת התהליך שאת עוברת, את רואה במבט אחר דברים שעשית בעבר. עד כדי כך שאת מתחרטת עליהם כל כך. את שמה לב באיזה מקום מדהים את נמצאת?

כואב לי שכואב לך. שזה מטריד את מנוחתך, שזה יושב עליך.
בהחלט יש לרגשות, לתחושות ולמחשבטת האלה מקום. זה מראה כמה המחשבות שלך טהורות וגדולות עכשיו יש לך המון על מה להיות שמחה בעצמך, ועל מי שאת, ואני מקווה שאת גם שמחה.

אני רוצה לשתף אותך במשהו שלי.
לפני כמה שנים פגעתי במישהו, מאד. חבר טוב, שנפגע מאד מהחלטה שקיבלתי.
לא אחרי הרבה זמן התחלתי לחשוב שעשיתי שגיאה.
אחרי תקופה, הבנתי כמה אגואיסט הייתי בהחלטה שקיבלתי.
ואחרי הרבה מאד זמן פתחתי אתזה איתו. מסתבר שהוא לקח אתזה משמעותית פחות קשה מאיך שלקחתי אני עצמי, אבל גלגלנו שיחה מאד מעניינת- מה המקום של 'תשובה' במעשי עבר שלנו? הרי מעשה מסויים שנעשה, אי אפשר להשיב. אנחנו לא יכולים לקחת את הזמן אחורה. וזה יכול להשאיר טעם מר מאד, תחושות קשות של החמצה ופספוס, ולהוליד תסכול שאי אפשר באמת למלא- כי לא משנה כמה זמן יעבור, לא נוכל לתקן נזק ספציפי שהתרחש במקום מסויים ובזמן מסוים.
אם שברתי לחבר שלי עיפרון, אני יכול לקנות לו עיפרון חדש.
יקר יותר, יפה יותר.
זה יעזור לו הלאה- אבל זה לא יתקן את העבר. זה לא יחזיר את העיפרון עצמו שנשבר, מנוחתו עדן.
זה אולי נשמע קטן בדוגמא הזו, אבל זה באמת נכון, גם בממדים רחבים וגדולים הרבה יותר. וזה יכול להוליד הרבה כאב.

ולקח לי המון המון זמן להבין, ותודה לך שהעלת אתזה, כי זה עוזר לי להפנים אתזה קצת יותר-

אנחנו לא יכולים לתקן את *העבר*. אנחנו לא יכולים להחזיר הזמן אחורה.
אבל היופי הוא- שאנחנו גם לא צריכים.
הקב''ה לא רוצה שנחיה בעבר.
הטעות שעשינו בעבר, לא נעשתה ב*עבר*-
היא נעשתה בנקודת זמן שהיתה ה*הווה* שלי לפני כמה זמן-
ובאותו הווה, באותו *עכשיו*- שהיה לפני איזה זמן-
הייתי במקום שונה. בהרבה בחינות.
בבגרות שלי. בהתפתחות שלי. בסיטואציה נתונה.
לא היו לי הרבה כלים שיש לי היום.
לא היה לי הרבה מה'אני' שאני היום. גדלנו מאז ב''ה. התפתחנו, החכמנו.
ובד''כ, דרכו של עולם, אנחנו לומדים מטעויות שאנחנו עושים בדרך. הם חלק בלתי נפרד מעיצוב האישיות שלנו. אני לא *שמח* שנפלתי, שפגעתי- אבל העצב שבא מתוך ההכרה במה שהיה- עיצבה אותי מאד, ויש לה חלק ומקום בלתי מבוטלים ממי שאני היום.

שבע יפול צדיק וקם. זו לא אמירה מתמסכנת. נו, איזה באסה, הוא מעפן שנפל, אבל אם הוא גם תיקן, אפעס- אז המצב סביר סך הכל, והוא כן צדיק.

לא. הוא קודם כל בן אדם. ובני אדם נופלים. כולם. לאורך החיים, כל אחד בצמתים ובמקומות שלו.
מה הופך מישהו לצדיק?
הבחירה שלו, הרצון שלך, גם להתעצם מהנפילה.
כל אחד נכשל, כל אחת נכשלת.
לא כל אחד ואחת צומחים מכך.
וזה מדהים מדהים מדהים שאת כן. שאת רוצה לצמוח.
שאכפת לך.

הייתי רוצה להציע לך, לנסות ולהסתכל על הדברים קצת אחרת.
נכון, נכשלת
נכון, אולי אפילו היית שותפה לכישלון של אחרים.
לא *הכשלת* אותם. לא כל האחריות עליך.
כל אדם אחראי קודם כל על עצמו.
אנחנו מקסימום שותפים, משתתפים, מ-סדר שני ושלישי.

ואת העבר הטכני, לא נוכל לשנות.
לא כי אנחנו רעים, או חלשים.
לא כי נכשלנו ואנחנו לא מצליחים לתקן.
לא כי אנחנו כישלון.

אבל אנחנו יכולים לבחור היכן למקד את הכוחות שלנו ברגע נתון.
במקום להסתכל על הנזק שנגרם בעבר, ומי יודע איך יתוקן-
אפשר לבחור ולהסתכל על המקום בו אנחנו נמצאים היום.
על הדרך שעברנו מאד-
במעשים, או אפילו רק במודעות וברצון שלנו. איפה אנחנו רוצים להיות.
ישנה אמירה יפה וטובה, שמלווה אותי הרבה-
במקום שהאדם מחשב, שם הוא נמצא'.

יש המון משמעות להיכן את רוצה להיות. להיכן את נמצאת כאן, עכשיו.
לאו דווקא פיזית.
מחשבתית, רוחנית, בשאיפות שלך, ברצון שלך.

ואל תשכחי את הנסיבות שהובילו אותך, אי אז, להכשל במה שנכשלת-
מקום בו גדלנו, אנשים שהכרנו, סיטואציה, מצב, ורגשות שליוו אותנו אז.
המון מהמשקל והמקום של בחירות והחלטות שלנו, ושל דברים שאנו עושים- לא נובע אך ורק מבחירה מלאה שלנו. ממאה אחוז החלטה עצמאית.
הבית בו גדלנו. החברה אותה הכרנו. אנשים שפגשנו, שהאמנו בהם, שהערכנו. או אנשים שלא.
את מבינה כמה 'נסיבות מקלות' יש סביבנו?

ואחרי הכל, אחרי כל מה שעברת- העלת פה כזו שאלה, כמו שכתבת כאן בפורום.
את מבינה איזו דרך מדהימה עברת?
איזו דרך מדהימה את עוברת?



ורק על הצד שמצפונך עוד לא שקט-
לכי תדעי,
אם תמשיכי בדרכך שלך, ובעוד כמה זמן- חודשים, שנים- יתקל בך מישהו מהעבר, שנכשל- בין היתר- יחד איתך.
והוא יראה את המקום בו את נמצאת- בסולם הערכים שלך, במה שמעניין אותך, במה שאת רוצה מעצמך, מהחיים שלך, מהזוגיות שלך ומהמשפחה שלך בע''ה-
לכי תדעי איך זה ישפיע עליו.
זו לחלוטין לא אחריות שלך למצוא אותם ולומר להם, או לגרום להם שישימו לב.
פרגני לריבונו של עולם שהוא מעביר אותם את המסלול המיוחד להם בחיים, ושיש לו את הדרכים שלו להביא אנשים למה שהם צריכים להיות, ולהיכן שהם צריכים להגיע

ו'איך לזכות את הרבים'?
תאפשרי לך קצת להמקד בהתפתחות שלך, בתהליך שלך.
לאט לאט ההזדמנויות תגענה מעצמן החיים כבר יזמנו לך.

ב"הצלחה רבה🌱
תודה רבה על התגובה המושקעת!משתמש זמני
מעריכה את הזמן והמחשבה שהקדשת,
שמחתי לקרוא את מה שכתבת,
- עודדת אותי מאוד!
איזה כיף לשמוע. תודה לךאורות הכתובה
הצלחות
וואו. לא קשורה לפותחת, אבל תודה על התגובה.בינה.
חזקת!
כיף לשמוע, שימחת, תודהאורות הכתובה
מה זה השטויות האלה?ami

 

היא שאלה איך לתקן וזו שאלה הלכתית שרב צריך לענות עליה רב, ולא פסיכולוג בגרוש 

שכותב דרשה רפורמית ואומר

לה עזבי הכל שטויות, תתקדמי כולם ככה. 

 

תשאלי רב איך לתקן.

 

לא קשקשנים באינטרנט.

 

בהצלחה.

 

 

 

 

גם אם הוא רב וגם אם לו, למה לדבר בזלזול?ישראלית!


מסכים שצריך לשאול רב לגבי "תיקונים" וכדומהפלונפון מירוסלב

אבל מותר ליהודי לעודד יהודי אחר, ואף אחד לא חושב שבהודעה הזאת מסע התשובה שלה נגמר.

מאידך, לא כדאי לזלזל ביהודי, גם אם הוא רק "ניק" במרחבי האינטרנט.

ולפעמים גם את זה צריך לתקן...

תיקונים זה הלכתית?איש השקים
איפה כתוב בהלכה שצריך תיקונים?
כתוב שצריך לעזוב את החטא להתוודות ולקבל לעתיד
אלה דיונים שמתחילים בראשונים מבעלי התוספותפלונפון מירוסלב

לא צריך לזלזל בזה.

אבל גם הם מסכימים שהעיקר זה וידוי חרטה וקבלה לעתיד.

יש על זה שו"תים שלמים.

ברור שיש "תיקונים" אבל זה ממש לא הלכתיתאיש השקים
יש הלכה איך חוזרים בתשובה ותיקונים לא חלק מזה
לא יודעפלונפון מירוסלב

כרגע הראש שלי לא מונח בסוגיה, אבל המקור לזה הוא בחילוקי תשובה במסכת יומא, ככה שברור שיש מקרים שצריך תיקון.

זה שהרחיבו את זה בתקופת הראשונים, זה כדי לכפר כנגד כדי שאדם לא יצטרך לחכות לרגע האחרון ח"ו.

אז לענ"ד, אם החילוק קיים בש"ס, זה הלכה.

אם כתוב בשולחן ערוך זה הלכה וגם בשס לא נראהאיש השקים
לי שמופיע תיקונים
לא הבנתפלונפון מירוסלב

יש ארבעה חילוקי כפרה, וכשהראשונים כתבו שיש לעשות דברים שמדמים אותם, זה בשביל להראות הכנעה כלפי ה' כדי שיתכפר גם בלי מוות או ח"ו שלא יתכפר אחרי.

המקור להכנעה, לבישת שק וכדומה היא בתנ"ך, הרבה לפני חז"ל. וזה ברור שאם התורה בחרה לכתוב לנו את זה, יש בזה עניין.

לא זוכר בע"פ, ולא יכול לעיין כרגע, אבל נראה לי שגם בהלכות תשובה לרמב"ם מובא עניין ההכנעה.

אין בהלכה תיקוניםאם יש תראהאיש השקים
וחילוקי כפרה הליכה בארץ ישראל במקומם
מה?פלונפון מירוסלב

לא הבנתי

אני טוען שבהלכה הפסוקה אין תיקוניםאיש השקים
ואם יש מבקש שתפנה אותי

אאל"ט יש איזה רמ"א על תיקון ע"י צדקה או תרומה לביהכנ"ס.הָיוֹ הָיָה

לא זוכר בדיוק.

ממה שעולה לי עכשיו בדיני תעניות יש כל מיני חשבונות על מנייניפלונפון מירוסלב

צומות עם מספורים מוזרים על פי ההיגיון הפשטני, בשולחן ערוך. וכמובן החישוב הידוע של הקונטרס היחיאלי על תענית דיבור. וגם תענית הראב"ד/רבנו יונה וכו'.

וגם נתינת צדקה שמעכבת את הפורענות שאמורה לבוא על אדם בגלל החטא.

 

מניח שיש עוד, זה מה שעולה לי ב4:20

מקסים!צהרים
(מותר לי בתור בן לומר 'מקסים'?)
בטח ימקסים אחד!אורות הכתובה
תודה
יש ספר 'שערי תשובה' לרבינו יונה (אחד מרבותינו הראשונים).ארצ'יבלדאחרונה

דבריו אינם בגדר תאורית התשובה, אלא כפושטם, הדרך לחזרה בתשובה.

המיוחד בספר שלו, שהוא מעגן את דבריו ישירות לפסוקים. עד כדי כך, שהגאון ר' עקיבא איגר, פסק את הספר להלכה.

כתוב נורא בהיר וברור, בהצלחה!!

אני לא רב או משהו ולא מתקרב לזה אבל...טרנטה
אני חושב שכל דבר שפוגמים צריך להתחזק לתקן באותו נושא, ולכן תקבלי על עצמך להתחזק בענייני צניעות ואני בטוח שזה יכפר לך
תלמדי לתפור ותתפרי שמלות צנועות למכור.חסדי הים
את יכולה לשתף בנחת את מי שהכשלת בשינוי הפנימי שחל בקרבך.

את יכולה ללמוד עם חברות על מידת הצניעות הפנימית וההלכות החיצוניות.
תודה. ואין לי קשר איתםמשתמש זמני
חלק מהם אני אפילו לא מכירה.

ומה זה הרעיון הזה "תלמדי לתפור"?!
מצטערת, אבל זה עיצבן אותי,
ולא רק בגלל הפן השוביניסטי,
אני לא רואה את עצמי תופרת שמלות עכשיו.
זה היה בצחוק על פי הגמרא יומא סו:. סליחה אם פגעתי.חסדי הים
זה בסדר משתמש זמני
לא קרה כלום
תתקני רק את הלבוש שלךתפוחית 1
זה שהם הסתכלו עליך כרגע זה קודם כל בעיה שלהם.
אני לא פוסקת הלכה כמובן..
לא אמרתי בדיוק באיזה עניין נכשלתימשתמש זמני
רק אומרת. אל תמהרי להסיק מסקנות.
מצערת. כך הבנתי וייתכן שלא רק אני..תפוחית 1
בכל מקרה ב"ה יש לנו דעת תורה, וכדאי לך לשאול רבנית שאת בקשר איתה במקרה הספציפי שלך מה לעשות
רבינו יונה לא מסכים (מי שלא אוהב דברים קיצוניים לא יכנס)חסדי הים
"וצריכה האישה שתהא צנועה, ונזהרת שלא יסתכלו בה בני אדם חוץ מבעלה - מפני שהמסתכלים בפניה או בידיה יורדין לגיהנם, והיא ענושה בעונש כל אחד ואחד מהם מפני שהחטיאה אותם ולא נתנה צניעות בעצמה ונכשלו בה."

אולי יש דעות אחרות.

@משתמש זמני לא באתי להגיד שזה נוגע אלייך, כי יכול להיות שזה לא המקרה שלך.
סתם הבאתי להראות שרבינו יונה סובר שזה גם אשמת האשה במקרים מסוימים.
עיקר הנפילות באות מפני שאינו מאמין בקלותה של התשובהמישהו כל שהוא

העיקר הוא להמשיך ולהתחזק ולהתקרב לה' מאהבה. לעיתים הצער על מה שכבר אי אפשר לתקן הוא רק עצת הייצר להכשיל את האדם ביאוש. אדם צריך לעשות את מה שבכוחו וביכולתו את השאר ה' כבר יעשה את שלו.

 

 

אורות התשובה יד 

ג.

 כשבאים לשוב בתשובה צריכים לדעת שאין שום מניעה בדבר. אפילו אותם כ"ד הדברים המעכבים את התשובה, תיכף כשמבקשים ובאים לשוב עליהם שוב אינם מעכבים. ואין לבטל שום נטיה של תשובה, לא קטנה שבקטנות, מפני שפלותה, לומר שאין הרעיון הקטן ראוי לפי מדתו שהאדם משער את עצמו, ולא את הרעיון היותר גדול, לומר שהוא גבוה יותר מערכו. כי הכל עולה ומצטרף ביחד לקומה שלמה ועולם מלא של תשובה, שהוא יקר, גדול וקדום מכל העולמות האחרים. 

ד.

 מה שמוטבעים לפעמים במניעות גדולות, בין בענינים שבין אדם למקום, בין בענינים שבין אדם לחברו, לא יעכב כלל את התשובה הרוחנית. וכיון שמבקשים לשוב אל ד' שבים. והאדם מתחדש כבריה חדשה. והציצים המעשיים, שצריכים לזירוז גדול לתקנם, יצפה עליהם תמיד לתקנם, ויסגל לעצמו מדת השפלות ביותר כ"ז שלא תקן איזה דבר בפועל, ממה שיש לו לתקן בדרך מעשי, וישתוקק לתקון השלם. וממילא יבא הדבר לידי כך שיעזרהו השי"ת לתקן הכל בפועל. אבל גם כשלא נזדמן לו עדיין התקון, בין מצד מניעות חיצוניות או מצד מניעות פנימיות, שעדיין אין רצונו תקיף כל כך, וההסכמה לדרכי התקונים המעשיים עדיין לא באה לו כהשלמה, מ"מ יאחז בתשובה הרוחנית בכל עז ואומץ, ויהיה תקיף בדעתו, שסוף כל סוף אחוז הוא בתשובה, שהיא ענין יקר מכל מה שבעולם, וירבה בתורה, במדות טובות, בחכמה ובהנהגה ישרה בכל מה דאפשר לו, וישפך שיחו בתפלה לפני קונו להוציא אל הפועל את חלקי התשובה שעדיין לא יצאו אל הפועל, בעבור עצמו ובעבור כלל ישראל ובעד כל העולם כולו ובעד התקון הכללי של השכינה, אור ד' בעולם, שיהיה בתכלית השלמות, וישתוקק שכל הנשמות תהיינה מתוקנות ונהנות מזיו השכינה, והכל ישבעו טוב ושפעת חיים. 

עשיית תשובה היא התיקוןמקץ

תוכלי גם לזכות את הרבים בעניין המסוים הזה שקשור להלכות צניעות או ללמד חברה קרובה

בורא עולם רוצה את הלב שלך
הכאב שלך כבר כיפר לך
תשתדלי לזכות בנות אחרות ולפקוח להן את העיניים שלא יעשופלונפון מירוסלב

טעויות דומות.

לענ"ד זאת התשובה הכי מעולה שיכולה להיות.

 

כמובן שכל זה אחרי וידוי, חרטה וקבלה לעתיד על כל מה שעשית. שיחה על זה עם אבא שבשמים, וגם שיעזור לך להבין איך לתקן. מאוד יועיל.

(:אתחירותי
טוב שמעי, אחרי התגובה של @אורות הכתובה אין מה להוסיף כמעט (-; (באתי לחזק ומצאתי מחוזקת)
כמו שאמרו כאן אין טעם להתבחבש בעבר, רק לעשות תשובה אמיתית וכנה ולא לחזור על טעויות..
אני יכולה להגיד שאני מאד מבינה את המעמד שלך ואשרייך לגמרי!
לכל עבירה ללא יוצא דופן יש תשובהLOMESHANE

בחובות הלבבות בשער התשובה הוא מאריך לפרוט כמה מיני חטאים שלכאורה אין עליהם תשובה. כגון אדם הגוזל מחבירו ואינו יודע ממי גזל, שעליו לעשות את המוטל עליו ע"פ ההלכה, במקרה זה - לתקן צרכי רבים. השאר - הקב"ה יתקן, אם ע"י שבדיוק הנגזל יהנה ממה שתקן, אם ע"י שיכניס בלב הנגזל למחול וכדו'. העיקר לעשות את מקסימום התשובה מבחינתך (כדי לדעתי לברר עם דמות תורנית יותר באלו מעשים יותר להשקיע במקרים הספציפיים שלך, אבל ככלל כל תגובה לא אמורה לגרום ליאוש חלילה. את עושה את שלך והשאר הקב"ה ישלים!). אשרייך וחזק וברוך!!!

(משום מה השלמתי את הכותרת 'לכל עבירה יש מוצאי עבירה'🤦)אורות הכתובה
מזמור לאל ידי
(קראתי את זה בטון של המפקד שלי...)
(תודה⁦🤸🏿‍♀️⁩)אורות הכתובה
התמונה שבחרתם לשרשור מאוד לא נעימה, מסכנה הבחורה שהצטלמה פלונפון מירוסלב


איפה אתה רואה תמונה בשרשור?הָיוֹ הָיָה


כשזה מופיע בצד וכו'פלונפון מירוסלב

מופיעה תמונה של בחורה מבולבלת, מסכנה

אם מישהו נכשל כי הביט לעברך- זו בעיה שלויעל 10

נשים לא מכשילות גברים, ושאף אחד לא יספר לך את זה

גברים מכשילים את עצמם ושולטים על היצר שלהם..

רוצים הם- שיתקנו את דרכיהם זו לא אחריות שלך

כבר היה מי שכתב כאן ככה, וכבר הביאו מה"ראשונים" ציטוטים אחרתהָיוֹ הָיָה


יש ראשונים ויש ראשונים- תבחר רק אתה למי לשמועיעל 10


כי הוא פוסק?פלונפון מירוסלב

🤔

כי הוא גבר- לו ההלכה היתה נקבעת על ידי נשים הכל היה אחרתיעל 10

יותר שיוויון ויותר סובלנות..

רחמנא ליצלן. דברי כפירה גמורים!!!!!!!הָיוֹ הָיָה


כשאמרו את זה לרב ליכטנשטיין בפאנלכי בשמחה תצאו.
הוא קם ואמר שהוא לא יכול להמשיך לשבת עם כופרים.
הדוברת שראתה את עצמה כהולכת בדרכו, הגיבה איך שהגיבה.
סיקרנת!!!הָיוֹ הָיָה

איך הגיבה?

יש לך מקור הפוך?????הָיוֹ הָיָה

או רק אידאולוגיה?

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוטאחרונה
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
מנייני קרליבך ברחבי הארץשפתותנו שבח

בס"ד

 

שלום וברכה אני מחפש קישור לרשימה הכי מקיפה של מנייני קרליבך או אם מתאים לכם מי שמכיר אשמח שיפרט פה בשרשור

מה שאני מכיר בירושלים יש כמה  קריית משה (שגם בבוקר קרליבך שזה מיוחד יפה וקצת ארוך) , 
כמה בנחלאות מעיינות, קול רינה , בקטמון יקר , בכותל ואולי עוד כמה.
יש בגבעת שמואל את המניין המפורסם של לכו נרננה 
בצפת יש כמה אני מכיר את בירב שממש צפוף ומיוחד שם.
אני מכיר שיש הרבה  ישיבות שעושות קבלת שבת קרליבך  מרכז בית אל  רמת גן  מניח שיש עוד הרבה שאני לא מכיר.

מחפש קהילות נוספות  בערים ובישובים שעושות קבלות שבת קרליבך שיש אווירה של שירה חזקה ונוצר משהו מיוחד. 
ועוד משהו קצת יותר נדיר קהילות שעושות בבוקר מניין קרליבך כמו בקריית משה למי שמכיר . 
אשמח לשמוע.

וואי לכו נרננה מדהימים!!צע
במודיעין יש בבית הכנסת "איילת השחר"נפש חיה.אחרונה
חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוטאחרונה


המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויקאחרונה
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניהאחרונה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

שנאת עצמית: "כי כמה שונאים יש לו לאדם, ובראשםחסדי הים

שנאת האדם בעצמו, כי האדם שונא לעצמו יותר מכל שונאיו"

(אמר דודי זקני רבי פנחס הורוביץ זצ"ל בדרשתו הידועה בשם 'כל המפרשים וספרי המוסר')

איך אתם מבינים את המשפט? איזה תחושות יש לכם סביב זה?

הוא מתאר הפרעה פסיכיאטרית כאילו זה המצב הרגילפשוט אני..

כלומר שנאה עצמית היא לא הפרעה בפני עצמה, אלא תסמין של הפרעות ומחלות שונות, בעיקר דיכאון מג'ורי והפרעות חרדה למיניהן.

או שהוא מדבר על בעיה נפוצה אצל רוב בני אדם, שרובנוקעלעברימבאר
מלאי ביקורת עצמית על עצמינו, אכזבה מעצמינו, תחושת פספוס, כעס על עצמינו על דברים שעשינו/לא עשינו בעבר, רגשי אשמה. או קנאה באחרים והרגשה שאנחנו לא שווים, או שאין לנו מה שצריך להיות, או תחרות עם אחרים והרגשת נחיתות
כן. הוא התעסק בזה בכמה מקומות לגביחסדי הים

מכמה היבטים לגבי קנאה וכעס שמבלבלים את הדעת.

בפירושו לתורה 'פנים יפות' בכמה וכמהחסדי היםאחרונה

מקומות מהיבטים שונים.

בכללי הוא כותב עמוק עם המון מקורות והסברים קצרים, וכדי להבין את השפה שלו ואת הרעיונות שהוא מנסה להעביר, צריך הרבה יגיעה. גם צריך להשוות בין כמה וכמה מקומות.

אתן לך דוגמית מהפרשה שהייתה:

"שענין הפגם שהוצרך לתקן הוא בחינת חטא עץ הדעת כמבואר אצלינו בהרבה מקומות, ופגם עץ הדעת הוא בג' בחינות קנאה ותאוה וכבוד המוציאין את האדם מן העולם [אבות פ"ד מכ"א], והוא נתקן ע"י ג' אבות שהם בבחינת אהבת ה' ויראתו ותפארתו כמש"ה [ישעיהו מט, ג] ישראל אשר בך אתפאר שהוא תיקון ג' בחינות אלו, והרמז לזה כי ג' אבות עם הכולל כמספר עץ הדעת".

ביקורת היא שנאה? אכזבה היא שנאה?פשוט אני..
הוא אומר שם בפירוש שזה לא אידיאליחסדי הים

כלל וכלל ושצריך להתגבר על זה, רק הוא מציין תופעה. הוא אומר בלשונו שדווקא צריך להפוך את המחשבות עלמא דחירות.

משפט נכוןשם פשוט

הרבה פעמים (לרוב) לאדם יש דימוי עצמי נמוך

זה גורם לו לשנאה עצמית, תיעוב עצמי מוסתר או יותר גלוי.

וזה הרבה ממה שהורס לאדם בחיים, זה התעללות עצמית.

בלי מודע האדם בעצמו מחבל לעצמו בחיים. 

כן. לצערנו זה קורה.חסדי הים
תהיות פילוסופיות של ליל סערהאוי טאטע!

הטוב


מה זה בעצם אומר שמשהו הוא טוב?

מה מגדיר משהו כטוב?

מה בעצם מיוחד בדברים טובים?

ומה בעצם אנחנו מתכוונים שטוב לנו?


מנסה טיפה להעמיק מה זה בעצם אומר הטוב הזה

זה מושג יומיומי אבל הוא חמקמק

אשמח למחשבות שלכם

את שלי אשתף בהמשך בעזרת השם ובלי נדר, כשהם קצת יותר יתבשלו

מעניין ממשאוי טאטע!

תודה


האמת שאני כתבתי טוב לא התכוונתי דווקא לטוב במובן של נכון מוסרית אלא גם לטוב במובן הנעים והמועיל

כלומר גם מסעדה טעימה היא מסעדה טובה למרות שאין בה שום דבר מוסרי

אבל ברור שהמוסריות היא גם חלק מהטוב הזה

כש...נחלת

כשחיים את האדם שאנחנו בכל המובנים. כשמחים בחלקנו אבל משתדלים

לדייק יותר במה שממלא אותנו סיפוק. בנתינה לעצמנו ולאחרים בצורה מאוזנת,

כשמצליחים להתגבר על משהו אצלנו, ולו אחת ליום ומבחינים בזה.

כשמצליחים לגרום למישהו (במיוחד במשפחה) שמחה. כשמצליחיףם

לבטא את הכשרונות שבנו, כשבסוף היום, כשמתבוננים אחורה, מרגישים

שהיום מוצה. היטב ולא בוזבז. מוצה נכון. כשזוכרים שהשם מלווה אותנו

תמיד בכל זמן ובכל מקום.

את אומרת הרבה דברים נכוניםאוי טאטע!
אבל אני מנסה למצוא איזה מכנה משותף יותר יסודי ושורשי
כי האל ציווה כמהר"ל, לא כמו הרמב"םחסדי הים
במו"נ, וגם הוא מודה כשעובדים את ה' ולא עוסקים בפילוסופיה, עושים את זה שהאל ציווה כמבואר במשנה תורה.
בהחלטנחלת

מותר לשאול ולתהות כפי שהיא תוהה (בליל סערה...). בטוחה שיש הרבה ספרי קודש שמדברים על זה והוגים בזה.

צריך למצוא אותם.  אולי תנסי לשמוע שיעורים של הרב אהרן לוי בהידברות. מאוד מתקבל על הדעת שגם הנושא

הזה עולה באחד השיעורים, או ביותר.  אפשר גם לשאול אותו בתגובות. הוא עונה, אמנם בקצרה, אבל זה יתן

כיוון מחשבה...

 

מה עם הרב נויגרשל? אם לא טועה, בימי שלישי בערב (22.00?). שואלים אותו כל מה שמעניין, מטריד,

מעלה תהיות....מאוד ממליצה. הוא גם יכול להפנות לשיעורים ו/או ספרים העוסקים בזה.

הוא עמוק וירא שמים ויודע ה מ ו ן.  

 

אולי אפשר לחפש גם באינטרנט , כמובן, עם ביקורת ולא לקבל כל דבר  - עם ביקורת ומחשבה.

להשוות לחכמינו, לדרך התורה.

 

בצורה שטחית אולי, שהטוב הוא הקב"ה. הוא מקור הטוב וכל מה שנובע ממנו הוא טוב.

ועדייןנחלת

מו"נ נחשב לספר פילוסופיה, לא?

כן. לכן שם הוא טוען שיש סיבות וטעמים למצוותחסדי הים
מה שמראה חיות רוחנית וגשמית בצורהחסדי הים
הרצויה לאל.
בתמצותבמשפנחלת

במשפט אחד, למצוא חן בעיני אלוקים ואדם.

 

אולי, זה הטוב.

אני מבין את זה בעומק כדברי דודי ההפלאהחסדי הים
כתובות קיא ע"ב: "וכמו שבקבלת התורה מסרו נפשם בדביקות להשי"ת וירד עליהם ט"ל והחיים, כן האדם בעסקו בתורה לשמה ומיחד כל איבריו וכל עצמות בחינותיו בעין השכלי לאמתות אחדות הבורא יתברך שורש נשמתו אז הטל הוא מחייהו ומתפשט בכל בחינותיו ובכל איבריו חיות פנימי, והוא שאמר הכתוב [דברים ד ד] ואתם הדבקים בה' אלהיכם חיים כולכם היום, רצ"ל כולכם כל בחי' רמ"ח איברים ושס"ה גידים מתפשט בהן מצות עשין ולאוין כמ"ש חז"ל את האלקים ירא זו מצות ל"ת ואת מצותיו שמור זו מצות עשה כי זה כל האדם באיבריו וגידיו ומחייה אותם. ומ"ש היום הוא ענין שאמר עולמך תראה בחייך שמרגיש בנפשו חיות פנימי הוא בחינת התחיה אשר יהי' לעתיד נגלה לעין כל."
טוב - טוב אנושי שמבטא את הטוב האלוקי המוחלטזיויק
נכון.נחלת
אם הבעיה היא שאתה לא נרדםשלג דאשתקד

אני מציע לך לקרוא את הדיאלוג האפלטוני הידוע "אותיפרון", או למצער לקרוא את "פרוטגורס". הם עוסקים ממש בנושא הזה.

אני לא בטוח שתצא מהם תשובה חד משמעית, אבל אני בטוח שתירדם די מהר

לכאורה ככל שמשהו הוא יותר קשור לחייםנקדימוןאחרונה
ככל שמשהו מוסיף חיים, בכמות או באיכות, אז זה טוב. ככה חשבתי פעם. זו שאלה עמוקה מאוד.


ולגבי איפה ה' בסיפור? ובכן, הוא זה שיצר את המערכת ואת האדם, ולכן הוא יודע מה עובד הכי "טוב" כלומר מה מתאים לחיים בצורה המושלמת.


מרגיש לי קצת שטחי, אבל אולי זה מועיל כנקודת פתיחה כלשהי.

אולי יעניין אותך