שירשור סקרחלל הפנוי
מעניין אותי לראות פחות או יותר לראות מי הקהל שלנו פה.

השאלה:
מי הוא הרב שאתם הולכים על פיו. (אם זה רב לא מוכר אפשר להגיד את הרב שהוא הולך על פיו)
באיזה נושא?Half a man
הלכתי, השקפתי, סוג לימוד וכו'?
השקפתי/הלכתיחלל הפנוי
לרובמלח ופלפל
כמו ראש הישיבה שלי או אחד הרבנים בישיבה שהתחברתי אליו בצורה יוצאת דופן.
כמה רבניםהפי
רבי נחמן הרב קוק וקרליבך
ועכשיו תגידו לי ועשה לך רב.. ומי ביום יום.
לא יודעת
זה כמו להגיד איפה אנחנו גרים..צהרים
סוג של האוטינג
ממש לא בהכרחחלל הפנוי
זה יותר על קו של עבודת ה'.
אחד יכול לגור באילת והרב שלו זה הרב שמואל אליהו. מה הקשר
יש פסיקת הלכה, ויש השקפה..והוא ישמיענו
לא חייב להיות ביחד.
בשביל הלכה צריך פסיקה ברורה,
השקפה/ דרך חיים- אפשר לקבל מהרבה מקורות..
לכן כתבתי גם וגםחלל הפנוי
והרב הפוסק שלי לא גר איםה שאני גר אז ...
רק רציתי לחדדוהוא ישמיענו
שאין לי רב אחד לדרך חיים/ אמונה, השקפה וכדו'..
אני מאמין שצריך לקבל מהתורה כמה שאפשר. כל אחד והיכולות שלו. ולא נכון לצמצם את עצמי בזה.. פשוט לתכנן ולקחת את מה שטוב עבורי, לא בצורה מבולבלת- אלא בצורה שמפרה ועושה סדר..
אבלנקדימון
אבל בגלל שלכל רב יש שיטה שלימה, אז יכול מצב שאם אתה לוקח מכמה במקביל אתה תיצור סתירות פנימיות, אפילו לא מודעות, בתוך החיים שלך..
אחת דיבר אלוקיםחיות צבעונית
בנוגע להשקפה בעיניי זה בסוף דגשים שונים שכל רב מדגיש. דווקא כשאתה יונק לא רק מאחד, העבודה נעשית הרבה יותר עמוקה ורחבה
^^^^והוא ישמיענו
עבר עריכה על ידי והוא ישמיענו בתאריך ט' בתמוז תש"פ 17:49
@נקדימון
רק רציתי להגיד, לפי ההבנה המעטה שלי בתחום- כל אדם הוא כלי קיבול. ויש בזה שני צדדים-
קודם כל סוג הכלי, ודבר שני- גודל הכלי.
לגבי סוג הכלי- הקב''ה קובע. לגבי גודל הכלי- זה ביד האדם, ה' יהב חכמתא לחכימין ומנדעא ליודעי בינה. ככל שאדם מתמלא ככה הוא יותר מתקרב לאלוקים, לבחינת 'אין'- 'והחכמה מאין תמצא' וככה הכלי שלו מתגדל יותר.
הגדלות שלנו הופכת אותנו ליותר מבוררים, ליותר כלליים ומתוך כך מאפשרת לנו מצד אחד להרחיב את הכלי ומצד שני להבין יותר כמה אנחנו חסרים.

אז יש הרבה סוגי כלים- וע''פ זה אני מתמקד. ולאט לאט יוצא מהנקודה הזאת החוצה, ומתרחב. אבל בהתחלה צריך להכיר כמה סוגים של לימודים כדי לדעת מה נכון בשבילי ומה לא..
אח''כ אפשר לדעת איפה בדיוק התורה דיליה, שזה חשוב מאוד בלימוד תורה ומשם להתפתח ולהתרחב.

ועוד נקודה שנגעתי בה ולא נגעתי. הנקודה של הסדר. ככל שמשהו נתפס כדבר שלם- אתה יותר תתפוס אותו. למשל, במסכת אבות הרבה פעמים מובא שחז''ל אומרים שלושה דברים. דוקא שלושה דברים- מה הקטע?
המהר''ל בדרך חיים מסביר ששלושה דברים זה אומר שיש קשר ביניהם- ע''י הדבר האמצעי שתמיד מחבר בין הקצוות, המנוגדים. אז אם אתה קולט את האמצע כמאחד את הקצוות- אתה תוכל לזכור. זו המטרה של חז''ל.
גם בלימודי אמונה, הרי כל דבר זה צד מסויים. ודאי שיש קשר ביניהם, וע''פ זה גם אפשר להתייחס אליהם בצורה נכונה כאשר אתה מבין איפה כל דבר ממוקם.
זאת דרך עבודה. בסוף קשה להסביר פה ואי אפשר במדוייק- כי זה מאוד אינדיבידואלי.
לםי מה שקיבלתי מרבותיינקדימון
ואני מסכים עם זה לחלוטין, זה שאדם צריך ללמוד שיטה אחת בצורה רצינית, ואחרי ביסוס מספק אפשר לנוסיף על זה שיטות נוספות. אני חושב שאחד משורשי הבעיות בציבור שלנו זה הבלאגן והערבוביה. "אם ראית תלמיד שלימודו קשה עליו זה מפני משנתו שאינה סדורה לו". לימוד מסודר בכל תחום.
זה בוודאי קריאי בלימודי אמונה היות ובמידה רבה אפשר לומר שזה עצם החיים, זה סולם הערכים שלך, זה הנקודה הארכימדית. אם זה מבולגן, אז מגיעים ח"ו לטעויות ולתובנות שקריות.
זה לא אומר שאי אפשר לשמוע קצת גם רבנים אחרים וזוויות וסגנונות, אבל צריך עמוד שדרה. עוד הייתי מוסיף שאני חושב שיש בזה גאווה מסויימת. יש ללכת לאור דרך אחת ברורה, ולצמוח דרך זה. כשתהיה מספיק מלא בתורה וביראה תוכל להתפזר.. זו דעתי
נכון, אני מסכים. לא התכוונתי לבלגןוהוא ישמיענו
אבל יש גם צדדים שיכולים להוסיף לשיטה ולבירור.
יש דברים שמשלימים. למשל בצורה מאוד כללית- בשביל להבין את הרב קוק- כדאי גם להבין מהר''ל, נפש החיים ועוד. בשביל להבין מהר''ל- לפעמים צריך ללמוד רמב''ם, לפעמים רמב''ן. לפעמים ר' מאיר אבן גבאי (בעל 'עבודת הקודש'). כלומר דוקא מתוך הדבר עצמו שאתה מתמקד בו כדי להבין את התפיסה יותר טוב אתה צריך לראות דברים נוספים.
הרב קוק גם אומר שבשביל להבין את הרמב''ם כמו שצריך- צריך גם לראות את החולקים עליו, רמב''ן וכו'. בסוף ידיעת ההפכים אחת. אז צריך לעות בצורה שלא תבלבל ולהתמקד.

סה''כ די מסכים איתך.
ברור שיש לזה מקוםנקדימון
א. בהלכה זה כבר נהיה קריטי.
ב. בהשקפה אני לא מדבר על הבדלים בין הרב ביגון לרב שרקי, או בין הרב ראם הכהן לרב שרלו, אלא בין הרב שרקי לרב שרלו, למשל. וגם זה לא בכל דבר, כי סביר שבמסילת ישרים מרבית התוכן יהיה זהה ורק הסגנון והניסוח יהיו שונים.
עוד יותר מזה אני מדבר על הרב קוק לעומת הרב סולובייצ׳יק, למשל, שאלה ממש שתי גישות. שניים במקביל זה לא בניין אלא התפזרות. צריך סדר, וכמובן השאיפה בסוף היא לבחור דרך אחת מרכזית.
טוב,חמדת66

אז אני מסכים שמישהו שאומר שרבותיו הם ר' נחמן והרב סולובייצ'יק הוא קצת בבעיה.

בזה אני כבר לא לגמרי מסכיםוהוא ישמיענו
אתה צריך דרך אחת שאתה מזדהה איתה. אבל חלק מהבנין של הדרך זה גם להכיר שיש צדדים נוספים למשל צד של הרב סולובייצ'יק, וכדו' (או הרב קוק או החתם סופר.. זה לא משנה לי מי, תלוי מה השיטה שלך)

לעניות דעתי אולי צריך לעשות הבדלה בין מלא דרכים לבין דרכים מרכזיות. מלא דרכים יוצרות בלבול ובלגן- שוב, תלוי כמה הכלי שלך מסוגל להכיל.. אבל אני מדבר על ממוצע. לעומת זאת- ברגע שיש את הדרך שלך שלצורך הדוגמא היא השיטה ה'אמצעית', אז תכיר גם את שתי השיטות הצדדיות הכי בולטות, לא צריך יותר מזה. אבל בלי שיש לך את זה- גם את השיטה שלך עצמך לא תוכל לתפוס ולהכיר כמו שצריך. הניגוד מחדד.
נכוןנקדימון
צריך ללמוד את כל התורה, ומבט מארבע כיווני אוויר (בתור משל) יעזור להבין בדיוק איך נראה הבית. מסכים איתך.

בכל מקרה, אני חושב שאדם צריך דרך מרכזית כלומר לעצם חייו, ושאר השיטות הן יותר בבחינת תורה לשמה. בגלל שיש אמיתות שיכולות להיות סותרות אז אי אפשר לקחת ממש לחיים שלך, כמו שפשוט שלומדים גם את הילל וגם את שמאי, אבל פוסקים בשיטה אחת.
אז א'. זה פשוט אומר שיש יותר עבודה.והוא ישמיענו
לא סיבה להתייאש.
ב'. ובדיוק בגלל מה שציינת לא כל דבר נכון לחיים שלי,
לא כל שיטה בעבודת ה' טובה עבורי. אני עובד על להרחיב את כלי הקיבול לאט לאט כך שלא יבלבל. אין 100% בשום דבר

לצורך הדוגמה, אני יכול לכתוב לך רשימת רבנים שאני אוהב לשמוע כי הם תורמים לי לעבודת ה' (בפרטי)- תגיד לי מה הקשר ביניהם חוץ מזה שהם נאמנים לתורה, כל אחד לפי השקפתו
עוד הערה קטנהנקדימון
עיקר התגובה שלי היא כתבתי למעלה..

כאן אני רק אוסיף שיש הרבה דברים שכולם מסכימים עליהם ואז שינויי נוסח או סגנון של כל רב זה אכן דבר מבורך, מה שמתאים לנפש שלך. אבל לא מדובר פה על שיטה שהיא אחרת לגמרי, אלא בעצם על אותה שיטה שנאמרת אחרת. כשאני מדבר על שיטה זה למשל הרב קוק מול הרב סולובייצ׳יק, ולא על הרב ביגון מול הרב שרקי.
אני חושב שנכון להכיר את הגישותוהוא ישמיענו
השונות של הרב קוק והרב סולובייצ'יק.
פשוט צריך שזה לא יטשטש אחד את השני.
אני למדתי עם חברותא בכמה ספרי הרב סולובייצ'יק, ולומד הרבה הרב קוק בין היתר. אני לא חושב שזה הרס לי. אלה גישות שונות, מצדדים שונים. בסדר.. כל היהדות מלאה בזה. כיום צריך כמה שיותר להבין את התורה כאחדותית, לעניות דעתי זאת המשימה.
אז בסדר- קודם הבדלה, הפרדה. הלכה לחוד ואגדה לחוד, וכל שיטה לחוד וכו' וכו'. אבל השאיפה היא שנתחיל לחשוב איך מחברים. לפחות ממה שאני ראיתי ברב קוק, ולא מקור נידח. זה חלק נכבד מאוד מהשיטה שלו. עיסוק בכל דבר בנפרד כדי להגיע לאיחוד.
אמתנקדימון
אבל בהדרגה ובהדרכה.
זה כבר תלוי אדםחמדת66

אבל לענ"ד, לאדם עצמאי יהיה קשה מאוד ללמוד רק מרב אחד. (וזה כנראה גם לא מומלץ)

מה שכן נכון, זה לגבי סתירות מובהקות שמציגות שהעניינים לא הבנו בכלל.

לא רק מצד ההבנהנקדימון
אלא מצד האמת.
תפיסה שלימה שיש לתלמיד חכם מולידה מסקנות מסויימות, ותפיסה אחרת מולידה משהו אחר. אם אקח מאחד בדבר אחד, ומהשני בדבר אחר, אני נכנס למלכודת שבה אלה שתי אמיתות שלא מתיישבות, בבחינת ׳תרי קלי לא משתמעי׳. יווצר אבסורד, ולמעשה קלקול. מצד טהרת האמת.
כן כןחמדת66

לא דברתי על מקרים כאלו. למשל, גם אם הרב מדן והרב ליכטנשטיין שונים מאוד, למשל, אפשר לקחת מהם קווים דומים לענ"ד(שלא סותרים כמובן).

אבא שלי איכה


בהנחה שאתה מתכוון לרבנים שבין החיים(או נפטרו לאחרונה)חמדת66

קשה לבחור רב אחד, כי גם אין רב אחד שאני לגמרי איתו באותו קו. באופן כללי למדתי הרבה, בין השאר, מהרב ליכטנשטיין ויבדל"א הרב שילת, הרב מדן, הרב אשר וויס (איזה מוזר לכתוב את זה), הרב הנקין ועוד כמה.

משנה ברורה, בגדול. ספרים בנושאים ספציפייםultracrepidam

(פסקי תשובות, וזאת הברכה, שש"כ/אורחות שבת)

 

כשיש לי התלבטות על איזה פוסק לסמוך, או נושא שלא מובא בספר מאלה, מתייעץ עם רבנים/חברים

^^כי בשמחה תצאו.
וערוך השולחן

לפחות בהגדרה מהו עיקר הדין, כי המ"ב מחמיר...
ההבדלultracrepidam
עבר עריכה על ידי ultracrepidam בתאריך ז' בתמוז תש"פ 21:51

שערוך השולחן נותן תחושה שהוא המציא את הפסק שלו

ומשנ"ב די נותן לך את האופציות ובוחר מה נראה לו (אולי עם הטיה טיפה יותר מחמירה מאשר ערוך השלחן)

 

ולכן עם משנ"ב יש לך מרחב הרבה יותר גדול לתמרן (כי אתה מכיר גם את הדעות שהוא אומר לא לסמוך עליהן)

מוחה!כי בשמחה תצאו.
מקווה שלא תאלמנה שפתותיך,
אז אל תדבור על צדיק עתק..

חוץ מזה, שערה"ש היה רב קהילה ודיין בפועל,
והמ"ב לא, אלא היה ראש ישיבה.

וחוצמזה, שללמדן המצוי הרבה יותר כיף ללמוד ערה"ש,
איזה מעוף, מקוריות, בהירות, סדר, סוגיא ממקורה.
תענוג

ו..עדיף קולא ברורה מלתמרן בין חומרות

וסיפר על ערה"ש ולנ"ו:
בלוויה של אשתו הראשונה הוא הספיד אותה,
ש30 שנה היא ניהלה חנות והוא לא יודע איפה היא.

אבל שמעתי כבר סיפור אחר, סותר,
שהוא שאל אנשים איפה החנות של אשתו..
אתה מתקיף אותי על לא עוולultracrepidam

ערכתי בכל זאת כי אין לדמות סגנון דיבור לכתיבה.

 

כשמישהו כותב במעוף, מקוריות ובהירות - הרושם הוא שהוא המציא את הפסק, ונמשך אחרי הלמדנות שלו.

 

כשמישהו הולך איתך צעד אחר צעד ומציג בפניך את ההתלבטות - אולי יש פחות יופי, אבל אם אתה מחפש פסק הלכה, זה עלול לשכנע יותר

המ"ב לא עושה את זהכי בשמחה תצאו.
פשוט מסביר את השו"ע הרמ"א והאחרונים,
ומדי פעם בביאור הלכה מגלה טפח מהלמדנות שלו,
שנהנה קצת

הולך צעד-צעד?
לא ככה חויתי אותו..
האמת שאני הבנתי את השאלה יותר בנושא השקפתי,חמדת66

אבל בנושאים הלכתיים אז בערך כמו שאמרו כאן עם כל מיני ניואנסים, בהתאם לעניין(בד"כ לפי הרב אויערבך\ערוך השולחן) 

בעיקר השקפתיחלל הפנוי
אבל גם הלכתי
אממיהודי פשוט.
הלכתי - בד"כ הרב עובדיה זצ"ל, לפעמים גם קצת על פי החסידות תלוי במה.
השקפתי - הרב יורם אברג'ל זצ"ל.
הלכתית הרב עובדיה (לרוב)מקום בעולם
חיבורית? הרב דרוקמן, הרב סבתו, הרב שרלו ועוד כמה קטנים ולא מוכרים שיותר זמינים לי ביומיום ואני מעריכה את צורת החשיבה שלהם.
הרב צוקרמן, הרב עובדיה בהלכה אמונה רעיה
כל הרבנים שהיו במשך הדורות ואף אחד מהם גם יחד.חסדי היםאחרונה
תזכורתadvfb

גם לגברים יש רגשות

 

סופריקה

נכון ומדוייקאדם פרו+
קשקוש נאו-שוביניסטיצדיק יסוד עלום

תורידו את הראש בבקשה, בנות חוזרות מפורקות מעלבון אחרי דייטים

קצת יותר רגישות

נכון בנות יותר רגישותאביעד מילוא

אבל גם בנים רגישים אני אחרי הדייטים חזרתי  מפורק  מזה שלא התקדם

אני כמובן צוחק מגזים ומתמרמרצדיק יסוד עלום
בנות תבעו בעלות מלאה על הקושי שבדייטים. רק הן מסכנות ורק הגברים מזעזעים ולא רגישים
חד משמעיתהפיאחרונה
זה נהיה טרנד?הפי

לדבר עם בחורה ולברוח?

2 נשים שלוותי השבוע היו מפורקות מבכי עד כדי מצב של חולי.

אם אתם לא מתכוונים לצאת לדייט תגידו את זה מראש

ולא ברור לי איך גבר שמגדיר את עצמו דוס עושה שטויות כאלה.

ובעצם דוס או לא לא מתנהגים ככה

לא סתם שולחים הודעות בוואצפ לבחורה שהעבירו לך את המספר בשביל שידוך ..ואז בורחים .

איך זה גורם לשדכן גם להרגיש?

ולא סתם קובעים עם בחורה דייט ומבטלים באותו יום


 

שלא נתחיל לדבר על שגרירים/ שליש/ וחבריו

ששם בכלל פותחים הודעות מדברים ואז יום אחרי נעלמים .

מדוע?


 

אני תמיד אומרת אף בחורה לא כועסת שלא רוצים אותה בחורה כועסת כי הראו לה שרצו אותה (בואי נקבע דייט )

ובסוף הלכו בלי הסבר בבום


 

אני כבר התרגלתי לזה שיש כאלה שדיבורים לחוד ומעשים לחוד ..

ואני אומרת את זה בכאב אם אדם בוחר להתנהג ככה או ניצלתי.. עוברת הלאה ..

אבל לא כולן לוקחות את זה ככה

יש בנות שלא רוצות לשמוע על דייטים בזמן הקרוב בגללכם..


 

באמת קחו אחריות.

גוסטינג זה גועל נפש

אתם גועל נפש

 

השרשור מופנה לאדם שבורח/ מבטל דקה 90 בלי לזכור שיש צד שני לסיפור.

אדם אשר לא יודע לבטא את רגשותיו ..

נכון לא תמיד אפשר להביע מה אתה מרגיש אבל אפשר שיהיה לך עמוד שדרה . אל תגיד סתם דברים .. מזה??

(אפילו הודעת נימוס יהיה מתאים .. מצטער על הזמן שלך.. בכל זאת אני חושב שלא מתאים .קשה?

 אפשרי גם אם לא מסתדר הכל בסדר .מידות יש פה צד שני לעזאזל 

 

דרך ארץ

 

כנל הפוך!! כלפי גברים

 

מעצבן ממשארץ השוקולד
פעם אחת קרה ליאביעד מילוא

התחיל איזה קשר והבחורה נעלמה כאילו בלעה אותה האדמה

קרה גם הפוךבחור עצוב
דיברתי עם מישהי איזה שבוע ופתאום פשוט נעלמה מעל פני האדמה. לא הגיבה להודעות. כלום.


אחרי חודש פתאום שלחה הודעה משום מקום. הגבתי לה ביובש שתבין שלא מעוניין. 

תגיד לה ברחל ביתך הקטנההפי
ההתנהגות הזו של היבוש לפני חודש לא היתה לעניין
לא בא לחנך אותהבחור עצוב
רק חתכתי וזהו. 
הלוואי עליadvfb
אם אחרי כל הבירורים זה מה שהתגלהintuscrepidam

אזי צריך להודות לה' יתברך ששמר את נפשך.

היה כנראה צריך את הבירור בשביל שני הצדדים, אך ברוב חסדיו ה' חסך לך את כל הפגישות והסבל מהבחור.

ואני לא אומר את זה רק מהצד של הכל לטובה וכו', אלא פה באמת רואים את ההצלה עצמה ישר.

לדעתי החלק שקשה זה שבסיטואציה כזו אפשר לומר לעצמך למה אני שוב פעם בסרט של להתבאס מקשר שהיה רלוונטי והתברר שלא…

התופעה שנקראת "גוסטינג"משה

נפוצה הרבה יותר משנדמה לך. ולתחושתי נשים מעיזות להתנהג ככה יותר מאשר גברים. אבל זה בסדר לטעון גם הפוך.

נשים תמיד צודקות, גברים תמיד טיפשיםצדיק יסוד עלום
בעולם המודרני? כןמשה

בעולם הקלאסי זה היה הפוך.

יחי הפמיניזםצדיק יסוד עלום
נשים עושות את זה גם וזה ילדותי ברמותהפיאחרונה
זה אכן מזעזע, אבל תשמחו שלא התחתנתם/ן אתו/המתוך סקרנות

מי שלא מסוגל להיות רציני ולעמוד מאחורי מה שבוחר לעשות, לכאורה גם בנישואין יתנהג כך (גם בנישואין יש הרבה דרכים לעשות גוסטינג וד"ל).

עד כאןכְּקֶדֶם

מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה

וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד.  ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.

ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.

אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.

ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.


אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.

הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.



התוהו קדם לעולם. 

נוגע, לא נוגע

עצוב וכואב לשמוע

 

קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.

שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך

נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
מבטאת את ההרגשה
כואב ממשארץ השוקולד
מאחל רק טוב
חבר יקרכל היופי

עוד לא הגיע זמנך להיעלם.

הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.

הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.

האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?

אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.

כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.

אבל יש ויהיו רגעי אור.


אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.

אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.


מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.

חולה עליךךךadvfb

אחלה כתיבה

 

הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.

לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.

יש שני צדדים יראה ואהבה.

היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב. 

על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.

אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!

בהצלחהברוקוליאחרונה
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

ביטחון עצמי כן חובהזיויק
לדעתי
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות

יש להם גם קהילה פיזית?

בוודאיארץ השוקולד
תשאל בקבוצה איפה הם גרים ואיפה המניינים שלהם, לרוב זה סביב אוניברסיטאות לדעתי.
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

אולי יעניין אותך