הבן שלי בכתה א' והמורה החליטה שבגלל שהואאנונימי (פותח)
לא יושב בנחת בכתה ולא מצליח להתעסק במה שהיא אומרת לו שהוא צריך כנראה לקחת ריטלין.
לא שאני שוללת את זה אבל האם ניתן על סמך חודש וחצי חודשיים של לימודים עם הפסקה של החגים להגיד לילד בן 6 כזה דבר? אולי זה רק עניין שהוא צעיר מדי? או חוסר גבולות? הוא באמת מאוד מפונק.(יילד חמישי אבל בינו לבין הרביעי יש 10  שנים !!!!)אין לי בעייה לעשות לו אבחון אבל לצערנו אם את לוקחת אותו לאבחון  ב  ט  ו  ח    ימצאו משהו. מה לעשות אני מה זה מתוסכלת!!!!!! 
למה אתן לא עונות לי? אין אפחד בבית?נחשונית? יוקנטהאנונימי (פותח)
בדרך כלל אי אפשר על סמך זמן כזה להחליט.ד.
יש מקומות בהם לא מתעסקים עם זה עד כיתה ב' מהסיבות שהזכרת ועוד.
ב. מורה לא יכולה להחליט שהוא צריך ריטלין. לכל היותר יכולה להציע בזהירות לנסות איבחון.
ג. באיבחון לא "בטוח ימצאו משהו". היום יש נוירולוגים שלא מתלהבים לתת ריטלין כ"כ מהר.  אם הולכים למאבחן אחראי ומנוסה - אפשר גם להתייעץ על השאלה הזו - האם יש סיכוי שזה יסתדר עם הזמן ואולי כדאי לחכות
ד. אפשר בינתיים להציע למורה  שתציע לילד, בנחת, "הסכם" על פרוייקט אחד; נניח - ישיבה במקום או כתיבה וכד' (אבל רק אחד לתקופה מסוימת), שאם הוא מצליח בו, תתן לו מדבקה בסוף השיעור, ופרס אחרי שלש מדבקות.  כמובן, אם היא רואה שזה לא הולך, שתגיד לו שלא נורא וכבר יקבל את הפרסים על משהו אחר (שלא יצא מתוסכל). לפעמים זו אינדיקציה טובה, כשילד מסוגל עקרונית אך הוא "על הגבול" מבחינת הבשלות וכד'. אז גם אפשר לראות יותר טוב את יכול ריכוזו.  וגם אם זה לא הולך - אינה הוכחה ברורה. יכול להיות שהוא סתם קטן עדיין.
אני יכולה להגיד לךשרבוב
בתור אחת שלא כ"כ הרבה זמן בתחום, אני יכולה לזהות במקרים מסומיים ילדים בעלי הפרעת קשב תוך כמה שעות (ואח"כ זה מתברר כעובדה נכונה) ככה שא"א לזלזל בניסיון של המורה.
מצד שני ברור שהיא לא יכולה להחליט לתת לו רטלין...
ומצד שלישי עד גיל 6 בערך כל הילדים הם עם בעיות קשב וריכוז (כמובן ברמות שונות)
ולכן אם בנך קטן  יחסית במחזור יכול להיות שהאבחון לא יהיה מדוייק.
 
אבל אני סומכת על האינטואיציה האימהית שלך, מדבריך ניכר כי את בעצמך חושבת שיש לילדך קושי כולשהוא (כי את בטוחה שימצאו משהו) אז למה לא לגלות את הקושי ולהקל עליו במשך הדרך?
בגלל  שקשה לך בתור אמא לעכל את העובדה שבנך זקוק לעזרה?
כדאי מאוד לעבור את המחסום הרגשי הזה כמה שיותר מהר (ומנסיון אישי-זה לא קל אבל הכרחי)
ותשמחי בכך שהילד שלך מקבל את העזרה שהוא זקוק לה ושלא מאשימים אותו בכך שהוא לא עושה דברים שהוא לא מסוגל לעשותם.
 
סליחה אם הייתי תקיפה מידי
אומרים שזה בגלל בעיות ראיה...nhau
לשלול את העניין התחושתי קודם לעניין הנורולוגיdanron
אני לא הייתי ממהרתאמא ל-5
לריטלין, אך אם המורה מפנה את תשומת-ליבך, כדאי לבדוק
על תתני לו רטלין! אולי אני עוד לא אמא אבל אנירחליOס
לקחתי רטלין!
לדעתי זה פשוט סמים שהורסים את הילד!
ממש ממש לא למהר לתת ריטליןאודי-ה
בעקרון עדיף בכלל לא לתת. אבל יש מקרים שיש בעיה באמת גדולה וזה הפתרון היחיד.
המורה פשוט רוצה חיים קלים!
הילד יהיה מסומם ואז ברור שהוא ישב בשקט.
יש לריטלין כל מיני תופעות לא רצויות. צריך לנסות קודם כל דברים אחרים
כמו עיצוב התנהגות.
אמנם למורה זה יהיה יותר קשה, אבל עם כל הכבוד, בשביל זה משלמים לה...
צריך קודם כל לא לוותר לו וגם מצד שני לגרום לו לרצות לשבת בעזרת עידודים קטנים.
אפשר לעשות לו לוח ניקוד עם כל מיני קטגוריות שבהן צריך לחזק אותו
וכל מספר נקודות לתת פרס קטן.
אפשר גם שהמורה תיתן לו שליחויות מידי פעם כדי לאוורר אותו.
לפעמים רטליןbattt
באמת "מרגיע" כי הוא פשוט גורם סחרחורות, ואז מפסיקים את הרטלין, ולפי מידת חומרת העניין מחליטים אם לנסות טיפול תרופתי אחר או לא.
אבל בהרבה מקרים - תופעות הלואי של הרטלין חולפות לאחר מספר ימים של התרגלות או לאחר שינוי במינון (קונצרטה, SR..)
בכל מקרה - גם בזמן שילד לוקח ריטלין - יש צורך במקביל בעיצוב התנהגות.
כמו בכל תרופה (אנטיביוטיקה, אקמול, אינסולין), יש תועלת ויש תופעות לואי - ותמיד שוקלים מה הנזקים שעלולה התרופה ליצור לעומת הנזקים שעלולים להיווצר ללא התרופה.
הבעיה עם ריטלין היא שרוב ההורים לא מודעים או לא מסוגלים נפשית לקבל את היקף הנזקים הפסיכולוגיים לטווח הארוך (גיל 15-20) שעלולים להיווצר ושיכולים להימנע ע"י שימוש בריטלין בגיל הצעיר של ביה"ס היסודי....
לדעתי - אם יש חשד - כדאי לבדוק!
 
להתמודד עם הבעיהאנונימי (פותח)
לא להתמודד עם הבעייה ולא לערוך איבחון זה עוול לילד ולכם
איבחון זה חלק מפיתרון הבעייה
לכן, גשו לאבחון
אחד הקריטריונים ע"פ DSM-4אנונימי (פותח)
אמאשלאורי!
יש כמה סימנים שכשהם מופיעים כדי לפנות לאבחון. אני לא מאבחנת ולא ממש מבינה בזה.
קצת למדתי על זה...
ע"פ DSM-4 מדריך פסיכיאטורי אמריקאי להגדרת הפרעות (משו כזה..), אחד הקריטריונים הוא שילד לפחות חצי שנה יש לו התנועעות יתר. גם נשמע שהילד שלך עלה לכיתה א'. אולי קשה לו עדין המעבר ללמידה פורמאלית? אולי יש מתחים אחרים (משפחה, חברה וכד') שמשפיעים עליו? תנסי לבדוק בגוגל את המונח ADHD.. את אמא שלו ומכירה אותו יותר טוב מכולנו...
שיהיה בהצלחה!
מתי לוקחים רטלין באמת!!-כנסו ותקראו!אנונימי (פותח)
בתפקידי אני מאבחנת, ולא לוקחים מיד רטלין!אין לך מה לפחד, הבדיקות האמיתיות שעושים לא מוצאות "סתם" דברים אם אין, אנשי מקצוע לא ממהרים לקבוע על ילד כלקוי קשב וריכוז במיוחד מתחת לכיתה ג',   אם יש חשש לבעיות קשב וריכוז יש צורך לעבור בדיקה אצל נוירולוג ולעשות את מבחן "טובה" (קופ"ח מפנה אליו),  ורק אח"כ קובעים מה יהיה עם הילד! בהצלחה!!
מה קרה לך!!?אנונימי (פותח)
ילד זה ילד והוא יושב וקם ומסתובב ותוך כדי הוא קולט דברים מסביבתו,אל תסממו ילדים בגלל שהמורה רוצה שקט בכיתה,אם תתני ריטאלין לילד אז יהיה לך ילד רגוע שיכול ללמוד ולהיות גאון של אמא אבל הוא יהיה רובוט.רוב אלה עם בעיות קשב (אני חושב שגם אני בקבוצה הזאת ואני מבוגר)הם לא יצאים עם תואר ברפואה אבל הם אנשים עם איכויות אחרות.באמנות ,ביחסים עם אנשים,במוסיקה.מורה שתגיד לי לתת ריטאלין לילד שלי אני קודם נותן לה אקסטאזי כדי שהיא תתאים לכיתה ואח"כ מוציא את הילד ומגדל אותו בבית בריא ומאושר.
לא מסכימה לגבי הריטליןאנונימי (פותח)
הנושא בויכוח גדול. מכירה אישית כמה וכמה שהריטלין עזר מאד לשקם את התפקוד היומיומי ואת הדימוי העצמי שנפגע עמוק. בהחלט לא תמיד מדובר בסם הניתן לשווא, ולא נכון להכליל בצורה גורפת ולומר שהם יגדלו רובוטים.

עם זאת ברור מעל לכל ספק שאין דבר כזה שמורה ממליצה לתת ריטלין כי אין לה יכולות לאבחן את מקור הקושי, ורק במידה והקושי הוא נויורלוגי יש מקום לשקול ריטלין - וגם לא תמיד. תלוי במגוון של שיקולים, ברמת הקושי ועוד.
אני מסכימה עם "אמא ל-6"....אנונימי (פותח)
עם זאת אני מסכימה גם עם אלה שאומרים שהריטלין הוא פתרון מצוין כדי שלמורה יהיה שקט בכיתה.
הרי יש תלמידים שהם לא איפראקייבים אבל יש להם בעיות קשב, הם לא מפריעים לכיתה, אלא רק להם עצמם יש בעיה להקשיב וכו'.
ולכן כאן אני מסכימה גם עם אודי-ה, שהמורים צריכים להתאמץ יותר.
אח שלי הוא יועץ חינוכי, והוא מסתובב בהרבה בתי ספר, הוא עצמו אמר לי שהרבה מורים באים בשביל לעשות את המשכורת...

לדעתי לא צריך לאפשר לכל אחד להיות מורה, מי שרוצה להירשם למגמה הזאת צריך להוכיח  שיש לו הכישורים המתאימים לכך וגם שהוא רואה במקצוע זה שליחות.
וכמובן צריך לעשות משהו במדינה הזו, שיכפילו את המשכורת של המורים ואז גם תהיה להם מוטיבציה גבוהה יותר
עם כל הכבוד המקצוע הזה הוא מהקשים ביותר, ומהחשובים ביותר . המורים מעצבים את האישיות של הילדים שלנו
הם מתעסקים עם נשמות. ובשביל זה צריך להביא להם מורה שמוכן לעשות הכל בשביל לקדם אותם. שרואה בעבודה זו אתגר ושליחות.
כיום, הבתי ספר עושים תחרות מי יותר ברמה. המורים (חלקם) לא עושים מספיק מוכנים להקריב  ולהשקיע וכו'
ומי שנפגע זה החלשים ובעלי בעיות קשב וכדו'

.
צמיששרבוב
נכון, צריך באמת ליצור יותר מוטיבציה למורים,
אבל בכ"ז כמעט כל המורים שאיתם נפגשתי ממש משקיעים התלמידים שלהם.
ולפעמים בכ"ז יש ילד שחולם וכ"ו...
אז לא צריך להמליץ לטיפול?
(כמובן לאחר שמבררים את כל התמונה, ורואים מה קורה בבית וכ"ו..)
 
ואל תשכחו ש8% מהאוכלוסיה הם בעלי הפרעות קשב וריכוז!
(ורובם ילדים כמובן)
אל תמהרו להכלילאמא ל-5
אני חושבת שכשמורה מפנה את תשומת-לב ההורים לבעיה כזאת או אחרת, זה מכיוון שראתה סימנים בהשוואה לכלל הכיתה, ילד לא סתם קם ויושב, למה שיעשה דבר כזה? היום לא קשה לזהות ילדים כאלו עוד בגן, היה לי ילד כזה בגן חיכיתי 3 שנים והסימנים רק מחריפים, אין מנוס מלתת טיפול לא בגן, אבל בבי"ס.
 
לילד שלי יש הפרעת קשב וריכוז ללא היפראקטיביות, לאחרונה התחלנו עם ריטלין- זה עושה לו בחילות וכאבי בטן ב-20 דקות הראשונות ואח"כ הוא מצליח להתרכז, להבין ולנהל שיעור ולא לחמם את הכיסא.
הוא מקבל פידבקים חיוביים מהסביבה ואחה"צ הוא ביקש לקחת חצי כדור כדי להכין שיעורים.
הוא פשוט רואה שעם הכדור הוא מצליח להבין והשיעורים נגמרים יותר מהר והוא לא "טמבל" כמו שהוא חשב-- אלו מילים שלו.
כך שאני נותנת את הכדור ובשמחה.
נכוןשרבוב
גם אצלינו הילד פשוט ראה שזה טוב לו! אז הוא מבקש!
 
ובקרשר לאבחון בגן- רק בגיל 6 וחצי המח מתפתח סופית, ואז האבחון הוא יותר מדוייק, ככה שדווקא כדאי לחכות.
(בגן בערך לכל הילדים יש הפרעת קשב, כי המח הקדמי עדיין לא מפותח מספיק)
אני חושבתno name102
שהיום לכל ילד שקצת לא לומד תוקעים רטלין.
חוץ מהחיסרון הגדול- שזה הדימוי העצמי הנמוך שהוא מפתח, יש חיסרון שהרבה לא חושבים עליו והוא-
חוסר חינוך לילד, האו צריך לדעת להתמודד, להתגבר על עצמו וכד'..
מה פתאום להביא לו משתיק\ סם כזה?!??!?!?
 
וחוץ מיזה אולי זה בעיה אחרת- ראיה\חברתית .
זה ממש לא חוסר חינוךשרבוב
אם המח הקדמי שלו יותר קטן ויש לו דליפה של "דלק" במח זה חוסר חינוך????
איך את יכולה להגיד כך?
צריך לנסות להסתדר בלי אך, במידה וצריך אין למנוע!!mor_1116
בס"ד
 
אין מה לרוץ לקחת ריטלין
לצערנו לחלק מהמורים של היום אין סבלנות, וחושבים שהפיתרון זה ריטלין.
תעשי אבחון לבחורציק הצעיר שלך, ותראי לאיזה כיוון זה הולך,למה הוא צריך בגלל שאין לו קוצים לשבת, או בשביל משהו אחר, וגם אם רשום שהוא צריך אל תמהרי לקחת.
יש היום טיפולים מונעים,כל מיני שיטות,ייעוץ,פסיכולוגים וכו'!
זה תהליך שדורש המון סבלנות.. אבל שווה..!!! ה' ישלח לכם את ברכתו ובעז"ה שתשמעו בשורות טובות ושמחות!!!
 
ובמידה {חס וחלילה} שזה לא מצליח אל תמנעי מהילד משהו שיכול לעזור לו...
יש לי חברה שעכשיו עשתה אבחון {גיל:20} ורשמו לה שהיא צריכה רטלין והיא פשוט בכתה, היא בכתה על כך שלא ידע לפני ויכלה למנוע לעצמה המון סבל בלימודים!!!
שיהיה המון בהצלחה אמא יקרה תמשיכי להיות אמא מקסימה שדואגת לשלום הילדים שלה ישר כוח, שהקב"ה יתברך ישלח לך כוחות תמיד לגדל את ילדייך במסירות הנפש הזאת!!!
ישר כוח מעריצה ומעריכה!!!
בשום פנים ואופןאנונימי (פותח)
גם אם כל העולם יגיד לך שיקח רטלין, אל תתני לו
המורים צריכים להתמודד עם בעיות משמעת בכיתה בלי רטלין לילדים
אלא שבמקרה שלך לא כתבת אפילו שהוא מפריע, אלא רק יושב באי נחת
מה איכפת למורה, שלא ילמד, רק שלא יקח רטלין
זה יהרוס את שמחת החיים של הילדות
ילד צריך להשתולל ולרוץ
עם רטלין הוא יהיה ילד כבוי ומדוכא
מלבד הנזקים שזה יכול לגרום, שהיום אף אחד לא יכול לומר דברים ברורים בנושא
 
תהי חזקה, גם אם יגידו לך שהילד יהיה בבית - תתנגדי
גם אם יכפו עליך בצו בית משפט תתנגדי
תשלחי אותו לתלמוד תורה שכל היום צועקים פסוקים
תאמיני לי הוא יפרח שם
זה יותר טבעי לילד להוציא את כל האנרגיות בשיעור שצועקים פסוקים מאשר לשבת כמו גולם ולשמוע את המורה
 
 
חוץ מכל היתרונות של תלמוד תורה
את לימודי החול תשלימי לו אחר כך, גם ככה הכל (כמעט) היום על האינטרנט
 
בהצלחה
ריטלין הינו האלטרנטיבה האחרונה.אנונימי (פותח)
אסור למורה להביע דעה לגבי לקיחת ריטלין. יש מעט מאד רופאים שיש להם אישור להחליט על כך והם לומדים די הרבה בשביל זה .
גם אם יש לבנך בעיות קשב שיאובחנו אין הדבר מכריח לקיחת ריטלין.
לקשיים בכיתה יש מספר אפשרויות.
ואת כאמא צריכה לשאול אותו, את עצמך, ואת המורה מניין הו נובעות.
כהקדמה לכל את צריכה לחשוב, עם עצמך, איתו וגם עם הגננת האם היה לזה סימן גם בגן? ובבית? אם לא, אני הייתי מאד סקפטית. בעיות קשב לא נוצרות, הן מולדות.
האם טוב לו בכיתה? עם המורה? החברים? האם הוא מבין? ועוד המון שאלות נוספות שכדאי לשאול.
תעשו קודם בדיקה עם עצמכם, אולי אלו בעיות ראיה, שמיעה, התנהגות, ארגון, קשיים רגשיים, וויסות חושי (ויש עוד כמה...) ויש צורך בטיפול אחר?
תבדקו את העניין עם עצמכם, וגשו לאבחון אצל מי שיכול לתת תשובות מכוונים שונים, ולא משהו שמקבל כסף בשביל לתת כדורים.
אם אכן הילד זקוק לריטלין, זה אכן עשוי לעזור פלאים, אך יש צורך לקחת אחריות, ולא לחפש את המחט מתחת לפנס.
תודה רבה לכולכם!! הלוואי וה' יראה ליאנונימי (פותח)
את הדרך הנכונה ויהיה לו אבחון מדוייק שיעזור לו .
אמאשלאורישרבוב
את נותנת לו רטלין כרגע לפני האבחון?
מחפשת פסיכיאטר שיתן כדור להפרעת קשב וריכוזברכה אפל

אני די בטוחה שבעלי סובל מADHD.

הוא לא מצליח להתרכז ליותר מדי זמן, המחשבה שלו לעיתים מתפזרת לכמה כיוונים, ותפוקת העבודה שלו לא הכי גבוהה

הוא גאון, וזה מחפה מאוד על הכל, כי הוא מצליח להסתיר את זה, אבל מי שמכיר מקרןב שם לב (הוא ניסה לפתוח פם את הדלת עם השלט של הרכב..)

לאחרונה נהיה לו הרבה עומס בעבודה, והוא מרגיש שהוא לא מספיק ממצה את היכולות שלו

מחפשת בשבילו פסיכיאטר, אפשר גם פרטי, שיתן לו כדור שיוכל לתת לו קצת פוקוס בחיים

אשמח ממש להמלצות!!

תודה

מקפיצה שוב, יש מישהו שיש לו מידע בעניין?ברכה אפל
אולי תכתבי איזור בארץ? שיוכלו לתת רעיונות…מרגול

דבר שני, אם יש תור קרוב לנוירולוג של הקופה אפשר לבקש ממנו. הרבה פעמים נותנים בלי בעיה.

בעיקרון מי שמורשה לרשום כדורים לקשב וריכוז זה נוירולוג או פסיכיאטר, ולאחר שיש מרשם קבוע רופא המשפחה יכול לחדש לך אותו מדי חודש בחודשו. 

קודם כל תודה שהגבתברכה אפל

אנחנו מהמרכז, ובגלל שזה נהיה לנו דחוף אנחנו מוכנים גם לנסוע רחוק

התור הקרוב בקופה הוא לעוד 3 חודשים

מה שכן, חשוב לי ללכת למישהו שיתן לי מענה תרופתי, ולא ינפנף ב"זה שום דבר"

מספיק נוירולוגadvfb

אפשר לקבוע דרך כללית/מכבי/מאוחדת איפה שאתם

אין תורים קרובים גם לנוירולוגיםברכה אפל
אני יודע שבאתר של כללית יש לפעמים אופציות יחסיתadvfbאחרונה

קרובות באיזורים יותר פריפריאליים

..ADHD

שלום,

אני רוצה לפתוח פורום סגור לאנשים שמתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז, יש לזה ביקוש? הייתם רוצים להצטרף?
אפשר גם במסר/ש"א.

הפרעות למידה והיכולת ללמוד בכל זאתאנונימי (פותח)
אוקי אני לא בטוחה עד כמה הפורום הזה פעיל בכלל ומי עשוי לקרוא את זה. אבל יש נקודה שחשוב לי להציף דווקא כאן. יש לי הפרעות למידה ( adhd דיסלקציה וגיסגרפיה ) ואם אתם בפורום הזה אז בטח גם לכם.
בזמן האחרון אני שומעת הרבה על כך ששופטים ילדים עם הפרעות למידה לא נכון כאשר מצפים מהם להיות טובים דווקא בלימודים טיפוסים. ההנחה היא שיש לילדים או מבוגרים עם הפרעות למידה יכולות ונקודות חוזק אחרות שלא קשורות ללמידה הקלאסית ושבכלל לא כל אחד חייב ללמוד. כל זה מאוד נחמד ואני באמת מאמינה שיש דרכים רבות להצליח בלי הלימודים ה"טיפוסיים". אבל זה לא אומר שאדם עם הפרעות למידה לא יכול להצליח בלימודים כאלה. לפעמים מרגיש שלי שבגלל שמזכירים לעיתים קורובות מקרים בהם אנשים עם הפרעות למידה הצליחו ממש במסלולים שלא כללו לימודים גבוהים יוצרים תחושה שרק ככה אדם עם הפרעות למידה יכול להצליח.
כשהתחלתי תואר ראשון מתתי מפחד ורק רציתי שמישהו יגיד לי שאני יכולה לעשות את זה .אבל כל מה ששמעתי הוא שאני לא חייבת להצליח ,או בכלל ללמוד . אבל אני כן רציתי ללמוד וכל הדיבורים האלה בכך שאנשים כמוני ( מה שזה לא אמור להיות ) לא *חייבים* ללמוד ולא מצפים מהם יותר מידי להצלחה רק הורידו לי את הבטחון .
ברוך ה בסוף כן למדתי ( וברוך ה עדיין לומדת ) ואת התואר הראשון סיימתי בהצטיינות. אז פשוט חשוב לי להגיד למי שכן רוצה ללמוד: זה לא חובה אבל זה מאוד מאוד אפשרי.
נ""ב
מצטערת על שגיאות הכתיב , אני דסלקטית ובדיוק התיקון האוטומטי החליט להתקלקל .
וואו.עפהאחרונה

וואלה.. מעורר מחשבה...

והפורום הזה באמת נראלי לא פעיל וחבל....

הפרעות קשב וריכוזענבר 2
איך מטפלים בהפרעות קשב וריכוז ללא ריטלין ?
יש תוספים טבעיים. אבל לא יודעת מה ואם זה מוכחאנונימי (2)
שמעתי שריצה מאוד עוזרת..והעיקר-לשמוח:)
תסתכלי באינטרנט בטוחה שיש להם מה להציע
חברה שלי הייתהוהעיקר-לשמוח:)
כל הזמן קמה מוקדם בבוקר (כמובן שישנה מוקדם) ורצה איזה שעה, לפי מה שראיתי זה מאוד עזר לה..
היא סיפרה שיש לה קשב וריכוז והריצה ממש עוזרת לה ואפילו מחליפה לגמרי את הכדור.. כי הריצה עוזרת לאזן את האדרנלין בגוף , לאנשים שהאדרנלין שלהם גבוה זה מאוד עוזר.. וגם גורם להם להיות שמחים לעומת הכדור, שהרבה פעמים גורם הפוך..
אכילה בריאה וספורט או תחביב אהוב, זה משחרר אנדרנליןHodaya11
אפשראנונימי (3)אחרונה
לנטרל רעשים מפריעים עם אוזניות עם מנגינות ללא מילים.
אפשר ללמוד למבחנים בקול ובתנועה למשל בהליכה בחדר.
אם רוצים טיפים ספציפיים שמתאים לך אםשר לפנות לפסיכולוג התנהגותי שמכיר את התחום של adhd
אשמח לעזרתכם למילוי שאלון לעבודה סמינריוניתנדיה
שלום, אנו עושות עבודה בנושא לקות למידה. נשמח לעזרתכם על מנת שנוכל לאסוף נתונים לצורך העבודה הסמינריונית מצורף קישור:
השפעת התמיכה החברתית על הדימוי העצמי
ריכוז בלימוד גמראyyl

הרגשתי שיש לי קושי מסויים בלימוד, בעיקר בלימוד גמרא, ורציתי לברר אם זה דבר נורמטיבי או שזה נובע מקו"ר, אז אשמח לשמוע (לקרוא..) חוות דעת...

 

כשאני לומד, בעיקר גמרא אבל גם לימודים אחרים, אני צריך ממש ממש להתאמץ כדי להתרכז! אפילו אם אין רעש ושום דבר, פשוט כדי להבין מה אני קורא! זה לא משהו חריף, פשוט מקשה...

ככה"נ אין לי קו"ר, אפילו עשיתי אבחון ויצאתי עם קשב טוב, ובכל זאת אני לא לגמרי בטוח.... לפעמים אני קורא ד"ה ברש"י ארבע פעמים ומגלה שלא שמתי לב למילה ממה שקראתי, לקח לי ללמוד דף גמרא רש"י אחרי שכבר למדתי אותו כמה פעמים, שעתיים וחצי! דף פשוט יחסית, וזה היה כמעט אך ורק לקרוא ולהבין, פשוט כל משפט כמה רגעים הייתי צריך "לתפוס את עצמי" שוב ולהתרכז. ואני לא ברמה של מתחיל...לומד הרבה זמן...

וזה ככה בכל דבר שאין בו סקרנות, אם זה משהו חדש ומעניין וקל להבנה אז הסקרנות עוזרת לי להתרכז ולרוץ, אפילו שעות רבות, אבל בחזרות וכאלה... ובגמרא גם לימוד ראשוני...

אני יודע שללמוד זה קשה ויש עמל תורה אבל התלבטתי אם זה נובע ממקום אחר, ונראה לי שכן... זה לא המאמץ להבין, זה מאמץ גדול לשים לב מה אני קורא, להתרכז... זה נשמע מוכר למישהו?

חשבתי אולי יש איזו נקודה מסויימת שלא בודקים באבחון רגיל ואולי זאת הבעיה...

התיאור מתאים לקו"ר אבל זה לא המצב היחידאצאצאחרונה

יש עוד הרבה דברים שיכולים לגרום לזה, אני ממליץ לעשות אבחון פסיכודידקטי, הוא הרבה יותר מקיף ומתייחס לכל קשיי הלמידה, הריכוז והחשיבה

יש כאן עוד מישהו שמרגישיהוקפץ

שהכדור מפריע לו לכוון בתפילה?

הייתה לי תקופה של כדור שגוי,שפרינצא בוזגלו

שהייתי צריכה להחזיק את עצמי שלא להירדם, 

אבל אם זו התחושה- כנראה שצריך להחליף כדור.

כדור אמור לעזור להתרכז, לא להפריע.

עוזר בשיעור ומפריעה בתפילהיהוקפץ


אז אני עכשיו על תרופה מאזנת.שפרינצא בוזגלו

היא ממש מגניבה- כאשר יש מחסור בדופמין והורמונים נוספים, היא מאיצה את ייצורם,

וכאשר יש עודף- היא מונעת מהם להיספג במוח.

אולי נעבור לפרטייהוקפץ


איזה כדור זה?עפה


יש לי פרטי, מוזמנת.שפרינצא בוזגלואחרונה


מישהו פה?אנונימי (פותח)


זה נראה שלא פעיל כאן..אנונימי (פותח)


אפשר להפעיל חוזרתאחרונה

אולי יעניין אותך