הי שאלה חשובהLove the world

ללכת עם שיער פתוח נחשב לא צנוע?

למה?

....באולפנה...

ש דעות בפוסקים שאסור לאישה ללכת עם שיער פזור (משנה ברורה סימן עה ס"ק יב).
 
אמנם לדעת הרב עובדיה יוסף זצ"ל אין איסור הלכתי בענין זה (שו"ת יביע אומר חלק ד' חלק אבן העזר סימן ג). ולכן אם את פוסקת על פיו תוכלי להקל בכך. אכן אם זה נראה חריג לאזור שאת נמצאת בו, מן הראוי להתאים את עצמך למנהג המקום.

 

וגם זה מושך עין, ויש רבנים שאומרים גם שאפילו שיער פזור עם קליפס כזה זה לא צנוע.

 

אבל למה זה לא צנוע?Love the world


כי זה מושך עין.באולפנה...

וגם לא מתאים בכללי למישהיא דוסית..

 

אין איסור בהלכה על שיער פתוח לפי ידיעתי.שפרינצא בוזגלו

יש איסור על שיער פרוע, עכשיו תשאלי מה זה שיער פרוע- וכל אחד יענה לך אחרת.
 

...באולפנה...

שיער שהוא בלי כלום (בלי גומיה או קליפס או סיכה) זה ניקרא פתוח וזה אסור. 

הרב שמואל אליהו אומר שמותר שיער עם קליפס כי זה לא ממש ניקרא פזור. 

ככל שידוע ליsomeone

המג"א הוא היחיד שאוסר...

אני לא יודע אם אפשר לומר "אסור".

העיקר בזה נראה לי לא להתבלט, אם במקומך נוהגים לא לפזר את השיער, לא לפזר,(ופורץ גדר...) ואם נוהגים היתר, (וגם בבית הוריך המנהג להתיר) אפשר ללכת בפריעת הראש... 

ומהו שיער פרוע?שפרינצא בוזגלו

כי לפי מה שהבנתי שיער פרוע הוא לא בהכרח פזור.

פרוע לגמרי. בלי קליעה ובלי כלום. ושוב, הכל כמנהג המדינה.someone


אין הבדל בין שיער פרוע לשיער פתוח.באולפנה...

אולי שהשיער לא נראה משהוא ולא מטופח.

 

לא נראלי שזה לפי מנהגים.באולפנה...


סליחה כבוד הרבנית, אם הייתי יודע שזו דעתך,someone

הייתי חוזר בי...

ומה באמת דעתי?באולפנה...


זו באמת שאלה טובה...someone

כי פה כתבת שלפי הרב עובדיה מותר אבל "מן הראוי להתאים את עצמך למנהג המקום."

פה את מחליטה שאסור, ופה את מחליטה שזה לא תלוי במנהג.

אז אין לי מושג מה דעתך...

אממ..באולפנה...

בעניין השיער אי אפשר לדעת כול כך עלי. בוא נגיד שבזה אני לא הכי עומדת מכול ההלכות.

אני יום אחד ככה ויום אחד ככה. ושכתבתי "שלא נראלי שזה לפי מנהגים" הכוונה שצריך לדעת את ההלכה ולא לפי 

המנהג של הבית וכו.. והתגובה הראשונה שלי היא הייתה מאיזה אתר אחד.

 

זה לפי מנהגים- אם תשימי לב.שפרינצא בוזגלו

למשל חרדיות לא תלכנה עם פזור וקליפס (אלא אם כן הן מודרניות).
לעומת זאת בדת"ל יותר מקובל...

אהה.באולפנה...

אבל לפי ההלכה אסור שיער פזור לחלוטין. ולצערי בציבור שלי זה וואחד נהוג.. (ולא שאני רק הולכת אסוף)

הבנתי שע"פ חלק מהמנהגים והפסקים-שפרינצא בוזגלו

החלק הקדמי של השיער הוא הבעייתי, ע"כ צריך לאוספו.
אני בכולופן תמיד מקפידה על שיער אסוף באופן מלא או חלקי.

כן...אין לי מושג למהסטלנית בפעולה


בעיקרון לפי ידיעתי רבותינו אמרו שזה לא צנוע..אנא ה'
ואין מה לעשות..
מי שהולכת עם שיער פזור זה גורם לה להיתעסק בו..
(גם אם זה קליפס ופזור)
ההתעסקות היא לא בעיה בצניעות- היא מפריעה למורה בשיעור...שפרינצא בוזגלו


היא גורמת ליותר תשומת לב ומשכית עין..אנא ה'
אכן צודקת את בתיבאולפנה...


אני שאלתי איזה רב אחד אם זה מותרבאולפנה...

שיער פזור עם קליפס, והוא אמר "לא כי מושך עין".

 

בטח הוא התכוון לקליפס...someone


כן הוא אמר שאפילו שיער פזור עם קליפס.באולפנה...

זה לא צנוע ומושך עין. ואתה כבר יודע מי זה הרב הזה..

 

אני התכוונתי בצחוק.someone

כאילו הוא אסר פזור עם קליפס, כי קליפס מושך את העין, אבל רק פזור מותר...

 

לא פזור גם אסור.באולפנה...


בצחוק! בצחוק! ילדה כבדה...someone


חחחחחחחחחחבאולפנה...


מה לעשותבאולפנה...


וואט?שפרינצא בוזגלו

טוב, יש לי חברה ששאלה רב, והוא התיר לה ללכת עם מכנסיים- בתנאי שמזהים שהיא אישה... 
אז אני מפקפקת ברבנותו של הרב...
 

ניבאה ולא ידעה מה ניבאה...someone


כמו שבאולפנה אמרהsomeone

אני יודע מי זה הרב הזה...

עניינים פנים דתליים...

אהמ אהמהָיוֹ הָיָה

אחרי זה כועסים עלי פה כולם כשאני אומר שלא כל מי שיש לו את הקידומת רי"ש בי"ת הוא באמת אדם שראוי לסמוך עליו

 

 

מתייג @כל אלו שירדו עלי בנושא

למה לא צנוע?!?משתדלת לשמוח
תראי את כול השרשור ותביני.באולפנה...


אצלנו חלק הולכות וחלק לא,כתום עולה????
לי יש שיער ארוך ואני הולכת עם פזור...
זה הכי נוח...
יש לי רעמה מתולתלת, אבל זה פשוט לא יפה בקוק! לא יפה!Love the world

אז אני לרוב בשיער פתוח 

אבל פתאום חברה שאלה אותי אם אין לי בעיה ללכת עם שיער פתוח כי זה לא צנוע והכול

ואני אמרתי לה שבשבילי זה בסדר

אבל השאלה שהיא שאלה נישארה לי

ועוד משהוא..באולפנה...

לפעמיים זה תלוי גם באורך של השיער, למשל שיער ממש קצר שאי אפשר לאסוף אותו אין בעיה שהוא יהיה פזור.

אבל ארוך ומפוזר זה לא צנוע.

במקום שבו אני גרה זה מאד מאד מקובל...אש הקודש:)

כולן בסניף ובאולפנה עם קליפס...

אז אולי זה גם משנה

נכון שזה מקובל..באולפנה...

אבל בתכלס לפני ההלכה זה אסור.

...נבוכי הדור

לא מדויק ולא מדויק. ע"פ המשנה ברורה - יש דברים שבמקום שהם מקובלים הם מותרים, ויש דברים שגם במקום שהם מקובלים הם אסורים. צריך לחשוב לאן זה משתייך (אחשוב ואעדכן בתוצאות...)

אמרתי אסור על שיער פזור.באולפנה...

על שיער עם קליפס יש חלק שטעונים שמותר ואסור.  

זה לא ההלכהsomeone

זה ממש לא יפה...

זה להוציא לעז על הרבה בנות צדיקות ויראות שמיים שככה המנהג אצלם

ובספר מחצית השקל כתוב שכך היה המנהג בימיהם, אז זה גם להוציא לעז על דורות של נשים צדקניות...

 

ושוב, המג"א הוא היחיד שאסר...

זה תלוי במקום, ואם מקובל בושושיאדית

אבל כמובן שעדיף לאסוף את השיער....

כבר היה שרשור על הנושא הזהיוני קדוש
ואני אשמח אם מישהו/י ימצא אותו.
אני עניתי אז (ודעתי לא השתנתה...) שלפי דעתי פזור זה בעיה כי זה מחצין את האישה במקום להראות את הפנימיות.

חוץ מזה אני יכול להגיד באופן אישי שמבחינה פרקטית יותר נוח לסובבים אתכן שתהיו עם שיער אסוף. לדוג': בדידי הווא עובדא שסעודות שלימות בשבת סבלתי מלשבת ליד אחיות שלי שהשיער שלהן נכנס לי לצלחת...
בקיצור, המסקנה פשוטה.
אפשר לומר את זה על כל תכשיטsomeone

ומה שחשוב זו דעת התורה.

חלילה לומר שזה בעייתי, ולהוציא לעז על דורות דורות של בנות ישראל כשרות וצנועות שהלכו ככה...

זה תלוי מנהג, ונהרא ונהרא ופשטיה...

"שקר החן והבל היופי - אישה יראת ה' היא תתהלל"יוני קדוש
מה קשור לבעייתי?someone

חוץ מזה, יש על זה גם את פירוש הגר"א הידוע...

מצטט את הגר"אsomeone

(קול אליהו, עה"פ ורחל היתה...):

"’וְרָחֵל הָיְתָה יְפַת תֹּאַר וִיפַת מַרְאֶה’ (בראשית כט, יז). הנה שלמה המלך ע"ה אמר בסוף משלי: ’שֶׁקֶר הַחֵן וְהֶבֶל הַיֹּפִי אִשָּׁה יִרְאַת ה’ הִיא תִתְהַלָּל’ (משלי לא, ל). ובאמת, מצינו גבי האמהות אשר נשתבחו בחן וביופי, וגם ברבקה כתיב: ’וְהַנַּעֲרָ טֹבַת מַרְאֶה מְאֹד’ (בראשית כד, טז). וצריך לומר, דהפירוש בפסוק כך הוא: ’שקר החן והבל היופי’ - היינו כשהן בלתי יראת ה’, והם כנזם באף חזיר. אבל ’אשה יראת השם היא תתהלל’ - רוצה לומר דגם החן והיופי תתהלל. ועל דרך זה יש לפרש גם כן הפסוק: ’אַל יִתְהַלֵּל חָכָם בְּחָכְמָתוֹ וְאַל יִתְהַלֵּל הַגִּבּוֹר בִּגְבוּרָתוֹ וגו’ כִּי אִם בְּזֹאת יִתְהַלֵּל הַמִּתְהַלֵּל הַשְׂכֵּל וְיָדֹעַ אוֹתִי’ (ירמיהו ט, כב-כג). דבפסוק זה רבו הדקדוקים, אבל לפי הנזכר לעיל יש לומר דהפירוש כך הוא: שאין להתהלל בחכמה ובגבורה ובעשירות לבד, אלא בזאת, רוצה לומר בכל אלה תתהלל כשישכיל וידוע אותי בהן - דהיינו שידע איך להתנהג בהעשירות ובהגבורה ובחכמה שהכל יהיה כוונתו לשם שמים"

תודה רבה שהבאת את הפירוש של הגר"א!יוני קדוש
לא הכרתי אותו.
יוצא מדבריך שכל הנשים שהולכות עם שיער פזור עושות את זה כדי שהיופי שלהן יצא כלפי חוץ וזה רצון ה'. הרי הגר"א אמר שהכל צריך להיות לשם שמיים.
מחילה, אבל לא נראה לי שזה מה שעומד מאחורי פיזור השיער.
לא.someone

אלא כשאשה היא יראת ה', אז היא תתהלל גם בחן וביופי. לא קשור לשם שמיים.

וממילא חן ויופי זה לא בעייתי כמו שאתה מנסה להציג את זה...

מה שעומד מאחורי פיזור השיער זה הרצון להיראות טוב, וכיון שאשה יראת ה' תתהלל גם בחן וביופי, הטענה שהיא מפזרת כדי להתייפות לא הופכת את זה לבעייתי (ושוב, אתה יכול לומר את זה על כל תכשיט...)

 

גילוי נאות: אחיות שלי לא הולכות עם שיער פזור, אבל עדיין, אני מתאמץ לא להוציא לעז על מנהגים של אחרים...

 

הבנתי את דעתךיוני קדוש
ואני עדיין חושב שאישה שהיא יראת ה' לא תלך עם שיער פזור (לפחות לא בשביל יופי נטו) כי זה לא מסתדר בקלות עם יראת שמיים.
ניראלי מדויק יותר..אנא ה'אחרונה
שהגיוני שגם בת יראת ה' תלך עם שיער פזור.
אבל זה לא הופך את זה לבסדר/ מותר.
אם אני זוכרת נכון זה היה באולפניסטיות, אני אחפש דקהלראות בטוב
תודה רבה!יוני קדוש
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך