נימאס -----------------------ליsopa20
למה כל דבר לוקח כפול מהזמן שלוקח לאדם שאין לו לקויי למידה או קושי אחר.
למה כל הזמן זה מקשה את החיים ????????
נימאס לי אני עמוסה במטלות ושעורי בית ואני לא יודעת מה לעשות קודם אז עכשיו תאמרו לי תעשי קודם את מה שהכי חשוב, ואם הכל חשוב ודחוף לימים הקרובים בשבוע הבא ומה אם אני אומר שיש לי עוד מטלות משבוע שעבר שעוד לא הצלחתי לסיים.
נימאס לי .................................................
כבר אין לי כוח, תגידו לי מה עושים ???.??אין לי זמן לעצמי אפילו.......
אני מצוננת וממשיכה ללמוד כרגיל כי המטלות רק ניהיות יותר גדולות ורק עולה הערמה.
מה עושים ?????????????.....
תעשי מעט אבל הכי טובנחשונית
ולמורים תגידי: זה מה שאני יכולה עם ה ADD  שלי כרגע. אם לא טוב, גם את זה לא אעשה.
אני כ"כ כ"כ מזדהה איתך. זה בדיוק אני רק שאז לא ידעתי מה יש לי ולמה אני גם כזאת מבריקה וגם כזאת דפוקה.
תנסישרבוב
להשאיר לך זמן לעיסוקים שלך.
 
גם לי אין בזמן האחרון זמן לנשום, וגם אני נזכרת כל הזמן בלימודים של התיכון, שהשקעתי בהם כ"כ אך כמעט ולא זכורה לי חויה מהזמן הזה... כי פשוט ישבתי ולמדתי!
מצד אחד, חשוב להשקיע בלימודים אך מצד שני אנחנו רוצים לעשות דבים שאנו אוהבים..
 
אז עצתי היא (ואני עושה אותה כיום)
תשאירי לך זמן להנות, או לעשות דברים שאת רוצה.
(למשל לנגן, לעשות ספורט וכ"ו..)
ואל תוותרי על הזמן הזה! (ואם זה קשה תקבעי לך זמן ביומן שאת פשו טעוזבת הכל ועושה את זה)
במקרים ממש יוצאי דופן אפשר לוותר, אבל שזה לא יהיה כל יום...
 
זה יתן לך כח להמשך הלימודים וגם לא תהיי מתוסכלת.
(ואם זה חייב לבוא על חשבון הלימודים אז תבדברי עם מוריך, על כך שאת חייבת להשקיע שעה ביומיים (למשל) כדי לחיות..
ואני מאמינה שהם יתחשבו בך.)
 
אבל מה שכן- אני לא חושבת שכדאי מראש לא להשקיע בחלק מן הדברים.
אבל כמובן שכל מקרה (של השקעה או לא) צריך לשקול בנפרד..
 
ממש בהצלחה!
בתגובה לנחשוניתsopa20
א' זה לא מורים כי אם מרצים וזה הבדל גדול כי במכללה אי אפשר לומר אני לא יכול יש רק לא רוצה...
כמובן תלוי במרצה יש מרצים שלא יתחשבו ויאמרו מה את כמו כולם אין שום הנחות ויש מרצים שיבינו שזה כבר משהוא ויינסו לעודד .
אבל כל העול אחרי הכל מוטל עליי וזה לא משנה אם מרצה אחד מקל כי גם ההקלה הזאת היא לרעתי כי אחרי הכל אני יצטרך לעשות את המטלה הזאת או אחרתבמועד יותר מאוחר..
חוץ מזה שהבעיה העקרית היא שאני דורשת מעצמי הרבה ומה שלא יהייה זה מתוסף למה שמבקש המרצה או המרצה וזה כמובן יוצא יותר וזה גם מתוסף לקושי של להבין קודם כל כל מטלה ורק אחרי זה לשבת ולבצע אותה שזה עוד כמה שעות לוקח.
רק אתמול הסתבר לי שלא הבנתי נכון את המטלה שהמרצה בקשה וזה לא משנה אם אני היחידה שלא הבינה או שהיו עוד בנות וניראה לי שהיו עוד בנות אבל זה אחרי שישבתי שעות על גבי שעות רק על המטלה שלה ואני לא מגזימה עכשיו היא דורשת את הראשונה וגם את השנייה ואני לא יודעת מאיפה להתחיל כי יש לי עוד מטלות שאני צריכה להכין.
טוב אז אלך לי להמשיך להכין אותם.
להת' ובהצלחה לך גם.
אני שמחה לשמוע שיש עוד אנשים במצב שלי כי זה מעודד אותי שאני לא היחידה כמובן אבל שאני לא שמחה לשמוע על צרות של אחרים אבל במובן הזה לפחות אני לא היחידה.
תודה בכל אופן על התשובה. יום טוב!
 
בתגובה לתגובהנחשונית
1. לא תיארתי לעצמי שאת כבר סטודנטית כי רוב הנכנסים לפה הם בתיכון.
2. באיזה שנה את בלימודים? כמה עוד נשאר לך? בת כמה את? את נשואה או בדרך להיות? אלה פרטים חשובים מאוד.

אני לא רוצה לייאש אותך. אבל אני אספר לך את הסיפור שלי וזו המציאות העגומה:

1. מדרשה - אחרי השירות למדתי במדרשה לבנות. לא ידעתי מה הלאה, מה אני רוצה ללמוד ואיפה. עשיתי פסיכומטרי בלי קורס והוצאתי 500 ומשהו. אבל כולם במשפחתי אקדמאים והיה עלי לחץ גדול מאוד ללמוד לתואר, אז עשיתי מה שכולם עושים ומה שציפו ממני.

2. אוניברסיטה - נרשמתי ללשון עברית ומידענות בבר-אילן. היה קשה בטירוף, מירוץ אחד גדול בלי הפסקה, סבל ויאוש נורא. בסוף סמסטר א' היה מבחן גדול בקורס שציון עובר שלו זה 90, וככה גם במבחן. קיבלתי 88. המרצה הקשוחית אמרה לי: "תראי, משהו פה לא מסתדר לי. את כ"כ מוכשרת, את כמעט כמעט מצליחה אבל לא. זה נראה לי כמו ליקוי למידה. לכי תבדקי את זה באגודת ניצן."  הייתי בהלם, לא ידעתי מה לחשוב לאו לעשות.
ביום הראשון של סמסטר ב' היה אמור להיות לי מבחן ענק על חומר של כל סמסטר א' בערבית. נורא. המבחן היה אמור להיות בשיעור השני. בשיעור הראשון היה לי ג'ודו. שברתי 3 אצבעות ברגל. ואני יודעת שזה היה מתוך לחץ אטומי, עדיף לשבור רגל מאשר להיכשל במבחן ושכולם ידעו. לא התכוונתי שהחלטתי לשבור, אלא שזה היה בתת מודע. את השנה לא סיימתי. נרשמתי למכללה במחשבה ששם יהיה יותר קל.

3. מכללה - למדתי חינוך מיוחד 4 שנים כולל סטאז'. רק שם, בגיל 24,  אובחנתי סוף סוף כלוקה ב - ADD  קיבלתי המלצות להקלות מהמאבחנת. ביקשתי לקבל את ההקלות ועזרה, קיבלתי 0.00001 הקלות חסרות משמעות. ולא סיימתי, יצאתי בלי כלום, לא תואר ולא תעודה. הלך הכסף, הלכו השנים, הלכה כל ההשקעה בלימודים. למרות שבשיעור מבחן, אחד הדברים הכי חשובים קובעים וגורליים בלימודי חינוך,  קיבלתי 95  ציון גבוה לכל הדעות.

4. הדרכת כלות - הייתי נשואה 3 שנים והחלטתי ללמוד הדרכת כלות. למדתי שנה שלמה ורק בסוף השנה למדנו את החלק הכי קשה בשבילי, חישובים מתמטיים של טהרה. כבר לא היה לי מספיק זמן ללמוד. לא ניגשתי למבחן ושוב נשארתי בלי תעודה.


היום במחשבה לאחור, בכלל לא הייתי הולכת ללמוד משהו שמצריך שנים ארוכות של לימודים קשים. אלא רק משהו פשוט שלומדים בשנה אחת מקסימום עם תעודת מקצוע, לא תואר. העיקר שיהיה תעודה ומקצוע ופרנסה ביד. היום אני נשואה ואם לשני קטנים, ואין לי עבודה ופרנסה, אין לי במה להתפרנס. וזה נורא, האמיני לי. אז חישבי היטב על מצבך. כמו שאומרים, יותר טוב ציפור אחת ביד משתיים על העץ. בבקשה אל תתייאשי בגללי, רק תהיי מציאותית. הכירי ביכולותייך האמיתיות. בהצלחה רבה.
וואו..... ממש ממש לא פשוט.....אילה שלוחה
בס"ד
 
 
ומה את עושה עכשיו? [אפשר לשאול....]
 
95 לשעור מבחן זה מעולה!!! הלוואי עלי בע"ה.....
 
 
אפשר לשאול ועצוב לספרנחשונית
אני בבית, אמא במשרה מלאה, מגדלת שני קטנים וכל הזמן מחפשת עבודה במשרה חלקית, מהבית או מחוצה לו. כזו שלא דורשת תעודה או תואר או רישיון נהיגה. גם זה אין לי בגלל ה-ADD .  עבדתי בעבודות מזדמנות: בייביסיטר, שיעורים פרטיים, סייעת בגנים, טיפול בקשישים, ניקיון, הקלדת מסמכים, ובטח עוד כמה ששכחתי. רובם עבודות ושכר של תיכוניסטים, בקושי שכר מינימום. לא יכולתי להתמיד בכלום בגלל הריונות קשים, לידות קשות והטיפול בילדים. זהו זה.
אני כ"כ כ"כ מזדהה!!!אילה שלוחה
בס"ד
 
זה נראה בערך כאילו אני כתבתי את כל זה...
 
אני לא יודעת אם אני לקויית למידה, אבל ב-א-מ-ת אני לא מספיקה כלום!!!
 
אני סטודנטית שנה ג', לא נשואה, גרה אצל ההורים ואוכלת על חשבונם, ולצערי גם לא בדיוק העוזרת הדגולה בבית...
המערכת שלי מפוצצת עד חנוקה באופן יחסי, ואני כמעט לא מסוגלת "להבריז" משעורים.....
אין לי זמן לכלום!! אני בקושי נושמת... לא עובדת, לא מוציאה רשיון [משום מה עוד לא עשיתי את זה...], לא מספיקה להתייחס כמו שצריך לאחים שלי...
יש לי אוסף ענק ובלתי נגמר לחלוטין של מטלות, אני הולכת לישון מאוד מאוד מאוחר, ואני כבר לא עייפה מזה, זה פשוט עושה לי בעיות אחרות.... למשל אתמול בצהרים הראש שלי התפוצץ בצורה מטורפת....
יש לי חברות נשואות, חלקן עם ילד, שהן תלמידות הרבה הרבה יותר טובות ממני, מספיקות גם ללמוד כמו שצריך, גם לעבוד, גם לנהל בית וגם לטפל בילד.... ואני?? אפילו חצי מזה לא, למרות השעות המטורפות....
 
לצערי אני ממש ממש איטית, באופן כזה שאני לא מבינה את עצמי. אני קמה מאוד מוקדם ביחס לשעה שאני יוצאת מהבית, אוכלת לאט, מתארגנת לאט, עובדת לאט.... סוג של צב כזה...
תצאי מהפורום... זה ממכר ומבזבז זמן....-נiעם-
בתגובה למה שכתבת נחשונית.sopa20
אני עצובה לשמוע על מצבך כיום.
בכל אופן אשמח לדבר איתך באישי כשיצא.
בכל אופן אני בערך כמו אילה שלוחה רק בהבדל קטן שתמיד אומרים עליי שיש לי כוח רצון אני לא יודעת אם זה נכון שיש לי אני רק יכולה לומר שאני עושה את הדברים שאני צריכה לעשות לא משנה אם אני רוצה או לא רוצה אני מחיייבת את עצמי לעשות ולכן אני עושה זה לוקח המון זמן תמיד צחקו עליי שכמה זמן לוקח לי להעתיק וכמה זמן לוקח לי לעשות ש.ב. אבל מה לעשות זאת אני ואין לי ברירה אלא להמשיך.
אני מאוד היתעודדתי לקרוא את מה שכתבתן אני לומדת חינוך לגיל הרך שנה ב' ברוך ה' עברתי בהצלחה שנה א' וגם התקבלתי למכללה בלי צורך וחובה לעשות פסיכומטרי, מכיוון שהממוצע של התעודת בגרות שלי 100.4 אני משביצה כי אני לא מאמינה על עצמי איך עשיתי את זה אחרי כל כך הרבה קשיים ומאמצים רבים מאוד באולפנא.
וזהוא אני בשנה ב' בשנה ב' הרמה עולה וכן גם הדרישות והתחרות מול בנות אחרות והעבודה מעשית הצגת שיעור לפני מורה ומדפית מרצה ביום ראשון זה יש לי גם נקווה שיהיה בסדר.
נחשונית- מותר לי לשאול איך זה שאחרי שלמדת 4 שנים חינוך מיוחד אין לך תואר ? לא עברת ?
אולי לא למדת במקום המתאים לך כלומר יש מקומות שהדרישות גבוהות יותר.
לי יש רשיון עברתי אחרי הרבה שעורים אומנם אבל העיקר שעברתי בסוף.
אני למדתי שנה קודם לפני החינוך לגיל הרך סיימתי שתי קורסים שלקחתי להנאה אבל אני משתמשת עם זה בעתיד עיצוב והפקת ארועים זה אחד והשני שזירת פרחים לכל דבר וארוע כולל לחופה חתונה או יום הולדת אני משתמשת בזה וכשיש לי זמן שוזרת אני מציעה לך גם לקחת קורס כזה או דומה שמחייב אותך להיות רצינית למשך כמה חודשים  וזה שווה את ההשקעה הרבה כי אחרי הכל אחרי זה תלוי בך ובשמך אם יפנו אלייך או תעבדי או האם תשתמשי בידע הזה שאת לומדת.
זהו לעכשיו אה ואני רווקה אשמח לשמוע הצעות
לילה טוב ונקווה בעז"ה ד' שיהייה מצוין בהמשך !    להת'............
תשובהנחשונית
בשביל לעבור ולקבל תואר צריך למלא את כל החובות - מבחנים, עבודות, סמינריונים, בקיאות, הכל. לא הצלחתי לעשות אפילו שליש מכל זה, בכל שנה בנפרד וגם הכל יחד. על המעט שכן הספקתי לעשות קיבלתי ציונים גבוהים. אבל מה זה שווה? חובות צריך לעשות ולגמור, אחרת אין תואר. לא, אני כבר אסיים את זה. עברו כ-10 שנים, אם אז לא יכולתי, אין מצב בעולם שעכשיו כן. נא לא לנסות לשכנע אותי. אני כבר מעבר לזה. לא רוצה לחזור לשם. למדתי במכללה, כמוך, והדרישות שם נדמו לי נמוכות יותר מאוניברסיטה, אבל בלימודי חינוך והוראה במכללה דתית זה בכלל לא נכון, הדרישות גבוהות מאוד, וטוב שכך. צריך מורים טובים. אבל זה לא בשבילי. מקום מתאים לי? נו זהו, למדתי בשני מקומות ובשניהם הדרישות היו גבוהות מדי בשבילי. כלומר זה היה ככה בכל מקום. אין תואר בפחות מזה.
הייתי רוצה כמובן ללמוד אחת ולתמיד איזה קורס קצר שיתן לי פרנסה. אבל בשביל זה צריך כסף שאין לי. חוץ מזה, אני ממש לא יודעת מה אני יכולה לעשות, במה אצליח. אני ממש לא מוכשרת במיוחד בשום דבר. כבר בדקתי את זה במכון הכוונה תעסוקתית, והתוצאות היו בדיוק שני התחומים שנמשכתי אליהם ושאותם הלכתי ללמוד: עיסוק במילים ושפה, ובילדים. ובאמת למדתי לשון עברית ואח"כ חינוך מיוחד. וכאמור לא יצא מזה כלום.

כל הכבוד לך על ההתמדה וההשקעה. הלוואי שתצליחי.
נחשוניתשרבוב
אמא שלי (כנראה- בטוח ADD)
משלימה עכשיו את התואר
והיא תלמידה מעולה מעולה רק שהיא ג"כ לא הגישה את כל העבודות למכללה...
ככה שאף פעם לא מאוחר!
(עכשיו, כשהקטנה בת 6)
 
הערהד.
כתבת שיש דרישות גבוהות מאד ו"טוב שכך כי צריך מורים טובים".
עלי לציין, מעיוני ומנסיוני, כי מה שעושה "מורים טובים" הוא בעיקר אישיותם, יחסם לילדים, וכו'. אלו דברים ששייכים לתכונות ולעבודה עצמית. אינני מזלזל  ב"הכשרה" - היא גם עוזרת לפעמים "לסנן" מי שאינו מתכוין לכך ברצינות - אך בהחלט אינה העיקר.
יש לכך השלכה גם לגבייך - גם אם כרגע לא תצמח ממנה "פרנסה": מכתיבתך ניכר שאת מאד מוכשרת, בניגוד לדברייך.  בעיית ריכוז מסויימת מקשה על העמידה במטלות הרשמיות.  יתכן שאם היית עומדת מול מסגרת שאיננה תלויה תקציבית ב"מערכת" - היו מעדיפים אותך, כשם שבת"תים מסויימים מעדיפים תלמידי חכמים בעלי גישה וכשרון חינך טבעי+ הכשרה כלשהי, על פני "מדופלמים" למיניהם, פעמים רבות בצדק.
ובהיות שלפני תעודה, תואר וכד' - חשובה ההערכה העצמית; לכן אני מציע לך קודם כל לראות את הטוב שבך כעיקר, גם אם זה לא הצמיח תעודה.  גם לימודייך לא הלכו לבטלה: ידע של ארבע שנים חינך מיוחד אינו נעלם בגלל מבחן בסוף. גם הדרכת כלות (אגב, אין כל בעיה לעשות השלמה של הצד ה"חישובי" - זה לא כ"כ מסובך אם לומדים חלק חלק).
ראיה עקומה צמחה, למרבית הצער, בזמננו, שלומדים בשביל התעודה. אח"כ מחנכים כך גם ילדים ומגדלים אנשים לחוצים.  אז צריך לעשות סדר: קודם כל האדם מול אלוקיו, מול עצמו. אח"כ הלימודים שמעשירים אותו וגם עוזרים לעסוק כראוי במה שמתאים. בסוף - הצדדים ה"טכניים" שנדרשים כרגע לצורך התעסוקה.  לא הצלחת בדבר האחרון - מצער מאד, אך עוד יותר מצער אם תחשבי שזה העיקר ותהיי מרה ובעלת הסתכלות נמוכה על עצמך.
מחנך אמיתי חייב לדעת את סדר הדברים, ולכן גם אם לא קיבל "תעודת מחנך" - הרי הוא מחנך בנשמתו ואופיו.  יחנך את ילדיו ומן הסתם עוד רבים באופן טבעי.  יתכן שבסופו של דבר את העצות החינוכיות המהותיות יבואו "בעלי התעודה" לקבל דווקא ממנו שלא הפסיד מרוב נוסחאות את כשרונו הטבעי...
לדעתי, אם תפנימי הסתכלות זו - גם הפרנסה והרעיונות אליה יבואו ביתר קלות. מי שלוקח בחיוב ובשמחה את כחותיו - עם הענוה והידיעה שיש לו מה להתקדם - מקרין זאת גם סביבו, וגם מעוּדד יותר. כך מוצאים ביתר קלות מה מתאים וגם "מבוקשים" יותר.
הצלחה רבה.
תודה, זה מעודדנחשונית
אכן כתבתי שיש דרישות גבוהות מאד ו"טוב שכך כי צריך מורים טובים". ברור שזה לא מספיק וגם לא העיקר, אלא כמו שכתבת אישיות האדם המחנך. אבל כיום בגלל שרף הקבלה ללימודי חינוך הוא נמוך, באמת חלק מהמגיעים ללמוד את זה הם אנשים שרמתם האישית לא בשמיים, בלשון המעטה. בעיקר במכללות חילוניות. בשנים האחרונות העלו קצת את הרף ולדעתי זה טוב, כי ככה רק מי שבאמת רוצה לחנך את ילדי ישראל היקרים, יבוא ללמוד את זה. המחיר האישי שלי הוא עניין אחר. כנראה שזה לא הכיוון שלי בחיים, ואני ממשיכה לחפש אותו...
אם את אוהבת לעבוד עם ילדים,אנונימי (פותח)
עבר עריכה על ידי שרבוב בתאריך ז' תשרי תשע"א 22:49

אז את יכולה לעבוד כמטפלת במעון יום לתינוקות מגילאי 3 חודשים עד 3 שנים.

לומדים את זה לתעודה וזה לא הרבה זמן אם אני לא טועה, ואני לא חושבת שיש בזה הרבה חלק עיוני ולמידה של חומר רב, זה נראה לי יותר מעשי, אם אני לא טועה, ואני חושבת גם שהלימודים לא עולים הרבה ושמשרד התמ"ת מסבסד את זה מאוד.

שווה לבדוק!!!

 

בהצלחה! 

חשבתי על עוד משהושרבוב
האמת שלא כ"כ חשבתי...
(מחשבה בעקבות קורס עם נוירולוג)
 
תעשי פעילות גופנית (הכי טוב זה חצי שעה לפחות 3 פעמים בשבוע)
אחרי חצי שעה בערך יוזרם יותר דופמין, וכך, למרות שישנה דליפה בתאים שמסביב אצל בעית קשב וריכוז,
תהיה מספיק רמת דופמין במח, וזה יעזור לך להתרכז!
 
אני ניסיתי אפילו פעילות קצרה של 10 ד"ק וזה עזר!
 
ונזכרתי בעוד משהושרבוב
עבר עריכה על ידי שרבוב בתאריך כ"א חשון תש"ע 00:57
(סליחה שאני כותבת כל פעם קצת- יש לי קושי בשליפה אז לוקח לי זמן להזכר)
 
תעשו לעצמיכן מטרות קטנות, ראליות (שאתן בטוח תעברו אותן) וברורות (להגדיר ב-ד-י-ו-ק מה המטרה)
 
המטרה היא, שבטוח תעברו את המטרה, תהיה לכן הצלחה, יהיה לכן יותר בטחון עצמי, וזה יתן לכן כח להמשיך.
 
למשל: אם המטרה היא לעשות תואר, אז לפרק את זה לכל עבודה ועבודה, וגם להציב רף ברור
 (שאני בטוח אעבור אותו, למשל, לקבל בעבודה 70%) ככה יש פחות לחץ, תהיה יותר הצלחה וזה יתן כח להמשיך למשימה הבאה.
 
 
(זה על קצה המזלג..
מי שרוצה, אני ממש ממליצה על הספר אימון מוחי להפרעות קשב וריכוז של ד"ר גימפל,
רוב הדברים שאני כותבת מבוססים על השיטה שלו)
אבל יש לי בעיה....sopa20
אני דורשת תמיד מעצמי מעל מה שמבקשים ואז יוצא שזה כפול שניים ואז כמובן שקשה לי כי זה מיתווסף לכל הקשיים שיש לי גם ככה.
נקווה שיהייה בסדר!
אני משתדלת לא לדרוש מעצמי הרבה אבל כנראה שזה לא הולך כי החברה משפיעה עליי.
אז תנסי להציב מטרות קטנותשרבוב
היום ניסיתי את זה (והיה לי מאוד קשה כי ידעתי שאני מסוגלת ליותר)
ממש לא ציפיתי מעצמי יותר מידי.. וב"ה הצלחתי, כי הייתי רגועה (הייתי בטוחה שאני אעבור את המטרה, אך אם היתה לי מטרה גבוהה יותר זה היה גורם לי להכנס ללחץ, והלחץ הוא מפחית הצלחה)
עוד מעט חופש של כמה ימים, ומשלימים גם את הבריאותאנונימי (פותח)

 

למה נשים אוהבות פרחים, שוקולדים או תכשיטים? מה יש בזה שהן לא מסוגלות להגיד להם לא? לעיתים קרובות אני מפנק את זוגתי במשלוח פרחים של זר ורדים ובונבוניירה קטנה. והיא כל הזמן מופתעת ומתרגשת. אני לא יודע מה עשה לה את זה כול כך או מהו ההגיון שעומד מאחורי ההתלהבות שלהן, אבל דבר אחד טוב בזה: שאפשר לקנות אותן.

 

ביום הנישואין הקרוב אני מתכנן לעשות ערב מיוחד של חברים, שיתארחו בחצר. מתכנן להביא גם קייטרינג חלבי איכותי. מקווה שהאירוע יצליח.

חג שמח

מי ייתן ונהיה לראש ולא לזנב

מחפשת פסיכיאטר שיתן כדור להפרעת קשב וריכוזברכה אפל

אני די בטוחה שבעלי סובל מADHD.

הוא לא מצליח להתרכז ליותר מדי זמן, המחשבה שלו לעיתים מתפזרת לכמה כיוונים, ותפוקת העבודה שלו לא הכי גבוהה

הוא גאון, וזה מחפה מאוד על הכל, כי הוא מצליח להסתיר את זה, אבל מי שמכיר מקרןב שם לב (הוא ניסה לפתוח פם את הדלת עם השלט של הרכב..)

לאחרונה נהיה לו הרבה עומס בעבודה, והוא מרגיש שהוא לא מספיק ממצה את היכולות שלו

מחפשת בשבילו פסיכיאטר, אפשר גם פרטי, שיתן לו כדור שיוכל לתת לו קצת פוקוס בחיים

אשמח ממש להמלצות!!

תודה

מקפיצה שוב, יש מישהו שיש לו מידע בעניין?ברכה אפל
אולי תכתבי איזור בארץ? שיוכלו לתת רעיונות…מרגול

דבר שני, אם יש תור קרוב לנוירולוג של הקופה אפשר לבקש ממנו. הרבה פעמים נותנים בלי בעיה.

בעיקרון מי שמורשה לרשום כדורים לקשב וריכוז זה נוירולוג או פסיכיאטר, ולאחר שיש מרשם קבוע רופא המשפחה יכול לחדש לך אותו מדי חודש בחודשו. 

קודם כל תודה שהגבתברכה אפל

אנחנו מהמרכז, ובגלל שזה נהיה לנו דחוף אנחנו מוכנים גם לנסוע רחוק

התור הקרוב בקופה הוא לעוד 3 חודשים

מה שכן, חשוב לי ללכת למישהו שיתן לי מענה תרופתי, ולא ינפנף ב"זה שום דבר"

מספיק נוירולוגadvfb

אפשר לקבוע דרך כללית/מכבי/מאוחדת איפה שאתם

אין תורים קרובים גם לנוירולוגיםברכה אפל
אני יודע שבאתר של כללית יש לפעמים אופציות יחסיתadvfbאחרונה

קרובות באיזורים יותר פריפריאליים

..ADHD

שלום,

אני רוצה לפתוח פורום סגור לאנשים שמתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז, יש לזה ביקוש? הייתם רוצים להצטרף?
אפשר גם במסר/ש"א.

הפרעות למידה והיכולת ללמוד בכל זאתאנונימי (פותח)
אוקי אני לא בטוחה עד כמה הפורום הזה פעיל בכלל ומי עשוי לקרוא את זה. אבל יש נקודה שחשוב לי להציף דווקא כאן. יש לי הפרעות למידה ( adhd דיסלקציה וגיסגרפיה ) ואם אתם בפורום הזה אז בטח גם לכם.
בזמן האחרון אני שומעת הרבה על כך ששופטים ילדים עם הפרעות למידה לא נכון כאשר מצפים מהם להיות טובים דווקא בלימודים טיפוסים. ההנחה היא שיש לילדים או מבוגרים עם הפרעות למידה יכולות ונקודות חוזק אחרות שלא קשורות ללמידה הקלאסית ושבכלל לא כל אחד חייב ללמוד. כל זה מאוד נחמד ואני באמת מאמינה שיש דרכים רבות להצליח בלי הלימודים ה"טיפוסיים". אבל זה לא אומר שאדם עם הפרעות למידה לא יכול להצליח בלימודים כאלה. לפעמים מרגיש שלי שבגלל שמזכירים לעיתים קורובות מקרים בהם אנשים עם הפרעות למידה הצליחו ממש במסלולים שלא כללו לימודים גבוהים יוצרים תחושה שרק ככה אדם עם הפרעות למידה יכול להצליח.
כשהתחלתי תואר ראשון מתתי מפחד ורק רציתי שמישהו יגיד לי שאני יכולה לעשות את זה .אבל כל מה ששמעתי הוא שאני לא חייבת להצליח ,או בכלל ללמוד . אבל אני כן רציתי ללמוד וכל הדיבורים האלה בכך שאנשים כמוני ( מה שזה לא אמור להיות ) לא *חייבים* ללמוד ולא מצפים מהם יותר מידי להצלחה רק הורידו לי את הבטחון .
ברוך ה בסוף כן למדתי ( וברוך ה עדיין לומדת ) ואת התואר הראשון סיימתי בהצטיינות. אז פשוט חשוב לי להגיד למי שכן רוצה ללמוד: זה לא חובה אבל זה מאוד מאוד אפשרי.
נ""ב
מצטערת על שגיאות הכתיב , אני דסלקטית ובדיוק התיקון האוטומטי החליט להתקלקל .
וואו.עפהאחרונה

וואלה.. מעורר מחשבה...

והפורום הזה באמת נראלי לא פעיל וחבל....

הפרעות קשב וריכוזענבר 2
איך מטפלים בהפרעות קשב וריכוז ללא ריטלין ?
יש תוספים טבעיים. אבל לא יודעת מה ואם זה מוכחאנונימי (2)
שמעתי שריצה מאוד עוזרת..והעיקר-לשמוח:)
תסתכלי באינטרנט בטוחה שיש להם מה להציע
חברה שלי הייתהוהעיקר-לשמוח:)
כל הזמן קמה מוקדם בבוקר (כמובן שישנה מוקדם) ורצה איזה שעה, לפי מה שראיתי זה מאוד עזר לה..
היא סיפרה שיש לה קשב וריכוז והריצה ממש עוזרת לה ואפילו מחליפה לגמרי את הכדור.. כי הריצה עוזרת לאזן את האדרנלין בגוף , לאנשים שהאדרנלין שלהם גבוה זה מאוד עוזר.. וגם גורם להם להיות שמחים לעומת הכדור, שהרבה פעמים גורם הפוך..
אכילה בריאה וספורט או תחביב אהוב, זה משחרר אנדרנליןHodaya11
אפשראנונימי (3)אחרונה
לנטרל רעשים מפריעים עם אוזניות עם מנגינות ללא מילים.
אפשר ללמוד למבחנים בקול ובתנועה למשל בהליכה בחדר.
אם רוצים טיפים ספציפיים שמתאים לך אםשר לפנות לפסיכולוג התנהגותי שמכיר את התחום של adhd
אשמח לעזרתכם למילוי שאלון לעבודה סמינריוניתנדיה
שלום, אנו עושות עבודה בנושא לקות למידה. נשמח לעזרתכם על מנת שנוכל לאסוף נתונים לצורך העבודה הסמינריונית מצורף קישור:
השפעת התמיכה החברתית על הדימוי העצמי
ריכוז בלימוד גמראyyl

הרגשתי שיש לי קושי מסויים בלימוד, בעיקר בלימוד גמרא, ורציתי לברר אם זה דבר נורמטיבי או שזה נובע מקו"ר, אז אשמח לשמוע (לקרוא..) חוות דעת...

 

כשאני לומד, בעיקר גמרא אבל גם לימודים אחרים, אני צריך ממש ממש להתאמץ כדי להתרכז! אפילו אם אין רעש ושום דבר, פשוט כדי להבין מה אני קורא! זה לא משהו חריף, פשוט מקשה...

ככה"נ אין לי קו"ר, אפילו עשיתי אבחון ויצאתי עם קשב טוב, ובכל זאת אני לא לגמרי בטוח.... לפעמים אני קורא ד"ה ברש"י ארבע פעמים ומגלה שלא שמתי לב למילה ממה שקראתי, לקח לי ללמוד דף גמרא רש"י אחרי שכבר למדתי אותו כמה פעמים, שעתיים וחצי! דף פשוט יחסית, וזה היה כמעט אך ורק לקרוא ולהבין, פשוט כל משפט כמה רגעים הייתי צריך "לתפוס את עצמי" שוב ולהתרכז. ואני לא ברמה של מתחיל...לומד הרבה זמן...

וזה ככה בכל דבר שאין בו סקרנות, אם זה משהו חדש ומעניין וקל להבנה אז הסקרנות עוזרת לי להתרכז ולרוץ, אפילו שעות רבות, אבל בחזרות וכאלה... ובגמרא גם לימוד ראשוני...

אני יודע שללמוד זה קשה ויש עמל תורה אבל התלבטתי אם זה נובע ממקום אחר, ונראה לי שכן... זה לא המאמץ להבין, זה מאמץ גדול לשים לב מה אני קורא, להתרכז... זה נשמע מוכר למישהו?

חשבתי אולי יש איזו נקודה מסויימת שלא בודקים באבחון רגיל ואולי זאת הבעיה...

התיאור מתאים לקו"ר אבל זה לא המצב היחידאצאצאחרונה

יש עוד הרבה דברים שיכולים לגרום לזה, אני ממליץ לעשות אבחון פסיכודידקטי, הוא הרבה יותר מקיף ומתייחס לכל קשיי הלמידה, הריכוז והחשיבה

יש כאן עוד מישהו שמרגישיהוקפץ

שהכדור מפריע לו לכוון בתפילה?

הייתה לי תקופה של כדור שגוי,שפרינצא בוזגלו

שהייתי צריכה להחזיק את עצמי שלא להירדם, 

אבל אם זו התחושה- כנראה שצריך להחליף כדור.

כדור אמור לעזור להתרכז, לא להפריע.

עוזר בשיעור ומפריעה בתפילהיהוקפץ


אז אני עכשיו על תרופה מאזנת.שפרינצא בוזגלו

היא ממש מגניבה- כאשר יש מחסור בדופמין והורמונים נוספים, היא מאיצה את ייצורם,

וכאשר יש עודף- היא מונעת מהם להיספג במוח.

אולי נעבור לפרטייהוקפץ


איזה כדור זה?עפה


יש לי פרטי, מוזמנת.שפרינצא בוזגלואחרונה


מישהו פה?אנונימי (פותח)


זה נראה שלא פעיל כאן..אנונימי (פותח)


אפשר להפעיל חוזרתאחרונה

אולי יעניין אותך