ללכת עם שיער פתוח נחשב לא צנוע?
למה?
ללכת עם שיער פתוח נחשב לא צנוע?
למה?
ש דעות בפוסקים שאסור לאישה ללכת עם שיער פזור (משנה ברורה סימן עה ס"ק יב).
אמנם לדעת הרב עובדיה יוסף זצ"ל אין איסור הלכתי בענין זה (שו"ת יביע אומר חלק ד' חלק אבן העזר סימן ג). ולכן אם את פוסקת על פיו תוכלי להקל בכך. אכן אם זה נראה חריג לאזור שאת נמצאת בו, מן הראוי להתאים את עצמך למנהג המקום.
וגם זה מושך עין, ויש רבנים שאומרים גם שאפילו שיער פזור עם קליפס כזה זה לא צנוע.
וגם לא מתאים בכללי למישהיא דוסית..
יש איסור על שיער פרוע, עכשיו תשאלי מה זה שיער פרוע- וכל אחד יענה לך אחרת.
שיער שהוא בלי כלום (בלי גומיה או קליפס או סיכה) זה ניקרא פתוח וזה אסור.
הרב שמואל אליהו אומר שמותר שיער עם קליפס כי זה לא ממש ניקרא פזור.
המג"א הוא היחיד שאוסר...
אני לא יודע אם אפשר לומר "אסור".
העיקר בזה נראה לי לא להתבלט, אם במקומך נוהגים לא לפזר את השיער, לא לפזר,(ופורץ גדר...) ואם נוהגים היתר, (וגם בבית הוריך המנהג להתיר) אפשר ללכת בפריעת הראש...
כי לפי מה שהבנתי שיער פרוע הוא לא בהכרח פזור.
אולי שהשיער לא נראה משהוא ולא מטופח.
הייתי חוזר בי...
באולפנה...בעניין השיער אי אפשר לדעת כול כך עלי. בוא נגיד שבזה אני לא הכי עומדת מכול ההלכות.
אני יום אחד ככה ויום אחד ככה. ושכתבתי "שלא נראלי שזה לפי מנהגים" הכוונה שצריך לדעת את ההלכה ולא לפי
המנהג של הבית וכו.. והתגובה הראשונה שלי היא הייתה מאיזה אתר אחד.
למשל חרדיות לא תלכנה עם פזור וקליפס (אלא אם כן הן מודרניות).
לעומת זאת בדת"ל יותר מקובל...
אבל לפי ההלכה אסור שיער פזור לחלוטין. ולצערי בציבור שלי זה וואחד נהוג.. (ולא שאני רק הולכת אסוף)
החלק הקדמי של השיער הוא הבעייתי, ע"כ צריך לאוספו.
אני בכולופן תמיד מקפידה על שיער אסוף באופן מלא או חלקי.
באולפנה...שיער פזור עם קליפס, והוא אמר "לא כי מושך עין".
someoneזה לא צנוע ומושך עין. ואתה כבר יודע מי זה הרב הזה..
כאילו הוא אסר פזור עם קליפס, כי קליפס מושך את העין, אבל רק פזור מותר...
טוב, יש לי חברה ששאלה רב, והוא התיר לה ללכת עם מכנסיים- בתנאי שמזהים שהיא אישה...
אז אני מפקפקת ברבנותו של הרב...
אני יודע מי זה הרב הזה...
עניינים פנים דתליים...
אחרי זה כועסים עלי פה כולם כשאני אומר שלא כל מי שיש לו את הקידומת רי"ש בי"ת הוא באמת אדם שראוי לסמוך עליו
מתייג @כל אלו שירדו עלי בנושא
אז אני לרוב בשיער פתוח
אבל פתאום חברה שאלה אותי אם אין לי בעיה ללכת עם שיער פתוח כי זה לא צנוע והכול
ואני אמרתי לה שבשבילי זה בסדר
אבל השאלה שהיא שאלה נישארה לי
לפעמיים זה תלוי גם באורך של השיער, למשל שיער ממש קצר שאי אפשר לאסוף אותו אין בעיה שהוא יהיה פזור.
אבל ארוך ומפוזר זה לא צנוע.
כולן בסניף ובאולפנה עם קליפס...
אז אולי זה גם משנה
אבל בתכלס לפני ההלכה זה אסור.
לא מדויק ולא מדויק. ע"פ המשנה ברורה - יש דברים שבמקום שהם מקובלים הם מותרים, ויש דברים שגם במקום שהם מקובלים הם אסורים. צריך לחשוב לאן זה משתייך (אחשוב ואעדכן בתוצאות...)
על שיער עם קליפס יש חלק שטעונים שמותר ואסור.
זה ממש לא יפה...
זה להוציא לעז על הרבה בנות צדיקות ויראות שמיים שככה המנהג אצלם
ובספר מחצית השקל כתוב שכך היה המנהג בימיהם, אז זה גם להוציא לעז על דורות של נשים צדקניות...
ושוב, המג"א הוא היחיד שאסר...
אבל כמובן שעדיף לאסוף את השיער....
ומה שחשוב זו דעת התורה.
חלילה לומר שזה בעייתי, ולהוציא לעז על דורות דורות של בנות ישראל כשרות וצנועות שהלכו ככה...
זה תלוי מנהג, ונהרא ונהרא ופשטיה...
חוץ מזה, יש על זה גם את פירוש הגר"א הידוע...
(קול אליהו, עה"פ ורחל היתה...):
"’וְרָחֵל הָיְתָה יְפַת תֹּאַר וִיפַת מַרְאֶה’ (בראשית כט, יז). הנה שלמה המלך ע"ה אמר בסוף משלי: ’שֶׁקֶר הַחֵן וְהֶבֶל הַיֹּפִי אִשָּׁה יִרְאַת ה’ הִיא תִתְהַלָּל’ (משלי לא, ל). ובאמת, מצינו גבי האמהות אשר נשתבחו בחן וביופי, וגם ברבקה כתיב: ’וְהַנַּעֲרָ טֹבַת מַרְאֶה מְאֹד’ (בראשית כד, טז). וצריך לומר, דהפירוש בפסוק כך הוא: ’שקר החן והבל היופי’ - היינו כשהן בלתי יראת ה’, והם כנזם באף חזיר. אבל ’אשה יראת השם היא תתהלל’ - רוצה לומר דגם החן והיופי תתהלל. ועל דרך זה יש לפרש גם כן הפסוק: ’אַל יִתְהַלֵּל חָכָם בְּחָכְמָתוֹ וְאַל יִתְהַלֵּל הַגִּבּוֹר בִּגְבוּרָתוֹ וגו’ כִּי אִם בְּזֹאת יִתְהַלֵּל הַמִּתְהַלֵּל הַשְׂכֵּל וְיָדֹעַ אוֹתִי’ (ירמיהו ט, כב-כג). דבפסוק זה רבו הדקדוקים, אבל לפי הנזכר לעיל יש לומר דהפירוש כך הוא: שאין להתהלל בחכמה ובגבורה ובעשירות לבד, אלא בזאת, רוצה לומר בכל אלה תתהלל כשישכיל וידוע אותי בהן - דהיינו שידע איך להתנהג בהעשירות ובהגבורה ובחכמה שהכל יהיה כוונתו לשם שמים"
אלא כשאשה היא יראת ה', אז היא תתהלל גם בחן וביופי. לא קשור לשם שמיים.
וממילא חן ויופי זה לא בעייתי כמו שאתה מנסה להציג את זה...
מה שעומד מאחורי פיזור השיער זה הרצון להיראות טוב, וכיון שאשה יראת ה' תתהלל גם בחן וביופי, הטענה שהיא מפזרת כדי להתייפות לא הופכת את זה לבעייתי (ושוב, אתה יכול לומר את זה על כל תכשיט...)
גילוי נאות: אחיות שלי לא הולכות עם שיער פזור, אבל עדיין, אני מתאמץ לא להוציא לעז על מנהגים של אחרים...
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...