אז בהמשך ל:שירשור הבל"חים הגדול!!!
- נוער וגיל ההתבגרות
מאיזה גיל אתם חושבים על שמות לילדים?
איך תקראו לילדים שלכם?
למה דווקא בשמות האלה?
איזה שמות בחיים לא תרצו?
אז בהמשך ל:שירשור הבל"חים הגדול!!!
- נוער וגיל ההתבגרות
מאיזה גיל אתם חושבים על שמות לילדים?
איך תקראו לילדים שלכם?
למה דווקא בשמות האלה?
איזה שמות בחיים לא תרצו?
11 כמדומני.
בנים: אסף, דביר, יהוידע, חיזקיה.
בנות: מושקא (בלי חיה), מנוחה רחל, רעיה.
או כי אני אוהבת אותם או כי התחברתי למשמעות שלהם.
תומכת ב Never Say Never Again.
(אבל האמת שבחיים לא שרה.)
מאיר שלמה. שם מהמם!!!
אנ חושבת על שמות לידלים מאז שאני חושבת על חתונה שזה אומר לפני רהבה זמן
אז ככה יש לי שלוש שמות שאני סגורה עליהם (אלא אם כן בעלי לא יהיה סגור עליהם וזה יהיה עצוב)
אז יש לי בניה ישורון, פדות ציון ונחשון (והמבינה תבין)
בניה ישורון ופדות ציון כי שמות מהממים ויש להם משמעות חזקה ואחרי הכל שמות זה משו חזק שמלווה בנאדם
אני בחיים לא ארצה שמות נפוצים נורא שאיבו את המשמעות שלהם, או שמות שהמורה שלי לשעבר קראה לבנות שלה (אני מכבדת אתזה שהיא חסידית, אני אוהבת חסידות בעז"ה בעלי יהיה אבל למה לקרוא לבת שלך יטי?!?! אולי זה בגלל שהם מדברים רק אידיש בבית ובשכונה ולומדים עברית רק מהרחוב? לא יודעת.. אבל זה מזעזע)
)תמיד חלמתי ורציתי נחמן על הצדיק רבי נחמן מברסלב, וברוך השם זכיתי,
לבת אני מאד אוהבת שרה, אבל לא הסתדר בגלל הצד השני וקראנו פייגי,
אולי עוד יהיה לי שרה,לא הייתי קוראת הרצל או גולדה לא אוהבת.
12 בערך
מהללאל חזקיה ישעיהו יהודה(בעיה קוראים ככה לאח שלי) נחמן?? בסימן שאלה
רעיה ,חירות ,רות ,תחיה, טהרה ,תפילה, אמונה, בת עין,גאליה
ממש התחברתי רוצה שמות מיוחדים
גל, ים,שחף,לי ,בן
כמה שיותר - יותר טוב...
בנות - תמר הדס רחל בת שבע שבות\פדות\רוני\שירת ציון רעות רננה מרים רבקה יהודית...
בנים - אלישע מרדכי אליהו מתניה בניה נחמיה דעואל דוד יונתן אחיה אלעזר שמואל יהודה ועוד...
עוד לא חשבתי מה ילך עם מה...
בנות: עלמה, (או אלמה) אלה, טל, שחר, פדות, נועם, ראשית, לבונה
וזהו תאמת השמות הכי יפים אצל הבנות.. אני לא מצליחה למצוא שמות של בנים שאני אוהבת..
במקרה הכי גרוע הוא יחליט, אבל אני כבר לא סומכת עליו בקטע הזה..
סתםסתם
נועה גבריאל
ובגדול חשבתי על זה רק משיחות עם חברות, מקסימום לפני שנתיים.
יש לי כמה קריטריונים:
*שם מקובל ולא הזוי.
אני מכירה בנות עם שמות שגוררים הרמת גבה.
אם מכירים אותן, בסוף מתרגלים, אבל למה לא למנוע מהילד בדיחות על חשבונו אם אפשר?
*שם לא חרוש מידי.
כמו נגיד שירה, הודיה, יעל, יוסף, אברהם, יונתן ועוד המון אחרים.
בתור אחת עם שם חרוש מידי, תמיד, תמיד, תמיד היו עוד בנות עם השם הזה,
בכיתה, בשכבה, בסניף ובכל מקום.
9\10 פעמים שהכוונה היא לא אליי, ואני סתם יוצאת לא קשורה שעניתי.
*שם עם משמעות.
אחריי הכל, שם זה הזהות של האדם, הדרך שבה כולם פונים אליו, זה דבר מאוד משמעותי.
שמעתי על שמות שהם פשוט גוש הברות, אין להם שום ערך.
לא חבל שהזהות של הילד לא תאמר כלום?
יש פה הזדמנות להצביע על ערכים, על החינוך שהילד יקבל,
ולא לתקוע גוש של הברות שנשמע נחמד.
ושמות שאני אוהבת: צופיה, הלל, תהילה, אביטל, אמונה,(על אמונה אני סגורה ממש, ככה יקראו לבת שלי בדוק) יחיאל, נריה, שמואל, יאיר, נתנאל, איתן.
ככה שתחשבו על מישהו שאתם לא אוהבים והשם הזה לא יקרוץ לכם ישר...
דמעה שקופהאחרונהדוד
חיים
שלופי גרוני
גרוריכגד
סתתםםםםם אני לי מושג אני לא יודע מי תהיה אישתי ...
לבנות-חרות-ירשלים, ארץ, אהבה, נהורא,
לבנים- הרדוף-אילת, הושעיה, צוהר-לבנון,
והרשימות עוד ארוכותת
זה מאז שאני בת 12
בחיים אני לא אקרא לילדים שלי בשמות פושטיםםם
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...