ערב תשעה באב עשרים דקות לפני הצום אני כותב:
אחדות העם קודמת לשלמות הארץ!!!!!!
תתעוררו
אפשר להאבק על שלמות הארץ במחיר שלמות העם אבל שלמות העם תביא
בעזרת השם לגאולה ושלמות הארץ.
צום קל לכל אנשי הפורום.
ערב תשעה באב עשרים דקות לפני הצום אני כותב:
אחדות העם קודמת לשלמות הארץ!!!!!!
תתעוררו
אפשר להאבק על שלמות הארץ במחיר שלמות העם אבל שלמות העם תביא
בעזרת השם לגאולה ושלמות הארץ.
צום קל לכל אנשי הפורום.
לפי דעתו אם כולם היו מסכימים עם המרגלים הייתה אחדות והיינו נגאלים
ממש טעות של יהושוע וכלב.
מזל שלא אתם הנהגתם את הישוב היהודי ב1948. ברור לי שלא הייתם מקבלים את גבולות החלוקה
והייתם מתכרבשים עם הערבים עד היום הזה.
לצערי עצם העובדה שתייגת אותי כמרגל בתשעה באב מראה שלא למדת כלום על שנאת חינם.
....מי שמכנה יהודי בשמות גנאי כמו בוגד ועוכר ישראל רק בגלל שהוא מנסה (בנתיים זה לא מצליח) לקיים
את מה שכתוב: "עושה שלום במרומיו הוא ברחמיו וחסדיו יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל וינחמינו בציון ויבנה ברחמיו את ירושלים בחיינו ובימינו בקרוב אמן ואמן", הוא דמגוג.
מסתבר שבזמן שלטון מפאי ומפם זה הצליח.
אז חתרנו לשלום וארץ ישראל גדלה וגדלה והיום אתם מקשקשים על ריבונות ואויבנו משתלטים על שטחי C.
אז גם מבחינה פרקטית אתם טועים בגדול. האמת טופחת לכם על הפנים והאגו פשוט מתעלם מהמציאות.
ובנתיים הפילוג מעמיק.
יש לי בן שמשרת כרגע בצבא. יש לי עוד בן שגומר בגרות והולך למסלול ישיבה ושירות בצהל. ארץ ישראל מאוד יקרה לי בדיוק כמו שהיא יקרה לכם.
מאנשים איכותיים כמוכם אני מצפה לגנות את התופעה שגורמת פירוד ושנאת חינם. מי שבעד תהליך שלום ופשרה
הוא לא בוגד ולא עוכר ישראל.
לגופו של עניין:
שלמות הארץ ושלמות העם הם שני דברים חשובים מאוד. מה לעשות שמפני חטאתינו גלינו וגורשנו פעמיים מארצנו
ולכן שלמות הארץ לא תלוייה ממש בנו, כמו כן אותם אנשים שחושבים ששלמות הארץ תלוייה בנו (אני ועוצם ידי) מגבירים את הפילוג בעם ישראל ולכן כמו ששמו של הקדוש ברוך הוא חשוב מאוד ושלום בית חשוב מאוד ונאמר שהקדוש ברוך הוא מוחל על שמו בשביל שלום בית ועוד דבר, השבת חשובה ופיקוח נפש חשוב ופיקוח נפש דוחה שבת.
אז מכל זה כעת שלמות העם שזה בידינו ממש דוחה את שלמות הארץ ואז בעזרת השם נגיע לגאולה ושלמות הארץ.
...בעניין שלמות הארץ או שלמות העם הוא ורק הוא הגורם המפלג.
לגופו של עניין:
שלמות הארץ ושלמות העם הם שני דברים חשובים מאוד. מה לעשות שמפני חטאתינו גלינו וגורשנו פעמיים מארצנו
ולכן שלמות הארץ לא תלוייה ממש בנו, כמו כן אותם אנשים שחושבים ששלמות הארץ תלוייה בנו (אני ועוצם ידי) מגבירים את הפילוג בעם ישראל ולכן כמו ששמו של הקדוש ברוך הוא חשוב מאוד ושלום בית חשוב מאוד ונאמר שהקדוש ברוך הוא מוחל על שמו בשביל שלום בית ועוד דבר, השבת חשובה ופיקוח נפש חשוב ופיקוח נפש דוחה שבת.
אז מכל זה כעת שלמות העם שזה בידינו ממש דוחה את שלמות הארץ ואז בעזרת השם נגיע לגאולה ושלמות הארץ.
בס"ד
האם היה מוטל על מגורשי גוש קטיף לעזוב את ביתם ללא מאבק כלל רק בשביל לא לפגוע בשלמות העם? האם בכלל הם אשמים בפילוג שהיה בעם באותה התקופה?
.... עוד אבן דרך שמראה לנו הקדוש ברוך הוא כמה הימין הוא גונב דעת.
אתם מתעלמים מהאמת הזאת וממשיכים לחשוב שהכל תלוי במה שפוליטיקאים אומרים.
"רבות מחשבות בלב איש ועצת השם תקום"
בגין אמר "אף שעל" ,החזיר את כל סיני, יצר תקדים מסוכן של שטחים תמורת שלום וחתם על הסכם האוטונומיה שהוא התשתית להסכם אוסלו הידוע לשמצה.
שרון אבי ההתיישבות היהודית ביהודה שומרון ועזה מעבר להתיישבות על פי תוכנית אלון, הנציח את הקו הירוק על ידי הקמת ישובים לאורך הקו וגרש/פינה יהודים מגוש קטיף. תוכנית הסיפוח של ביבי מהראשון ליולי הגבירה את ההתיישבות הערבית בשטחי C. הוא גם מנסה למסד יחסים תקינים עם מדינת עזה.
מכוון שבנושא שלמות ארץ ישראל הכל מכוון מלמעלה אנחנו צריכים לעשות את ההשתדלות במעשים וליישב את הארץ היכן שאנו יכולים מבלי לפגוע באחדות העם.
בס"ד
בעצם אתה אומר שהגירוש מגוש קטיף זאת הייתה דרך של הקב"ה להגיד לעם ישראל שמסיזה מסירות הנפש שלו על ארץ ישראל היא בכלל טעות?
.... אז אני אחזור על דברי:
מכוון שבנושא שלמות ארץ ישראל הכל מכוון מלמעלה אנחנו צריכים לעשות את ההשתדלות במעשים וליישב את הארץ היכן שאנו יכולים מבלי לפגוע באחדות העם.
השמוצניקים ממפם לא התנגדו לתוכנית אלון לדוגמא.
השמוצניקים ממפם הקימו קיבוצים על אדמות של כפרים ערבים נטושים.
אפשר לקיים מצוות ישוב הארץ מבלי לאבד את אחדות העם.
לגבי הגרוש מגוש קטיף אין ספק שזה היה משגה אבל מי שהוביל משגה זה הוא שלטון ימין .
שלא יהיה לך שום אשליה שלטון ימין נהנתן ימשיך לגנוב דעת.
.... מפלגה שה לא קבוצת כדורגל שאתה אוהד אותה לאורך כל הדרך.
ב77 בחרנו סוף סוף אלטרנטיבה שאכזבה מאוד. מאז פרט למספר שנים הימין שולט בסגנון "ילה ביתר ילה"
ללא קשר לכלום. עקביות לא נדרשת כאשר אתה נגש לבחירות עקביות במקרה זה זה דבר הרסני.
אגב את האידישקייט הרגשתי יותר כאן והיה לי קל יותר להעביר את האידישקייט כאן לילדי וזה מה שחשוב. בני שמשרת כרגע בצבא איבד קצת מהאידישקייט שהוא קיבל כאן.
אני לא אופתע אם בני השני שרוצה גם כן להתגייס יעבור את אותו תהליך.
...שנמצא כאן בחופשה
.... כנראה שהוא הבין שבימי שלטונו נעשו הרבה שגיאות .
אני בחרתי בליכוד ב77 והצלחנו לעשות מהפך
.... שהיה לי הכבוד להיות חלק ממנו. אבל לצערי האלטרנטיבה אכזבה מכל הבחינות. אנפלציה דוהרת, הסתבכות בלבנון, פינוי סיני תמורת שלום מדומה ועוד ועוד ועוד.
הפוליטיקאים משמאל מרכז אולי דברו על שלום ופשרה אבל תמרנו את הצד השני לסירוב ובעזרת הקדוש ברוך הוא שהקשה את לב הערבים זכינו רק להרחבת גבולות ארץ ישראל
מועצגה"ת של אגו"י, שכללה את רוב רוב רוב גדו"י, התנגדה בתוקף לתכנית זו.
מהר"ם שפירא, ר"י יח"ל ומייסד הדף היומי עמד וזעק בנהם ליבו "זה כמו לקרוע ספר תיירה"!!!!
אבל אתה יותר חכם כנראה.....
לזה בדיוק קוראים מרגלים.
" ברכנו כאחד " זה מה שאני מבקש מהשם כל יום.
סתם חזרת על המנטרה.
אוקיי, את זה כבר שמענו, אבל מה אשמה התגובה שלי? אם יש לך מה לומר על דברי - אמור, ואם לאוו - אל תאמר.
א. רבי מאיר שפירא מלובלין נפטר כ14 שנה לפני תכנית החלוקה של תשח.
ב. אתה כנראה מתכוון להתנגדות של מועצת גדולי התורה לתכנית של ועדת פיל, ולדבריו של רבי מנחם זמבה הי"ד.
ג. חלק משמעותי מגדולי אותו דור, לא ראה בהסכמה לתכנית חלוקה, כאשר השטח שאיננו מקבלים עליו שליטה בלאו הכי לא בידינו, ויתור על א"י. ראה כאן - https://www.ybz.org.il/_Uploads/dbsAttachedFiles/Article_21.13.pdf
ד. היו סיבות אחרות להתנגדות לתכנית הזו, כגון שרוב גדול מאוד משטחי א"י המערבית הוקצה למדינה הערבית, ומסתבר שעבור חלק מחברי מועצת גדולי התורה, זו הייתה סיבת ההתנגדות.
לא אתמול נולדתי, אני יודע שהגר"מ לא היה חי אז, ושהמועצגה"ת התכנסה בתרצ"ז ולא בתש"ח.
לא דקדקתי במה שהוא כתב "48" כי זה לא באמת רלוונטי, היסוד הוא שהתנגדו לחלוקה של א"י, וכפי שהסביר הגראז"מ אאל"ט, במילים פשוטות וברורות "אנחנו לא בעלי הבית לוותר על א"י".
אין לי כח לקרוא כל החוברת שהבאת, ולא חדש שהיו גדולים שתמכו, אבל כפי שציינתי, ואינני חוזר בי מכך, מועצגה"ת כללה את רוב גדו"י, והיא התנגדה בתוקף. ומלבד הרה"ר וכו' שאח"כ. וכאן עומד בנאדם שמסדר את סולם העדיפיות של התורה לפי מה שנראה לו יותר הומאני, וחושב שזה כינוי גנאי לנו אם הוא מטיח בנו שאנחנו היינו מתנגדים, הוי גוי שוטה את אשר התרת אסרנו ואשר אסרת התרנו.
החלוקה של ועדת פיל, רבי מאיר שפירא לא היה בחיים.
אז הוא כנראה לא אמר את מה שייחסת לו, וזה דבר שכשלעצמו ראוי לתיקון. [אם הוא אמר את זה בהזדמנות אחרת, תקן אותי]
ב. כמדומני, שהדמות הבולטת ביותר במועצת גדולי התורה של אגודת ישראל באותה תקופה, היה רבי חיים עוזר. אני חושב שהמשפט "לא ראה בהסכמה לתכנית חלוקה, כאשר השטח שאיננו מקבלים עליו שליטה בלאו הכי לא בידינו, ויתור על א"י" מתאר את עמדתו. אתה יכול לחפש את שמו במאמר שקישרתי אליו, ולראות את דבריו בלשונו.
ג. ויש חשיבות נוספת ל'דקדוק', של תרצז ותשח, שהיא מעלה את השאלה האם גם בתשח הייתה התנגדות כזו?
אכן, מתברר שטעיתי, מודה בטעותי.
בדקתי גם בויקי ואכן כתוב כדבריך - שהגר"מ זמבא הוא זה שאמר את הנ"ל, ולא הגר"מ שפירא.
לגבי הגרח"ע - הדברים אכן מחודשים לי, ושמעתי דברים שונים מזה, אשתדל לברר.
בכל מקרה אין חולק שכללות המועצת דחתה את ההצעה בשתי ידיים. וקביעתך שהגרח"ע היה הכי משמעותי בה מעט מפוקפקת, בהתחשב בכך שהאדמו"ר האמרי אמת ג"כ היה חבר בה. והוא ג"כ היה מן המתנגדים.
והיו שם עוד כמה יהודים נחמדים, כגון ר' דוד מסוכטשוב, הרא"י פרידמן מסדיגורא, ר' אהרן קוטלר, ועוד כמה יהודים טובים.
לגבי אם היו הבדלים בין תרצ"ז לתש"ח, תאורטית יכולות להיות אלף סיבות של שינוי, בתכל'ס - הויכוח שלי עם האדון מכאן - זה שהוא חושב שבכל מצב צריך לוותר, וכפי שאתה רואה - שאת ההטחה של "הייתם מתחרבשים על התכנית" הוא מטיח במי שכיום אכפת לו משלמות הארץ, כשוודאי כבר לא נוגעים דברי הגרח"ע שציטטת.
בשורה התחתונה יש כאן ויכוח יסודי - אם עלינו לוותר XYZ או לא, הוא מניח שכן, ובז למי שחושב שלא, מחמת שהוא יצר לעצמו סולם ערכים משלו, כי הסולם של התורה לא נאה לו, ואני וחברי - טוענים שלא, וגדולי ישראל יוכיחו....
אני לא רואה כרגע שיש כרגע התנגשות בין אחדות העם לשלמות הארץ, שדורשת בכלל הכרעה.
יש מתחים בעם, אבל היום הם בעיקר סביב נושאים אחרים, ואין איזו שהיא הצעה מפתה לוויתור שאמור להביא לשלום שמושכת את רוב העם, ודחייתה עלולה להוביל לקרע.
לגבי דעות גדולי ישראל בתרצז ותשח, ולמה אני חושב שהם בכל זאת רלוונטיות לנושא שהדיון התגלגל אליו - אולי בהמשך.
....הזאת.
המפדל ההסטורית ידעה לשמור על אחדות למרות חילוקי דעות פנימיים והוותה גורם משפיע ורציני בכל תחומי הציבוריות הישראלית( היה להם בנק משלהם, היו להם שכונות וישובים משלהם ועוד). הם היו הנציגים הבלעדיים של הציונות הדתית.
ברגע ששלמות ארץ ישראל הפכה להיות גורם דומיננתי בפוליטיקה הישראלית הציונות הדתית התפרקה לרסיסי מפלגות, היה הקיאה מתוכה אנשים שלא שמו את ארץ ישראל על ראש מעייניהם, חלק אחר יצא לרעות בשדות זרים וחלק מראשיה אפילו היו רחמנה לצלאן אנשים חילוניים לכל דבר. אין ספק שמצב הציונות הדתית כיום הוא דוגמא לחוסר אחדות שנובע אך ורק על רקע שלמות ארץ ישראל.
בנק ושכונות, הם חלק משיטה פוליטית ישנה, שבה יותר מדי דברים קשורים למפלגות, שלא קשורה דווקא למפד"ל. אני חושב שטוב שהשיטה הזו חלפה ממדינת ישראל, אבל זה לא נראה קשור לעיסוק בענייני ארץ ישראל.
כנראה, שהפסקת השיטה הזו היא אחד הגורמים שפגעו במפד"ל, כיוון שקטן הצורך המגזרי במפלגה.
.... והתצמצמה בתקופת השיטה הפוליטית החדשה. בשום תהליך שקורה אין מקריות, יש סובב ומסבב ואל לנו להתעלם מכך במיוחד שזה קשור לארץ ישראל ועם ישראל.
תקשר לשיטה הפוליטית החדשה?
שיוצרת תלות גבוהה של האזרח במפלגה, היא בהשפעה חיצונית.
[גרסה מרוככת של שיטות קומוניסטיות].
שעליהם דיברת, וראית אותם כיתרון, וקשרת את הפסקתם לעיסוק בא"י, קשורים לשיטה שבה למפלגות יש בנק, קופת חולים, קבוצות כדורגל ועוד.
כמובן, לא המפד"ל יצרה את השיטה.
על השיטה הזו אמרתי שהיא יוצרת תלות גבוהה של האזרח במפלגה, שטוב שהיא הפסיקה במדינת ישראל, ושאני מניח שהיא בהשפעה חיצונית. ושהיא גרסה מרוככת של שיטות שהקומוניסטים פעלו בהן.
ממה ארץ ישראל רוותה נחת?
....לניסי ניסים והשלטון היהודי על ארץ ישראל רק התרחב. נכון שלא הכל היה מושלם אבל ארץ ישראל יושבה בגאון והעם היה פחות מפולג ממה שהוא היום.
ב1977 היתה נקודת מפנה לרעה שנמשכת ומחריפה עד היום.
אני לא אפרט הזכרתי כבר את זה בשרשורים קודמים.
אז ההתרחבות מסתיימת בששת הימים, וההצטמצמות מתחילה במלחמת יום הכיפורים והסכמי הפרדת הכוחות שאחריה.
כשאני מתכוון 77 אני מתכוון להסכם האוטונומיה שהיה חלק מהסכם השלום עם מצרים.
בנוגע למלחמת יום הכפורים זה היה בסופו של דבר נצחון הרבה יותר גדול וכמובן נס עצום מהנצחון בששת הימים.
לגבי דעתו של רבי חיים עוזר, אפשר לראות סדרת אגרות באגרות שלו על הנושא.
לגבי מעמדו, הוא הוגדר כנשיא המועצה. כמדומני שברור שהוא היה הבולט בין גדולי ליטא במועצה, איני יודע להשוות בין מעמדו למעמד גדולי פולין.
היו שלוש סיבות להתנגדויות לאותה הצעה-
1. התנגדות עקרונית להסכמה על חלוקת הארץ, בלי חישובי רווח והפסד.
2. תנאי התכנית, ובפרט הגבולות המצומצמים מאוד של המדינה היהודית. [מתוך מחשבה שיהיה אפשר להגיע לחלוקה טובה יותר, או שמדינה בתנאים כאלה לא יכולה להחזיק מעמד, וכדו']
3. החשש משלטון חילוני, ובפרט מכך ששומרי המצוות יהיו נתונים בידו.
אתה כנראה התכוונת להתנגדות מהסיבה הראשונה. [ולכן שייך בכלל לקשר בין ההתנגדות לתכנית הזו, ליחס לתכנית שונה לגמרי שהייתה בתשח].
במכתביו של רבי חיים עוזר, רואים שיש לו פקפוקים לגבי התכנית מהסיבה השנייה והשלישית. [התרשמתי, שבעיקר מהשנייה, לא עיינתי לעומק], אבל לגבי הסיבה הראשונה, הוא סובר שאינה רלוונטית במציאות של אז.
רבי אלחנן וסרמן דיבר בכנסיה הגדולה, רק על הסיבה השלישית.
חלק מגדולי התורה במועצה סברו שיש לקבל את החלוקה.
ראה עוד כאן-
הפרדס - No. 11 Vol. 6 1937 September - (page 1 of 67)
וראה שם בהמשך את ההחלטה, שקשורה לסיבות 1 ו3, [אבל לא ברורה לי לגמרי משמעותה ביחס לשתי שאלות אלו].ואחרי כל זה, איני יודע בבירור מה העולה מהנ"ל לגבי יחס גדולי ישראל לאותה שאלה.
ואיך זה מתחבר לשרשור הזה, אם בכלל?
נטען, שגם את תכנית החלוקה של תשח לא הייתם מקבלים, ובמשתמע, שאינכם מוכנים לשום פשרה, 'ראש בקיר' תוך התעלמות מההשלכות, יהיו הרסניות ככל שיהיו, כמו ויתור על מדינה יהודית.
התשובה שלך היא, במשתמע, שבאמת גם במקרה הקיצוני ההוא עמדת התורה היא לא להתפשר, עד כדי כך, שלא לגיטימי לומר אחרת, ומי שאומר אחרת 'מסתבך', ויש להתעלם מההשלכות.
אז אני אומר, ראוי להכיר בכך שיש כאן שאלה כבדה לדיון.
ואם תאמר, שכל הספק שייך במקומות שלא נכבשו, ואין שום נפק"מ כיום לדיון הזה, כי אין שום היתר לוותר על מה שכבר בידינו, אומר שגם רוב ההתלבטויות בתוך הציבור הדת"ל סביב ענייני א"י, אינם האם לוותר בקום ועשה על חלקים מהארץ, אלא על מה ואיך ראוי להיאבק. ולפחות לעניין זה, חשוב בעיני לסייג את שיטת 'ראש בקיר' ולהכיר בכך ששיקולי תועלת ונזק הם חלק חשוב בדיון התורני.
אנחנו לא מנהלים לקדוש ברוך הוא את סדרי העדיפויות.
אנחנו מקיימים מה שהוא ציווה אותנו.
גם אם חצי מהעם לא מוכן לזה - שיקפוץ!!
לא נחזור שוב על חטא העגל. כפי מה שביאר הכוזרי.
צום קל גם לך.
רע אף פעם לא מביא שלמות ולא אחדות...
למה שלא תאשים את הצד השני?
כמו שצעק לפני יותר ממאה שנה מורנו הראי"ה: "בואו בואו אחים בהמוניכם אל דגלנו - אל דגל ירושלים".
אם אחרי אירועים כאלו נמשיך "להפטיר כאשתקד" (מ2 הצדדים!) המצב לא טוב.
הבעיה היא אחוז החסימה הגבוה, שגודע יצירתיות ויוזמה , בטענה ל"שריפת קולות".
מקוןה שיקרה הנס ויפחיתו אותו
כמו רשיון מונית או מכסת ביצים.
אלו הרגעים שאני מזמזם את שיר הסזון.
ככה זה ברוב המקרים, ולתשומת ליבך, גם מחדלי יוהכ לא הפילו את המערך...
לפי ויקיפדיה "תוצאותיהן (של בחירת תשל"ד, מיד לאחר המלחמה) הושפעו במידה רבה מהמלחמה, אם כי מלוא ההשלכות של המשבר ניכרו רק כעבור ארבע שנים בבחירות לכנסת התשיעית."
זו אמירה עדינה ומתחמקת, כי בחירות 1977 הושפעו בעיקר מפרשיות השחיתות שנחשפו אז והתאבדותו של השר אברהם עופר. (וגם זה לא הספיק, כי זה רק חצה את הקולות של המערך. המהפך האמיתי היה בכלל ב1982 כשהימין קיבל את מירב הקולות)
בקיצור, מה שהשפיע זה לא ממש המלחמה.
ובשאר הקהילות שעדיין בוחרות בגלות:
https://www.makorrishon.co.il/opinions/article/222773
@סיעתא דשמייא1 וכל פיצוליו
הדרשה מתחברת בטבעיות להפטרה:
(הציטוט מהכוזרי, מאמר שני)
(כג) אָמַר הַכּוּזָרִי: אִם כֵּן אַתָּה מְקַצֵּר בְּחוֹבַת תּוֹרָתְךָ, שֶׁאֵין אַתָּה מֵשִׂים מְגַמָּתְךָ הַמָּקוֹם הַזֶּה וּתְשִׂימֶנּוּ בֵּית חַיֶּיךָ וּמוֹתֶךָ, וְאַתָּה אוֹמֵר: "רַחֵם עַל צִיּוֹן כִּי הִיא בֵית חַיֵּינוּ", וְתַאֲמִין כִּי הַשְּׁכִינָה שָׁבָה אֵלָיו, וְאִלּוּ לֹא הָיָה לָהּ מַעֲלָה אֶלָּא הַתְמָדַת הַשְּׁכִינָה בָהּ בְּאֹרֶךְ תְּשַׁע מֵאוֹת שָׁנָה הָיָה מִן הַדִּין שֶׁתִּכָּסַפְנָה הַנְּפָשׁוֹת הַיְקָרוֹת לָהּ וְתִזַּכְנָה בָהּ, כַּאֲשֶׁר יִקְרֶה אוֹתָנוּ בִמְקוֹמוֹת הַנְּבִיאִים וְהַחֲסִידִים, כָּל שֶׁכֵּן הִיא שֶׁהִיא שַׁעַר הַשָּׁמַיִם. וּכְבָר הִסְכִּימוּ כָל הָאֻמּוֹת עַל זֶה. הַנּוֹצְרִים אוֹמְרִים, שֶׁהַנְּפָשׁוֹת נִקְבָּצוֹת אֵלֶיהָ וּמִמֶּנָּה מַעֲלִין אוֹתָן אֶל הַשָּׁמַיִם, וְהַיִּשְׁמְעֵאלִים אוֹמְרִים, כִּי הִיא מְקוֹם עֲלִיַּת הַנְּבִיאִים אֶל הַשָּׁמַיִם, וְשֶׁהִיא מְקוֹם מַעֲמַד הַדִּין, וְהוּא לְכָל מָקוֹם כַּוָּנָה וָחָג. אֲנִי רוֹאֶה, שֶׁהִשְׁתַּחֲוָיָתְךָ וּכְרִיָעְתָך נֶגְדָּה חֹנֶף, אוֹ מִנְהָג מִבִּלְתִּי כַוָּנָה, וּכְבָר הָיוּ אֲבוֹתֵיכֶם הָרִאשׁוֹנִים בּוֹחֲרִים לָדוּר בָּהּ יוֹתֵר מִכָּל מְקוֹמוֹת מוֹלַדְתָּם, וּבוֹחֲרִים הַגֵּרוּת בָּהּ יוֹתֵר מִשֶּׁיִּהְיוּ אֶזְרָחִים בִּמְקוֹמוֹתָם. כָּל זֶה עִם שֶׁלֹּא הָיְתָה בָעֵת הַהִיא נִרְאֵית הַשְּׁכִינָה בָהּ, אֲבָל הָיְתָה מְלֵאָה זִמָּה וַעֲבוֹדַת אֱלִילִים, וְעִם כָּל זֶה לֹא הָיְתָה לָהֶם תַּאֲוָה אֶלָּא לַעֲמֹד בָּהּ, וְשֶׁלֹּא לָצֵאת מִמֶּנָּה ְּבִעּתֹות הָרָעָב אֶלָּא בְמִצְוַת הָאֱלֹהִים, וְהָיוּ מְבַקְשִׁים לִנְשֹׂא עַצְמוֹתָם אֵלֶיהָ.
(כד) אָמַר הֶחָבֵר: הוֹבַשְׁתַּנִי מֶלֶךְ כּוּזָר, וְהֶעָוֹן הַזֶּה הוּא אֲשֶׁר מְנָעָנוּ מֵהַשְׁלָמַת מַה שֶּׁיְּעָדָנוּ בוֹ הָאֱלֹהִים בְּבַיִת שֵׁנִי, כְּמָה שֶׁאָמַר: "רָנִּי וְשִׂמְחִי בַּת־צִיּוֹן", כִּי כְבָר הָיָה הָעִנְיָן הָאֱלֹהִי מְזֻמָּן לָחוּל כַּאֲשֶׁר בַּתְּחִלָּה אִלּוּ הָיוּ מַסְכִּימִים כֻּלָּם לָשׁוּב בְּנֶפֶשׁ חֲפֵצָה, אֲבָל שָׁבוּ מִקְצָתָם וְנִשְׁאֲרוּ רֻבָּם וּגְדוֹלֵיהֶם בְּבָבֶל, רוֹצִים בַּגָּלוּת וּבָעֲבוֹדָה – שֶׁלֹּא יִפָּרְדוּ מִמִּשְׁכְּנוֹתֵיהֶם וְעִנְיָנֵיהֶם. וְשֶׁמָּא עַל זֶה אָמַר שְׁלֹמֹה: "אֲנִי יְשֵׁנָה וְלִבִּי עֵר", כִּנָּה הַגָּלוּת בְּשֵׁנָה וְהַלֵּב הָעֵר הַתְמָדַת הַנְּבוּאָה בֵינֵיהֶם. "קוֹל דּוֹדִי דוֹפֵק", קְרִיאַת הָאֱלֹהִים לָשׁוּב. "שֶׁרֹאשִׁי נִמְלָא־טָל" עַל הַשְּׁכִינָה שֶׁיָּצְאָה מִצִּלְלֵי הַמִּקְדָּשׁ, וּמַה שֶּׁאָמַר: "פָּשַׁטְתִּי אֶת כֻּתָּנְתִּי", עַל עַצְלוּתָם לָשׁוּב. "דּוֹדִי שָׁלַח יָדוֹ מִן־הַחוֹר", עַל עֶזְרָא שֶׁהָיָה פוֹצֵר בָּהֶם וּנְחֶמְיָה וְהַנְּבִיאִים, עַד שֶׁהוֹדוּ קְצָתָם לָשׁוּב הוֹדָאָה בִלְתִּי גְמוּרָה, וְנָתַן לָהֶם כְּמַצְפּוּן לִבָּם, וּבָאוּ הָעִנְיָנִים מְקֻצָּרִים מִפְּנֵי קִצּוּרָם, כִּי הָעִנְיָן הָאֱלֹהִי אֵינֶנּוּ חָל עַל הָאִישׁ אֶלָּא כְּפִי הִזְדַּמְּנוּתוֹ לוֹ, אִם מְעַט – מְעָט וְאִם הַרְבֵּה – הַרְבֵּה. וְאִלּוּ הָיִינוּ מִזְדַּמְּנִים לִקְרַאת אֱלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ בְּלֵבָב שָׁלֵם וּבְנֶפֶשׁ חֲפֵצָה, הָיִינוּ פוֹגְעִים מִמֶּנּוּ מַה שֶּׁפָּגְעוּ אֲבוֹתֵינוּ בְּמִצְרָיִם. וְאֵין דִּבּוּרֵנוּ: "הִשְׁתַּחֲווּ לְהַר קָדְשׁוֹ", וְ"הִשְׁתַּחֲווּ לְהֲדוֹם רַגְלָיו", וְ"הַמַּחֲזִיר שְׁכִינָתוֹ לְצִיּוֹן", וְזוּלַת זֶה, אֶלָּא כְצִפְצוּף הַזַּרְזִיר, שֶׁאֵין אֲנַחְנוּ חוֹשְׁבִים עַל מַה שֶּׁנֹאמַר בָּזֶה וְזוּלָתוֹ, כַּאֲשֶׁר אָמַרְתָּ מֶלֶךְ כּוּזָר.
בעברית פשוטה: היעודים שקראנו עליהם הבוקר, לא התקיימו בגדלותם בגלל אלו שנשארו בגלות כשהיתה אפשרות לעלות לארץ וליישב אות.
לא יודע איך אדם שבכל הזדמנות מטיף על 'השגחת השם', טוען שאם כל היהודים יעשו רצון הקב"ה ויעלו לארץ, ד' לא ישגיח עליהם.
לגופם של דברים, לא אתה המצאת את הטענה הבזויה הזו. כבר הרב אונטרמן לפני עשרות שנים נפגש עם קבוצת עשירים יהודים מארה"ב ולתדהמתם במקום לבקש תרומות, הוא דיבר איתם על כך שהם צריכים לעלות לארץ.
אחד מהם שאל את הרב, אם כולנו נעלה לארץ, מי יתרום לכם?
ענה לו הרב: כשלאשה יש ילדים, יש לה חלב...
ומי שמפר את מצוות ישוב ארץ ישראל, שלא יקטרג על האוחזים בה. בוש והכלם
להרבה קשה לעכל את זה אבל לא במקרה השם שלח לשם שינוי איסלמי ערבי לעצור את היורה מלהתקרב למקום הארוע.
חשוב להנהגה לאמר בכל רם במיוחד ליהודים יקרים כאלה שלא צריך להתלהם ולהכליל ולאבד תקווה.
לשאר להיות טובים לישראל. תמיד יש חריגים.
גם בגרמניה בשואה היו חסידי אומות העולם.
גם אצל הכנענים היה איוב.
אסור שהעובדה שהיה אחד כזה, תסמא את עיננו מלראות שכלל הערבים המוסלמים שונאים אותנו, מתחנכים על שנאתנו ומחכים לג'יהאד הגדול שבו ישמידו אותנו.
לא נשכח לרגע על שם מי הם קוראים כיכרות, את הפוסטרים של מי תולים בבתי הספר, את מי הם מעריכים ובדרכו של מי האיממים מאינדונזיה ועד ארה"ב מדריכים ללכת.
… שזה מקרה. השם לא גרם שדווקא מוסלמי ערבי יעשה את את זה ואל לנו ללמוד מזה כלום.
דרך אגב אם רק 50 אחוז מערביי ארץ ישראל יחליטו לנהוג כמו אותם טרוריסטים לא היה עוזר שום שב"כ או מוסד או משמר הגבול או משטרה. הזחיחות שלכם מדאיגה.
מה החשבון של הקב"ה, איני יודע.
אני כן יודע שלאדם יש בחירה והדת המוסלמית בחרה להיות דת של חרב "דין מוחמד בסייף". אני יודע שהם מחנכים שהפרמטר למוסר זה מעשיו של הנביא ומלמדים איך הנביא הורה וישב לראות איך חתנו עלי שוחט בידיו שבע מאות יהודים אחד אחרי השני.
אני יודע ששום דבר מהזוועות של שמחת תורה, של מעלה עקרבים, של תרפ"ט, הם לא המציאו בדור הזה - הכל מוחמד ואנשיו כבר עשו.
העובדה שיש אחד שהתעורר אצלו רצון לצדק ויושר - בהחלט מעלה אותו על נס ויהיה לו גם חלק לעולם הבא, יחד עם כל מצילי היהודים בכל הדורות. אבל אסור להתבלבל מהיחיד ולחשוב שזה הכלל כשהכלל מחנך להפך.
לפרט אם לזרום עם מה שהכלל עושה, וגם בחירה של כל הפרטים האם למשוך את הכלל לכיוון אחר מהמגמה הטבעית שלו. אבל זה שהאסלאם הוא דת של חרב ושל מידת הדין וזה שהערבים המציאו אותה, ושעמים מסוימים אימצו אותה. זה ברוב המקים קשור לנטיה טבעית סוציולוגית שה' הטביע בעמים בעזרת גורמים טבעיים, וכמובן לפרטים יש יכולת להשפיע על גורל הכלל, במיוחד על אורך התהליך ועל כמה תופעות כואבות יתלוו אליו.
בעם ישראל לפרט בבחירתו החפשית, יש יכולת יותר להשפיע על גורל הכלל , מאשר אצל האומות. אבל גם באומות יש
… כדאי לעודד את זה מהצד שלנו?
לא. אני מבין, ברגע שהקיצוניות תדעך יהיה לנו בעיה נצטרך להתפשר. הרי החמס הוא נכס.
יש זרם גדול של פרשנים מוסלמים שתומכים במדינת ישראל בשם האסלאם, כי כתוב בקוראן שארץ ישראל היא הארץ אשר *כתב* הבורא לבני ישראל. ובדרך כלל לפי האסלאם כשכתוב "כתב" הכוונה נשבע לנצח.
הרב שרקי נפגש עם אנשים כאלה בדובאי, והוא מקווה שהזרם שתומך בישראל יגדל באסלאם , במגמה עתידית שיצמח זרם באסלאם שייטען שעם ישראל הוא עם האלוקים הנבחר והתורה תקיפה ליהודים, שזה תחילת תיקון האסלאם שבן השפחה יודה שיצחק הוא בן הגבירה והמוביל, כמו שאומרים חזל "ויקברו אותו יצחק וישמעאל בניו" שנתן ישמעאל קדימות ליצחק, ומכאן שישמעאל עשה תשובה בסוף. או כמו שאומר הכוזרי שעיקר בעית האסלאם היא שהם לא מתפללים לכיוון ירושלים.
יחד עם זאת אסור להיות שאננים, ולדעת שאנו במלחמת דת מול רוב האסלאם שרוצים להשמיד את ישראל, ולהלחם נגדם מלחמת חרמה
ולבני הפילגשים וגו'. ולישמעאל לא אמר הכתוב שנתן לו מתנות ושלחו כי לפי מה שכתבנו (לעיל ט"ז ה') כי ישמעאל משפט קנייה יש בו ליצחק משולח ועומד הוא. ויש יום לאל איום משפט יעשה ויכיר נקנה לקוניו.
שהמעצמות יתמכו כלכלית בעם ישראל, מכיוון שעם ישראל הוא קטן ואף פעם לא יהיה בעל עצמה כלכלית של המעצמות, וטובה הכלכלית של עם ישראל היא טובת העולם כולו. וזה כמו שהאומן מסייע חמרית לתינוק כי התינוק חלש מדי חמרית. "והיו מלכים אמניך ושרותיהם מניקותיך, אפים ישתחוו לך ועפר רגליך ילחכו".
לא יודע כמה הערבים יכולים לתמוך כלכלית בישראל,מאחר ואין להם כסף חוץ ממדינות הנפט.
כשהתכוונתי שיכרו שהם בן השפחה, הכוונה שיבינו מי מוביל את העולם מבחינה רוחנית - עם ישראל. ושהם מקסימום תפקידם זה להפיץ את המונותאיזם של ישראל בעולם, בחינת "דולה ומשקה מתורת רבו לאחרים".
(ואגב מבחינה משפטית לא נראה שישמעאל הוא העבד של יצחק מאחר שהוא בן האדון אברהם ולא עבד לאברהם. כשם שבני בלהה וזלפה לא עבדים של בני הגבירות)
ויקברו אותו יצחק וישמעאל בניו, וכו'.
ובכן, ישמעאל מוגדר בן אברהם. וצע"ג.
ממש כמו הפליט הסורי מאוסטרליה.
חסר משמעות באופן מוחלט.
מה שהופך את התגובה מרובת המילים שלך למיותרת. כשהמוסלמים האלה יהיו בכמות והשפעה כמו אוונגליסטים, תחזור לדבר איתנו.
דרכם היו מיעוט. וראוי לטפח כאלה. כל תנועה מתחילה מקומץ.
שלא תהיה טעות. למרות שהרב שרקי נפגש עם האלה מדובאי, הוא בעד לכסח את כל אויבי ישראל המוסלמים ומבין שהמלחמה היא דתית. זה לא סותר בד בבד לעשות את זה, שזה לא ניסיון פשרה שמאלני-ליברלי נוסח "שיח בן דתי" של רבנים ליברלים או רפורמים (לעיתים גם רבנים גדולים משתתפים בזה בצדק מפני דרכי שלום, בדיעבד), אלא העלאת המימד הלאומי-אוניברסלי של עם ישראל כעם הנבחר עם האלוקים, שעניינו בין השאר להיות אור לגוים. גם הרב טאו תומך ברב שרקי בתנועתו של בני נוח
בחסדי שמים ובהשתדלות של הרבה אנשים בהנהגת ראש הממשלה - רוב הטילים הושמדו על הקרקע וגם אלו שכן נורו- רובם יורטו באוויר.
סתם תוהה,
תוהה גם האם יש שמשלמים להם מצד אויבינו.
מטרת הפוסט להראות את הרוע של ביבי שבמקום לחסל את איראן כשהיה את ההזדמנות
של פעם ב-50 שנה במבצע, והיה יכול להמשיך פשוט עוד כמה שבועות והאיום היה מוסר,
עצר באמצע ולפי דיווחים איראן כבר מילאה את המלאי שלה כפי שהיה לפני.
ועכשיו יש לה את כל הלקחים ותובנות איך להשתמש בטילים יותר טוב.
ואם זה מה שטיל אחד עושה (הרס מלא או חלקי של 120 בניינים!!! + ראינו מה טיל אחד עושה בסורוקה, תל אביב, וייצמן, חיפה ועוד), אז דמיינו
מה יקרה פעם הבאה אם יפלו מאות או אלפי טילים.
ציטוט מ: 3,000 טילים בחודש: ישראל עשויה לקבל החלטה דרמטית באיראן
כל חודש עוד 3,000 טילים! עוד שנה מעכשיו - 36,000 טילים!!!
הכל בגלל ביבי הרשע!!!
כשיפלו פה חלילה אלפי טילים לא יעזרו כל ה"יהיה בסדר" הטיפוסי, ויהיה פה אסון אמיתי.

לא נפלו 'מאות ואלפי טילים', לא בגלל טוב ליבם של האירנים, הם דווקא ניסו. לא נפלו 'מאות ואלפי טילים' כי צה"ל בהוראת ראש הממשלה השמיד את רובם על הקרקע ואת רוב האחרים, אלו שכן נורו, צה"ל השמיד באויר בזכות פיתוחים שפיתח בעז"ה לאורך השנים, בעיקר בשנות השלטון של נתניהו ובהכוונתו. גם מדינות זרות, עזר לנו ליירט את 'מאות ואלפי הטילים' בזכות קשרי החוץ שראש הממשלה עמל לפתח.
לפי מקור אחר זה 3000 בשנה ולא בחודש, נקוה שזה המקור הנכון עם ארה"ב - או בלעדיה: האופציות שיציג נתניהו, והמעקף האיראני בגלל הרכיב החסר
האיראנים בונים ארסנל טילים כי הם שונאים אותנו ולא בגלל ראש ממשלה זה או אחר,
ההתנהלות של ראשי ממשלה ושל כוחותינו תלוי בנו בעיקר, אבל היא משפיעה על אופן ההתמודדות ולא על הסיבה לטילים.
להפועל צריך להרוג 100 אוהדי ביתר פעילי כך, ואוהד מכבי אחד.
-למה אוהד מכבי?
-התקבלת
בג"ץ נגד המשטרה: מותר ללבוש חולצות מחאה
די הזוי שהמשטרה חושבת שהיא יכולה לאסור על אנשים ללבוש חולצות שמגנות אותם.
האם הם עקביים?
לא יודע, אבל זה לא סיבה למנוע מאזרחים להסתובב עם מה שבא להם על החולצות.
באקדמיה, בתעשיית ההייטק, בתחומי מו"פ (מחקר ופיתוח) - כאן אכן תקציבים גדולים וכסף רב מהווים פוטנציאל ליותר חוקרים מבריקים, ליותר סטארטאפים ופיתוח המצאות בתחומים שונים שיתורגמו בהמשך לחברות מצליחות - את הפירות נראה בעוד שנים.
בפוליטיקה, אני צריך את ההצלחה עכשיו. לא בעוד 5-10-15 שנים. איך הכסף הגדול יביא לי לבחירות הקרובות את המועמדים המתאימים להובלת המגזר הדתי לאומי על זרמיו וגווניו, מועמדים שיהיו מוכרים ועם ניסיון ועשייה ציבורית מוכחת כדי שהציבור הדתי לאומי יזכה לנבחרת מנצחת בבחירות שיתבטא בכוח פוליטי בכנסת?
מי הם המועמדים הכריזמטיים שלנו, הכוכבים הפוליטיים המקבילים לבנימין נתניהו, אריה דרעי, בני גנץ, יאיר לפיד, יאיר גולן, בציבורים האחרים? מי מהם הגיע לאן שהגיע בגלל כסף גדול ולא בזכות כישוריו האישיים שהביאו אותו לעמדת הנהגה?
אני לצערי לא מכיר.
במחילה. אני מבין שאתה נסער אחרי הפיגוע ומאחל שלווה ❤️, אבל באמת אין קשר בין מה שכתבת למציאות