יש לי שאלה אל תתעצבנו עליי...I Hate You

אוקיי אז ככה למה לעזאזאל אנשים שונאים את היטלר??? הוא סך הכל שליח של ה' תשנאו את עצמכם על זה שהגעתם למצב שה' רוצה לתת לכם כזה עונש!!! ה' החדיר בהיטלר את המחשבות שלו על הגזע הארי והכל אז אם אתם רוצים לשנוא מישהו רק את עצמכם! אני מבין שזה נשמע הזוי אבל מישהו יכול לספק לי תשובה? למה אנשים שונאים שליחים של ה' ולא את עצמם?

זה הכל...

 

"חמרא למריה וטיבותא לשקייה"הָיוֹ הָיָה

תרגום חופשי מארמית - היין הוא של בעל הבית, אבל אנו מחזיקים טובה גם למלצר שמשקה אותנו.

זה משל, והנמשל הוא הכרת הטוב לבני אדם, וכמובן על אותו עיקרון - גם שנאה לבנאדם רע.

וכי רק היטלר הוא שליח? וכי פרעה לא היה שליח? המן לא היה שליח? עמון ומואב לא שליחים היו?

היו, ודאי שהיו, ואף על פי כן ציוונו ה' לשנאתם.

ולמה?

כי יש בחירה!!

זה ממש ממש לא ש"ה' החדיר בו מחשבות כאלו"! לא ולא!

הוא החדיר בעצמו, יש לו בחירה!!

אז נכון, אם לא היה מגיע לכלל ישראל דבר כזה - ה' היה מונע ממנו להוציא את זממו לפועל.

וכיוון שכן הגיע לנו - ה' איפשר לזה להגיע. ובזה הוא בעצם "שליח"

אבל זה אל סותר כלל את בחירתו החופשית האיומה.

נראלי שזו התשובה שחיכיתי לה... שידעתי את זה אבל רציתי שמישהוI Hate You

יגיד את זה...

 

איזה יופי...הָיוֹ הָיָה

מה הקטע באמת שמישהו יגיד את זה?

עכשיו שאמרתי את זה - זה יותר טוב מאשר לפני?

לא יודע זה פשוט נותן לי הרגשה טובה יותר...I Hate You

חצי חיוך

טוב, סבבה..הָיוֹ הָיָה


מנסה לענות..-אני :)

את המשפט מגלגלים זכות על ידי זכאי וחובה על ידי חייב שמעת?

 

ה' לא בוחר סתם אנשים טובים בשביל לעשות מעשים טובים- הוא בוחר אנשים רעים, כאלה שכבר בחרו ברע.

 

דבר שני, להיטלר היתה בחירה חופשית. נכון שהשואה היתה קורית בכל מקרה כי זה היה רצון ה', אבל הוא לא היה חייב לעשות את

 

זה.

 

אני לפחות לא שונאת אותו רק על המעשה, אלא גם על הבחירה- אתה בחרת להרוג עם שלם!! נכון, ה' רצה שזה יקרה, ונכון, הרגת

 

"רק" שישה שבעה מליון יהודים (בקטנה, מזה לעומת כל העם היהודי) אבל זאת היתה הבחירה שלך!

 

דרך אגב, אתה יכול לומר את זה על כל אדם רע שחי- לא דווקא על היטלר

2 התשובות נכונות!I Hate You


חחחח אבל תודה על ההשקעה בתשובותI Hate You


יששש!!! יש פרס? -אני :)


..הכל טוב:-)

למה לא לשנוא אותו???

רצח 6,00,00 יהודים!!!

עינה אותם..

 

הקבה מגלגל חובה על בעל חובההולך בטל


ותגידו לפרעה הייתה בחירה חופשית?אולפנסיטיתתת

הרי כתוב בחלק מהמקומות שה' הקשה את הלב שלו...אז לא היייתה לו זכות לבחור אם לשחרר..לא? אנחנו בחומש שמות..שאלנו אצ המורה ולא הייתה ממש תשובה מוצלחת..תודה רבה למי שיענה מראש

הקב"ה הקשה את ליבו כי הלב שלו היה קשההולך בטל

אז הוא רק הוסיף את הקשיה

יש מספר פירושיםבן מכיר
בפעמים הראשונות ה' לא הקשה את לב פרעה, ולאחר שהוא סירב לשלח את בני ישראל 5 פעמים ה' הקשה את ליבו על מנת שיהיה אפשר להעניש אותו על כך.
ה' הקשה את לב פרעה רק ברמה שתנטרל את הפחד מהמוות וכך הבחירה שלו תהיה אמיתית
לגבי זה ולגבי היטלרנבוכי הדור

2 דברים. א. אולי אין באמת בחירה אבל אנחנו מרגישים שיש.
ב. יש פירושים שחטא הגויים של "כוחי ועוצם ידי" הוא שהקב"ה נתן להם רשות לקצת והם עשו הרבה...

קושיה נהדרת!!! שמעי סיפור:הָיוֹ הָיָה

פעם היה משפט ליהודי נגד גוי אצל שופט גוי, ולפני המשפט הגיע רבינו ר' יהונתן אייבשיץ זיע"א לתת שוחד לשופט.

שאל אותו השופט - וכי מותר בתורתכם לתת שוחד?

אמר לו הרב'ה ר' יהונתן - יש לי שאלה אליך: אתה הרי מאמין ב"בייבל", נכון? כתוב שם שאלוקים הקשה את לב פרעה - ולא מובן - אם ככה איך הוא נתן לו עונש על זה?

אמר לו השופט, אכן שאלה טובה, מה כבודו עונה עליה?

ענה לו ר' יהונתן, אגיד לך: למעשה פרעה היה מוטה מרוב מכות לצד של השחרור, וכבר לא היה לו בחירה אם לשחרר או לא, הוא נהיה אנוס לשחרר...

לכן הקב"ה הקשיח את ליבו - כדי לאזן את המצב, ואז הוא הגיע שוב למצב של חמישים חמישים והיתה לו בחירה חופשית ממש, והוא בחר שלא לשחרר..

כך גם כאן, אומר הר"י לשופט - אתה כבר מוטה מראש לצד של הגוי, אני נותן לך שוחד לא כדי להטות אותך לצד של היהודי, אלא כדי לאזן את המצב שיהיה תיקו....

אוקיי סבבה תודהאולפנסיטיתתת

ומה עם מעמד הר סיני? אתם חושבים שגם שמה היה לעמי בחירה? כי ה' אמר שאם הם לא יקבלו ההר יתהפך עליהם משהו כזה..נכון?

אוווונבוכי הדור

יש על זה מהר"ל מאוד מאוד ארוך שאני מאוד אוהב...
למרות שאי אפשר לקצר דברים כאלה, בקצרה הוא אומר שהנפש הייתה מוכנה לקבל אבל הגוף, והחומר, (הגשמיות) התנגדו - ולכן היה צריך כפיה. אעפ"כ הדור קיבלוה וכו'...
קשור לסוגיא של "כופין אותו עד שיאמר רוצה אני"... בקצרה: מישהו שלא רוצה לתת גט לאשתו ויש הצדקה לגט - (גט חייב להיות מרצונו) כופין אותו (מרביצים לו) עד שהוא אומר שהוא רוצה. איך יכול להיות? מה הוא רוצה? הוא רוצה שיפסיקו להרביץ לו לא לתת גט! אז התשובה היא שבאמתץ הוא רוצה בפנימיות רק שהחיצוניות מתנגדת ולכן צריך לכפות עליה...

ואוו אוקיי אז יש בחירה חופשית ביהדות?אולפנסיטיתתת

סליחה שאני חופרת..פשוט אני כבר מתלבטת בזה המון זמן ושאלתי רבנים ולא ממש עזר לי..נגיד ה' אמר מראש לאברהם שבני ישראל יהיו עבדים במצרים, אז אין פה בחירה לפרעה אם לשעבד אותם או לא, כי ה' קבע מראש שעמי ישראל יהיה משועבד אצלם..מבינים אותי? כאילו אני לא ממש מצליחה להסיבר..

 

בוודאי!הָיוֹ הָיָה

והשאלה על פרעה זו בעצם השאלה שפתחה את השרשור - תקראי מה שעניתי עליה כאן: "חמרא למריה וטיבותא לשקייה" - נוער וגיל ההתבגרות

 

מוזמנת לשאול הכל, בע"ה תביני הכל בסוף, אל תדאגי...

ציון עובדהנבוכי הדור

זו באמת שאלה מאוד מאוד חשובה
אבל
לפני שנכנסים אליה צריך לשים לב - את מרגישה שיש לך בחירה? את יכולה לבחור מה לעשות עכשיו? אז יש לך בחירה! לפני שנכנס למה היה לפני ואחרי...
ושוב, יישר כוח וכל הכבוד על השאלות

 

כן אני מרגישה שיש לי בחירה..אולפנסיטיתתת

אבל אני שואלת על פי מה שאני רואה לאוך ההסטוריה..נגיד ה' יודע אם מחר אני אעשה עבירה..נכון? אז זה שהוא יודע שמחר אני אעשה חס וחלילה אז זה קובע את זה שאני אעשה..לא?

הוא יודע, הוא לא "קובע"הָיוֹ הָיָה

את מוזמנת לקרוא את מה שכתבתי פה: אשתדל להסביר: - נוער וגיל ההתבגרות

ואוו קראתי תודה רבה רבהאולפנסיטיתתת


ו..? הספיק? מובן?הָיוֹ הָיָה


אממ הבנתי סוג של ככהאולפנסיטיתתת

אממ שה' בעצם יודע מה יהיה אבל כאילו הוא לא מוגבל בלדעת אבל מצד שני ז לא קובע שלאדם אין בחירה..זה כזה אם הבנתי נכון אנחנו לא ממש יכולים להגעד איך הדיוק ה' יודע ואם הוא יודע אז איך זה שיש בחירה..ואי זה נושא ממש מסובך, ורגע לגבי מה שכתבת בסוף על כפירה..זה שאני שואלת עכשיו את השאלות האלו לדעתך זה נקרא כפירה?

זאני ממש חושבת שצריך שנדע את זה ..לא?

פשוט שאלות שאני כבר ממש אשמח לדעת תתשובותאולפנסיטיתתת


כאילו הבנתי שאין לנו באמת דרך לתאר את האולפנסיטיתתת

הוא פשוט רואה עכשיו, את מה שאני אבחר אח"כ, וכמו שאין שום שאלה איך כשאני רואה את חבירי בוחר משהו אני יודע מה הוא בחר, כי הלא ראיתי את בחירתו, כך ה' -רואה את הבחירה העתידית.

הנה..מה עם מה שכתבת כאן? לא ממש הבנתי..אני יודעת שיש לה' יכולת לדעת, אבל האם היכולת לדעת זה לא נקרא לקבוע?

לדוגמא:

ה' יודע שפלוני יעשה עבירה ביום חמישי אז זה נקרא שהוא קבע את זה..לא? כי הפלוני הזה פתאום לא יכול לא לעשות את עברה הזאת כי ה' כבר יודע שהוא עושה..קיצר, אוף אני ממש חופרת.. סליחה..אתם לא חייבים לענות אם אני ממש משגעת

 

..הָיוֹ הָיָה

לא, זה לא נקרא לקבוע, כמו שאם את רואה חברה עושה משהו - את יודעת שהיא עשתה, אבל לא קבעת לה.

ה' פשוט רואה מראש, כי לפניו אין הבדל של זמן, אם אותו אחד יבחר אחרת - ה' היה רואה מראש שהוא בחר אחרת! לכן הוא לא קובע כלום, הוא פשוט רואה מה בחר האדם.

ואת לא משגעת בכלל, לשאול זה נהדר!! תמשיכי ותשאלי כל מה שמציק לך!

ותנוח דעתך, לשאול זו לא כפירה, מה שכתבתי שכפירה זה מי שקובע שהוא לא מאמין בזה, לשאול ולהבין זה מעולה ממש! זה אפילו מצווה!

ואו אוקי אני ממש חייבת תודהאולפנסיטיתתת

ענקית!! אממ ממש הצלחתם להסביר ולעזור לי בדברים שלא הבנתי את ההסבר מהרבנים ששאלתי..כי פה יותר הרחיבו והסבירו, אז ממש ממש תודה גדולה, אולי השבת בשולחן שבת בדיון הקבוע של הבחירה חופשית (כל פרשה כמעט יש לי שאלה בנושא הזה) אולי יהיה לי תשובה שונה..תודה גדולה גדולה !! כיף לכם שאתם יודעים את זה ככה ובפשטות ובאמונה גדולה, תודה רבה! לילה טוב

בכיף, ריגשת!!הָיוֹ הָיָה

אני כ"כ שמח!

 

(ואוו, דיון כל שבת? איזו משקיענית את..
מעריך! באמת!

וכמה כיף שעכשיו יהיו לך פתרונות! וואו...)

הקב"הנבוכי הדור

מסובב הסיבות - אבל אנחנו יכולים לבחור! איך יכול להיות - כי הקב"ה יודע מה נבחר אבל הוא נותן לנו את האופציה (היו אנשיםפ שהצליחו לשנות את זה. מסכת סוכה - מה עתר זה וכו' אף תפילתן של צדיקים מהפכת וכו'... הקב"ה יודע שזה יקרה אבל נותן לנו את "הבחירה" שזה יקרה... קצת מסובך להסביר... (בחירה זו שאלה מאוד מרכזית ביהדות שעדיין לא נמצאה תשובה שמקובלת על כולם אז אני רק אציין שאני אפילו לא מנסה לנסות להשתוות לכל מי שכתב בנושא...)

אוקיי, ואוו תודה רבהאולפנסיטיתתת

יש לי הרבה חומר למחשבה אממ ממש תודה רבה על העזרה, וכמו שכתבת זה באמת מסובך להסביר..נושא מסובך..נראה בע"ה

בשמחה רבהנבוכי הדור

איזה כיף זה לשמוע שאלות כאלו
(נותן כאפה לעצמי)
(אומר לעצמי "מה אתה מתנשא"!?)
אבל זה עדיין כיף...

קושיה נפלאה! כיוונת לקושית התוספות!הָיוֹ הָיָה

ותוספות מתרצים שבאמת הם בחרו, כמו שאנחנו שרים כבר מהגן על ה"נעשה ונשמע"

אלא שמחמת הפחד מהקולות וברקים הם נבהלו וכמעט חזרו בהם, ולכן הקב"ה כפה עליהם הר כגיגית.

 

מלבד תשובה זו ישנן המוני תשובות נהדרות, ביניהן התשובה היסודית שכתב @נבוכי הדור

ואוו תודה לכולם על התשובותאולפנסיטיתתת

נתתם הרבה חומר למחשבה, תודה גדולה גדולה, מקווה בע"ה שאני אביןושסופסוף יהיו לי תשובות...

תודה לכוולם על כל מי שכתב תגובה עזרתם לי מאוד!!!I Hate Youאחרונה


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך