מיואשת ומתוסכלת!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!אני פה
אני מתנצלת מראש על האורך אך אין לי למי לשפוך את אשר על ליבי. 
הייתי היום עם הבן שלי בן ה 6 ו - 3 חודשים אצל הנוירולוג. לפי הדוח שהמורה מלאה הוא ADHD מובהק. דבר שאני מסתייגת ממנו ולא בגלל שהוא הבן שלי. הגננת שלו במשך 3 השנים האחרונות לא סיווגה אותו ככזה והיא הכירה אותו טוב מאוד.
היא אמרה שהוא שובב, מפונק- ילד חמישי. כשהרביעי לפניו בן 17 ולפניו יש בני 22,20,18.  הרופא לא שלח אותנו לאבחון ולא כלום. הוא אמר שלפי הדוח ולפי הבדיקה הקצרה שהוא עשה לו: תלך עקב בצד אגודל, תגע באף וכדומה הוא צריך ריטלין. נכון שהוא תלמיד טוב (וגם זה לפי הדוח של המורה שאמרה שהוא תלמיד טוב רק "קפיצי") אבל לדעתו במשך הזמן הוא יפתח פערים וזה לרעתו. מה לעשות? אני חושבת שזה מוקדם מדי לתת לו ריטלין אך לא רוצה שיקבל "תווית" של שובב וכדומה. ומצד שני אולי כדאי להשקיע במורה לחיזוק הרמה הלימודית ובשובבות שלו שהמורה בכתה תנסה להתגבר ונראה מה יהיה. מה אתם אומרים אני מזה מתוסכלת!!!!!!!!!!
אפחד לא בבית?אני פה
אני חושבתאנונימי (פותח)
שלא עדיף תרופות,וכמובן אם יש עוד דרכים ואפשריות לטפל..כפי שאמרת הוא תלמיד טוב...
 
לפעמים בנים הם באמת קפיצים..שמעי,אני ממש מצטערת שאני לא יכולה לעזור אני בת 17..
אבל קבלי ממני עידוד ענק!!
 
אולי הוא סכ"ה רוצה צומי,או שסתם משעמם לו..תבדקי עוד כיוינים לפני שאת מחליטה לתת לו תרופה..
 
=]חג אורים שמח!!
לדעתישירס
אפשר להסתדר גםבלי  ריטלין בנים לפחות עד הבגרויות.. כי בנים מטבם שובבים וזה בסדר שהם ככה כל עוד הם מצליחים קצת להתרכז..
אצל בנות זה יותר בעיה אבל אצל בנים זה בסדר גמור לפי דעתי.. ואף רצוי שלא יקח
עד גיל 6 וחצישרבוב
אין לך מה לעשות אבחון כי המוח הקדמי עדיין מתפתח.
לפי דעתי תחכי עוד קצת, בגן זה לא נורא כ"כ אם את לא נותנת רטלין (במיוחד אם לא לומדים בגן קריאה)
תעשי לו בתחילת כיתה א' "מבחן טובה"- אבחון ממש רציני (אם אני לא טועה ככה קוראים לזה)
ואז תחליטי.
 
לפי דעתי כדאי לך גם בנתיים לקרא בעצמך על הנושא ולבחון אותו בעצמך, בדר"כ אמא יודעת טוב מאוד מה יש לבן שלה...
וגם תנסי להזכר אם היתה בעיה דומה למשהו במשפחה, (אפילו דודה שלך) כי 70% מהמקרים זה תורשתי.
 
ממש בהצלחה!
עוד משהושרבוב
זה שעד עכשיו לא גיליתם אצל אף אחד מהילדים הבוגרים הפרעת קשב זה לא אומר שלקטן אין...
(מנסיון אישי- ואם את רוצה אני יכולה לספר לך באישי)
למיטב ידיעתיאנונימי (פותח)
ע"פ מה שלמדתי במכללה, מבחן "טובה" בלבד לא יכול להצביע על כך שיש לילד ADHA.
חוצמיזה, הוא בגן, ומעבר למח הקדמי שלא מתפתח (לפי שרבוב), זה גיל שהילד קפיץ! הוא זקוק לתזוזה כדי להתפתח!
תכנסי לגן ילדים ורק אם יש שם משמעת ברזל, וגננת מהפנטת, אולי הילדים ישבו יותר מ20 דק/ בערך ברוגע.
עד כמה שידוע לי, כדי להחליט שלילד יש הפרעת ADHD צריך חוות דעת של אנשים נוספים, הורים, אנשי חינוך שמכירים את הילד, פסיכולוגים, נירולוגים, יועצים וכדומה.
אז קחי את זה בפורפורציות... ובהצלחה!
אל תהיי מיואשת, ולא מתוסכלת.ד.
לענ"ד קפיציות לבד אינה סיבה לריטלין. אם הילד קולט את הלמידה - לא נורא שהוא "זז" קצת. צריך להדריך את המורה.
מה שצריך לעקוב הוא אחר שני דברים: א. המשך קליטת הלימדה, גם מצד עצם הענין וגם בשביל תדמיתו העצמית והרגלי הלימוד. ב. שהקפיציות אינה גורמת ליחסים חברתיים עכורים.
בהצלחה.
אל תשחקי על הבריאות של הבן שלךאנונימי (פותח)
את התשובה לשאלותיך את חייבת לקבל מאנשים מקצועיים ולא מסתם דעות והשערות מאנשים אנונימיים בפורום. (כולל ממני). אני מציע לעבור אבחון אצל מאבחנת מקצועית ולקבל חוות דעת גם ממורה מקדמת ומרופא טבעוני (כדאי גם לבדוק את כלל התפריט שלכם בעבר ולשפר מכאן ולהבא). ובפרט לברר מה האפשרויות החליפיות ומה המחיר לכל דרך.
בהצלחה מסתם יהודי שאכפת לו

אני נלחמתי כל חיי נגד רטלין. ושמחה מאודאנונימי (פותח)
שהילדים שלי לא קיבלו אף פעם למרות הלחץ שסבלנו מהמורים, מנהלים, פסיכולוגים ויועצים.
היום אני סבטא ורוא שהנכדים שלי גם סובלים מאותו לחץ.
קראתי פעם (בין כל המחקרים שבדקתי על העניין) ש"עדיף לכתוב שירה עם שגיות כתיב מאשר לא לכתוב בכלל..." חבל להישתמש ברטלין ולדקה את הדמיון והיצירתיות.
הרטלין הוא סם. ויכולים לגרום לילדים שלנו ללמוד שהחיים יכולים להיות יותר יפים אם משתמשים בסמים...
יש הרבה דרכים לעזור לילד להיתרכז. תזונה נכונה (סוכר וטטראזין למשל ,מאוד ממריצים) פרחי בך, הומאופטיה, טיפול בקריסטלים ותמציות אבנים, ויטמינים וכו'.
ולהיות ילד שובב שברכה! רק צריכים לעזור להם לכוון את הכוחות.
לפרחרימוןשרבוב
אני מכבדת את דעתך ביחס לשלילת נטילת רטלין.
אך בבקשה ממך, תהיי לפחות מודעת לעובדות הכמיות על רטלין...
רטלין הוא לא סם!
אומנם המלוקולה של רטלין וסמים היא דומה, אך היא בכ"ז שונה....
ולא, היא לא סם!
שמעתי את זה ממס' נוירולוגים שהם לדעתי יותר מומחים ואמינים מאשר עיתונאים וסוחרי תרופות טיבעיות,
שרוצים מאוד לשכנע את הציבור שרטלין הוא סם...
 
רטלין סםאנונימי (פותח)
גם  צריך לזכור שהנאורולוגים מעוניינין לשימוש ברטלין בדיוק כמו שהרופים טבעים לא...
קשה לי להסכים שהוא לא סם.
אל יאוש !אנונימי (פותח)
עבר עריכה על ידי Admin בתאריך ה' טבת תש"ע 21:38
 
 
אל תפלי למקום של היאוש והתסכול את מכירה הכי טוב את הילדים שלך , צריך לעצור ולהסתכל שניה מהצד על כל המצב !
יש המון ילדים קפיצים וחסרי מנוחה שקשה להם להתמודד עם גירויים מסביב ומדביקים להם מיד תוית של הפרעה מסוימת , לא תמיד זה המצב וגם אם כן את מתארת ילד מאוד צעיר המערכת הנוירולוגית כל הזמן נבנת ומשתנה צריך לעזור לו ! צאי מהתיסכול ותתחילי לחשוב תכלס איך את יכולה לתת לו כלים להתמודד יותר בקלות עם הלימודים , ושוב אל תתני לכלהמערכת הרפואית והפדגוגית להלחיץ אותך , זה יכול להיות מאוד לא פשוט לעמוד מול המסגרת והציפיות של בית ספר בשבילך וגם בשבילו אבל אם תאמיני בו וביכולות שלו תוכלי עם מעט עזרה והכוונה למצוא את הדרך ...
 
אני עובד המון עם ילדים עם בעיות כאלו שהמערכת מנסה להכניס לאיזה שהיא תבנית כי אין להם דרך התמודדות אחרת אבל דעי לך שכאשר הורים מוכנים להשקיע ולהתמיד בטיפול או הדרכה שהם מקבלים מאנשים שבתחום אפשר לראות פלאים ...
 
בנתיים אני מזמין אותך לקרוא מאמר שכתבתי בנושא איך אפשר לטפל בדרכים אחרות ולא רק ברטלין .
לא לתת לשום ילד. לא משנה בן כמה. לא נותנים רטלין!רחליOס
ADHDבדרך כלל גנטי כשאין לאף אחד במשפחה מוקדם לקבועאנונימי (פותח)
אם אין הפרעה כזאת לאף אחד מההורים ולא לאף אחד מהילדים הגדולים יתכן שהוא סתם מפונק.
בדרך כלל ADHD משולב עם הפרעות נוספות כגון ווריאציות שונות של דיסלקציה אם אין לו קשיי קריאה וכתיבה.
ואין קשיי שמיעה או ראיה זה מוקדם מידי לתת לו כדורים.
ישנה סיבה נוספת שלא מתייחסים אליה תבדקי אם יש לו simian line יש את זה לאחוז מסוים באוכלוסיה
וזה עשוי לגרום ללקויות למידה שונות בתחילת הדרך. בדקי את המשמעות של זה בגוגל.
אני בעד ריטלין! זה שינה לי את החיים! אבל לא בגיל 6יוני-י-ם
מה המורה מבין?? אצלי המורה חשב שאין, אבל עובדה יש לי!  נראה לי מוקדם עדיין  לקבוע אם יש לו או לא בכל מקרה תקשיבי לרופאים לא למורים (היתה לי מורה שחשבה שהפצצת אטום הראשונה נפלה במלחמת העולם ה1).
הדבר הכי חשוב בשבילך ובשבילו זה לא לדאוג יותר מדי ולהיכנס לפאניקה. העיקר שהילד יהיה צדיק לא גאון הכיתה!
 
אני ממש ממש בעד ריטלין!!!שירס
לא יודעת מה הייתי עושה בלעדי זה!! לדעתי זה לא פייר למנוע מילדים לצריכים ריטלין ריטלין זה סתם דופ אותם והם סובלים מזה!!
וגם ממתי זה מדכא דמיון?1 אני ילדה ממש ממש שמדמינת כל הזמן וכותבת שירים וכאלה ואני מטופלת בריטלין! אין קשר בכלל!
מה??אנונימי (פותח)
אני אישית ילדה שהרבה פעמים צוחקים עלי שאני צריכה רטלין וזה... אני באמת ילדה קפיצית לא יכולה לשבת 5 דק' בלי לעשות כלום....
אני כל שניה צריכה לעשות משו אפילו לצייר או משו כזה(ללכת, לישו, לכתוב, לדבר) קיצור אני לא יכולה לשבת להקשיב למורה ולא  לסכם (כאילו אני הרבה פעמים לא מסכמת ואז אני כל השיעור או צוחקת מכל שטות, או יוצאת  ל"שירותים" כל שניה...)
אני מודה לכולם שאין לי רטלין  ושלא עשיתי אבחון (ראיתי כתבה על ADHD ואני תואמת כמעט את כל התסמינים) כי לדעתי זה היה נותן לי הרגשה של ילדה מופרעת שצריכים  להרגיע אותי
ואני לא אחת שלא יודעת ללמוד...- בקיצור הרגשה נחיתית
אני לומדת מעולה ויודעת להצליח במבחנים _(כשאני רוצה!!!!!!!רק אז!!)
אז לא- אל תתני רטלין וברור שלא לילד בן-6 !! זה הגזמה!!!
ספר חובה שיפקח לכם את העיניים!!!אנונימי (פותח)
שלום אמא מודאגת, אני מבינה את הדאגה שלך, אבל לפני שאת הולכת לעשות צעד כ"כ משמעותי בחייו של בנך וכן בחייך, כדאי מאוד שתקראי את הספר "רק לא ריטלין" שכתב פרופ' מפורסם מהתחום. אח"כ תהיה בידיך האפשרות לשקול הכל מחדש. חוץ מזה, יש אתר מצויין שנקרא "מרכז שפר" www.merkazshefer.org  שבו תוכלי לקרוא עוד בתחום וכן להתייעץ עם מומחים בתחום. בהצלחה!!
אם אני אתפוס את הרופא הזה...וואו!!נפשי ישובב
צריך ממש להזהר עם התרופה הזו, ותרופות בכלל..
אני מצטטת מתוך דברייך- "נכון שהוא תלמיד טוב (וגם זה לפי הדוח של המורה שאמרה שהוא תלמיד טוב רק "קפיצי") אבל לדעתו במשך הזמן הוא יפתח פערים וזה לרעתו"- אם אפילו במערכת הגרועה הזו ששמה מערכת החינוך הוא נחשב תלמיד טוב- מה לנו כי נלין? ובאשר לתחזיות הקודרות של הרופא- מי שמך אדון רופא? וכי אם יש חשש לפערים- זה מה שנותנים??? על זה נאמר- "חכמים- הזהרו בדבריכם"- תשקיעו בו יותר מבחינת הלימוד- אולי דרך משחקים, חונכות אחה"צ וכ"ו וכך הוא לא יצבור פערים..
 
זו תגובה שאמנם באה "מהבטן" אבל יש לה הרבה בסיס.. (לא מניסיון אישי אלא משפחתי)
 
בשורה תחתונה- תזהרי מאד מזה, לרוב זה ניתן בשביל המורה ולא ממש בשביל התלמיד, אנא בדקי לעומק, כולל השלכות בעתיד של התרופה המאד מרה הזו.. ואגב- שימי לב לתגובה הנכונה של "קשב"..
 
בהצלחה רבה, ובשורות טובות..
תרופות צמחיותאנונימי (פותח)
חבל לתת רטלין לילד כל כך צעיר. יש אפשרות ללכת לנטורופת או הרבליסט קליני שיתאים לילד תרופה צמחית מותאם לאופי ולגוף שלו בדיוק. הרטלין רק דוחה את חוסר האיזון למועד מאוחר יותר.
מכירה אנשים שהצמחים ממש עזרו להם, והבעיה נפתרה, לא נדחתה!
אולי קצת יותר יקר, אבל כדאי להשקיע!
תני לטבע לעשות את שלוכלנית1
אם הילד תלמיד טוב ואין לך לחץ של זמן, תוכלי לנסות שפע של דרכים אלטרנטיביות לפתרון הבעיה:
תזונה: למנוע מהילד חומרים משמרים, צבעי מאכל, מונוסודיום גלוטמט ועוד חומרים לא טבעיים.
יש מוצרים טבעיים לטיפול בבעיה כמו ריכוזית, קורולול ועוד.
יש מטפלים בדיקור סיני שמתמחים בילדים.
לפעמים כשהילד גדל הכושר הריכוז שלו גדל, גם אם אין בעיה של קשב וריכוז.
תוכלי לנסות שיטה אחת ולהמשיך עד לקבלת תוצאות. תוכלי לראות אם יש שיפור בבית הספר  ולעשות שוב מבחן בעוד שנה ולראות אם יש הבדל.
אם תראי שהדרכים הטבעיות לא מסייעות תוכלי תמיד לחזור לריטלין. לפעמים בתקופות של הרבה מבחנים (לפני קבלה לתיכון/ישיבה, בגרויות) יש לחץ ואם שום דבר טבעי לא עוזר, אפשר לשמור את הריטלין לאותה תקופה (ולשים לב שאין תופעות לוואי חמורות- חוסר תאבון, טיקים ועוד).
קודם כל תודה רבה רבה לכולכם!!!אני פה
אינכם יודעים כמה שמחתי לקבל את תגובותיכם. זה נתן לי הרגשה שסוף סוף  מישהו שומע ומבין אותי.
קפץ........אני פה
רציתי אם תוכלו לעזור לי באיך לתת לו גבולות. קשה לו מאוד לקבל את התשובה "לא" להרבה דברים שהוא רוצה. כשאני יודעת מראש שאני אשבר אני מראש לא שוללת את מה שהוא מבקש אך מתנה את הבקשה במשהו אחר. כמו שהוא רוצה לצאת לשחק בחוץ. אני מרשה רק אם... תסיים את שעורי הבית... תאסוף את המשחקים וכדומה ולפעמים אני מתעקשת. אבל זה גורם לי להרבה מלחמות ומוציאה אנרגיות שחבל על הזמן. ולכן זה לפעמים גורם לי לחשוב שאולי באמת יש לו בעיות של קשב וריכוז ולכן לוקח לו הרבה זמן להכין שיעורים. או לעשות מטלות שונות...
הצבת גבולות זה מאד חשובאנונימי (פותח)
הצבת גבולות זה מאד חשוב לכל ילד ובפרט לילד מפונק או עם קושי.
היעזרי בסדרת הספרים המעולה של אדל פייבר ואיליין מייזליש - הורים משוחררים ילדים משוחררים, אחים ללא יריבות, איך לדבר כך שילדים יקשיבו ולהקשיב כך שילדים ידברו, ועוד. אני חוזרת וקוראת בספרים האלה כל איזה תקופה. (יש בספריה ליד ביתי...)
על קצה המזלג, יש להגיד לילד "לא" (כשזה לעניין) ולא להישבר, ויחד עם זאת להכיר בקושי של הילד ולהגיד לו שאת רואה שקשה לו אבל יש לנו כלל שקודם מכינים שע"ב ואח"כ משחקים (למשל). חשוב שהכללים יהיו ברורים מובנים ועקביים. לחזור ולהגיד לילד מה מצופה ממנו: קודם מכינים שע"ב ואח"כ משחקים בחוץ. היי עקבית! בפעם הראשונה זה קשה, בשניה חצי קשה, בשלישית זה כבר רק קצת קשה - לך ולילד. לילד הפרטי שלי קצת יותר קל עם הערות קבועות בנוסח קבוע, מעין מנטרות: להתנהג יפה לדבר בנימוס (למשל). להיזהר *לא* לקרוא לילד בכינויים  ולא להטיח האשמות. רק לחזור ולהבהיר לילד מה ההתנהגות הרצויה הטובה המצופה ממנו.
בהצלחה! והעיקר לא להתייאש כלל! אם נהגת לא "לפי הכללים" זה בסדר את בן אדם והעיקר לשאוף להשתדל ללמוד להשתפר.
אל תתני לו ראטליןמאמע צאדיקה
תני לו כדורגל!!!! שיפרוק את כל המרץ שמצטבר לו בשיעורים!!
ולמורה- תתני אקסטזי!
ואם זה לא עוזר- תחליפי מורה. אל תחליפי את הילד כי הוא לא מתאים לסרגל של הפדגוגים!!
על ADHD וריטליןרבקה למפרט
א. ראשית הילד צעיר מאוד כפי שנכתב.
ב. מבחן TOVA טוב בשביל מי שעושה אותו (ז.א. למי שמקבל כסף) מי שרגיל למחשב מערים עליו
ג. להפרעות קשב וריכוז יש מבחני קונרס, מקוצר או ארוך. המקוצר ניתן למורה\גננת ועל סמך שאלון זה נותנים ריטלין.
ד. מבחן קונרס הארוך הוא מסובך מבחינת הניתוח שלו ויש לעשות זאת ע"י איש מקצוע.. זהו שאלון בין יותר מ- 80 שאלות!!!!!. מנסיוני הרופאים מסתפקים בשאלון הקצר ובשיחה אחת!!!!!
ד.  ד"ר אמן בספרו ריפוי ADD פריצת דרך המאפשרת לכם להבחין בשישה סוגים של ליקויי קשב וריכוז ולרפא אותם, הוצאת שמעוני, נתניה 2002 תשס"ב, מסביר על התופעה ואיך לטפל בה. הוא מציין שיש לנסות שיטות אלטרנטביות ורק אם אין שיפור לאחר כחדש ללכת על תרופות. הוא גם נותן את "מבחן אמן" אותו קל לנתח כדי לדעת אם אכן ילדכם סובל מההפרעה הזו. את אותו אם תבקשי ממני בדוא"ל. הוא מצוי בספר הזה ואינו סוד. שאלון קונרס לא ניתן לפירסום פומבי.
ה. על הריטלין בספר שרית טגנסקי, מי מפחד מ-ADHD  ? ? מדריך מעשי להורים ולאנשי מקצוע בתחום בעיות קשב וריכוז, הוצאת רימונים, מהדורה שניה, ישראל, דצמבר 2006
לאחר שתקראו לא תרצו לתת את התרופה הזו

ה. הצעות לטינקטורות להפרעות קשב וריכוז על פי מה שלמדתי

 הפרעות קשב וריכוז בלי היפראקטיביות

פסיפלורה,מליסה, רוזמרין, סקולטריה, ליפיה לימונית, קמומילה, שבולת שועל, סקולטריה, הומולוס, ולריאן

הפרעות קשב וריכוז עם היפראקטיביות

וליריאן, בקופה, סכיסנדרה, פסיפלורה, שנדריה,  סנט גון,  אשוגנדה,  גוטה קולה.

כן כדאי לתת לילד בבקר ארוחה חלבונית טובה עם פחממות מלאות (לא שוקולד וקולה כדי שלא תהיה נפילת סוכר והפרעות קשב על רקע סטימולנטים במזון וחומרי שימור וצבע.

בהצלחה

מנסיוניאנונימי (פותח)
מנסיוני בתחום ההוראה אני מאוד מבינה את צערך בנוגע לאיבחונים ולהחלטות בגין תרופה זו או אחרת...
אני יכולה לומר לך שגם לי בעבר הדבר נראה איום , מפחיד ובל יעבור..
נכון להיום שחוויתי מהלך מדהים עם תלמידים שבזכות הטיפול המתאים יכלו לגלות את כוחותיהם האמיתיים בצורה מדהימה ומרגשת ברור לי שחוויות חיוביות בבית הספר או בגן חשובים והכרחיים לא פחות מנזק מסויים(אולי גם לא) בגוף. מצבו הנפשי והחברתי של הילד הם הצלת נפשות וחשוב לחשוב גם על הכיוון הזה.
ברור לי שבגיל צעיר כאשר הילד לא נדרש למשימות של ישיבה ממושכת וריכוז אין צורך להשתמש בריטלין אך יש זמנים בעיקר בשנות ביתת הספר היסודי שהדבר עושה פלאים... בוודאי שצריך להיות עם יד על הדופק ובתשומת לב...
בהצלחה בכל אשר תפנו תאימנו ותצליחו עם הרבה סיעתא דשמיא..
להתראות
ונגיד והחלטנו לתת לו את הריטליןאני פה
בימים של הלימודים בלבד. האם חצי כדור כמו שהרופא המליץ להתחלה, ואח"כ להעלות לכדור. האם זה יספיק לו ליום לימודים כשהוא יוצא מהבית בשעה 7 ורבע וחוזר ב - 3? ומה עם שעורי בית?
לפי דעתי-שרבוב
לגבי הרטלין- כדור של 10 מ"ג מספיק בהרבה מקרים ליום לימודים קצר (בשעה האחרונה אין השפעה, אבל הילד בכל זאת נמצא ב"שוונג" של עשיה)
אם זה לא מספיק אפשר לקחת כדור עם שחרור איטי (אני ממליצה על רטלין LA) זה יותר יקר, אך שווה.
נוירולוג אמר לי שזה לא משנה אם לוקחים 10 מ"ג או 20...או שלפני ש.ב. לוקחים שוב... משום שכבר הכנסת לגוף באותו יום את החומר, והחומר הוא משנה יותר מהמינון.
(כמובן שצריך לעשות מעקב וכ"ו..)
אישית, אני חושבת שאפשר להסתדר בלי רטלין אחה"צ, אומנם זה יותר קשה אבל כל עוד שהילד עדיין קטן, והמורים יכולים להתחשב בילד ולאפשר לו להכין חצי מהמטלות, זה בסדר גמור.
 
לגבי הצבת גבולות- יש המון מה להרחיב בענין, אבל דבר ראשון ממש ממש חשוב-
על כל "לא" שאת אומרת לו תקפידי שיהיו לפחות 3 דברים חיובים.
ילד שאומרים לו כל הזמן "לא" (מה שאנו עושים בדר"כ כהורים ומחנכים) הבטחון העצמי שלו יורד...
לכן תחפשי כל הזמן איך לבנות לו דימוי עצמי חיובי, תשבחי אותו על כל דבר קטן.
ואני בטוחה שיהיה לו קצת יותר קל לשמוע גם את ה"לא"
ילד קפיצימישמיש
בני בן 6 וחצי, מאז שנולד הוא נמצא כל הזמן בתזוזה (כולל בשנתו) , היינו איתו אצל מרפאה בעיסוק ופסיכולוגית וכמובן שהאינטואיציה האימהית התבררה כנכונה, לילד יש צורך בתחושה חזקה ופעלתנות רבה, הוא חכם מאד וסקרן ואוהב ללמוד, הצעדים שבהם נקטנו רכיבה טיפולית על סוסים, חוג התעמלות, דיברנו עם המורה שלו בתחילת השנה לקבל בהבנה תזוזות וכו, בזמן אוכל גם בבית לא לוחצים שישב בלי לקום פשוט להבין את הצורך ולאפשר להוציא את זה באפיקים חיוביים.
כדאי לנסות את הכיוונים הללו לפני תרופות, במיוחד אם הילד לומד טוב
בהצלחה!!!
אומגה 3 ותזונה נכונהאנונימי (פותח)
לפי מה שאת מתארת לא נראה שהבן שלך הוא ADHD . בעיה כזו לא מתחילה בכיתה א'.
זה נשמע יותר כבעיות משמעת. בכל אופן אומגה 3 מדגים או ממקור צמחי יכול לעזור וגם הורדת שוקולד וקקאו וממתקים מהתזונה. אל תמהרי לתת רטלין.
בהצלחה.
 
שמעתי גם על הוספת אומגה 3אני פה
השאלה היא איך נותנים לילד? אם בכלל אפשר בגיל כזה. ואיך קונים? בלי מרשם או דרך רופא?
 
זה תוסף תזונה שלא מתצריך מרשםאנונימי (פותח)
כדאי להיות בקשר עם רופה טבעי כדי לדעת איך לתת. בשילוב עם ויטמין B זה מאוד עזר.
תוספי תזונה  זה גם סוג של תרופות, להזהר ולא לתת בקמישמיש
בקלות
תבררי טוב לפני שאת קונה אומגה 3שרבוב
כי יש הרבה זיופים..תבררי על חברה טובה ותבררי כמה אומגה 3 יש וכמה אומגה 6 (שמנטרלת אומגה 3..)
ילד קפיצימישמיש

בני בן 6 וחצי, מאז שנולד הוא נמצא כל הזמן בתזוזה (כולל בשנתו) , היינו איתו אצל מרפאה בעיסוק ופסיכולוגית וכמובן שהאינטואיציה האימהית התבררה כנכונה, לילד יש צורך בתחושה חזקה ופעלתנות רבה, הוא חכם מאד וסקרן ואוהב ללמוד, הצעדים שבהם נקטנו רכיבה טיפולית על סוסים, חוג התעמלות, דיברנו עם המורה שלו בתחילת השנה לקבל בהבנה תזוזות וכו, בזמן אוכל גם בבית לא לוחצים שישב בלי לקום פשוט להבין את הצורך ולאפשר להוציא את זה באפיקים חיוביים.
כדאי לנסות את הכיוונים הללו לפני תרופות, במיוחד אם הילד לומד טוב
בהצלחה!!!
קודם כלאפוש
בס"S
תעשי לו איבחון TOVA זה איבחון שיראה אם הוא צריך ריטלין....
אח"כ אם יצא שכן..תתחילי איתו בשנים הקרובות עם מוצרים שהם פחות תרופתיים...יותר דברים צמחיים להרגעה..אני לא חושבת שנכון שילד יקבל ריטלין לפני שהוא בוגר מספיק לדעת למה הוא לוקח ומזה בכלל הלימודים..בתור נערה עם בעיות קשב וריכוז (שהובחנה והחלה להשתמש בריטלין בכיתה י'!) אני יכולה לומר שאין טעם לתת ריטלין אם הילד אינו מבין כלל מהו העניין...זה רק יעשה רעה..בכל אופן אשמח לעזור לך עם שאלות בשיחה אישית...(מסר"ש)...
בהצלחה רבה!
אפרת
 
אני בדילמהאני פה
המורות מתקשרות ושולחות פתקים: הילד שרק באמצע השיעור, מתעסק בדברים שלא שייכים. קבעתי תור לנוירולוגית ילדים מומחית אבל התור הוא לעוד.....11  חודש.  אני לא יודעת מה לעשות!! אם אני אתן לו ריטלין על סמך מה שהנוירולוג הראשון אמר? ולקראת הפגישה עם הרופאה השנייה אפסיק לו בערך חודש חודשיים לפני? האם זה בסדר? האם היא תוכל לאבחן אותו כמו שצריך?
 
ווואוושרבוב
אני יודעת על נוירולוג שהתורות אצלו נקבעים לחודשיים מראש...אבל לא שנה...
באיזו קופ"ח את?
אני יכולה להמליץ לך על אחד ממש מומחה,
דברי איתי...
קודם כל - המורות, בלי היסטריהד.
אפשר לסכם עם ילד בחביבות איזה סימן שהמורה עושה לו כשהוא לא שם לב ושורק או כד'. מה הבהלה? כל זמן שלא מפריע לכולם ומצליח לקוט היטב, אין מה להיבהל. אפשר גם לתחום התעסקויות "בתנאי שמקשיב". למשל, לצייר תוך כדי הקשבה וכד'.
לגבי נוירולוג: אם יש לכם ביטוח משלים של קופ"ח - יש לכם זכות להתייעצויות עם רופא מומחה בהשתתפות עצמית לא גדולה. זה יכול להיות ראש מחלקה. ברגע שקובעים כך - פרטי - זה הולך מהר מאד.  אם יש לכם - טלפנו לקופ"ח, בקשו רשימת המומחים שהם מאשרים ותבדקו מי מהם זמין הכי מהר ושיש עליו חוו"ד טובה. זה מאד פשוט, מנסיון.
בהצלחה, בנחת.
לוידעת מה להגיד לך רק יודעת שזה ממסטל ת'שכל לאללה.אניי!!!!
מניסיון אישי....
זה ממסטל אם לא לוקחים נכון!אפוש
בס"ד
אבל שוב...הילד צריך להבין מהי המשמעות של הלמידה...תנסי לדבר איתו (גם אם זה נשמע מצחיק לדבר עם ילד קטן על נושא שנשמע בוגר..)...
תסבירי לו למה חשוב ללמוד(כן כם על מה יהיה בעתיד) ילדים אוהבים כשאנשים מדברים איתם בגובה העיניים...יכול להיות שהוא לא מודע..אל תלחצי ממורות...הן הרבה פעמים מחפשות את הדרך הקלה!...תנסי מוצרים טבעיים של הרגעה (טיפות וכו..)..
ושוב..אני שאישי לעזרה!
בהצלחה רבה בעז"ה!
אפרת
 
רבי נחמן מברסלב היה אומר לא להתיאש....אנונימי (פותח)
יש לי בת בת 8 והמורה שנה שעברה חשדה בקשב וריכוז שהיא חולמת בשיעור לא שמה לב למה שקורה..... בקיצור הפנתה לאיבחון כשחקרנו קצת גילינו שצריך לעשות מבחן טובה ואז אולי ריטלין... בעלי מאוד התנגד לזה וביטלנו את התור לרופא. החלטנו לנסות ללכת על הדרך הטבעית וכיום לאחר מספר פגישות (אני חושבת שזה היה טיפול ביו-אנרגיה, ועוד דברים) , אני הלכתי לפגישות ולא הבת שלי כך שלא יגרום לה לפחד או ... אני ממש רואה שינוי לטובה
וגם המורה שמה לב לזה, היא יותר מרוכזת ומספרת יותר בבית, השיטה הזאת פשות פותחת מחסומים שיש לילד, אני לא כ"כ האמנתי לזה אבל רואה את השינויים מול העיניים שלי וזה פשוט מדהים!!!!!! כדאי לנסות, אין מה להפסיד אולי רק להרוויח וזה גם לא מזיק. בהצלחה
לא לסמי הרדמהאנונימי (פותח)אחרונה
המורים היום ממהרים מאוד לסווג את הילדים. נוח להם אם כל התלמידים יירדמו בשיעור, ולא "יפריעו". אבל הריטלין הוא סם, הוא פוגע בהתפתחות של הילדים, והוא מרדים. 
הילד לא יפתח פערים, הילד ימשיך להיות חרוץ ומקסים.
ממליצה על חוג הורים בגישת שפר. היכנסי לאתר של מרכז שפר, ותמצאי לך מנחה במקום מגורייך. אני מכירה באופן אישי זוג הורים שהילדים שלהם אובחנו כADHD והחוג הציל להם את הילדים. כשהאם הבינה את הדינמיקה שבין הורה לילד, לא היו יותר הפרעות קשב וריכוז, ולא היה צורך בסמי הרדמה. 
מחפשת פסיכיאטר שיתן כדור להפרעת קשב וריכוזברכה אפל

אני די בטוחה שבעלי סובל מADHD.

הוא לא מצליח להתרכז ליותר מדי זמן, המחשבה שלו לעיתים מתפזרת לכמה כיוונים, ותפוקת העבודה שלו לא הכי גבוהה

הוא גאון, וזה מחפה מאוד על הכל, כי הוא מצליח להסתיר את זה, אבל מי שמכיר מקרןב שם לב (הוא ניסה לפתוח פם את הדלת עם השלט של הרכב..)

לאחרונה נהיה לו הרבה עומס בעבודה, והוא מרגיש שהוא לא מספיק ממצה את היכולות שלו

מחפשת בשבילו פסיכיאטר, אפשר גם פרטי, שיתן לו כדור שיוכל לתת לו קצת פוקוס בחיים

אשמח ממש להמלצות!!

תודה

מקפיצה שוב, יש מישהו שיש לו מידע בעניין?ברכה אפל
אולי תכתבי איזור בארץ? שיוכלו לתת רעיונות…מרגול

דבר שני, אם יש תור קרוב לנוירולוג של הקופה אפשר לבקש ממנו. הרבה פעמים נותנים בלי בעיה.

בעיקרון מי שמורשה לרשום כדורים לקשב וריכוז זה נוירולוג או פסיכיאטר, ולאחר שיש מרשם קבוע רופא המשפחה יכול לחדש לך אותו מדי חודש בחודשו. 

קודם כל תודה שהגבתברכה אפל

אנחנו מהמרכז, ובגלל שזה נהיה לנו דחוף אנחנו מוכנים גם לנסוע רחוק

התור הקרוב בקופה הוא לעוד 3 חודשים

מה שכן, חשוב לי ללכת למישהו שיתן לי מענה תרופתי, ולא ינפנף ב"זה שום דבר"

מספיק נוירולוגadvfb

אפשר לקבוע דרך כללית/מכבי/מאוחדת איפה שאתם

אין תורים קרובים גם לנוירולוגיםברכה אפל
אני יודע שבאתר של כללית יש לפעמים אופציות יחסיתadvfbאחרונה

קרובות באיזורים יותר פריפריאליים

..ADHD

שלום,

אני רוצה לפתוח פורום סגור לאנשים שמתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז, יש לזה ביקוש? הייתם רוצים להצטרף?
אפשר גם במסר/ש"א.

הפרעות למידה והיכולת ללמוד בכל זאתאנונימי (פותח)
אוקי אני לא בטוחה עד כמה הפורום הזה פעיל בכלל ומי עשוי לקרוא את זה. אבל יש נקודה שחשוב לי להציף דווקא כאן. יש לי הפרעות למידה ( adhd דיסלקציה וגיסגרפיה ) ואם אתם בפורום הזה אז בטח גם לכם.
בזמן האחרון אני שומעת הרבה על כך ששופטים ילדים עם הפרעות למידה לא נכון כאשר מצפים מהם להיות טובים דווקא בלימודים טיפוסים. ההנחה היא שיש לילדים או מבוגרים עם הפרעות למידה יכולות ונקודות חוזק אחרות שלא קשורות ללמידה הקלאסית ושבכלל לא כל אחד חייב ללמוד. כל זה מאוד נחמד ואני באמת מאמינה שיש דרכים רבות להצליח בלי הלימודים ה"טיפוסיים". אבל זה לא אומר שאדם עם הפרעות למידה לא יכול להצליח בלימודים כאלה. לפעמים מרגיש שלי שבגלל שמזכירים לעיתים קורובות מקרים בהם אנשים עם הפרעות למידה הצליחו ממש במסלולים שלא כללו לימודים גבוהים יוצרים תחושה שרק ככה אדם עם הפרעות למידה יכול להצליח.
כשהתחלתי תואר ראשון מתתי מפחד ורק רציתי שמישהו יגיד לי שאני יכולה לעשות את זה .אבל כל מה ששמעתי הוא שאני לא חייבת להצליח ,או בכלל ללמוד . אבל אני כן רציתי ללמוד וכל הדיבורים האלה בכך שאנשים כמוני ( מה שזה לא אמור להיות ) לא *חייבים* ללמוד ולא מצפים מהם יותר מידי להצלחה רק הורידו לי את הבטחון .
ברוך ה בסוף כן למדתי ( וברוך ה עדיין לומדת ) ואת התואר הראשון סיימתי בהצטיינות. אז פשוט חשוב לי להגיד למי שכן רוצה ללמוד: זה לא חובה אבל זה מאוד מאוד אפשרי.
נ""ב
מצטערת על שגיאות הכתיב , אני דסלקטית ובדיוק התיקון האוטומטי החליט להתקלקל .
וואו.עפהאחרונה

וואלה.. מעורר מחשבה...

והפורום הזה באמת נראלי לא פעיל וחבל....

הפרעות קשב וריכוזענבר 2
איך מטפלים בהפרעות קשב וריכוז ללא ריטלין ?
יש תוספים טבעיים. אבל לא יודעת מה ואם זה מוכחאנונימי (2)
שמעתי שריצה מאוד עוזרת..והעיקר-לשמוח:)
תסתכלי באינטרנט בטוחה שיש להם מה להציע
חברה שלי הייתהוהעיקר-לשמוח:)
כל הזמן קמה מוקדם בבוקר (כמובן שישנה מוקדם) ורצה איזה שעה, לפי מה שראיתי זה מאוד עזר לה..
היא סיפרה שיש לה קשב וריכוז והריצה ממש עוזרת לה ואפילו מחליפה לגמרי את הכדור.. כי הריצה עוזרת לאזן את האדרנלין בגוף , לאנשים שהאדרנלין שלהם גבוה זה מאוד עוזר.. וגם גורם להם להיות שמחים לעומת הכדור, שהרבה פעמים גורם הפוך..
אכילה בריאה וספורט או תחביב אהוב, זה משחרר אנדרנליןHodaya11
אפשראנונימי (3)אחרונה
לנטרל רעשים מפריעים עם אוזניות עם מנגינות ללא מילים.
אפשר ללמוד למבחנים בקול ובתנועה למשל בהליכה בחדר.
אם רוצים טיפים ספציפיים שמתאים לך אםשר לפנות לפסיכולוג התנהגותי שמכיר את התחום של adhd
אשמח לעזרתכם למילוי שאלון לעבודה סמינריוניתנדיה
שלום, אנו עושות עבודה בנושא לקות למידה. נשמח לעזרתכם על מנת שנוכל לאסוף נתונים לצורך העבודה הסמינריונית מצורף קישור:
השפעת התמיכה החברתית על הדימוי העצמי
ריכוז בלימוד גמראyyl

הרגשתי שיש לי קושי מסויים בלימוד, בעיקר בלימוד גמרא, ורציתי לברר אם זה דבר נורמטיבי או שזה נובע מקו"ר, אז אשמח לשמוע (לקרוא..) חוות דעת...

 

כשאני לומד, בעיקר גמרא אבל גם לימודים אחרים, אני צריך ממש ממש להתאמץ כדי להתרכז! אפילו אם אין רעש ושום דבר, פשוט כדי להבין מה אני קורא! זה לא משהו חריף, פשוט מקשה...

ככה"נ אין לי קו"ר, אפילו עשיתי אבחון ויצאתי עם קשב טוב, ובכל זאת אני לא לגמרי בטוח.... לפעמים אני קורא ד"ה ברש"י ארבע פעמים ומגלה שלא שמתי לב למילה ממה שקראתי, לקח לי ללמוד דף גמרא רש"י אחרי שכבר למדתי אותו כמה פעמים, שעתיים וחצי! דף פשוט יחסית, וזה היה כמעט אך ורק לקרוא ולהבין, פשוט כל משפט כמה רגעים הייתי צריך "לתפוס את עצמי" שוב ולהתרכז. ואני לא ברמה של מתחיל...לומד הרבה זמן...

וזה ככה בכל דבר שאין בו סקרנות, אם זה משהו חדש ומעניין וקל להבנה אז הסקרנות עוזרת לי להתרכז ולרוץ, אפילו שעות רבות, אבל בחזרות וכאלה... ובגמרא גם לימוד ראשוני...

אני יודע שללמוד זה קשה ויש עמל תורה אבל התלבטתי אם זה נובע ממקום אחר, ונראה לי שכן... זה לא המאמץ להבין, זה מאמץ גדול לשים לב מה אני קורא, להתרכז... זה נשמע מוכר למישהו?

חשבתי אולי יש איזו נקודה מסויימת שלא בודקים באבחון רגיל ואולי זאת הבעיה...

התיאור מתאים לקו"ר אבל זה לא המצב היחידאצאצאחרונה

יש עוד הרבה דברים שיכולים לגרום לזה, אני ממליץ לעשות אבחון פסיכודידקטי, הוא הרבה יותר מקיף ומתייחס לכל קשיי הלמידה, הריכוז והחשיבה

יש כאן עוד מישהו שמרגישיהוקפץ

שהכדור מפריע לו לכוון בתפילה?

הייתה לי תקופה של כדור שגוי,שפרינצא בוזגלו

שהייתי צריכה להחזיק את עצמי שלא להירדם, 

אבל אם זו התחושה- כנראה שצריך להחליף כדור.

כדור אמור לעזור להתרכז, לא להפריע.

עוזר בשיעור ומפריעה בתפילהיהוקפץ


אז אני עכשיו על תרופה מאזנת.שפרינצא בוזגלו

היא ממש מגניבה- כאשר יש מחסור בדופמין והורמונים נוספים, היא מאיצה את ייצורם,

וכאשר יש עודף- היא מונעת מהם להיספג במוח.

אולי נעבור לפרטייהוקפץ


איזה כדור זה?עפה


יש לי פרטי, מוזמנת.שפרינצא בוזגלואחרונה


מישהו פה?אנונימי (פותח)


זה נראה שלא פעיל כאן..אנונימי (פותח)


אפשר להפעיל חוזרתאחרונה

אולי יעניין אותך