בנוגע לסימני טהרה, האם הידע הגיע מהמדע של אז או מהמסורת.
באגרת אריסטיאס (אריסטיאס קנג) כתוב שסימן הטהרה השימושי, כלומר זה שעל פיו בודקים, הוא הפרסת פרסה, והעלאת גירה הוא הסימן הנוסף, כי- "כי כל מפריסי פרסה הם גם מעלי גירה"
(חוץ מחזיר, כמובן, שמפורש עליו בתורה שאינו מעלה גרה למרות שמפריס פרסה).
זה מתאים לברייתא במסכת חולין:
"תנא דבי ר' ישמעאל ואת החזיר כי מפריס פרסה הוא שליט בעולמו יודע שאין לך דבר שמפריס פרסה וטמא אלא חזיר לפיכך פרט בו הכתוב הוא".
כלומר, דברי ר' ישמעאל הם מסורת שהייתה ידועה כבר בזמן כתיבת אגרת אריסטיאס, כשלוש מאות שנה קודם!


, טוב לראות שלא כותבים פה הרבה...