למה אני מקיימת מצוות?- כי כך ה' רוצה! אני מתבטלת לרצונו.
אם כך, מסתמן שאני כופרת, ככתוב- וְאֶל מִי תְּדַמְּיוּן אֵל וּמַה דְּמוּת תַּעַרְכוּ לוֹ.
אין זה ייתכן שה' כ"כ קטן שאפשר להקטין אותו עד לרמה בה משייכים לו רגשות- ויתר מכל רצונות ומאווים.
שהרי: הִנֵּה הַשָּׁמַיִם וּשְׁמֵי הַשָּׁמַיִם לֹא יְכַלְכְּלוּךָ.
הוא גדול כ"כ שהשמים לא מספיקים לו, הוא אינסוף.
איך ייתכן כי על אף האיסור להגשים את ה' רובינו מקיימים מצוות- כי כך רצה ה', ולא עושים עבירות כי הוא יהיה עצוב אם נקיים אותם?
האם אני כופרת? האם יש תשובה אחרת שעלי לענות לעצמי בשואלי את עצמי מדוע אני עובדת את ה'?
@someone, @שמינייייייסט,@נשמה כללית,@קרובה,@צ'יאל @כל מי שיש לו תשובה!
הגשמת המושג ה'.שפרינצא בוזגלו
אנחנו אומרים בתפילהצ'יאל
"האל הגדול הגיבור והנורא". הגמרא אומרת שאם משה לא היה אומר אותם, אנחנו לא היינו רשאים להגיד. אי אפשר לייחס תארים לקב"ה, אלא אם הוא גילה לנו אותם. הקב"ה אמר לנו שהוא רוצה שנקיים את המצוות, ולכן זה בסדר לייחס לו רצון כזה.
זה לא מדויק מה שאתה אומרשחר אורן
הסיבה שאם משה לא היה אומר אותם לא היינו יכולים להגיד אותם היא לא כי לא ניתן לייחס לה' תארים (הגמ' הזו לא רמבמיסטית) אלא כי כל התארים שניתן לא יספיקו לכן עדיף לא להתחיל.
לא להתחיל לשבח, או לא להתחיל לחשוב על למה למה לא *לא* לשבח?שפרינצא בוזגלו
עדיף לא להתחיל לשבח.שחר אורן
אז בא נחתוך את התפילה, חוסך זמן לממהרים הצעירים.שפרינצא בוזגלו
עכשיו ברצינות- התפילה כולה מלאה שבחים, אז מה לעשות?
נחלוק על אנשי כנסת הגדולה?
לא, זה מה שהגמ' אומרת, שאם משה רבנו לא היה אומרשחר אורן
'הגדול הגיבור והנורא' לא הייתה לנו רשות לומר זאת, אבל כיוון שאמר יש לנו רשות.
אוקי, וחוץ ממה שמשה רבינו אומר- אסור לנו להגיד?שפרינצא בוזגלו
עקרונית כן, עייני בגמ' שם (ברכות ל"ג ע"ב).שחר אורן
ואם תשאלי איך אנחנו משבחים את ה' בעוד שבחים (פסוקי דזמרא), שאלה טובה, ניתן להגיד שהבעיה היא רק בתפילה עצמה.
ומה נכלל תחת הגדרת התפילה?שפרינצא בוזגלו
כלומר, אם אתבודד ואשבח את ה'- יש פה משהו פגום על פי הגמרא?
שאלה טובה, הגיוני שכן.שחר אורן
ההגיון הזה מעוגן בהלכה?שפרינצא בוזגלו
ישנו פסק כלשהו שמתיר/אוסר?
לא. הבעיה היא רק בשינוי הנוסחsomeone
כשמדברים 'פרי סטייל' עם ה' אין בעיה...
יששש! תודה!שפרינצא בוזגלו
ולמה אין בעיה?
פרט נמק הסבר.
מה לא היה מובן בהסבר שלי?someone
לא הצלחתי להבין את התשובה 😅שפרינצא בוזגלו
שוב, כי כשאתה משנהsomeone
כשלא משנים, אלא מלכתחילה מדברים סתם, זה לא מתיימר לתאר את כל שבחו...
תודה!שפרינצא בוזגלו
אני לא בטוח שאני מסכים עם הניתוח הזהשחר אורן
אבל שוין.
ההלכה בוודאי כמוני.someone
תשובה בשלוףsomeone
הכוזרי ממשיל את קיום המצוות ל(להבדיל ) מרשם של רופא. הקב"ה נתן לנו "מרשם" שעל פיו נחייה את החיים (וגם נזכה לעולם הבא) בצורה הטובה ביותר. מי שמחליט על דעת עצמו כיצד יהיה הכי טוב לחיות, משול למי שאינו רופא ויחליט על סמך הבנתו הדלה כיצד יש לטפל בכל מחלה, שבמקרה הטוב לא יועיל ובמקרה הרע גם יזיק... עכשיו, האם כשרופא נותן לך מרשם, הוא מסביר לך לפרטי פרטים למה בדיוק את התרופה הזאת את צריכה ואת כל השיקולים שלו? לא. אבל זה לא אומר שהוא "מקריץ" תרופה בלי סיבה רציונלית. כך גם הקב"ה אומר לנו לקיים מצוות ושכך (ורק כך ) יהיה לנו הכי טוב. נכון, לא תמיד הוא הסביר למה, ולא תמיד אנחנו מבינים, אבל בדיוק כמו עם הרופא- זה לא אומר שאין סיבה, זה אומר שאנחנו לא מבינים אותה...
אז אנחנו מקיימים מצוות בידיעה שזה באמת הדבר הכי טוב לנו שאנחנו יכולים לעשות, גם אם אנחנו לא מבינים תמיד למה. ואם על רופא, שלא יצר את הגוף אלא רק למד את דרכי פעולתו אנחנו סומכים, עאכ"ו שנסמוך על מי שאמר והיה העולם וברא יצר גם עשה את גופנו ונשמתינו...
שבוע טוב.
שאלה ממש חשובה, מנסה לענותאלי הבת????
ביהדות יש קונפליקט: האם הקב"ה באמת *צריך* את המצוות שלנו או שהוא נתן אותם רק בשביל לעזור *לנו*??
התשובה הפשוטה היא שבאמת הקב"ה נתן את המצוות לנו- כדי שנחייה בצורה יותר נכונה ומתוקנת.
אבל גם על זה אפשר לשאול שאלה: מה אכפת לקב"ה ממנו שהוא רוצה שהחיים שלנו יהיה טובים? האם *מפריע* לו שאנחנו חיים בצורה לא נכונה עד כדי כך שהוא נתן לנו את התורה והמצוות??
אז לפי חסידות באמת הקב"ה *רוצה* שנקיים את המצוות שהוא נתן לנו. בתניא האדמו"ר הזקן כותב "נתאווה הקב"ה להיות לו דירה בתחתונים". דירה בתחתונים זה בעצם שהגשמיות תהיה ראויה להכיל בתוכה את הקדושה של הקב"ה, דבר זה קורה על ידי קיום המצוות שלנו. אם כך לפי האדמו"ר הזקן הקב"ה רוצה את קיום המצוות שלנו. למצוות שאנחנו מקיים יש יכולת להוריד קדושה בגשמיות, דבר שהמלאכים לא מסוגלים לעשות, אלא שרק אנחנו- שנבראנו עם גוף גשמי יכולים לעשות.
במחשבה ראשונה זה באמת יכול להיראות כאילו זה 'מגביל' את ה' שהוא *צריך* אותנו, אבל תכלס עם חושבים על זה הוא ברא אותנו ככה בשביל זה.
אז כן, ה' מחכה לנו, קדימה!!!...
הדבר הכי חשוב בשאלות באמונהאחד הגברים!!!
קודם כול לעשות! עושים את המצוות כי חיבים! בנוסף לזה אפשר לשאול. אבל אין מצב שבגלל השאלות מפסיקים לעשות מה שצריך!
לא מפסיקים- אבל לא מתחילים לעשות אם לא מבינים.שפרינצא בוזגלו
מתחילים כי נולדנו דתייםאחד הגברים!!!
אבל התחלנו...נבוכי הדור
חוץ מזה איך אומרים: "אי ידיעת החוק אינה פוטרת מעונש"
הקב"ה רוצהנבוכי הדור
אנחנו פשוט לא מבינים את הרצון הזה. (כן, אפשר להגיד שאנחנו לא מבינים). מה הוא רוצה? "רצה הקב"ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להן תורה ומצוות"..."ה' חפץ(!!!) למען צדקו". " מאי מברך אמר רב יהודה בא"י אמ"ה שהכל ברא לכבודו" הקב"ה רוצה כבוד? אלא שהכבוד של הקב"ה זה לא הכבוד שאנחנו מבינים.
ממליץ לקרוא: https://daf-yomi.com/DYItemDetails.aspx?itemId=29947
לפי דעתי..ילדה של אבא
קיום מצוות הוא הכרחי לקיומו של עם ישראל, התורה היא מה שמבדיל אותנו מכל העמים.
הרי זאת התכלית של עם ישראל- לתקן עולם במלכות שדי.
היחס כלפי ה' לא צריך להיות כמלך שם למעלה ואנחנו עבדים שמתבטלים לרצונו בלי שום מקום לרצונות שלנו
אלא 'מלוא כל הארץ כבודו' בכל דבר שאני עושה הוא נוכח
ואני מרגישה אותו
הוא איתי בהתמודדויות, בהתלבטויות ובנפילות.
לא יודעת אם עניתי לך..
בכל זאת היה חשוב לי להגיד את זה.
...ריק סאנצ'ז
בעצם למה ה' צריך לברוא אותנו?
את העולם?
הוא חסר משהו?
יהיה לו משעמם ח"ו בלעדינו?
ה' לא מושלם?
קראתי באיזה ספר -
עצם המושג "שלמות" הוא פרדוקס.
כדי להיות מושלם את צריך -
גם להיות מושלם
וגם אפשרות להיות מושלם יותר
כלומר -
כדי להיות מושלם, צריך גם להיות מושלם לגמרי ללא חיסרון וגם להיות עם חסרון שאינו נגמר כדי שתוכל להיות יותר מושלם
ללא חיסרון לא תוכל להיות מושלם יותר - וזה עצמו חיסרון.
ועם חיסרון אתה לא מושלם לגמרי (וזה חיסרון)
הגענו לשםנבוכי הדור
הגענו לשאלת השאלות. אני חושב שזו אחת השאלות (אם לא ה...) היותר מועסקות ביהדות. יש המון דעות והמון ספרים עליה ולדעתי בינתיים אי אפשר למצוא תשובה חד משמעית. אבל העובדה היא שהוא ברא אותנו. "נסתרות דרכי ה'". אנחנו צריכים לראות איך מתקדמים מכאן. לא להתעסק במה שהוא עשה (אחרי שיהודי\ה מספיק מיושב\ת בדעתו\ה והאמונה שלו מספיק מבוססת וחזקה, אז הוא יכול להתחיל לשאול את זה לדעתי...) אלא להתקדם.
חידוד והוספה:שפרינצא בוזגלו
השאלה שלי היא בכללות- על רצונו של ה'.
מי אמר שהוא רצה לברוא עולם? מי אמר שהעולם נברא מרצון ולא מרגש אחר?
@צ'יאל@קרובה@נשמה כללית@someone@נבוכי הדור @וכל מי שענה כבר/רוצה לענות.
מרצון זה ברוראלי הבת????
השאלה היא למה הרצון? מה המניעים שלו??
לי לא ברור, למה לך?שפרינצא בוזגלו
אין שום דבראלי הבת????
שיכול לגרום לקב"ה לעשות משהו בניגוד לרצונו. זאת נקודת הפתיחה שלי וזה מה שרציתי לחדד.
את יכולה לשאול *מה גורם לו לרצות?* אם זה בגלל שהוא רוצה לפרוק עצבים עלינו (ח"ו), או כי הוא רוצה להיטיב לנו, או כי זה עושה לו כיף.
לא. דעת הפילוסוף בכוזריsomeone
אם הכוזרי מאריך לדחות דעת הפילוסוף, כנראה שזה לא ממש ברור שהוא לא טועה
ידוע שנבוכי הדור
הקבלה מתחילה היכן שהפילוסופיה נגמרת...
אני איתך. מה הקשר?someone
כתגובה לנבוכי הדור
"אם הכוזרי מאריך לדחות דעת הפילוסוף, כנראה שזה לא ממש ברור שהוא לא טועה". הפילוסופיה והקבלה קרובים מאוד אחד לשני... הסיבה לזה זה כבר שרשור חדש...
נערךהָיוֹ הָיָה
דיברתי אל שפרינצא כאל יהודיה מאמינהאלי הבת????
ציינתי נקודת בסיס שנראה לי ששנינו מסכימות עליה. אם הייתי יודעת שמעורב בשיח הזה פילוסוף גוי שלא גדל על יהדות ולא מכיר הייתי מנסה להסביר מהשורש.
נערךנבוכי הדור
נערך*2נבוכי הדור
זה היה מכוון לsomeoneאלי הבת????
הכוזרי טרח לדון בזה בספר שנועד ליהודים...הָיוֹ הָיָה
יש מקום לטעות, גם בינינו, כהשפעה מהם, ועלינו לשרשה מקרבנו.
נכון. יש מקום לדבר על זה.אלי הבת????
לרגע לא אמרתי שלא. אמרתי שזאת נקודת הפתיחה שלי ומי שחולק עלי מוזמן להגיד את זה ואני לא יעשה לא כלום...
@שפרינצא בוזגלו אם את לא מסכימה איתי (שאין מצב שהקב"ה עושה דבר נגד רצונו) את מוזמנת לומר ונלך אחורה בדיון.
אגב גם הפילוסוף לא אומר שיש מצב שה' עושה דבר נגד רצונו.
אם אין רצון, אין תורה ואין נבואהsomeone
אז ממילא שאלה כזאת לא יכולה לבוא מהבסיס שחשבת עליו...
ברור עד כדי שהכוזרי יבזבז על הוכחת הדבר מאמר שלם...someone
הכוונה היא למאמראלי הבת????
ש@נשמה כללית הביא?
אם כן הוא לא ממש קשור לנושא.
למה זה לא קשור? הוא מדבר בדיוק בדיוק על זה.הָיוֹ הָיָה
המאמר שהבאת מדבר בעיקר עלאלי הבת????
איך אפשר לייחס לקב"ה תכונות אנושיות כמו רצון ולא על האם הוא רוצה או לא.
כנראה ש @someone התכוון לדיון עם הפילוסוף שהוא כתב כאן.
אבל זה היינו הך.הָיוֹ הָיָה
כדי לדון אם הוא רוצה, צריך לדון אם זה יתכן לייחס לו תכונה כזו.
זה נכון אבל פחות רלוונטי למה שכתבתיאלי הבת????
- -ריק סאנצ'ז
היא אפשר ממש לענות על זה
לה' אין רגשות
אנחנו לא יכולים להבין איך "מערכת החשיבה" שלו עובדת
אי אפשר להבין את ריגשותיו ורצונותיו של ה' (אגב, בין היתר כי אין לו)
נכוןאלי הבת????
בהמשך לתגובה הראשונה שלי כאן- האדמו"ר הזקן כותב ש"על תאווה לא שואלים שאלות"- זה לא משהו שאפשר להסביר לפי שכל, ובטח שזה הקב"ה שאין לנו בכלל הבנה בתכונות שלו.
כמו למשל?נבוכי הדור
איזה רגש זה יכול להיות עוד? וודאי שלקב"ה אין תאוות... אז כל דבר נובע מרצון. אין מי שיכול לכפות את הקב"ה לעשות משהו...
שאלה חשובה וחזקה, ושאל אותה כבר מלך כוזר !!! והתשובה:הָיוֹ הָיָה
אעתיק את לשון ספר הכוזרי:
אָמַר הַכּוּזָרִי: אֱמֹר, שֶׁתִּהְיֶה נִצּוֹל מִכָּל הַמִּדּוֹת עַד שֶׁלֹּא נִתְחַיֵּב רִבּוּי, מַה יַצִּילְךָ מִמִּדַּת הַחֵפֶץ שֶׁאַתָּה מְיַחֵס אוֹתָה אֶל הַבּוֹרֵא וְהַפִּילוֹסוֹף מַרְחִיק אוֹתָה מִמֶּנּוּ?
ו - אָמַר הֶחָבֵר: כְּבַר קָרַבְנוּ אֶל הַהַצְלָחָה. אִם לֹא יִטְעַן עָלֵינוּ בְּיוֹתֵר מֵ"הַחֵפֶץ", נֹאמַר לוֹ: אַתָּה, הַפִּילוֹסוֹף, מָה הַדָּבָר אֲשֶׁר שָׂם אֶצְלְךָ הַשָּׁמַיִם סוֹבְבִים תָּמִיד וְבַגַּלְגַּל הָעֶלְיוֹן נוֹשֵׂא הַכֹּל וְאֵין מָקוֹם לוֹ, וְאֵין נְטִיָּה בִתְנוּעָתוֹ, וְכַדּוּר הָאָרֶץ מֶרְכָּז עוֹמֵד בְּאֶמְצָעִיתוֹ מִבְּלִי נְטִיָּה וְלֹא סִבָּה, וְשָׂם סֵדֶר הַכֹּל עַל מַה שֶּׁהוּא עָלָיו מֵהַכַּמּוּת וְהָאֵיכוּת וְהַתְּמוּנוֹת,וְלֹא תוּכַל לְהִמָּלֵט מֵהוֹדוֹת בַּדָּבָר הַהוּא, כִּי לֹא בָרְאוּ הַדְּבָרִים אֶת עַצְמָם וְלֹא קְצָתָם אֶת קְצָתָם. וְהַדָּבָר הַהוּא, – שָׂם הָאַוִּיר מִצְטַיֵּר בַּשֵּׁמַע בַּעֲשֶׂרֶת הַדְּבָרִים, וְשָׂם הַמִּכְתָּב מִצְטַיֵּר חָרוּת בַּלּוּחוֹת. קְרָא אוֹתוֹ אַתָּה: "חֵפֶץ" אוֹ "דָּבָר" אוֹ כַאֲשֶׁר תִּרְצֶה.
ביאור הדברים:
לאחר ששלל ה"חבר" את כל ההגשמות ממנו ית', שואל אותו הכוזרי - טוב, סידרנו את הכל - אבל מה תאמר על המושג "חפץ", כלומר - רצון, שאתה אומר שה' רוצה, ועל פי הפילוסופיה זו הגשמה! מה תאמר?
ועונה לו על כך החבר תשובה חשובה ויסודית, שתוכן הדברים הוא בעצם כך: "תראה חביבי, העולם לא ברא את עצמו, זה מוסכם עלינו ואין איך להתחמק מזה. על כרחינו אנו מודים שה' ברא אותם, ואכן - איננו צריכים להגדיר זאת "רצון", קרא לזה איך שאתה רוצה, אבל היתה לזה סיבה.
הוא בעצם אומר לו - כמו כל התארים שאנו אומרים שאינם באמת הגדרת הענין, אלא רק כדי לסבר את האוזן, כמוש בקבלה אנו מדברים על "אורות" וכמובן - למעשה אין שום "אור" כמו שאנו מבינים אור, אלא אנו קוראים לזה כך כי זה הדבר הכי פחות גשמי שאנו מסוגלים להכיר, וכדי לקרב אותנו אל הבנת הענין משתמשים בזה.
כך גם לגבי הרצון, ברור שבאמת הקב"ה לא "רוצה" כמו שאנו מבינים את המושג "רצון", הוא נעלה מאוד מכל זה, כמו שטוען הפילוסוף, אבל אנו קוראים "רצון" לסיבת בריאת העולם, כדי לקרב את הדבר אל השכל. לכן לא משנה גם איך תקרא לזה, קרא לזה איך שאתה רוצה, כי ממילא זה לא עקרוני, וזה לא רצון אמיתי. האמירה הזו, או כל אחת אחרת שתשתמש בה, נועדה רק לבטא אתה עיקרון - שהדברים לא קרו סתם.
ממילא גם מה ששאלת פה: חידוד והוספה: - נוער וגיל ההתבגרות בטל ומבוטל, כי באמת אף אחד לא מנסה לומר שזה רגש המוכר לנו בתור "רצון" ולא רגש אחר, וחלילה לייחס לה' רגשות, בכלל, מכל סוג. יש כאן רק אמירה שהדברים לא נבראו סתם.
במיוחד חשוב לשים לב לזה כשעוסקים בדברי התניא או הרמח"ל שעסקו בנושא, @אלי הבת🎀 הביאה את דברי התניא שמביא את דברי חז"ל "נתאווה להיות לו דירה בתחתונים" וחייבים לזכור - שמדובר רק באמירות לסבר את האוזן, ולא להגדיר את פעולתו עצמו חלילה וחלילה.
אוקי, אם כך מהי הסיבה לבריאת העולם ולקיום המצוות?שפרינצא בוזגלו
רוצה להאמין כי זה עושה לי טוב, עדיין לא בדרגה- יש לי ספיקות.
אבל בכולופן עד היום קיימתי מצוות רק כי ידעתי והבנתי שמישהו למעלה ששמח ממעשי- עכשיו גם תיאוריה זו קרסה לי.
(תודה על ציטוט הכוזרי.)
הכוזרי אמר שאת יכולה לקרוא לה איך שבאלך...הָיוֹ הָיָה
היסוד הוא שיש סיבה, שום תיאוריה לא קרסה. אלא שאת לא יכולה להגדיר את הסיבה.
כמו שאת מאמינה למרות שאין לך שום הגדרה איך ה' הוא קדמון ונצחי, היה מעולם ויהיה לעולם. ככה את מאמינה בלי שיש לך הגדרה לסיבה הזו, את יכולה להמשיך לקרוא לזה רצון, אבל להבין שזה לא שכמו שאת רוצה מילקי הוא רוצה עולם, אלא שיש סיבה מאחורי הדברים, סיבה שנעלה מהשגתינו.
רצה הקב"ה?נבוכי הדור
זה מימרא של חז"ל, בכל זאת... אלא שלדעתי פשוט לא מדובר ברצון שאנחנו מכירים משהו יותר נעלה.... כמו שהזכרתי - כבוד. ומלוא כל הארץ כבודו. גם , לא הכבוד שאנחנו מכירים. (הרמב"ן כותב שכל הדימויים האנושיים לקב"ה הם רק בשבילנו שננסה להבין קצת...)
כתבתי שזה חז"ל, וגם כתבתי מה שאתה אומר - בשם הכוזרי.הָיוֹ הָיָה
הכוזרי אומר שזה לא הרצון שאנו מכירים, אלא סיבה כלשהיא, נעלית ובלתי מושגית לנו. שמוכרחת להיות, ואנו ממציאים לה כינויים כדי לסבר את האוזן.
לא התאפקתי🤭🤭קרובה
את לא מקיימת את תורת ה' כי הוא רוצה. את מקיימת כי הוא אמר. נכון?
ודווקא בגלל שהקב"ה כ"כ גדול ברמה כזאת שאנו, בני האדם, לא מסוגלים לתפוס בשכלנו הקט את הגדרת השלמות שלו, "דיברה התורה בלשון בני אדם"(ציטוט לא מדוייק מנסתם). זה לא מוריד מערכו. זה רק מאפשר לך לקיים את המצוות מתוך ממשק בין הדרישה של אלוקים ממך, ליכולת קבלת הציווי שלך, כאדם.
*לא הספקתי לקרוא את שאר התשובות. מניחה שהן יותר מכוונות באופן כללי.
עפתי👋
ציטוטנבוכי הדור
יחסית מדויק - שנתון במחלוקת... (נזיר ג' א')
נמחקשמינייייייסט
אבל לא הספקתי לקרוא!שפרינצא בוזגלו
זה עניין יותר מדיי עמוק צריך מורה צמוד.. ולצערי ברמה עדייןשמינייייייסט
אני חושב על משהו פשוטאוהב לשנוא
ולמה הוא אמר זה חשבון שלו ואסור לנו להיתערב
עכשיו ראיתי שכבר אמרו את זהאוהב לשנוא
אשריכיםבל"ח חתיך
גם כאשר אנחנו מייחסים 'רצון' לה', אין זה כמו הרצון שלנו.אוא"ראחרונה
הגילוי של רצון ה' ית' במציאות הגשמית שלנו, היא בהסבר של טעמים וסיבות. לדוג' 'למה ה' ית' ברא את העולם? ככה, כי הוא פשוט רצה, אין סיבה אחרת.' 'איך הרצון הזה מתגלה בעולם? כי הוא רוצה להיטיב, ולכן הדרך שלנו לדבוק בה' היא ע"י הטבה לאחרים'.
כך שהאמירה שאנו עושים מצוות כי ה' רוצה אינה קשורה כלל לרגשות ואינה מגשימה כלל את ה'.
יש להוסיף שהרצון הוא מעל הרגש, הרגש נובע מהרצון ולא להיפך. עצב נובע כאשר הרצון אינו מתגשם ושמחה
נובעת כאשר הרצון כן מתמלא.
מקוה שהצלחתי להסביר. אם לא, אשמח לנסות לדייק.
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...






