אני לא יודעת מה קורה לי אנונימי (פותח)
בס"ד
 
אני פשוט מרגישה שאני סתווווומה!
אבל משהו מפחיד!!!
 
אני לא מצליחה להתרכז-זאותמרת אין לי בעיה לשבת בכסא 24 שעות בלי להניע את הרגל כן!-אבל לרוב אני מרגישה שאני בוהה כזה.
אני לא מצליחה להבין כלום!
אני מרגישה שהראש שלי ח-ל-ו-ל אין בו כלום באתמ אנימרגישה שהמוח שלי חלול ,אני לא יודעת להסביר אתזה..
 
המצב של הציונים שלי גרוע!!!!!
עשו לי איבחון,ליודעת מה יצא שם-אבל נתנו לי תוספת זמן..
 
רק תוספתזמן-בסוף איכשהו מצאתי גם משהיא שתעזור לי לעבור תמבח'ן..
 
מתמטיקה עשיתי שנה שעברה-4 יחדות לימוד קיבלתי 73% זה פשוט גרוע[בידיע שזה פלוס אחת שעזרה לי פלוס תוספת זמן-לבד ברור לי שלא הייתי מצליחה לפתור אף תרגיל]
בלשון-עשיתי את התוכנית החדשה -קיבלתי 61%
אוף נמאס לי בהבעה קיבלתי -71%
 
מה כואב לי פה?!-מילא אין לי ראש ריאלי ניחא,אבל בתור ילדה -ותמיד מאז שאני זוכרת תצמי' יש לי אינלגנציה מילולית גבוה,אוצר מילים בריא וגדול ועכשיו כאלו כלוום..
 
ראיתי דברים שכתבתי בכיתות נמוכות ה' ו' ואפילו ד' המון סיפורים שלי [אחח היו ימים שהאמנתי בעצמי]-היום אני מנסה לכתווב אני לא מצליחה להגיע לרמת כתיבה לרמת חשיבה ליצרתיות שהיה לי בעבר..
 
במקום להתקדם אני הולכת בצעדי ענק אחוורה!!!
 
ועוד משו-ההורים החמודים שלי טוענים שאני פשוט מזלזלת,זה לא נכון קשה להם לקבל אתזה שיש לי קשיים,אמא תמיד אומרת לי שאני סתם מזלזלת ,ויש לי ראש ואני יכולה להצליח.
 
כן כן ישלי ראש הוכחה מהיסודי-אבל כבר המון זמן זה לא מה שהיה פעם,אני בנסיגה.
 
אוווחח.
 
קשההההההה ליייייייייייי נמאאאאאאאאאס לייייייייי
 
 
זה נשמע כסיפור לא טובשרבוב
דבר ראשון אנחנו איתך, הרבה אנשים לצרה...
(צרת רבים חצי נחמה)
 
דבר שני- תסבירי להוריך שבאמת קשה לך, וזה שהם יגידו לך את זה זה לא יעזור לך
אולי אפילו להפך...
 
דבר שלישי- תחייכי! אם תהיי עצובה זה בכלל בכלל לא יעזור!
תאמיני בעצמך! תאמיני שאת יכולה לחולל שינוי!
 
ודבר אחרון- תמשיכי להשקיע גם אם קשה!
 
 
ואם נדע במה את לקויית למידה אולי נוכל לעזור יותר
 
אבל ישר כח על הצעד הראשון!
ותדעי שתמיד יש לך פה אוזן קשבת
אה?אנונימי (פותח)
בס"ד
 
א.תודה
 
ב.זה לא יעזור אני אומרת להם שקשה לי ..והם נתפסים בזה שהצלחי תמיד ועכשיו זה רק זלזלול ואני יודעת שלא כי עברתי איזה משבר קטנטן לבד..
ו..עכשיו באמת שקשה לי!!
 
ג.
 
תודה צדיקה!!
תדברי עם היועצת שתסביר להם...ימית1
אני אומרת לך זה יעזור (בעז"ה) תבקשי ממנה שתסביר להם שזה הגיוני וזה לא זילזול!!!
תנסי אולי גורם חיצוני שיגד להם שזה ל אשמתך ישכנע אותם להאמין בך ולהבין אותך וזה כבר התחלה של הדרך ....
בהצלחה....
אם את עושה את ההישתדלות שלך,חרות(=
ה' יעשה את שלו!!!!!!!!!!
לא להתייאש, זה לא מה שיקבע לך את החיים, ולא עם מי תתחתני. את יכולה למצוא משהו שאת כן טובה בו ובזה להשקיע.
רק שמחה ואושר!!!
יכול להיות שפעםאנונימי (פותח)
היית יותר טובה בלימודים ובכתיבה ועכשיו פחות בגלל המשבר ההוא שהזכרת, לדעתי כדאי לטפל בזה.
אני יכולה להגיד לך שגם אני פעם (בכיתה ה') ממש אהבתי לכתוב והלך לי טוב, ואח"כ בכיתה ח' כבר לא כ"כ... עכשיו אני מרגישה שזה חזר אלי בזכות שכתבתי גם כשלא הכי הלך...
זה כמו הרבה דברים בחיים שכשלא עושים הרבה זמן, זה נשחק.
כדאי לך לנסות להחזיר את מה שהיה פעם, - לאט אבל בטוח,
 
וחוצמזה, את צריכה להבין שלא משנה מה עשית ואיזה ציון, את לא צריכה להחשיב שהתוספת זמן זה מעין עזרה מבחוץ ולהוריד את הערך של עצמך, אני יכולה להגיד לך שיש אנשים שכותבים לאט, או שלוקח להם קצת יותר זמן לנסח , או כל מני דברים אחרים שלוקחים זמן שבהם הם לא לפי הממוצע של כולם ולכן זה לא יהיה פיר אם יתנו להם את אותה כמות זמן לעשות אותו דבר כמו כולם, מבינה? אולי יש לך משו כזה וזה לא אומר שאת פחות חכמה או משו.. (אגב, גם לי כמעט היה תוספת זמן..)
 
ותזכרי תמיד ש"אין דבר העומד בפני הרצון" ותאמיני בזה באמת, בע"ה תצליחי!!! אני בטוחה!
בהצלחה!
אני ממש מסכימה איתךשרבוב
בקשר להארכת זמן...
 
ומאוד עניינה אותי העובדה שבכך שתרגלת את נושא הכתיבה זה עזר לך,
למרות שהיה לך קושי בסיסי...
 
 
צרת רבים חצי נחמה.יוני_ק
שלום,
לפני הכל עליך לדעת שישנם עוד דבים כמוך. אני אישית מכיר את התופעה שדיברת עליה מאוד טוב, שמנסים למצוא תשובות למבחן והראש מרגיש חלול (למרות שאני יודע שאני יודע את החומר היטב). מדובר לעיתים (לפחות אצלי) בהפרעת קשב וריכוז, שאצלי זה ADHD אך יכול להיות גם סוגים אחרים של הפרעות קשב וריכוז.
אמנם פעם ראשונה שאני נכנס לפורום הזה בכלל ומגיב בו בפרט, אך לא יכלתי שלא להגיב להודעה הזו.
דבר ראשון אני ממליץ לך מאוד לקרוא את ספרו של אושי גרוס "אין דבר כזה ילד רע", אני בטוח שכתקראי אותו הוא לכל הפחות יעלה לך קצת את ההערכה העצמית שלך כלפי עצמך.
דבר שני, כדאי לך לקבל איבחון לא רק בשביל הבגרויות אלא להיבדק איזה הפרעת קשב וריכוז יש לך, כדי שתוכלי לדעת איך לטפל בה ולא רק לקבל כלים להתמודד עם הבגרויות והמבחנים.
לצערנו הרב, התרבות החינוך היום בארץ ישראל דוגלת בשיטה שכולם לומדים את אותם הדברים ובכך מדכאת את הכישרונות האישיים של כל אחד. כל אחד בעולם נברא על ידי הקב"ה עם פלוסים ומינוסים- כשרונות וחסרונות, על פי הירכותי רחבת ההיקף עם אנשים בעלי בעיות קשב וריכוז (ADD ו-ADHD), אמנם בלימודים בדרך כלל הם הינם חלשים יותר (למרות שחלקם הרחב הם גאונים מבחינת היכולת השכלית שלהם) אך הם מאוד כישרוניים בדברים אחרים. הבעיה היא שכיום הלחץ על הילדים והנוער הוא לכיוון אך ורק של למידה של מקצועות מסוימים למרות שכל אחד בסוף יפנה לכיוונים אחרים שבהם הוא מעוניין ומוכשר. ודבר זה נכון אגב לדעתי לגבי כל אחד, ולאו דווקא המאותגרים שבין התלמידים.
כדאי לך מאוד למצוא את הדברים שבהם את מוכשרת ולהתרכז בהם, להגדיל אותם ולפתח אותם. אין זה אומר שתנטשי את המסגרת הלימודית, אך זה אומר שעל פי המשתמע מדבריך את מדוכאת לגמרי על ידי המאמץ, וכדאי ומומלץ להוריד את הלחץ, בין היתר על ידי עשייה של דברים שאת אוהבת.
לגבי ההורים, אם תעשי איבחון שיאבחן אותך כלקויית למידה, סביר להניח שהם יבינו אותך יותר. אמנם אין כאן שיקוי קסם, אך זהו פתיחת פתח להורים שידעו איך להתמודד, מכיוון שעל פי המשתמע מדבריך את בהחלט מנסה אך התשובות פשוט בורחות ממוחך. עליך להבין את הוריך שאינם נמצאים בתוך מוחך ואינם יודעים מה עובר עליך, וגם אם תשתפי אותם יש סיכוי שהם לא יבינו כי כל אחד מבין דברים שהוא רואה ושומע על פי הכלים שלו. למרות זאת, מומלץ מאוד שמישהו מקצועי ידבר עם הוריך ויסביר להם את הבעיה, ואת התופעה ושידעו שהלחץ שלהם רק מזיק ולא עוזר. הציעו פה את היועצת, וזה בהחלט רעיון מצוין בתנאי כמובן שהיא מודעת היטב לעובדה שאת מנסה וזה חומק כפי שתיארת פה.
לסיום אני חייב לחזק אותך ולהגיד לך משהו אחרון והכי חשוב יותר מהכל.
תופעת ההפרעות קשב וריכוז מוגדר בחברה שלנו כיום כ"בעיה", מכיוון שכפי שכתבתי למעלה, החברה שלנו סובבת את הלימודים ואת המפעלי לימוד ובגרויות שמכונים בתי ספר. עליך לדעת שהפרעת קשב וריכוז היא מתנה. אני לא יודע מה הפרעת הקשב שלך, אך מה שהיא לא תהיה תזכרי תמיד שהקב"ה שלח אותך לעולם הזה על מנת לעשות דברים מסוימים והביא לך את הכלים להתמודד עם מה שיהיה לך בדרך. לכל לקות למידה יש את היתרונות שלה, ועליך לזכור את זה תמיד, עליך רק ללמוד לנצל את ה"לקות" ולהפוף אותה לעזר וכלי ליתרון על פני אנשים אחרים שלא התברכו ב"לקות למידה".
ואחרי כל אלה, דבר אחרון באמת:
תמיד תאמיני בעצמך ובקב"ה שיודע מה הוא עשה כשהוריד אותך לעולם הזה.

בהצלחה,
יוני
יאוו איזה חמודיים!!אנונימי (פותח)
בס"ד
 
 
אשרכם ישראל!!!
 
עכשיו אין אני מנסה להסביר להורים שלי כוווווולם טוענים שיש לי ראש ואמא מבטיחה לי אפ תשקעי תקבלי כך וכך
ו..
 
באמת אני קורעת את עצמי לא מצליח לי כלווום!!
 
הראש שלי חלול!!!
 
 
נמאס לי..;(
לאחר קריאה שניה של דבריךיוני_ק
לאחר שקראתי את תגובותיך ושוב את הקריאה הראשונית לקהל, שיניתי קצת את דעתי.
ישנו סיכוי שבאמת אין לך שום הפרעת קשב וריכוז.
ישנה תופעה שכתוצאה מלחץ וכדומה, אדם מאבד את עצמו ואת יכולתו ללמוד.
ולכן, אני נשאר עם ההמלצה לאיבחון, מכיוון שגם אם אין לך לקות למידה (מה שיכול להיות שיש לך), הם יוכלו אולי לעזור לך לדעת מה הבעיה האמיתית (שיכול להיות לחץ או משהו דומה).
בכל מקרה, כדאי לבדוק את הנושא לעומק.
ובסופו של יום, אני רוצה להדגיש משהו חשוב. הלימודים הם לא הכל בחיים. את בחורה מוכשרת! ואת צריכה למצוא במה את טובה, ולהמקד בו ולהנות ממנו. ושוב, אין זה אומר לזנוח לגמרי את הלימודים, אבל התעסקות במשהו שאת טובה בו יוסיף לך לשלווה הנפשית ולביטחון העצמי, שמן הסתם כרגע לא בשמיים בעקבות הרגשת הכישלון, למרות שאין פה כישלון אמיתי. ודבר זה נכון גם אם אין לך שום לקות למידה!

בהצלחה רבה,
יוני
מצטרפת לדברךשרבוב
בקשר חיפוש התחומים בהם אנו מוכשרים, זה כ"כ חשוב להשקיע גם בנושא שאנו אוהבים ולא רק במטלות ה"אפרות" של הלימודים...
 
בכלל, בכללי ממש הסכמתי איתך וקראתי כל מילה...
אשרייך
תקראי...בעזרת ה'!!
דבר ראשון את צריכה להירגע,לצאת מהלחץ ולנשום כמה נשימות עמוקות.
מה שלא יקרה אין צורך להתבעס!!!!ציונים זה בסך הכל בזבוז של דיו על דף!!!!
וחוצמזה-הלוואי הלאי 73 במתמטיקה 4 יחידות...אני לומדת ל4 והציונים שלי ברצפה!!!
אבל אין יאוש בעולם כלל!!!!
את לא חייבת לקבל מאיות!!!מעל 70 זה אומר שאת יודעת ממש טוב את החומר ונפלת רק על
דברים טפשיים....וגם מעל 60 זה עובר!!!והתוכנית החדשה די קשה...
את צריכה דבר ראשון להאמין בעצמך!לאן שאת מרגישה שאת יכולה להגיע-תגיעי.
תשתדלי להשתדל להיות הכי טובה שאת ותזכרי תמיד שמה שלא יקרה הציונים
הם בכלל לא חשובים!המצב רוח שלך זה מה שחשוב ומה שמשמעותי!!!
המון המון בהצלחה ותזכרי שאין יאוש בעולם כלל!!
בשמחה תמיד תמיד!!!
ה' אוהב אותנו!!!יהיה טוב!!
את ממש אופטימיתשרבוב
וטוב לפעמים להיות כאלה למרות ש....
אני ממש מסכימה איתך ש70 זה ממש סבבה, אבל פחות מזה זה קצת...
אא"כ זה מקצוע שהתלמיד ממש לא טוב בו..
אבל אני לא חושבת שאם כל הציונים הם כאלה זה לא טוב...
 
וגם זה תלוי ביחס לילד והכל...
 
אני חושבת שאם זאת העובדה שיש ציון כזה לא צריך להתבעס,
אבל גם לא להסתפק מראש בציון כזה
כמוני כמוך!!!!!!!!!אנונימי (פותח)
המון המון זמן חיפשתי מישהי שגם קורה לה ככה...
רק שאני בתיכון קיבלתי ציונים טובים ותמיד הייתי מוצלחת. אבל עכשיו בלימודים של התואר המצב גרוע!!!!
דבר גורר דבר, ואני כבר לא מאמינה שאני אצליח. אני גם יושבת שעות בלי הפסקה ולומדת!! וכלום לא יוצא מיזה.
אם הייתי חושבת שאני טיפשה לא הייתי כ"כ מאוכזבת. אבל אני יודעת שאני יכולה לכן אני כ"כ מאוכזבת מעצמי.
ההודעה הזאת תפסה אותי מייד. את יכולה לדפדף ותראי שכתבתי בדיוק אותו דבר כמו שאת כתבת!
אני לא יודעת מה לומר כי גם אני לא מצאתי עדיין פתרון...
אני לגמרי לא מבינה בזה..135
אבל סתם כך.. שאני מכירה מישהי - חברה שלי.. שסיפרה לי שהיו מקצועות שהיא גירדה ציון עובר ועוד מקצעות שקיבלה ציונים יותר טובים.. וככה משו כזה לא נראלי שהיו לה הרבה מעל 70.. אני יודעת שהיא לא השקיע כמוך - כמובן.. אבל היא השקיע כפי יכולתה בלי להשתגע.. ומהצד עשתה גם דברים שהיא נהנת מהם, הייתה עם חברות וכו'.. חוכמת חיים? - יש לה מליון!! והיא פשוט מותק של ילדה שיודעת לאהוב ולתת.. והיא כשרונית בדברים אחרים שלא עושים עליהם בגרות ונבחנים עליהם... והיא מאושרת כי היא לקחה את זה בהיבט הנכון.. כמה שאני - לזה אני שואפת.. והיא מצליחה =)
ועוד דבר.. אני חושבת שאם להיות כנים יש בזה גם עניין של "למה כולם ככה ואני אחרת"..
והנה ציטוט מהספר של הרב עזריאל טאובר מי שמכיר.. כותב מדהים... הוא מדבר שם בדיוק על כאלה מצבים, ואפילו על גרוע יותר - עקרות, שלום בית וכו'.. ואמר במצב כזה להגיד את הדבר הבא, או משהו בסגנון, זה פשוט מאד עוזר, מנסיון!!!
"ריבונו של עולם,
אני יודעת שהנך מעמיד אותי במצב הזה.
ברור שעלי להתמודד איתו ולעבוד על עצמי.
כל מעשיך הם לטובה.
אם משהו לא ניתן לי, הרי שאין לי צורך בו.
בכך שהעמדת אותי בפני מצב קשה כזה,
כנראה שהוטל עלי תפקיד נכבד בהגשמת תכליתך במעשה הבריאה.
יודעת אני שלא היית מטיל עלי תפקיד זה
לולי היה ביכולתי לעמוד בו.
אין בעולם הזה קשיים שלא ניתן להופכם להצלחות גדולות.
אין בנמצא מצב שבו אתה,
ריבון העולם,
מטיל על אדם משימה בלתי אפשרית
שאין בכוחו להתמודד עמה."
הוא אומר שם שאדם צריך לשנן את זה יום יום, על כל דבר... על החברונות והיתרונות כאחד..
 
מקווה שסייעתי...
כל יהודי הוא יהלום!
80**135אחרונה
מחפשת פסיכיאטר שיתן כדור להפרעת קשב וריכוזברכה אפל

אני די בטוחה שבעלי סובל מADHD.

הוא לא מצליח להתרכז ליותר מדי זמן, המחשבה שלו לעיתים מתפזרת לכמה כיוונים, ותפוקת העבודה שלו לא הכי גבוהה

הוא גאון, וזה מחפה מאוד על הכל, כי הוא מצליח להסתיר את זה, אבל מי שמכיר מקרןב שם לב (הוא ניסה לפתוח פם את הדלת עם השלט של הרכב..)

לאחרונה נהיה לו הרבה עומס בעבודה, והוא מרגיש שהוא לא מספיק ממצה את היכולות שלו

מחפשת בשבילו פסיכיאטר, אפשר גם פרטי, שיתן לו כדור שיוכל לתת לו קצת פוקוס בחיים

אשמח ממש להמלצות!!

תודה

מקפיצה שוב, יש מישהו שיש לו מידע בעניין?ברכה אפל
אולי תכתבי איזור בארץ? שיוכלו לתת רעיונות…מרגול

דבר שני, אם יש תור קרוב לנוירולוג של הקופה אפשר לבקש ממנו. הרבה פעמים נותנים בלי בעיה.

בעיקרון מי שמורשה לרשום כדורים לקשב וריכוז זה נוירולוג או פסיכיאטר, ולאחר שיש מרשם קבוע רופא המשפחה יכול לחדש לך אותו מדי חודש בחודשו. 

קודם כל תודה שהגבתברכה אפל

אנחנו מהמרכז, ובגלל שזה נהיה לנו דחוף אנחנו מוכנים גם לנסוע רחוק

התור הקרוב בקופה הוא לעוד 3 חודשים

מה שכן, חשוב לי ללכת למישהו שיתן לי מענה תרופתי, ולא ינפנף ב"זה שום דבר"

מספיק נוירולוגadvfb

אפשר לקבוע דרך כללית/מכבי/מאוחדת איפה שאתם

אין תורים קרובים גם לנוירולוגיםברכה אפל
אני יודע שבאתר של כללית יש לפעמים אופציות יחסיתadvfbאחרונה

קרובות באיזורים יותר פריפריאליים

..ADHD

שלום,

אני רוצה לפתוח פורום סגור לאנשים שמתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז, יש לזה ביקוש? הייתם רוצים להצטרף?
אפשר גם במסר/ש"א.

הפרעות למידה והיכולת ללמוד בכל זאתאנונימי (פותח)
אוקי אני לא בטוחה עד כמה הפורום הזה פעיל בכלל ומי עשוי לקרוא את זה. אבל יש נקודה שחשוב לי להציף דווקא כאן. יש לי הפרעות למידה ( adhd דיסלקציה וגיסגרפיה ) ואם אתם בפורום הזה אז בטח גם לכם.
בזמן האחרון אני שומעת הרבה על כך ששופטים ילדים עם הפרעות למידה לא נכון כאשר מצפים מהם להיות טובים דווקא בלימודים טיפוסים. ההנחה היא שיש לילדים או מבוגרים עם הפרעות למידה יכולות ונקודות חוזק אחרות שלא קשורות ללמידה הקלאסית ושבכלל לא כל אחד חייב ללמוד. כל זה מאוד נחמד ואני באמת מאמינה שיש דרכים רבות להצליח בלי הלימודים ה"טיפוסיים". אבל זה לא אומר שאדם עם הפרעות למידה לא יכול להצליח בלימודים כאלה. לפעמים מרגיש שלי שבגלל שמזכירים לעיתים קורובות מקרים בהם אנשים עם הפרעות למידה הצליחו ממש במסלולים שלא כללו לימודים גבוהים יוצרים תחושה שרק ככה אדם עם הפרעות למידה יכול להצליח.
כשהתחלתי תואר ראשון מתתי מפחד ורק רציתי שמישהו יגיד לי שאני יכולה לעשות את זה .אבל כל מה ששמעתי הוא שאני לא חייבת להצליח ,או בכלל ללמוד . אבל אני כן רציתי ללמוד וכל הדיבורים האלה בכך שאנשים כמוני ( מה שזה לא אמור להיות ) לא *חייבים* ללמוד ולא מצפים מהם יותר מידי להצלחה רק הורידו לי את הבטחון .
ברוך ה בסוף כן למדתי ( וברוך ה עדיין לומדת ) ואת התואר הראשון סיימתי בהצטיינות. אז פשוט חשוב לי להגיד למי שכן רוצה ללמוד: זה לא חובה אבל זה מאוד מאוד אפשרי.
נ""ב
מצטערת על שגיאות הכתיב , אני דסלקטית ובדיוק התיקון האוטומטי החליט להתקלקל .
וואו.עפהאחרונה

וואלה.. מעורר מחשבה...

והפורום הזה באמת נראלי לא פעיל וחבל....

הפרעות קשב וריכוזענבר 2
איך מטפלים בהפרעות קשב וריכוז ללא ריטלין ?
יש תוספים טבעיים. אבל לא יודעת מה ואם זה מוכחאנונימי (2)
שמעתי שריצה מאוד עוזרת..והעיקר-לשמוח:)
תסתכלי באינטרנט בטוחה שיש להם מה להציע
חברה שלי הייתהוהעיקר-לשמוח:)
כל הזמן קמה מוקדם בבוקר (כמובן שישנה מוקדם) ורצה איזה שעה, לפי מה שראיתי זה מאוד עזר לה..
היא סיפרה שיש לה קשב וריכוז והריצה ממש עוזרת לה ואפילו מחליפה לגמרי את הכדור.. כי הריצה עוזרת לאזן את האדרנלין בגוף , לאנשים שהאדרנלין שלהם גבוה זה מאוד עוזר.. וגם גורם להם להיות שמחים לעומת הכדור, שהרבה פעמים גורם הפוך..
אכילה בריאה וספורט או תחביב אהוב, זה משחרר אנדרנליןHodaya11
אפשראנונימי (3)אחרונה
לנטרל רעשים מפריעים עם אוזניות עם מנגינות ללא מילים.
אפשר ללמוד למבחנים בקול ובתנועה למשל בהליכה בחדר.
אם רוצים טיפים ספציפיים שמתאים לך אםשר לפנות לפסיכולוג התנהגותי שמכיר את התחום של adhd
אשמח לעזרתכם למילוי שאלון לעבודה סמינריוניתנדיה
שלום, אנו עושות עבודה בנושא לקות למידה. נשמח לעזרתכם על מנת שנוכל לאסוף נתונים לצורך העבודה הסמינריונית מצורף קישור:
השפעת התמיכה החברתית על הדימוי העצמי
ריכוז בלימוד גמראyyl

הרגשתי שיש לי קושי מסויים בלימוד, בעיקר בלימוד גמרא, ורציתי לברר אם זה דבר נורמטיבי או שזה נובע מקו"ר, אז אשמח לשמוע (לקרוא..) חוות דעת...

 

כשאני לומד, בעיקר גמרא אבל גם לימודים אחרים, אני צריך ממש ממש להתאמץ כדי להתרכז! אפילו אם אין רעש ושום דבר, פשוט כדי להבין מה אני קורא! זה לא משהו חריף, פשוט מקשה...

ככה"נ אין לי קו"ר, אפילו עשיתי אבחון ויצאתי עם קשב טוב, ובכל זאת אני לא לגמרי בטוח.... לפעמים אני קורא ד"ה ברש"י ארבע פעמים ומגלה שלא שמתי לב למילה ממה שקראתי, לקח לי ללמוד דף גמרא רש"י אחרי שכבר למדתי אותו כמה פעמים, שעתיים וחצי! דף פשוט יחסית, וזה היה כמעט אך ורק לקרוא ולהבין, פשוט כל משפט כמה רגעים הייתי צריך "לתפוס את עצמי" שוב ולהתרכז. ואני לא ברמה של מתחיל...לומד הרבה זמן...

וזה ככה בכל דבר שאין בו סקרנות, אם זה משהו חדש ומעניין וקל להבנה אז הסקרנות עוזרת לי להתרכז ולרוץ, אפילו שעות רבות, אבל בחזרות וכאלה... ובגמרא גם לימוד ראשוני...

אני יודע שללמוד זה קשה ויש עמל תורה אבל התלבטתי אם זה נובע ממקום אחר, ונראה לי שכן... זה לא המאמץ להבין, זה מאמץ גדול לשים לב מה אני קורא, להתרכז... זה נשמע מוכר למישהו?

חשבתי אולי יש איזו נקודה מסויימת שלא בודקים באבחון רגיל ואולי זאת הבעיה...

התיאור מתאים לקו"ר אבל זה לא המצב היחידאצאצאחרונה

יש עוד הרבה דברים שיכולים לגרום לזה, אני ממליץ לעשות אבחון פסיכודידקטי, הוא הרבה יותר מקיף ומתייחס לכל קשיי הלמידה, הריכוז והחשיבה

יש כאן עוד מישהו שמרגישיהוקפץ

שהכדור מפריע לו לכוון בתפילה?

הייתה לי תקופה של כדור שגוי,שפרינצא בוזגלו

שהייתי צריכה להחזיק את עצמי שלא להירדם, 

אבל אם זו התחושה- כנראה שצריך להחליף כדור.

כדור אמור לעזור להתרכז, לא להפריע.

עוזר בשיעור ומפריעה בתפילהיהוקפץ


אז אני עכשיו על תרופה מאזנת.שפרינצא בוזגלו

היא ממש מגניבה- כאשר יש מחסור בדופמין והורמונים נוספים, היא מאיצה את ייצורם,

וכאשר יש עודף- היא מונעת מהם להיספג במוח.

אולי נעבור לפרטייהוקפץ


איזה כדור זה?עפה


יש לי פרטי, מוזמנת.שפרינצא בוזגלואחרונה


מישהו פה?אנונימי (פותח)


זה נראה שלא פעיל כאן..אנונימי (פותח)


אפשר להפעיל חוזרתאחרונה

אולי יעניין אותך