נורא ואיום!!! אם זה לא הסתה לרצח אז מה זה כן??מאן דאמר
תגיד לי אתה השתגעת????
נהרג פה אח שלך!!!!
מה יעיר אותנו אם הרצח הזה לא????
אשמח להבין איפה בדבריו אתה רואה הסתה לרצח?שחר אורן


להגיד על יהודי שהוא לא הבן של כולם??מאן דאמר


כן, מה הבעיה?שחר אורן

הוא היה אומר את זה גם עליי וגם על הילד שלו כנראה.

לתרץ רצח בק=יצוניות של בנאדם????מאן דאמר


מחילה, אבל אין במילים האלה הסתה לרצחיוני קדוש


אבל יש לשנאת מתנחלים125690


ייתכןשחר אורן

אבל בעברית שאנחנו מדברים בה יש הבדל בין 'שנאת מתנחלים' ל- 'הסתה לרצח'.

הוא מתחיל בשנאת מתנחלים והוא עוד יגרר לרצח125690


ואת הטענה הזו מניין לך?שחר אורן


תקרא טוב מה הוא כותב שםמאן דאמר


זו דעה, לא טענה125690


טענה היא כלי להביע דעה.שחר אורן


אבל לא הכלי היחיד125690


נכון, אבל הבה נחזור לענייננו, מניין לך שרועי ברזילישחר אורן

יגרר לרצח מתנחלים?

זו הדעה שלי, לא נבואה125690


ואת חושבת שדעתך נכונה?שחר אורן


כן, אחרת היא לא הייתה דעתי125690


אז מניין לך שהיא נכונה?שחר אורן


לא אמרתי שזה נכון125690

אמרתי שזאת דעתי

 

אני חושב שדעתי נכונה, זה לא אומר שזה נכון125690


למה אתה חושב שדעתך נכונה?שחר אורן


בגלל מה שהוא כתב125690


אשמח ליתר פירוטשחר אורן

הוא כתב שאהוביה סנדק איננו גיבור ושמעשיו נפשעים, איך מכאן אתה מסיק שהוא הולך להרוג מתנחלים?

"הוא היה שייך"-"איננו הבן של כולנו"125690

ואני קצת פחות קיצוני ממאן דאמר, לא נראה לי שהוא עומד להרוג מתנחלים בזמן הקרוב

כל מי שלא הבן של כולנו צריך למות?שחר אורן


זה לא כל מה שהוא כתב ולא כל מה שהפנתי אותך אליו125690


הוא לא כותב בשום מקום שהוא צריך למותשחר אורן

הוא כותב שהוא פושע, אולי אתה חושב שכל פושע צריך למות, אבל הוא כנראה לא.

אני גם בטוח שהוא עצמו לא יקח אקדח ויהרוג מתנחליםמאן דאמר

אבל לא הייתי נותן לאדם הזה להיות מפכל המשטרה

מהסיבה שאני רוצה את אחים שלי בחיים

אתה125690


לא אמרתי שהוא יגרר אמרתי שהוא גוררמאן דאמר

הוא מסית לזה

 

 

לא שאלתי אותך את זה.שחר אורן


מאן דאמר

אני פתחתי את השרשור

נכון אבל אתה לא היחיד שמגיב בו.שחר אורן


נכון מאוד! לתרץ מוות של יהודי בכך שהוא קיצונימאן דאמר


הוא לא תרץ את המוות, למקרה שלא שמת לבשחר אורן

הוא כתב שהמוות שלו עצוב ומיותר, הוא רק טען שאין להפוך אותו לגיבור.

נשמה הוא כתב מילה אחת של צער על זה שהוא מתמאן דאמר

זה כדי להרגיע את המצפון 

תעשה לי טובה

ואעפ"כ ניכר שהוא חושב שהמוות לא היה צריך לקרותשחר אורן

אחרת הוא היה צריך לכתוב מילות שמחה.

--125690

לדעתו כל מה שקרה שם לא היה צריך לקרות, נראה שהוא מביע צער יותר גדול על העובדה שיש נערי גבעות מאשר על העובדה שמישהו מת

נכון, כי זה מה שהוא בא להגידשחר אורן

מפליא אותי שציבור שכ"כ מתעצבן על זה שדורשים ממנו לגנות בקולי קולות תגי מחיר עושה את אותו הדבר בכיוון ההפוך.

הוא כתב שם מילות עידוד לא נורא הוא לא הבן של כולנומאן דאמר

זה עוד נער קיצוני שלאיש לא אכפת ממנו והוא הזמין עליו את הרצח הזה

אני אגיד לך איפה:הָיוֹ הָיָה

בין השורה לעליונה לתחתונה, תסתכל טוב, רואה?

שם, איפה שאם אני הייתי הכותב, ומושא כתיבתי היה נניח רבין שר"י, היו מגלים את ההסתה.

שם בדיוק. ממש שם. 

ואני מבין שאתה מסכים איתם?שחר אורן


אין מה להסכים בן אדם מעודד לרצח מי שלא רואה את זהמאן דאמר

או שהוא עיוור ח"ו לא עלינו או שהוא בת יענה עוד יותר לא עלינו

אתה לא עיוור ק"ו לא בת יענה

לא, אתה מבין שאני טוען שלפי הקריטריונים שהם קבעו - זה זה.הָיוֹ הָיָה

כשאני אומר שמישהו עובר על החוק זה לא אומר שאני מסכים עם המחוקק.

זה החוק. נתון. עכשיו השאלה מי עבר עליו ומי לא.

יפהשחר אורן

אז מה שהיה צריך לכתוב הוא שלשיטת מי שטען שהדתיים הסיתו לרצח רבין זו הסתה, על שום מה לא נדמה שזו הייתה כוונת פותח השרשור.

לא ולא.הָיוֹ הָיָה

כי הדתיים לא עשו ככה, לא כמעט ולא בערך, רחוק הרבה יותר.

 

מה שצריך לכתוב זה שלפי הנתונים היום זה מה שנקרא הסתה.

(ואגב, אני דווקא חושב שכן יד בזה מימד מנומק של הסתה, לפום קושטא, אבל אין לי כח להיכנס לזה)

אני לא בקיא במה שהיה בימים ההםשחר אורן

אבל אני לא בטוח שאני מסכים איתך.

 

"מה שצריך לכתוב זה שלפי הנתונים היום זה מה שנקרא הסתה." לא הבנתי.

אוקסימורוןהָיוֹ הָיָה

אם אתה לא בקיא - לא שייך כן ביטחון או לא יטחון

עכ"פ - הרי לך משהו לברר.

 

תיקנתי את לשונך - שמה שפותח השרשור היה צריך לטעון זה שלפי אמות המידה המקובלות כיום במדינת ישראל זוהי הסתה לרצח

יש הבדל בין לא להיות בקיא לבין לא לדעת כלום.שחר אורן

אני לא בטוח שאלו אמות המידה המקובלות היום, וגם אם כן, לא נדמה לי שזו הייתה כוונת המשורר.

שיהיה..הָיוֹ הָיָה

אז חזרנו להודעתי הראשונה בשרשור.

ולא נהוג להתייעץ עם המשורר כשהוא נחשד בכגון זה.

כוונתי במשורר הייתה לפותח השרשור.שחר אורן

אני לא חושב שכוונתו הייתה שזו הסתה לפי אמות המידה המקובלות אלא שזו באמת הסתה.

נו, וכבר אמרתיהָיוֹ הָיָה

שתיקנתי את התיקון שלך.

 

 

 

אין בעיה, זו דעתך, לא דעתו.שחר אורן


אני פותח השרשור ואכן זו באמת הסתהמאן דאמר


נו, אז אתה רואה?שחר אורן
הוא אולי לא מסית לרצח באופן גלוי, ואולי הוא אפילו-אני :)

כותב שתי מילים של צער על המוות של אהוביה, אבל מבין השורות שהוא כותב אחר כך אפשר להבין שאם אתה משתייך "לפלג קיצוני של יהדות פונדמנטליסטית, חסרת סבלנות, גזענית ואלימה" אז כנראה זה די מגיע לך והמוות שלך די מוצדק...

נו ו?? זה לא הסתה סמויה לרצח???מאן דאמר

נכו אז הוא לא אמר קחו נשק ואודרוב הוא כיבס את המילים

אהה אחלה כי פשוט ראיתי שכתבת בדיוק את מה שהתכוונתימאן דאמר


לא, מה שהוא כותב, הוא שהעובדה שמתת לא הופכת אותך לגיבור.שחר אורן


כלפי חוץ. אבל תנסה להבין מה שהוא כותב בין השורות. אם-אני :)

הוא היה מתכוון רק לזה שהוא לא גיבור, הוא היה כותב את זה אחרת

עצוב, אבל הסתה לרצח אין פה.רודף אהבה בימים


לא הסתה גלויה אבל בהחלט הסתה "מכובסת"מאן דאמר


פויה פויהפצלשית~

הבוקר בתל אביב: "רחוב אהוביה סנדק"

כל תל אביב עם ריסוסים של דברים מזעזעים ולא עושים כלום כל תל אביב עם מסוממים וסודנים והמשטרה לא עושה כלום או לא עושה מספיק..
ציטוט:"מהמשטרה נמסר כי עוכבו לחקירה ארבעה קטינים בחשד להשחתת פני מקרקעין..." (לא ראוי ליחס אבל זה מרתיח)
איכס פשוט גועל נפש של משטרה ומדינה בלאכס 

 

אולי הסתה אבל באמת צריך להרוג את הימרניקאברהם עמר

שאף אחד לא יחרטט אותכם אני גרתי עם אהוביה במעוז אסתר מותר לי לפי התורה להרוג את הימרניק מדין גואל דם חוץ מזה שמה שכתבו ברחוב אהוביה זה לא הסתה ולא בתיך אז תחליטו למימ להקשיב לתשקורת ושזה הסתה או לזה שנרצחחחח!!!!! פה יהודי 

מאן דאמר

אח שלי לא הבנת כלום תקרא בעיון את התמונה (רמז:במיוחד את מה שכתוב למטה שם)

אגב הלכתית אין לך דין גואל דםמאן דאמר

א בגלל שאין בית דין ואין דיינים סמוכים

ב לא כל אחד שבא לו להיות גואל דם נהיה בי"ד ממנין אחד מאחיו\ קרוביו\חביריו

ג הכי חשוב אין עיר מקלט

וגם עם יש הסתה זה טובאברהם עמר

גם עם יש הסתה מי אמר שזה דבר רע נרצחחחחח פה ילד בידי שוטר וחייב להרוג את הימרניק הזה והלוואי שלא הייתי מפחד מ50 שנה בכלא והיה לי את האומץ להרוג את הנהג

נשמה נשמה נשמה לא הבנת כלוווום תקרא שוב את התמונה תקרא טובמאן דאמר


אממ אישית יש לי רעיונות יותר טוביםהיום יהיה שמח

איך להסית לרצח...

נגיד

"בואו נרצח את המתנחלים"

או "בואו נעשה מארוכי הפיאות קציצות בשר"😏

מפיאה לקציצה..מאן דאמר


מסכים איתך אח שליאבאאבא


וואי וואי אני כבר למדתי....סטלנית בפעולהאחרונה

שלא להיתעצבן מטימטום של אחריםלא

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך