נדיר באיכות שלו אני מתכוון.
באיזה פאתוס ולהט הוא דיבר.
אני אוהב את האיש. כל כך מוכשר.
נדיר באיכות שלו אני מתכוון.
באיזה פאתוס ולהט הוא דיבר.
אני אוהב את האיש. כל כך מוכשר.
זה רע כי הוא לא אדם שקול והוא מדבר כמו ילד קטן - מתוך אמוציות.
צריך מנהיגים חכמים, ישרים ושקולים - בנט לא זה, לא זה ולא זה.
כפי שכתבתי: בנט תמיד יודע מה צריך לעשות בתפקידים של אחרים - משום מה, הוא תמיד נכשל בתפקידים שלו.
כשר כלכלה הוא כשל.
כשר חינוך, הוא כשל.
כשר ביטחון - הוא לא עמד בהתחייבויות שלו. (כשלון).
מה כן?
הוא תמיד ידע מה צריך לעשות בבריאות כשר ביטחון ובחינוך כשר כלכלה.
גאון...
כשר חינוך, המיקום שלנו במבחנים הפיז"ה ירד וציון הפסיכומטרי הממוצע של סטודנט להוראה הגיע לשפל של 488.
לא חכמה לתת בונוסים, הקלות, מועדים נוספים ועוד רק כדי שתלמידים יקבלו בגרות עם 5 יח"ל מתמטיקה - זה לא משנה את הרמה שלהם.
זה לצבוע קיר רקוב.
הוא גם לא נלחם בארגוני המורים - שהם הגורמים למצב הנוראי של מערכת החינוך היום - לא היה לו את האומץ.
כשר ביטחון בנט הבטיח שיש לו פתרון לעזה... מלונות קורונה זה רעיון נחמד שיושם במדינות שונות בעולם והוא אימץ אותו על חשבון תקציב הביטחון במקום על חשבון תקציב הבריאות.
אני כבר שמעתי שסמוטריץ' היה שר התחבורה הטוב אי פעם, בנט שר הביטחון אי פעם ושקד שרת המשפטים אי פעם... מעניין שמעט מאוד אנשים באמת חושבים כך לפי ההצבעה שלהם.
בעיקר מעריצים שלהם וגופי תקשורת שמעריצים אותם מנסים לפמפם את זה - ללא הצלחה.
כן, זה מצוין לדעת מה כל מי שלא אתה אמור לעשות - או לפחות הוא מסוגל לשכנע את עצמו שהוא תמיד יודע מה האחרים צריכים לעשות.
חבל שהוא לא יודע מה הוא עצמו אמור לעשות בתפקיד שלו...
הבנאדם לא שולט בכלום- זה עוד סיפור של מעריציו השרופים.
הבנאדם הוא כמו ילד בן 6 שחושב שהוא באטמן.
לא הייתי מעסיק אותו בתור מזכירה בביטוח הלאומי.
זה מדהים שביבי מאשים את כחלון, בנט מאשים את ביבי... איזה כיף זה להיות פוליטיקאי... תמיד יש את מי להאשים בלי לקחת אחריות.
אני עדיין לא ראיתי שום הישג מיוחד של בנט - אלא אם תמיכה בעינוי קטינים נחשב להישג.
אתה מאוהב בבנאדם ואתה לא מסוגל להודות שהוא מבצע פשעים חמורים.
מי הביא להישגים בעיני?
מעט מאוד פוליטיקאים - וזו הסיבה לכך שמערכת הבריאות קורסת, מערכת החינוך עלובה ומערכת הביטחון מסואבת בזמן שהמגזר הציבורי לא יעיל למרות שמחצית מתקציב המדינה הולך למשכורות שלהם.
בגלל זה עכשיו העצמאיים קורסים אחרי בסה"כ חודשיים של השבתה.
אני מחיל את אותם סטנדרטים על כולם.
נתניהו הוא ראש ממשלה כושל, לדוגמא וכחלון הוא אימבציל חסר אחריות.
איזה גופי תקשורת אוהבים את שקד? ערוץ 7, למשל... מקור ראשון ועוד.
גם שקד לא עשתה יותר מדי במשרד המשפטים - כפי שאנחנו רואים בכל יום ויום.
מבחני הפיז"ה הם המדד הטוב ביותר למצבה של מערכת החינוך.
ולגבי ציון הפסיכומטרי - כשהמורים שלך נמצאים כ-10% מתחת לממוצע הארצי - איזה ידע ואיזו חכמה יש להם שהם יכולים ללמד את הדורות הבאים?
מורה צריך להיות בעל יכולת להבין חומר לימודי כלשהו כדי להיות מסוגל להעביר אותו הלאה.
אלו הם פרמטרים מאוד חשובים.
מבחני פיז"ה תלויים בהחלט בשר החינוך.
שר חינוך שהיה נלחם בארגוני המורים, נותן אוטונומיה ניהולית למנהלי בתי הספר ואפילו, שומו שמיים, מתחיל פיילוט של שיטת השוברים (כפי שבנט אמר שיעשה לפני כינסתו לתפקיד) - היה יכול בתוך 5 שנים להקפיץ את ציוני מבחנים הפיז"ה של התלמידים.
אבל בנט העדיף פופוליזם בדמות הקלות כדי למשוך תלמידים ל-5 יחידות למרות שהם לא באמת ברמה הזאת.
סייעת שניה בגנים זו שטות. לשפוך עוד כסף על מערכת שרק יודעת לבזבז אותו.
הבנאדם לא שולט בשום חומר - "נכון לא נכון, דבר בביטחון". זה מה שבנט עושה.
למען האמת, אף אחד לא באמת שולט בחומר בנושא הקורונה כי אין לנו מספיק ידע על המחלה.
הוא רוצה ליישם כאן את מה שעשו בסינגפור אבל סינגפור היא אחת המדינות העשירות בעולם עם מערכת הבריאות היעילה בעולם (כי המדינה מממנת רק כ-30% ממנה והיתר פרטי).
זה רק מראה עד כמה בנט לא מבין שום דבר.
עוד מישהי לנגב לזאטוט את האף.
פיז"ה זה מדד בינלאומי השוואתי. אין מדד טוב מזה.
אתה יכול לנסות להתכחש לזה, אבל זו המציאות.
ואין עליות וירידות - אלא רק ירידות וירידות.
ולמציאות לא אכפת מה נראה לך כ"יכולת אמיתית" - יכולות בודקים במבחנים.
זה המבחן אולי החשוב ביותר.
וכאמור, אנחנו רק מתדרדרים - ובנט לא עצר את הירידה, כלומר, הוא נכשל.
כולם בודקים וכולם שוקלים את המידע שהם מקבלים. להגיד שרק בנט עושה את זה, זה פשוט מגוחך.
זה נהדר שהיו לו תכניות לרכוש דברים - מאיזה כסף בדיוק? מהבור של ה-90 מליארד שנכנסנו אליו?
אתה חושב שהוא היחיד שחשב על זה? פשוט מי שנמצא בממשלה, מבין שיש דברים שפשוט אי אפשר לממן.
אי אפשר ליישם את מה שקורה בסינגפור בארץ כי ישראל היא לא מדינה עשירה כמו סינגפור.
סינגפור היא מדינה קפיטליסטית ואנחנו, אבוי, קולחוז סובייטי.
הוא כושל כי הוא כושל.
זה שהוא גם תומך בעינויים, רק הופך אותו לאדם איום ונורא - אבל זה לא קשור לעובדת היותו כישלון.
כלומר, אני לא מולטי מליארדר - אבל בקטנה...
לא, אתה לא יכול לבחור לפעול כמו סינגפור - אחת המדינות העשירות בעולם, בזמן שאתה ישראל - אחת המדינו העניות בעולם המערבי.
לפעול כמו סינגפור עולה כסף.
אין לנו את הכסף הזה.
אתה יכול לבנות יופי של מכונית - אבל אם אין לך דלק, אז איך תתפעל אותה?
כשבנט נכנס לתפקיד שר החינוך, היה מבחן אחד. בסיום הקדנציה שלו, היה מבחן שני.
התוצאות התדרדרו.
איך שלא תסובב את זה, מדובר בכישלון.
סה טו.
יש ביקורת על מבחני הפיז"ה רק במדינות שנכשלות בהם.
תירוצים יש למכביר - העובדה היא שילדים בארץ לא יודעים לקרוא ולא יודעים את לוח הכפל - שלא לדבר על אלגברה בסיסית.
הסיבה שיש כאן סטארט-אפים היא כי יש שכבה דקה של אליטה מאוד חכמה ומאוד עשירה שמממנת לילדים שלה שיעורי עזר והעשרה.
בתור מי שמכיר את עולם הסטארטאפים מקרוב מאוד מאוד - ככה זה עובד.
אה, ובגלל מוסר העבודה המטורף של העולים מרוסיה והצורך שלהם להיות הכי טובים בהכל. חצי מההייטק טק בארץ קיים בזכותם.
אני לא עושה כאן תחרות - רוב הפוליטיקאים הם כשלונות קולוסאלים בזכות עצמם ואין צורך להשוות ביניהם כדי להחליט מיהו הכישלון הגדול ביותר.
בנט הוא כישלון.
כץ - עוד איכשהו מנסה לשחרר פה שווקים אבל חובת ההוכחה עדיין מוטלת עליו.
כולם למדו והבינו מגורמי המקצוע - הם פשוט לא פופוליסטים חסרי אחריות שאומרים "טוב, אנחנו צריכים לשפוך כסף שאין לנו" כמו בנט.
זה הכל.
המבחנים האלה קיימים כבר 20 שנה.
ניתן לבדוק האם הבוגרים של מערכות החינוך ה'מוצלחות' עומדים בקדמת המדע וההייטק.
אתה חושב שהדור הצעיר של החוקרים באקדמיה בטייוואן הם מהמובילים בעולם, יותר מקנדה בריטניה וארה"ב, למשל?
שהמחקר וההייטק בפולין, יותר מתקדם מאשר בישראל?
מה מייצג יותר מאשר מבחן השוואה בינלאומי?
קודם כל, האקדמיה בטייוואן ודאי לא נופלת מהאקדמיה בישראל. וגם האקדמיה בקנדה, בריטניה וארה"ב.
דבר שני, להסתכל על 3% מהאוכלוסיה (אנשי פיתוח בהייטק) שהצליחו למרות מערכת החינוך - ולא בזכותה - ולהשוות אותם לפולין, זו פשוט טעות.
באופן כללי, בוגר בית ספר ממוצע בישראל יוצא עם הרבה פחות ידע וכישורים ממקבילו ברוב מוחלט של מדינות המערב.
אני יכול לעשות בדיוק את מה שכתבת שאני לא יכול לעשות. למעשה, זה מתבקש:
מערכת החינוך על הפנים כי המורים הם בררה ובדיוק בגלל זה אני מזלזל בהם בצורה הזאתץ
אם הם היו טובים, לא הייתי מזלזל בהם.
אני בטוח שהמערכים בגנים הם קשים ודורשים מאמץ כביר: לתת לילדים צבע ונייר כדי לקשקש, להראות להם איפה הקוביות... אף אחד לא שולח את הילד שלו לגן בגלל התכנים והידע שהוא רוכש שם.
מחקרים לא מראים את מה שאתה טוען - אם אתה רוצה לטעון משהו כזה, כדאי שתשים קישור.
מחקרים מראים שבד"כ כשאנשים כותבים שמחקרים מראים משהו - אז אין באמת מחקרים כאלה...
בכל מקרה, אין אף מחקר שיערבב בין בתי ספר וגנים.
אתה רוצה לטעון שיש מחקר שמראה שיש קשר בין יחס אישי בגן לרמת ידע והתפתחות - אני מרים את הכפפה: שים קישור למחקר כזה.
הילדים של היום לא יותר חכמים מהילדים של לפני 30 שנה.
ממש לא.
גן ילדים זה בעיקר לשמור על הילדים שלא יפגעו בעצמם ולדאוג להם לתעסוקה.
כן, עושים להם פעילויות העשרה, אבל סייעת נוספת זה כ"כ משמעותי.
מחקרים... שים קישור למחקרים הללו, בבקשה.
גם היום הגננת יחד עם הסייעת עסוקים בטיפול פיסי בילדים ובשמירה עליהם.
ההתפתחות שלהם מגיעה מאינטרקציה אחד עם השני ומההורים שלהם.
לא מבין איך קישרת בין זלזול בפיסיקה גרעינית לבין נחיצותה של סייעת - אבל אולי זה קשור לזה שבגן בו למדת לא היתה סייעת לגננת וזה פגע בהתפתחות שלך...
והאנגלית שלי טובה משלך.
אני מבטיח.
לפני שעזבתי את האקדמיה.
שכאטה? זה לא חוקי... עדיין...
הוא בפיסיקה. (גם פיסיקאים שהם לא מהתחום שלי לא יבינו אותו).
אגב, בזכותו יש לי מספר ארדש 4, שזה די נדיר עבור אנשים בגילי.
ואני מאוד מקווה שאתה לא מנסה לבנות מאיץ חלקיקים אצלך בבית.
זה לא רעיון טוב.
וכבר יש כזאת.
כתבת:
"מחקרים מראים שיש קשר הדוק בין כמות תלמידים בכיתה ו/או יחס אישי של מורה/גננת לרמת ידע והתפתחות אישית כבר בגילאים מאוד צעירים".
איפה יש שם משהו שקשור לזה בגילאי הגן?
תודה.
עיין בבקשה בעמודים 5-6, 8-9, 11, 34, 45.
רק להבהיר, על פי המאמר יש מושג שנקרא "איכות החינוך". זה בין השאר מורכב ביחס של גננת וסייעת לילד. ככל שהיחס קטן כך איכות החינוך גבוהה. זה מובא שם גם.
כתוב לך במפורש שמחקרים מראים על קשר לעליה ברמות הכנסה, עליה בכישורים חברתיים, השכלה גבוהה וכולי.
קודם כל, זה נייר עמדה ולא מחקר. הנייר מתיימר לסקור מחקרים אבל מתווה קווים מאוד כלליים.
למשל, בעמודים 5-6 מדובר על ילדים עם מנת משכל שנמוכה מ-90 או 75 ועל "חינוך איכותי" כשאין הפרדה בין גורמים שונים כמו איכות כח האדם לבין היחס בין מטפלים לתלמידים.
מצוין שם שזה חשוב - אבל לא ברור על סמך מה הגיעו למסקנה הזאת.
אני מכיר מחקרים שהראו שגודל הכיתה הוא שולי ביחס לאיכות המורה - וכמובן שאיכות המורים יורדת ככל שיש יותר מורים כך שלמעשה, קבוצות קטנות הרבה פעמים פוגעות דווקא בהישגי התלמידים. (אבל אלה מחקרים שנעשו בגיל בית ספר).
בכל מקרה, אני מחפש מחקר שמראה שבהינתן כח אדם באיכות דומה ודמוגרפיה דומה, הוספת סייעת שניה שיפרה את הישגי התלמידים בבגרותם או השפיעה עליהם לטובה בצורה כלשהי.
בנוסף, אפילו בנייר העמדה הזה מופיע מחקר שטוען ש"המחקר מצא, שמצב סוציו-אקונומי וכן טיפול אימהי הם המנבאים הטובים ביותר להישגי ילדים בכל התחומים".
בעמוד 45 לא מצאתי שום דבר רלבנטי וגם לא בעמוד 34.
לא השתכנעתי.
די שרוטבינתיים, אני לא זה שמערבב בין גנים לבתי ספר...
אבל חשוב: אנחנו מדברים על גילאי הגן - לא בית ספר.
שקד היא סוג של מושא הערצה.
הם הסיבה לכך שאף אדם מוכשר לא רוצה להיות היום מורה וזו ברירת מחדל עבור אנשים שאין להם כישורים לעשות שום דבר כולל הוראה - רק שבגלל המחסור במורים, כולם מתקבלים...
שר בטחון במשרד הבטחון
שר האוצר במשרד האוצר
וכו וכו
אם איש המכירות יודע מה המנהל חשבונות צריך לעשות ומה החשמלאי צריך לעשות. זה לא לחשוב מחוץ לקופסה זה לדחוף את האף לעניינים לא שלך
לא להיות מנהל חשבונות
אז בנט הוא החמור בסיפור.
אז אני מצפה שהחשמלאי יתכנן את מערכת החשמל והמעצבת תעצב את הבית
נכון שיש דברים שבהם יש חפיפה (כמו הקורונה ומשרד הבטחון) אבל בסופו של דבר כל אחד צריך לעשות את תפקידו
ומעצב פנים שהחליט שחום הוא הצבע הכי יפה בעולם ולכן הכל צריך להיות בגוונים של חום?
כי זה בנט.
בשורה התחתונה שר או כל בעל מקצוע צריך לעשות את תפקידו ולא תפקיד של אחרים
שר בטחון צריך להתעסק בצה"ל חמאס חיזבאלה ועוד אויבים זה נקרא מולטיטאסקינג
שר בטחון שמתעסק במערכת החינוך, בבתי החולים ובדברים אחרים הוא סתם מתערב
סקר ריבנות סקר תענו ותפיצו
בקואליציה הוא רק עיצבן אותי שוב, ושוב, ושוב
בעקבות האירוע היום.
האם לדעתכם הדרך הנוכחית של בג"צ יועצת וכו'
תצליח לגייס יותר חרדים או לא ?
אלא להבטיח שבפעם הבאה המפלגות החרדיות לא יחברו אל קואליציית הימין. באופן כללי, מדינה דמוקרטית לא יכולה לגייס ציבור שלא מעוניין להתגייס, ישראל היא לא רוסיה של פוטין שבה עוצרים אנשים ברחוב, מרביצים להם בלשכת הגיוס ושולחים לחזית באוקראינה. תבדוק מה קורה עם חברי הכת הנוצרית "עד ה'" ברחבי העולם שאף הם מסרבים להתגייס מטעמי דת - כל עוד מדובר במדינות דמוקרטיות, גם מאסרים ממושכים לא מרתיעים אותם.
אנחנו חיים בלופ נצחי של דמיונות ילדותיים. במקום להישיר מבט אל המציאות המורכבת, אנחנו מעדיפים את תרבות ה"תדמיין לך אויב" – הנדסת מציאות שנועדה להתאים לפחדים או לרצונות שלנו, ולא לאמת בשטח.
האשליה מול האויב מבחוץ: קונספט אוסלו וההתנתקות
בהסכמי אוסלו הקונספט היה "תדמיין לך אויב שרוצה ויכול לעשות איתו שלום". דמיינו שאם רק ניסוג ונוותר לישות הפלסטינית, השקט יגיע. כשהוויתור הקטן נכשל, האמנו שוויתור גדול יותר יצליח. כשההסכמים קרסו, פנינו לצעדים חד-צדדיים כמו ההתנתקות. בסופו של דבר, המציאות סירבה להתיישר עם הדמיון וטפחה לכולנו על הפנים.
האשליה מול ה"אויב" מבית: החרדים והמתנחלים
אותו מנגנון פסיכולוגי פועל כעת גם פנימה, תחת הנוסחה: "תדמיין לך אויב קל, לא מסוכן, כזה שאפשר לנצח". לוקחים חלקים מהעם שלנו – את המתנחלים ואת החרדים – ומסמנים אותם כאויב.
למה? כי זה נוח. מחפשים אויב "נוח" שאפשר לנהל מולו קרבות רטוריים או פוליטיים בלי לשלם את המחירים הכבדים של מלחמה קיומית אמיתית.
במקום להסתכל לאויב האמיתי והרצחני בעיניים – התמודדות מורכבת, קשה ומפחידה לכל הדעות – קל ופשוט יותר להפוך את האחים שלך לאויבים, ולנהל מולם מלחמות דמיוניות של מנצחים ומפסידים.

פשוט לא נתפס שאחרי עוד מעט 3 שנות מלחמה, עם כל האשראי שניתן לביבי במלחמה הזאת, הכל חזר בדיוק
לנקודת ההתחלה, והרבה יותר גרוע, הרבה מאד מאד מאד מאד מאד מאד.
אלה הן הכנות מתבקשות לפני טרנספר
צבא סוריה ששנים איימו עלינו עם הטילים שלו - הושמד וצה"ל חוצץ ברצועה עבה בין ישובינו לבין שלטון הטרור של בוגרי אלקיידאה.
בלבנון צה"ל פועל כל הזמן, מחסל מחבלים ומשמיד תשתיות שהם בנו שנים.
עדיין לא סיימנו? נכון. באף מלחמה לא באמת סיימנו. אבל כמה עיוור צריך להיות בשביל לטעון שהמצב יותר גרוע?!
כחלק ממדינות הכניעה האמריקאית המוחלטת לאירן בולטת ההתרחקות האמריקאית מישראל.
האירנים מתערבים בריש גלי בתפיסת הבטחון של ישראל, וטראמפ החדש נלחץ לקיר ועונה להם נעשה ונשמע- בסדר הפוך.
קודם בלבנון, ואחר כך במקומות אחרים. הילת.
בקפלן מתמוגגים, ובימין חסרי אונים.
מחליפו הג'ינג'י, במובן מסויים אוהב ישראל, אבל לא שפוי, ולכן הפליק פלאק שלו מסוכן הרבה יותר.
נראה שהוא כבר השלים עם הפסדו הצפוי בשני בתי הקונגרס האמריקאים, ועל כן הוא משתולל.
לכל צד יתרונות וחסרונות.
הוא לעולם לא היה אומר טרנספר ומקדם את המחבל ג'ולאני לשותף של חיזבאללה.
ואנחנו עסוקים בלראות שחור. כלומר, יש שחור. הוא קיים שם. אבל הוא כלום ושום דבר לעומת ההישגים.
אני מתעצבן כל פעם מחדש. ישבתי ביום שישי לקרוא את מקור ראשון ונהיה לי ממש כיווץ בלב מכמה שחור הם כותבים על המציאות. ואז עצרתי רגע. עצמתי עיניים. והבנתי שזה פשוט ראיה שחורה בטרוף שלא מחוברת לכל המציאות כולה.
הייתה גם תקופה שנגמלתי מהפורומים כאן. זה ממש כאילו האינטרנט בנוי כדי להשחית את העולם הפנימי שלנו - רגשית ומחשבתית. הרוב המוחלט הבלים, ורוב מה שלא הבלים הוא פשוט לא באמת רלוונטי. נדמה לנו שאנחנו קוראים דברים שמוסיפים לנו ערך, ובפועל בראיה לאחור זה גם תחושת דמה. אולי תוכן מסוים הוא חכם, אבל לנו באופן אישי הוא לא באמת היה בעל ערך חיובי.
חדשות צריך לקרוא. תמצית החדשות זה באמת אחד הרעיונות הנחמדים למי שזה מתאים לו. אני חושב שכל החיים שלי (המקצועיים, אבל גם הרגשיים) צמחו על בסיס ידע שמצאתי במקום הזה.
גם ידע כלכלי רכשתי ועוד הרבה ידע מועיל אחר.
אבל זה נכון שצריך לבחור איפה לקרוא, או לצרוך תוכן. חדשות - צריך. במינון מאוד מאוד מוגבל.
ובנוגע לתמצית החדשות, כבר גיליתי שבאמת אין שום דבר שפספסתי בגלל זה. להיפך. חסכו לי את כל ההבל, את כל הקליקבייט, את כל הציטוטים המיותרים. לא בדקתי כמה פעמים. לא היתה אפילו חדשה אחת חשובה שהם פספסו.
ואם י נושא מסויים שנראה חשוב, כמובן תמיד אפשר ללכת לחקור אותו.
בכל מקרה, אני מניח שאכן הגישה הזו לא מתאימה לכל אחד. לי לקח כמה שנים עד שהבנתי שזה נכון לי יותר, ולכל הפחות בעת הזו.
בדיעבד, לא חושב שמצאתי שום דבר מחכים בחדשות.
את החדשות החשובות גם ככה מזכירים ברחוב / במקום העבודה / בבית הכנסת.
הם הראיה למעשים דה-פקטו של הממשלה המבורכת הזו. חוות, עשרות יישובים, ביטול חוק הגירוש בצפון יו"ש, תקצובים למפרע על כל מה שצףבנט חסם בתקופתו, וכן הלאה.
תמיד שמח לעזור למבולבלים והזויים.
אין צורך להודות.
... לעשות בגלוי ולבטל את הסכמי אוסלו , ויש לנו בסיס מוצק ממזמן לבטלם, ממשלות הליכוד יוזמות צעדים במחתרת כאילו אנחנו בתקופת חומה ומגדל.
וגם חושבים שאף אחד לא רואה.
אין כזו. מה שעובד יותר טוב זה מה שעושים. במקום להיות גיבורים בפה, פשוט עושים ועובדים. בדיוק כמו שאתה רוצה.
תמיד שמח לעזור למבולבלים והזויים.
אין צורך להודות.
כתב: הרב של ברוכין
יד' סיון התשפ"ו ערש"ק פרשת בהעלותך.
*"והרשיעו הצדיק"*
*"הנני כותב את הדברים הבאים לא משום שיש לי את הכח לכתוב, אלא משום שאין לי את הכח לידום!"*
אינני יכול שלא לזעוק מכאב דם לבבי איך אפשרנו למערכת מושחתת ורקובה לקחת *ציבור שלם, קדוש וטהור, ולהפוך אותו באופן רשמי לציבור של עבריינים, עריקים, שצריכים להמלט מכל שוטר כאילו היו אחרוני העבריינים והמקולקלים בחברתינו?!*
נכון,
יש לי מחלוקת גדולה עם אחי המכונים חרדים בהבנת תהליכי הגאולה שהננו נתונים בהם,
חלוקים אנחנו ביחסינו לתחיה , למדינה ולמוסדותיה , ובכלל מחלוקת זו גם נמצאת המחלוקת על דבר החובה והזכות לשרת בצבאינו הקדוש,
ההימנעות של רוב אחי החרדים משירות צבאי יסודה בהשקפת עולם שלטעמי שגויה ביסודה,
לא רק מחלוקת יש לי עמהם, גם בקורת קשה,
תפיסת עולמם גורמת לדעתי לעיוותים במושגי יסוד בסיסיים של עריבות ונשיאה בעול עם חבירו , ואף גורמת לסיבוכים במהלך התפתחות הנפשות שאינם מתאימים לחבוש את ספסלי ביהמ"ד וצרכים "לעבוד בשחור" ולפעמים גם "לחיות בשחור" .....
*אמנם מחלוקת זו הולכת ומתבררת קמעא קמעא , כחלק מכלל מהלך גאולתינו כולה,*
*מהלך ההתקרבות של הציבור החרדי והמדינה הינו מהלך אלוקי, פלאי , איטי, עמוק ויסודי , אבל הוא מהלך איתן ומעורר השראה ושמחה לכל רואה,
*באמת רק עיוור, או מי שמסיר עיניו במכוון אינו רואה אותו .*
*לולי ה"עליהום" שמתרחש כנגדו מטעמים פוליטיים בזויים כבר היינו נמצאים במקום מתקדם בהרבה , אבל לכל עת....*
צריך לידע כי ה"חרדים" הינם אחד הכוחות החשובים "המתאבקים במחנינו" ( ראו בדברי מרן הרב זצ"ל באורות התחיה סעיף יח') *ותפקיד גדול מוטל על "כח ציבורי " זה במהלך מסע הגאולה הגדול האלוקי והפלאי הזה שהחילונו בו בע"ה.*
אמנם עיקר מכאובי הוא על כך שאפשרנו שיהפכו "כח ציבורי", טהור וקדוש כזה,
המחנך את בניו על אדני התורה ויראת ה' הטהורה,
המתהלך ע"פ מסילת ישרים (כפי שמבינה)
*וסובב כולו סביב שולחנינו הערוך, הקדוש והטהור,*
*איך אפשרנו*
*שברגל גסה , מתוחכמת , מרושעת וגיבורה להרע עד אימה,*
*יהפכו את בני הציבור הזה לחבורת עריקים עבריינים משוללי זכויות יסוד במדינה ה"דמוקראטית" שלנו בה מערכת המשפט מתיימרת להגן על המיעוט הנדרס,*
*וכי יש לנו מיעוט בחברה הישראלית שזכויותיו נרמסות יותר ממיעוט זה?!*
כעת אינו ראוי הוא לסייוע במעונות, לדירה בהנחה,
לסעיף 46 ,
וכבר היה מי שהציע שתשלל ממנו זכות הבחירה ...
וכעת הגדילו לעשות צבועים מערכת המשפט הללו והביאו את בני הציבור הזה למצב נורא בו צריכים הם להסתובב ברחוב בפחד ולהסתתר מכל שוטר כאילו היו עבריינים נמלטים?!
אפילו את זכות ההגנה החברתית הזו שאמורה המשטרה לספק לאזרחיה שללו מהם.
ראשי ישיבות צרכים להזהיר את תלמידיהם לבל יחשפו בדרכם הביתה לכוחות הבטחון ולבל ימשכו תשומת לב.
היתכן הדבר?!
יש בי את אותה התחושה מהימים של קודם ההתנתקות בהם הבטיחו לנו , בני הציונות הדתית, שירדפו אותנו עד חורמה,
ולשאלתינו - האם חושבים אתם שהחברה בישראל תאפשר לכם לעשות לנו עוול כזה ולגרש ציבור שלם קדוש טהור וערכי מביתו על לא עוול בכפו?
ענו לנו אדריכלי הגירוש את התשובה הזו הנוראה-
"יש לנו שנתיים ימים להפוך אתכם לחלאת החברה הישראלית ולגרועים שבאזרחיה".
"נהפוך אתכם לחברה שראויה לכל אסון שיושת עליה",
חוינו על בשרינו שנתיים של הכפשה גנאי עלבון ורדיפה.
ואז באה מכת הגירוש הנוראה.
והנה כעת שוב מערכת משומנת, מרושעת , מלאת כח שררה , ושלטון על דעת הקהל לוקחת בימים אלו ציבור שלם ומשחירה את פניו,
אבל הפעם הכל גם מעוגן בחוקים אנטישמיים שאין כדוגמתה בשום חברה אנושית מתוקנת!
באמת גם אנו כציבור רדופים גם בימים אלו בעיקר במערכה הציבורית ע"י אותם גורמים, ובאותם דרכים נילוזות,
*וממילא בני גורל אחד כולנו, מעבר לעריבות ולאהבת האחים שבינינו.*
*אולי גם טועים אלו מקפלן נמנים על כח אחר מ"הכוחות המתאבקים במחנינו" יחשבו, והרבה יש לעניין בזה,*
*אבל התנהלותם הדורסנית של נציגיהם במערכת המשפט שברה את כללי המשחק!*
ברדיפתם העיוורת והמרושעת את אחינו החרדים מוכיחים הם ששוב אין הם חלק בבניין שיעור הקומה השלם והרבגוני שלנו!
אין לרודפים אלו חלק במסע המחנות ההטרוגני שלנו!
גם אם נלמד עליהם זכות שנלחמים הם כחיה פצועה שאינה יודעת רחם בהרגישם ששלטונם הטוטלוטארי נלקח מהם , ומאבדים הן את המדינה הציונית החילונית בעלת האופי הכפרני שהקימו ,
גם אם לא יכולים הם לשאת את גלי התשובה הפרטיים והציבוריים שסוערים בים חיי התחיה שלנו,
אבל גם אחרי לימוד הזכות הזה עדיין יש להוקיע את הרודפים הללו ולהציל את העשוקים מידיהם,
אנו בני הציונות הדתית סבלנו אז, ערב ההתנתקות מרדיפה תקשורתית, וסובלין גם היום ,
אבל הרדיפה שנרדפים אחינו החרדים הינה תהומית פוגעת כואבת ומאיימת בהרבה,
על הרדיפה הזו צריך לצאת להפגנות, לזעוק ולהתריע!
את המערכת המפלצתית האימתנית המרושעת הזו צריך להוקיע, לשנות עד היסוד ולשרש אחריה!
*הנני קורא לכם , אחי בני הציונות הדתית,*
*אל נא נלך שולל, אל נא ניפול למלכודת הזו,*
*לרדיפה הפוליטית הזו,*
*לשנאה התהומית הזו,*
גם אם אחינו החרדים עצמם נופלים לבור שכרו להם שונאים אלו, ומפיהם נשמעים דברים שאינם יכולים להעלות על לב ולהזכר במכתב,
סוף סוף חובה עלינו שלא להיגרר לרדיפה משולחת הרסן הזו כלפי אחינו החרדים .
צריך לזכור ולהזכיר - אין לרדיפה זו שום קשר למחלוקתינו האידיאולוגית והערכית תורנית עמהם.
*נשוב אל ברית הקודש של אוהבי התורה והאמונה כולנו,*
*אל אחוות הנשיאה בעול תקוות הגאולה השלימה, גם אם חלוקים אנחנו בדרך הופעתה,*
נשוב אל מחלוקת הדיעות הטהורה כפי דרכה של תורה,
אבל הגיע הזמן לאמר די למשטמה ולרדיפה הזו הנוראה.
הנני תפילה שרועה ישראל ישוב יקבצינו
באהבה נאמנה,
וישלים את מהלכי גאולתינו מהירה,
ומחבלי משיח אלו הנוראים ננצל לרווחה,
ושוב ינוסו יגון ואנחה
מ. י. הילביץ
מצד אחד, במדינה מתוקנת שיש בה גיוס חובה, כולם צריכים לשרת. מצד שני, מדינת ישראל העניקה פטור גורף לערבים ומאז מנחם בגין, אם לא הרבה לפני, מעניקה פטור דה-פקטו לתלמידי הישיבות החרדיות.
מצד אחד, אייל תולש הפאצ'ים זמיר מתלונן על מחסור בכוח אדם. מצד שני, ב-1948 וב-1967 צה"ל היה קטן יותר, אבל לוחמני יותר וקצר הצלחות כבירות.
מצד אחד, הצבא מבטיח לקלוט את החרדים ולספק להם תנאים מיטביים. מצד שני, אותו צבא של תולש הפאצ'ים מיישם תוכניות בזבזניות ולא אפקטיביות לשילוב בנות בתפקידי לחימה ובכך מדיר את הדתיים-לאומיים.
מצד אחד, החרדים נהנים מההטבות שמדינת ישראל מעניקה לאזרחיה, אך מצד שני, הם מכריזים כי אינם מרגישים את עצמם חלק מהמדינה.
מצד אחד, גלי בהרב מיארה משתמשת בגיוס החרדים בתור זרז לפירוק הקואליציה. מצד שני, נתניהו שהיה אמור לעמוד בפרץ, נכנע לה ולבג"ץ.
מצד אחד, חלק ניכר מהסרוגים הצטרף אל קמפיין גיוס החרדים. מצד שני, די מהר הוא קיבל זפטה מגורמים כמו נאור נרקיס שיצאו נגד השירות המקוצר של תלמידי הסדר ונגד פטור/שירות לאומי לבנות.
וכן הלאה וכן הלאה.
"הרב מביע כאב וזעזוע עמוק מהמצב שבו הציבור החרדי מוצג ומטופל כעברייני, וטוען שמערכת המדינה והמשפט פוגעת בו בצורה חמורה ולא צודקת. לדבריו, אף שיש לו מחלוקת אידיאולוגית עם הציבור החרדי—בעיקר בנושא שירות בצבא ותפיסת המדינה—הוא מדגיש שמדובר בציבור קדוש וערכי, ואין להצדיק רדיפה והשפלה שלו.
הוא מתאר תהליך איטי אך חיובי של התקרבות בין החרדים למדינה, שנפגע בשל מהלכים פוליטיים. לטענתו, כיום מופעלת נגדם מערכת חזקה שמעצבת דעת קהל שלילית ואף פוגעת בזכויותיהם הבסיסיות, עד כדי פחד להסתובב בחופשיות.
הרב משווה זאת לרדיפה שחווה הציבור הדתי־לאומי לפני ההתנתקות, וטוען שמתרחש תהליך דומה של דה־לגיטימציה. הוא קורא לציבור הדתי־לאומי שלא להיגרר לשנאה או לרדיפה, אלא לשמר אחדות ואחווה עם החרדים, למרות המחלוקות.
בסיום, הוא קורא לעצור את הרדיפה, לשוב לדיון מכבד, ולחזק את האחדות סביב ערכי התורה והאמונה, מתוך תפילה לגאולה ולשלום".
בסוף זה עולה כסף. לא משנה כמה זה עולה.
במקום לשלם משכורת ראויה בגיל 20-30 כשצריך את הכסף בשביל לגדל ילדים ואישה שחיה לבד וצריכה בייביסיטרים וכו', משלמים "פנסיה" בגיל 40 כדי לטוס כל שנה לחו"ל ולקנות רכב חדש (ולהתגרש, אבל זה נושא אחר).
בוויכוח על גיוס בני מיעוטים, השמאל ומערכת הביטחון נוהגים להסביר: "את הערבים צה"ל עצמו לא רוצה לגייס מסיבות מובנות".
הטיעון הזה, שמגיע מהשמאל עצמו, הוא ההוכחה המדויקת ביותר לסכנה המונחת לפתחנו.
כשמערכת הביטחון ובג"ץ מסכימים שאין לגייס את האוכלוסייה הזו מכיוון שבזמן מלחמה קיים חשש ממשי לגבי נאמנותם – ואף סיכון מוחשי של היפוך קנים – זוהי הודאה רשמית במורכבות ביטחונית עמוקה. חוסר הוודאות לגבי השאלה "האם הם בעדנו או נגדנו" ברגע האמת, הוא הסיבה שצה"ל מראש מוותר על שירותם, בניגוד מוחלט לציבור החרדי שאותו הצבא דורש ומעוניין לשלב.
כאן נחשף האיום המרכזי:
מפלגות השמאל והמרכז שואפות במודע להקים קואליציה ולהישען על אותן מפלגות שמייצגות את הציבור הזה, ובכך להפוך אותן ללשון המאזניים של מדינת ישראל.
בשורה התחתונה:
להצביע למפלגות שמתכננות להפקיד את גורל המדינה, החלטות המלחמה ותקציבי הביטחון בידי גורמים שצה"ל עצמו חושש לתת להם נשק מ"סיבות מובנות" – זו אינה שאלה של ימין ושמאל, אלא סכנה קיומית ברורה לביטחון המדינה.
🚩אין לך שליטה על מקבלי החלטות ( אא"כ תצטרף לזהות של פייגלין)
📢📢🛑אבל יש ל אנשי המילואים שליטה על ההחלטות של עצמם 🎯 שצריכות להיות:
לא להסכים להיכנס🐕 לרצועה או ללבנון ,
ולבצע רק ירי מרחוק ומצור של שנתיים ,
🤛עד שכל העכברים יצאו מהמנהרות
כי פייגלין לעולם לא יעבור את אחוז החסימה. ואם יקרה נס, והאיש ייכנס לכנסת, הוא:
1. לא יקדם שום דבר משמעותי, כפי שזה היה בתקופת היותו ח"כ מהליכוד.
2. חיש מהר יבין שאין לו שליטה על חברי מפלגתו, כי מנהל הוא לא, אלא הוגה דעות בלבד.
שאר ההמלצות שכתבת, נשמעות נאיביות להחריד. רוב החיילים (ובני אדם בכלל) הם קונפורמיים ועושים את מה שהמפקדים אומרים להם לעשות.
א. הוא עובר את אחוז החסימה בסקר של מנו גבע הסוקר של ערוץ 12-13
ב. שווה לך להשקיע חצי שעה באתר זהות ותראה את ההישגים שהוא השיג.
ג. שטייניץ הוא פילוסוף ובכל זאת השיג הישגים משמעותיים כגון הגז ו/או הפצצת הכור בסוריה ב-2007 .
ד. יש עוד הרבה לפרט אבל אין לי זמן
א. טעות סטטיסטית
ב. כל המיזמים של פייגלין נחלו כישלון. 'זו ארצנו' לא בלמו את הסכמי אוסלו, 'מנהיגות יהודית' לא הצמיחה מנהיגות, 'מפקד לאומי' לא המריא.
ג. לשטיניץ יש אופי אחר.
בס"ד
וגם בסקר הזה בוא היה כפסע ולא עבר ממש.
מוצג שהוא התריע - זה נכון. זה נכון באותה מידה על בצלאל סמוטריץ' ואורית סטרוק. רק שהם, בניגוד אליו יכולים לספר גם מה הם עשו ולא רק מה הם נאמו.
הישגים של אנשים אחרים (אגב, בעיקר הממשלה הקודמת) שעברו בעקבות דור שלם שהוא חינך והשפעת הספרים שלו - היו גם היו.
לא רק הוא. אבל הוא היה חד מאלו שהביאו לפה לתודעה הציבורית את השוק החופשי.
הפוליטיקאי.
אני בהחלט חושב שכפובלציסט, יש לו חשיבות רבה וטוב שמשמיע קולו בבמות הרעיוניות.
לא שהוא צודק בכל דבר, (לדוגמא: תפיסת יחסי דת-מדינה-חברה שלו, היא תפיסה נוצרית-פרוטסטנטית, גם אם הוא מדביק לדברים ציטוט וחצי מהרמב"ם), אבל בהחלט חשוב שקולו ישמע.