גן חדש דתי יותרנב"י
שלום לכם,
אני גרה במושב ויש כאן אוכלוסיה די מגוונת מבחינה דתית. כיום יש גן אחד במושב והוא גן דתי מאוד מאוד מקל בהקפדה על הלכות. לדוגמא: אמהות שמגיעות בלבוש קצר מאוד (גופיה ושורט), תכנים שמאוד מזכירים גן מסורתי ולא ממש דתי. יוצא מצב שמשפחות שמקלות מאוד בהלכה נהנות מגן קרוב לבית ומשפחות שמקפידות יותר ולא מצליחות להשתלב בגן מקפיצות את הילדים לכץגנים מחוץ למושב בעיר הקרובה שם יש גנים חרדים (ונתונים לחסדים בכניסה על בסיס מקום פנוי) יש גם משפחות שמעדיפות גן יותר דתי אבל בגלל שאין להן אפשרות להסיע מתפשרות ושולחות למינימום שבמינימום (בלי אירועים חברתיים או מסיבות וגם באים לאסוף מוקדם לפני שהגן נגמר).
החלטתי שאני מאוד רוצה לנסות לקדם פתיחת גן נוסף מקביל שתהיה אופציה בתוך המושב למי שמעדיף יותר הקפדה על הלכה ותכנים של תורה אבל אני מתקשה להציג את הבקשה בלי להכנס לפינה לא נעימה מול הגורמים שאחראים על האישורים. הם לא מבינים מה הבעיה של הדתיים המוגזמים שאנחנו שאי אפשר שהילדים ישתתפו יחד בגן הקיים. יש רוב משפחות ששייכות להעדפה של גן תורני יותר מוקפד אבל יש גם כמות לא קטנה של משפחות מהצד השני.
אשמח לשמוע עצה ממישהו שיש לו רעיון איך אפשר להציג צורך שיתקבל בלי לפגוע באף אחד.
לא מבינה למה זה צריך לפגועבת 30
אם היו הרבה הורים שהיו רוצים גן אנתרופוסופי זה היה פוגע?
יש קבוצת הורים, שחשוב להם משהו שלא קיים, אז כם רוצים להקים.
הלוואי והם היו חושבים כמוךנב"י
יש תרעומת למה אי אפשר להיות ביחד ומה הבעיה וכולנו יהודים וכו' וכו'...

בכל אופן אם יש לך רעיון איך להציג את הצורך בלי לפגוע אשמח לשמוע
זו בעיהבת 30
זה נכון עקרונית.
יש צד אמיתי מאוד שכולם ביחד באותה קהילה, אותו גן.
הענין הוא שכדי להיות באמת ביחד, כל צד צריך קצת לוותר.
האם הורים ''לייט'' מוכנים לוותר על משהו? לבוא לקראת ה''דוסים''?
האם אמהות שבאות עם גופיה ושורטס מוכנות להגיע בלבוש צנוע יותר כי הן מאמינות בערך של להיות ביחד?.
כי אם כן- אולי יש על מה לדבר. להחליט החלטות של ההורים לגבי נושאים כאלה ששני הצדדים באים אחד לקראת השני.
אם לא- אז אין כיסוי אמיתי לאמירה של ''למה לא כולם ביחד'' ..
אוי נו..משוטט
לייטים שכמוני כל יום מוותרים.
אם זה על בתי ספר שהפכו נפרדים בניגוד לחינוך שקיבלנו בבית או שאר הנפצות חדשות..

למה זה צריך להפריע למישהו איך האמא מתלבשת? הילד לא רואה אנשים ברחוב? זאת לא הגננת שמתלבשת ככה..

ואם זאת הדוגמא הראשונה והמרכזית כנראה שזה סתם התנשאות מעצבנת.
(על עצם התכנים יש מה לדבר)
גם דוסים שכמותי כל הזמן מוותריםבת 30
בעיני הויתור הכי גדול שלי זה בעניני כשרות שמשפיעים מאד חברתי44444
ואח"כ בנושא התרבות.
איזה ויותר את עושה בתחומים האלה?משוטט
במסגרות של הילדים שלי מביאים אוכל מהבית.44444
ב"ה במקום מגורי אפשר לסמוך על כשרות אצל הרוב אבל לא כולם ואין לי עניין להיות משגיחת כשרות.
זה הכי משגע אותי. כי זה משהו שקל מאד לפתור.
יש לזה המון השלכות חברתיות.
אני גדלתי בסביבה מסורתית הרבה יותר משל ילדי והיה לזה השלכות חברתיות קשות שאי אפשר לאכול אצל רוב הבנות.
ממש התחמקתי מלבוא אליהן הביתה.
בגיל גן זה יחסית קל. בגיל חטיבה- תיכון זה כבר ממש מסובך ומלכתחילה נמנעים מקשרים חברתיים כדי לא להגיע למצב לא נעים.
ברור שיש קשרי שלום- שלום ושיחת סמול- טוק אבל משתדלים לא להגיע מעבר ולא ללמוד למבחן אצל חברה בבית.
אבל לפחות בתוך מוסד הלימודים יש לזה פתרון ממש פשוט.

לגבי תרבות- הויתור ענק. בבתי הספר של הילדים שלי אין סינון לאינטרנט מעבר להכי בסיסי. וזה שבאחד הצהרונים הילדים קיבלו פעמיים בשבוע אינטרנט חופשי לשעתיים. בפועל זה המינימום של השעות.
בקייטנות שהיו בבתי ספר לא היתה מינימום אוירה דתית. בעיני המינימום לא להזמין אותה להופעה מוזיקלית יומיים לפני ט' באב. שיחה- משהו על 3 השבועות.
אבל זה לא העיקר.
העיקר הוא כל החשיפה התרבותית שאסור לך להגיד עליה כלום.
וזה לגמרי מחמיר עם הגיל.
שהיתה לי בת מצווה לא הסכמתי לחגוג.
הפער התרבותי היה מטורף (הרבה יותר מהיום). ב"ה ההורים שלי הציעו טיול. העניין נפתר.
אבל יש לזה השפעות חברתיות.
למשל- כל החברות הולכות לים מעורב.
שהייתי בתיכון רוב החברות שלו היו במסיבות ומעדונים- זה לגמרי משפיע חברתית.
ובכלל אתה רוצה שילד יהיה חשוף לתרבות מסוימת. זה תלוי בהורה עד גיל מאד מסויים. בגיל חטיבה- תיכון זה כבר לא עובד....
אתה גם לא יכול למנוע ממנו חברה.
או בדיוק זו התשובה שחיכיתי!נב"י
אז במקום להכנס ללמה משהו מפריע לנו, אשמח אם תוכל לענות לשאלה, איך אפשר להציג את הצורך בהפרדה מבלי שמישהו יפגע?

לא נכנסת לאם זה בסדר או לא. לי זה לא מתאים.
אבל..משוטט
ההבנה מה מפריע היא זאת שמשפיעה על היכולת לשנות.

אם זה משהו שהוא תלוי גן אז אפשר לומר שהתכנים לא מתאימים לך.
אם זה תלוי בדברים לא קשורים אז יפתחו גן חדש כולם יהו צדיקים מושלמים ואז יבוא ילד שאבא שלו רוצה שיקבל חינוך דתי יותר ואמא שלו הולכת עם גופיה רח"ל אז תסלקו אותו מהגן?

בקיצור.
אם תדברו על מהות אמיתית ולא תכנסו לאחרים לחיים יהיה יותר פשוט לקבל את מה שאתם רוצים..
בדיוק בשביל זה צריכים כמה גניםעמקאביב
לא מבינה למה אימא עם גופיה תרצה לשלוח את הילד לגן חרדלי או להפך
ילדים בגיל ארבע כן שמים לב. גם על כיסוי ראש ובטח על גופיה.
גן זה לא רק תכנים, זה גם אינטראקציה חברתית, גם רקע שילדים מביאים מהבית.
ומה נגיד גננת יכולה ללמד על צניעות אם חצי אמהות עם גופיה או על שבת אם חלק מהמשפחות לא באמת שומרים שבת.
ואבא מדוגמא שלך צריך להבין שזה לא מתאים להם כמשפחה.
ילדים רואים הכל.משוטט
ולא תוכלי למנוע מהם לראות. זה לא משנה איפה זה יהיה.

אם הגן דתי הגננת יכולה ללמד על צניעות. (לא שאני מבין מה יש לילדים בגיל הזה לדעת על צניעות אבל נגיד.. )
שבת? זה גן דתי אז כן. מלמדים על שבת.

ולומר לאבא מהדוגמא שלי שהילד שלו יקבל חינוך חילוני רק כי אשתו חילונית. זה לא רק מתנשא. זה נוגד את ישראל ערבים זה לזה..

ילדים רואים הכל, זה נכוןבת 30
אבל הם יודעים להפריד בין מי שהם לבין אחרים.
ילד דתי שרואה רכב נוסע בשבת מבין שזה משהו שאחרים עושים, והוא לא.
אבל יש הבדל בין משהו שרואים, אפילו אצל השכנים, אבל הוא לא אני, לבין אווירה ותכנים ומסרים בגן-שם הילד לגמרי מרגיש שזה חלק ממעגל ההזדהות וה''אני'' שלו.
שוב.משוטט
לכן אני אומר שיש הבדל בין התכנים של הגן.
לבין איך שהאמהות מתלבשות..

זה הבדל מהותי.
לא רציתי להכנס לזה אבל צניעות היא גם ערךנב"י
לגמרי רוחני אפילו כשהוא בא בעיקר לידי ביטוי באופן חיצוני.
אני לא חושבת שצריך לעניין מישהו מאיםה הילד בא ואיך נוהגים בבית כל עוד מתקיימים 2 תנאים:
1. ההנהגה של המוסד מספיק יציבה בדעתה ותדע להגיד שכך לא ראוי ולתת השפעה נגדית ברוח הערכים של המוסד כדי לאזן את ההשפעה החיצונית. אדרבה זה מאוד מוסיף לילד לראות התמודדות של אדם בוגר ומוערך כמו גננת או מחנך עם התנהגות שנוגדת את הערכים שהוא גדל עליהם.

2. שבשער המוסד לא נכנסת התרבות החיצונית שנוגדת את הערכים שהמוסד מקדם. נגיד, אמא שתלך בשמחה בבגד ים כל היום אבל בתוך גדרי ההלכה כשהיא מגיעה למוסד. אין עם זה שום בעיה.

כך, כל אחד מקבל את האפשרות לגדל את ילדיו בערכים שהוא תומך בהם בלי לנדות ולגרש אף אחד.
רק שהרבה פעמים זה ביחדבת 30
כי זו עסקת חבילה של תרבות ,מנטליות ותחומי ענין
לכן היא לא רוצה לפגוע בגן הקיים. בדיוק בשביל המקרים האלה.44444
למרות שממה שקרה בעיר הולדתי אני יכולה להגיד שמהר מאד ה"מתנשאים" התחלפו.
בהתחלה נעם היה לסגנון חרד"לי אבל פא"יניקי של פעם.
הם מהר מאד עברו לבית- יעקב.
ל"נעם" נכנסו משפחות דת"ליות לגמרי. סגנון תורני יותר אבל מאד מאד פתוח.
הם לאט- לאט עזבו את העיר.
ל"נעם" מהר מאד נכנסו המשפחות הדתיות שומרות שבת וכשרות כי בממ"ד המקביל כבר שומרי שבת במלואה ממש התמעטו....
העניין מאד מורכב מלכתחילה בגלל שאתה רוצה שכולם יקבלו חינוך דתי- גם חילונים שרוצים. פה בדיוק המורכבות.

היום אגב, בעיר מגורי יש המון לייטים בנועם. בממ"ד המקביל כבר הרבה לא שומרים שבת. הם נהפכו להיות ה"מתנשאים" שרוצים שלילדים שלהם תהיה חברה שומרת שבת.
בנוסף, זה תלוי תקופות אבל מבחינת ביה"ס עצמו היום אין הבדל ענק בין הממ"ד ל"נעם". ככה שלפעמים ההחלטה של ההורים בכלל לא מגיעה ממקום דתי אלא דרכי הלימוד, היחס לחריג וההתנהלות.
פתח תקווה?ארץטרופיתיפה
לא....44444אחרונה
בפתח תקווה יש עוד כמה "דרגות ביניים" בין נעם לבית יעקב......
בתי ספר של נעם ברוב המקומות הוכיחו44444
ש"סינון טבעי" מחזיק שנים בודדות.
אולי בירושלים ופ"ת המצב שונה בגלל גודל האוכלוסיה הדתית.
בשאר המקומות "נעם" זה ביה"ס שאליו נרשמים רב הדתיים באזור אבל לא תמיד הם מגיעים לחצי כיתה.....
ובגן זה יהיה עוד יותר נכון.
להרבה מסורתיים לא אכפת מה הכותרת. אם בגן התורני תהיה גננת טובה יותר או שבגן המקביל יתפסו את הגננת בהריון יהיו רישום של הרבה מסורתיים/ לייטים מאד.
בנעם בעיר בה גדלתי היו המון מסורתיים. לדעתי לרובם אין שמץ של מושג עד היום שנעם היא רשת תורנית.
מבחינתם יש הרבה "נעם" בארץ כמו "יבנה" ו-"רמב"ם" שהם שמות ממ"דים נפוצים מאד. הם אפילו לא חושבים שזו רשת. את רובם זה לא ממש עניין.
גם ככה גם בינם לבין הממ"ד הרגיל היו פערים. זה כבר לא היה להם משנה.
לבוש צנוע לא יקרהנב"י
והאמת גם ממש לא מרגיש לי נוח להגיד לה איך להתלבש. מבחינתי (בצער) יש לה זכות ללכת גם בלי כלום ואין לי חצי אמירה של שליטה עליה.
אם הם היו רוצים את הביחד ממקום של הידברות כמו שהצעת אני מאמינה שזה היה קורה, אבל זה לא המצב.

אני אנסה אולי את הזרם החינוכי בתוך הממ"ד שהוא יותר חרד"ל ונקווה לטוב
https://forms.gle/KykkyVH29ukDMQu3A סקר תענו ותיפרסמו1978000

ריבונות  סקר תענו ותיפרסמו

קודם כל, כדי לפתוח גן צריך מספיק ילדים.44444
בנוסף (וזה שמעתי מגורם במערכת) ברגע שפתיחת ביה"ס (אני מניחה אותו עקרון לגן) תביא ילדים מהחרדי לממ"ד יש סיכוי גבוה להצלחה. החמ"ד היום היום מאד פלורליסטי לכל הכיוונים וכן משתדל לתת מענה לכולם- ללייטי ביותר ולחרד"לי ביותר. יש להם ממש "מלחמה" מול המוכר שאינו רשמי (החרדי). לכן אם פתיחת מוסד תעביר מספיק ילדים משם לממ"ד סיכויי הפתיחה עולים.

זה לגבי הטכני.

בפועל אני לא מאמינה שאפשר לעשות דבר כזה בלי ויכוחים ומריבות אלא רק בדרכי שלום. בכל מקרה אם רוב הילדים לא הולכים לגן הנוכחי אז זה "קל" יותר.

אגב, במה מתבטא הגן ה"מסורתי" יותר?
כי בגילאי גן אני לא רואה הבדל אם הילד רואה את אמא של חבר שלו עם גופיה ושורטס שמוציאה מהגן או שרואה אותה בגן שעשועים במושב.
זה לא נראה לי מהותי בגיל הזה.
גם הרקע הדתי של שאר הילדים פחות משמעותי.
ואם בביה"ס הם ממשיכים עם אותה חברה אז בכלל כבר לא רואה עניין....
בגן בעיני משנה האוירה הכללית פחות הפרטים.
ביה"ס זה משהו אחר....
מעניין מה שאת אומרתנב"י
בעצם אני יכולה להשאר בזרם הממ"ד שזה בגדול הזרם של המועצה ופשוט לקחת מסלול חרד"ל נגיד. זאת אומרת שזה לא ניתוק ממש אלא יותר לשים דגש על דברים אחרים.
צריכה לבדוק את זה, תודה
ברמה העקרונית יש היום הרבה בתי ספר וגנים44444
בתוך זרם הממ"ד שהם מאד שונים אחד מהשני.
יש היום בתוך זרם הממ"ד גם גנים ובתי ספר ממש בסגנון חרד"ליומצד שני ממש לייטי שלא התקבל בעבר (הבנתי שבירושלים זה מאד בולט).
למשל רשת נעם היא רשת תורנית שפועלת בתוך הממ"ד. בתי הספר שלה הם ממ"דים.
אני יודעת על מקומות בהם פתחו גנים תורנים שהם ממ"דים.
אבל, ברגע שזה ממ"ד אין אפשרות לסנן.
בדר"כ הסינון הוא טבעי אבל הוא ממש לא 100% וגם ממה שרואים בהרבה בתי ספר של נעם שסינון טבעי לא מחזיק המון שנים. ובגן לדעתי לא יחזיק יותר מידי.
יש אפשרות בתור גן תורני לגננת בסגנון מסויים אבל על האוכלוסיה לא ממש אפשר לשלוט.
במיוחד שאת גרה במקום קטן.

לכן במקרה שנתת אני לא רואה עניין "להתחיל" עם זה. לא בטוח שהתוצאה תהיה שווה את זה.
ביה"ס זה כבר שונה לדעתי.
למה לסנן? אי אפשר לעשות תקנון מוסד?נב"י
נגיד שכל ההורים שמגיעים חתומים עליו, כמו נגיד החתימה על איסוף בזמן של הילד ומי שמאחר משלם קנס. לאסוף מקבץ ערכים מוסכמים ושיהיה תאום ציפיות ברור בכתב בתחילת שנה
אני חושבת שבכל ממ"ד היום הורים רשמית חותמים על44444
משהו בסגנון. בתכל'ס, לא ניתן לאכוף את זה.
גם אף אחת לא תתלבש במיוחד כדי להוציא ילד מהגן.
אני גם לא רואה עניין אם דקה אח"כ יראו אותה עם גופיה בגן שעשועים.
ברמת העקרון הממ"ד חייב לקבל את כולם גם מי שההורים של רוצחים.
מנסה ומחזקתרשש

את צריכה לגבש קבוצת הורים

תתקשרי באופן אישי לכל הורה שנראה לך מתאים ותבקשי תמיכה

למנהלים תגידי שרוצים גן חדש מסיבה X

הסיבה יכולה להיות גם משהו שולי שאינו לב העניין

למשל רוצים ארוחות מהדרין וזה יקר לדרוש מכלל ההורים לשלם על כך

תתפסי למשהו שאין בגן הקיים והוא מסמרות שאי אפשר להזיז

(עשיתי כך רבות בחיי בכל מיני עינינים שהתקשתי להסביר סיבה אמיתית)

 

והעיקר אל תראי מפני איש (גם לא מפני הנחמדים שאינם טורחים להתלבש צנוע למשל עבורך ורק רוצים שאת תוותרי עבורם)

חיילך לאוריתא!!!

יוגה עם פרשת שבוע לילדי מילואיםאיתי פ

אהלן, הכנתי סרטון של יוגה להורים וילדים לפרשת השבוע.

הוא מעולה לילדי מילואים/קבע כי יש בו המון מגע, עיטוף, הענקת ביטחון. ומתאים כמובן לכל משפחה, לא רק מילואים.

תהנו

יצירתי!תהילה 3>אחרונה
בהצלחה
אולפנה או תיכון בירושליםאילת אלישיב

מחפשת בירושלים אולפנה או תיכון דתי לבת שלי, מקום טוב וחם עם רמה לימודית טובה וחינוך טוב.

כן שמאפשר טלפון חכם ולק ג'ל. 

מציעה לך לשאול גם בפורום אמהות. בהצלחה בחיפוש!יעל מהדרום
אולי אולפנת חורב?הרמוניהאחרונה
אירועי תרבות בקהילה- מה הכי אהבתם?טליולה

קיבלתי תפקיד חדש יו"ר ועדת תרבות בקהילה שלנו

התקציב דיי דל 🤧

אשמח להמלצות למפעילים באירועי קהילה שהייתם בהם!


תודה!

מקסיםזיויק
באיזו קהילה?
אני אוהבת ערבי נשים שיש זמן לפטפט ולהכיריעל מהדרום
לק"י


יכול להיות יצירה קלילה, סתם ערב שכל אחת מביאה משהו טעים, אוכלים ומדברים.

ומציעה לך לשאול בפורומים פעילים יותריעל מהדרום
סיורים בגינות וחורשות קטנות מקומיות עם מדריכים,ירושלמית טרייהאחרונה

זה נקרא סיורי טבע עירוני. מגלים צמחים ובעלי חיים.

פיתות על הטאבון ביער..

זה עולה מעט כי זה רק תשלום למדריך.

סעודות שבת - קטסטרופה אבא פגום
עבר עריכה על ידי אבא פגום בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 16:30

אני סובל בשבתות, פשוט סובל, כל סעודה היא סיוט. יש לנו ב"ה 6 ילדים מגיל 3 עד 17 וכל סעודה היא בעיקר הקנטות בין הגדול לכולם. אני מכין דברי תורה, חידונים, סיפורים (כן, ניסיתי גם את "עושים עניין" של הרב יוני לביא) ופשוט לא מצליח להחזיק יותר מ 20 שניות. אני רק פותח את הפה הגדולים על הספה במקרה הטוב קוראים עלונים, או בחדר, נחים מחוסר עזרה בשישי.. אני מרגיש מועקה גדולה, תחושת כישלון, אפילו הקטנים לא מקשיבים לסיפורים.

יש למישהו עצה מלבד תפילה?

אני עובד עצות..

לצערי מוכר גם ליליפא העגלון

החלטתי בשלב מסויים להגיע לסעודה מתוך גישה פנימית: אין לי ציפיות מאף אחד. אני לא אחראי על אף אחד. אני מתחיל שלום עליכם אחרי הודעה מספקת, מי שלא רוצה שלא יהיה. אני מקדש - מי שלא נמצא שיקדש לעצמו או שלא יקדש בכלל. אחרי כל כך הרבה סעודות שבהן ניסיתי להחזיק בכוח, לשלוט בסיטואציה, להשליט ''צורה של שולחן שבת'' - חלאס, זה לא שווה את הכעס.

אלה ילדים גם של הקב''ה ומנקודה מסויימת שייקח אחריות... או כמו שרבי נחמן אומר: ''וכן כשמגיע שבת או יום טוב, אזי אני מוסר כל ההתנהגות וכל הענינים והתנועות של אותו השבת או היום טוב להשם יתברך, שיהיה הכל כרצונו יתברך. ואזי איך שמתנהג באותו השבת ויום טוב שוב אינו חושב וחושש כלל שמא לא יצא ידי חובה בהנהגת קדושת אותו היום, מאחר שכבר מסר הכל להשם יתברך וסמך עליו יתברך לבד''


בקיצור, לשחרר וזהו. לאורך זמן השחרור הזה מביא לשיפור במצב. 

תתרכז אולי בשירים וחוויה.זיויק

שיחות משפחתיות, צחוקים ודאחקות.

אולי התוכן מועבר בצורה מעיקה?

שיטה טובה, עובדת אצלנו:חירטטתי
להתחיל לשיר שירי עונג שבת, מניסיון זה מושך את אלה שעוד נשאר בהם קצת ניחוח של שבת ואלה שלא, כבר בעיה אחרת
מטורףזיויק
שחרר אותם…רינת 24

זה נשמע מאד מעיק.


למה לא פשוט לאכול ביחד, לפטפט ולספר חוויות מהשבוע שחלף?

אני מבינה את האידיאל שאתה רואה לנגד עיניך אבל נשמע שזה עושה יותר נזק מתועלת

מאוד מבינה אותךשם פשוט

מאוד מאוד מבינה אותך💔

מאוד כבר אמרתי?

אבל הכי חשוב שתהיה להם חוויה טובה משולחן שבת.

אל תכביד עליהם

תקליל

שישמחו בשולחן שבת, שיהיה כיף, קולות של צחוק, טעם מתוק וזכרונות טובים

א כלהעני ממעש

צריך שילד יזכור חוויה חיובית משבת , שולחנו, וכלליותו .

תשחרר

שיעור כללי תעביר במקום אחר

בנוסף שים לב יש לך טווח גדול של גילאים

אולי לא צריך ארוחה כל כך ארוכה?משה
יש דרך!!!אוצרי

יש דרך!! בגישת "שפר" להורות תוכל למצוא דרך לשפר את סעודת השבת, לשפר את מערכת היחסים בתוך הבית, להבין את הדינמיקה שבין הורים וילדים ומכאן, השמים הם הגבול. חבל לסבול כשאפשר ליהנות מגידול הילדים. גישת שפר, המפתח להורות אחרת. 

פרסומת?זיויק
לא מתאים לכל הורה, לא מתאים לכל ילד.טויוטה
מגפה כלל יהודיתטויוטה

אם כי ידיעה זאת, לא עוזרת במיוחד...

קח ממנו כמה טיפים. מנסיון.

 

1) תעלה נושא עם אמוציות לדיון, והם המדברים. ולא הקהל. אתה מנהל הדיון. 

 

2) תציב דרישה וציפייה, שאין שלילי בסעודה. רק חיובי !

 

3) תגרום לחוויה בשולחן, שירה חידונים וכו'

 

4) תעשה קואליציה עם שניים מהילדים בשירה או בדיון, השאר יצטרפו בהמשך.

 

5) תעשה קידוש מיד, אנשים רעבים הם אנשים עצבנים.... גם אתה.

 

6) תהיה אתה רק בחיובי ולא בשלילי.

 

8) תנמיך ציפייה, ותוציא מראש את כל התמונות והסירטונים והתיאורים מהידברות וכו' ששולחן שבת יש אוירה מדהימה ומשפחתית... לרוב זה לא כך, כל מה שבא ברוך הבא.

 

9) מסתבר שרוב הריבים הם על אותם דברים פחות או יותר כל שבוע, אוכל, מקום, וכו', תשב עם עצמך או אשתך ותפתור את הבעיות לפני שבת. [כגון חלוקת מקומות שונה]

 

10) בד"כ יש ילד אחד או שניים שהם עושים את הבלגן - תבודד אותם... בעדינות כמובן. ובלי לפגוע.

 

11) אם יש לך ילד עם הפרעת קשב ריכוז שייקח ריטלין גם בשבת.

 

12) אם יש לך הפרעה קח ריטלין לפני הסעודה ..... זה עובד. [וגם אם אין לך הפרעה.... זה עושה את העבודה...]

 

אם תרצה עוד, פנה אלי באישי.

 

כמה מוכר...arlan

לגבי ההקנטות- האם הן ממש מעליבות? האם ילדים יוצאים פגועים? אם כן זה (ורק זה) מצריך ומצדיק מלחמת חורמה. אם כולם בסבבה, תזרום.

לגבי זה שהילדים קמים- אנחנו מאוד קיצרנו את הסעודה תמורת זה שהם לא קמים.

 

משהאחרונה
לא מבין..יהולב

יש לך אחריות על דברים מסויימים, ולילדים יש אחריות על דברים מסויימים (כמו כל דבר בחיים).

נראה שאתה עושה את מה שלדעתך מוטל עליך.

אתה לא יכול לשלוט על אחרים (קדרא דבי שותפי..)

תזרום עם הדברים הטובים שאתה עושה ואל תפנה למקומות שבהם אין לך ממילא שליטה

כמה דברים:תהילה 3>

1. תדאג שלך ולאשתך יהיה כיף וטוב בשולחן. תיהנו, תאכלו טוב, תפטפטו בכיף, תספרו דברי תורה.

אנשים רוצים לבוא למקום שטוב בו, ושולחן שבת צריך להיות עונג, לא מטלה.

תנסי לשכול מכל שאר ההגדרות ופשוט לדאוג שיהיה לכם כיף, וכל השאר מפסידים...

2. אפשר להוסיף דברים שכיפיים לבני הבית, ואפילי לשאול מה אוהבים..

סבב של מה היה טוב השבוע, שירה ב2 קולות/סולו של שירים כיפיים והווי משפחתי.

3. לגבי הגדול שמקניט, זה בדרך כלל ככה או רק בסעודה? התנהגויות של הצקות או מריבות על מקום בשולחן זה מגיע מחיפוש מקום במשפחה, מתחושת מצוקה מול המקום שלי וכו.

כן כדאי לנתב אותו למקום שירגיש משמעותי, ושיש לו מקום ומשמעות במשפחה. אפשר לבקש ממנו להכין דבר תורה, לשיר איתך איזה שיר, לעזור בהגשה, או סתם לפרגן לו על משהו.

בכללי לשים לב שהוא בטוב, ומה קורה לו.

ילד שמציק זה ילד שמשהו מציק לו.

4. כמובן תפילות!!

מחפשת מטפל רגשי מומלץ מנסיוןבננה צהובה

הבן שלי בן 16. מתוק, אבל  עם חרדה חברתית ודימוי עצמי נמוך.
מחפשת מטפל רגשי ממש טוב באיזור פתח תקווה והסביבה.
אשמח להמלצות!
תודה רבה!!

מציעה לך לשאול גם בפורומים נוספים ופעילים יותריעל מהדרום

לק"י


אמהות

הריון ולידה

ועוד

אפשר דרך השרות הפסיכולוגי של פתח תקווהמתיכון ועד מעון

יש שם פסיכולוגים גברים מצוינים, אבל לא דתיים אם זה חשוב

עניתי לך בפרטי, אם עדיין רלוונטיחירטטתי
מה טעות?חירטטתיאחרונה
כמה עובדותאריק מהדרום

1. כלכלת ארהב היא כרבע מכלכלת העולם כולו.

2. כלכלת סין היא הבאה בתור עם כ-17% מכלכלת העולם כולו.

3. אחריה כלכלת גרמניה בפער משמעותי של כ4.3% מכלכלת העולם כולו

4. שלוש הכלכלות האלה יחד לבדן מהוות כמחצית מכלכלת העולם כולו

5. כשמונים אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במדינות G8 שהן היום G7 בתוספת רוסיה שממודרת כרגע מהמועדון.

6. 86 אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במועדון G20 שהם 19 המדינות החזקות כלכלית בעולם והאיחוד האירופי שנחשב לחברה בפני עצמה (כלומר יש נציגות גם למדינות אירופאיות נחשלות באיחוד)

7. כל שאר העולם מתחלק ב14 אחוז הנותרים

8. ישראל איננה חברה בG20.

9 סדר גודל של התלג לנפש בישראל הוא סדר גודל של תלג לנפש של גרמניה

10. אנחנו לא כמו גרמניה כי אין מספיק נפש, לא כי אנחנו לא מוכשרים או חכמים מהם אלא כי אין מספיק נפשות.


מסקנה שלי, הביאו ילדים זה טוב לכלכלה, שאו ברכה.


(זה איננו פוסט כלכלי ולכן לא נכתב בפורום חיסכון השקעה וצריכה, אני יודע שאני משקר ביודעין שקרים לבנים למשל לגבי התלג לנפש של סין ולא אכפת לי ואני לא נכנס לדיון על כח קניה כי זה לא פוסט כלכלי, רק שורת המסקנה חשובה לי פה וכל השאר לא מעניין אותי)

תמיד נהיה עם קטן יחסית לאומות העולם, "כי אתם המעטקעלעברימבאר
מכל העמים". אף פעם לא נהיה 70 מיליון כמו גרמניה, ולא בטוח שיש מספיק מקום בארץ ישראל המורחבת להיות כמו הסינים.


אף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם כי אנחנו עם קטן.


לכן הנביאים אומרים שבעתיד הגויים יסייעו לנו כלכלית כמו שהאומן והמניקה עוזרים לתינוק קטן "והיו מלכים אמנייך ושרותיהם מניקותייך"

ישראלאריק מהדרום

היא המדינה המערבית היחידה שהאוכלוסיה שלה מתרבה בעוד שאוכלוסיית המדינות המערביות האחרות צונחת.

ישראל היא מדינה שיש סיכוי לדור שלנו להזדקן בה בכבוד כי יש לה צעירים שישלמו מיסים למחלקת הרווחה.

כבר היום ישראל יכולה לקיים את התעשייה שלה ללא מהגרים (ברוב ענפי התעשיה, יש עבודות בבניין ובמוסכים ובסיעוד שזה יותר קשוח).

ישראל צפויה להגיע ל24 מליון נפש עד שנת 2100 ויש הערכות שזה יקרה עוד לפני כן.


בקיצור הבאת ילדים לעולם זה ברכה לישראל.

מסכים איתך שזה ברכה, פשוטקעלעברימבאראחרונה

לא נראה לי שיום אחד נהיה מליארד כמו הסינים.

 

ואם מתישהוא נמנה מליארד, אז הסינים ימנו 500 מליארד (ויגורו בכוכבים אחרים או לא יודע מה יהיה. ובכלל השאלה אם ארץ ישראל יכולה הלכתית להתפשט על כל העולם, או שהטבעים ישתנו בעתיד או הטכנולוגיה בעתיד הרחוק תאפשר לנפח את כדור הארץ או לא יודע מה יהיה). בכל מקרה תמיד נהיה עם שמהווה אחוז קטן כמותית מהאנושות, ואף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם

קראווניםיוני21

עד כמה ילדים זה מתאים


עם 2 ילדים איך זה?



כמה המחירים היום לקראוון בברוכין?


מערב השומרון



תודה רבה

תלוי בגודל של הקראווןעזריאל ברגראחרונה

אנחנו נכנסנו לגור בקראוון כשהיו לנו שני ילדים, ועברנו ממנו עם שלשה ילדים, והיה סביר.

לא זוכר כמה מ"ר הוא היה, אבל היו בו שני חדרי שינה - אחד לנו ואחד לילדים, שהיה בו מקום להשכיב את שלשת הילדים במרווח.

והיתה חצר גדולה שהילדים שוטטו בה בכל זמן שמזג האוויר איפשר את זה....

הבת שלי שאלה אותי. אבא למה יש לך קוויםאדם פרו+

היא מתכוונת קווים בעור.

אני חושב שאלו קמטים.


מה עונים לה?

אולי יעניין אותך