שחר..ואהבתי את עצמי.רק הפעם.
ראשי מסתובב יותר מידי,המוח מת ליפול על הריצפה ולשחרר את עצמו מהכבלים הכבדים האלו שהחיים מזמנים.
אני מרגישה בסרט טורקי יותר מידי ארוך.
החיים שלי הם סרט ולפעמים לפעמים יש הפסקה קטנה,אנשים פונים לעיסוקיהם וגם בודקים אם נשאר קצת פופקורן בבר וקולה דיאטטית לפני שהסרט ממשיך ואז אני קוראת להם,שוב:
'הי!אנשים!הסרט ממשיך!בואו תראו עוד סצנה מחיי,היום אני נחמדה, אני מרשה לחשוף עוד קצת!' וכמו נמלים נמלים הם חוזרים,
צופים בי שוב,חלקם משתהים וחלקם מרימים גבות.
מה אכפת לי,האמת לא אכפת לי כבר מכלום.
אני מנסה לייצב לעצמי כרגע את דופק הלב,לא התאמנתי בבית איך סותמים מספיק טוב ולמרות שהחזרות הגנרליות תמיד מושלמות,
בזמן אמת מתפרקת מעבר למצופה.
'למה.את.כזאת.מטומטמת.',אני סונטת לעברי בשפה שרק הלב והגוף שלי שומעים,עדיין מנסה לייצב את עצמי ולאט לאט להתרגל להבנה שאני מוקפת באנשים ובאמא שבוכה לידי בכמויות של נחלים ונהרות וברופאים חמורי סבר ובגבול מידי אדום שחציתי.
כל אלה באים ללמד אותי עכשיו את תורת החיים.
יש בי השתוקקות לא מוסברת כרגע למיטה משלי על אי בודד ולדלי שיכיל את הדמעות שלי ולכמה עוגיות ולילד.
ועכשיו,רציני.נמאס לרדוף ולהיות נרדפת והכי גרוע,שאני זאת שרודפת ובורחת מעצמי.
עצמי הזאת שרק רוצה אהבה ורק רוצה רוגע ורק רוצה אבא אמא ילדים שולחן שבת כלב פרפרים גרביים חמות וחלות מקמח כוסמין.
עצמי הזאת משגעת אבל וואלה הרצונות שלה כל כך אנושיים ואני מתייחסת לעצמי שלי כמו שמתייחסים ל,ללא יודעת מה.
אלוהים מתי כבר יגמר המרדף הזה.
באלי חיים נורמאלים ולהתכרבל כשצריך ולעוף כשצריך ולשתות כוס שוקו חמה עם קש אדום ולעשות בועות כשצריך.
אני חושקת לאהבה ולא רק כשצריך.
אני אלמד אותי איך לתת לעצמי שלי אהבה,לא משנה כמה הדרך תהייה קשה.
.
"הי ילדה טובה..מה שלומך?",הפנים של אילנה דואגות וסבתיות כאחד,שולחנה הכחול מסודר בקפידה,עט אחד מונח עליו ושניי ספלים עם הדפס של פרפרים וקנקן תה חם שותקים עליו גם.
אילנה,פסיכולוגית מנומסת וחברה של אמא,נשמה טובה כל כך.
פעם בכיתה ט',בראשית הבלאגנים כשעוד הייתי מהנדסת כל בוקר מחדש את הצמה החסידית ומהדקת את הגרביון,התיישבתי אצלה לפגישה אחת על הכורסא הכחולה שלה כדי להימנות על אותם אנשים שצריכים עזרה בלהבין למה הם באו לעולם.
הכל אצלה בחדר כחול.
"רוחני כזה וזה שמייא..",היא הצטדקה בבת שחוק אחרי שעיניי נקרעו לרווחה מכמות ה'כחולים' בחדר.
היא הייתה נחמדה אז,אבל רק לתקופה של אז.
למה היא רואה אותי עכשיו במצב שפל כזה.
למה באתי בכלל.
"היו שיבושים ולכן אני פה..",אני עונה לשאלתה אחרי הרצת אינספור מחשבות וקורצת כמו שאני יודעת לקרוץ והיא מתמתחת כמו שאילנות יודעות להתמתח.
"מה קורה איתך בזמן האחרון?",היא מפגינה היום איכפתיות ממש, היקית הזאת.
"מושלם!נדיר!!קסום!!!",אני מפגינה אכפתיות ואופטימיות עוד יותר מימנה ומתחילה לספר לה לבקשתה מה קורה איתי בכללי ומה קורה איתי ביממה האחרונה לפי הנוסחה שלי ולפי הנוסחה של אמא ולפי עוד מלא נוסחאות.
"לאן את עוד רוצה להגיע?!",אילנה שואלת במבט משתהה ואני מגכחת,מתמתחת אחורה.צורבת לי נקודה עלומה בלב.
נו די,אני לא רוצה שאנשים יתערבו לי בחיים.
בעצם..אני מאוד רוצה שיתערבו לי בחיים עד שאלמד איך לחיות אותם,אבל זה כמובן,בסוגריים.
"תשמעי אילנה,לא התכוונתי לספר פה מידי על עצמי..רק הסכמתי לבקשתך וסיפרתי לך קצת כי את אדם חכם.עם התגובות שלך עכשיו את לא נשמעת חכמה..",אני מסננת לעברה והיא לא מתייחסת.
אולי חלק מתפקיד האנשים החכמים זה להראות שהם לא מתייחסים לכל דבר.נו שויין.
אילנה קמה כמו יקית מושבעת לעבר קופסא קטנה שקופה שנמצאת לה על מדף כחול בצד החדר.
"את רואה את הקופסא הזאת?זאת קופסא אדירה",המבטא הגרמני בולט מבין שינייה.
"אנשים כותבים בפתק כמה חלומות שהם רוצים להגשים ומקפלים את הפתק ופותחים אותו רק שנה אחר כך ובודקים אם הם אכן הגשימו את החלום.אני מציעה לך לעשות גם כן ככה.זה יותר חשוב ואמיתי מבריחה לאוורסט..או מ..",היא מניחה את הקופסא השקופה בתוך ידיי ומתיישבת מולי,מהנדסת מחדש את משקפייה על אפה הגדול,כאילו מתיימרת להיות האישה האחרונה שמצילה את הבת של החברה חנה תמם משאול תחתיות.
חכמה האילנה הזאת.
יש משהו מעייף באנשים חכמים..האמת שלהם מידי זועקת ומידי צודקת וזה עושה רצון להתקפל במיטה חזק ולסתום את האוזניים ולא להקשיב בכלל.
אז כן,אולי חתמתי ברית עם הכאב או שנשבעתי לא לעזוב אותו לעולם, כך או כך,נתקעתי במקום כבר תקופה ואני לא מצליחה להתקדם הלאה אלא רק מידרדרת אחורה.
"אני סתם גורמת לך לחשוב שאני יקית מעצבנת",אילנה צוחקת לעצמה פתאום ושולפת ממקום נסתר סוכריה על מקל ומביטה בי בעיניים של סבתות עם קוסקוס וקציצות.
אני בוהה בה.
"את אוהבת סוכריה על מקל?",אילנה מבררת בחיוך ואני חוטפת את הסוכריה מידה כמו ילדה קטנה ועונה בצחוק,"כן!!".
כך מסתיימת לה השעה,עם סוכריה על מקל בפה ואוטו לבן מצוחצח של יקית שמסיע אותי לאן שרצוני חפץ.
"תודה לך אישה טובה,אני מבטיחה להיות בסדר,הפעם על באמת.",אני אומרת לה לפני שרגליי דורכות על שפת המדרכה,ליד הטרמפיאדה ביציאה מהעיר והיא מהנהנת ואומרת ברצינות,
"שחר,את חשובה לאימך.תעשי הכל כדי שלא תאבד אותך.
את ראוייה לחיים,למרות הכל.אני מבטיחה לך.",היא מביטה לתוך עיניי והלב שלי נצבט מגעגוע, מתכרבל בתוך עצמו מחמת הקור החורפי.
"תחלמי עם הקופסא הזאת,זה אדיר",היא מסיימת וזורקת לעברי עוד סוכריה אדומה בצורת לב ואני מבטיחה לקנות קופסא,שיהיה.
אילנות זה שם של אנשים טובים.
הם רוצים רק טוב.
גם אמא זה שם של אנשים טובים רק שעם אמהות אתה צריך ללמוד איך הטוב שלהם מתבטא.
גשם מתחיל לרדת,השמיים נעשים אפורים עוד יותר.
אני נכנסת לתחנה,קופאת למחצה ודורשת אהבה למחצה,
לא צריכה עכשיו אף אחד מלבד מגע רך של טיפות גשם.
הן שלימות,הטיפות.
שלימות ויפות כל כך.מפיחות חיים.
האורות ליד הטרמפיאדה נידלקים,השמש מנסרת את סוף השמיים, מפילה את עצמה לאדמה רחוקה ודמיונית ומפנה מקום של כבוד לירח ולאהבה ולכוכבים למשמרת הלילה.
ירושלים שלי,אני בדרך אלייך.
הפעם בתחפושת שונה,מבטיחה.
לא רעב ולא צמא ולא לרדוף אותי ולהחביא את הראסטה החדשה בין התלתלים ולהתכנס בתוך המכנס הסורר.
הפעם מגיעים נקיים,
חוזרים אלייך כדי לחזור לעצמנו.
על באמת.
.
"בוווו!!"בר כמו ילדה קטנה מתגלה בין כל אנשי המרכזית,מטורללת מתמיד או כמו תמיד,יש עדיין חולקים בעניין זה.
"חחחחחחחחח י'מפגרת!!הפלת אותי לתהום!!",אני מתפוצצת מצחוק ובר ביחד איתי,נקרעת כבר בקטע מוגזם.
אני תופסת לה את הפנים ולוחשת "שש..ששש.." וממשיכה להתפוצץ איתה מצחוק.
"קחי פלאפל",היא זורקת פתאום לתוכי מנה ועיניי מתעגלות ומנסות לדחות את המתנה המגרה הזאת אבל שנייה אחר כך אני מכבה את השנאה ומדליקה את האהבה החדשה שלי ל'עצמי' שלי ושואלת בצחוק,"מה יש פה?"
"כרוב חמוצים חצילים חומוס פלאפל צ'יפס עוד פלאפל עוד צ'יפס סלט ונשיקה שלי",היא יורה את זה מהר,כאילו התאמנה כבר על איך לשכנע אותי לרדת על מנת הקרב הזאת בלי לצאת מובסת.
אני שותקת,היא מנסה להסתיר מבט מתחנן.
"אנחנו אוהבים את עצמנו?!",אני שואלת.
"אנחנו אוהבים עת עצמנו",אנחנו קובעות ושיניי נוגסות מהפלאפל החם,הכל כך ירושלמי הזה..הגשם עוד רוקד.
"בואי נחפש נטלה,אנחנו מתחילים להיות דתיים מחדש",אני חוזרת לצחוק המשוחרר שלי והיא מרצינה ממש,מביטה בעיניי כאילו מה כבר יש לה להגיד עכשיו ולאט לאט אומרת,"יש.נטלה. שם".
שקט.
פתאום אנחנו מתפוצצות מצחוק ורצות ליטול ידיים.
בר לא מתאפקת וחוטפת לי כמה כדורי פלאפל ובליבי אני מודה לה על הקנייה הזאת ומודה להוא שם למעלה שנותן לי להעניק ל'עצמי' שלי הרגשת אהבה.
"יש לי הפתעה..",בר מחייכת חיוך צופן סוד אחרי הביס האחרון בפיתה ומנוחה קלה על ריצפת המרכזית ואני מנסה לחשוב במה עוד הילדה הזאת יכולה להפתיע.
לא.לא רוצה זולות ולא רוצה טעמי סיגריות חדשים ולא רוצה מקומות חשוכים נוספים לרבוץ בהם.
באלי הפתעות טובות,שמביאות חיים.
"נו מה ההפתעה",אני מנסה להסתיר את הסקרנות הנוראית שלי וזה קצת ממש מצליח לי והיא נכנעת ומגלה-
"יש לי ספריי.
בואי נרסס."
הדרמתיות שלה יכולה להרוג אפילו ציפורים.
"את מצחיקה היום",אני עונה לה בחוסר רצינות והיא עונה ברצינות יתירה,כנראה לקחה את שלי,"בהחלט מצחיקה היום." ומקימה אותי אחרי כמה מילות תודה להוא מלמעלה על הפלאפל והכרוב ואנחנו רצות ומדלגות ומורידות נעליים ומתרטבות בגשם כמו שתיי משוגעות שרצות לאסוף את חלומן לפני שהוא יעלם.
אנחנו מוצאות קיר נטוש,מוזר קצת,מאחורי אחת החנויות היותר מוזרות של ירושלים.
"מה נרסס?צריכים משפט טוב..",בר חושבת בקול,זזה אחוזת טירוף קל.
אני מהססת רגע,מרססת-
...רחל יהודייה בדם
איזו כתיבה יש לך..

כמה רגש ..
נוגע ומלטף וחודר עמוק
❤️
..פשטות.
אפשר להגיד שזה עשה לי חיוך דבילי על הפנים עם דמעות בעיניים?
את פשוט פלא. יותר פלא מפלא.
תודה על זה. זה היה טוב עכשיו.
(ורק בפעם השניה שקראתי שמתי לב למשפט הגאוני הזה. ואהבת את עצמך.)
כפרעלייך.אני אוהבת.רק הפעם.
וואו את כותבת מדהים!!!מתנחלת אמיתית


...חלילוש
הרגשתי המון חיים בשיר הזה, גם בתיאורים העצובים והמתגעגעים. איזה זרם כזה שמעיף הכל למעלה,
מאחל רק טוב, שנראה את הטוב..
ותודה על גילוי הלב (והמקוריות עם התמונה)
..אור חדש.
רק להגיד שקראתי.
זה כתיבה פסיכית ומדהימה.
את בעצמך מדהימה ממש ממש.
והלוואי שחר הייתה יכולה ללמד אותנו קצת דברים, כמו איך לאהוב תעצמך..
..רק הפעם.
ילדונה..
הלוואי..הלוואי היה אפשר..
הלוואי שחר הייתה מזכירה גמלי איך לאהוב אותי תמיד..
אבל לא משנה מה,אותך אני תמיד אוהבת.❤
..אהבה.
את כל כך כל כך אין לי מילים אליך ועליך. את פלואה. איפה שחר הזאת שאני יחבק אותה.
את כותבת אבאלה.

אני די מתחילה להתלבט אם אני יכולה לכתוב איתך את שחר, מתחיל להיות מביך.


והי, צריך עוד קצת ירושלים ללב, אפילו נשאר לי מהספריי.
היהי,ככ הלוואי וזה יצא איתך..רק הפעם.
אם יהיה אומץ.


וזה לא הוגן שיש מלא עומס עכשיו,חייבים לרסס
..אהבה.
בואי יום אחד בספונטניוצ
את והספונטניוצ שלך🐸🤭רק הפעם.
ואוו,מוקצנת

תודה על זה....

טרוףשוני

זה פשוט מפחיד הכתיבה הזאת!

נוגע בטרוף וממלא את הלב ב..וואו אחד ענק!

תודה לכם אנשים טובים.זה השחר האחרון..רק הפעם.
תודה שקראתם,באמת.
תודה באופן אישי מכל אחד שקרא והגיב ופשוט היה פה ונתן לי לכתוב את זה.

ואני אוהבת אתכן באמת בנות והלוואי שלא יכאב פה לאף אחת ונו,ובודאי שגם לא יכאב לאף אחד מהבנים פה(:

מי שצריכה,אני תמיד כאן❤

חחח זה נשמע הספד אופ
,,,Love the world

יאוו

פשוט נגעת לי בנקודות הכי רגישות

הזזתי לי את כול המיתרים בלב

אני יושבת פה ודומעת (כן.. זה לא קורא הרבה..)

פשוט מרגיש לי כאילו כתבת את זה בשבילי

בשביל התקווה הקטנה שצמחה שם לאט

 

את פשוט לא מבינה איך זה נגע בי

יאוו

אשריך ממש

הי נשמה יקרה,רק הפעם.
זה עושה טוב לקרוא כזאת תגובה..
הלוואי והתקווה הקטנה הזאת תמשיך לצמוח ותהייה לאור גדול.
את נשמה טובה
..טעטע איתי(:

רק לומר שקראתי.

תודה עליך.

יפונת❤רק הפעם.
את מדהימה. ואני אוהבת. אולי יום אחד נאהב. גם את עצמינו.רק להיות.


יום אחד זה יקרה.רק הפעם.
לאט לאט זה יתקבל אצלנו במוח שלפני שאוהבים אחרים,נדרש מימנו לאהוב את עצמנו.
אני מאחלת לך שתגיעי למקום הזה בקרוב ובאמת.
תאחלי גם לי?🦋
אמן. וברור שאני מאחלת לך רק טוב נשמה.רק להיות.


❤.רק הפעם.אחרונה
...אני הנני כאינני

@געגוע~ הרבה זמן שלא כתבת לנו..

משתוקקים

שברי חרס ואור יקרותחוזר

רפאל, ששמו נחצב בלב התפילה "רפאנו השם ונרפא", חש שחייו הפכו לבית מלאכה נטוש, שבו האור היחיד הוא נורה דולקת בחצי כוח, תלויה על בלימה. הוא היה איש תורה ומעשה, שהאמין כי בניין הנישואין הוא מקדש מעט – והוא גילה, באיחור כואב, כי המקדש שלו נבנה על חולות נודדים.

בחירתו ברחל (כך נקרא לה), הייתה פעם ככוס יין משובח בקידוש של שבת: נוצצת, מבטיחה, ובריח משכר של אושר נצחי. כעת, לאחר עשור, נדמה היה שהיין החמיץ, והכוס עצמה הפכה לכלי חרס סדוק, שכל ניסיון למזוג לתוכו רגש נוסף גורם לנזילה איטית וכואבת אל תוך האדמה הצחיחה.

 

כשהיה מחפש את דרכו בין קפלי הגמרא, היה מוצא את "עץ החיים" – עץ יציב, מעוגן באדמת יראת שמיים. אך כששב הביתה, הרגיש כאילו נכנס למבוך קנים יבשים שכל מגע בהם מפיק רק קולות חריקה צורמים ודקירות קטנות. רחל הייתה עבורו כשמיים מעוננים בעונת גשמים שבוששו לבוא: הבטחה לרוויה, אך בפועל – רק אפור אינסופי החוסם את אור השמש.

הוא ניסה, שוב ושוב, "לשקם את הקירות". כל שיחה איתה הייתה עבורו כניסיון לחבר חלקי פאזל של שני עולמות שונים: הוא הגיש לה את הפינה שלו, המשוישת והחמה, והיא הניחה מולה קטע מתכת קר, חד ובלתי תואם. לא הייתה התנגשות גדולה, אלא חוסר מגע מוחלט, כמו שני נהרות הזורמים במקביל – קרובים מאוד, אך המים שלהם לעולם לא יתערבבו.

 

הציפייה שלו לבית מלא שלווה ותורה הייתה כאנייה עוגנת בנמל בטוח. הנישואין, לעומת זאת, הפכו לספינה המטלטלת בין גלי תשרי סוערים, גם כשבחוץ שרר שקט מוחלט. היא הייתה עבורו מפת דרכים הפוכה: כל צעד שלקח על פיה הוביל אותו הלאה מן המטרה, אל תוך שממה רגשית גדולה.

כשהיה יושב בבית המדרש, הלימוד היה לו "נר לרגליי" – בהיר, קרוב, ומאיר את הצעד הבא. בבית, ההרגשה הייתה כניסיון ללכת לאורו של כוכב רחוק מאוד, שאינו נותן אור ממשי אלא רק תזכורת כואבת למרחק הבלתי ניתן לגישור. המטפורה החדה ביותר שריחפה מעל ראשו הייתה זו: הוא חי חיים של צדיק במרתף, מוקף בקדושה פנימית, בעוד חלון המרתף שלו נפתח היישר אל רחוב סואן וריקני, שהוא אינו חלק ממנו, אך הוא כבול אליו.

 

בכל בוקר, כשענד את התפילין, הרגיש רפאל שהוא "קושר את עצמו לשמיים" באהבה ויראה. ובכל ערב, כשהתיישב ליד שולחן הבית, הרגיש שהוא "משחרר חבל" שאמור לחבר אותו לאדמה, רק כדי לגלות שאין שם קרקע יציבה לאחוז בה. זו הייתה הדילמה המרה שלו: הרצון להמשיך לבנות על יסודות רעועים, מתוך אמונה בכוחה של הקדושה, מול ההכרה שאהבה אינה רק "חיבור נשמתי" אלא גם "התאמה ארצית", ושלושתה אבדה מזמן.

 

כאשר הלך רפאל בדרכו הביתה, משתרך בין הבתים הירושלמיים, ליבו היה כמנורה שבורה בחדר חשוך: היא עדיין זוכרת את יעודה להפיץ אור, אך הלהבה הפנימית שלה רועדת על קנה, מסרבת להתרומם.

הוא נזכר ברחלי, זו שהייתה לו כאילן פורח לפני שנים, ימים בהם כל מילה שלה הייתה ניגון טהור באוזניו. היא הייתה עבורו "זהב טהור" המופיע בתיאורי המקדש, מבטיח שלמות ויופי שאין שני לו. אך החיים, כפי שגילה, הם לא תמיד מזהב.

 

הבחירה ברחל הנוכחית הייתה כהנחת אבן פינה של בניין – צעד חד-משמעי שאי אפשר לשנות. אך רחלי הראשונה, זו שאבדה, נותרה עבורו כתוכנית אדריכלית מושלמת שנגנזה, עליה הוא שב ומעיין בדמיונו, יודע שהיא לעולם לא תצא אל הפועל.

היא הייתה עבורו כבריכת מים צלולים במדבר צמא, מקור חיים שאותו החמיץ ברגע של עיוורון. כעת, כל מגע מחשבתי בו הוא בגדר "הצצה לגן נעול": יפה להפליא, אך אסורה לחלוטין. הוא למד לחיות עם הזיכרון הזה כעם "מכתב קודש" חתום: תוכן יקר וקדוש, אך שאי אפשר לפתוח ולקרוא שוב.

 

רפאל הרגיש כי הנישואין שלו הנוכחיים הם כ"שדה קוצים", שכל צעד בו דורש זהירות וכאב. רחלי האבודה הייתה "כוכב הצפון" שלו – מגדלור יציב שהראה לו תמיד את הדרך הביתה. כעת, אותו כוכב שקע מעבר לאופק, והותיר אותו לבדו להתמודד עם "שמיים שחורים" שבהם אין נקודת ייחוס אמיתית.

 

הוא הכיר בכך שאהבתו הישנה היא "חוב ששולם בדמעות": אין דרך להחזיר את הזמן לאחור, וכל ניסיון לחזור אל אותו רגש הוא כ"הפעלת שעון ישן" שאין בו עוד מחוגים. הוא יכול לשמוע את קול הטיקטוק של הזמן שאבד, אך השעה הנוכחית – והמציאות הנוכחית – כובלת אותו בהווה.

 

היה זה מאבק מתמיד בין "האמת הגדולה" של מחויבותו הדתית והמשפחתית, לבין "האמת הקטנה" של ליבו, שעדיין שמר על גחלת קטנה עבור אותו חלום ישן.

חברה הראתה לי. מה חושבים?שלום לך ארץ

משפחה יקרה!
ראיתי אותו רץ 
בדמי חייו, אחרי כלנית או כלב שובב
מנסה לחזר למרות המשבר
מצא אהובה בתוך הכאב
ראיתיו שטוף בזיכרונותיו על חבריו שאין הם עוד כאן

ולך אימא רציתי לומר
שאיתך אני אבלה
קרעתי את הדש
וישבתי על שרפרף
הלב שבור
שתיים מדם
ועוד אלפים, אלפים מהאומה הגדולה
ישבתי, ובכיתי, ונקרעתי לגזרים
את הלב שלי אפחד כבר לא ישלים
כעסתי, את העולם שברתי.
איתך אבא כבר לא דיברתי
דיברתי כמו אומללה
מה נראלך? אתה משוגע? אתה בכלל לא מבין מה לקחת!
רציתי לשבור אותך בחזרה
את הלב שלך. שלי. בעוצמה.
לנקום על מה שנלקח ולא אקבל לעולם
אבל נמשכתי אליך בחזרה
אל הלב של אבא
למרות שלקבל ממך כבר לא יכולתי יותר
 

אז רציתי לספר שהלב נשאר שבור. מרוסק לחתיכות.
גם אם את זה קשה לראות
אבל מה לעשות שכבר אמרת
"אין דבר שלם יותר מלב שבור"
אז אבא שתדע שלמרות הכל אני סולחת'ך 
גם אם מה שעשית לא צודק
כי מה לעשות אתה חכם פי אלף.

נב. אז אותך מדינה, עליך עדין חולמת.
בך אקים משפחה לתפארת.
אך תמיד אשאיר בך חותם
שעליך נקבר אהובי ולא חזר

היא כתבה, שומרת על זכויות יוצריםשלום לך ארץאחרונה
מדבראני הנני כאינני

מחפש מוצא, אולי איזו דרך

פתחתי פתח, האם יש בזה ערך?

שוב נפלתי, מי יקימני?

וכל כך התחננתי, פניך אנה ממני


מאמין בהסתר, בכל התפאורה

ואין עם מי לדבר, לזרוק בו מרה

ואם אשבר, כבר לא נותרה בי צורה

וכיצד אתחבר, אמצא כנגד עזרה


נזרקתי בבור, אין פנים אין אחור

רק עקרב ונחש, מעורפל מהשחור

שדים וקליפות, פרשת אחרי מות

מול עדשת מצלמות, תופפות עלמות.


והנפש במנוסה, מאלקים התביישה

המרחק שוב כיסה, ערוותה הלבושה

והוא קורא לה שובי, זהו שמה (מ)מכבר

שכחה זהותה, בשטטה במדבר.

"ולמוות לא נתנני"תמהון לבב
עבר עריכה על ידי תמהון לבב בתאריך י"ד בכסלו תשפ"ו 18:16

ראיתי כופר אחד, מת באיוולתו,

קרבן על מזבח מולדתו.

שורות שורות באו לסופדו ולבכותו.


 

"זה העלם! הצעיר בשנים – בכיר בניו של ריבון העולמים!

והוא כתכשיט בהיכלו! קדוש יאמר לו!"


 

ואני מהרהר...

הרי בחייו היה כה שחור,

ובמותו – הרב אומר: "אין כמוהו צחור!"

"אם פשע וסרח – כעת הריהו מלאך!"

"מותו – כפרתנו, מותו – כפרתו, ונפלאית נחלתו"


 

ואני??

אלוהים, יודע תעלומות

– האין אני כופר, פושע וסורח??

ומה לי בעולם כזה להיות גורלי כאורח

בשבט עברתך מזדעק וצורח?


 

אם גם למעלה יש ניסים ואנשים הופכים לקדושים

בגופה מחוללת

– לכזאת נפשי מייחלת.

ואם על כל פשעים יכסו חיים המשתתקים

– הנה כל סעיפיי משתוקקים.


 

אלוהים אתה ידעת,

גופי ונפשי – כבר שבורים...

אך רוחי ונשמתי עדיין רק אליך הם עורגים,

קח אותי אליך! כאותם ההרוגים.


 

אם זו המשמעות, להיות רק שלך,

טהור, נקי, דבוק בשלימות

– אני כבר לא יכול לחכות למות...

...רחל יהודייה בדםאחרונה
יש בזה משהו שמעביר רטט
...רחל יהודייה בדם

והפחד.

הפחד מהריק הזה.

הדבר הריק הזה שרוצה שאהיה כמוהו.

שאבלע בתוכו.

שאבלע את עצמי.

הפחד שיחזור.

הפחד שהוא שם.

אורב. עדיין מחפש אותי.

איזה נאמנות.

אנשים כל כך רוצים נאמנות כזו אה?!.

ואני רק רוצה שייתן לי. ייתן לי להישאר אני.

ייתן לי מקום. ישאיר אותי אני.

והפחד הזה נמצא שם.

ואני מרימה את הראש.

וממשיכה.

לתפוס מקום. שאני אני.

יפה. נסתר. גבוה.טויוטה

תודה.

יפייפה וכל-כך נכוןידידיה ג
...רחל יהודייה בדםאחרונה
תודה..
מנהל? אפשר להעביר שירשור שלי לפה?תמהון לבב

(שתיקה רועמת) - ריק ומוסתר

 

זה? במקום שיהיה בפורום השני

בלתי אפשרי 😐אני הנני כאינני
כנס להודעה שםארץ השוקולדאחרונה

תלחץ על עריכה, תלחץ על בחר הכל, העתק ואז תפתח שרשור כאן.

(אל תעשה גזור כדי שלא יימחק לך בטעות)


אחר כך אתה יכול שוב לערוך שם ולמחוק את התוכן

תנועהמוריה.

הידית עולה אט אט ובסיבוב יורדת מטה. ועוד סיבוב: למעלה במאמץ ודחיפה חזקה למטה.

היא מתנשפת, אבל לא פוסקת. זוהי מלאכתה ואין לה אלא לעשותה בלי להתלונן. כל יום היא כאן, ניצבת על המשמר. דוחפת, מסובבת, מסיעה את הידית שוב ושוב על צירה בסיבוב.

כל תנועה שלה, כל דחיפה ולו הקטנה ביותר מקדמת עוד ועוד את המנוע, כל סיבוב וחצי סיבוב, מניע את העצם. בסוף כל יום היא מאשרת, אכן נראית התקדמות. היא סוקרת בעיניים מצומצמות את המרחק בין המקום בו היתה בתחילת היום לבין המקום בו היא כעת לאחר עבודה של יום תמים. אז היא מתמלאת סיפוק ונחת. אז היא יכולה לפרוש לנוח, להרוויח בביתה עם היקרים לה ולדעת כי עשתה את מלאכתה להיום.

ישנם ימים שהכל חלק והסיבוב פשוט הוא, כאילו מעצמה מסתובבת הידית. לעומתם יש ימים שהידית שחוקה וקשה לה לאחוז בה, שהיד האוחזת עייפה, או שהגלגל כבד עד מאד. לעיתים קרובות קורה שידיים נוספות בוחשות איתה בקלחת, ומסובבות ידיות הפוכות. אבל כל אלו, כמו אינם נוגעים לה, היא מגיעה בכל יום בשעת בוקר מוקדמת, מתייצבת בעמדתה ומסובבת, והידית נעה, והסיבוב מניע.

היא לא מנסה להיאבק, היא לא מוכיחה לאיש דבר, היא נוכחת ומסובבת ומניעה. אף כוח בעולם לא יוכל לה, אף כוח בעולם לא ימנע ממנה למלא את תפקידה במסירות. אף כוח בעולם לא יעצור אותה מלסובב ולהניע.

ויש התקדמות, וישנה תנועה.

תמיד ישנה תנועה.

° ° °

אלוקי, נשמה נתת בי, והיא אינה פוסקת מלסובב ולקדם אותי.

אתה בראתה, אתה יצרתה, ונפחתה בי והיא מניעה אותי אליך.

כל זמן שהנשמה בקרבי מודה אני לפניך עליה.

מענייןיוני.ו.אחרונה

אולי יעניין אותך