מותר לפי ההלכה נזם?בשמחה תמיד:)


אין שום בעייה הלכתיתמנסה להיות אני


יש בעיההכל טוב:-)


ברור שלאעובדת ה בשמחה????

רבקה אמנו היתה עם נזם..

 

הכוונה שלי שברור שאין איסורעובדת ה בשמחה????


יש איסורהכל טוב:-)


היא לאהכל טוב:-)

בתקופה שלהם לא היה נזם 

ובכלל אסור

מה זאת אומרת בתקופה שלהם לא היההרמוניה
אז מה זה הנזם של התורה?
סליחה?שחר אורן

"וָאָשִׂ֤ם הַנֶּ֙זֶם֙ עַל־אַפָּ֔הּ". (בראשית כ"ד מ"ז).

 

מה המקור לדבריך שאסור?

המקור שלי הוא רב שאבא שלי בדק איתו את ההלכההכל טוב:-)

רמקול

ואת יודעת מה המקור שלו?שחר אורן


אין איסור..מעונן


לא מתיימרת לענות הלכתיתהרמוניה
רק אומרת את התשובה שאני קיבלתי מהרב שמואל אליהו לפני שנתיים שנזם זה מתחלק,
אם הוא קטן זה תלוי במנהג המקום, יש כאלה שזה נחשב חוצפה ויש כאלה שלא.
אם הוא גדול זה בוודאי נחשב חוצפה ובכל מקרה (בימינו) אסור.
בסוף החלטתי לא לעשות גם מהסיבה שאני מכירה את המצבי רוח שלי ולא רציתי לקטלג את עצמי במשהו כזה, שגם אם אוריד אותו ישאר לי סימן מכוער באף, וגם מבחינה בריאותית זה בכלל לא טוב וזה די פוגע שם.
קיצור, נראלי יש סדרי עדיפויות
"הלכתית" "יבש" אין בעיה, אבל זה מאפיין. מאפיין מאוד.הָיוֹ הָיָה


ומאפיין זה לא רק "מה יגידו", זה משהו פנימי ויסודי.הָיוֹ הָיָה

זאת אומרת, יש כאן משהו מעבר להלכה היבשה. יש בזה מימד ששייך לומר עליו "אסור"

כלומר, בת חילוניה שמתחזקת ותשאל אם מותר - כמובן שנאמר לה שמותר, אין איסור הלכתי, עובדה.

אבל בת דתית, שלא לומר דוסית, שרוצה לשים, אז השאלה היא הרבה יותר מ"נזם אסור או מותר", יש כאן הרבה סימליות, הרבה אמירה, הרבה זיהוי ושיוך. שיש לכל זה משמעות לא פחותה מה"אסור" היבש.

לא ממש הסברתהרמוניה

מה ההבדל בין "זיהוי ושיוך" ל "מה יגידו"?

אענה בשאלה:הָיוֹ הָיָה

כשכתוב שעמ"י במצרים היו "מצויינים שם, שלא שינו לבושם"

את מפרשת את זה כ"מה יגידו"?

לאהרמוניה
אז למה בדיוק צריך להשתייך? כאילו מה האמירה הבעייתית שאתה מדבר עליה? ההחצנה...?
....הָיוֹ הָיָה

את לא מכירה בכך שזה זיהוי?

אנ'לא מבין מה כ"כ מורכב במה שאמרתי.

אני לא מבינההרמוניה
איך אתה מחבר את מה שכתבת לנזם

כאילו לא לשים נזם זה חלק מהזיהוי שלנו? בתור מה, בתור צנועים?
..הָיוֹ הָיָה

האמת שאני לא כל כך מוצא מילים להסביר.

 

תנסי פשוט לדמיין רבנית שאת מכירה הולכת עם נזם, ואולי תביני את כוונתי..

הבנתיהרמוניה
הָיוֹ הָיָה

מעולה.

 

לאזיינוקית בנשמה

אני הלכתי לרב ובדקנו את ההלכה ואסור..

אבל גם מבחינה בריאותית זה ממש לא בריא..אבל ממליצה לך להתיעץ אם אבא שלך ולבדוק את ההלכה..צוחק

מקווה שעזרתי.

נ"ב

יש מנהגים שמותר בהם..

עקרונית אין איסור אבל זה תלוי סביבתיחסרת טאקט

יש מקומות שבהם  לא מקובל לעשות נזם ...

 

השאלה היא האם את רוצה שיקטלגו אותך כי יש קהילות שבהן זה לא מקובל וזה יכול לפגוע במציאת זיווג...

תשובההכל טוב:-)

 

 

אסור

סליחה לא הבאתם כאן שום טעם לאיסור ברור שמותרפראסטיק1

ומה שהרב שמואל אמר שזה חוצפה איפה הבעייה ההלכתית בחוצפה? מה הבעייה להיות חצוף

הבעיה ההלכתית אולי זהפראסטיק1

משום שזה מושך תשומת לב

אני בכל אופן חושב שאין בזה בעיהה הלכתית

אדם שרוצה להוסיף לעצמו כל מיני הנהגות מוזרות שיהנה

אבל להגיד שבגלל שזה לא מקובל אזלא לעשות לפי דעתי זה שטיות אם אין בזה בעייה הלכתית

מה הבעיה להיות חצוף? מה יש לך מי שואל כזה דברר? (בשוק)הרמוניה

דבר שני זה אם הרב אמר אז תבין שיש פה משהו. וזה מושג של "חוצפא" בדקתי עכשיו (אתר ישיבה אם זה מעניין)

העניין הוא שזה ההיפך מ"והצנע לכת" וזה בעצם החצנה

אבלל אני לא יודעת הרבה על המושגים ההלכתיים אז אל תתחיל להתווכח איתי עכשיו פשוט תבדוק בעצמך

סבבי?

ומה הבעיה בהחצנהפראסטיק1


תבדוקהרמוניה
זה נשמע לי כמו ההיפך מצניעות אבל כבר אמרתי לך שאני לא הבנאדם להתדיין איתך

הלוואי שאני אבין קודם בעצמי למה לבנים אסור נזם אחרי זה אני אעבור למה לבנות לא כדאי
זה דברים שאני יודעת שבשבילהם יש דעת תורה. וזהו, יום אחד אני גם אדע אולי, אם אני אלמד.

אם כבר מדברים מישהו יכול להסביר לי למה לבנים אסור תכשיטים? בפרטי בבקשה
כן גם לי זה נשמע ההפך מצניעות..מעונן

כבר כותבת לך בפרטי לגבי השאלה שלך

כבודו אולי לא שמע על זה, אבל "חוצפה" הוא שיקול הלכתי לחלוטיןהָיוֹ הָיָה

מלבד שהוא מוסרי, בסיסי ואוניברסלי.

אני מצטרף לשוק של "בהרמוניה" מהשאלה הזו של "מה הבעיה בחוצפה"...

איפה זה כתוב בדיוק?פראסטיק1

יש כאן כל מיני חידושים מעניינים

אההממ, דוגמה אחת:הָיוֹ הָיָה

אמר רב חציף עלי מאן דמקדש בביאה. ורב מנגיד אמאן דמקדש בביאה. 

לא חסר.

מה הקשרפראסטיק1

הוא אומר לו שהוא חצוף בגלל שהוא ואמר משהו נגד ההלכה

כבודו כנראה לא מכיר את הסוגיה.הָיוֹ הָיָה

הוא לא אמר כלום לאף אחד, הוא פשוט הלקה את מי שעשה את זה, למרות שזה תיאורטית מותר מצד ההלכה היבישה, רק בגלל שזה חוצפה.

אני באמת לא מכיר בכלל את הסוגייהפראסטיק1

אשמח שתסביר לי מה הלך שם בדיוק

 

בקצרה:הָיוֹ הָיָה

לפי ההלכה יש שלש דרכים לקדש אשה, בכסף, בשטר ובביאה.

אין שום מניעה, מצד הלכות קידושין, לקדש בביאה. זו ההלכה.

דא עקא, בגלל שזה מגעיל וחצוף, רב אסר את זה, והלקה את מי שעשה את זה.

וזו דוגמה אחת מיני רבות להלכה שנקבעת לפי חוצפה. 

טובזה דר שהגמרא כותבת עליו שזה מגעילפראסטיק1

וחצוף מצד שלך לה'

אבל כאן הרבנים שאסרו נזם אמרו שישנה בעיה בגלל שהיום רוב הנשים שעושות את זה הן לא הכי דוסיות

לכן האם אמרו שזה כאילו מכניס אותך לתבנית לא דוסית וזאת לא סיבה הלכתית לאסור את זה

לא הבנתי את החילוק.הָיוֹ הָיָה

הרב שמואל טען שזה חוצפה. אני לא הולך להתווכח (כאן ספציפית) על זה.

שאלת ממתי חוצפה זה שיקול.

הבאתי מקור.

מה עכשיו? 

לא מבין את כל הפלפולים האלו....

אני ראיתי את התשובה של הרב שמואל באתר ישיבהפראסטיק1

ושם הוא כתב:

"זוהי שאלה מורכבת. מהדין נראה לי שמותר, אבל יש מקומות שזה ממש לא חיובי וזה תלוי במקום. יש מקומות שזה נראה כמו קלות דעת ועזות פנים, ושם באמת זה לא טוב כי זה יציאה מהמנהג ומדת ישראל. המחנכים שאוסרים את זה באולפנות ובבתי ספר, לפי דעתי עושים בחכמה, אבל לא מצד איסור הלכתי אלא איסור חינוכי".

 

אז אני בסך הכל לא הבנתי את החוצפה פה כביכול

אתה משנה דעותיך מתגובה לתגובה.הָיוֹ הָיָה

בהתחלה לא התווכחת על החוצפה, אלא טענת בתוקף שהיא לא שיקול הלכתי.

הוכחתי לך שאתה טועה. אז עברת לומר שבעצ זה בכלל לא חוצפה..

 

סלח לי מותק, אתה מחפש את האמת ואת רצון ה' או שאתה מחפש להתנגח ולהלהיט את הרוחות ולקרר ביראת שמים???

@נשמה כלליתהרמוניה
מה אתה רוצה ממנו? חח הוא בסך הכל שואל מה החוצפה למה אתה לוקח כל שאלה שלו כאילו הוא אומר להכעיס?
נו באמת.הָיוֹ הָיָה

את לא רואה שטענותיו משתנות מתגובה לתגובה?

אני חושב, ובטוח, שלא כך כותב ודן מי שאכן רוצה לנהל שיח שוה ולחפש אמת.

ויש לי לזה ראיה מצויינת.

לראיה הזו קוראים - את!

תראי מה ההבדל בין איך שאת התדיינת לאיך שהוא מתדיין.

לא חושבת שאתה מנסה להבין אותוהרמוניה
הוא אולי כותב את זה מבולבל אבל זאת הייתה השאלה שלו מההתחלה
איזה חוצפה היא בעייתית ולמה
תעברי לפי הסדר.הָיוֹ הָיָה

הוא התחיל מזה שאין בעיה בחוצפה,

אמרתי שיש.

ביקש מקור.

הבאתי.

כתב בביטחון "מה הקשר"

אחרי רגע הודה שהוא בכלל לא מכיר את המקור הזה.

ראה שהכיוון הזה לא הולך,

עבר לטעון שזה בכלל לא חוצפה בעצם.

(וכתב למטה שלא משנה זה שהרב שמואל פסק ככה, כי "הוא אמר את זה רק רעיונית")

 

נו באמת, יש לך צד שזה כנה?

לי ברור שזו קנטרנות לשמה.

לי זה לא היה נראה ככההרמוניה
כמו שאמרתי לך נראה לי שהוא רק מבולבל וכתבת לו בתקיפות, כשיכול להיות שהוא יוצא מנקודת הנחה פשוט אחרת משלך
אחי אתה לא יודע להתווכח מכובדפראסטיק1

אתה מתנהג בצורה מאוד לא בוגרת 

ועכשיו אסביר את עצמי:

מה שהתכוונתי שחוצפה זה לא מוסג הלכתי התכוונתי לחוצפה שהרב שמואל דיבר עליה והאו בעצמו כתב את זה

זה תלוי עם מי.....הָיוֹ הָיָה

עם הרמוניה, התווכחתי בשרשור הזה בדיוק בצורה מכובדת,

וגם עם רבים אחרים. אבל כשאני מזהה אדם שלא בא כדי לדון אלא כדי להתנגח - אני פועל לפי הדרך שלו.

 

לעצם הדיון - הבהרתי מספיק את דעתי, וגם אתה חרטת לראווה את דעתך. מבחינתי אין טעם להמשיך. 

לפי מה שהבאתהרמוניה
הרב שמואל אליהו כתב שזה יציאה מהמנהג ומידת ישראל, ושזה בפן החינוכי, נכון
ונשמה כללית טוען שזה לא הלכתית יבש, אבל שגם מנהג ומידת ישראל זה סוג של הלכתי, כי בנזם יש ביטוי כזה שלא כ"כ מתאים, ובאמת לפי הדוגמא של רבנית עם נזם הבנתי שזה לא משהו שמוסיף קדושה או יראת שמיים
אולי זה לא מוסיף יראת שמים אבל זה גם לא חייב לגרועפראסטיק1

יכול להיות גם אשה בלי נזם ובלי יראת שמיים אין שום קשר

אשה בלי נזם ובלי ירא''ש ברור שיכול להיותהרמוניה
אבל אשה עם נזם ועם יראת שמיים זה כן נדיר
נזם זה מפריע ליראת שמיים
כי זה החצנה שלא לצורך...
זה לא חייב להפריע זה הכל סטיגמותפראסטיק1


אבל אומרים לך שזה לאהרמוניה
עכשיו אתה חוזר על מה שאני שאלתי
לא הבנתי..פראסטיק1


סליחה שאני ככה מתערבת אבלמעונן

מהה!?!?

אולי באיזור שלך לא יצא לך לראות גם יראות שמיים וגם נזם,,

אני מכירה המוןן בחורות ואימהות צדיקות שהן יראות שמיים בקטע אחר גם עם הנזם..

 

אוף אני לא יכולה לענות עכשיו אני צריכה לעשות דברים אבלהרמוניה
מה לא ברור בפסקי הלכה?
תקראו תשובות של רבנים וזהו זה בואו נחתום פה את הדיון כי זה לא נושא של אחד לפי לדעתו האישית
מאיפה החלק הראשון שכתבת?שחר אורן

חיפשתי ברב גוגל והוא לא מצא לי תוצאות.

ככה מובא בשפת"ח, נוסח הגמ' שלפנינו שונה.הָיוֹ הָיָה

איני זוכר מה הלשון המדוייקת כדי לעשות חיפוש.

את הגמ' בנוסח וילנא מצאתישחר אורן

יבמות נ"ב ע"א.

אהה.הָיוֹ הָיָה

כמדומה יש גם בקידושין.

מעניין אם לנוסח של השפת"ח יש מקור.

לא מצאתי בקידושיןשחר אורן

לגבי הנוסח של השפת"ח, אינני יודע, בדקתי באתר של כתבי היד של הגמ' והביטוי לא מופיע שם (לא שזה בהכרח אומר משהו אבל אני חושב שזה מספיק כדי להעמיד את הגרסא הזו בצ"ע).

פ"ק כמדו', אבל אולי טועה.הָיוֹ הָיָה

יתכן. אולי יש מקור לא מן הש"ס?

חיפשתי את הביטוי בגוגל והמקור היחיד שנמצאשחר אורן

היה יבמות.

 

לגבי מקור שלא מהש"ס, חיפשתי את הביטוי ולא נמצא שום מקור (א"כ מקורות חז"ל החוץ בבליים לא נמצאים באינטרנט בצורה טובה) ובמאמר בפורטל הדה"י שעסק בנושא לא הוזכר משהו כזה ( פורטל הדף היומי: חציף עלי (ברכות לד ע"ב)  ).

טוב.הָיוֹ הָיָהאחרונה

אראה אם יש לי איך לברר.

חדמשמעית מותר.רודף אהבה בימים

גם לרבקה היה והיום זה כבר ככ מקובל. כל מי שדיבר על מושך צומת לב.. זה בדיוק כמו כל דבר אחר..הנקודה באוזן לא אומרת שום דבר על בן אדם.. ובגלל שיש סטיגמות היא לא תעשה? לדעתי להפך. אני מכירה בנות דוסות ממש ממש עם נזם

ומה חוצפה בנזם? לדעתי חוצפה להגיד את זה..

רוב דברייך אינם ממין העניין.הָיוֹ הָיָה
עבר עריכה על ידי נשמה כללית בתאריך י"ד באב תש"פ 10:05

זה דבר שתלוי תרבות, ולכן רבקה קשורה לפה כמו שאני אסטרונאוט.

ולהגיד שהרב שמואל הוא חוצפן... אההמ... אולי הנה לנו אינדיקציה על מה מייצגות בנות עם נזם. (לא, לא מתכוון להכליל, אבל מתכוון לעורר תשומת לב..)

ומי שלא מבין מה פירוש "זיהוי" וקורא לזה "סטיגמות", אז נו באמת...

מציע לך לעבור על המו"מ ביני לבין @הרמוניה מכאן "הלכתית" "יבש" אין בעיה, אבל זה מאפיין. מאפיין מאוד. - נוער וגיל ההתבגרות ואילך.

אז למה אמרתי "רוב דברייך"? כי תכל'ס עצם האמירה שהלכתית יבש אין בעיה קונקרטית בנזם - זה נכון.

 

עריכה: "הרבה בנות דוסות".. מה הקריטריון לזה? אולי נשאל ככה - כמה רבניות עם נזם פגשת?

את צודקת..רודף אהבה בימים

ברור שלא התכוונתי לומר שהוא חוצפן או לזלזל. אבל אני פשוט חושבת שזה מותר וזהו. ולא אוהבת את זה שאומרים שזה מאפיין ומשייך.. אני לא יודעת איך זה בסביבה שלכן.. אבל אצלנו זה מקובל, ולהשווות את ה"זיהוי" או איך שקראת לזה ל"אסור" נראלי לא שייך.

(את כתבת- "הרבה אמירה, הרבה זיהוי ושיוך. שיש לכל זה משמעות לא פחותה מה"אסור" היבש.")

*צודק..הָיוֹ הָיָה

לא הבנתי. אמרו כאן פסק בשם הרב שמואל, את אמרת שזה חוצפה לומר כך.

אוקיי, עכשיו חוזרת בך ומה אומרת? "אני חושבת שזה מותר וזהו"....

אני מקווה שבהלכות שבת, לדוגמה, את לא גם אומרת על מה שרב אומר "אני חושבת שזה מותר וזהו"..

צר לי, אבל העולם התורני בנוי אחרת. לא ככה דנים בו.

אם את אומרת שאת חיה במקום שזה לא מזהה כלום - אז אכן לא תהיה בעיה, רק שמאוד מאוד מסופקני אם אכן ככה.

אמא שלך הולכת עם נזם? המורות שלך? רבניות שאת מכירה?

אם כן - תלכי גם את ותהני עד הגג, מאחל לך מכל הלב.

אבל אם לא -  תביני שיש סיבה שלא, כנראה זה כן מראה משהו.

הרב שמואל אסר את זה רק רעיונית ולא הלכתיתפראסטיק1

לכן מותר לה לומר מה היא חושב

נו נו, אתה מאוד מאוד לא משכנע....הָיוֹ הָיָה

זו טענה דמגוגית וחסרת משמעות.

לא ניסתי לשכנעפראסטיק1

נסיתי להבין למה אתם חושבים שאסור הלכתית?

...הָיוֹ הָיָה

אני מדבר על הטיעון שענית לדברי כלפיה ש"הרב שמואל אסר רעיונית ולא הלכתית". וסורי, אינלי כח לעבוד בצורה מעגלית, לא נתחיל את השרשור מהתחלה. מוזמן לעיין מחדש בסדר המשא ומתן כאן.

זה שלרבקה אימנו היה זה תירוץ מעפןןמשהי נחמדת

התקופות שונות! גם שרה אימנו גיכחה על מלאך ה' שיהיה לה בן- אז מותר לנו לגכך על מלאכים?!

זה משתנה מרב לרבהאקונה מאטטה:)
אני יודעת שאין איסור. תשאלי את ההורים שלך מה הרב שלכם ותבדקי
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך