כיסוי ראש כבר לא מאמינה בזה...Fff
לא יודעתFff
עצוב לשמוע...תצמנהבס
זו ההלכה,
אם קשה לך זה עניין אחר...
הייתי מציעה לחזק את הבסיס שלך באמונה,
אם מגיעים למצב כזה סימן שהתערער משהו
וזה מאוד מעציב לשמוע
בהצלחה!
יש לך רב או דמות תורנית מוערכת שאליה את יכולה לפנות?בסדר גמור
אין סיבה שתתמודדי עם זה לבד
לצערי לא סומכת כמעט על רבניםFff
אם את לא סומכת על רבנים, על מה את כן?
בסדר גמור
אם את מאמינה בה'באמת לא חשוב
אם את מגדירה את עצמך דוסית וכזו צנועה הסיבה היא רק ייצר הרע.אחרת לא היית נכנסת לתיאור השיער היפה..זה מראה שזה יושב אצלך רק על מראה ולא מאמינה או לא מאמינה.
תעבדי על בטחון עצמי וכל הבילבולים והספקות ייעלמו .
אפשר פשוט לחבוש פאה... לא צריך לסבול בשביל כיסוי ראשאמא של בנותי
דוסית ממש ממש ולא סומכת על שום רב?or1900
מה הקשר בין להיות דוסית לבין לסמוך על רבנים?Fff
הלואי שתקראי את התגובה שלי - חיבוק!!!אלירז
איפה בעלך בעניין?מופאסה
מה עניין בעלה לנושא? זו עבודת ה' שלה..אלירז
אנחנו לא המשגיחים הרוחניים זה של זו..
זה משהו שצריך לנטרל מהמרחב הזוגי.
אפשר לדבר ולהבין את בן הזוג ואפילו לבקש. אבל אנחנו לא קובעים זה לזו את ההתנהלות בעבודת ה'
לגמרייFff
אולי הקושי נובע כי משהו בבטחון העצמי מרגיש פחות יפה?החוש השישי⭐????⭐
כשתתחילי להפנים שהיופי הוא לא באמת רק משהו חיצוני אלא בעיקר משהו עמוק בתוכך. אולי תצליחי להתגבר על הניסיון.
לא קשור ליופי... דווקא כיסוי ראש יפה לי מאוד...Fff
יש הרבה מצוות שזה עניין של אמונההחוש השישי⭐????⭐
למה בכיסוי ראש את לא מאמינה ומרגישה שאת לא חייבת?
אפשר להגיד את זה על הרבה מצוות, כמו שמירת שבת, נידה, לבוש וכו.. כך לפחות חילונים טוענים, שהמצוות לא תקפות בימינו מכל מיני סיבות שונות...
אם כל מצווה ניתנת לפרשנות - אז ממזמן העם הזה יכל להעלםפתק ממו
זה יתמסמס
כל הכוח של התורה
זה שהיא התקבלה לעיני כל העם במעמד הר סיני
שמשה רבינו מסרה ליהושוע ויהושוע לזקנים וכו'...
תורה שבע"פ נמסרה והועברה אלינו מדור לדור
כדי שנבין נכון את התורה שבכתב
(ולא עין תחת עין וכו'..)
וכמובן שלא נעשה מהתורה כמו הקראים שמחקו את התורה שבע"פ
אולי יש תפיסות הלכתיות שונות מה נקרא כיסוי ראש
ואולי יש התרים וכו'...
אבל להגיד שאת לא מאמינה במצווה הזו, נו ומחר והבן שלך לא יאמין במצווה ההיא וכו'...
התורה היא אמת אף אחד לא הקריץ אותה משום מקום
אם כל אחד יביא את פרשונות למה שצריך לקיים כבר לא היה פה עם
והיינו נעלמים כבר לפני אלפי שנים כמו שהרומאים נעלמו וכמו שהיוונים נעלמו וכו'...
נשארנו כי התורה הייתה אמת וקיבלנו אותה וקיימנו אותה כמו שמקימיים אמת- אנחנו איתה
כשמתחילים לערער על האמת אין לדבר סוף
כתבת יפהחיים של
מכבה את האשה? איך זה?נשוי ושחוק
לא מאמין שאת לא מאמינה ...יהודה224
מה יש לך אחי?נשוי ושחוק
אני לא מאמין במי שעושה דברים מתוך חוסר אמונהיהודה224
אז אתה לא מאמיןנשוי ושחוק
מתפלא עליךor1900
ואז זה סבבה לה אז תשים. ואז בעצם לא בא לי- אז תוריד...
אין לדבר סוף.
כשיש קושי עם מצווה מסויימת. עוצרים.
עושים כי זה ציווי. זה הלכה.
אבל מבררים את הדבר. שואלים שאלות. צוללים לעומק.
ואז ממשיכים מאהבה.
כמו זוג נשוי.....
למה לקרוא לזה סמרטוט ?or1900
וואלה סמרטוט שמשקיעים בו מאות שקלים בכל פיסה..אלירז
אני אישה..
ואם את קוראת לכיסוי הראש סמרטוט -
לא סביר שתתאהבי בו מתי שהוא (אם לפחות יש לך כוונה להצליח לאהוב את המצווה)
למה כל כך הרבה?!בסדר גמור
אישתי קונה את הבד היפה שהיא רוצה (ישירות מהחנות בדים) בלי שם שאיזו מעצבת גוזרת קופונים.. וזה עולה רק כמה עשרות שקלים..
אני גם לא קונה את המטפחות האלה.. אבל אלה המחיריםאלירז
של מעצבות מטפחות..
שאגב זה פלא בעיני אם יורשה לי לנצלש קצתבסדר גמור
איך כיסוי ראש שנראה כמו פסל החירות של זר פרחים ססגוני, שכולו צועק "הסתכלו עלי" - אמור להיות משהו שמשדר צניעות?
או שמספיק לחסות את השיער אפילו עם צלחת לוויון כדי לסמנ"ו צניעות?
שיער הראש אינו ערווה מצד עצמו.. לפי הרב יעקב אריאל.אלירז
עובדה שאנחנו מאפשרים לרווקות ללכת איתו בגלוי.
שאר איברי הגוף המוצנעים - הם ערווה ולכן צריך לכסותם.
אבל שיער הראש - צווינו לכסותו - ורק מפני כך הוא נעשה בנשואה לערווה.
ולכן לא בטוח ששייך פה עניין הצנעה של כיסוי הראש.
בכל מקרה - צניעות זה עניין רחב הרבה יותר.
יש נשים שלא מתבלטות גם עם כיסוי ראש ענקי ויש נשים שמתבלטות גם עם מטפחת הכי סתמית על הראש..
לא בטוח שזו הנקודה.
אפשר מקור לפיו הרב אריאל סובר מה שכתבת?וואוו
בהמלצתו לספר "מעל ומעבר" של אפרת כהן שעוסק בכיסוי ראשאלירז
אבל מקווה ששמת לב - שהוא נעשה ערווה בגלל הציווי לכסות.אלירז
לפי התגובה שלך אני לא חושב שהשאלה שלי היתה מובנתבסדר גמור
אני שואל: איך זה הגיוני שמנסים להשיג צניעות (השיער) ועושים את זה בעזרת משהו שזועק לתשומת לב (כיסוי ראש ססגוני ומושך עין)?
הבנתי את זה - השאלה אם כיסוי ראש הוא מדין צניעותאלירז
ולכן הבאתי סברה שהראש הוא לא בדיוק מקום שצריך להצניע בניגוד למקומות אחרים שאנחנו משתדלים לא ללבוש בהם דברים שמושכים את העין.
אבל זה לא קשור לצניעות הראש דווקאבסדר גמור
זה קשור לצניעות הכללית של אדם שהולך עם צלחת לויין על הראש ומצפה שלא ימשוך תשומת לב ולא יסתכלו עליו.
אני לא סובר שצריך ללכת עם סמרטוט רצפה על הראש. אבל מזה ועד לעשות קשרים ענקיים או כל מיני דברים מפוארים יש הרבה באמצע.
מה לעשות....היא לא מתחברת....or1900
מאמי שאתGZ
יש לך כאן זכות ענקית לקיים מצווה מקבלת עול נטו.
להגיד לאלוקים - הנה, אני מקיימת משהו שציוות אותי, רק בגלל שציוות!
ללא הבנה, חיבור ורגש.
יש בזה מעלה גדולה, אפילו יותר ממצווה שיש לנו אליה משיכה וחיבור.
אין לך מושג כמה אור וברכה זה מביא הביתה.
מי מנסה לכבות נשים? זה נשמע מאד תיאורתי ואולי זה שיח שנקלט מאושפיזין מהירח
בסוף יש עובדות פשוטות
אז אל תלכי עםשקדי33
ותחזקי את הדברים שאת עושה ומאמינה בהם.
זה לא יוריד מאיך שאת דתיה.
הדתימטר מזמן היה צריך להיעלם מהעולם.
יש הלכה ! לא כל אחד בוחר לעצמו מה לעשות ואיךor1900
אלה שעושים מה בא להם.
אני לא מאמינה בחסלט.
אנימלא מאמינה בהלכות בין המיצרים.
אני לא מאמינה בציצית
אני לא מאמינה ב7 נקיים
אני לא מאמינה בחצאית
אני לא מאמינה ששבת אשכרה נכנסת ב7. מה קרה ב8 לא טוב?
אני לא מאמינה באינטרנט מסונן. אני אראה מה שבראש שלי לראות.
אני לא מאמינה בבריכה נפרדת. לכולם יש גוף. מה אתם עושים עניין??
אני לא מאמינה שצריך לשמור בין בשר לחלב? זה דתיי יתר קבעו. מספיק לא לבשל חיה עם החלב של אמא שלה. וזה סבבהה לי כי שניצל עם קוטג לא בא לי טוב. בעצם שניצל עם קוטג מותר. כי מה מה זה לא מו מו. אז בעצם רק סטייק עם קוטג אסור. סבבה. זה מהמם לי בקטע טובבב
שכחתשקדי33
ולהתחתן עם גוי/ה.
הגזמתor1900
בקיצורשקדי33
שלא ראויות אפילו לתגובה.
בסוף זה ענין שלה ושל אלוהים.
ואני מסכים עם זה שהבאת שאלה לפורום יכולה ליצור דיעות לכאן ולכאן..
או שפה בעצם.. פחות...
מצטער אבל זה קצת דמגוגיהבסדר גמור
בסוף זה לא עניין שלה עם אלוקים.
זה עניין של כולנו, כולנו באותה סירה.
זה שיותר נוח לנו לעצום עיניים, לא מעלים את האחריות הכללית והפרטית של כל אחד על כול אחד.
לפחות ככה זה ביהדות, אני לא יודע במה את מאמינה..
(ממה שהבנתי - היא לא אומרת: אני בוחרת בזרם מסוים ביהדות ועל פיו אני נוהגת.
היא כן אומרת: אני עושה מה שנראה לי, שולחן ערוך זו המלצה אם לא המצאה של כמה רבנים קיצוניים שאני לא מאמינה להם.
"דוסית ממש ממש" בעיקר לא נמדד באורך החצאית, לפחות לא בעיני. יראת שמיים ואמונת חכמים באות הרבה לפני)
העיקרון ברור -יש הלכה לא רב נוח - אי אפשר לעשות רק מה שנוחor1900
כתבת יפהחיים של
יש לתופעה הזו כל מיני מדרגות ושמותבסדר גמור
קונסרבטיביים
רפורמים
קראים
זה בהחלט יוריד מזה שהיא דתיה.. כי דת = חוק.. דתי = שומר חוקאלירז
ככל שאתה פחות שומר את החוקים, ככה אתה פחות דתי.
זה כמו להגיד "אני אזרח שומר חוק, אבל מעלים מס רק בחלק מהחודשים"..
היא בהחלט יכולה לבחור לעשות בסוף מה שהיא רוצה -
לא נראה לי שיש לנו עניין ודרך לכפות עליה או על כל אחד פה לעשות משהו.
אבל זה בהחלט משמעותי למידת הדתיות שלה..
נכון שזה בינה ובין ה' יתברך.
אבל מידת ההקפדה על ההלכה בהחלט משפיעה על מידת הדתיות.
כל הקטע של דתיות ודתומטר זה המצאה של השנים האחרונות...Fff
לפני כן היו חברים ועמי ארצותמישהו כל שהוא
נראה לי לגיטימי שיש הבדלים בין אנשים
כי פעם בית הדין היה כופה על כל אלובסדר גמור
להתנהג כדת וכדין..
עזבי דתיות - אם את מגדירה עצמך כשומרת הלכה.. זה חלק מההלכה.אלירז
אני לא הולכת לסמן לך ציונים בעניין הזה.
זה שלך. אבל אי אפשר להגיד שאין השפעה על היותך שומרת הלכה, אם את בוחרת שלא לשמור את חלקה.
זה מה שהיה חשוב לי לדייק.
רוצה לענות באריכות אך לא יכולה כרגע,נגמרו לי השמות
אז רק לכתוב לך יקרה:
1. חיבוק גדול
2. אולי כדאי להתייחס למצווה הזו כמו לכל המצוות - שעושים אותן כי כך ציווה הקב"ה.
גם מצוות שאין בהן טעם או הסבר הגיוני או סיבה - עושים כי כך ציוונו הבורא. וזהו...
3. שואלת בזהירות האם המצב בינך לבין בעלך טוב? האם משהו השתנה שם? לפעמים כדאי לבדוק מול עצמנו האם דווקא המצווה הזו לא באה כתוצאה מריחוק זוגי או כעס על בןהזוג/החיים עצמם - כי אז השורש הוא שם ומיקוד הטיפול הוא שם וממילא כאשר הלב יתיישב שם זה ישפיע גם על האופן החיצוני והפנימי של המצווה הזו.
בהצלחה רבה בהכל 
זה כיף לקרוא אותך גם בקצר!אמא וגם

תודה
נגמרו לי השמות
דווקא מצבנו הזוגי השתפר. כיסוי ראש זה לא כמו כשרותFff
בקיצור ממה שאני הבנתי בתקופות קדומות זה היה סרט או שיער אסוף עם רשת... לא מרגישה שזה מה שיש היום
מה נקרא תקופות קדומות?מישהו כל שהוא
למשל
בושת למי שפרע לאישה את הראש
דיני הוצאה מרשות לרשות
מה היה לפני הגמרא? קשה לומר איך הלכו בימי בתנך...
אבל לא כמו היום, נגיד פאה לא היתה בטוחנשוי ושחוק
דווקא היתה....גם אם זה לא היה נפוץמישהו כל שהוא
יוֹצְאָה אִשָּׁה בְחוּטֵי שֵׂעָר, בֵּין מִשֶּׁלָּהּ בֵּין מִשֶּׁל חֲבֶרְתָּהּ בֵּין מִשֶּׁל בְּהֵמָה, וּבְטֹטֶפֶת וּבְסַנְבּוּטִין בִּזְמַן שֶׁהֵן תְּפוּרִין. בְּכָבוּל וּבְפֵאָה נָכְרִית לֶחָצֵר. בְּמוֹךְ שֶׁבְּאָזְנָהּ וּבְמוֹךְ שֶׁבְּסַנְדָּלָהּ וּבְמוֹךְ שֶׁהִתְקִינָה לְנִדָּתָהּ. בְּפִלְפֵּל וּבְגַרְגִּיר מֶלַח וּבְכָל דָּבָר שֶׁתִּתֵּן לְתוֹךְ פִּיהָ, וּבִלְבַד שֶׁלֹּא תִתֵּן לְכַתְּחִלָּה בְשַׁבָּת. וְאִם נָפַל, לֹא תַחֲזִיר. שֵׁן תּוֹתֶבֶת וְשֵׁן שֶׁל זָהָב, רַבִּי מַתִּיר, וַחֲכָמִים אוֹסְרִים:
ברטנורא:
חוטי שער. שער תלוש שעשתה אותו כמין חוטין וקולעת בהן שערה, או אפילו קשרה אותן על פדחתה קשר מהודק, יוצאה בהן, דלא דמי לחוטי צמר וחוטי פשתן דלעיל, לפי שהמים נכנסים בהם, ואי מתרמיא לה טבילה אינה צריכה שתתירם ולא אתיא לאתויינהו:
בין משלה בין משל חברתה בין משל בהמה. צריכי, דאי תנא משלה משום דלא מאיס לה אבל חברתה דמאיס לה אימא ניחוש דלמא שלפא להו ואתיא לאתויינהו, ואי תנא של חברתה משום דבת מינה היא לא מינכר ולא מחייכי עלה ומשום הכי ליכא למיחש דלמא שלפא ואתיא לאתוייה, אבל דבהמה דלאו בת מינה היא ומינכר אימא ניחוש דלמא שלפא לה ואתיא לאתוייה, צריכא:
בזמן שהן תפורין. לשבכה שבראשה, דתו לא שלפא להו לאחויי:
פאה נכרית. אשה שאין לה רוב שער, לוקחת שער נשים אחרות ומשימה בראשה ונראה כאילו הוא שערה:
זה ממש לא מדויק. בעבר היו הולכות עם 2 כיסויים.אלירז
שמוגדרים בהלכה ככיסוי ורביד.. (כיסוי שמכסה את כל השיער וצמוד אליו, ורביד - סוג של שאל, שמונח מעל..)
וזה מה שנכנס בגדר דת יהודית. מנהגי נשות התנאים והאמוראים, לא כל מנהג שנהגו נשות ישראל בגלות.
(היום אני צוחקת שחזרנו לזה עם כל הבובואים..כיסוי ורביד)
אנחנו כמה מדריכות כלה שעובדות עכשיו על חוברת שתעסוק בכיסויאלירז
גם בפן ההלכתי וגם בפן המהותי של המצווה. כי את ממש לא היחידה שנמצאת בפינה הזו..
לא מכירה אישה שאין לה אישיו עם הנושא ![]()
אבל לפני החיבור הנפשי להלכה..
אם את דוסית ממש שהולכת לפי כל ההלכות - את גם יודעת שלא סתם צווינו קודם נעשה ואח"כ נשמע.
כי החיבור למצווה הוא חשוב, אבל הוא לא תנאי לקיום המצווה.
קודם עושים.
וגם אם נגיד שהמצווה התעוותה עם השנים וכו' - אישה שהולכת בלא כיסוי ראש, נחשבת לעוברת על דת יהודית.
דת יהודית אלה מנהגים שנהגו נשות ישראל בעבר שעוגנו למנהג הלכתי (בניגוד למנהגים שלא מחייבים)
(ז" א לא כל דור קבע את ההנהגות האלה.. אלא בעיקר דור נשות התנאים והאמוראים)
ועבירה על דת יהודית מאפשרת לגבר לגרש את אשתו בלא כתובתה..
אני לא אומרת את זה כדי להפחיד חס ושלום! אני אומרת כדי להסביר כמה זה נחשב מהותי בעולם היהודי.
עכשיו בצד הנפשי -
כדי להתחבר למצווה צריך לעבוד עליה, אבל לפני כן,
קשה מאוד להתחבר לכל הלכה שלא תהיה, אם יש לנו אמונה שחז"ל רצו לצמצם אישה באיזה דרך..
בין אם זה דרך כיסוי ראש, ובין אם זה דרך שבעה נקיים, ובין אם זה דרך אמירות כאלה ואחרות ששמענו מהגמרא..
זה מזמין אותנו לבירור - על מה שהכרנו מחז"ל.
אני מתחברת לכעס שלך מהמקום האישי שלי, מאז הלכתי ולמדתי והעמקתי וגיליתי, שלא רק שחז"ל לא זלזלו באישה -
הן ידעו על עולם הנפש הנשי, הרבה יותר ממה שנשים בעצמן יודעות היום.
והם מדוייקים בכל כך הרבה רמות!! שלפעמים אני משתגעת מגודל ההבנה -
בטוח היו להם נשים מופלאות, אם הן הצליחו להעביר לגברים שלהן את העומק הזה..
בנושא כיסוי הראש - יש לציין, שלא רק שזה לא בא לדכא משהו אצל האישה, בקבלה - השיער הוא צינורות השפע..
והעניין הוא לשמור את השפע והכוח והריכוז, אצל האישה - ברמה שהיא תהיה יקרה ומיוחדת.
אני אישית מאוד מאמינה שכיסוי הראש לאישה הנשואה הוא כמו ציצית של האיש -
מאחר והיא מכירה את העונג המיני השלם כשהיא נישאת לגבר שלה - גם החשק המיני שלה נעשה כלי שלם
(חז"ל כותבים לנו שאישה אינה כורתת ברית אלא למי שעשאה כלי - אלא למי שמביא אותה אל שיא העונג ומשלים את החשק שלה)
ולכן היא מתחייבת בכיסוי ראש, כי עכשיו עוצמת החשק המיני שלה מלאה ושלימה - וכמו הגבר, היא נדרשת לתזכורת לשים את העיניים והלב במקום הנכון..
זה כמובן עוד עמוק ורחב מזה..
אולי באמת צריך להוציא סדרת שיעורים על זה. בטוח צריך העמקה בכל המושג של צניעות בדור שלנו.
כי לדעתי מסבירים אותו היום עקום ממש..
בינתיים מצרפת פה מאמרים..
1. של הרב יצחק גינזבורג על כיסוי הראש ומהותו.
20200720105036.pdf
2. חוברת של הרב שמעון אור על חובת כיסוי הראש
20200720105103.pdf
אולי ידברו אלייך בחלקם..
אציע לך נקודת מבט שונהעצאלון
למרות שאני גבר ואין לי את ההתמודדות הזאת, אני מבין שאצל נשים רבות סוגיית כיסוי השיער היא סוגיה לא פשוטה והיא אף לא הופכת להיות קלה ככל שהזמן עובר מהחתונה. יחד עם זאת תני לי לנסות להציע לך מספר נקודות למחשבה שאולי יאירו לך נקודה אחרת מעבר לנקודה ההלכתית "היבשה".
נקודת המוצא היא שאין ויכוח על כך ששיער האישה זה דבר יפה המוסיף לה חן רב, יתרה מזאת, השיער הוא אפילו חלק מהזהות שלך כאישה, כך שבמידה מסוימת כשאת מכסה את שיערך את נאצלת להסתיר את חנך ו"להיפרד" ממשהו שהיה חלק בלתי נפרד ממך עד החתונה.
אבל אולי, ודווקא בשל כך הסתרת השיער וכיסויו דווקא מעמיקה ומחדדת את שתי הנקודות הנ"ל, את עניין החן ועניין הזהות, ומרוממת אותם למדרגה גבוהה יותר.
כיצד?
אז ראשית כל את לא נפרדת מהשיער, את רק מכסה אותו. מעתה ואילך רק את ואישך תזכו לחלוק את החן המתוק הזה, מעתה ואילך הוא שייך רק לכם ולא נחלת כולם. זה לא שלפני החתונה כל העולם התעניין בשיער שלך, ממש לא. אבל בין אם תרצי ובין אם לא היה לו חלק ביופי שלך כאישה.
ועכשיו, דווקא המקום הזה של לכסות אותו כלפי חוץ ולשמור אותו אך ורק לעיניכם בלבד, מעמיקה תחושת היחד שלכם, וזה הופך להיות 'סוד' שלכם בלבד. בזה שאת מכסה כעת את שיערך את מייחדת למעשה את החן ואת היופי הזה לתא המשפחתי שלך ושל אישך בלבד, מרוממת אותו ומקדשת אותו. נכון, לא רק בכך תלוי הדבר, וקשר עמוק של בני זוג תלוי בעוד המון דברים אך יחד עם זאת זו נקודה מאוד מאוד חשובה לדעתי. וזה נכון לא רק לגבי שיער אלא בכלל לגבי הלכות צניעות, שלא באות לכופף ולכבות את המהות הנשית שלך אלא רק להעצים אותה ואת היחד שלכם ומתוך כך את כל התא המשפחתי והבית שלכם.
שנית, כך גם לעניין הזהות ממנה "נפרדת". לא נפרדת משום דבר! בכיסוי השיער דווקא יש לדעתי זהות משודרגת יותר. מעתה ואיך את אישה נשואה, יש לך בעל ויש לך בית! לא שאלו מנת חלקך בלבד, את יכולה להיות כל מה שתרצי, רופאה/ טייסת/ מנכל"ית , אבל לכל אלה את מגיעה מתוך ביתך ומבצרך. כיסוי הראש הוא מעין הגדרה מחדש שלך כאישה נשואה ושלמה יותר!
לגבי מה שכתבת שקשה לך ושאת כבר לא מאמינה בזה. תראי, לא תמיד אנחנו מבינים את הכל. אם היינו מבינים את הכל כנראה שלא היה שום ערך למאמץ והשתדלות בעבודה השם. ולכן פה נכנסת הנקודה של האמונה בהלכה (ולא ברבנים למיניהם מהם את מסתייגת) ובדבר השם. ההלכה, גם אם היא "יבשה" באופן הנראה לעין היא המדריך לחיינו, גם אם לא תמיד אנו מבינים אותה לעומקה. השאלה פה היא לא אם את מאמינה בהלכה ספציפית או לא, אלא אם את מאמינה בכל המכלול הזה שנקרא הלכה, והאם את מוכנה ללכת לפיו גם אם לא תמיד נוח ולא תמיד מובן.
ושלא תביני אותי לא נכון, לא תמיד צריך להתאבד על הכל כדי לא להישבר לגמרי. צריך לעשות את הדברים בצורה מאוזנת ובריאה. אבל יש כאן אמירה בסאב טקסט של האם אני מוכנה לשים את הקב"ה לפני הרצונות וההבנות שלי. האם אני מבין שיש פה משהו יותר גדול ממני ואני מוכן להתבטל... וכמובן שיש בכך גם אמירה לבית וילדים שלך, מי במרכז, אנחנו או הקב"ה.
כתבתי מהר, מקווה שיצא מובן...
יפה. תודה על זה.אונמראחרונה
מה שאת מרגישה בהחלט נכון. יש פה עיוותציפ'קה
מאוד מבינה אותךסוסה אדומה
הרבה סובלות מזה, ולא כולם מודעים בכלל להיבטים השונים ביהדות בנושא הזה.
אני עדיין עם כיסוי ראש, כי עוד לא מצאתי (גם לא חיפשתי כל כך, סתם עניין טכני) היתר להוריד.
אבל ברור לי שאם אמצא משהו שיניח לי את הדעת. אוותר על זה.
הרבה מפחדות ממה יחשבו עליהן, אין לי את הקטע הזה.
ולכן, ברור לי שאם אראה לנכון, אחרי היתר מרב שאני סומכת עליו, אעשה את זה בשמחה.
בכל אופן, אף אחד לא יגיד לך לוותר על זה.
ואל תתייחסי לתשובות של חסרי מודעות ורגישות, זה מעיד על הכותב בלבד.
לגבי זה שלא תיראה שערה אחת - זו אפילו לא הלכה.
זה בא מהקבלה.
ההלכה לא הולכת לפי הקבלה, כי היא מתייחסת להרבה מאוד גורמים אחרים.
אז קודם כל, בשביל להקל על עצמך, אולי תוציאי קצת שיער - מה שבטוח מותר.
זה לא מהקבלה, אבל זה סיפור מהגמרא שלא ברור למה קיבל יחסאלירז
יותר מסיפורים אחרים.
הסיפור על קמחית שקירות ביתה לא ראו שערות ראשה.. וזכתה עקב כך לבנים שכולם היו כהנים גדולים
מיד אחר כך גם כתוב "הרבה עשו כן ולא עלתה בידם"
זה בוודאי לא עיקר הדין של ההלכה.
אפשר לחשוף עד 3-4 ס"מ (המושג של 2 אצבעות) מהשיער הסמוך לפנים, לכל הדעות..
בקבלה יש התייחסות גדולה לנושא של שיער באישהסוסה אדומה
זה שיש גם סיפור מהגמרא והרבה מתייחסים לזה, זה עוד נושא.
והרבה עשו כך ולא עלתה בידם... זו כבר סיבה לא להתאבד על זה.
עדיף לעבוד את ה' בשמחה ולהתפלל לטוב.
מאשר להתאבד ולהתאכזב מכך שבכל זאת "לא עלתה בידם"...
נכון שבקבלה יש התייחסות לשיער שנלקחה גם למעשהאלירז
אבל המושג שממש לא יראו את השיער (גם בבית) מגיע מקמחית.
אני איתך נשמה - צריך להזהר מלהחמיר במה שבקושי מתמודדים עם עיקר הדין שלו..
ציינתי את "הרבה עשו כן ולא עלה בידם" בדיוק בשביל להבהיר את זה.
אני יודעת שאת איתי
סוסה אדומה
יותר עניינים של שפע, וכל מיני סודות רוחניים.
מעבר לזה, מי שלא נשואה לכהן, שתרד מהסרט הזה

חחח הכוונה לצדיקים גדולים כמובן. ואני מקווה שאנחנו רוצות אתאלירז
זה לילדים שלנו.. לפחות אם עבודת ה' נמצאת בליבנו ובתפילתנו..
דווקא הקבלה מתייחסת בצורה יפה מאוד לנושא של כסוי הראש הנשי ובהחלט נותנת בו טעם.
ככה שחבל לא לקחת ממנה טעמים למצוות כיסוי ראש..
אבל לפני כל נושא ההשקפהה - קודם צריך להתייחס להלכה.
וזו אחת הבעיות שעד היום לא נכתב משהו מסודר הלכתי בנושא הזה, וככה נשים נחלשות להן לאט לאט
והכיסויים מתגלצ'ים..
מקווה שנוציא את החוברת לאור בקרוב.. 
לא קראתי את שאר התגובות.א.כל הכבוד לך שלמרות הקושי-את ממשיכהוואוו
לקיים את רצון ה'.זה ראוי להערכה. למה את לא מורידה? כנראה כי את יראת שמיים ומבינה שלא הכל את מבינה ובכל זאת "נעשה ונשמע" זה אנחנו...אם אני לא טועה, בעבר פתחת שרשור על קשיים בזוגיות, ואולי זה מתחבר לך..כי לבוש צנוע זה כאילו לכל בת ישראל, אבל כיסוי ראש זה רק חובה על נשואות-ואולי זה רגיש לך ולא מזדהה בעקבות הרקע הזוגי.מציעה לך להמשיך ולכסות, ולהשקיע שירגיש לך יפה ומחמיא, ללמוד על זה, להתפלל על זה, ולהבין שגם אם לא התחברת, את עושה לשם שמיים.מעל ההבנה והרגש האנושי.
בבקשה תקראוLibi9999
לפני כמה שנים הייתי במקום של ייאוש.
התחתנתי צעירה ותמימה עם אדם שפגע בי ורמס אותי יום־יום, מהרגע שנכנסנו לנישואים.
אחרי שנים של פחד והשפלה, הגיע רגע אחד מכריע – תקרית שבה הוא הרים עליי יד.
באותו יום קיבלתי החלטה: אני הולכת, ולא חוזרת.
ועשיתי את זה.
עזבתי עם הילדים שלי ויצאתי לדרך חדשה.
המשפחה תמכה בי, החברות והחברים עטפו אותי, וכולם היו גאים בי – אפילו בני משפחה שלו.
והכי חשוב: אני גאה בעצמי.
עברתי מהחושך אל האור.
הצלתי את עצמי – בזמן.
והצלתי את הילדים שלי.
היום אני במקום אחר לגמרי.
יש לי עסק פרטי, יש לי רישיון, ובעזרת השם יהיה לי גם בית משלי.
ועדיין, כמו לכל מי שעבר טראומה, יש תקופות של נפילות באנרגיה.
אולי זיכרונות, אולי פצעים שהודחקו.
לא מזמן, כשמצאתי את עצמי שוב במצב ירוד, עלו בי תמונות מהעבר:
איך אחרי מכות או יריקות לפנים הוא היה יוצא מהבית,
ואני נשארת לבד בחדר, בוכה,
עם הילדים הקטנים סביבי.
בלי למי לספר, בלי כתף להישען עליה.
ואז נזכרתי איך הייתי מגיעה לכאן, כותבת שרשור,
ואנשים זרים – טובים – היו מגיבים, מחזקים, מרימים אותי מהרצפה.
כי אז באמת לא היה לי עם מי לשתף.
כשקיבלתי את ההחלטה להתגרש, אנשים לא האמינו שאעשה את זה.
זה היה צעד אמיץ, כמעט בלתי נתפס.
והיום אני רוצה לומר תודה.
עברו כמה שנים, אבל תודה על האנושיות, על הטוב, על היד המושטת.
רק לומר: בסוף יש סוף טוב, גם אם הדרך קשה וכואבת.
יש אור גדול בדרך.
תהיי חזקה.
תאמיני בעצמך
ווווווואאאו, איזו מלכה!!!!!!דיאט ספרייט
לא זוכרת אותך ובטח לא הייתי אז כאן בכלל.
אבל מה שכתבת ומה שעשית- וואו!
אישה מלכה!
תודה שנתת פה השראה לאומץ!
הלוואי שתצליחי בכל מכל כל!
זה נראה שהסיפור הזה מופיע כאן לראשונהשלג דאשתקד
כך שאף אחד לא היה כאן כדי לחזק...
(סליחה שאני מעלה את זה בזהירות, אבל יש סיכוי שאנחנו מתרגשים מיצירה לא מאוד משובחת של ai)
זה נראה אמיןמישהי נשואה
מקף עליון, מקף ארוך?יוני.ו.
וואלה מעורר חשד ..מישהי נשואה
רק הראשוני והמובהקיוני.ו.
התוכן עצמו גם מעלה כמה חשדות.
בבקשה, תבוא הכותבת ותבדה אותנו.
אלא אם כן היא סופרת במקצועהמישהי נשואה
אבל כן
קראתי שוב
ואכן יש מצב שזה בינה מלאכותית.
והסיכום: תהיי חזקה
תאמיני בעצמך.
קצת לא קשור לכל הטקסט הקודם.
אם המטרה היתה לחזק מישהי
אז למה רק בסוף?
כל הפוסט מדבר על להגיד תודה
ואז בסוף
תהיי חזקה
תאמיני בעצמך
אז למי דיברו ופנו בפוסט הזה?
לאלה שעזרו?
או למי שרוצה לעשות צעד?
את מעליבה את הסופרים במקצועםיוני.ו.
(ולעניין: שוב, אולי מבוסס על סיפור אמיתי, ונעזר בבינה מלאכותית,
וכן כמו שאמר שם, דרושה זהירות. אבל גם מצידנו כסתם אנשים בעולם המשוגע הזה דרושה זהירות. ואצ"ל בפורום אנונימי וכו'.
תבוא הכותבת עם תגובתה והערותיה.)
וואלה עכשיו שמה לב לזהסטודנטית אלופה
את כנראה טובה לא רק ב-aiיוני.ו.
אלא בן אדם אמפתי באופן כללי, לכן זה מיד נגע בך.
אבל בתוכן הדברים יש סתירות 180 בין הרישא והסיפא.
האמת שלא הבנתי מ זה מקף עליון מקף ארוךדיאט ספרייט
מה זה?
ובכלל למה שאנשים ימציאו סיפור?
מה יצא להם מזה?
סימנים מסגירים של a.iבחור עצוב
כמובן שיכול להיות שמדובר גם במישהי אמיתית שנתנה לai לשפץ לה את הכתיבה.
תודה על ההתייחסותדיאט ספרייטאחרונה
אכן שאלה טובה: למה שימציאו סיפור?שלג דאשתקד

מחילה, היו כאן לאורך השנים כמה וכמה נשים מוכותהסטורי
אין לי מושג על הסיפור הספציפי, אבל הדיון הזה שאתם מנהלים כאן, עלול להחליש את הקוראת הסמויה שעכשיו מנסה לאזור כחות ולקום ולצאת.
מסכימה. בין אם מדובר במשתמשת אמיתיתדיאט ספרייט
ובין אם לא.
הכי חשוב שמי שקוראת תדע שנוכל להוות עבורה כאן מרחב ביטחון אישי ונשמח לתת לה כוחות.
וואו איזו מדהימה ואמיצה את!!!סטודנטית אלופה
מאחלת לך רק טוב!!🫂❤️
וואו, בהצלחה רבההסטורי
עזרת הפורום שוב בעניין רכב 7 מקומותlizi
מישהו מכיר מניסיון ויודע להמליץ בין טיוטה היילנדר לבנם קיה סורנטו
שניהם חצי היברידיים, 7 מקומות
לשימוש עירוני
תודה 🙏
יש משהו שמפריע לי ואשמח לשתףאנונימית:)
בעלי ואני ב"ה בזוגיות מהממת ואוהבת באמת.
היום קרה משהו שמפריע לי ואני מתלבטת אם אני מגזימה או שזה באמת מציק. בעלי סטודנט והלך ללמוד למבחן שלו עם מישהי מהלימודים, כדי שתשלים לו חומר שהפסיד במהלך החודשים האחרונים במילואים. זה עורר בי פתאום רגשות של קנאות מה הוא יישב עם בחורה לבד והיא תסביר לו? מה ואם הם יצחקו פתאום וכו... אני קנאית בהגזמה או שמה?
חחחח תודה
אם הם יהיו כמה שעות ביחדפשוט אני..
אז מן הסתם הם יצחקו, ידברו, יקשקשו...
אם הוא לא לומד הוראה והוא לא מתכוון לעבוד בישיבה,
אז זה לא כל-כך שונה מאינספור פגישות שיהיו לו גם בעבודה.
(אני יודע שלא עניתי לשאלה שלך, רק הרחבתי אותה...)
טעיתי. הבנתי לא נכוןיעל מהדרום
אם זה מפריע לך-אז זה מפריע לך!*אשתו של בעלי*
אין נכון או לא נכון.
לאחת זה יפריע-וזה בסדר.
ולאחרת זה לא יפריע-וגם זה בסדר.
אבל אם זה מפריע לך,פשוט תגידי לו.
תשתפי אותו בתחושות שלך.
מסכימה...לומדת כעת
רק לא כדאי לעשות מזה עניין גדול מדישלג דאשתקד
אפשר להבין אותך. תחושות של זוג טרי טריאלישבע999
אצלה בבית או במקום ציבורי, כמו בספריה?
זה טבעי שדברים כאלה מעוררים מחשבות ורגשות, במיוחד כשאתם זוג טרי והקשר עוד בבנייה והתגבשות. זה ממש לא משהו לחוש עליו אשמה או לחשוב שאת "מגזימה".
אבל כיוון שההקשר הוא נטו לימודים ולא בילוי חברתי נניח של קולגות מהעבודה , לצורך השלמת חומר חיוני שהוא הפסיד עקב המילואים – זוהי מטרה פרקטית, ברורה ומקצועית. זה לא "בילוי" או "יציאה".
אם הם אכן ישבו בספריה - זו התנהלות שגרתית ונורמלית של חבורות סטודנטים.
אם בפעם הזו נפגשו בבית שלה, לגיטימי לבקש שלהבא ישבו במקום ציבורי
כל הטעויות הלא פרקטיות התחילו ממטרה פרקטיתשוקו.
גרוע והתחושה שלך נכונהזיויק
אתה משתמש במילים קשותשלג דאשתקד
יש הרבה חברויות בלימודים ובעבודה שלא מתפתחות למקומות שהפנטזיות של כבודו הולכיהם אליהם.
זה לא הופך את זה לטוב או לרע, אלא בעיקר שצריך לדעת לשים דברים בפרופורציות ולהבא להציב גבולות (נניח, שבפעם הבאה ייפגשו אצלכם בבית, או שייפגש עם אחר/ת).
מחשבה פסימית מיידית או תגובה קיצונית יכולים להזיק מאוד, בין אם החשש מוצדק ובין אם לא.
זה באמת מורכבהסטורי
השאלה אם יש לו ברירה.
לי לא היה מפריע, אם מפריע לך תגידי לו בצורהאור123456
קשה לתת גבולות ברוריםהעני ממעש
אבל כמה נקודות ציון
א האם יש איסור ייחוד. אם כן אז זה פשוט אסור .
ב האם חד פעמי/ פעמים בודדות/ סדרה של שיעורים
ג האם יש רעשי רקע שיגבירו צניעות או שיגבירו קלות דעת
ד מה הסגנון של הסטודנטית המדוברת
הצלחה רבה
אני ממש מבינה למה זה מפריעיעל מהדרום
לק"י
לא קשור לאם סומכים על בן הזוג או לא.
ובעיני, אם לך זה מפריע, הכי לגיטימי שתבקשי ממנו ללמוד עם גבר.
אולי לא הייתי באה בדרישה, אלא מבקשת ומקווה שייענה לי.
בעיניי אם הכרחימאמינה-בטוב
עדיף ללמוד בזום ביחד ולא פיזית ועוד יותר עדיף ללמוד עם גבר..
זה די פשוט ובסיסי
אפשרתהילה 3>
שיפריע לך
כדאי לשתף בזה❤️
אפשר להזמין ללמוד אצלכם אם אין אופציה טובה יותר עם מי להשלים.. או שילמדו בזום.
החשש מובןנפשי תערוג
יחד עם זאת, ראוי לסמוך עליו
ואם ממש קשה (לאו דווקא קשה לסמוך אלא קשה הסיטואציה)
אפשר להזמין אותה ללמוד אצלכם
אני לא אוהב להגיב לדברים כאלו מהסיבההמצפה לישועה
שצריל זהירות גדולה ב"לתת עצות" שחלילה לא יפגע בצורה כלשהי בשלום והאהבה בין איש לאישתו.
אז כל המטרה היא רק לתיקון ולכוונה טובה.
גמו שכתבו זה חייב להיות ברור שהגבולות ההלכתיים חייבים להישאר אחרת אין לזה שום היצר בלי קשר לנישואין בכלל.
והדבר השני והקריטי זו לא הנהגה טובה אני מאמין שהוא עושה את זה בתום לב וגם אותה סטודנטית שעוזרת לו.
אבל זה לא מומלץ כלל וכלל גם כשאין שום ייחוד ומבחינת הלכתית יבשה הכל נעשה לפי ההלכה.
מהסיבה שזה יוצר קירבה בטח אם משובר במשהו של כמה פעמים.אי אפשר להיות לא אנושיים אי אפשר לשבת עם אדם ולא קצת לצחוק איתו להביע נחמדות וזה לא דבר רע אבל בהקשר הזה זה עלול חלילה להגיע למקומות שליילים ואיני מדבר מדמיונות אלא מסיםורים ששמעתי ומתלמידי חכמים מאוד מתונים ומחוברים לחיים שגם הם אומרים את הדברים הללו.
זה מעבר להרגשה האישית זו הנהגה לא נכונה...
העולם היום הפך להיות מכיל וכל דבר כמו מה שכתבתי נשמע שמפגש בים איש לאישה הוא מלא ביצרים ותאוות.
אבל זו בכלל לא הכוונה שלי.
אנחנו בני אדם בריאים עם רגשות וכל פגישה מסוג כזו היא סוג של חוויה וחוויה היא דבר מקרב.
וזה לא משנה עבודה לימודעם וכד' צריל שיהיו גבולות ברורים
בסגנון הדיבור והתוכן.גם במקום של עבודה זה לא דבר נכון שאיש או אישה ידברו על אה ועל דא או יצחקו אחד עם השני...
זו האמת וזו דרכה של תורה
ברור לי שהרבה מאיתנו לא עושים את זה ממקום רע פשוט העולם הפך להיות מכיל כביכול ונותן לגיטמציה לערבוב הזה.
*אני ממש לא חושב שצריך שלא יהיה שום מפגש בין נשים לגברים.
אבל אני כן מתנגד שבתוך המפגשים האלו יכנסו ערכים,אמונות,תחביבים, חווית וכד' בין גברים לנשים(אא"כ המטרה שלהם להכיר ולהתחתן).
ודרך אגב אני בטוח שהוא ממש צדיק וטוב וממש אוהב את אשתו ובכלל לא חושב על הנ"ל.
אבל כמו שכתבתי זה לא דבר טוב ונכון.
הדרך הכי טובה לדעת אם זה תקיןמישהי נשואה
לשאול אותו
אם הפוך הוא היה מסכים שתשבי עם סטודנט
חזק שלךזיויק
לא הייתי עושה את זהשלג דאשתקד
זה בהחלט יצירתי, אבל אם מדובר בזוג צעיר, עדיף כמה שפחות להתבחבש בזה. כל העיסוק בזה רק מעלה רעיונות ויוצר טינות., ולצערי מדברים שאני מכיר, אנשים (בעיקר נשים!!!) מצטלקים מזה מאוד קשה, ונישואים מאוד יפים יכולים להיהרס על ידי שיחות על "אהה נהנית לגבר איתה", "מה יש לה שאין לי", "וואלה בטח בדקה וחצי שיש לך בערב אתה בטח מגשים איתה פנטזיות". זה פשוט חבל ומסוכן (גם אם זה לא גורם ח"ו לגירושין, זה גורם לפירוד בלב וטינות וכאב).
שפשוט תגיד לו שלהבא אם רוצים אז או עם גבר או בבית שלהם כשהיא נמצאת.
אמנם להתבחבש בזהמישהי נשואה
יכול ליצור יותר מידי התעסקות בעניין
אם זה באמת לא עניין גדול
אז שלא ייפגש עם הסטודנטית.
זה יכולה להיות שיחה קצרה
שאשתו פשוט תגיד לו
תשמע זה מפריע לי....
אני ממש אשמח אם תמצא סטודנט ללמוד איתו במקומה.
אם זה מקובל על בעלה אז הכל סבבה
שוב כל אחד והסטנדרטים שלו
אני מכירה מישהו שכן למד עם סטודנטיות כי לא היתה ברירה בפקולטה הספציפית שבה הוא למד
אולי לא היו מספיק סטודנטים...
הוא אשר אמרתישלג דאשתקד
פשוט להגעד לא, או לתת גבולות כלשהם שמקובלים עליה.
אבל חהתחיל לדון איתו איך הוא היה מרגיש ומה דעתו אם וכאשר ולמה ושמה, זה מתכון למשבר בזוגיות.
כן מה שאני הצעתי מכיל התנצחותמישהי נשואה
קודם כל זה מאד טבעי שככה תרגישיאליפ
זה תלויוהנה חלום
יכול להיות שאני שטחי ופרימיטיבי אבל אגיד לך בכנות:
אם היא בחורה יפה - יש לך על מה להיות מוטרד.
אם היא מכוערת, אין מה לדאוג.
לא נכון, ממש לא נכוןהסטורי
יופי זה גם עניין של טעם אישייעל מהדרום
לק"י
ואני גם לא מסכימה איתך.
אגלה לך סוד קטן...פשוט אני..
גם מכוערות מתחתנות,
גם מכוערות נמצאות בזוגיות מאושרת,
גם מכוערות יכולות לבגוד,
גם מכוערות יכולות להיות מאהבות...
גם אני לא מסכימה לגבי זהמישהי נשואהאחרונה
במצב של חוסר בבית
לא מדברת על זאת שפתחה את השרשור
חלילה
כי היא אמרה שיש להם זוגיות יפה ברוך ה'
אבל במצב שחסר בבית
בקלות אפשר להיסחף
אשכרה עברו 5 שנים מאז? לא יאומן. עברנו מגפה עולמיתדי שרוט
ומלחמת קיום מאז. יש צורך בעוד אחד כזה? פעם הייתי מצחיק.
יאללה בואו נצחק קצת על עצמנו. מקווה שאצליח להעלות חיוך
- נשואים טריים
עוד אחד דחוף ממשלאחדשה
אמאל'ה הזמן טסססספשוט אני..
וכן, פעם היית מאוד מצחיק 😝
אבל גם היום ❤️
וואו אני ממש זוכרת את השרשור הזהנגמרו לי השמות

וואו זה לבכות 🤣🤣אונמר
איך עושים כזה? אם אני רוצה לעשות עליו מילים אחרות.מישהי נשואה
גם אני אשמח לדעת אחרי שאת מגלהלחוח
יש כל מיני תוכנות של כתוביותאפרסקהאחרונה
אחריות הורית לוקה בחסרלביטה
מה אפשר לעשות כשהאחריות ההורית של ההורה השני לוקה בחסר?
אסביר,
הוא איש טוב ואבא טוב.
לא משנה המצב בינינו, הוא לא רלוונטי.
מתייחסת רק להתנהגות שלו כהורה.
כשהילדים בבית איתו, יש כאוס.
הוא לא מחזיק. לא מקפיד על דברים שצריכים להיות בשגרה.
הכל מרגיש כמו אווירת עלא באב עלא.
חוזרת למגבות על הספה, בגדים מלוכלכים על הרצפה שני ס"מ מהסל, וילדים חצופים ומשתוללים שצריך פלוגה כדי להרגיע אותם.
כשהילדים איתי, יש רוגע והרמוניה.
מקפידה איתם על חוקים, סדר, זמנים.
הכל ברוגע ושלווה. אין חיכוכים. כל אחד תופס את הפינה שלו ויש אווירה של קסם בבית.
עד שהוא נכנס הביתה.
הילדים פשוט מריחים את הפשרנות שלו לדעתי.
על הכל הוא מוותר.
מעניש, ומוותר. מאיים. לא מקיים שיח.
עכשיו, כמובן שאני לא מושלמת. אבל מפה ועד הורה שהילדים איתו בכאוס מוחלט יש פער רציני.
פרקטית, להיות הורה 24/7 מבחינתי לא אופציונלי.
אני גם ככה איתם המון שעות לבד. באהבה ושמחה.
ויש לי כמובן דברים שאני מחויבת אליהם מול עצמי.
מעבר לעובדה שאם אתמסר ככה, בוודאות אשחק עד היסוד.
ניסיתי לומר לו, לרמוז, לבקש על דברים ספציפיים.
עדיין הכל נותר על כנו.
מה כן אפשר לעשות?
מבינה אבלמקלדתי פתח
מה שמתואר לא מבטא חוסר אחריות הורית. לא נשמע שמדובר במשהו מסכן את הילד או חוסר דרגה למשהו בסיסי. בגדים על הרצפה ומגבות מפוזרות? זה אומר שקילח אותם/דאג שיתקלחו?
זה מעצבן בטירוף, אני יודעת וגם אצלינו ככה. אבל לא מעיד על כלום.
לגבי גבולות, גם כאן זה נתון לדיון, אבל לא נשמע משהו אקוטי או חריג.
ערב נשים - המלצותתתטליולה
מחפשת המלצה לסדנה לערב נשים בקהילה❤️
לא סדנה יקרה! לא קשירת מטפחות.
תודה!!
אני אוהבת סדנאות יצירה קלותיעל מהדרום
מניחה שיש במגוון מחירים, ואולי אפשר להכין ערכות ולהכין בלי הדרכה.
הכיף מבחינתי בזה שאפשר לפטפט תוך כדי.
מה זה יקרה?לאחדשה
כמה אתן מוכנות להשקיע פר משתתפת?
ואם לא דחוף לכן מפעילה מבחוץ אפשר סדנת DIY פשוטה יש מלא אופציות
איזה איזור בארץ?סוף טוב
עיצוב שוקולד לפרלינים
ציור בקפה
יש לי המלצות..
ערכות של צביעהמקלדתי פתחאחרונה
תלוי מי הקבוצה, כל אחת לוקחת הביתה או משהו שיוצר קולז
לרב זה על קנווס, עם מדבקה צובעים ומסירחם את המדבקה אז יוצא לכולן יפה ..
אפשר להזמין דברים ספציפיים.
מחפשת רעיון למשהו כיף בחצי האחרון של חנוכהמתייעצת גירושין
בא לי לטוס או לעשות משהו ממש כיף אבל אין לי כרגע ויזה
יש מקום שאפשר לטוס אליו, בלי?
מה עוד אפשר לעשות גם לבד וגם זוגי בחנוכה?
יש לי רצף כייפי של ימים שאני יכולה לעשות בהם מה בא לי 👸
כל רעיון יתקבל בברכה, אני כבר אשקול.
למדינות באירופה, אין צורך בויזה. וממש קל עם כשרותאלישבע999
במדינות הגדולות
וגם קרוב מבחינת משך הטיסה.
יש גם את דובאי - לא הייתי שם עדיין ולא יודעת להמליץ 🙃
גם שם יש שפע של מסעדות כשרות
(חפשי בגוגל "מטיילים בכיפה" אתר מעולה לתכנון נופש לדתיים)
אילת;)ברגוע
אם את אוהבת את הקטעמשה
לכי לאיזו גבעה או מקום דומה. מעניין אותך?
התכוונת שאין לך דרכון?פשוט אני..
אם אין לך דרכון, אז את יכולה לטוס מקסימום לאילת 
או לעשות דרכון זמני בנתב"ג, אבל הוא עולה המון ובתוקף רק לחצי שנה.
אם יש לך דרכון, אז אפשר לטוס להמון מדינות גם בלי ויזה:
למדינות האיחוד האירופי ושנגן - פשוט עולים על טיסה עם דרכון ישראלי.
כנ"ל לאיחוד האמירויות.
לבריטניה וארצות הברית - צריך להוציא אישור ESTA מהאינטרנט, תהליך של כמה דקות ועוד יום-יומיים לקבלת תשובה. עדיף לעשות אותו ולקבל תשובה חיובית *לפני* רכישת הכרטיסים כדי למנוע עוגמת נפש.
וואו תודה היה כיף נורא, נהנינו מאדדמתייעצת גירושין
תשתפי אותנו מה עשית והיה כזה כייף?אלישבע999אחרונה
נר איש וביתו ✨🏡נגמרו לי השמות
נר איש וביתו
דווקא בחג הזה, חג החנוכה, כשאנחנו מוצאים עצמינו מארחים או מתארחים,
מוקפים בסביבת המון אנשים, משפחה, חברים
דווקא אז חשוב שנזכור את הבסיס שלנו.
שנר איש וביתו.
"ואישתו היא ביתו"
איש ואישתו.
בבית.
פנימה.
כשטוב לנו יחד - מי יכול עלינו
רק מהתנועה *הזו*, מבפנים - החוצה - רק כך נוכל להתעלות.
נתרכז בביתנו פנימה.
נמצא את הכמה רגעים בין לבין, ניצור אותם, ניזום אותם,
נעלה אותם לראש סדרי העדיפויות, מעל הכל.
גם במחיר "ביטול" מפגש משפחתי כזה או אחר,
גם במחיר אחר.
כמה שנצטרך.
עד שנרגיש שאנו מלאים.
וממילא בהתמלאות ובטוב שלנו - נוכל להיות עוד יותר בטוב ועוד יותר להשפיע גם החוצה.
נר ה' נשמת אדם
ה', הקב"ה -
אתה שאמרת שתמחה את שמך מעל המים כדי להשכין שלום בין איש לאשתו
שימכר ספר תורה ובלבד שיהיה שלום בית בין איש לאישתו
ששמך שלום וכמה חשוב השלום. ובראש ובראשונה בין איש לאשתו.
נשמת אדם -
נשמה שנתת בי טהורה היא.
ונשמה שנתת באשתי טהורה היא.
ונשמה שנתת בבעלי טהורה היא.
טהורים הם.
כוונותיה של אישתי טהורות הן, נשמתה טהורה היא, גם אם בטעות פגעה בי.
כוונותיו של בעלי טהורות הן, נשמתו טהורה היא, גם אם בטעות פגע בי.
וכל עוד הנר דולק אפשר עוד לתקן
כוונותיהם טהורות.
וגם אם מעשיהם לעיתים לא מיטיבים - נלמדם איך.
נלמד גם אנחנו יחד.
נלבן. נברר. נתקרב.
נגדל מזה. נתעצם.
נזכור שמי שאמר "ו*כל* זה אינו שווה לי" - היה המן הרשע,
בעוד מרדכי היהודי מלמדנו כי הוא "רצוי *לרוב* אחיו".
והרוב טוב.
ולא צריך לחפש את ה"כל".
נדבק ברוב. ברוב הטוב.
נגדיל אותו.
נמשיך ללמוד אחד את השנייה.
נמשיך ללמוד את עצמינו.
"מוסיף והולך"
נמשיך להוסיף לטוב הזה, כל פעם עוד ועוד
עוד תובנה,
עוד קירבה,
עוד אהבה,
עוד כלים,
עוד תקשורת,
עוד גדילה זוגית ואישית.
8 נרות
8 - מעל הטבע.
נס.
ימים של ניסים, הלל והודיה.
*מעל* הטבע.
וה' מוחה שמו *מעל* המים כדי להשכין שלום בין איש לאישתו
וגם אנחנו, נתבונן *מעל*.
נתבונן ב*מבט על* על הסיטואציה הזוגית שלנו
מה היה שם?
היינו בריב? ריב נוראי? ריחוק איום? מצאתי את עצמי חווה קושי עצום? תסכול עמוק וחוסר אונים?
ואם אני מסתכל/ת במבט על, מה אני רואה?
מה *בעלי* הרגיש וחשב שם?
מה *אשתי* הרגישה וחוותה שם?
"לא טוב היות האדם לבדו" -
לא טוב לו לאדם כאשר הוא לבוד, דבוק, גב אל גב
"אעשה לו עזר כנגדו" -
כנגד, מול, מציאות של פנים מול פנים.
מציאות שרואים גם את ה"פנים" - אראה את הפנים של בעלי, אראה גם את הבפנים של בעלי, את הנשמה שלו - וזו תהיה מציאות מתוקנת שתוכל לקרב עוד ביננו.
מציאות בה אראה את הפנים של אשתי, את הבפנים שלה, את הנשמה שלה - היא מציאות מתוקנת שתוכל לקרב עוד ביננו.
המבט על הזה,
מעל,
יכול ליצור גם אצלנו מעל הטבע.
מעל הטבע האנושי שלנו.
להתגבר.
להתגדל.
להרחיב את כוחות הנפש שלנו.
לעלות מעלה מעלה.
להביט גם מעלה. לקב"ה. שהכל מאיתו. והוא משרה שכינתו ביננו.
ללמוד ממנו ולהביט גם אנחנו מעל הסיטואציה, מעל הפגיעות שלנו,
לנסות לראות *גם* את הצד השני (גם ולא רק, לא לבטל את עצמינו חלילה, לא להתכחש לרגשות שלנו חלילה, אלא להיפך - להכיר בהם. לתת להם מקום. להבין אותם. לעומק.
ובהמשך נוכל גם לתווך ולתקשר זאת *נכון* לבן/בת זוגנו)
לנסות לראות מה עובר ועבר שם במחשבתו, ברגשותיו, בנשמתו?
ולעיתם דווקא *מתוך הקושי*, מתוך הקושי הכי הכי עצום אפילו -
מ-קץ
עת צרה היא ליעקב ו*ממנה* יוושע -
וגם אם הכי חשוך וקשה - עלות השחר עוד תגיע. וקרובה מאין כמותה.
ודווקא מתוך החושך הכי גדול - נדליק את האור.
בלב שלנו.
בלב של החצי השני שלנו.
נראה גם את האור שבו/בה.
את כל הטוב שבו/בה.
נבין מתוך עוצמות הכאב במבט על מה היה כאן בעצם,
מה הוביל לכך,
מה אני הכי הייתי צריך שם?
מה אשתי הכי הייתה צריכה שם?
לכן נזכור -
כשאנחנו במשבר - זו הזדמנות נדירה ועמוקה בשבילנו לתקן.
לתקן את עצמנו.
לתקן את החיים שלנו.
לתקן מה ששבור לנו בחיים האלה.
כשאנחנו נמצאים במשבר -
יש לנו גם הזדמנות נדירה להיות "משבירים לעצמנו"
כמו יוסף הצדיק, שהיה המשביר במצרים,
בזכותו לכל העם היה מזון ויכולת קיום ל7 שנים שלמות.
גם אנחנו -
אם נשכיל להבין מה המשבר הזה שאנו חווים אומר לנו?
מה הוא אומר עלינו?
מה הוא אומר על המקום שאנו נמצאים בחיים?
מה בו כואב לנו הכי הרבה?
מה הוא גורם לנו לחשוב, להרגיש ולרצות הכי הרבה?
אם נענה לעצמנו על כל אלה -
נוכל לזכות ולהיות המשבירים של עצמנו.
לגרום לנו להיות ניזונים יותר,
להיות חיים יותר,
להיות שלמים יותר
להיות מרוצים יותר.
כשאנחנו נמצאים במשבר -
ניתן לנו "שובר" במתנה.
כן,
לפעמים
המשבר הוא מתנה.
כי בלעדיו לא היינו עוצרים רגע להסתכל בחיים שלנו.
לראות איפה כואב, איפה קשה,
איפה רע,
מה צריך לתקן,
מה לא הולך אפילו שניסינו בכוח זמן רב,
מה דרוש תיקון לשבר הזה.
קיבלנו שובר חינם להזדמנות חד פעמית להפוך את החיים שלנו למשהו טוב יותר.
כשיש משבר,
אפשר לקחת את המשבר הזה,
להתעלם, לכאוב ולבכות ולא באמת לשנות משהו בחיים שלנו.
אבל אפשר גם אחרת.
אפשר גם לתקן את השבור.
אפשר גם לזכות בשובר מתנה להתבוננות מעמיקה על החיים שלנו.
אפשר גם ללמוד ממנו ובזכותו להיות המשבירים הראשיים של עצמנו.
"המשביר לצרכן"
וה"צרכן" הזה הוא אני. לי אני צריך להיות המשביר.
נר החיים
הנר שמסמל את החיים, "נר ה' נשמת אדם",
והטומאה - מסמלת היא את היעדר החיים.
"טמא" משורש א.ט.ם - אטום - היעדר חיים.
ביצית שיכלה להיות מופרית אך לא הופרתה - תגיע הוסת ותהיה כאן מציאות של היעדר חיים = טומאה.
תינוק שיצא לאוויר העולם וכבר איננו בתוך גופה של אימו - יש כאן מציאות של היעדר חיים בתוך הגוף = טומאה.
אדם שהתקרב למת, נגע במת - יש כאן מציאות של היעדר חיים = טומאה.
הטומאה היא היעדר החיים.
וכאשר אני עם אשתי/בעלי אני רואה חיים.
"ראה חיים עם האישה אשר אהבת"
איתה, ורק איתה אני אראה חיים.
איתו, ורק איתו אני אראה חיים.
ואם חלילה אפזול הצידה ולא אהיה בבלעדיות ונאמנות לאשתי/לבעלי - כאן יש טומאה. כאן יש היעדר חיים. כאן אראה מר.
כאן היוונים רוצים להשכיחם מחוקי תורתך, לטמא את הקדוש לנו, להכניס עבודה זרה בליבנו.
נתחזק בחיים.
בשלמות.
בשלום.
בבלעדיות.
"ראה חיים עם האישה אשר אהבת" - נשואים טריים
רק איתה, עם אשתך, אתה יכול לראות *חיים*
רק לה, לאשתך, תשמור את האהבה שלך.
רק עבורה, עבור אשתך תהיה הגיבור שלה.
תהיה גבר. וגיבור. שלה. ועבורה.
לא לחפש להיות גיבור של אישה רנדומלית, אלא של אשתך.
לא לחפש לעזור ולסייע על חשבון הבית פנימה.
להשקיע את כל הטוב הענק הזה שבך – באשתך.
להסתכל *לה* בעיניים
לשמח *אותה*
להצחיק אותה
לפלרטט איתה
לכתוב לה מכתבים או הודעות משמחות במהלך היום
לשלוח לה אימוג'ים אוהבים
לראות מה קשה *לה*, מה אתה יכול לעשות עבורה? במה אתה יכול לעזור לה?
לראות עוד את כל הטוב הגדול הזה *בה*, במי שכרתת איתה ברית עולם.
אין לך דבר יותר יפה ושלם ואהוב ומדהים מהאהבה הזו בינך לבין אשתך.
אין שום דבר שיכול להתחרות בזה.
זה *באמת* הדבר הכי יפה ומדהים שקיים בעולם.
כמה יופי וטוב אתם יכולים לחוות!
אילו עוצמות של קירבה ואהבה ואושר יש בכוחכם לחוות! מרגש ומפעים עד כמה!
כמה היופי והטוב הזה יעשו לך טוב, לאשתך טוב, לילדים שלכם טוב, לקב"ה נחת גדולה, לעולם כולו טוב עצום.
-----------
"שמעי בת וראי והטי אוזנך" ושכחי כל עבודה זרה שבלב וכל גבר זר שאינו בעלך
והטי אוזנך וליבך לאישך שלך.
תהיי האישה שלו, ורק שלו.
שמרי את יופייך, את צחוקך, את ליבך רק לו.
ראי חיים ואהבה יחד איתו
כל כבודך בת מלך – רכזי פנימה, פנימה אל תוך ביתך, פנימה אל אישך.
השקיעי את כל הטוב הזה שנקרא את – בו.
להביט בו בעיניים
לשמח אותו
לצחוק איתו
להעריך ולתמוך בו
לאהוב אותו.
אין לך דבר יותר יפה ושלם ואהוב ומדהים מהאהבה הזו בינך לבין אישך.
אין שום דבר שיכול להתחרות בזה.
זה *באמת* הדבר הכי יפה ומדהים שקיים בעולם.
כמה יופי וטוב אתם יכולים לחוות!
אילו עוצמות של קירבה ואהבה ואושר יש בכוחכם לחוות! מרגש ומפעים עד כמה!
כמה היופי והטוב הזה יעשו לך טוב, לבעלך טוב, לילדים שלכם טוב, לקב"ה נחת גדולה, לעולם כולו טוב עצום.
אם מישהו רוצה גרסה מקוצרת
פשוט אני..
הטקסט מדגיש את רעיון “נר איש וביתו”: חנוכה הוא זמן לחזור לבסיס הזוגי – איש ואשתו, פנימה אל הבית והקשר. מתוך חיזוק השלום, הקרבה והתקשורת בבית, ניתן להשפיע גם החוצה. הוא קורא לראות את בן/בת הזוג במבט על, מתוך הכרה בטוהר הנשמה והכוונות, גם כשיש פגיעה או משבר, ולזכור שדווקא הקושי הוא הזדמנות לצמיחה, תיקון והעמקת האהבה.
עוד מודגשת החשיבות של בלעדיות, נאמנות והשקעה רגשית בקשר הזוגי: לראות חיים רק עם בן/בת הזוג, להשקיע בהם את כל הטוב, החיבה, העזרה והשמחה, ולא לפזר את הכוחות החוצה. אהבה זוגית מתוקנת מביאה טוב לשני בני הזוג, לילדים, ולעולם כולו – והיא האור האמיתי שנדליק, במיוחד בימי חנוכה.
(GPT)
יש את הגרסה של די שרוטדי שרוט
במשמעות החיובית של המילה זו אחלה גירסה
נגמרו לי השמות
תודהנפשי תערוג
מנפלאות הAIנגמרו לי השמות
ואני רק אגיד ששווה לקרוא את הגרסה הארוכה...בארץ אהבתי
קיצור זה טוב בשביל להבין על מה כתבת. אבל זה לא מעביר את התוכן באמת.
וכתבת כל כך מהמם וחזק שהיה לי שווה לקרוא הכל...❤️❤️
תודה רבה יקרה ❤️ ממש משמח לשמוע ב"ה 🙏נגמרו לי השמותאחרונה
אני באמת חושבת שללב ולהבעה של כל אדם ישנה חשיבות ולא תמיד ניתן להעבירה בהכרח בקיצור או בתימצות או בבינה מלאכותית,
וכי יש מקום לזרימה, לעומק, למהות ולכוונת הלב שבאים מתוך האדם כפי שהם באותו רגע.
וגם מבינה לגמרי מהצד השני שקשה לקרוא אורך ולא אפשרי פעמים רבות מבחינת זמן, פניות, כוח וכו'
לכן בהחלט טוב שכל אחד יעשה כפי ראות עיניו והעדפותיו 
ושוב תודה יקרה על הפידבק והמילים הטובות, מחמם את הלב לשמוע שהדברים נגעו בך 🙏❤️