בנט הביא ראיון נדיר עכשיו בגלצדי שרוט

נדיר באיכות שלו אני מתכוון.

 

באיזה פאתוס ולהט הוא דיבר.

 

אני אוהב את האיש. כל כך מוכשר.

סתם כדי שיהיה מצחיקאריך וייס
מה זה אומר?די שרוט
שבנט מדבר תמיד בהתלהבות של ילד בכיתה ג'ספק
שמספר כמה שהוא מגניב.
איך הוא תמיד יודע מה לעשות בתפקידים של אחרים אבל נכשל בתפקידים שהוא ממלא...
לא, היום זה היה ראיון מהלב.די שרוט
וגם אם הוא מתלהב כמו ילד זה לא כל כך רע.

מה, צריך מנהיגים שהם ביי דה בוק בהתנהגות? צריך מישהו משוחרר קצת. לא ג'נטלמנים בחליפות שבירוקטריה נוזלת להם מהאף. הם לא יזיזו עניינים עד שלא יהיה אישור של 17 ועדות, עבר 68 הגהות, ידברו ויקבעו עוד ועדות ובסוף יכינו פרוטוקול ב 3 העתקים, ישימו בארכיון המדינה, בשירותים עם שלט "זהירות נמר" יאבדו, ישחזרו ואז לא יאשרו.
הוא שחקן טוב - אין לו לב.ספק

זה רע כי הוא לא אדם שקול והוא מדבר כמו ילד קטן - מתוך אמוציות. 

 

צריך מנהיגים חכמים, ישרים ושקולים - בנט לא זה, לא זה ולא זה. 

כפי שכתבתי: בנט תמיד יודע מה צריך לעשות בתפקידים של אחרים - משום מה, הוא תמיד נכשל בתפקידים שלו. 

דוח מבקר המדינה מצוק איתן קבע אחרתדי שרוט
היחיד שירד לשטח כדי לראות מה קורה ולראות מה אפשר לעשות בעוד ששאר החכמים ישבו בבור וטחנו בורקסים במזגן.
מעריצי בנט אוהבים לצטט משם מה שמוצא חן בעיניהם.ספק

כשר כלכלה הוא כשל. 

כשר חינוך, הוא כשל. 

כשר ביטחון - הוא לא עמד בהתחייבויות שלו. (כשלון). 

 

מה כן? 

הוא תמיד ידע מה צריך לעשות בבריאות כשר ביטחון ובחינוך כשר כלכלה. 

גאון... 

למה כשל?די שרוט
כשר חינוך הוא עשה דברים נפלאים. העלה על המפה 5 יחידות מתמטיקה. זה בעיני חשוב.

הוא זה שהריץ סייעת שניה בגנים (התכנית הייתה קיימת אבל הוא סוף סוף בעט את זה קדימה).

כשר ביטחון להקים מלוניות קורונה. וכל פרשן פוליטי ששמעתי אומר שבנט עשה בחודשיים כשר ביטחון יותר ממה שעשו שרים לפניו. נכון, אני לא אמור לקבל כזה ראה וקדש מה שפרשנים אומרים אבל אין באמת כלים אחרים לדעת. אני הרי לא עוזר פרלמנטרי או משהו.


וגם, אתה צודק, כשר בריאות הוא יודע מה לעשות בביטחון וכשר ביטחון יודע מה לעשות בחינוך, זה מצויין! הוא חושב מחוץ לקופסא ובצורה מגוונת. זה מה שאנחנו צריכים. לא חבורת מרובעים שרואים חצי מטר אחורה במקום עשרה צעדים קדימה.

והבנאדם שולט בחומר. כשר ביטחון הוא שלט בחומר של הקורונה. הוא ממש שחה בחומר. התייעץ, קיבל מידע, בנה תוכניות, ביקש לקדם. הוא חושב בצורה מגוונת שלא ראיתי אצל אף אחד אחר למעט אולי ביבי.

מה לעשות שביבי תמיד תקע לו מקלות?

אני לא "מעריץ" של בנט. לא נולדתי עם "טב" בפה. אני פשוט עוקב אחרי הפוליטיקה והפוליטיקאים והוא הכי מרשים.
כי זה מה שאומרים המספריםספק

כשר חינוך, המיקום שלנו במבחנים הפיז"ה ירד וציון הפסיכומטרי הממוצע של סטודנט להוראה הגיע לשפל של 488. 

לא חכמה לתת בונוסים, הקלות, מועדים נוספים ועוד רק כדי שתלמידים יקבלו בגרות עם 5 יח"ל מתמטיקה - זה לא משנה את הרמה שלהם. 

זה לצבוע קיר רקוב. 

 

הוא גם לא נלחם בארגוני המורים - שהם הגורמים למצב הנוראי של מערכת החינוך היום - לא היה לו את האומץ. 

 

כשר ביטחון בנט הבטיח שיש לו פתרון לעזה... מלונות קורונה זה רעיון נחמד שיושם במדינות שונות בעולם והוא אימץ אותו על חשבון תקציב הביטחון במקום על חשבון תקציב הבריאות. 

 

אני כבר שמעתי שסמוטריץ' היה שר התחבורה הטוב אי פעם, בנט שר הביטחון אי פעם ושקד שרת המשפטים אי פעם... מעניין שמעט מאוד אנשים באמת חושבים כך לפי ההצבעה שלהם. 

בעיקר מעריצים שלהם וגופי תקשורת שמעריצים אותם מנסים לפמפם את זה - ללא הצלחה. 

 

כן, זה מצוין לדעת מה כל מי שלא אתה אמור לעשות - או לפחות הוא מסוגל לשכנע את עצמו שהוא תמיד יודע מה האחרים צריכים לעשות. 

חבל שהוא לא יודע מה הוא עצמו אמור לעשות בתפקיד שלו... 

 

הבנאדם לא שולט בכלום- זה עוד סיפור של מעריציו השרופים. 

הבנאדם הוא כמו ילד בן 6 שחושב שהוא באטמן. 

לא הייתי מעסיק אותו בתור מזכירה בביטוח הלאומי. 

 

זה מדהים שביבי מאשים את כחלון, בנט מאשים את ביבי... איזה כיף זה להיות פוליטיקאי... תמיד יש את מי להאשים בלי לקחת אחריות. 

 

אני עדיין לא ראיתי שום הישג מיוחד של בנט - אלא אם תמיכה בעינוי קטינים נחשב להישג.  

טוב מהמשפט האחרון הבנתי שאתה מדבר מתוך רגשותדי שרוט
יש לך משהו ריגשית נגדו בגלל המשפט האחרון.

מי כן הביא להשגים בעינך? ומה הם? אתה מחיל עליו סטנדרטים שהם מעבר לשאר הפוליטיקאים?
איזה גופי תקשורת בדיוק אוהבים את שקד? כולם מתעבים אותה. קוראים לה פאשיסטית. אין להם עניין בלהאדיר אותם.

אני ממש לא חושב שמבחני הפיזה או תוצאות פסיכומטרי הם מדד לבחינת שר חינוך.

מבחני פיזה לא תלויים באם שר חינוך הוא טוב לא. לעומת זאת סייעת שניה בגנים זה לגמרי תלוי שר חינוך ואת זה הוא עשה. זה סופר חשוב הרפורמה של סייעת שניה. אם לא הוא הרפורמה הייתה עוברת עוד 20 שנה בגלל כל השרים החשובים שלא בכבוד שלהם להפשיל שרוולים כמו בנט ולעבוד.

והבנאדם בהחלט שולט. עקבתי אחרי הידע שלו בכל ענייני הקורונה וזה היה בהחלט מרשים. אף שר אחר לא התקרב לרמת הקליטה ועיבוד המידע כמו שהיה לו. עקבתי אחרי ראיונות שלו. הוא לומד ומיישם. או מנסה לפחות.
מהכותרת שלך הבנתי שאתה מעריץ עיוורספק

אתה מאוהב בבנאדם ואתה לא מסוגל להודות שהוא מבצע פשעים חמורים. 

 

מי הביא להישגים בעיני? 

מעט מאוד פוליטיקאים - וזו הסיבה לכך שמערכת הבריאות קורסת, מערכת החינוך עלובה ומערכת הביטחון מסואבת בזמן שהמגזר הציבורי לא יעיל למרות שמחצית מתקציב המדינה הולך למשכורות שלהם. 

בגלל זה עכשיו העצמאיים קורסים אחרי בסה"כ חודשיים של השבתה. 

 

אני מחיל את אותם סטנדרטים על כולם. 

נתניהו הוא ראש ממשלה כושל, לדוגמא וכחלון הוא אימבציל חסר אחריות. 

 

איזה גופי תקשורת אוהבים את שקד? ערוץ 7, למשל... מקור ראשון ועוד. 

גם שקד לא עשתה יותר מדי במשרד המשפטים - כפי שאנחנו רואים בכל יום ויום. 

 

מבחני הפיז"ה הם המדד הטוב ביותר למצבה של מערכת החינוך. 

ולגבי ציון הפסיכומטרי - כשהמורים שלך נמצאים כ-10% מתחת לממוצע הארצי - איזה ידע ואיזו חכמה יש להם שהם יכולים ללמד את הדורות הבאים? 

מורה צריך להיות בעל יכולת להבין חומר לימודי כלשהו כדי להיות מסוגל להעביר אותו הלאה. 

אלו הם פרמטרים מאוד חשובים. 

 

מבחני פיז"ה תלויים בהחלט בשר החינוך. 

שר חינוך שהיה נלחם בארגוני המורים, נותן אוטונומיה ניהולית למנהלי בתי הספר ואפילו, שומו שמיים, מתחיל פיילוט של שיטת השוברים (כפי שבנט אמר שיעשה לפני כינסתו לתפקיד) - היה יכול בתוך 5 שנים להקפיץ את ציוני מבחנים הפיז"ה של התלמידים. 

אבל בנט העדיף פופוליזם בדמות הקלות כדי למשוך תלמידים ל-5 יחידות למרות שהם לא באמת ברמה הזאת. 

 

סייעת שניה בגנים זו שטות. לשפוך עוד כסף על מערכת שרק יודעת לבזבז אותו. 

 

הבנאדם לא שולט בשום חומר - "נכון לא נכון, דבר בביטחון". זה מה שבנט עושה. 

למען האמת, אף אחד לא באמת שולט בחומר בנושא הקורונה כי אין לנו מספיק ידע על המחלה. 

הוא רוצה ליישם כאן את מה שעשו בסינגפור אבל סינגפור היא אחת המדינות העשירות בעולם עם מערכת הבריאות היעילה בעולם (כי המדינה מממנת רק כ-30% ממנה והיתר פרטי). 

זה רק מראה עד כמה בנט לא מבין שום דבר. 

סייעת שניה זה ממש לא שטותדי שרוט
גננות עם 28 ילדים בלי סייעת נוספת זה נוראי ומטורף. זה סופר חשוב. כאבא לילדים שהיו במערכת לפני שהייתה הרפורמה ואחרי שהייתה הרפורמה אני רואה את ההבדלים. שמים וארץ.

פיזה זה לא מדד. םיזה זה כמו מניות. פעם עולה פעם יורד. נכון, בתקופה של בנט הייתה הדרדרות מסויימת בפיזה אבל אני חוזר שוב, הפיזה עצמו לא מייצג בעיני יכולות אמיתיות. תסתכל מי שולט שם. כל המדינות האסייתיות. הם מכינים בצורת למידה מאוד טכנוקראטית במשך שנים את הילדים למבחנים האלה כדי "לעצב" את הציונים הסופיים. וגם, כמו שאמרתי, המבחן פיזה משנת 2015 הייתה שם ירידה מסויימת אבל עדיין ביחס לעשור וחצי הקודם זה היה דווקא סבבה לגמרי.

כשאני אומר שולט בנושא של הקורונה אני לא מתכוון ללמצואחיסון כן? מתכוון לזה שהוא בודק ושואל ומתעניין ומקבל מידע ומעבד אותו ויודע על פי המידע לבנות תכנית מסודרת למערך בדיקות, או לרכישת מטושים, או להקמת מערך לוגיסטי או כל דבר אחר. שמעתי אותו אינספור פעמים והוא בהחלט *יודע* על צה הוא מדבר.
ושיישם מה שהולך בסינגפור, שיישם. זה טוב שהוא יודע להרחיק ראות למקומות אחרים בעולם וללמוד מהם. ישר כוח לו. לפחות הוא מנסה. לא תמיד מצליח אבל גם אם 70% מצליח דיינו.

יש דברים שהוא יכול לעשות עוד ולא עשה, מסכים אבל מכאן ולדקלם "כושל" על כל דבר בגלל שנראה לך שהוא מעודד עינויי קטינים זה לא רציני.
זו כן שטות.ספק

עוד מישהי לנגב לזאטוט את האף. 

 

פיז"ה זה מדד בינלאומי השוואתי. אין מדד טוב מזה. 

אתה יכול לנסות להתכחש לזה, אבל זו המציאות. 

ואין עליות וירידות - אלא רק ירידות וירידות. 

 

ולמציאות לא אכפת מה נראה לך כ"יכולת אמיתית" - יכולות בודקים במבחנים. 

זה המבחן אולי החשוב ביותר. 

וכאמור, אנחנו רק מתדרדרים - ובנט לא עצר את הירידה, כלומר, הוא נכשל. 

 

כולם בודקים וכולם שוקלים את המידע שהם מקבלים. להגיד שרק בנט עושה את זה, זה פשוט מגוחך. 

זה נהדר שהיו לו תכניות לרכוש דברים - מאיזה כסף בדיוק? מהבור של ה-90 מליארד שנכנסנו אליו? 

אתה חושב שהוא היחיד שחשב על זה? פשוט מי שנמצא בממשלה, מבין שיש דברים שפשוט אי אפשר לממן. 

אי אפשר ליישם את מה שקורה בסינגפור בארץ כי ישראל היא לא מדינה עשירה כמו סינגפור. 

סינגפור היא מדינה קפיטליסטית ואנחנו, אבוי, קולחוז סובייטי. 

 

הוא כושל כי הוא כושל. 

זה שהוא גם תומך בעינויים, רק הופך אותו לאדם איום ונורא - אבל זה לא קשור לעובדת היותו כישלון. 

מה שמיוחד בללמוד מאחריםדי שרוט
זה לא שאתה חייב לאמץ אחד לאחד את מה שקורה שם, אלא לברור את מה שטוב לך מתוך הטוב שעושים במקומות אחרים. וזה מה שהוא עשה.

בפיזה כשבנט היה שר חינוך הייתה ירידה מסויימת, זה לא אומר כלום. כי אתה משווה למבחן הקודם וזהו. תשווה לכל העשור וחצי שהיה לפני.

תראה, יש ביקורות ברחבי העולם על מבחני פיזה. כמו שאמרתי, תרבות הלמידה במדינות האסייתיות היא שינונית וטכנוקרטית. זאת אומרת שבגלל שהמדינות האלה יש להן תרבות של משמעת ברזל הם יכולים ללמד את הילדים לשנן חומרים ולהיות טכנוקרטיים. זאת אחת הסיבות שאנחנו מוציאים מתוך המדינה סטארטאפ כל שני וחמישי לעומת מדינות אסייתיות שיודעות רק להשתלט על כלכלות וככה לצמוח.

אולי פינלנד היא דוגמא טובה בשבילך. אבל אנחנו במזרח התיכון ולא פינלנד פה. למרות שגם אליהם לא הייתי רוצה להידמות.

ומי בודק? מה בודק? מה ישראל כץ תרם מאז התפרצות הקורונה? איך ליצמן בדיוק למד? ממי דרעי בדיוק למד? אף אחד משרי הממשלה לא גילה אפילו טיפת יצירתיות כמוהו.
אני גם יכול ללמוד מטראמפ איך להיות נשיא ארה"בספק

כלומר, אני לא מולטי מליארדר - אבל בקטנה... 

 

לא, אתה לא יכול לבחור לפעול כמו סינגפור - אחת המדינות העשירות בעולם, בזמן שאתה ישראל - אחת המדינו העניות בעולם המערבי. 

לפעול כמו סינגפור עולה כסף. 

אין לנו את הכסף הזה. 

אתה יכול לבנות יופי של מכונית - אבל אם אין לך דלק, אז איך תתפעל אותה? 

 

כשבנט נכנס לתפקיד שר החינוך, היה מבחן אחד. בסיום הקדנציה שלו, היה מבחן שני. 

התוצאות התדרדרו. 

איך שלא תסובב את זה, מדובר בכישלון. 

סה טו. 

 

יש ביקורת על מבחני הפיז"ה רק במדינות שנכשלות בהם. 

תירוצים יש למכביר - העובדה היא שילדים בארץ לא יודעים לקרוא ולא יודעים את לוח הכפל - שלא לדבר על אלגברה בסיסית. 

הסיבה שיש כאן סטארט-אפים היא כי יש שכבה דקה של אליטה מאוד חכמה ומאוד עשירה שמממנת לילדים שלה שיעורי עזר והעשרה. 

בתור מי שמכיר את עולם הסטארטאפים מקרוב מאוד מאוד - ככה זה עובד. 

אה, ובגלל מוסר העבודה המטורף של העולים מרוסיה והצורך שלהם להיות הכי טובים בהכל. חצי מההייטק טק בארץ קיים בזכותם. 

 

אני לא עושה כאן תחרות - רוב הפוליטיקאים הם כשלונות קולוסאלים בזכות עצמם ואין צורך להשוות ביניהם כדי להחליט מיהו הכישלון הגדול ביותר. 

בנט הוא כישלון. 

כץ - עוד איכשהו מנסה לשחרר פה שווקים אבל חובת ההוכחה עדיין מוטלת עליו. 

כולם למדו והבינו מגורמי המקצוע - הם פשוט לא פופוליסטים חסרי אחריות שאומרים "טוב, אנחנו צריכים לשפוך כסף שאין לנו" כמו בנט. 

זה הכל. 

אתה באמת חושב שמבחני פיז"ה מייצגים?אדם כל שהוא

המבחנים האלה קיימים כבר 20 שנה.

ניתן לבדוק האם הבוגרים של מערכות החינוך ה'מוצלחות' עומדים בקדמת המדע וההייטק.

אתה חושב שהדור הצעיר של החוקרים באקדמיה בטייוואן הם מהמובילים בעולם, יותר מקנדה בריטניה וארה"ב, למשל?

שהמחקר וההייטק בפולין, יותר מתקדם מאשר בישראל?

מייצגים יותר מכל פרמטר אחר.ספק

מה מייצג יותר מאשר מבחן השוואה בינלאומי? 

 

קודם כל, האקדמיה בטייוואן ודאי לא נופלת מהאקדמיה בישראל. וגם האקדמיה בקנדה, בריטניה וארה"ב. 

דבר שני, להסתכל על 3% מהאוכלוסיה (אנשי פיתוח בהייטק) שהצליחו למרות מערכת החינוך - ולא בזכותה - ולהשוות אותם לפולין, זו פשוט טעות. 

באופן כללי, בוגר בית ספר ממוצע בישראל יוצא עם הרבה פחות ידע וכישורים ממקבילו ברוב מוחלט של מדינות המערב. 

לא, עכשיו באמת שאין לך מושג על מה אתה מדברדי שרוט
"עוד אחת שתנגב לזאטוט את האף".

אין לך מושג על מה אתה מדבר. רתה לא יכול מצד אחד להגיד שיש לנו מערכת חינוך על הפנים כי המורים הם בררה כי כל מבוררי המחדל מגיעים להוראה ומצד שני ככה לזלזל בהם.

סייעת שניה בגן של 35 ילדים זה הבדלים של שמים וארץ. במקום שהגננת תהיה עסוקה ברק לשמור על החיים של הילדים, סייעת נוספת עוזרת לה לחלק את המערכים וההעשרות והחינוך עצמו וככה הילדים למדים יותר.

לך אין מושג על מה אתה מדברספק

אני יכול לעשות בדיוק את מה שכתבת שאני לא יכול לעשות. למעשה, זה מתבקש: 

מערכת החינוך על הפנים כי המורים הם בררה ובדיוק בגלל זה אני מזלזל בהם בצורה הזאתץ 

אם הם היו טובים, לא הייתי מזלזל בהם. 

 

אני בטוח שהמערכים בגנים הם קשים ודורשים מאמץ כביר: לתת לילדים צבע ונייר כדי לקשקש, להראות להם איפה הקוביות... אף אחד לא שולח את הילד שלו לגן בגלל התכנים והידע שהוא רוכש שם. 

וואו אין לך שמץ כמה שאתה טועהדי שרוט
אין לך פשוט מושג מה הולך בגנים.

מכאן נובעת הבורות
אני יודע - לומדים שם פיזיקה גרעינית...ספק
הבנתידי שרוט
אתה סתם מעורר פרובוקציה חחח

אבל למקרה שאתה באמת חושב ככה אני אגיד לך שזה קשקוש מוחלט.

מחקרים מראים שיש קשר הדוק בין כמות תלמידים בכיתה ו/או יחס אישי של מורה/גננת לרמת ידע והתפתחות אישית כבר בגילאים מאוד צעירים.

הילדים של היום יותר חכמים מהילדים שלפני 30 שנה.

גן ילדים זה לא לקנח אפים וטוסיקים. בגילאים האלה כבר לא עושים את זה. הילדים לומדים אותיות, מספרים, פרשת שבוע בגנים דתיים, יש להם ריתמיקה בשביל התפתחויות מוטוריות גסות ועדינות, לומדים על חגי ישראל, אם אלו גנים לא דתיים אז לומדים על דמוקרטיה, קבלת האחר, יש מערכי שיעור למפגשים.
המחקרים מראים שכל הדברים האלה הכרחיים להתפתחות של הילדים כבר מגילאי גן.

אז גננת בכיתה של 35 ילדים בלי סייעת הייתה עסוקה בטיפול פיזי בילדים ושמירה עליהם, זה היה בא על חשבון ההתפתחות של כל אחד ואחד מהילדים. הילדים אפילו היו מגיעים בפיגור בגלל הדברים האלה אחרי כמה שנים לכיתות הגבוהות.

אפשר לזלזל בכל מקצוע ומקצוע עם הגישה שלך. גם בפיזיקה גרעינית.
"מה כבר הם לומדים? כולה משרבטים קצת מספרים על נייר, מעתיקים מהלוח של המרצה ועושים מבחנים. ממש ביג דיל פךךך".

הבנתי שאין לך שום תגובה עניינית ואתה נאחז בקש.ספק

מחקרים לא מראים את מה שאתה טוען - אם אתה רוצה לטעון משהו כזה, כדאי שתשים קישור. 

מחקרים מראים שבד"כ כשאנשים כותבים שמחקרים מראים משהו - אז אין באמת מחקרים כאלה... 

 

בכל מקרה, אין אף מחקר שיערבב בין בתי ספר וגנים. 

אתה רוצה לטעון שיש מחקר שמראה שיש קשר בין יחס אישי בגן לרמת ידע והתפתחות - אני מרים את הכפפה: שים קישור למחקר כזה. 

 

הילדים של היום לא יותר חכמים מהילדים של לפני 30 שנה. 

ממש לא. 

 

גן ילדים זה בעיקר לשמור על הילדים שלא יפגעו בעצמם ולדאוג להם לתעסוקה. 

כן, עושים להם פעילויות העשרה, אבל סייעת נוספת זה כ"כ משמעותי. 

 

מחקרים... שים קישור למחקרים הללו, בבקשה. 

 

גם היום הגננת יחד עם הסייעת עסוקים בטיפול פיסי בילדים ובשמירה עליהם. 

ההתפתחות שלהם מגיעה מאינטרקציה אחד עם השני ומההורים שלהם. 

 

לא מבין איך קישרת בין זלזול בפיסיקה גרעינית לבין נחיצותה של סייעת - אבל אולי זה קשור לזה שבגן בו למדת לא היתה סייעת לגננת וזה פגע בהתפתחות שלך... 

טוב אמצא לך קישורים בשפע. אבל מחרדי שרוט
איך האנגלית שלך?
אני ממתין בכיליון עינייםספק

והאנגלית שלי טובה משלך.

אני מבטיח.

שאלתי באמת לא כהתרסהדי שרוט
מה יש לך למה אתה כזה מרמרה וחמוץ? הכל שחור ונגיטיבי אצלך. זרום אחי זרום.

בוא אלי נעשה שאכטה אה? מה אומר?
אז לא רק שקראתי מאמרים באנגלית, גם פרסמתי אחדספק

לפני שעזבתי את האקדמיה. 

 

שכאטה? זה לא חוקי... עדיין... 

שלח לי אותו. בא לך?די שרוט
או שאתה חושש מאאוטינג?

כי זה מעניין אותי.
אני מעדיף שלא. כן, חושש מאאוטינג ואתה גם לא תבין אותוספק

הוא בפיסיקה. (גם פיסיקאים שהם לא מהתחום שלי לא יבינו אותו). 

אגב, בזכותו יש לי מספר ארדש 4, שזה די נדיר עבור אנשים בגילי. 

הנה, דוגמא חיהדי שרוט
מאיפה לך שאין לי דוקטורנט בפיזיקה? אה?! ואולי אני מפתח מאיץ חלקיקים בבית?!


כאילו, אתה צודק, אין לי מושג ירוק בפיזיקה אבל עדיין......
קרא לזה "ניחוש מושכל" או אינטואיציה.ספק

ואני מאוד מקווה שאתה לא מנסה לבנות מאיץ חלקיקים אצלך בבית. 

זה לא רעיון טוב. 

באסה. הלכה לי הציפיה לנובל.די שרוט
אולי במקום זה אבנה מכונה שיודעת לקלף תפוזים.....
תמיד אפשר לנסות לזכות בפרס נובל לשלום...ספק

וכבר יש כזאת. 

הנה מאמרדי שרוט
רק כמה הערות.
שים לב שאתה מתמקד בגילאי גן. כלומר, 3 עד 6 ולא בגילאי מעון שזה לידה עד 3.

עדכן אותי מה אתה חושב. אבל תהיה רציני ובלי להקניט טוב? יש לי לב רגיש.
20200625105817.pdf
תוכל בבקשה למקד אותי?ספק

כתבת:

"מחקרים מראים שיש קשר הדוק בין כמות תלמידים בכיתה ו/או יחס אישי של מורה/גננת לרמת ידע והתפתחות אישית כבר בגילאים מאוד צעירים". 

 

איפה יש שם משהו שקשור לזה בגילאי הגן? 

 

תודה. 

כן אין בעיה. אבל תכף.די שרוט


פשוט לא נעים מול הבוס.די שרוט


טוב זה רק בין השאר מה שאתן לךדי שרוט

עיין בבקשה בעמודים 5-6, 8-9, 11, 34, 45.

 

 

רק להבהיר, על פי המאמר יש מושג שנקרא "איכות החינוך". זה בין השאר מורכב ביחס של גננת וסייעת לילד. ככל שהיחס קטן כך איכות החינוך גבוהה. זה מובא שם גם.

 

כתוב לך במפורש שמחקרים מראים על קשר לעליה ברמות הכנסה, עליה בכישורים חברתיים, השכלה גבוהה וכולי.

 

 

אני לא מוצא שם את מה שאנחנו מדברים עליוספקאחרונה

קודם כל, זה נייר עמדה ולא מחקר. הנייר מתיימר לסקור מחקרים אבל מתווה קווים מאוד כלליים. 

למשל, בעמודים 5-6 מדובר על ילדים עם מנת משכל שנמוכה מ-90 או 75 ועל "חינוך איכותי" כשאין הפרדה בין גורמים שונים כמו איכות כח האדם לבין היחס בין מטפלים לתלמידים. 

מצוין שם שזה חשוב - אבל לא ברור על סמך מה הגיעו למסקנה הזאת. 

אני מכיר מחקרים שהראו שגודל הכיתה הוא שולי ביחס לאיכות המורה - וכמובן שאיכות המורים יורדת ככל שיש יותר מורים כך שלמעשה, קבוצות קטנות הרבה פעמים פוגעות דווקא בהישגי התלמידים. (אבל אלה מחקרים שנעשו בגיל בית ספר). 

 

בכל מקרה, אני מחפש מחקר שמראה שבהינתן כח אדם באיכות דומה ודמוגרפיה דומה, הוספת סייעת שניה שיפרה את הישגי התלמידים בבגרותם או השפיעה עליהם לטובה בצורה כלשהי. 

 

בנוסף, אפילו בנייר העמדה הזה מופיע מחקר שטוען ש"המחקר מצא, שמצב סוציו-אקונומי וכן טיפול אימהי הם המנבאים הטובים ביותר להישגי ילדים בכל התחומים". 

 

 

בעמוד 45 לא מצאתי שום דבר רלבנטי וגם לא בעמוד 34. 

 

לא השתכנעתי.

 

אגב, אני הייתי בתלמוד תורהדי שרוט
אז לא היו סייעות.

אבל אני די חכם למרות הכל.
אחרת איך תסביר את זה שיש לי שעות מחוגים?
לצערי, אני חייב לציין שאני מתרשם אחרת.ספק


שמע אני פשוט לא מסוגל אתה הורס תבריאות די שרוט
כל כך הרבה הנחות יסוד כל כך שגויות שאתה מסתובב איתן שאולי כדי שתעשה review על כל מה שאתה מאמין בו. אולי אפילו באלהים עצמו(אם אתה מאמין בו).

אתה יורה חצאי דברים, עושה מיקס מש, מצטט רבעי ממצאים, הכל אצלך סלט אחד גדול נשמה שלי.

יש לי מאמר בעל 68 עמודים לתת לך אבל אני צריך למצוא אותו.

שם תראה שיש עשרות מחקרים שמקדרים באבואהבואה בין בתי ספר וגנים.
תמצא את המחקר הזה, ונדבר שוב...ספק

בינתיים, אני לא זה שמערבב בין גנים לבתי ספר... 

אגב רק למען הפרוטוקולדי שרוט
המאמר הזה הוא עדיין לא כזה ראה וקדש בעיני כן? פשוט הוא מאוד מקיף ושולח להרבה מחקרים אז יש לי כאן מידה מסויימת של הסתמכות.
תביא את המחקר ונראה על מה מדובר ומה נכתב בו.ספק

אבל חשוב: אנחנו מדברים על גילאי הגן - לא בית ספר. 

*גם* ו*גם*. קשר ישיר ונסיבתי.די שרוט
לא צריך גם וגם - רק גילאי הגן. על זה דיברנו.ספק


קיצר תקרא וזהו. מחר.די שרוט
סבבה.ספק


ויאללה לילה טוב. אני נרדם.די שרוט
נ.ב. ערוץ 7 ומקור ראשון אלה לא גופי התקשורתדי שרוט
שאני עוקב אחריהם.
אתה לא עוקב אחרי ערוץ 7? אתה יודע איפה אתה נמצא?ספק


אני אמנם בפורום אבל את האקטואליהדי שרוט
אני צורך בתשקורת החילונית המשוקצת
בכל מקרה, שאלת, עניתי. בגופי התקשורת שהזכרתיספק

שקד היא סוג של מושא הערצה. 

יכול להיות. אין לי מושג.די שרוט
לגבי ארגוני המורים אני יכול להסכים איתךדי שרוט
אבל זה לא שארגוני המורים הם לגמרי מוקצים מחמת מיאוס כן? זה גוף נצרך. פשוט קצת איבד פרופורציות
ארגוני המורים הם ארגוני פשיעה.ספק

הם הסיבה לכך שאף אדם מוכשר לא רוצה להיות היום מורה וזו ברירת מחדל עבור אנשים שאין להם כישורים לעשות שום דבר כולל הוראה - רק שבגלל המחסור במורים, כולם מתקבלים... 

דיון אחרדי שרוט
זה לב ליבו של הדיון - שר חינוך מוצלח היה נלחם בהם.ספק


ואווו תענוג לקרוא אותך! מאיפה הגעת אלינו אתה!!! אני מאוהבחדר בריחה


שר בריאות צריך לדעת מה לעשות במשרד הבריאותה-מיוחד

שר בטחון במשרד הבטחון

שר האוצר במשרד האוצר

וכו וכו

אם איש המכירות יודע מה המנהל חשבונות צריך לעשות ומה החשמלאי צריך לעשות. זה לא לחשוב מחוץ לקופסה זה לדחוף את האף לעניינים לא שלך

 

גם וגם. צריך אנשים מולטיטסקינג ובנט הוא כזהדי שרוט
הוא מולטיטסקינגר טוב.

כשהוא שר ביטחון שיתעסק בביטחון אבל שגם יתעסק בבריאות אם יש לו את היכולות ויש לו.
איש מכירות תפקידו למכורה-מיוחד

לא להיות מנהל חשבונות

אם אני כבעל עסקדי שרוט
יכול להעסיק איש מכירות שידע גם לנהל לי את החשבונות אני יותר מאשמח.

אם חשמלאי ידע גם לעצב פנים את הבית אני גם אשמח. זה יותר יעיל וחוסך בעלויות
מכיר את הסיפור על האריה, החמור והתקנים?ספק

אז בנט הוא החמור בסיפור. 

אם יש לי חשמלאי ומעצבת פניםה-מיוחד

אז אני מצפה שהחשמלאי יתכנן את מערכת החשמל והמעצבת תעצב את הבית

נכון שיש דברים שבהם יש חפיפה (כמו הקורונה ומשרד הבטחון) אבל בסופו של דבר כל אחד צריך לעשות את תפקידו

ואם יש לי חשמלאי שהוא *גם* מעצבת פניםדי שרוט
אז אני אעדיף אותו כדי להתייעל ולחסוך עלויות.
ואם יש לך חשמלאי ששורף כל מכשיר חשמלי שהוא נוגע בוספק

ומעצב פנים שהחליט שחום הוא הצבע הכי יפה בעולם ולכן הכל צריך להיות בגוונים של חום? 

 

כי זה בנט. 

אתה נותן תרוציםה-מיוחד

בשורה התחתונה שר או כל בעל מקצוע צריך לעשות את תפקידו ולא תפקיד של אחרים

שר בטחון צריך להתעסק בצה"ל חמאס חיזבאלה ועוד אויבים זה נקרא מולטיטאסקינג 

שר בטחון שמתעסק במערכת החינוך, בבתי החולים ובדברים אחרים הוא סתם מתערב

https://surveynuts.com/surveys/take?id=204476&c=8217481505DR1978000

סקר ריבנות סקר תענו ותפיצו

איזהשקדי33
איש.
הלוואי ויתנו לו לנהל את הקואונה
יודע לדבר כשהוא באופוזיציהנעה ונדה

בקואליציה הוא רק עיצבן אותי שוב, ושוב, ושוב

אור של חנוכה שלי...סיעתא דשמייא1
...ראוי שיצויין בכל דרשה השבת את האור הגדול של הארוע המטורף שהיה ביום ראשון . אור ששמו אחמד אל אחמד.


להרבה קשה לעכל את זה אבל לא במקרה השם שלח לשם שינוי איסלמי ערבי לעצור את היורה מלהתקרב למקום הארוע.


חשוב להנהגה  לאמר בכל רם במיוחד ליהודים יקרים כאלה שלא צריך להתלהם ולהכליל ולאבד תקווה.


אותי הוא הציל אישית.

גם בת פרעה הצילה את משה, זה לא גרםקעלעברימבאר

לשאר להיות טובים לישראל. תמיד יש חריגים.

 

גם בגרמניה בשואה היו חסידי אומות העולם.

 

גם אצל הכנענים היה איוב.

דייקת הפעם קאלימבערנקדימון
את המציל שיצא מהכלל באמת צריך להעלות על נסהסטורי
ולהוקיר לו טובה, בדיוק כמו את היחידים בגרמניה הנאצית שהצילו יהודים, בפולין, באוקרינה. כשהכלל כמעט כולו, מההנהגה ועד כמעט אחרון הקבצנים הסגירו יהודים. (אגב, בעזה בשמחת תורה לא היה אפילו אחד...)


אסור שהעובדה שהיה אחד כזה, תסמא את עיננו מלראות שכלל הערבים המוסלמים שונאים אותנו, מתחנכים על שנאתנו ומחכים לג'יהאד הגדול שבו ישמידו אותנו.


לא נשכח לרגע על שם מי הם קוראים כיכרות, את הפוסטרים של מי תולים בבתי הספר, את מי הם מעריכים ובדרכו של מי האיממים מאינדונזיה ועד ארה"ב מדריכים ללכת.


ממליץ מאוד לעקוב אחרי צבי יחזקאלי, שמביא מידי פעם 'פנינים' מדרשה בפני אלפי אנשים במסגד במיאמי/פריז/לונדון. את ההמונים שצועקים "ח'ייבר ח'ייבר יא יהוד" - ומכריזים בלי להתבלבל את מה הם רוצים לשחזר.

יופי אז אתם טוענים…סיעתא דשמייא1

… שזה מקרה. השם לא גרם שדווקא מוסלמי ערבי יעשה את את זה ואל לנו ללמוד מזה כלום.

דרך אגב אם רק 50 אחוז מערביי ארץ ישראל יחליטו לנהוג כמו אותם טרוריסטים לא היה עוזר שום שב"כ או מוסד או משמר הגבול או משטרה. הזחיחות שלכם מדאיגה.

מה הקשר מקרה?הסטורי

מה החשבון של הקב"ה, איני יודע.


אני כן יודע שלאדם יש בחירה והדת המוסלמית בחרה להיות דת של חרב "דין מוחמד בסייף". אני יודע שהם מחנכים שהפרמטר למוסר זה מעשיו של הנביא ומלמדים איך הנביא הורה וישב לראות איך חתנו עלי שוחט בידיו שבע מאות יהודים אחד אחרי השני.

אני יודע ששום דבר מהזוועות של שמחת תורה, של מעלה עקרבים, של תרפ"ט, הם לא המציאו בדור הזה - הכל מוחמד ואנשיו כבר עשו.


העובדה שיש אחד שהתעורר אצלו רצון לצדק ויושר - בהחלט מעלה אותו על נס ויהיה לו גם חלק לעולם הבא, יחד עם כל מצילי היהודים בכל הדורות. אבל אסור להתבלבל מהיחיד ולחשוב שזה הכלל כשהכלל מחנך להפך.

לכלל של אנשים אין בחירה, יש בחירהקעלעברימבאר

לפרט אם לזרום עם מה שהכלל עושה, וגם בחירה של כל הפרטים האם למשוך את הכלל לכיוון אחר מהמגמה הטבעית שלו. אבל זה שהאסלאם הוא דת של חרב ושל מידת הדין וזה שהערבים המציאו אותה, ושעמים מסוימים אימצו אותה. זה ברוב המקים קשור לנטיה טבעית סוציולוגית שה' הטביע בעמים בעזרת גורמים טבעיים, וכמובן לפרטים יש יכולת להשפיע על גורל הכלל, במיוחד על אורך התהליך ועל כמה תופעות כואבות יתלוו אליו.

 

בעם ישראל לפרט בבחירתו החפשית, יש יכולת יותר להשפיע על גורל הכלל , מאשר אצל האומות. אבל גם באומות יש

נכון, אבל כל עוד שהפרט הוא חלק מהאידיאולוגיה הזאתהסטוריאחרונה
כל עוד שהוא משתתף בנאומי ההסתה במסגדים, כל עוד שהוא שולח את בניו לבית ספר על שם רוצחים שפלים, כל עוד שהוא מאמין שהנביא לא יכל לטעות ומה שהוא עשה - מוסרי, הוא חלק מזה עד שיוכיח אחרת.
אתה נביא? כי יש לי עוד כמה שאלותנקדימון
זה לא מקרה, אבל לנסותקעלעברימבאר
ללמוד דברים לא קשורים ממקרים ולהסיק מסקנות להתנהגות בפועל מהם, זה כמעט "לא תנחשו".


אולי ה' סיבב ככה בתור קריאה לערבים ולמוסלמים לדעת שאפשר גם אחרת. מקרה שנועד לעורר אותם לתשובה

רק 1 מתוך מיליארד? זה ייאוש, לא תקווה.נקדימון
ומכיוון שאנחנו יודעים מהי משנת האיסלאם, הקוראן ומוחמד - אז יוצא הדופן הזה הוא זה שצריך להסביר איך זה הגיוני שהוא עבר על מצוות דתו ותרבותו.
זה תלוי פרשנות, בדובאיקעלעברימבאר

יש זרם גדול של פרשנים מוסלמים שתומכים במדינת ישראל בשם האסלאם, כי כתוב בקוראן שארץ ישראל היא הארץ אשר *כתב* הבורא לבני ישראל. ובדרך כלל לפי האסלאם כשכתוב "כתב" הכוונה נשבע לנצח.

 

הרב שרקי נפגש עם אנשים כאלה בדובאי, והוא מקווה שהזרם שתומך בישראל יגדל באסלאם , במגמה עתידית שיצמח זרם באסלאם שייטען שעם ישראל הוא עם האלוקים הנבחר והתורה תקיפה ליהודים, שזה תחילת תיקון האסלאם שבן השפחה יודה שיצחק הוא בן הגבירה והמוביל, כמו שאומרים חזל "ויקברו אותו יצחק וישמעאל בניו" שנתן ישמעאל קדימות ליצחק, ומכאן שישמעאל עשה תשובה בסוף. או כמו שאומר הכוזרי שעיקר בעית האסלאם היא שהם לא מתפללים לכיוון ירושלים.


 

יחד עם זאת אסור להיות שאננים, ולדעת שאנו במלחמת דת מול רוב האסלאם שרוצים להשמיד את ישראל, ולהלחם נגדם מלחמת חרמה

זה יגיע בסוף, אבל אז הם יפסיקו להיות מוסלמיםהסטורי
אור החיים הקדוש, בראשית כ"ה ו':


ולבני הפילגשים וגו'. ולישמעאל לא אמר הכתוב שנתן לו מתנות ושלחו כי לפי מה שכתבנו (לעיל ט"ז ה') כי ישמעאל משפט קנייה יש בו ליצחק משולח ועומד הוא. ויש יום לאל איום משפט יעשה ויכיר נקנה לקוניו.


בסוף בני השפחה יכירו שהזכות שלהם היא לשרת אותנו, כמו שישמעאל עצמו בפטירת אברהם עשה תשבה. בנתיים אולי אותו אחד שעצר את המחבל, הוא מהיחידים שמקדימים את זמנם.

הירא ורך הלבב ישוב לביתו ולא ימס את לבב אחיו כלבבוהסטורי
אכן טיל עשה את זה.


בחסדי שמים ובהשתדלות של הרבה אנשים בהנהגת ראש הממשלה - רוב הטילים הושמדו על הקרקע וגם אלו שכן נורו- רובם יורטו באוויר.


אגב גם במבצע מדהים של צה"ל בהוראת ראש הממשלה - לפני שנה תוך 72 שעות, הושמד כל הנשק הכבד של סוריה, זה שעשרות שנים הפחידו אותנו איתו. זאת אחרי שבמהלך השנה שלפני צה"ל בהכוונת הממשלה חיסל את ארסנל הטילים שחיזבאללה בנה עשרות שנים.

למה הכותרת השלילית?פ.א.
הכתבה מחזקת את ההשקעות האדירות בטכנולוגיה, במחקר ובפיתוח מתוחכם, מצדיקה לחלוטין את המחיר העצום של כל טיל יירוט - כי בהשוואה לנזק, עלות היירוט היא זניחה ושולית.  
כי הפותח באופן קבוע וסדור מתאמץ לייאש אותנוהסטוריאחרונה
אתה צודק שבניגון אחר זה נשמע אחרת. אם הוא יבהיר שכוונתו לא היתה לייאש - אשמח להתנצל.
- כדי להתקבלקעלעברימבאר

להפועל צריך להרוג 100 אוהדי ביתר פעילי כך, ואוהד מכבי אחד.

-למה אוהד מכבי?

-התקבלת


בג"ץ נגד המשטרה: מותר ללבוש חולצות מחאה


האמת שגם פעילי כך נגד המשטרה בנושא הזהברגוע
אתה חושב שיש בעיה ללבוש את החולצה?צע
לא מבין בכדורגל, מצידי שסכנין ינצחו במונדיאל, לאקעלעברימבאראחרונה
אכפת לי
אני מעניק לכם תקציב בלתי מוגבל לקמפיין פוליטיזיויק
אבל בתנאי אחד: אתם מקימים מפלגה ומריצים את עצמכם עם נבחרת. מה המצע של המפלגה שלכם? בונוס: מי האנשים שאתכם ברשימה?
כסף אף פעם לא מהווה בעיה מעכבת בפוליטיקהפ.א.
הבעיה היתה ונשארה איוש המועמדים - ליצור נבחרת שתהיה מקובלת ואטרקטיבית על פלח משמעותי מציבור הבוחרים, שתוכל לזכות במספיק מנדטים כדי להגיע לייצוג הולם בכנסת.  
מה פתאוםזיויק
לוגית, אם לכל אחד היה תקציב, הרבה יותר היו רצים והיה לך היצע גדול יותר. בלי לקבוע אם זה מצב טוב יותר או להפך.
אז לא מבין את הלוגיקה שלך בהקשר הפוליטיפ.א.אחרונה
עבר עריכה על ידי פ.א. בתאריך כ"ו בכסלו תשפ"ו 7:27

באקדמיה, בתעשיית ההייטק, בתחומי מו"פ (מחקר ופיתוח) - כאן אכן תקציבים גדולים וכסף רב מהווים פוטנציאל ליותר חוקרים מבריקים, ליותר סטארטאפים ופיתוח המצאות בתחומים שונים שיתורגמו בהמשך לחברות מצליחות - את הפירות נראה בעוד שנים.  

 

 בפוליטיקה, אני צריך את ההצלחה עכשיו. לא בעוד 5-10-15 שנים.  איך הכסף הגדול יביא לי לבחירות הקרובות את המועמדים המתאימים להובלת המגזר הדתי לאומי על זרמיו וגווניו, מועמדים שיהיו מוכרים ועם ניסיון ועשייה ציבורית מוכחת כדי שהציבור הדתי לאומי יזכה לנבחרת מנצחת בבחירות שיתבטא בכוח פוליטי בכנסת?

מי הם המועמדים הכריזמטיים שלנו, הכוכבים הפוליטיים המקבילים לבנימין נתניהו, אריה דרעי, בני גנץ, יאיר לפיד, יאיר גולן, בציבורים האחרים? מי מהם הגיע לאן שהגיע בגלל כסף גדול ולא בזכות כישוריו האישיים שהביאו אותו לעמדת הנהגה?

אני לצערי לא מכיר. 

חבל שלא דנים בפורום הזה…סיעתא דשמייא1
…על תאונות הדרכים הקטלניות. 
אין מקריות בעולם . …סיעתא דשמייא1

… מי שמאמין במקריות כופר בהשגחה האלוהית!!!

ראוי שיצויין בכל דרשה השבת את האור הגדול של הארוע המטורף שהיה ביום ראשון . אור ששמו אחמד אל אחמד.

להרבה קשה לעכל את זה אבל לא במקרה השם שלח לשם שינוי איסלמי ערבי לעצור את היורה מלהתקרב למקום הארוע.

חשוב להנהגה  לאמר בכל רם במיוחד ליהודים יקרים כאלה שלא צריך להתלהם ולהכליל ולאבד תקווה.

אותי הוא הציל אישית.

אני מקציב לכם עד 5 מילים לענות על השאלה:זיויק
מה ה-בעיה המרכזית של עם ישראל שצריך לפתור?
יש בהם נקודת אמתקעלעברימבאר
ה' לא מתגלה באופן מלא כדי לתת אוטונמיה לאדם
עוד הוכחה לאפסיות של ביבירועישםטוב

פשוט לא נתפס

 

 

 

 

ביבירועישםטוב

ביבי מתנהל *בדיוק* לפי התפיסה השמאלנית שאומרת - 

יש בעזה מיליון-2 חפים מפשע, אנשים ממש טובים.

למרבה הצער קבוצה טרוריסטית איכשהו השתלטה עליהם.

בגלל 7.10 ישראל נאלצה בלית ברירה לצאת למלחמה וחבל על כל הרוג ופצוע "לא מעורב".

עכשיו שחמאס כמעט נעקר אז ישראל כמובן תעזור לעזתים, האנשים הטובים והאיכותיים, להשתקם חזרה.

 

אתה קורא את מה שאתה מעלה כאן?!הסטורי
אין כאן שום דבר על ראש הממשלה. ארה"ב דורשת, נו שוויין. היו גם כותרות כאלו, רק לפני קצת יותר מחודש, על המחבלים ברפיח ש"ארה"ב דורשת שניתן להם לצאת" וכל שונאי נתניהו חגגו כאן. היא דרשה, הוא סירב. היום המחבלים הללו מתים או בכלא.
אתה קורא את מה ששלחת?ארץ השוקולדאחרונה

כי נראה שלא.

מדובר פה על דרישה אמריקאית, לא על מה שישראל עושה או מבצעת, אז אין פה הוכחה לכלום על נתניהו.


אפשר לנסות ללחוץ שלא יקרה אם באמת אכפת לך.

עכשיו אפשר להיות בטוחבינייש פתוח

חוק הגיוס לא יעבור בשום מתכונת. אלא אם כן יחליפו ממשלה (לא חייב בחירות, אבל זה תלוי במרכז הפוליטי שיפסיק להחרים את נתניהו) ויביאו לחוק שבאמת יגייס חרדים.

אני מקווה שכולם הבינו מזמן שלעולם לא נשיג שינוי בהידברות, שיתוף פעולה ובאופן הדרגתי.

במיוחד שהחוסר בחיילים די גדול וקריטי, אבל הוא קטן מאוד ביחס למיצוי המקסימלי של החרדים הבריאים בגיל גיוס.

אף אחד לא רוצה ולא צרייך לגייס את כל פונוביץ וכל מיר וכל ישיבת חברון ואת כל חסידות סאטמר ותולדות אהרון.

הסברתי את דבריך לנקדימון, לא כתבתי מה דעתיהסטורי

לגופם של דברים:


א.אני לא מדבר על 'שוויון בנטל' והמושג שוויון כשלעצמו לא מעניין אותי.

אין שוויון ולא היה שוויון. אי אפשר שיהיה שוויון - לא בין לוחמים ביחידות קרביות לג'ובניקים, לא בין אנשים עם מסוגלויות שונות ותפקידים שונים. הכי מביך זה לשמוע עיתונאים בוגרי גלי צה"ל, שהשירות הצבאי שלהם היה חסר כל סיכון, חסר כל מאמץ אמיתי והתרומה של השירות שלהם לבטחון ישראל היתה 0 עגול במקרה הטוב ובעיקר מקפצה לג'ובים הבאים בתקשורת, כזאת שאין לבוגרי שירות צבאי אמיתי - מדברים על הנטל והשוויון בו.


ב. צה"ל צריך להבנות מחדש, ליישר את המטרות, לחזור להיות צבא שמשימתו הראשית היא בטחון ישראל, שהקוד האתי שלו הוא כזה שעמינו וחיילנו קודמים לאוייב וקודמים לכל מיני ניסויים חברתיים של שוויון מדומה וקדמה עקומה. כחלק מזה, הצבא גם יתעדף את הצרכים של הלוחמים בקדושת המחנה, על פני דחיפת נשים לכל מיני מקומות, תוך הורדת הרף והעמדת שרפרף בבוחן מסלול.


ג. חלק מהבניין מחדש הזה, הוא צורך בהרבה יותר חיילים אמיתיים. הצורך הזה מצדיק גם גיוס חובה. צריך לוחמים בשדה הקרב, צריך בשביל שהם יוכלו להלחם תומכי לחימה בהתאם וצריך אנשי 'חזית שבעורף' כמו אנשי מודיעין וכד'.


ד. שאר משימות שאינן צורך ביטחוני ממשי, בין אם עושים אותן על מדים (גלי צהל, מורים חיילים, בדיקות קורונה, סיוד מעונית של מסתננים וכד') ובין אם לא (מה שמוגדר היום שירות לאומי/אזרחי לסוגיו) - אינן  אמורות להיות באחריות הצבא (למעט אולי מצבי חירום ממשיים) ואין שום סיבה להתייחס אליהן כשירות צבאי משום בחינה.


ה. זה נכון גם הלכתית - למחלמת מצווה הכל יוצאין, למשימות אחרות גם אם הן חשובות - מי שנדבו ליבו.


ו. ממילא איני רואה שום מקום להשוואה בין אחי החרדים, לאויבים הערבים.

את הערבים (למעט יחידים מהם שחפצים להיות בצד שלנו על מלא לשמוח בשמחתינו ולהצטער בצרתינו) צריך לגרש מהארץ. גם אם לא בשלו התנאים לכך - חובה להרחיק אותם מכל הקשר ביטחוני לא לאמן אותם בנשק, לא לתת להם להתקרב לנשק, לא לשפץ בסיסים של צה"ל (השתגענו לגמרי?!).

שירות לאומי למי שנשאר כאן? לא יודע, אולי זה יכול להיות סוג מודרני של ה'יהיו לך למס ועבדוך' של התורה. אין לזה קשר לחובה ההלכתית והלאומית של יציאה למלחמת מצווה.

אולי יעניין אותך