היידגל סגול
אני קוראת פה כבר הרבה זמן ורק היום פתחתי משתמש כי יש לי שאלה למה בנות לא יכולות לעלות להר הבית?והאם מתי שבית המקדש יבנה זה ישתנה?
בעקרון רק לרווקות אסורפראסטיק1

וברור שזה ישתנה זה בגלל מחלוקת בעינייןטבילה לרווקות

וגרושות?דגל סגול
כמו רווקות.הָיוֹ הָיָה


כמה חברות שלי עלו להר הביתדסדוסה

והם רווקות..

כל הכבוד להם ואז...פראסטיק1


אני מבין שהן כבר מקור לפסיקת הלכה...אחד האורחים


הסברשחר אורן

כמו שכתבה @פראסטיק1 יש לחלק בין בנות נשואות לשאינן נשואות וגם בתוך שאינו נשואות צריך לחלק:

בנות שלא הגיעו לכדי נידה- לפי כולם מותרות לעלות (כלומר לפי כל המתירים לגברים לעלות).

רווקות שהגיעו לכדי נידה- רוב הרבנים אומרים שאסור לרווקה לטבול בגלל הבנה כזאת בשו"ת הריב"ש (ההבנה היא שיש גזירה על רווקות שלא תטבולנה).

נשואות- עקרונית מותר להן לטבול ולעלות אבל אאל"ט הרב ליאור אומר שגם הן לא תעלינה בגלל שטבילה לצורך הר הבית יותר חמורה מטבילה לצורך ביאה.

 

מה יקרה בעתיד? אני סובר כדעת הרב אריאל שאין מניעה שרווקות תטבולנה כך שאני סובר שבעתיד כולם ישתכנעו לדעתנו. מי שסובר אחרת יגיד שבעתיד הגזירה תתבטל.

שחר אני לא בתפראסטיק1

זה אלישיב בנימין

מחילהשחר אורן

והייתה לי תחושה שהמונח פראסטיק מוכר לי מאיפשהו.

איש פשוט באידישפראסטיק1


מתקן, הרב ליאור לא אומר שטבילה להר הבית יותר חמורה.אוא"ר
למה שזה יהיה יותר חמור?

הוא אומר מפני שנשים לא יבינו את החילוק שבין רווקות לנשואות. לכן עדיף שנשים לא יעלו כלל.
עכ"פ יש פורום שמיועד לנושאים האלושחר אורן

אני מניח ששם יענו לך אנשים עם יותר ידע בנושא- פורום הר הבית .

ואת מוזמנת לשאול גם בפורום ביהמ"ד- פורום בית המדרש .

 

יש פורום לנושא הר הבית..גארפילד
מה זה השם שלך אפשר הסבר?? חחחסטלנית בפעולה


את מי את שואלת?פראסטיק1


אממ את דגל סגול....אבל לא משנה נעבור אליך...אז מה זה השם שלךסטלנית בפעולה

חחחחחחחצוחק

איש פשוט באידישפראסטיק1


חח מי זה האיש הזהסטלנית בפעולה


איש פשוטפראסטיק1


איזה איששששסטלנית בפעולה


כל אחד שאפשר להגדיר אותו כ'פשוט'קרובה
אם הוא עונה על ההגדרות של מעשה מחכם ותם, כמובן...הָיוֹ הָיָה


עונה, כהמשך לדברי שחר אורן.הָיוֹ הָיָה

שחר אורן הסביר מעולה.

אוסיף לגבי אם ישתנה בביהמ"ק - התשובה היא כמובן שכן.

כל הסיבה לגזירה שרווקות לא תטבולנה - אם זו כוונת הריב"ש, היא כיוון שבזמן שאין אכילת תרומה וכל זה - הסיבה היחידה שרווקה תרצה לטבול זה כדי ש... לא עלינו. ואז אומרים שלמרות שהיום יש את הסיבה של לעלות להר - א"א לבטל גזירת הקדמונים.

אבל בעת שביהמ"ק יהיה בנוי, ברור שגזירות שנגזרו בזמן הגלות ומפריעות לניהול חיי מקדש לא תהיינה בתוקף.

 

כמו"כ אוסיף שעקרונית נשואות יכולות לעלות (לפי המתירים את העליה בכלל, כמובן) מאחר ואין להם את הטעם של רווקות, אבל זה יותר מורכב להם מחמת כמה דינים שאכמ"ל. ו@אוא"ר - אני מניח שלזה הכוונה בדברי @שחר אורן שזה יותר חמור, כיוון שיש בעיות של פולטת וכו'. שכמובן לא קיימות בטבילה לבעלה.

בכל מקרה לא בגלל זה הרב ליאור אומר להן לא לעלות...אוא"ר
דיברתי איתו והסיבה היא כי לא יחלקו בין רווקות לנשואות.
יתכן.הָיוֹ הָיָה

אבל גם זה קיים.

ואגב - הוא שלל את זה בפירוש, או שפשוט רק אמר את ההיא?

עיינו בספר הר הבית כהלכה יש שם פרק שלם על זהפראסטיק1


..הָיוֹ הָיָה

@אוא"ר תוכל להשיבני דבר?

כששאלתי אותו בשיעור, זו התשובה שהוא ענה.אוא"ר
אהה.הָיוֹ הָיָה

יש"כ.

 

(יכול להיות שלא רצה להכנס להנ"ל וכו)

זו לא הייתה שאלה אחת, שאלתי כמה שאלות כדי להביןאוא"ר
בדיוק מה החשש ולמה הוא קיים. הוא לא פטר אותי שיש גם בעיות אחרות בטבילה. אלא הסביר במשך כרבע שעה למה יש לדעתו להחמיר נשואות אטו רווקות.
אהה, הבינותי.הָיוֹ הָיָה


..עד עלות השחר.
צודקת שרוב הרבנים אוסרים עליית נשים להר הבית, במיוחד לרווקות. אך יש לא מעט רבנים שמתירים לנשואות לעלות להר בקדושה אחרי למידה מעמיקה של הנושא.
יש גם את הרב ישראל אריאל שליט"א שמתיר עליית רווקות(!!) להר. בהדגש על שמירת כל הלכות הטהרה.


אם באלך ללמוד על הנושא (או לעלות אם תרצי) מוזמנת ממש לאישי ואשמח להסביר לך לעומק את הנושא(:

הצלחות נשמה!
תשובה מקווה שמפורטת מספיקמעוז...

אני מתייחס כאן לרבנים שמתירים עלייה.

 

להר הבית מותר להיכנס אחרי שמטהרים מכל הטומאות (חוץ מטמא מת) וגם אז למקומות מסויימים.
 

בנוגע לרווקות מבחינה הלכתית בעייתי מאוד (מסיבות שלא כאן המקום לפרט) שאישה תטבול כל עוד היא לא נשואה (חוץ מערב החתונה כמובן) הרב ישראל אריאל ונראלי גם הרב מלמד אומרים שהם כן יכולות לטבול ולעלות. יש לזה כל מיני תירוצים, כמו שאין חשש היום או שהעלייה להר היא סוג של דין כיבוש, כי אם לא יהיו אנשים אז ההר יהיה שומם.  אך הרב ליאור, הרב ולדמן, הרב רבינובייץ זצ"ל ורוב הפוסקים שמתירים אומרים שרווקות לא יכולות לעלות.

 

לגבי קטנות שעדיין לא הגיעו לגיל, לפי רוב הפוסקים יכולות לעלות, אם כי זה אולי לא שייך שילדים יעלו אם הם לא ישמרו על מורא מקדש.

 

בנות נשואות, זה יותר קל כי אין עליהם את החשש של הטבילה, אך בכל זאת הרב ליאור ועוד פוסקים סוברים שעדיף שלא, גם כי זה יכול לזה שרווקות יעלו וקשה לעשות הפרדה כל כך. וגם כי זה עדיין בעייתי מבחינת טהרה.

 

כלות בערב החתונה, הרב ליאור בגדול מתיר אך בגלל שהבת לא תרצה לעלות לבד (ומן הסתם לא עם בנים) אז גם את זה הרב ליאור אוסר. אך אומרים שבפרטי הוא מתיר.

 

חוץ מזה נראלי שעקב כך שהעליות מעורבות, בנים ובנות. אז זה פחות שייך שקבוצת בנות תעלה עם קבוצת בנים.

 

כמובן שכאשר בית המקדש ייבנה בנות יעלו. הרי פעם היו נשים בהר הבית.

 

אם זה חשוב לך, אפשר לעשות סיבובי שערים, זה גם חשוב וגם תקף לכל הדעות.

 

בציפייה לבניין המקדש במהרה!

הרבנים שמתירים עליות רווקותשחר אורן

פשוט סוברים שאין איסור.

לא מדויק.אוא"ר
יש שמתירים בגלל שזה מצווה.
רק כדי לסייג את מה שהרוב פה אמרו-*אור קטן*
אני מכירה כמה רווקות שעולות להר
אז כמו שכתבתי - אני מבין שהן כבר מקור לפסיקת הלכה....אחד האורחים


נכון. ⁦🤷🏻‍♀️⁩*אור קטן*
כל אחד והפסיקה שלו
הזוי שאת באמת חושבת שמה שכמה ילדות עושות זו פסיקה.אחד האורחים

בהצלחה עם הגישה הזו.

רק שכחת שיש הבדל בין רבנים שפוסקים משהו,*אור קטן*
לבין בנות שהולכות לפי הפסיקה של הרבנים
אם הן שאלו רב שראוי להורות בדברים אלו.אחד האורחים

ולחלוק על הגר"ש גורן והגר"ד ליאור להבחל"ח.

אז ניסחת ממש ממש ממש לא טוב.הָיוֹ הָיָהאחרונה

את יכולה לומר "לידיעתכם יש רבנים שמתירים"

לא "יש רווקות שעולות"

כי אם הרב מתיר לא אכפת לי אם יש כאלו שגם עשו.

ואם הוא לא מתיר לא מועיל שהם עשו.

קיצער, הן לא אידיקציה לכלום.

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך