ישיבה קטנה חסידית חדשה בלב השומרון - איתמר !אנונימי (פותח)

בימינו אלה מצווה לגלות זאת החכמה, תורתו של רשב"י, שחיבר את ספר הזוהר הקדוש, האריז"ל החי, והבעל שם טוב הקדוש, שמזרזת ומביאה את הגאולה האמיתית והשלימה תיכף ומיד ממש.

ב"ה

 

 

חיי"לים

[חסידים, יראי שמים למדנים]

עם מסירות נפש

ישיבת 'קדושים' – על שם קדושי איתמר הי"ד שמסרו נפשם עבור קדושת העם והארץ

שלום וברכה !

מדברים מהישוב איתמר !

ברוך השם אנחנו פותחים ישיבה קטנה חסידית באיתמר !

הישיבה לגילאים 13 ומעלה ! ומתאימה לכל הבחורים מכל הארץ !

אם תוכלו בבקשה לעזור לנו להפיץ את שם הישיבה בישובכם !

ע"י: לוח המודעות ובעיתון שיוצא מטעם הישוב !

בתודה מראש !

בשורות טובות !

ישיבה קטנה חסידית

בלב השומרון

ברוך ה', שעלה בידינו לפתוח ישיבה חסידית בישוב איתמר, ישיבה קטנה עבור כל ילדי השומרון.

ישיבה שתשלב בתוכה גם לימוד גמרא מעמיק עם ראשונים ואחרונים עד להלכה למעשה בפועל, וגם עמקות בסוגיות העמוקות ביותר בתורת החסידות, וכן פעילות מידי ערב בנושאים שונים ומרתקים. וכן בעזרת ה' כל ימי שישי, נצא ביחד, כל ילדי הישיבה, לאיזור אחר בארץ, לעשות 'הפצות', לעשות שטורעם ולכבוש בדרכי נועם את לבבות אחינו בני ישראל.

 

הישיבה מוקמת בלב הישוב איתמר, ישיבה המיועדת לגילאים 13-16.

 

זמן פתיחה: ראש חודש אלול. תשלום חודשי: (לא סופי) 700 ₪.

 

לשאלות, הערות וכו' נא לפנות אליי, דוד קם 052-333-7849.

 

הישיבה תכלול: פנימי'ה, חדר אוכל. חדר פעילות. שיעורים מרתקים. מקוה. אוירה חמה וחסידית.

 

כל בחור שמרגיש שיש לו ראש פתוח לעולמה של תורת החסידות, ולצלול לים התלמוד, ולרציניים להעמיק בפרד"ס התורה, ולהרגיש שמחת חיים, והכל מתוך אחדות ואהבת ישראל.

 

[גם בחורים עם קשיי למידה, נשתדל לשלב אותם לסדר הלימודים ולאוירה התורנית והחסידית]

סדר יומי משוער:

6:30 – בערך השכמה (ולרציניים, ומחפשי עבודת ה' תהי'ה השכמה בשעה 6:00)

 

מיד לאחר מכן – מקווה שמוקם בעזרת ה' בישיבה או ליד

 

7:00 - שיעור חסידות כהכנה לתפילה, התבוננות בגדלות הא-ל וכו'

 

8:00 – תפילת שחרית – צלותא דאברהם

 

ארוחת בוקר

 

9:40 – שיעור בתלמוד בבלי [לעיונא] במסכת הנלמדת (תתפרסם הודעה בהמשך איזה מסכת נלמד)

 

10:40  - חזרה על השיעור ולימוד עצמאי

 

11:30 – הפסקה עד עשרה ל-12:00

 

11:50 – גמרא – לגירסא [בקיאות] רש"י תוס' – שיעור

 

מ- 12:50 ועד ארוחת צהריים יתקיים התעמלות, היות הגוף שלם ובריא מדרכי עבודת ה' הוא

 

13:30 – ארוחת צהריים

 

14:10 – לימוד בהלכות הנצרכות – שולחן ערוך אורח חיים

 

15:00 – לימוד תניא בהבנה והשגה, ולאחר מכן כל אחד לעצמו לימוד תניא בע"פ

 

16:00 – הפסקה

 

16:30 – לימוד תנ"ך עם מפרשים (רש"י, מצודת דוד וכו')

 

17:30 – תפילת מנחה – צלותא דיצחק

 

הפסקה עד 18:30

 

לימוד פרשת השבוע עם רש"י, תניא יומי, רמב"ם יומי

 

תפילת ערבית, ארוחת ערב - ובערב פעילויות מתחלפות (וידאו חסידי, שיחות עם בחורים באופן אישי, עזרה בלימוד הגמרא, התעמקות יתירה בשיחותיו של הרבי, עזרה בלימוד מתוך שיטה מיוחדת וכו' וכו' ואין כאן מקומו)

 

בעזרת ה' נביא באופן קבוע רבנים מיוחדים מבחוץ שיעבירו שיעורים במיוחד לישיבה (כגון הרב יצחק גינזבורג שליט"א וכו')

יכול להיות רלוונטי לגביי...רכס כפרה!

אבל אני רוצה פרסום של יותר מפורום...

טוב, לבינתיים שיהיה בהצלחה!

הבהרה !אנונימי (פותח)אחרונה
זה מפורסם בעוד הרבה מקומות... !
לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך