אז ישבנו שלושההאטורי האנזו

שאלתי אותם- מה אתם מכוונים בפשט בפס' של קריאת שמע,

'שמע ישראל ה' אלהינו ה' אחד'

 

הראשון אומר: אני מדבר לכל עם ישראל- שמעו ישראל, ה' אלהינו וכו'

השני אומר: לא, אתה טועה, אני פונה לה' ואומר לו- רבש"ע, שמע <את> ישראל ה', <כי> אלהינו ה' אחד.

השלישי אומר: אם אני אסכים אתכם שלושתינו נטעה, הפירוש הוא לפי מה שיעקב אמר לבניו, האם יש בלבכם שמץ כלשהו? אמרו לו, אבינו כשם שאין בלבך אלא אחד, כך בלבנו. וזה- שמע ישראל <יעקב> ה' וכו'.

 

וכך אני מוצא ת'עצמי במצבים בם אתה בטוח שכולם חושבים כמוך, 

אבל מבין שעם ישראל ככ מתוחכם שלא ניתן לעמוד על דעתם.

 

והשאלה היא? מה אתם חושבים בפשט, כשאומרים שמע, 

1, 2, או 3? ואולי אתם חושבים על דברים אחרים בכלל? 

אני חושבת שהכי קרוב לראשוןנועה גבריאל
אני ראיתי פירוש שצריך לכוון שה' הוא מקור כל הכוחות בטבע,וכולם ממקור אחד. וזה למעשה בפירוש של הביטוי 'ה' אחד'.
לגבי 'שמע ישראל ה' אלוקינו' אני מכוונת לפי הפשט.
אגב,להלכה-מי שלא מכוון לפחות על זה שהוא מקבל עול מלכות שמיים צריך לחזור ולהגיד שוב את הפסוק הנ"ל.
דברים אחרים, ברור.הָיוֹ הָיָה

אחרים לגמרע לגמרע... אני מכוון: שמע <גי' ת"י כמנין ימי בית ראשון, שהוא כנגד סטרא דימינא, בסוד רחל, ועל כן הוא הכי ימני בדף של הסידור> ישראל  <בחינת ישראל סבא, עמודא דאמצעיתא> הוי"ה <חזר לחסד, חסד ה' מעולם ועד עולם על יראיו> אלדינו <סטרא דשמאלא דאיהו דין, א-ל נקמות ה א-ל נקמות הופיע> ה' <הוי"ה במילוי ב"ן, רמז בזה לבני יעקב שאמרו לו ככל הנ"ל, ובזה מתחבר זעיר ונוקבי'ה בסוד עליון קדוש, המכוון כנגד ספירת תפארת ורמוז בפארו עלי ופארי עליו וגו'> אחד <יחיד בד' רוחות, יחיד הוא לעילא ויחיד הוא לתתא, יחיד בתכתכי דמרכבא, יחיד דארבע מאה דהבי ופיזא, יחיד מכל סטרא, הוא אמר ויהי, הוא ציווה ויעמוד.

 

 כמה שמתוחכמים עם ישראל....

 

א קיצער, ברור שהראשון. ותו לא מידי.

ברגעי משבר, השני.האטורי האנזו


..נגרינסקי
רמב"ם הלכות קרית שמע א
"הַקּוֹרֵא קְרִיַּת שְׁמַע - כְּשֶׁהוּא גּוֹמֵר פָּסוּק רִאשׁוֹן, אוֹמֵר בְּלַחַשׁ "בָּרוּךְ שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ לְעוֹלָם וָעֶד", וְחוֹזֵר וְקוֹרֵא כְּדַרְכּוֹ "וְאָהַבְתָּ אֵת יי אֱלֹהֶיךָ" (שם ו,ה) עַד סוֹפָהּ. וְלָמָּה קוֹרִין כֵּן? מָסֹרֶת הִיא בְּיָדֵנוּ, שֶׁבְּשָׁעָה שֶׁקִּבֵּץ יַעֲקֹב אָבִינוּ אֶת בָּנָיו בְּמִצְרַיִם בִּשְׁעַת מִיתָתוֹ, צִוָּם וְזֵרְזָם עַל יִחוּד הַשֵּׁם וְעַל דֶּרֶךְ יי שֶׁהָלַךְ בָּהּ אַבְרָהָם וְיִצְחָק אָבִיו, וְשָׁאַל אוֹתָם וְאָמַר לָהֶם 'בָּנַי, שֶׁמָּא יֵשׁ בָּכֶם פְּסֹלֶת, מִי שֶׁאֵינוֹ עוֹמֵד עִמִּי בְּיִחוּד אֲדוֹן כָּל הָעוֹלָם?', כָּעִנְיָן שֶׁאָמַר לָנוּ מֹשֶׁה רַבֵּנוּ "פֶּן יֵשׁ בָּכֶם אִישׁ אוֹ אִשָּׁה..." (שם כט,יז). עָנוּ כֻּלָּם וְאָמְרוּ לוֹ "שְׁמַע יִשְׂרָאֵל, יי אֱלֹהֵינוּ יי אֶחָד" (שם ו,ד). כְּלוֹמַר, שְׁמַע מִמֶּנּוּ, אָבִינוּ יִשְׂרָאֵל: יי אֱלֹהֵינוּ, יי אֶחָד. פָּתַח הַזָּקֵן וְעָנָה "בָּרוּךְ שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ לְעוֹלָם וָעֶד". לְפִיכָךְ נָהֲגוּ כָּל יִשְׂרָאֵל לוֹמַר שֶׁבַח זֶה שֶׁשִּׁבַּח בּוֹ יִשְׂרָאֵל הַזָּקֵן אַחַר פָּסוּק זֶה."

תורת חובות הלבבות, פתיחת שער היחוד (תרגום הרב קאפח, עמ' מד-מה)
"וראוי לך אחי להבין ענין פרשה זו כלומר שמע ישראל עד סופה, ותראה היאך העביר בה את דבריו מענין לענין, וכללה עשרה ענינים כנגד עשרת הדברות, והוא, שהוא צונו לקבל עלינו אמתת הבורא יתרומם ויתהדר והוא אמרו שמע ישראל, ואין כוונתו באמרו שמע האזן, אלא כוונתו הידיעה והקבלה כמאמר הכתוב נעשה ונשמע, ואמרו ושמעת ישראל ושמרת לעשות. וכל מה שנוהג בדרך זו בלשון שמיעה אין הכוונה בו אלא ההתחייבות והדעה והקבלה. ואחר שחייב אותנו ידיעת אמתת מציאותו, חייב אותנו לידע שהוא אלהינו אדוננו באמרו ה' אלוהינו. ואחר כך חייבנו לידע שהוא אחד באמת באמרו ה' אחד"

נמצאת למד, הפניה היא להכרת האדם בעצמו להכיר ולדעת ביחוד ה'...
לא פניה אל עם ישראל, לא הפניה לא־ל עליון, אלא קרוב לדברי השלישי שפסוק זה הוא העדות לידיעת ה' ואחדותו אצלינו...
מופלא ביותר.האטורי האנזו


אני לא חושבת בכללחופשיה לנפשי
בבוקר או בלילה אני עייפה מידי בשביל לחשוב על זה
אז מתי נח לך?האטורי האנזו

 

אני לא בנאדם של בוקר אבל

אני גם לא בנאדם של לילה.

יש לי איזה דקה וחצי בשעות

בין הערביים שאני סבבה וגם

זה מדוד

 

 

 

דנה קליין תיזמנה את המשפט הזה בול בזמן. תודנה.

 

 

והעתקתי את המשפט הקודם של נוימן, אם זה סבבה.

פניה לאדם עצמוחיות צבעונית
שהוא חלק מכלל ישראל לדעת את ייחוד ה'
לדעתי הראשון הוא הפשטאמממ
שמע ישראל, ה' אלוקינו ה' אחד
התורה לא שמה סימני פיסוק כדי לתת לנו דינונים כאלה (בקטע טוב)
הראשוןפלונטר 9


הראשוןultracrepidam


וואי כמה רציתי שירשור כזהאני זמנית כאן
הראשון.אלעזר300

ובאופן קצת יותר ספציפי, קורא את שמע כמופע מסוים של לימוד תורה, כלומר - קורא את דברי משה לעם ישראל שמופיעים בתורה, ולא קורא את הפסוק כהכרזה מפי עצמי.

כמובן - מקבל על עצמי במחשבה את אמונת יחוד ה' תוך כדי הלימוד הזה.

השלישי.סמארטפון
(אבל ב"ישראל" אני חושבת על עצמי כבת ישראל ולא ליעקב אבינו).
כי ככה למדתי איפשהו.
שמע ישראל = קבל והבן ישראל (עם ישראל)מבקש אמונה

ככה בכל התורה - "שמיעה" זה: להקשיב, לקבל, ולהפנים. 

 

מעניין! אני מכוונת כמו הראשוןשמן פשתןאחרונה
במה לעבוד ומה אפשר לעשות בתקופת חיפוש עבודה?צע

כבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.

נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..


ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..


אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..

(לא עשיתי במלחמה..)


האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?


במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..


רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..


בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃


תודה רבה..

אולי משלוחים? ראיתי מלא שעושיםזיויק
והכי חשוב להתמקצע במה שאתה טוב
עבודה היא ברכה בלי קשר לתוכן שלהמשהאחרונה

מה הכישרון הטבעי שלך? מה למדת?

האם אחרי שמחת תורה התשפ"ד הפכתם לאנשים טובים יותר?זיויק

או שנשארתם אותו הדבר?

ומה המשמעות למה שעברתם? או שלא עברתם..

לצערי לא. אותו בן אדם.צעאחרונה
דברים שאני עושה לפעמים/משה

יחד עם שאר פרוייקטי הווטסאפ של ערוץ 7, הנה עוד אחד: אייטמים מעניינים שאני (או הצוות) דגים מהפורום.

 

מוזמנים להצטרף. קבוצה שקטה של 2 אייטמים ביום בממוצע .

 

ערוץ 7 הפורומים - Whatsapp

ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוג

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

לא נוראנחלתאחרונה

כיף להיות במיטה עם אבא ואמא!  לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק

והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון

לילד.  אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאר
הפך היהדותזיויק
הפך הפסיכולוגיהקעלעברימבאר
מידות בסיסיות בנפש אי אפשר, אבל אפשר לנתב אותןקעלעברימבאר
למקומות אחרים בשבירת הרגלים. כדוגנת מי שזולד במזל מאדים בגמרא
יש לנו ש"ס שלם לצטטצדיק יסוד עלום
פוק חזי
איפה בשס?קעלעברימבאר
אנשים נשארים אותו הדבר,צדיק יסוד עלום

בני אדם הם יצורים קטנים וחלשים

הרצון להשתנות תמיד מתבדה

המציאות סותרת את דבריך. אבל מביןקעלעברימבאר
ללבך❤️
נדבר עוד כמה שנים בפורום גרושים גרושותצדיק יסוד עלום
אל תדאג יהיה טוב❤️🙂קעלעברימבאראחרונה

אולי יעניין אותך