"....שפכי כמים לבך נוכח פני השם...."אוהב א"י והעם 1

ערב תשעה באב עשרים דקות לפני הצום אני כותב:

אחדות העם קודמת לשלמות הארץ!!!!!!

תתעוררו

אפשר להאבק על שלמות הארץ במחיר שלמות העם אבל שלמות העם תביא

בעזרת השם לגאולה ושלמות הארץ.

צום קל לכל אנשי הפורום.

ביום של חטא המרגלים, אתה לא מתבייש לחזור עליו?!ק"ש
היום, ח' באב חזרו המרגלים והמאיסו על העם את ארץ חמדה. "ויבכו העם בלילה ההוא", ליל תשעה באב, ובבוקר נגזרה הגזירה - "אתם בכיתם בכיה של חינם - אני אקבע לכם בכיה לדורות". מאיסת ארץ ישראל, היא השורש לכל הדברים האחרים, שגרמו לחורבנות.

אתה כנראה, ממשיך דרכם ובדיוק ב'יארצאייט' שלהם, ממשיך להמאיס את ארץ חמדה. לפחות תחליף את הניק שלך ל@ממאיס א"י, שנדע עם מי אנחנו מתמודדים.
תכלס...מבקש אמונה

לפי דעתו אם כולם היו מסכימים עם המרגלים הייתה אחדות והיינו נגאלים

ממש טעות של יהושוע וכלב.

מה הקשר למרגלים? אפשר לחשוב שרק לכם יש מונופול על אהבת א"י.אוהב א"י והעם 1

מזל שלא אתם הנהגתם את הישוב היהודי ב1948. ברור לי שלא הייתם מקבלים את גבולות החלוקה

והייתם מתכרבשים עם הערבים עד היום הזה. 

נכון, אין לנו מונופול על ארץ ישראלמרדכי
בס"ד

וכך גם לך אין.
אבל מה שלשנינו יש זאת את התורה ואת הציווים של הקב"ה. בתורה כתובים דברים מאוד ברורים בנוגע לכיבוש הארץ ומה צריכים לעשות. בתורה שלי לא כתוב "כל הארץ אשר אתה רואה לך ולזערך עד עולם למעט יישובים ביו"ש שלא נמצאים בגושי התיישבות".
לא פקפקתי באהבתך. זה אתה שפקפקת באהבתי.אוהב א"י והעם 1

לצערי עצם העובדה שתייגת אותי כמרגל בתשעה באב מראה שלא למדת כלום על שנאת חינם.

מי שאוהב את אמא שלו - לא מוכן לוותר עליהק"ש
ולא עוזב אותה והולך לבית של אמא חורגת.

(כל הנסיון לעמת בין שלמות העם לשלמות הארץ, הוא דמגוגי. אנו שואפים לכל השלמויות ביחד)
שום דמגוגיה ושום אמא חורגת. נהפוך הוא....אוהב א"י והעם 1

....מי שמכנה יהודי בשמות גנאי כמו בוגד ועוכר ישראל רק בגלל שהוא מנסה (בנתיים זה לא מצליח) לקיים

את מה שכתוב: "עושה שלום במרומיו הוא ברחמיו וחסדיו יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל וינחמינו בציון ויבנה ברחמיו את ירושלים בחיינו ובימינו בקרוב אמן ואמן", הוא דמגוג.

מסתבר שבזמן שלטון מפאי ומפם זה הצליח.

אז חתרנו לשלום וארץ ישראל גדלה וגדלה והיום אתם מקשקשים על ריבונות ואויבנו משתלטים על שטחי C.

אז גם מבחינה פרקטית אתם טועים בגדול. האמת טופחת לכם על הפנים והאגו פשוט מתעלם מהמציאות.

ובנתיים הפילוג מעמיק. 

אין לי מושג למי אתה מתייחסק"ש
לא אני ולא אף אחד אחר בשרשור, לא השתמש בשני הביטויים שהזכרת.

ההשוואה בין ארץ ישראל לחו"ל, כאמא האמתית לעומת אמא חורגת - היא השוואה של חז"ל בירושלמי (ברכות פ"ב ה"ח) ובעוד מקומות במדרש. ובירושלמי סוף כתתובות (על יהודי שירד מהארץ) "הניח חיק אמו וחיבק חיק נוכריה". ועיין ספר 'אם הבנים שמחה' לקראת סוף הקדמה שניה וכן בפרק שלישי, אות ל"ו.

הנטיה להמאיס את ישיבת הארץ או האחיזה בה לכל גבולותיה (כפי שנצטוונו בתורה), היא שייכת לחטא המרגלים.

לא נכנסתי בשרשור ולא רוצה להכנס בכלל לפוליטיקה. אבל בניגוד לרושם שיש שרוצים לצייר, כל מי שמסתכל בעין פקוחה על המציאות, רואה שככל שנאחזים בארץ - יש יותר אחדות בעם ויותר עמידה מול אויבנו ולהפך.
ידידי היקר....אוהב א"י והעם 1

יש לי בן שמשרת כרגע בצבא. יש לי עוד בן שגומר בגרות והולך למסלול ישיבה ושירות בצהל. ארץ ישראל מאוד יקרה לי בדיוק כמו שהיא יקרה לכם.

מאנשים איכותיים כמוכם אני מצפה לגנות את התופעה שגורמת פירוד ושנאת חינם. מי שבעד תהליך שלום ופשרה

הוא לא בוגד ולא עוכר ישראל.

אף אחד לא השתמש בשני הביטויים שמשום מה אתה חוזר עליהם שוב ושק"ש
כן כל ויתור על משהו מהארץ, זה המשך חטא המרגלים. אי אפשר לברוח מזה.

הנסיגות לא רק שהיו נגד התורה, הן גם לא תרמו כלום לשלום - להפך, רק חיזקו את הטרור החיצוני ואת הקיטוב בעם.
אני חוזר שובאוהב א"י והעם 1

לגופו של עניין:

שלמות הארץ ושלמות העם הם שני דברים חשובים מאוד. מה לעשות שמפני חטאתינו גלינו וגורשנו פעמיים מארצנו

ולכן שלמות הארץ לא תלוייה ממש בנו, כמו כן אותם אנשים שחושבים ששלמות הארץ תלוייה בנו (אני ועוצם ידי) מגבירים את הפילוג בעם ישראל ולכן כמו ששמו של הקדוש ברוך הוא חשוב מאוד ושלום בית חשוב מאוד ונאמר שהקדוש ברוך הוא מוחל על שמו בשביל שלום בית ועוד דבר, השבת חשובה ופיקוח נפש חשוב ופיקוח נפש דוחה שבת.

אז מכל זה כעת שלמות העם שזה בידינו ממש דוחה את שלמות הארץ ואז בעזרת השם נגיע לגאולה ושלמות הארץ.

מפ"י עשו כמה דברים טובים וכמה דברים פחותמישהו כל שהוא
בנושאים מסויימים היו יותר ימנים מהימין של היום ,לעיתים גם ההשגחה העליונה לא הותירה להם ברירה אלא לכבוש (את ירושלים הגולן חברון וכו')
אבל מצד שני הם גם לא מאסו בירי על יהודים, חיתוך פאות, חטיפת תמנים. ואפילו עבודה אי אפשר היה למצוא בארץ בלי כרטיס חבר מפ"י. עד היום אזרחי בפריפריה מנסים להתאושש מהאפליה של שלטון מפ"י שראה בהם צ'חצ'חים שיכולים במקסימום להיות מוסכניקים.

המשפט כל המרחם על אכזרים הוכיח את עצמו נהדר בשלטון הכרטיסים והועדים של מפ"י.
הפילוג אז לא היה קטן יותר רק היה פחות תקשורת להציג אותו...אבל בסוף הוא התפוצץ בכיכר העיר. עם הפגנות לא פחות משמעותיות.

אגב גם היום הפילוג נוצר ע"י השמאל שאינו מקבל את תוצאות הבחירות, שולט כדיקטטור בבית המשפט, ולא נותן כח שיפוטי ומשטרתי לכל האזרחים מסיבות פוליטיות.
"הימין" מאז ועד היום הוא גונב דעת ממש!! ולכן...אוהב א"י והעם 1

...בעניין שלמות הארץ או שלמות העם הוא ורק הוא הגורם המפלג.

לגופו של עניין:

שלמות הארץ ושלמות העם הם שני דברים חשובים מאוד. מה לעשות שמפני חטאתינו גלינו וגורשנו פעמיים מארצנו

ולכן שלמות הארץ לא תלוייה ממש בנו, כמו כן אותם אנשים שחושבים ששלמות הארץ תלוייה בנו (אני ועוצם ידי) מגבירים את הפילוג בעם ישראל ולכן כמו ששמו של הקדוש ברוך הוא חשוב מאוד ושלום בית חשוב מאוד ונאמר שהקדוש ברוך הוא מוחל על שמו בשביל שלום בית ועוד דבר, השבת חשובה ופיקוח נפש חשוב ופיקוח נפש דוחה שבת.

אז מכל זה כעת שלמות העם שזה בידינו ממש דוחה את שלמות הארץ ואז בעזרת השם נגיע לגאולה ושלמות הארץ.

אתה חשב שאם ניסוג מאויש הגולן וכל שטח אחרמישהו כל שהוא
פתאום כל השמאליים בתל אביב יאהבו את החרדים אהבת נפש?
לא יאבקו על כשרות נישואים ושבת
לא יהיו מלחמות על שילוב נשים בצהל
לא על הומואים וכדו'
בכלכלה לא יאבקו על תקציבים ? על ועדי עובדים וכלכלת ימין או שמאל?
לא יהיו מלחמות עם הערבים בעזה ובאיוש והחיזבאללה יניחו את נשקם ?

על מה אתה מדבר? הויכוח על איוש הוא אפילו לא רצה הקרחון ....המלחמה האידיאולוגית בארץ היא על כל הקופה

ועוד דבר אמנם גורשנו מארצנו פעמיים אבל בפעם האחרונה שבדקתי ישנה מדינה יהודית בא"י ...
אז כיום בהחלט שלמות הארץ תלויה גם בנו. כמו שהחיים שלי תלויים בי ,אמנם ה' ברצנו יכול להרוג אותי או לרפא אותי, אבל גם אני יכול להתאבד או לא לחוס על בריאותי
לשיטתך, רק כדי להביןמרדכי

בס"ד

 

האם היה מוטל על מגורשי גוש קטיף לעזוב את ביתם ללא מאבק כלל רק בשביל לא לפגוע בשלמות העם? האם בכלל הם אשמים בפילוג שהיה בעם באותה התקופה?

כאיש מאמין ירא שמיים הגרוש/פינוי מגוש קטיף זה....אוהב א"י והעם 1

.... עוד אבן דרך שמראה לנו הקדוש ברוך הוא כמה הימין הוא גונב דעת.

אתם מתעלמים מהאמת הזאת וממשיכים לחשוב שהכל תלוי במה שפוליטיקאים אומרים.

"רבות מחשבות בלב איש ועצת השם תקום"

בגין אמר "אף שעל" ,החזיר את כל סיני, יצר תקדים מסוכן של שטחים תמורת שלום וחתם על הסכם האוטונומיה שהוא התשתית להסכם אוסלו הידוע לשמצה.

שרון אבי ההתיישבות היהודית ביהודה שומרון ועזה מעבר להתיישבות על פי תוכנית אלון, הנציח את הקו הירוק על ידי הקמת ישובים לאורך הקו וגרש/פינה יהודים מגוש קטיף. תוכנית הסיפוח של ביבי מהראשון ליולי הגבירה את ההתיישבות הערבית בשטחי C. הוא גם מנסה למסד יחסים תקינים עם מדינת עזה.

מכוון שבנושא שלמות ארץ ישראל הכל מכוון מלמעלה אנחנו צריכים לעשות את ההשתדלות במעשים וליישב את הארץ היכן שאנו יכולים מבלי לפגוע באחדות העם. 

אני אחדד את דבריך ותגיד לי אם אני צודקמרדכי

בס"ד

 

בעצם אתה אומר שהגירוש מגוש קטיף זאת הייתה דרך של הקב"ה להגיד לעם ישראל שמסיזה מסירות הנפש שלו על ארץ ישראל היא בכלל טעות?

לא מבין מה זה שמסיזה?אוהב א"י והעם 1


מילה שנלחצה לי בטעותמרדכי


או קי אז....אוהב א"י והעם 1

.... אז אני אחזור על דברי:

מכוון שבנושא שלמות ארץ ישראל הכל מכוון מלמעלה אנחנו צריכים לעשות את ההשתדלות במעשים וליישב את הארץ היכן שאנו יכולים מבלי לפגוע באחדות העם. 

השמוצניקים ממפם לא התנגדו לתוכנית אלון לדוגמא. 

השמוצניקים ממפם הקימו קיבוצים על אדמות של כפרים ערבים נטושים.

אפשר לקיים מצוות ישוב הארץ מבלי לאבד את אחדות העם.

לגבי הגרוש מגוש קטיף אין ספק שזה היה משגה אבל מי שהוביל משגה זה הוא שלטון ימין .

שלא יהיה לך שום אשליה שלטון ימין נהנתן ימשיך לגנוב דעת.

השמוצניקים ועוד איך התיישבו על חשבון אחדות העםמישהו כל שהוא
בעוד שהקיבוצים מומנו מכספי מדינה קבלו חינם קרקעות מדינה ובנו לעצמם ברכות שחיה
הספרדים למשל נשלחו לגור בכוחים בפריפריה ללא פרנסה...

ראה דבריך למטה....

כל מה שכתבת לגבי מעשי מפאי אכן גרם למהפך ב77 ... - אקטואליה וחדשות

תנסה בבקשה לשמור על עקביות...
ידידי בדמוקרטיה נורמלית בוחרים לפי ביצועים....אוהב א"י והעם 1

.... מפלגה שה לא קבוצת כדורגל שאתה אוהד אותה לאורך כל הדרך.

ב77 בחרנו סוף סוף אלטרנטיבה שאכזבה מאוד. מאז פרט למספר שנים הימין שולט בסגנון "ילה ביתר ילה"

ללא קשר לכלום. עקביות לא נדרשת כאשר אתה נגש לבחירות עקביות במקרה זה זה דבר הרסני.

אז אסביר את עצמי טוב יותרמישהו כל שהוא
אתה אמרת
"השמוצניקים ממפם הקימו קיבוצים על אדמות של כפרים ערבים נטושים.

אפשר לקיים מצוות ישוב הארץ מבלי לאבד את אחדות העם"

ועל זה הגבתי....שהם לא היו יותר טובים הם פגעו ביהודים ולא בערבים כפי שאתה בעצמך הסכמת...
לא אמרתי שום דבר לגבי למי להצביע או למי הצבעתי לא יודע איך הבנת אותי ....


לגבי האם יש היום מישהו יותר טוב אני חושב שזה לא משנה ...השיטה פה רקובה מהיסוד לכן לא משנה מי הראש ממשלה כל עוד לא עושים מהפכה חוקתית ומשנים את שיטת הממשל.

הסיבה השלטון הופך את דעתו חדשות לבקרים היא שהממשלה הוא דרקון עם 5 ראשים וכל אחד מושך לכיוון שלו ומי שיכול להפיל ממשלה מנצח. תוסיף לזה את בגץ שעושה מה בראש בלי שנבחר ובלי שניתן להחליף אותו ועל גבי זה אתנשלל הפקידים והמשרדים אלופי הברוקרטייה וקבלת את הבלאגן הישראלי....
עכשיו אתה מבין למה אני לא חי במדינה?אוהב א"י והעם 1


לא...מישהו כל שהוא
אגור כאן גם אם יהיה פה רק ביצות לייבש.
אני לא חי כדי לחפש הנאות אחרת באמת יש מדינות עשירות יותר
אני חי כדי לקיים תו"מ...
טוב זה כבר נושא שדברנו עליו. גם אני מקיים תו"מאוהב א"י והעם 1

אגב את האידישקייט הרגשתי יותר כאן והיה לי קל יותר להעביר את האידישקייט כאן לילדי וזה מה שחשוב. בני שמשרת כרגע בצבא איבד קצת מהאידישקייט שהוא קיבל כאן.

אני לא אופתע אם בני השני שרוצה גם כן להתגייס יעבור את אותו תהליך.

שמעתי את זה מעוד אנשיםמישהו כל שהוא
בחו"ל אתה או דתי או גוי (בהקצנה כן....)
בארץ יש אפשרות אמצע נוחה ולגיטמית להיות חילוני.
פגשתי פעם זוג שהארץ היו חילונים וכשנסעו לחו"ל לעבודה הפכו ל'דתיים' רק כדי שהילדים לא יתבוללו.

אכן עליה מציבה אתגר וצריך להתכונן אליה בהתאם.אולי תקופה בישיבה בארץ לפני כן תעשה להם נחיתה רכה יותר
אני עובד על זה. השבת דברתי עם תלמיד ישבה משלעבים....אוהב א"י והעם 1

...שנמצא כאן בחופשה

אני לא מבין אותך בכללמישהו כל שהוא
מצד אחד אתה אומר שלמות העם חשובה משלמות הארץ אבל כשבגין עושה את זה זה רע?
לכאורה אם אתה הייתה היועץ של בגין לפני ההסכם הבית ממליץ לו לחתום למרות שהתחיב ל"אף שעל" ואז כשהוא "מקשיב לך" אתה לא מרוצה

כמו כל דיון איתך התחושה היא שאתה נגד כל מה שאיש ימין עשה אי פעם לא משנה מה זה יהיה ובעד כל מה שאיש שמאל עשה לא משנה מה זה יהיה...

אשמח להתייחסות גם למה שכתבתי פה
מפ"י עשו כמה דברים טובים וכמה דברים פחות - אקטואליה וחדשות

השמאל לא פחות צבוע...הרבה יותר גרוע...הימין דוגל בארץ ישראל ומוסר שטחים השמאל דוגל באהבת אדם ומוסר אנשים

בגין פרש ללא הסבר מראשות הממשלה.....אוהב א"י והעם 1

.... כנראה שהוא הבין שבימי שלטונו נעשו הרבה שגיאות .

אז הוא לא גנב דעתמישהו כל שהוא
אלא אדם ישר שלקח אחריות על מעשיו.(בהנחה שאתה צודק)
אבל גם את זה אתה רושם לרעתו...
אבל השמאל צדיקים תמימים כולם...עשו רק טוב למדינה הזו
לא אמרתי את זה.....אוהב א"י והעם 1

אני בחרתי בליכוד ב77 והצלחנו לעשות מהפך

כל מה שכתבת לגבי מעשי מפאי אכן גרם למהפך ב77 ...אוהב א"י והעם 1

.... שהיה לי הכבוד להיות חלק ממנו. אבל לצערי  האלטרנטיבה אכזבה מכל הבחינות. אנפלציה דוהרת, הסתבכות בלבנון, פינוי סיני תמורת שלום מדומה ועוד ועוד ועוד.

אז לא הימין גונב דעת אלא פוליטיקאים הם גנבי דעתמישהו כל שהוא
מימין ומשמאל
טוב זה כבר משהו אחר....את זה לא אמרת (למה?)
אז אין קשר לשלמות העם מול שלמות הארץ(כי גם דוגלי שלמות העם גנבו דעת ויצרו פילוג בעם)
אלא לאיך כל הפוליטיקאים מתנהלים בארץ...
אפשר לדון על כל נושא מדוע הוא מתרחש אבל זה כבר לא הנושא
הפוליטיקאים מימין בפרוש גונבי דעת!!!!!אוהב א"י והעם 1

הפוליטיקאים משמאל מרכז אולי דברו על שלום ופשרה אבל תמרנו את הצד השני לסירוב ובעזרת הקדוש ברוך הוא שהקשה את לב הערבים זכינו רק להרחבת גבולות ארץ ישראל

עכשיו שכנעת אותי...מישהו כל שהוא
עבר עריכה על ידי מישהו כל שהוא בתאריך י"ב באב תש"פ 16:36
הכי קל לערוך אחרי שמגיבים לך
לא ראיתי את תגובתך האמן לי. כמו שנאמר "אין צמצום בעולם"אוהב א"י והעם 1


ח"ו, אתה לא המרגלמרדכי
בס"ד

אבל כן הזכרת לנו מדוע יש לנו עוד מה לתקן בנושא.
אההמ, עכשיו הסתבכת.......הָיוֹ הָיָה

מועצגה"ת של אגו"י, שכללה את רוב רוב רוב גדו"י, התנגדה בתוקף לתכנית זו.

מהר"ם שפירא, ר"י יח"ל ומייסד הדף היומי עמד וזעק בנהם ליבו "זה כמו לקרוע ספר תיירה"!!!!

אבל אתה יותר חכם כנראה.....

לזה בדיוק קוראים מרגלים.

לא הסתבכתי ואיני מרגיש כמרגל. אני בעד אחדות...אוהב א"י והעם 1

" ברכנו כאחד " זה מה שאני מבקש מהשם כל יום.

שמת לב שלא התייחסת ולו במילה אחת לתוכן דברי?הָיוֹ הָיָה

סתם חזרת על המנטרה.

אוקיי, את זה כבר שמענו, אבל מה אשמה התגובה שלי? אם יש לך מה לומר על דברי - אמור, ואם לאוו - אל תאמר.

מה שכתבת, מאוד לא מדוייק הסטורית..אדם כל שהוא

א. רבי מאיר שפירא מלובלין נפטר כ14 שנה לפני תכנית החלוקה של תשח.

ב. אתה כנראה מתכוון להתנגדות של מועצת גדולי התורה לתכנית של ועדת פיל, ולדבריו של רבי מנחם זמבה הי"ד.

ג. חלק משמעותי מגדולי אותו דור, לא ראה בהסכמה לתכנית חלוקה, כאשר השטח שאיננו מקבלים עליו שליטה בלאו הכי לא בידינו, ויתור על א"י. ראה כאן - https://www.ybz.org.il/_Uploads/dbsAttachedFiles/Article_21.13.pdf

ד. היו סיבות אחרות להתנגדות לתכנית הזו, כגון שרוב גדול מאוד משטחי א"י המערבית הוקצה למדינה הערבית, ומסתבר שעבור חלק מחברי מועצת גדולי התורה, זו הייתה סיבת ההתנגדות.

"מאוד לא מדוייק" נו נו... אני לא רואה בדבריך דברים משמעותייםהָיוֹ הָיָה

לא אתמול נולדתי, אני יודע שהגר"מ לא היה חי אז, ושהמועצגה"ת התכנסה בתרצ"ז ולא בתש"ח.

לא דקדקתי במה שהוא כתב "48" כי זה לא באמת רלוונטי, היסוד הוא שהתנגדו לחלוקה של א"י, וכפי שהסביר הגראז"מ אאל"ט, במילים פשוטות וברורות "אנחנו לא בעלי הבית לוותר על א"י".

אין לי כח לקרוא כל החוברת שהבאת, ולא חדש שהיו גדולים שתמכו, אבל כפי שציינתי, ואינני חוזר בי מכך, מועצגה"ת כללה את רוב גדו"י, והיא התנגדה בתוקף. ומלבד הרה"ר וכו' שאח"כ. וכאן עומד בנאדם שמסדר את סולם העדיפיות של התורה לפי מה שנראה לו יותר הומאני, וחושב שזה כינוי גנאי לנו אם הוא מטיח בנו שאנחנו היינו מתנגדים, הוי גוי שוטה את אשר התרת אסרנו ואשר אסרת התרנו.

א. אולי לא שמת לב, אבל כבר בתכנית..אדם כל שהוא

החלוקה של ועדת פיל, רבי מאיר שפירא לא היה בחיים.

אז הוא כנראה לא אמר את מה שייחסת לו, וזה דבר שכשלעצמו ראוי לתיקון. [אם הוא אמר את זה  בהזדמנות אחרת, תקן אותי]

ב. כמדומני, שהדמות הבולטת ביותר במועצת גדולי התורה של אגודת ישראל באותה תקופה, היה רבי חיים עוזר. אני חושב שהמשפט "לא ראה בהסכמה לתכנית חלוקה, כאשר השטח שאיננו מקבלים עליו שליטה בלאו הכי לא בידינו, ויתור על א"י" מתאר את עמדתו. אתה יכול לחפש את שמו במאמר שקישרתי אליו, ולראות את דבריו בלשונו.

ג. ויש חשיבות נוספת ל'דקדוק', של תרצז ותשח, שהיא מעלה את השאלה האם גם בתשח הייתה התנגדות כזו? 

אכן.הָיוֹ הָיָה

אכן, מתברר שטעיתי, מודה בטעותי.

בדקתי גם בויקי ואכן כתוב כדבריך - שהגר"מ זמבא הוא זה שאמר את הנ"ל, ולא הגר"מ שפירא.

לגבי הגרח"ע - הדברים אכן מחודשים לי, ושמעתי דברים שונים מזה, אשתדל לברר.

בכל מקרה אין חולק שכללות המועצת דחתה את ההצעה בשתי ידיים. וקביעתך שהגרח"ע היה הכי משמעותי בה מעט מפוקפקת, בהתחשב בכך שהאדמו"ר האמרי אמת ג"כ היה חבר בה. והוא ג"כ היה מן המתנגדים.

והיו שם עוד כמה יהודים נחמדים, כגון ר' דוד מסוכטשוב, הרא"י פרידמן מסדיגורא, ר' אהרן קוטלר, ועוד כמה יהודים טובים.

לגבי אם היו הבדלים בין תרצ"ז לתש"ח, תאורטית יכולות להיות אלף סיבות של שינוי, בתכל'ס - הויכוח שלי עם האדון מכאן - זה שהוא חושב שבכל מצב צריך לוותר, וכפי שאתה רואה - שאת ההטחה של "הייתם מתחרבשים על התכנית" הוא מטיח במי שכיום אכפת לו משלמות הארץ, כשוודאי כבר לא נוגעים דברי הגרח"ע שציטטת.

בשורה התחתונה יש כאן ויכוח יסודי - אם עלינו לוותר XYZ או לא, הוא מניח שכן, ובז למי שחושב שלא, מחמת שהוא יצר לעצמו סולם ערכים משלו, כי הסולם של התורה לא נאה לו, ואני וחברי - טוענים שלא, וגדולי ישראל יוכיחו.... 

לגבי הנקודה שבה פתח השרשור..אדם כל שהוא

אני לא רואה כרגע שיש כרגע התנגשות בין אחדות העם לשלמות הארץ, שדורשת בכלל הכרעה.

יש מתחים בעם, אבל היום הם בעיקר סביב נושאים אחרים, ואין איזו שהיא הצעה מפתה לוויתור שאמור להביא לשלום שמושכת את רוב העם, ודחייתה עלולה להוביל לקרע.

 

לגבי דעות גדולי ישראל בתרצז ותשח, ולמה אני חושב שהם בכל זאת רלוונטיות לנושא שהדיון התגלגל אליו - אולי בהמשך.

הציונות הדתית היא מעין נייר לקמוס לתופעה.....אוהב א"י והעם 1

....הזאת.

המפדל ההסטורית ידעה לשמור על אחדות למרות חילוקי דעות פנימיים והוותה גורם משפיע ורציני בכל תחומי הציבוריות הישראלית( היה להם בנק משלהם, היו להם שכונות וישובים משלהם ועוד). הם היו הנציגים הבלעדיים של הציונות הדתית.

ברגע ששלמות ארץ ישראל הפכה להיות גורם דומיננתי בפוליטיקה הישראלית הציונות הדתית התפרקה לרסיסי מפלגות, היה הקיאה מתוכה אנשים שלא שמו את ארץ ישראל על ראש מעייניהם, חלק אחר יצא לרעות בשדות זרים וחלק מראשיה אפילו היו  רחמנה לצלאן אנשים חילוניים לכל דבר. אין ספק שמצב הציונות הדתית כיום הוא דוגמא לחוסר אחדות שנובע אך ורק על רקע שלמות ארץ ישראל.

 

לא מסכים שזה הגורםמישהו כל שהוא
קודם כל אני לא מסכים שדברים נגמרים רק בגלל משהו אחד זה כבר לא נכון. אנשים הם יצורים מורכבים יותר...

לגופו של מפדל.
יש פה שילוב העדר הנהגה תורנית מאוחדת הנובעת גם מהעדר רב מספיק גדול ומאוד וגם מגדילה של הציבור ומכך שהוא מכיל גוונים שונים יותר של האנשים ודעות.
המחלוקות הם הרבה יותר רחבות מא"י שהיא די קונצנזוס אלא דווקא על דברים אחרים כמו חינוך, דרכים לשיטות פוליטיות, יחס לחילונים /רפורמיים מעמד האישה וגיוס נשים ועוד ועוד.
עד שלא ברור בדיוק מה הוא המכנה המשותף לכל הציבור מלבד הכיפה.


נוסף על זה מאוד קל לפלג מפלגה נוצר כעס ריב או מחלוקת עניינית בשנה מסויימת ונחלקים אבל לאחד שני גופים עם פוליטיקאים ועסקנים הרבה יותר קשה כי כל אחד בטוח שישי לו ציבור ומעמד ורוצה להבטיח את כוחו באיחוד.

אותו דבר גם בחברה הישראלית המחלוקות רחבות הרבה הרבה יותר מאשר הקו הירוק...
כלומר המחלוקת בעם היא תהליך בלתי נמנע שבכל מקרה היה קורה.אוהב א"י והעם 1


הדברים שאתה רואה כמעלות של המפד"ל הישנה,אדם כל שהוא

בנק ושכונות, הם חלק משיטה פוליטית ישנה, שבה יותר מדי דברים קשורים למפלגות, שלא קשורה דווקא למפד"ל. אני חושב שטוב שהשיטה הזו חלפה ממדינת ישראל, אבל זה לא נראה קשור לעיסוק בענייני ארץ ישראל.

כנראה, שהפסקת השיטה הזו היא אחד הגורמים שפגעו במפד"ל, כיוון שקטן הצורך המגזרי במפלגה.

לא במקרה ארץ ישראל התרחבה בתקופת השיטה הפוליטית הישנה....אוהב א"י והעם 1

.... והתצמצמה בתקופת השיטה הפוליטית החדשה. בשום תהליך שקורה אין מקריות, יש סובב ומסבב ואל לנו להתעלם מכך במיוחד שזה קשור לארץ ישראל ועם ישראל.

לאור דבריך שאין מקריות, גם את העליה בתוחלת החיים..אדם כל שהוא

תקשר לשיטה הפוליטית החדשה?

זה דבר גלובלי שקשור לסיבות גלובלית.אוהב א"י והעם 1


אני מניח שגם השיטה המפלגתית...אדם כל שהוא

שיוצרת תלות גבוהה של האזרח במפלגה, היא בהשפעה חיצונית.

[גרסה מרוככת של שיטות קומוניסטיות].

יכול להיות אבל מה לזה ולארץ ישראל?אוהב א"י והעם 1


אתה קישרת את השיטה הפוליטית לא"י, לא אני.אדם כל שהוא


השיטה הפוליטית , לא השיטה הכלכליתאוהב א"י והעם 1


ה'בנק המזרחי' ו'שיכון הפועל המזרחי'...אדם כל שהוא

שעליהם דיברת, וראית אותם כיתרון, וקשרת את הפסקתם לעיסוק בא"י, קשורים לשיטה שבה למפלגות יש בנק, קופת חולים, קבוצות כדורגל ועוד.

כמובן, לא המפד"ל יצרה את השיטה.

 

על השיטה הזו אמרתי שהיא יוצרת תלות גבוהה של האזרח במפלגה, שטוב שהיא הפסיקה במדינת ישראל, ושאני מניח שהיא בהשפעה חיצונית. ושהיא גרסה מרוככת של שיטות שהקומוניסטים פעלו בהן.

בסדר אבל מאידך ארץ ישראל ראתה נחת נכון?אוהב א"י והעם 1


אני לא מבין למה אתה מתכוון..אדם כל שהוא

ממה ארץ ישראל רוותה נחת?

מ1948 עד 1977 זכינו....אוהב א"י והעם 1

....לניסי ניסים והשלטון היהודי על ארץ ישראל רק התרחב. נכון שלא הכל היה מושלם אבל ארץ ישראל יושבה בגאון והעם היה פחות מפולג ממה שהוא היום.

ב1977 היתה נקודת מפנה לרעה שנמשכת ומחריפה עד היום.

אני לא אפרט הזכרתי כבר את זה בשרשורים קודמים.

אם לחפש נקודת מפנה..אדם כל שהוא

אז ההתרחבות מסתיימת בששת הימים, וההצטמצמות מתחילה במלחמת יום הכיפורים והסכמי הפרדת הכוחות שאחריה.

סיני זה לא ארץ ישראל.אוהב א"י והעם 1אחרונה

כשאני מתכוון 77 אני מתכוון להסכם האוטונומיה שהיה חלק מהסכם השלום עם מצרים.

בנוגע למלחמת יום הכפורים זה היה בסופו של דבר נצחון הרבה יותר גדול וכמובן נס עצום מהנצחון בששת הימים.

המשך..אדם כל שהוא

לגבי דעתו של רבי חיים עוזר, אפשר לראות סדרת אגרות באגרות שלו על הנושא.

לגבי מעמדו, הוא הוגדר כנשיא המועצה. כמדומני שברור שהוא היה הבולט בין גדולי ליטא במועצה, איני יודע להשוות בין מעמדו למעמד גדולי פולין.
היו שלוש סיבות להתנגדויות לאותה הצעה-

1. התנגדות עקרונית להסכמה על חלוקת הארץ, בלי חישובי רווח והפסד. 

2. תנאי התכנית, ובפרט הגבולות המצומצמים מאוד של המדינה היהודית. [מתוך מחשבה שיהיה אפשר להגיע לחלוקה טובה יותר, או שמדינה בתנאים כאלה לא יכולה להחזיק מעמד, וכדו']

3. החשש משלטון חילוני, ובפרט מכך ששומרי המצוות יהיו נתונים בידו.

אתה כנראה התכוונת להתנגדות מהסיבה הראשונה. [ולכן שייך בכלל לקשר בין ההתנגדות לתכנית הזו, ליחס לתכנית שונה לגמרי שהייתה בתשח].

במכתביו של רבי חיים עוזר, רואים שיש לו פקפוקים לגבי התכנית מהסיבה השנייה והשלישית. [התרשמתי, שבעיקר מהשנייה, לא עיינתי לעומק], אבל לגבי הסיבה הראשונה, הוא סובר שאינה רלוונטית במציאות של אז.

רבי אלחנן וסרמן דיבר בכנסיה הגדולה, רק על הסיבה השלישית.

חלק מגדולי התורה במועצה סברו שיש לקבל את החלוקה.

ראה עוד כאן- הפרדס - No. 11 Vol. 6 1937 September - (page 1 of 67)
וראה שם בהמשך את ההחלטה, שקשורה לסיבות 1 ו3, [אבל לא ברורה לי לגמרי משמעותה ביחס לשתי שאלות אלו].ואחרי כל זה, איני יודע בבירור מה העולה מהנ"ל לגבי יחס גדולי ישראל לאותה שאלה.

 

ואיך זה מתחבר לשרשור הזה, אם בכלל?
נטען, שגם את תכנית החלוקה של תשח לא הייתם מקבלים, ובמשתמע, שאינכם מוכנים לשום פשרה, 'ראש בקיר' תוך התעלמות מההשלכות, יהיו הרסניות ככל שיהיו, כמו ויתור על מדינה יהודית.

התשובה שלך היא, במשתמע, שבאמת גם במקרה הקיצוני ההוא עמדת התורה היא לא להתפשר, עד כדי כך, שלא לגיטימי לומר אחרת, ומי שאומר אחרת 'מסתבך', ויש להתעלם מההשלכות.

אז אני אומר, ראוי להכיר בכך שיש כאן שאלה כבדה לדיון.

ואם תאמר, שכל הספק שייך במקומות שלא נכבשו, ואין שום נפק"מ כיום לדיון הזה, כי אין שום היתר לוותר על מה שכבר בידינו, אומר שגם רוב ההתלבטויות בתוך הציבור הדת"ל סביב ענייני א"י, אינם האם לוותר בקום ועשה על חלקים מהארץ, אלא על מה ואיך ראוי להיאבק. ולפחות לעניין זה, חשוב בעיני לסייג את שיטת 'ראש בקיר' ולהכיר בכך ששיקולי תועלת ונזק הם חלק חשוב בדיון התורני.

"ערב תשעה באב חמש שעות לפני הצום אני כותב"הָיוֹ הָיָה

אנחנו לא מנהלים לקדוש ברוך הוא את סדרי העדיפויות.

אנחנו מקיימים מה שהוא ציווה אותנו.

גם אם חצי מהעם לא מוכן לזה - שיקפוץ!!

לא נחזור שוב על חטא העגל. כפי מה שביאר הכוזרי.

 

צום קל גם לך.

"לא תהיה אחרי רבים לרעות"מבקש אמונה

רע אף פעם לא מביא שלמות ולא אחדות...

 

למה שלא תאשים את הצד השני? 

‏‎תודה על התזכורת מדוע אנחנו עדיין צמים בתשעה באבמרדכי
בס"ד

חטא המרגלים, בו מאסו עם ישראל בארץ חמדה, היה בתשעה באב. אומרת הגמרא בתענית: "אמר להם הקב"ה אתם בכיתם בכיה של חנם ואני קובע לכם בכיה לדורות".

מסתבר שיש לנו עוד המון מה לתקן מאותו החטא ומאותה המאיסה בארץ חמדה.
תיקון העם והשבתו אל ד' היא היסוד והתיקון הכללי לכל.אלון מצוי

כמו שצעק לפני יותר ממאה שנה מורנו הראי"ה: "בואו בואו אחים בהמוניכם אל דגלנו - אל דגל ירושלים". 

הימור בחירות: מה תוצאת המנדטים שתהיה להערכתם?זיויק
תבססו בבקשה עם טיעונים ונתונים ותרחישים סבירים
מקווה שמפלגות חדשות ומקוריות יאתגרו את הקונספציהמתוך סקרנות

אם אחרי אירועים כאלו נמשיך "להפטיר כאשתקד" (מ2 הצדדים!) המצב לא טוב.

אתה חושב שיקום משהו שלא קם עד עכשיו?זיויק
יש הרבה מתחממים על הקוויםמתוך סקרנות

הבעיה היא אחוז החסימה הגבוה, שגודע יצירתיות ויוזמה , בטענה ל"שריפת קולות".

מקוןה שיקרה הנס ויפחיתו אותו

אחוז החסימה באמת פסול דמוקרטיתהסטורי
אבל גם כשהיה נמוך הרבה יותר, היה צריך אחריות והיו כאלו שלא עברו.
כמו כל חסם כניסה לשוק.משה

כמו רשיון מונית או מכסת ביצים.

מקווהארץ השוקולד
אחרת, זה סימן רע עלינו לדעתי
עובדתיתשלג דאשתקד

אלו הרגעים שאני מזמזם את שיר הסזון.

ככה זה ברוב המקרים, ולתשומת ליבך, גם מחדלי יוהכ לא הפילו את המערך...

למה? מהפך 1977 לא היה השפעה של מלחמת יו"כ?מתוך סקרנות
היה אבל מלמד שיכול לקחת זמןארץ השוקולד
לא ממששלג דאשתקד

לפי ויקיפדיה "תוצאותיהן (של בחירת תשל"ד, מיד לאחר המלחמה) הושפעו במידה רבה מהמלחמה, אם כי מלוא ההשלכות של המשבר ניכרו רק כעבור ארבע שנים בבחירות לכנסת התשיעית."

זו אמירה עדינה ומתחמקת, כי בחירות 1977 הושפעו בעיקר מפרשיות השחיתות שנחשפו אז והתאבדותו של השר אברהם עופר. (וגם זה לא הספיק, כי זה רק חצה את הקולות של המערך. המהפך האמיתי היה בכלל ב1982 כשהימין קיבל את מירב הקולות)

בקיצור, מה שהשפיע זה לא ממש המלחמה.

מסכים לחלוטיןארץ השוקולד
כל הימור כאן, לא יהיה יותר מהימור...הסטורי
אז תהמר 😆זיויקאחרונה
הדרשה שבאמת היו צריכים לשאת בכל בית כנסת באוסטרליההסטורי

ובשאר הקהילות שעדיין בוחרות בגלות:

 

https://www.makorrishon.co.il/opinions/article/222773

 

@סיעתא דשמייא1 וכל פיצוליו

 

הדרשה מתחברת בטבעיות להפטרה:

(הציטוט מהכוזרי, מאמר שני)

 

(כג) אָמַר הַכּוּזָרִי: אִם כֵּן אַתָּה מְקַצֵּר בְּחוֹבַת תּוֹרָתְךָ, שֶׁאֵין אַתָּה מֵשִׂים מְגַמָּתְךָ הַמָּקוֹם הַזֶּה וּתְשִׂימֶנּוּ בֵּית חַיֶּיךָ וּמוֹתֶךָ, וְאַתָּה אוֹמֵר: "רַחֵם עַל צִיּוֹן כִּי הִיא בֵית חַיֵּינוּ", וְתַאֲמִין כִּי הַשְּׁכִינָה שָׁבָה אֵלָיו, וְאִלּוּ לֹא הָיָה לָהּ מַעֲלָה אֶלָּא הַתְמָדַת הַשְּׁכִינָה בָהּ בְּאֹרֶךְ תְּשַׁע מֵאוֹת שָׁנָה הָיָה מִן הַדִּין שֶׁתִּכָּסַפְנָה הַנְּפָשׁוֹת הַיְקָרוֹת לָהּ וְתִזַּכְנָה בָהּ, כַּאֲשֶׁר יִקְרֶה אוֹתָנוּ בִמְקוֹמוֹת הַנְּבִיאִים וְהַחֲסִידִים, כָּל שֶׁכֵּן הִיא שֶׁהִיא שַׁעַר הַשָּׁמַיִם. וּכְבָר הִסְכִּימוּ כָל הָאֻמּוֹת עַל זֶה. הַנּוֹצְרִים אוֹמְרִים, שֶׁהַנְּפָשׁוֹת נִקְבָּצוֹת אֵלֶיהָ וּמִמֶּנָּה מַעֲלִין אוֹתָן אֶל הַשָּׁמַיִם, וְהַיִּשְׁמְעֵאלִים אוֹמְרִים, כִּי הִיא מְקוֹם עֲלִיַּת הַנְּבִיאִים אֶל הַשָּׁמַיִם, וְשֶׁהִיא מְקוֹם מַעֲמַד הַדִּין, וְהוּא לְכָל מָקוֹם כַּוָּנָה וָחָג. אֲנִי רוֹאֶה, שֶׁהִשְׁתַּחֲוָיָתְךָ וּכְרִיָעְתָך נֶגְדָּה חֹנֶף, אוֹ מִנְהָג מִבִּלְתִּי כַוָּנָה, וּכְבָר הָיוּ אֲבוֹתֵיכֶם הָרִאשׁוֹנִים בּוֹחֲרִים לָדוּר בָּהּ יוֹתֵר מִכָּל מְקוֹמוֹת מוֹלַדְתָּם, וּבוֹחֲרִים הַגֵּרוּת בָּהּ יוֹתֵר מִשֶּׁיִּהְיוּ אֶזְרָחִים בִּמְקוֹמוֹתָם. כָּל זֶה עִם שֶׁלֹּא הָיְתָה בָעֵת הַהִיא נִרְאֵית הַשְּׁכִינָה בָהּ, אֲבָל הָיְתָה מְלֵאָה זִמָּה וַעֲבוֹדַת אֱלִילִים, וְעִם כָּל זֶה לֹא הָיְתָה לָהֶם תַּאֲוָה אֶלָּא לַעֲמֹד בָּהּ, וְשֶׁלֹּא לָצֵאת מִמֶּנָּה ְּבִעּתֹות הָרָעָב אֶלָּא בְמִצְוַת הָאֱלֹהִים, וְהָיוּ מְבַקְשִׁים לִנְשֹׂא עַצְמוֹתָם אֵלֶיהָ.

 

(כד) אָמַר הֶחָבֵר: הוֹבַשְׁתַּנִי מֶלֶךְ כּוּזָר, וְהֶעָוֹן הַזֶּה הוּא אֲשֶׁר מְנָעָנוּ מֵהַשְׁלָמַת מַה שֶּׁיְּעָדָנוּ בוֹ הָאֱלֹהִים בְּבַיִת שֵׁנִי, כְּמָה שֶׁאָמַר: "רָנִּי וְשִׂמְחִי בַּת־צִיּוֹן", כִּי כְבָר הָיָה הָעִנְיָן הָאֱלֹהִי מְזֻמָּן לָחוּל כַּאֲשֶׁר בַּתְּחִלָּה אִלּוּ הָיוּ מַסְכִּימִים כֻּלָּם לָשׁוּב בְּנֶפֶשׁ חֲפֵצָה, אֲבָל שָׁבוּ מִקְצָתָם וְנִשְׁאֲרוּ רֻבָּם וּגְדוֹלֵיהֶם בְּבָבֶל, רוֹצִים בַּגָּלוּת וּבָעֲבוֹדָה – שֶׁלֹּא יִפָּרְדוּ מִמִּשְׁכְּנוֹתֵיהֶם וְעִנְיָנֵיהֶם. וְשֶׁמָּא עַל זֶה אָמַר שְׁלֹמֹה: "אֲנִי יְשֵׁנָה וְלִבִּי עֵר", כִּנָּה הַגָּלוּת בְּשֵׁנָה וְהַלֵּב הָעֵר הַתְמָדַת הַנְּבוּאָה בֵינֵיהֶם. "קוֹל דּוֹדִי דוֹפֵק", קְרִיאַת הָאֱלֹהִים לָשׁוּב. "שֶׁרֹאשִׁי נִמְלָא־טָל" עַל הַשְּׁכִינָה שֶׁיָּצְאָה מִצִּלְלֵי הַמִּקְדָּשׁ, וּמַה שֶּׁאָמַר: "פָּשַׁטְתִּי אֶת כֻּתָּנְתִּי", עַל עַצְלוּתָם לָשׁוּב. "דּוֹדִי שָׁלַח יָדוֹ מִן־הַחוֹר", עַל עֶזְרָא שֶׁהָיָה פוֹצֵר בָּהֶם וּנְחֶמְיָה וְהַנְּבִיאִים, עַד שֶׁהוֹדוּ קְצָתָם לָשׁוּב הוֹדָאָה בִלְתִּי גְמוּרָה, וְנָתַן לָהֶם כְּמַצְפּוּן לִבָּם, וּבָאוּ הָעִנְיָנִים מְקֻצָּרִים מִפְּנֵי קִצּוּרָם, כִּי הָעִנְיָן הָאֱלֹהִי אֵינֶנּוּ חָל עַל הָאִישׁ אֶלָּא כְּפִי הִזְדַּמְּנוּתוֹ לוֹ, אִם מְעַט – מְעָט וְאִם הַרְבֵּה – הַרְבֵּה. וְאִלּוּ הָיִינוּ מִזְדַּמְּנִים לִקְרַאת אֱלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ בְּלֵבָב שָׁלֵם וּבְנֶפֶשׁ חֲפֵצָה, הָיִינוּ פוֹגְעִים מִמֶּנּוּ מַה שֶּׁפָּגְעוּ אֲבוֹתֵינוּ בְּמִצְרָיִם. וְאֵין דִּבּוּרֵנוּ: "הִשְׁתַּחֲווּ לְהַר קָדְשׁוֹ", וְ"הִשְׁתַּחֲווּ לְהֲדוֹם רַגְלָיו", וְ"הַמַּחֲזִיר שְׁכִינָתוֹ לְצִיּוֹן", וְזוּלַת זֶה, אֶלָּא כְצִפְצוּף הַזַּרְזִיר, שֶׁאֵין אֲנַחְנוּ חוֹשְׁבִים עַל מַה שֶּׁנֹאמַר בָּזֶה וְזוּלָתוֹ, כַּאֲשֶׁר אָמַרְתָּ מֶלֶךְ כּוּזָר.

 

 

בעברית פשוטה: היעודים שקראנו עליהם הבוקר, לא התקיימו בגדלותם בגלל אלו שנשארו בגלות כשהיתה אפשרות לעלות לארץ וליישב אות.

כי בארץ יותר בטוח כיום?מתוך סקרנות
אני מאוד בעד ארץ ישראל, רק לא רואה איך הטיעון הבטחוני יכול לשכנע מישהו...
כי בארץ זה המקום שלנו ואנחנו עומדים על נפשינוהסטורי
וחז"ל לימדו אותנו שארץ ישראל נקנית ביסורים. לעומת זאת אין שום עניין ביסורים על אדמה טמאה.
מי יתרום למדינת ישראל אם…סיעתא דשמייא1
… כל היהודים יעלו לארץ ישראל?
אם כל היהודים יעלו לארץ אז הכלכלה תתחזק,קעלעברימבאר
ולא יהיה צורך בתרומות
אם כל היהודים ישמרו שבת, מאיפה יהיה כסף?הסטורי

לא יודע איך אדם שבכל הזדמנות מטיף על 'השגחת השם', טוען שאם כל היהודים יעשו רצון הקב"ה ויעלו לארץ, ד' לא ישגיח עליהם.


לגופם של דברים, לא אתה המצאת את הטענה הבזויה הזו. כבר הרב אונטרמן לפני עשרות שנים נפגש עם קבוצת עשירים יהודים מארה"ב ולתדהמתם במקום לבקש תרומות, הוא דיבר איתם על כך שהם צריכים לעלות לארץ.

אחד מהם שאל את הרב, אם כולנו נעלה לארץ, מי יתרום לכם?

ענה לו הרב: כשלאשה יש ילדים, יש לה חלב...

השגחת השם זה שאנחנו בגלות!!!!…סיעתא דשמייא1
…הזחיחות של אנשים כמוכם ממסכת את המציאות הזאת. רוב תושבי ארץ ישראל עדין לא יהודים ורוב היהודים בארץ ישראל רחוק מלשמור תריג מצוות.
מי שמפר את ציווי ד', שלא ינאם לאחרים על השגחת ד'!הסטוריאחרונה

ומי שמפר את מצוות ישוב ארץ ישראל, שלא יקטרג על האוחזים בה. בוש והכלם

אור של חנוכה שלי...סיעתא דשמייא1
...ראוי שיצויין בכל דרשה השבת את האור הגדול של הארוע המטורף שהיה ביום ראשון . אור ששמו אחמד אל אחמד.


להרבה קשה לעכל את זה אבל לא במקרה השם שלח לשם שינוי איסלמי ערבי לעצור את היורה מלהתקרב למקום הארוע.


חשוב להנהגה  לאמר בכל רם במיוחד ליהודים יקרים כאלה שלא צריך להתלהם ולהכליל ולאבד תקווה.


אותי הוא הציל אישית.

גם בת פרעה הצילה את משה, זה לא גרםקעלעברימבאר

לשאר להיות טובים לישראל. תמיד יש חריגים.

 

גם בגרמניה בשואה היו חסידי אומות העולם.

 

גם אצל הכנענים היה איוב.

דייקת הפעם קאלימבערנקדימון
את המציל שיצא מהכלל באמת צריך להעלות על נסהסטורי
ולהוקיר לו טובה, בדיוק כמו את היחידים בגרמניה הנאצית שהצילו יהודים, בפולין, באוקרינה. כשהכלל כמעט כולו, מההנהגה ועד כמעט אחרון הקבצנים הסגירו יהודים. (אגב, בעזה בשמחת תורה לא היה אפילו אחד...)


אסור שהעובדה שהיה אחד כזה, תסמא את עיננו מלראות שכלל הערבים המוסלמים שונאים אותנו, מתחנכים על שנאתנו ומחכים לג'יהאד הגדול שבו ישמידו אותנו.


לא נשכח לרגע על שם מי הם קוראים כיכרות, את הפוסטרים של מי תולים בבתי הספר, את מי הם מעריכים ובדרכו של מי האיממים מאינדונזיה ועד ארה"ב מדריכים ללכת.


ממליץ מאוד לעקוב אחרי צבי יחזקאלי, שמביא מידי פעם 'פנינים' מדרשה בפני אלפי אנשים במסגד במיאמי/פריז/לונדון. את ההמונים שצועקים "ח'ייבר ח'ייבר יא יהוד" - ומכריזים בלי להתבלבל את מה הם רוצים לשחזר.

יופי אז אתם טוענים…סיעתא דשמייא1

… שזה מקרה. השם לא גרם שדווקא מוסלמי ערבי יעשה את את זה ואל לנו ללמוד מזה כלום.

דרך אגב אם רק 50 אחוז מערביי ארץ ישראל יחליטו לנהוג כמו אותם טרוריסטים לא היה עוזר שום שב"כ או מוסד או משמר הגבול או משטרה. הזחיחות שלכם מדאיגה.

מה הקשר מקרה?הסטורי

מה החשבון של הקב"ה, איני יודע.


אני כן יודע שלאדם יש בחירה והדת המוסלמית בחרה להיות דת של חרב "דין מוחמד בסייף". אני יודע שהם מחנכים שהפרמטר למוסר זה מעשיו של הנביא ומלמדים איך הנביא הורה וישב לראות איך חתנו עלי שוחט בידיו שבע מאות יהודים אחד אחרי השני.

אני יודע ששום דבר מהזוועות של שמחת תורה, של מעלה עקרבים, של תרפ"ט, הם לא המציאו בדור הזה - הכל מוחמד ואנשיו כבר עשו.


העובדה שיש אחד שהתעורר אצלו רצון לצדק ויושר - בהחלט מעלה אותו על נס ויהיה לו גם חלק לעולם הבא, יחד עם כל מצילי היהודים בכל הדורות. אבל אסור להתבלבל מהיחיד ולחשוב שזה הכלל כשהכלל מחנך להפך.

לכלל של אנשים אין בחירה, יש בחירהקעלעברימבאר

לפרט אם לזרום עם מה שהכלל עושה, וגם בחירה של כל הפרטים האם למשוך את הכלל לכיוון אחר מהמגמה הטבעית שלו. אבל זה שהאסלאם הוא דת של חרב ושל מידת הדין וזה שהערבים המציאו אותה, ושעמים מסוימים אימצו אותה. זה ברוב המקים קשור לנטיה טבעית סוציולוגית שה' הטביע בעמים בעזרת גורמים טבעיים, וכמובן לפרטים יש יכולת להשפיע על גורל הכלל, במיוחד על אורך התהליך ועל כמה תופעות כואבות יתלוו אליו.

 

בעם ישראל לפרט בבחירתו החפשית, יש יכולת יותר להשפיע על גורל הכלל , מאשר אצל האומות. אבל גם באומות יש

נכון, אבל כל עוד שהפרט הוא חלק מהאידיאולוגיה הזאתהסטורי
כל עוד שהוא משתתף בנאומי ההסתה במסגדים, כל עוד שהוא שולח את בניו לבית ספר על שם רוצחים שפלים, כל עוד שהוא מאמין שהנביא לא יכל לטעות ומה שהוא עשה - מוסרי, הוא חלק מזה עד שיוכיח אחרת.
מסכים, לא באתי לחלוק. רקקעלעברימבאר
ציינתי שלכלל אין כל כך בחירה, ושזה שהאסלאם רצחני זה קשור לטבע האומה, כמו הלכה שעשיו שונא ליעקב
אתה נביא? כי יש לי עוד כמה שאלותנקדימון
זה לא מקרה, אבל לנסותקעלעברימבאר
ללמוד דברים לא קשורים ממקרים ולהסיק מסקנות להתנהגות בפועל מהם, זה כמעט "לא תנחשו".


אולי ה' סיבב ככה בתור קריאה לערבים ולמוסלמים לדעת שאפשר גם אחרת. מקרה שנועד לעורר אותם לתשובה

יפה, אז אולי…סיעתא דשמייא1

… כדאי לעודד את זה מהצד שלנו?

לא. אני מבין, ברגע שהקיצוניות תדעך יהיה לנו בעיה נצטרך להתפשר. הרי החמס הוא נכס.

מה הקשר?!קעלעברימבאר
בהשוואה לרוצח אבו מאזן, חמאס הוא אכן נכס.איתן גיל
בערב שמחת תורה היה לחמאס מודיעין טוב יותר, ועם המודיעין הטוב יותר הם גילו שצהל במקרה הטוב ישן בעמידה, או שהיתה בגידה במקרה הפחות טוב... וחלויווה בדרך לאילת. וכו'. וכל השאר כתוב עלי ספר.
מי אמר את זה? מתי? מה היה ההקשר?נקדימון
ומה הוא אמר לפני זה? ומה הוא אמר אחרי זה?


אל תשתמש בשקר שאתה לא יכול לגבות.

רק 1 מתוך מיליארד? זה ייאוש, לא תקווה.נקדימון
ומכיוון שאנחנו יודעים מהי משנת האיסלאם, הקוראן ומוחמד - אז יוצא הדופן הזה הוא זה שצריך להסביר איך זה הגיוני שהוא עבר על מצוות דתו ותרבותו.
זה תלוי פרשנות, בדובאיקעלעברימבאר

יש זרם גדול של פרשנים מוסלמים שתומכים במדינת ישראל בשם האסלאם, כי כתוב בקוראן שארץ ישראל היא הארץ אשר *כתב* הבורא לבני ישראל. ובדרך כלל לפי האסלאם כשכתוב "כתב" הכוונה נשבע לנצח.

 

הרב שרקי נפגש עם אנשים כאלה בדובאי, והוא מקווה שהזרם שתומך בישראל יגדל באסלאם , במגמה עתידית שיצמח זרם באסלאם שייטען שעם ישראל הוא עם האלוקים הנבחר והתורה תקיפה ליהודים, שזה תחילת תיקון האסלאם שבן השפחה יודה שיצחק הוא בן הגבירה והמוביל, כמו שאומרים חזל "ויקברו אותו יצחק וישמעאל בניו" שנתן ישמעאל קדימות ליצחק, ומכאן שישמעאל עשה תשובה בסוף. או כמו שאומר הכוזרי שעיקר בעית האסלאם היא שהם לא מתפללים לכיוון ירושלים.


 

יחד עם זאת אסור להיות שאננים, ולדעת שאנו במלחמת דת מול רוב האסלאם שרוצים להשמיד את ישראל, ולהלחם נגדם מלחמת חרמה

זה יגיע בסוף, אבל אז הם יפסיקו להיות מוסלמיםהסטורי
אור החיים הקדוש, בראשית כ"ה ו':


ולבני הפילגשים וגו'. ולישמעאל לא אמר הכתוב שנתן לו מתנות ושלחו כי לפי מה שכתבנו (לעיל ט"ז ה') כי ישמעאל משפט קנייה יש בו ליצחק משולח ועומד הוא. ויש יום לאל איום משפט יעשה ויכיר נקנה לקוניו.


בסוף בני השפחה יכירו שהזכות שלהם היא לשרת אותנו, כמו שישמעאל עצמו בפטירת אברהם עשה תשבה. בנתיים אולי אותו אחד שעצר את המחבל, הוא מהיחידים שמקדימים את זמנם.

אין לנו שום צורך שישרתו אותנו, יש כן ענייןקעלעברימבאר

שהמעצמות יתמכו כלכלית בעם ישראל, מכיוון שעם ישראל הוא קטן ואף פעם לא יהיה בעל עצמה כלכלית של המעצמות, וטובה הכלכלית של עם ישראל היא טובת העולם כולו.  וזה כמו שהאומן מסייע חמרית לתינוק כי התינוק חלש מדי חמרית. "והיו מלכים אמניך ושרותיהם מניקותיך, אפים ישתחוו לך ועפר רגליך ילחכו".

 

לא יודע כמה הערבים יכולים לתמוך כלכלית בישראל,מאחר ואין להם כסף חוץ ממדינות הנפט.


 

כשהתכוונתי שיכרו שהם בן השפחה, הכוונה שיבינו מי מוביל את העולם מבחינה רוחנית - עם ישראל. ושהם מקסימום תפקידם זה להפיץ את המונותאיזם של ישראל בעולם, בחינת "דולה ומשקה מתורת רבו לאחרים".


 

(ואגב מבחינה משפטית לא נראה שישמעאל הוא העבד של יצחק מאחר שהוא בן האדון אברהם ולא עבד לאברהם. כשם שבני בלהה וזלפה לא עבדים של בני הגבירות)

עיין אור החיים הקדוש בראשית ט"ז ה'הסטורי
שמוכיח באריכות מדיוק הפסוקים, שישמעאל נשאר עבד ולא מיוחס כבן אברהם אלא כ"בן האמה", בעוד השבטים הם "בני יעקב".


השאלה אינה מה הצורך האישי שלך. חלק מתיקון העולם, זה שכל אחד יכיר את מקומו. חלק מהתשובה של בני ישמעאל, זה שיכירו שהם קנויים לבני יצחק.

עיין בראשית כ"ה, ט'איתן גיל

ויקברו אותו יצחק וישמעאל בניו, וכו'.

ובכן, ישמעאל מוגדר בן אברהם. וצע"ג.

אור החיים מתמודד עם זההסטורי
לא כתבתי שום דבר מעצמי
כדאי לשמוע הרצאה של הרב שרקי בנושא…סיעתא דשמייא1אחרונה
הם מיעוט נדיר וחסר השפעהנקדימון

ממש כמו הפליט הסורי מאוסטרליה.

חסר משמעות באופן מוחלט.

 

מה שהופך את התגובה מרובת המילים שלך למיותרת. כשהמוסלמים האלה יהיו בכמות והשפעה כמו אוונגליסטים, תחזור לדבר איתנו.

כרגע הם מיעוט,גם הפרוטסטנטים בתחילתקעלעברימבאר

דרכם היו מיעוט. וראוי לטפח כאלה. כל תנועה מתחילה מקומץ.

 

שלא תהיה טעות. למרות שהרב שרקי נפגש עם האלה מדובאי, הוא בעד לכסח את כל אויבי ישראל המוסלמים ומבין שהמלחמה היא דתית. זה לא סותר בד בבד לעשות את זה, שזה לא ניסיון פשרה שמאלני-ליברלי נוסח "שיח בן דתי" של רבנים ליברלים או רפורמים (לעיתים גם רבנים גדולים משתתפים בזה בצדק מפני דרכי שלום, בדיעבד), אלא העלאת המימד הלאומי-אוניברסלי של עם ישראל כעם הנבחר עם האלוקים, שעניינו בין השאר להיות אור לגוים. גם הרב טאו תומך ברב שרקי בתנועתו של בני נוח


 

 

 

מה שהופך את הטקסט שלך למיותרנקדימון
בהקשר שבו אנחנו מדברים *כאן* עם המטומטם האוסטרלי. שחרר מהדחף שלך לשרבב מילים לכל מקום.
ברור שצריך להכלילזיויק
ולכל כלל יש יוצא מהכלל
הירא ורך הלבב ישוב לביתו ולא ימס את לבב אחיו כלבבוהסטורי
אכן טיל עשה את זה.


בחסדי שמים ובהשתדלות של הרבה אנשים בהנהגת ראש הממשלה - רוב הטילים הושמדו על הקרקע וגם אלו שכן נורו- רובם יורטו באוויר.


אגב גם במבצע מדהים של צה"ל בהוראת ראש הממשלה - לפני שנה תוך 72 שעות, הושמד כל הנשק הכבד של סוריה, זה שעשרות שנים הפחידו אותנו איתו. זאת אחרי שבמהלך השנה שלפני צה"ל בהכוונת הממשלה חיסל את ארסנל הטילים שחיזבאללה בנה עשרות שנים.

למה הכותרת השלילית?פ.א.
הכתבה מחזקת את ההשקעות האדירות בטכנולוגיה, במחקר ובפיתוח מתוחכם, מצדיקה לחלוטין את המחיר העצום של כל טיל יירוט - כי בהשוואה לנזק, עלות היירוט היא זניחה ושולית.  
כי הפותח באופן קבוע וסדור מתאמץ לייאש אותנוהסטורי
אתה צודק שבניגון אחר זה נשמע אחרת. אם הוא יבהיר שכוונתו לא היתה לייאש - אשמח להתנצל.
אתה מפרסם את ynet כאן?!נקדימון
לא הבנתי
מעניין אם הוא והטוען לאוסטרליות אותו אדםארץ השוקולדאחרונה

סתם תוהה,

תוהה גם האם יש שמשלמים להם מצד אויבינו.

מטרת הפוסטרועישםטוב
עבר עריכה על ידי רועישםטוב בתאריך א' בטבת תשפ"ו 7:31

מטרת הפוסט להראות את הרוע של ביבי שבמקום לחסל את איראן כשהיה את ההזדמנות

של פעם ב-50 שנה במבצע, והיה יכול להמשיך פשוט עוד כמה שבועות והאיום היה מוסר,

עצר באמצע ולפי דיווחים איראן כבר מילאה את המלאי שלה כפי שהיה לפני.

ועכשיו יש לה את כל הלקחים ותובנות איך להשתמש בטילים יותר טוב.

ואם זה מה שטיל אחד עושה (הרס מלא או חלקי של 120 בניינים!!! + ראינו מה טיל אחד עושה בסורוקה, תל אביב, וייצמן, חיפה ועוד), אז דמיינו

מה יקרה פעם הבאה אם יפלו מאות או אלפי טילים.

 

 

ציטוט מ: 3,000 טילים בחודש: ישראל עשויה לקבל החלטה דרמטית באיראן 

 

כל חודש עוד 3,000 טילים! עוד שנה מעכשיו - 36,000 טילים!!!

הכל בגלל ביבי הרשע!!!

כשיפלו פה חלילה אלפי טילים לא יעזרו כל ה"יהיה בסדר" הטיפוסי, ויהיה פה אסון אמיתי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בעז"ה ובהשתדלות רבים וטובים, בהנהגת ראש הממשלההסטורי
לא נפלו 'מאות ואלפי טילים'.


לא נפלו 'מאות ואלפי טילים', לא בגלל טוב ליבם של האירנים, הם דווקא ניסו. לא נפלו 'מאות ואלפי טילים' כי צה"ל בהוראת ראש הממשלה השמיד את רובם על הקרקע ואת רוב האחרים, אלו שכן נורו, צה"ל השמיד באויר בזכות פיתוחים שפיתח בעז"ה לאורך השנים, בעיקר בשנות השלטון של נתניהו ובהכוונתו. גם מדינות זרות, עזר לנו ליירט את 'מאות ואלפי הטילים' בזכות קשרי החוץ שראש הממשלה עמל לפתח.


ההתעקשות שלך שכל ההצלחות לא קשורות לראש הממשלה בכלל וכל מה שעדיין לא הסתיים משלל שיקולים מדיניים, ציבוריים, צרכי מילוי המחסנים, צרכי מנוחת החיילים והציבור ועוד ועוד - זה 'הרוע של ביבי', פשוט מביכה.

המשך לפוסט "מטרת הפוסט"רועישםטוב

לפי מקור אחר זה 3000 בשנה ולא בחודש, נקוה שזה המקור הנכון עם ארה"ב - או בלעדיה: האופציות שיציג נתניהו, והמעקף האיראני בגלל הרכיב החסר

חוסר הבנה מציאותיארץ השוקולד

האיראנים בונים ארסנל טילים כי הם שונאים אותנו ולא בגלל ראש ממשלה זה או אחר,

ההתנהלות של ראשי ממשלה ושל כוחותינו תלוי בנו בעיקר, אבל היא משפיעה על אופן ההתמודדות ולא על הסיבה לטילים.

- כדי להתקבלקעלעברימבאר

להפועל צריך להרוג 100 אוהדי ביתר פעילי כך, ואוהד מכבי אחד.

-למה אוהד מכבי?

-התקבלת


בג"ץ נגד המשטרה: מותר ללבוש חולצות מחאה


האמת שגם פעילי כך נגד המשטרה בנושא הזהברגוע
אתה חושב שיש בעיה ללבוש את החולצה?צע
לא מבין בכדורגל, מצידי שסכנין ינצחו במונדיאל, לאקעלעברימבאר
אכפת לי
אבל אסור "בגצ חלאות". רקאומרנקדימון
בגצ צודק כאןארץ השוקולדאחרונה

די הזוי שהמשטרה חושבת שהיא יכולה לאסור על אנשים ללבוש חולצות שמגנות אותם.

האם הם עקביים?

לא יודע, אבל זה לא סיבה למנוע מאזרחים להסתובב עם מה שבא להם על החולצות.

אני מעניק לכם תקציב בלתי מוגבל לקמפיין פוליטיזיויק
אבל בתנאי אחד: אתם מקימים מפלגה ומריצים את עצמכם עם נבחרת. מה המצע של המפלגה שלכם? בונוס: מי האנשים שאתכם ברשימה?
כסף אף פעם לא מהווה בעיה מעכבת בפוליטיקהפ.א.
הבעיה היתה ונשארה איוש המועמדים - ליצור נבחרת שתהיה מקובלת ואטרקטיבית על פלח משמעותי מציבור הבוחרים, שתוכל לזכות במספיק מנדטים כדי להגיע לייצוג הולם בכנסת.  
מה פתאוםזיויק
לוגית, אם לכל אחד היה תקציב, הרבה יותר היו רצים והיה לך היצע גדול יותר. בלי לקבוע אם זה מצב טוב יותר או להפך.
אז לא מבין את הלוגיקה שלך בהקשר הפוליטיפ.א.אחרונה
עבר עריכה על ידי פ.א. בתאריך כ"ו בכסלו תשפ"ו 7:27

באקדמיה, בתעשיית ההייטק, בתחומי מו"פ (מחקר ופיתוח) - כאן אכן תקציבים גדולים וכסף רב מהווים פוטנציאל ליותר חוקרים מבריקים, ליותר סטארטאפים ופיתוח המצאות בתחומים שונים שיתורגמו בהמשך לחברות מצליחות - את הפירות נראה בעוד שנים.  

 

 בפוליטיקה, אני צריך את ההצלחה עכשיו. לא בעוד 5-10-15 שנים.  איך הכסף הגדול יביא לי לבחירות הקרובות את המועמדים המתאימים להובלת המגזר הדתי לאומי על זרמיו וגווניו, מועמדים שיהיו מוכרים ועם ניסיון ועשייה ציבורית מוכחת כדי שהציבור הדתי לאומי יזכה לנבחרת מנצחת בבחירות שיתבטא בכוח פוליטי בכנסת?

מי הם המועמדים הכריזמטיים שלנו, הכוכבים הפוליטיים המקבילים לבנימין נתניהו, אריה דרעי, בני גנץ, יאיר לפיד, יאיר גולן, בציבורים האחרים? מי מהם הגיע לאן שהגיע בגלל כסף גדול ולא בזכות כישוריו האישיים שהביאו אותו לעמדת הנהגה?

אני לצערי לא מכיר. 

חבל שלא דנים בפורום הזה…סיעתא דשמייא1
…על תאונות הדרכים הקטלניות. 
וואי אתה באמת לוקה בהבנת ההשגחה,קעלעברימבאר

במחילה. אני מבין שאתה נסער אחרי הפיגוע ומאחל שלווה ❤️, אבל באמת אין קשר בין מה שכתבת למציאות

אני מקציב לכם עד 5 מילים לענות על השאלה:זיויק
מה ה-בעיה המרכזית של עם ישראל שצריך לפתור?
יש בהם נקודת אמתקעלעברימבאר
ה' לא מתגלה באופן מלא כדי לתת אוטונמיה לאדם

אולי יעניין אותך