זה נראה לכם כמו בעיות קשב וריכוז?raka
עבר עריכה על ידי שרבוב בתאריך ז' חשון תש"ע 00:45
בני בן ה9 ילד בריא, חכם ומתוק.
המורה בכיתה(ד') מדווח על מקרים שבהם הילד קם ממקומו ומבקש לעבור מקום, ומקרים שבהם נראה שהוא מתעסק עם דברים אחרים שאינם קשורים לשיעור.
הוא תלמיד מצטיין בלימודים, אהוב ומקובל ויחד עם זאת הוא טוען שאין לו חברים ושמציקים לו.
 
עד עכשיו לא נתגלו בעיות כנ"ל ואם היה משהו בסגנון זה פירשנו את זה כחוסר בגרות שהתבטא באי דחיית סיפוקים וכד'. כעת אנחנו רוצים לברר האם לילד יש בעיה מסוימת (אולי קשב וריכוז) או שהכיוון הוא אחר (ברזל נמוך, חוסר בבגרות נפשית וכד').
עברנו על הקריטריונים לבעיות קשב וריכוז ושללנו כמעט את כולם. מה יכולה להיות הבעיה?
האם זה נורמלי?
אולי לא כדאי בכלל לעשות מזה עניין אלא רק לדבר עם הילד ולתת לזה לעבור?
 
דבר נוסף חשוב-אחיו הגדול גם מצטיין בלימודיו אבל הוא ההפך הגמור ממנו בתנהגות והקטן ממש מעריץ את הגדול (עד כדי קנאה...)-אולי זה קשור ?
 
 
 
 
 
 
(עשיתי רק רווחים בין השורות, שיהיה נח לקריאה)
לא ממש זיהיתי קשיי קשב וריכוזשרבוב
למרות שיכול להיות עדיין שזה קיים....
 
אי דחיית הסיפוקים היתה קיימת מאז ומתמיד?
מורים התלוננו שהוא אינו משתתף בשיעורים?
הוא מרחף לפעמים?
 
לגבי האח- אין לי מושג...
 
אבל מה שבטוח-
אני לא חושבת שיש הפסד גדול מלעשות איבחון....
 
בהצלחה
תודה על התגובהraka
אי דחיית סיפוקים תמיד הייתה אבל הרבהההה יותר. עכשיו זה ממש בקטן.
המורים לא מתלוננים בכלל אלא להיפך-הוא מאוד משתתף ופעיל ביותר ומצטיין בלימודיו.
הוא לא מרחף אף פעם-מאוד יציב עם רגליים על הקרקע.
אולי זה נובע מחוסר בגרות? אולי זה בגלל שהוא הכי קטן בכיתה?
גם אני לא זיהיתי בעיית קשב וריכוז..אנונימי (פותח)
לא נראה לי שזאת בעיה של ליקוי למידה.. אם זה היה ליקוי למידה הייתם מבחינים בכך מוקדם יותר ולא רק בכיתה ד'.... יכול להיות שזה משהו שמטריד את הילד ובגללו הוא חש אי נוחיות שמפריעה לו בין השאר גם ללמוד.. כדאי שתבחנו את ההתנהגות שלו בעוד מישורים, והכי הרבה תפנו לאבחון פסיכולוגי..
בהצלחה!!=)
מוריתישרבוב
לפעמים יש ליקויי למידה ולא מזהים אותם "אפילו" בכיתה ד'
נורמלי ביותרmor_1116
בס"ד
 
אם הילד בסדר, למה לחפש דברים שהם לא בסדר..
עזבו את הילד תנו לו לגדול הוא יתבגר עם השנים...
לא כל האצבעות שוות ככה זה גם בילד,אני מאמינה שאני לא צריכה לספר לך על כך...
אחד בוגר השני פחות, העיקר שהם ילדים טובים ב"ה!!!
אם הוא ילד מצטיין וטוב למה לחפש בכוח ולקחת אותו לאיבחון, לצערי זה הפך למודה כל ילד שקצת "שונה" ישר איבחון...
אני הכי בעד באיבחון ובטיפול אך באמת לאלו שצריך ולא לילדים מקסימים שאולי קצת ילדותיים...
אני חושבת שפשוט את יכולה ללכת לייעוץ איך להתנהג איתו אך איבחון נראה לי מעל הצורך!!!
תהני מהילד שלך ובעז"ה עם המון סבלנות גם הוא היתבגר, אין ברירה עם המציאות של היום!!
ברכה והצלחה, ישר כוח על הדאגה, אבל גם על הדאגה צריך לפעמים לשלוט!!
 
וגם אם הוא קם, המורה שכחה שהיא מלמדת ילדים? ומה את חושבת שהפרופסורים הכי גדולים לא התעסקו עם דברים בשיעור נו באמת היום מכל דבר עושים פיל...
כאילו שהמורות של היום לא מתעסקות עם עוד אלף דברים בשיעור מהשיחה שהתקבלה מהגן ולעוד כל מיני דברים, אז אולי גם הן צריכות איבחון??
אנחנו סה"כ בני אדם ואנחנו לא צריכים לשבת ולא לזוז כל חיינו זה לא הגיוני!!!
שיהיה רק ברכה והצלחה, יש לך אחלה ילד ב"ה שה' ישמור אותו ויגדל למעשיים טובים ותראו ממנו אור ונחת שה' ישמור אותו א-מ-ן!!!
לא הבנתי מהנ ההתנגדות הגדולה לאבחוןשרבוב
אף אחד לא אמר שפרופ' הם מושלמים.
אבל מה היה רע לדעת מהם יכולתיו של הילד ולפיהן לבנות לו אסטרטגיות למידה שמתאימות לו ותנאי סביבה נוחים יותר שאליהם הוא זקוק כדי שתהיה לו למידה יותר מועילה ויהיו לו פחות כשלים ותסכולים?
 
אני חושבת שהכל תלוי בגישה של הסביבה לאבחון ובגישה שלה אל הלקות.
 
אני בעד אבחון.... וממליצה...אנונימי (פותח)
הבן שלי (באותו גיל) אובחן כשהיה קטן בצורה לא נכונה
וכעת לאחר בעיות בכיתה נגשנו לאבחון נוסף
התברר שאין לו בעיות קשב וריכוז
אבל היו לו קשיים אחרים שהפריעו וקבלנו הפניה לטיפול מתאים וב"ה יש התקדמות

אחד המומחים נמצא בבני ברק
קוראים לו ד"ר גד דואר
הוא פסיכו-לנגוויסט,  מומחה בליקויי למידה
טל. 03-5742636
המלצתי קודם על אבחון....אבל..אנונימי (פותח)
זה במקרה שיש גם בעיות לימודיות, שהילד לא בענינים בכיתה, וגם מתעסק  וכדו'
האמת היא שאם הילד שלך מצטיין בלימודים אז אני לא רואה סיבה מיוחדת לקחת אותו לאבחון.
גם אם הוא מתעסק בשיעור  כל עוד הוא חרוץ לא נראה לי בעיה.
אבל אם הוא מפריע למהלך השיעור צריך לטפל בזה
אולי לעשות מבצע לילד בכיתה וגם בבית, צריך לחשוב על דרכים...
אבל ברור שאם באמת היו לו קשיים בקשב אז זה היה משפיע גם על הידע שלו ,ועל הציונים.


אולי הוא פשוט משועמם?כלנית1
אם הילד מקשיב בשעורים מסויימים ועושה את המטלות אבל בשעורים מסויימים בלבד מרשה לעצמו לקום ולהתעסק בדברים אחרים, יתכן שהוא משועמם. בשעור שיש לו אתגר, הוא ילמד ובשעור שהוא מרגיש שהוא כבר יודע ומבין, הוא פשוט יעסוק בדברים אחרים. ברזל נמוך הוא בהחלט סיבה לחוסר ריכוז ואפשר לבדוק את המצב ולתת ברזל . כיום כבר לא ממליצים על מינון גבוה, כך שכדאי לסירוגין ולא כל יום או לתת מינון לא גבוה, כי גם זה בעייתי (אני לא זוכרת למה).
אם הבעיה התעוררה רק השנה לא סביר שתהיה לו בעיה רצינית של קשב וריכוז. אם את לא מעוניינת להשתמש בפתרון הקסם היחיד שיש לרפואה הקונבנציונלית להציע- ריטלין, תבדקי את עניין הברזל, הבגרות הנפשית או אלרגיה למזון שאולי התחילה השנה, אם שיניתם תזונה או שהוא התחיל לצרוך מזון מסויים יותר.
לא נראה לי כקשיי קשב משמעותייםאנונימי (פותח)
אם הוא תלמיד מצטיין ועד כיתה ד לא היו סימנים לבעית קשב, כנראה שזו לא הבעיה, לא כל ילד שקם מהמקום ומתעסק בדברים , הוא ילד עם בעית קשב.
יתכן ויש בעיה חברתית , כמו שהמורה תאר לכם, אולי זה משהו חדש שהתפתח השנה ולא היה בעבר, והילד מוטרד מכך ולכן לא מרוכז. בכל מקרה כדאי לדבר עם הילד ולנסות להבין ממנו מה קורה לו  אם אתם מוטרדים תמיד כדאי לפנות ליעוץ לא נראה לי שיש צורך באבחון, אולי יעוץ עם פסיכולוג
 
                                                                                בהצלחה 
נכון מאוד... אבל....מוריה צפת=)
ממש הפריע לי שאמרת שאם הוא תלמיד מצטיין וכבר כיתה ד'....
אני ב"ה עם תעודה מ-ע-ו-ל-ה (מעל 85 ב"ה) ב"ה מכיתה א'
וגילו "בעיית" קשב וריכוז והיפראקטיביות בכיתה ט' אם לא י' ומאז שגילו את זה ואני טיפלתי בזה ב"ה הציונים רק עלו ל90 100 קיצור את צודקת במקרה הספציפי הזה אבל גיל והצטיינות זה לא שולל "בעיות" קשב וריכוז והיפראקטיביות....
קודם כל-תודה לכל המגיביםrakaאחרונה
דבר שני-הציונים שלו ב"ה מכיתה א' 100יות+.
וכן-מאז ששוחחנו עם המורה התחלנו בשיטה של לאסוף הערות טובות מהמורה ונקודות חיוביות והדבר נראה כמוכיח את עצמו.
לאחר שדיברנו עם הילד הגענו למסקנה שכנראה מדובר בשיעמום וכן בחוסר בגרות והסברנו לו שוב את כללי ההתנהגות בביה"ס, דחיית סיפוקים, גבולות וכו'..
ב"ה יש שיפור ואנחנו ממשיכים בשיטות הנ"ל.
אנחנו גם מאוד סומכים על צוות ביה"ס שלא ממליץ על אבחון אז אנחנו ממשיכים הלאה יחד עם הילד להשתפר ולשפר.
תודה לכולם על העזרה.
חורף בריא
מחפשת פסיכיאטר שיתן כדור להפרעת קשב וריכוזברכה אפל

אני די בטוחה שבעלי סובל מADHD.

הוא לא מצליח להתרכז ליותר מדי זמן, המחשבה שלו לעיתים מתפזרת לכמה כיוונים, ותפוקת העבודה שלו לא הכי גבוהה

הוא גאון, וזה מחפה מאוד על הכל, כי הוא מצליח להסתיר את זה, אבל מי שמכיר מקרןב שם לב (הוא ניסה לפתוח פם את הדלת עם השלט של הרכב..)

לאחרונה נהיה לו הרבה עומס בעבודה, והוא מרגיש שהוא לא מספיק ממצה את היכולות שלו

מחפשת בשבילו פסיכיאטר, אפשר גם פרטי, שיתן לו כדור שיוכל לתת לו קצת פוקוס בחיים

אשמח ממש להמלצות!!

תודה

מקפיצה שוב, יש מישהו שיש לו מידע בעניין?ברכה אפל
אולי תכתבי איזור בארץ? שיוכלו לתת רעיונות…מרגול

דבר שני, אם יש תור קרוב לנוירולוג של הקופה אפשר לבקש ממנו. הרבה פעמים נותנים בלי בעיה.

בעיקרון מי שמורשה לרשום כדורים לקשב וריכוז זה נוירולוג או פסיכיאטר, ולאחר שיש מרשם קבוע רופא המשפחה יכול לחדש לך אותו מדי חודש בחודשו. 

קודם כל תודה שהגבתברכה אפל

אנחנו מהמרכז, ובגלל שזה נהיה לנו דחוף אנחנו מוכנים גם לנסוע רחוק

התור הקרוב בקופה הוא לעוד 3 חודשים

מה שכן, חשוב לי ללכת למישהו שיתן לי מענה תרופתי, ולא ינפנף ב"זה שום דבר"

מספיק נוירולוגadvfb

אפשר לקבוע דרך כללית/מכבי/מאוחדת איפה שאתם

אין תורים קרובים גם לנוירולוגיםברכה אפל
אני יודע שבאתר של כללית יש לפעמים אופציות יחסיתadvfbאחרונה

קרובות באיזורים יותר פריפריאליים

..ADHD

שלום,

אני רוצה לפתוח פורום סגור לאנשים שמתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז, יש לזה ביקוש? הייתם רוצים להצטרף?
אפשר גם במסר/ש"א.

הפרעות למידה והיכולת ללמוד בכל זאתאנונימי (פותח)
אוקי אני לא בטוחה עד כמה הפורום הזה פעיל בכלל ומי עשוי לקרוא את זה. אבל יש נקודה שחשוב לי להציף דווקא כאן. יש לי הפרעות למידה ( adhd דיסלקציה וגיסגרפיה ) ואם אתם בפורום הזה אז בטח גם לכם.
בזמן האחרון אני שומעת הרבה על כך ששופטים ילדים עם הפרעות למידה לא נכון כאשר מצפים מהם להיות טובים דווקא בלימודים טיפוסים. ההנחה היא שיש לילדים או מבוגרים עם הפרעות למידה יכולות ונקודות חוזק אחרות שלא קשורות ללמידה הקלאסית ושבכלל לא כל אחד חייב ללמוד. כל זה מאוד נחמד ואני באמת מאמינה שיש דרכים רבות להצליח בלי הלימודים ה"טיפוסיים". אבל זה לא אומר שאדם עם הפרעות למידה לא יכול להצליח בלימודים כאלה. לפעמים מרגיש שלי שבגלל שמזכירים לעיתים קורובות מקרים בהם אנשים עם הפרעות למידה הצליחו ממש במסלולים שלא כללו לימודים גבוהים יוצרים תחושה שרק ככה אדם עם הפרעות למידה יכול להצליח.
כשהתחלתי תואר ראשון מתתי מפחד ורק רציתי שמישהו יגיד לי שאני יכולה לעשות את זה .אבל כל מה ששמעתי הוא שאני לא חייבת להצליח ,או בכלל ללמוד . אבל אני כן רציתי ללמוד וכל הדיבורים האלה בכך שאנשים כמוני ( מה שזה לא אמור להיות ) לא *חייבים* ללמוד ולא מצפים מהם יותר מידי להצלחה רק הורידו לי את הבטחון .
ברוך ה בסוף כן למדתי ( וברוך ה עדיין לומדת ) ואת התואר הראשון סיימתי בהצטיינות. אז פשוט חשוב לי להגיד למי שכן רוצה ללמוד: זה לא חובה אבל זה מאוד מאוד אפשרי.
נ""ב
מצטערת על שגיאות הכתיב , אני דסלקטית ובדיוק התיקון האוטומטי החליט להתקלקל .
וואו.עפהאחרונה

וואלה.. מעורר מחשבה...

והפורום הזה באמת נראלי לא פעיל וחבל....

הפרעות קשב וריכוזענבר 2
איך מטפלים בהפרעות קשב וריכוז ללא ריטלין ?
יש תוספים טבעיים. אבל לא יודעת מה ואם זה מוכחאנונימי (2)
שמעתי שריצה מאוד עוזרת..והעיקר-לשמוח:)
תסתכלי באינטרנט בטוחה שיש להם מה להציע
חברה שלי הייתהוהעיקר-לשמוח:)
כל הזמן קמה מוקדם בבוקר (כמובן שישנה מוקדם) ורצה איזה שעה, לפי מה שראיתי זה מאוד עזר לה..
היא סיפרה שיש לה קשב וריכוז והריצה ממש עוזרת לה ואפילו מחליפה לגמרי את הכדור.. כי הריצה עוזרת לאזן את האדרנלין בגוף , לאנשים שהאדרנלין שלהם גבוה זה מאוד עוזר.. וגם גורם להם להיות שמחים לעומת הכדור, שהרבה פעמים גורם הפוך..
אכילה בריאה וספורט או תחביב אהוב, זה משחרר אנדרנליןHodaya11
אפשראנונימי (3)אחרונה
לנטרל רעשים מפריעים עם אוזניות עם מנגינות ללא מילים.
אפשר ללמוד למבחנים בקול ובתנועה למשל בהליכה בחדר.
אם רוצים טיפים ספציפיים שמתאים לך אםשר לפנות לפסיכולוג התנהגותי שמכיר את התחום של adhd
אשמח לעזרתכם למילוי שאלון לעבודה סמינריוניתנדיה
שלום, אנו עושות עבודה בנושא לקות למידה. נשמח לעזרתכם על מנת שנוכל לאסוף נתונים לצורך העבודה הסמינריונית מצורף קישור:
השפעת התמיכה החברתית על הדימוי העצמי
ריכוז בלימוד גמראyyl

הרגשתי שיש לי קושי מסויים בלימוד, בעיקר בלימוד גמרא, ורציתי לברר אם זה דבר נורמטיבי או שזה נובע מקו"ר, אז אשמח לשמוע (לקרוא..) חוות דעת...

 

כשאני לומד, בעיקר גמרא אבל גם לימודים אחרים, אני צריך ממש ממש להתאמץ כדי להתרכז! אפילו אם אין רעש ושום דבר, פשוט כדי להבין מה אני קורא! זה לא משהו חריף, פשוט מקשה...

ככה"נ אין לי קו"ר, אפילו עשיתי אבחון ויצאתי עם קשב טוב, ובכל זאת אני לא לגמרי בטוח.... לפעמים אני קורא ד"ה ברש"י ארבע פעמים ומגלה שלא שמתי לב למילה ממה שקראתי, לקח לי ללמוד דף גמרא רש"י אחרי שכבר למדתי אותו כמה פעמים, שעתיים וחצי! דף פשוט יחסית, וזה היה כמעט אך ורק לקרוא ולהבין, פשוט כל משפט כמה רגעים הייתי צריך "לתפוס את עצמי" שוב ולהתרכז. ואני לא ברמה של מתחיל...לומד הרבה זמן...

וזה ככה בכל דבר שאין בו סקרנות, אם זה משהו חדש ומעניין וקל להבנה אז הסקרנות עוזרת לי להתרכז ולרוץ, אפילו שעות רבות, אבל בחזרות וכאלה... ובגמרא גם לימוד ראשוני...

אני יודע שללמוד זה קשה ויש עמל תורה אבל התלבטתי אם זה נובע ממקום אחר, ונראה לי שכן... זה לא המאמץ להבין, זה מאמץ גדול לשים לב מה אני קורא, להתרכז... זה נשמע מוכר למישהו?

חשבתי אולי יש איזו נקודה מסויימת שלא בודקים באבחון רגיל ואולי זאת הבעיה...

התיאור מתאים לקו"ר אבל זה לא המצב היחידאצאצאחרונה

יש עוד הרבה דברים שיכולים לגרום לזה, אני ממליץ לעשות אבחון פסיכודידקטי, הוא הרבה יותר מקיף ומתייחס לכל קשיי הלמידה, הריכוז והחשיבה

יש כאן עוד מישהו שמרגישיהוקפץ

שהכדור מפריע לו לכוון בתפילה?

הייתה לי תקופה של כדור שגוי,שפרינצא בוזגלו

שהייתי צריכה להחזיק את עצמי שלא להירדם, 

אבל אם זו התחושה- כנראה שצריך להחליף כדור.

כדור אמור לעזור להתרכז, לא להפריע.

עוזר בשיעור ומפריעה בתפילהיהוקפץ


אז אני עכשיו על תרופה מאזנת.שפרינצא בוזגלו

היא ממש מגניבה- כאשר יש מחסור בדופמין והורמונים נוספים, היא מאיצה את ייצורם,

וכאשר יש עודף- היא מונעת מהם להיספג במוח.

אולי נעבור לפרטייהוקפץ


איזה כדור זה?עפה


יש לי פרטי, מוזמנת.שפרינצא בוזגלואחרונה


מישהו פה?אנונימי (פותח)


זה נראה שלא פעיל כאן..אנונימי (פותח)


אפשר להפעיל חוזרתאחרונה

אולי יעניין אותך