בודאי שיש לפנות מאחזים בלתי חוקיים. זה מושג ראשוני. זה שכל ישר. חוק זה חוק! ודאי יש דברים מעל החוק, אך החוק הוא הבסיס לכל. בלעדיו הכל אנדרלמוסיה ותוהו ובוהו. אנו מדינה מסודרת, ולא ג'ונגל בו כל אחד מתיישב בכל מקום כישר בעיניו ובונה בתים, כאילו הכל הפקר. אנו לא תחת שלטון בריטי, ששלט על ארצנו, ויש שערערו על חוקיותו, אלא זה שלטון חוקי של מדינת ישראל, אז בוודאי החוק מחייב.
אנו היהודים, אפילו במדינות נכר מאוד הקפדנו על החוק, קל וחומר שכאן בארצנו ומדינתנו, עלינו לדאוג שהכל יהיה כחוק. חוק אינו אילוץ מטריד, הוא טוב, הוא סדר, הוא יציבות, הוא אידיאל.
כמובן, יש אידיאלים יותר גבוהים, אך גם הם יקרסו אם לא יהיה חוק.
רבנו הרב צבי יהודה היה מאוד מקפיד על שמירת החוק. גם כל הביקורת שהייתה לו לעיתים על הממשלה, והוא לא נמנע מלפרסם אותה –לא שיבשה אצלו את ההכרה שחוק זה חוק.
כמובן, בתנאי שאין זה חוק נגד התורה. אך פה זה לא נגד התורה. וכי התורה אומרת שכל אדם עלי אדמות יכול לתפוס אדמה, לבנות עליה בתים ולהקים שם ישוב כאוות נפשו?! ופתאום זה נהפך לשלו?!
כמה נפלאים הם דברי חז"ל: "כל חזקה שאין עמה טענה, אינה חזקה" (בבא בתרא). אם אדם טוען שקרקע מסוימת היא שלו בגלל הסיבה היחידה שהוא יושב עליה, דבריו בטלים ומבוטלים, כיוון שאין כאן טענה: קניתי או קיבלתי במתנה (שם).
לכן אם אנשים מקימים ישוב וטוענים: 'שלנו הוא', אנו נשאל אותם: קניתם? קיבלתם במתנה? סתם קביעת עובדות בשטח אינה מקנה בעלות.
לכן, יש לפנות כל ישוב לא חוקי. כמובן, יש לתת סיכוי לתקן, יש לתת אפשרות להפוך לחוקיים, להשיג מסמכים חוקיים. אך אם אנשים סתם משתלטים, ואחר כך הם מבזים את השלטון, מזיקים לשלטון, פוגעים בשלטון ומתייחסים כאויב לשלטון – בודאי שיש לפנותם בהקדם האפשרי.
גם מרן הרב קוק היה בעד החוק. כאשר שאל אותו הנציב העליון: 'כיצד כבודו תומך בעליה בלתי חוקית?', הוא לא השיב: 'החוק אינו קובע כלל עבורי'. אלא השיב: 'כאשר יש התנגשות בין החוק הלאומי והחוק הבינלאומי, זה האחרון קובע'. שאלו הנציב: 'לא ידוע לי על חוק בינלאומי המתיר עליית יהודים לארץ ישראל?', השיב מרן הרב קוק: 'התנ"ך! התנ"ך קובע שארץ ישראל היא שלנו'.
אכן ארץ זו נקראת ארץ ישראל ולא ארץ ישמעאל. ישיבת יהודים היא חוקית וישיבת גויים היא בלתי חוקית.
לכן מה שגויים התיישבו כאן במשך השנים הוא בלתי חוקי. וכי מכרנו להם או נתנו להם במתנה? וכי קנו מאיתנו אדמות בזמן שהרומאים גירשו אותנו?
כתב רבינו הרב צבי יהודה: "לפיכך אחת ולתמיד הדברים ברורים ומוחלטים, כי אין כאן שום שטחים ערביים ואדמות ערביות, אלא אדמות ישראל, נחלות אבותינו הנצחיות, אשר אחרים באו ובנו עליהן, שלא ברשותנו ונוכחותנו, ואנחנו מעולם לא עזבנו ולא ניתקנו את נחלת אבותינו, תמיד תמיד המשכנו כל קשרי תודעתנו איתן וכל תוקפה של מחאתנו הנמרצת כלפי ההחזקה האכזרית והמלאכותית שלהם בהן" (להלכות ציבור סע' יב).
אך, כאמור לעיל, אם הם מוכנים להסדיר את ישיבתם כאן באופן חוקי, ויקבלו עליהם את חוקי מדינת ישראל כמו כל אזרח בכל מדינה, אז יש אפשרות בתנאים מסוימים. אבל אם הם מבזים את השלטון, מזיקים לשלטון, פוגעים בשלטון ומתייחסים כאויב לשלטון, בודאי שיש לפנותם בהקדם האפשרי. חוק זה חוק! החוק הוא הבסיס לכל. בלעדיו הכל אנדרלמוסיה ותוהו ובוהו. אנו מדינה מסודרת ולא ג'ונגל בו כל אחד מתיישב בכל מקום כישר בעיניו ובונה בתים, כאילו הכל הפקר. אנו לא תחת שלטון בריטי, ששלט על ארצנו, ויש שערערו על חוקיותו, אלא זה שלטון חוקי של מדינת ישראל על ארץ ישראל, אז בודאי החוק מחייב.
אנו פה החוקיים ולא כל מיני עמים זרים! חזק ונתחזק על חוקינו וערי אלוהינו.