אני מאד אוהבת לשמוע נתן גושן ועידן חביב...
זה מותר? או שיש בזה בעייה?
אני מאד אוהבת לשמוע נתן גושן ועידן חביב...
זה מותר? או שיש בזה בעייה?
הם מכניסים את העולם שלהם לשירים,
והעולם שלהם זה לא מה שאתה רוצה! (אני מקווה...
)
והמון שירים היום יש בהם בעיות.
רבי נחמן אומר, שלא טוב לשמוע בן אדם שאין לו יראת ה'.
כעיקרון עדיף שלא, זה סתם מטמא את הנפש הקדושה, שירי אהבה וכו..
נגיד השיר "שלמים" של עידן חביב,
אמרו לי שהוא בסדר לשמוע אותו.
אני חושבת שלא, כי הוא מדבר בלשון נקבה וזה אהבה, אז זה לא צנוע.
למשל שישי ריבו ונתן גושן עושו שיר ביחד , זה אחלה לשומע אותו ויש שירים ממש מאירים ולכן לדעתי,
כן יש לו השקפה דתית והוא באה וכותב מתוך כך, לדעתי,
עידן חביב , אני לא יודעת ממש...
אבל יש המון זמרים דתים שכבר לא שירים כזה שירים מאירים ומשמחים את האומנה, לדעתי צריכה לראות אם הוא משמח בך וגורם לך לרצון לקרבת ה' או לא
נתן גושן דתי? וואלה לא ידעתי..
פשוט יש לו שירים בוטים מאוד.
נראלי הוא לא מופיע בשבת, זהו.
לא נראלי שהוא ממש דתי.
אבל לא תמיד היה הוא חזר בתושבה
מרגש: זו המתנה שהעניק נתן גושן - לעצמו - כיכר השבת כשריאתי אתזה הבנתי סופית שזה לא סתם שומעה זה אימיתיי
אבל עדיין אין לו יראת ה'. בכול מקרה עדיף שלא לשמוע אותו כי יש לו שירי אהבה.
ומאיפה לך לדעת שאין לך יראת שמיים, ראית את הסרטון?
בן אדם ששר שירים בוטים ואהבה? זה יראת ה'?
ממש לא!
ולא ממש מעניין אותי הסרטון, השירים שהוא מוציא הם לא מתאימים.
הוא סוג של חזר בתשובה
מזה שמח!!! דבר שני אם תמצאי לי שיר בוטה ןאהבה משנים האחרונות, אז נדבר? ססבה, אחות?
בכיף! אני ימצא לך! שיר בוטה שלו משנים קודמות.
"מתגעגת" זה שיר ראוי לדעתך?
וגם הוא כול כך גורע ובלי יראת שמיים ....(לדעתי הוא כן...) אז למה הוא שר על גאולה ואני לא מכירה כמעט שום זמר ששר על גאולה וחיפישתי
עכשיו ראיתי שיצא לעדן חסון ואייל גולן, שיר על בית המקדש. (לא שזה אומר שיש להם יראת ה')
וטוב, לא חקרתי לעומק את החיים של הבן אדם. יש לי חברות שחנן בן ארי לא שומעות, כי אין לו יראת ה'
אבל מרגיש לי שזה פושט לשופט הוא שר פעם שיר מזעזע... אז זהוו אין סכוי לתושבה , אין סכוי לחיבור דרכו לקב"ה ואני תאמת הכיי אמתי יש שירים שלו שממש גורמים לרצות בקרבת ה' ורוצן להתקדם
והשיר של אייל גולן ועדן חוסן, אנחנו יודעים מה עובר בהם, אנחנו יכולים לשופט אותם? לא שמעתי את השיר שלהם אז באמת לא יודעת אם הוא מחבר... או פחות
ברור שיש סיכוי לחזור בתשובה תמיד!
לא אמרתי ככה.
אבל זמר זה שונה, והוא לא חזר בתשובה עד הסוף. בוא נגיד ככה.
ולא בצניות אימתי איך את מכירה משהו שחזר בתושבה לגמרי? אפלו אני לא...
אני לא מכירה,
אבל לחזור בתשובה זה נראלי ללכת עם כיפה ציצית, לשמור נגיעה.
ובוא נפסיק פה!
זה כבר ניהיה לשון הרע.
(ה' ירחם עלי)
היא יכולה להשפיע עליה, אך לא להוות רק היא את ה"חזרה בתשובה".
לפי מה שאני מכירה.
הנשמה והפנימיות (מוהרא"ש מדבר על כך ב"אוצר לבחורי ישיבה").
אבל אני חושב שלשפוט אדם רק על פי כמה הכיפה שלו גדולה והאם הוא לובש ציצית מצמר או מתעטר בתפילין ר"ת - זה ממש פסול ככה!
את שוללת ממנו את זכות הבחירה.
לבחור להיות עובד ה'!
אני אתן לך דוג' -
טבי, העבד של ר"ג.
הוא היה עבד גוי, כמשמעו.
איך את יכולה להסביר את זה שהוא שלט בכל ההלכות?!
אני ממש לא שופטת בן אדם לפי הכיפה והפאות.
וצודק בהחלט!
אולי הוא ממש צדיק ולא מראה את זה...
לא מכירה תעולם שלו.
זה לא עניין של לשפוט...
בן אדם מביא איתו סל ערכים מהעולם שלו, רואים את זה...
ובן אדם שאין לו כיפה הוא לא מחובר לאמת הא-לוקית ולכן מכיוון שהוא בעולם חילוני הוא יכול להביא ערכים מהעולם שלו שלא תואמים את הערכים שלנו...
אני לא מדבר ספציפית על נתן גושן, יכול להיות שלא, אבל בכללי כן כיפה מראה משהו וזה לא נחשב להסתכל על חיצוניות...
אבל הוא אוהב טחינה - ברור שאסור לשמוע את השירים שלו..
כי זה לא רק משו חיצוני זה מעיד שמשהו בהסתכלות על החיים שלו לא נכון...![]()
וואי, לקחת רחוק...
אתה באמת משווה...?!
ואל תערבב פה ציניות, בבקשה....
זה סתם מעצבן...
זה סתם שיעמום
תות"ח!אם ככה, אין בעיה...
נפני שהתחלתי לשומע את השירים שלו , דיברתי עם חברות , מורות, והגעתי למסקנה עם עצמי!! שכן הוא צדיק!! כן באמת!! הוא תמיד הולך עם כובע תמיד!! ואין לך איך לדעת אם הוא הולך עם ציצת או לא? ושמירת נגיעה , אני חושבת שזה לא פושט לשופט אותו ולהיגד הוא לא עשה כך ולא עשה כך , יש לו נשמה וכן משירים שלו שומעים את הנשמה שמלא שירים של דוסים דוסים לא שומעים את הנשמה
ואני שומעת מלאא שירים של דוסים ביני לנדאו, הראל טל, אודי דודי , וכן יש שירים ששומעים את הנשמה אבל אצלו זה בעוצמה , כן אני מרגישה, ודרך אגב , אני שמועת רק שתי שירים שלו...
פשוט סתכלי על השירים שלו!
זה מה שעובר לו בראש...
ואם זה מה שבראש שלו אני בורח מהשירים האלה!!
חשבתי על זה אם יש לו שירים כאלו וכאלו , אז? ואני באמת לא יודעת לעונת לעצמי אני צריכה לחושב
כי אני יודעת עצמי שאני שומעת רק שתי שירים שלו , וכן לפעמים הנקודה שיש לו שירים פוחת טובים עולה לי ואני חושבת , ולא יודעת מרגיש לי (עונה מתוך רגש) שגם אנחנו בני אדם לפעמי במוקם טוהר אבל שאנחנו במוקם טוהר אנחנו עד הסוף שם וגם ההפך, ויוכל להיות והגיוני ששירים הטהורים שלו באו באמת ממוקם טוהר ,
יוכל להיות שאני טועה , ובאמת צריכה להפסיק
על איזה שירים את מדברת...
בא לך לשלוח את המילים אולי?
ריח הקרבות עוד באוויר
עם עייף חובש פצעיו
יושב, סופר ימיו
צעקות בושה בכל העיר
דור רוצה תשובה עכשיו
זכאי ולא חייב
[פזמון]
בגוף עייף מכשלונות
בלב שבור לחתיכות
נחכה לך שתקבל פנינו
לך קראנו בלילות
ועוד נצעק ברחובות
רחם עלינו אבא, הושיענו
הושיענו
[בית 2]
זמן עובר, כולם ממהרים
דור מחיש את פעמיו
רוצה הכל עכשיו
שמש בשמיים אפורים
עם בארץ אבותיו
נלחם עוד על חייו
בגוף עייף מכשלונות
בלב שבור לחתיכות
נחכה לך שתקבל פנינו
לך קראנו בלילות
ועוד נצעק ברחובות
רחם עלינו אבא, הושיענו
הושיענו
זה שיר השני
בא לי לחפש מקום שקט, אנ'לא מוצא כזה בינתיים
בא לי להגיד את האמת, היום כולם פוליטיקאים
משהו דוחף אותי לצאת, להסתכל על השמיים
לרוץ יחף על אדמה, להירדם, לקום עם אושר בעינים
כי אין הרבה מה לעשות
רק לחכות לאושר, הם אומרים שהוא בדרך
ולקוות שיסתדר, בדיוק ולא בערך
כי אין הרבה מה לעשות
רק לחכות שהכאב יציק פחות
בינתיים אני פה, משחק עם מחשבות
וסגור לבד בחדר
מבטיח לעצמי שהפחד יגמר
והכל יהיה בסדר
בא לי להפסיק להתאפק, אצלי בראש אני צורח
בא לי להתיר את הספק ומי שטוב שינצח
בא לי שאשתי תבוא אלי, אוהב אותה עד הירח
ולהודות תמיד למי שטוב אלי ומי שלא, אני סולח
כי אין הרבה מה לעשות
רק לחכות לאושר, הם אומרים שהוא בדרך
ולקוות שיסתדר, בדיוק ולא בערך
כי אין הרבה מה לעשות
רק לחכות שהכאב יציק פחות
בינתיים אני פה, משחק עם מחשבות
וסגור לבד בחדר
מבטיח לעצמי שהפחד יגמר
והכל יהיה בסדר
כי אין הרבה מה לעשות
רק לחכות לאושר, הם אומרים שהוא בדרך
ולקוות שיסתדר, בדיוק ולא בערך
כי אין הרבה מה לעשות
רק לחכות שהכאב יציק פחות
בינתיים אני פה, משחק עם מחשבות
וסגור לבד בחדר
מבטיח לעצמי שהפחד יגמר
והכל יהיה בסדר
אז תיגידי לי זמר אחד , שאת מכירה היטב ואז נשמע אותי, כיי וואלה , אני לא מכירה זמרים באמת, בקושי אנשים שלידי , אני מכירה אותם , באמת,
(אם זה מרגיש שאני צינית... אז סליחה...)
בשיא רצינות איזה זמר אני \ או את יודעים שהוא באמת אדם טוב?
אני משתדלת לשמוע רק זמרים דתיים שלדעתי מתאימים לי, כי הזמר עצמו משפיע על הנפש של הבנאדם, מישי אמרה פה שרבי נחמן אומר שהזמר משפיע על הנפש של האדם , מכימה איתה ממש, אולי תסיביר לי שוב ת'שאלה שלך ואני אוכל לענות יותר טוב
יצא לפני חצי שנה, והרימון לא פתח לי...
יש גם את הכל פה יגמר, חיזרי אליי...
קיצור לא נראה לי כדאי לשמוע את הבחור הזה
באולפנה...מסכימה איתך.
לדעתי הוא אדם ויש לו שירים מרגשים שרק מקרבים אותי לה' ויש פוחת ... אבל להגיד שאין לו יראת שמיים? לא יודעת ... זה נשמע לי חצופה להיגד דבר כזה...
תלוי מה הגדרה שלך ליראת ה'.
את לא חייבת לשמוע דווקא אותו...
יש פוללל שירים שיקרבו אותך לה'
למה לשמוע משו בספק?
אם זה מה משקרב אותה לקב"ה אז למה לא?
כול אחד ומה שמקרב אותו.
שומעים את השירים הטובים שלו
ואין הרבה כאלה... אז עוברים לשירים לא טובים!
בדיוק כמו בסרטים, שמעתי 1000 פעם את הטענה
"יש סרטים נקיים", זה מתחיל בזה ואז ממשיך לסרטים לא טובים...
אבל היא אומרת שזה מה שמקרב אותה לקב"ה,
ואם זה מקרב אותה לקב"ה. מי אני שימנע את זה ממנה ח"ו?
וסרטים זה משהוא אחר, ובזה אתה צודק.
אז שתשמע
רק צריך זהירות בזה...
ראיתי כ''כ הרבה חברים שלי שהתחילו משירים בסדר
ועברו ללשמוע הכל...
ברור, מלכתחילה עדיף שלא. אבל אם זה מה שמקרב בהצלחה!
ואתה צדוק, וכולכם צדוקים שירים זה עמוד דווח צריך לברר ממש ממש, במיוחד היום, אבל כול אדם ברור אחרת, ואני מרגישה ספציפית לשתי שירים שלו שעושים לי טוב, וכן רק אותם אני שומעת! מקווה שזה יישאר כך
וכן יש לי קטע אני לא יכולה לשומע שיר בלי שאני יודעת את המילים שלו מנפני אני קוראת את המילים כמה וכמה פעמים ורק אם אני מרגישה שזה יועיל לי אני מורידה לנוקיה שלי... וזהו
אבל אני אוהבת את הקול שלו , אני מרגישה שבאמת כואב לו אל שגואלה לא פו בשיר שנבוא של ישי ריבו ושלו יחד, ואני מרגישה שהוא ששר מהלב ואני לא מצליחה לשומע שום שיר שאני מרגישה שבאה מהלב ( יש אבל לא הרבה...)ולא סתם פוזה אני רוצה להיות זמר מפורסם , כן , קשה להתחבר לשירים , ועד שאני מתחברת , אני יוריד אתזה כי הוא שר פעם שיר לא תורני?
ואם כבר אמורים שמנגנות משפיעות על האדם אז למה יש כול כך הרבה שירים מגיורים?
באמת שואלת?
הוא נשמע ממש לא טוב חחח
הוא דתי.
מחפש אישה דתיה.
יראת ה' זה משהו פנימי!!!
לא משנה באיזה נושא הדיון או כמה הוא חשוב.
במיוחד יהודי שברור לכולם שהוא מנסה להתקרב.
אנחנו משפחה של אנשים דוסים מאד
והקטע של פאות ממש לא נפוץ אצלינו. אם לאחים שלי לא נוח פאות ארוכות - הם מורידים ושמים בסיסי לכללי ההלכה 
נתתי רק דוגמא, לא אמרתי שכול מי שבלי פאות לא צדיק או משהוא.
דשדשית

אני חושבת שפאות, זה מראה על משהוא קדוש כזה. לי זה חשוב
והבאתי את זה בהקשר אחר.
יש הרבה אנשים שאני מכיר עם פיאות שאוי ואבוי איך שהם מתנהגים. ויש אנשים שאני מכיר בלי פיאות שהם צדיקים מאוד. פיאות זה אך ורק מראה יהודי ותו לא.
לא שאני נגד פיאות אני גם אוהב פיאות (ויש לי פיאות) אבל זה רק חיצוניות זה לא אומר כלום על הבן אדם.
נכון, אבל התרבות שאני נמצאת בה זה ידוע מאוד, שזה יוצא שאם אין לבחור פאות זה כמו שאין לו אף.
ואני לא אמרתי את זה על כול העולם.
זה בדיוק כמו אצל החרדים שאם אין לך חולצה לבנה אתה שבאבניק, לדעתי זה עצוב שחברה מסתכלת על בן אדם שלא נראה כמוהם בחיצוניות לרעה בטח שמדובר בפיאות (אני לא אומר שאין כללים לאיך אדם צריך להיראות אבל פיאות זה ממש לא ססמן שחובה לשמור עליו)
לכבד את עצמו ולהתלבש בכבוד
אני מכירה המון אנשים ממש צדיקים בלי פיאות, לא הבנת אותי נכון נראלי.
ולא הייתי פוסלת משהוא בלי פאות, (למרות שלא נראלי שאני יצא עם אחד בלי)
ואמרתי את זה על נתן גושן יותר.
שזה עצוב שבתרבות שלך (אם אפשר הסבר מה זה בדיוק אשמח) מסתכלים על בן אדם בלי פיאות כמו בן אדם בלי אף.
יותר נכון רוב הבנות באולפנה שלי, שכול האחים שלהם והאבות שלהם ככה.
וכן פאות זה ניהיה משהוא ממש חשוב, ומראה על קדושה כזאת וצדיקות.
יש בנות שמה שמעניין אותם זה, גוף שיער, צבע עינים, תוי פנים וכו.
רק פאות בערך חשוב להם במראה החיצוני זהו.
לא רואה בזה משהוא עצוב.
היית פוסלת אותי... , סתאם סתאם.
הבנתי את הגישה, לא מסכים שפיאות מראה על קדושה אבל בסדר כל אחד וההרגשה שלו.
גם בלי פאות יכול להיות קדושה, אבל שיש פאות זה כזה מראה יהודי טהור.
וכן תאמת הייתי פוסלת כי, היית עם פאות ואז הורדת. אז כאילו מאיפה זה בא?
זה מראה על משהוא.
רק אמרתי נניח שהייתי יוצאת עם מישהוא שהיה לו פעם פאות. לא אמרתי אישית עליך.
המשפחה שלי האמא של הספרדים. וכולם עם וואחד פאות..
ובחיים לא שמעתי על המנהג הזה.
להכניס את פתילות למכנס
על הקטע של הציצית, מוכר. כאילו אבא שלי הולך ככה. אחי הגדול מוציא את הציצית.
ואני מכירה יחסית הרבה ספרדים, שככה.
והמנהג של הציצית - פעם במרוקו היה צריך להכניס את הציציות ביגלל הערבים שלא יראו שהם יהודים.
היום אין כבר קטע למנהג הזה, כי ב"ה אנחנו בארץ הקודש.
וכן יש לי דודים חרדים ספרדים, והם לא מוצאים.
בציבור החרד"ל זה יותר הולך.
המנהג להכניס הוא משום גאיווה והיום משום שכמעט כולם הלכים עם ציצית אז אין נוהג מנהג זה
ככה אבא שלי אמר לי, לא מבינה בעומק בנושא הזה.
(משום סכנה)
באולפנה...לרבי דוד אבוחצירא יש. והוא ספרדי..
פשוט לצערנו אין הרבה ספרדים עם פאות בציבור שלנו.
האשכנזים השתלטו..
ועדות המזרח אין שום ענין הילכתי בפאות ארוכות חוץ מכמה אחרונים וראשונים שסוברים שכן צריך לא חובה וגם זה לא אלא כדי חינוך כגון רבי יוסף חיים (הבינ"יש ) יש עוד הרבה להאריך ואני יודע שיהיו כאלו שיתקפו אבל אני הולך לישון
גדול מאד קל וחומר משהו שהוא כלפי חוץ גדול יפה משהו שמראה לכולם שלא יתבלבלו בטעות בהיותי יהודי גאה דבר שמראה שהקב"ה ציוונו לא להשחיט את פאות הראש לא רק שאני לא משחיט אלא שאני מבליט אותם ושומר עליהם
אקיצער תגדלו גוזמבות![]()

הכי יפה פיאות ארוכות מסודרות!! לא עבות מידי.. זה הכי חמוד וככה יהיה לבעלי בעזר ה'!

הכי יפה!
שופכות..
אבל גוזמבות אני לא אוהבת...
גוזמבות זה כאילו גושים של פאות לא? חחחח
חברות שלי מסתכלות ביוטיב על ריקודי חתונת של ביינשים אומרות מי חתיך ומי לא אם היית איתם אז אתם אותו דבר בקטע הזה ואני חח
גמאנחנוו עושותת אתתזהה
זהה כיפפ
גםם לשדךך לאנשיםםם~-)
בנות... זה הולך ככה הולכים ברוחב משהו עובר יאוו קלטי אותו יאוו אני אומרת לך הוא מתאים לזרובבלה אימתי חחחח
פעם חברות שלי היו עושות את זה מלאא!! ולא יודעתת מה קרה עכשיו זה פוחת ...
כייי זהה ממש נחמדד
תחשבייי אוליי יכול לצאת מזה משוו
הכי יפה אם מדברים על יופי
ברדק מפורש
עכשיו זה לא ממש ברורר...
ואגב הוא ממשפחה דתית על פי מה שידוע לי
הכל יכול להיות
אבא שלו נפטר והוא דתי בקטע פתוח משהו לא דוס אבל מאמין ושומר מצוות
אולי מסורתי, וגם אייל גולן ועומר אדם (לא מופיע בשבת) ועדן חסון ואני יודעת מי עוד הם גם מסורתיים, זה לא אומר שהם דתיים.
תוכיח/י לי
ר' נחמן כותב בליקוטי מוהר"ן שזה משפיע על הרוחניות של הבן אדם כאשר הוא שומע זמרים לא טובים.
זה די קבלה להסביר את מה שהוא אומר שם, ולפיכך אני לא יביא את זה.
אך ברמת הרעיון:
לזמר עובד ה' ששר על מנת לעבוד את ה' עם השירה שלו ולא על מנת שיתפרסם, אותו אחד מקבל כביכול סיוע מהשמיים.
ונקרא גם חזן מלשון 'חזון' - נבואה. שהוא לוקח את הנגינה מאיפה שהנביאים מקבלים את חזון הנבואה.
אבל זמר שלא עושה זאת על מנת לעבוד את ה' וק"ו שעושה זאת רק על מנת להתפרסם - ר"נ אומר עליו שהוא 'מנגן רשע'!
כי לוקח הוא את הסיוע מהמקביל לספירות הטהורות!
מהטומאה!
ועוד שאותו מנגן בלי דעת ושכל!
אבל לעתיד לבוא הנגינה תהיה בבחינת דעת דמלכות קדשה (ספירות), שמשם יוצאת הנגינה.
וזה מה שכתוב בתהלים "כי מלך כל הארץ א-לוקים זמרו משכיל" - כשהקב"ה יהיה מלך על כל הארץ, אזי "זמרו משכיל" - הזמרים יהיו עם דעת והשכל.
(ליקוטי מוהר"ן, תורה ג').
אני מתכוונת לשירים כמו סיפור אחר,
אין פה מקום,
וכו'..
בשירים האלה הוא מכניס את העולם שלו!
אני לא כזה מכיר את השירים האלה ואת העולם שלו...
אבל לא נראה לי שזה מה שיחזק אותי
אך לומר שזה פסיקת הלכה?!
ממש לא!
והוא אמר לא לשמוע שירים של זמרים לא דתיים
אני מדגיש, זה לא הלכתית, הלכתית זה מותר...
מה שהוא ענה לי זה היה השקפתית
הנה ידוע שה' ברא את העולם בעשרה מאמרות כשלכל מאמר מקביל סוג אחר של ניגון מה שנקרא עשרה מיני נגינה. אותם העשרה מיני נגינה התגלו לנו אחר כך בצורה של ציויים יישומיים בעשרת הדברות ולכן נהגו ונוהגים הרבה צדיקים לפני מצווה ואחרי מצווה ותוך כדי מצווה לשיר ולזמר הרבה הרבה ניגונים קדושים...
הדרך של כל אחד להתחבר לשורש הבריאה ולשורש התורה זה על ידי ניגון. גם לימוד תורה בנגינה הוא ניגון ובודאי שתפילה נחשבת לניגון המיוחד של כל אחד.
נקודת הניגון של הקדושה היא השמחה. חד משמעי. מה שלא משמח- לא קדוש או שכנראה לא מתאים לך כרגע. הסימן של ניגון קדוש- אם הוא משמח. וקל להבין את הצד השני.
ידוע שכנגד כל דבר שבקדושה מתעורר כנגדו בבחינת הקליפה הקודמת לפרי, דהיינו דבר שלילי שמתנגד לאותה הקדושה. אם כן, כמו שבדורות האחרונים התגלו המון ניגונים קדושים התעוררו כנגדם גם ניגונים קליפתיים, אלא שיש כאלה שהם מתנדנדים בין הקדושה ובין הסטרא אחרא ופעמים ככה פעמים ככה.
אסכם:
אי אפשר לשער מה אפשר להשיג על ידי ניגונים של קדושה. מי שישיר עם כוונה יראה איך הוא מהר מאוד מתחבר.
מאותה סיבה אפשר גם להפסיד הרבה מניגונים של סטרא אחרא ואני באופן אישי נזהר אפילו מכאלה שיש לגביהם התלבטות...
קיצרתי כאן סוגיה רחבה מאוד מאוד ובעזרת ה' אני מקווה לכתוב מאמר שלם בנושא, כשיהיה לי זמן וכח...
(אגב, בדורות האחרונים התגלה הניגון האחד והיחיד שהוא ממש שורש כל הבריאה ולשיר אותו זוהי סגולה נפלאה לכל בעיה, קטנה או גדולה, והוא שמו של רבי נחמן בצורה של שיר פשוט כפול משולש מרובע דהיינו נ נח נחמ נחמן מאומן ומי שרוצה עיונים והעמקות בשיר הנ"ל מוזמן לפנות בפרטי ואענה בפעם הבאה שאתחבר...)
אבל יש את ההשתדלות וההתמודדות!
אסור.
כן, ברור שאפשר להשתדל ולעשות - אבל כאילו, בואו, אם אני שומעת אז אני לא צריכה גיהנום
בכל מקרה, אני לא שומעת סטטיק ובן אל, ואני חושבת שזה בסדר לשמוע שירים יחסית חדשים של נתו גושן..
זמרים דתיים וחרדיים...
אבל אם נהיה תכלס זה כן שירי אהבה...
כאילו, אני לא מהאלה שאם הם ישמעו נתן גושן אחד לאט לאט יעברו למה אם נתנשק לא עלינוו
הכל טוב חברים, מכבדת את כולם..
אתם יכולים לשמוע אריאנה גרנדה או אברהם פריד... תעשו מה שאתם חושבים..
"ומה אם נתנשק" של נתן גושן הוא ממש שיר אהבה עדין!! קיצר רוגעעע
אבל לגושן יש גם שירים באמת לא משו, נגיד "לא רוצה לזכור" למי שלא מכיר... ויש עוד כל מיני שירים עם איזכורים לא אגרוייסע כשרים..
בקיצור צריך לסנן

מכניס דברים ממש ממש לא טובים לראש וכמובן שמכניס את הטומאה שאותם זמרים שרים וחושבים לצערנו בדור שלנו המון המון אנשים נופלים בשירי אהבה כי זה מה שהשוק מציע אך זה לא אומר שזה מותר
טומנם יש שירים שיותר ויש שפחות
אבל הם אחלה ממש
נמצאת באותה הבעיה ובסופו של דבר... חושבת שיש בזה בעיה כלשהי מצד "רוח ההלכה"
זה ירד מאדד (ברוך ה'..)
אבל עכשיו יש פחות פעילות ממה שהיה לפני הקורונה
ואוו איך בא לי כבר את החופש הגדולל🤭
מה הסיבות שלכם בחיים?
בבסיס אני חי כי זה לא דורש ממנו שום פעולה אלא קורה לבד.
ואני ממשיך לחיות כי אני רוצה להתפתח ולהיות יותר שלם ומאמין שעוד יהיה לי טוב.
בנוסף אני מרגיש שיש לי פה תפקיד בעולם שאולי יהיה משמעותי
לא יודע.
מבררים את זה, מחפשים את זה
הלוואי וידעתי
כל הזמן והמטרה שלי היא לאסוף כמה שיותר כוחות כשאני למעלה כדי להצליח לעלות אחרי הירידה הבאה...
ככה עד שיבוא המשיח....
הפורום חזק להיות פעיל והם דיבורים חזקים אז מוזמנים להעלות נושאים מעניינים שאתם מתלבטים בהם אם סתם שאלות, חוויות, רגשות ופריקות
יש לי הדרן ויש תקלה ואין לי אינטרנט במכשיר (שהוא גם ככה דפוק (חצי טאצ) ובלתי נסבל) אני לא יכולה לקבל לטלפון אימיילים ובנוסף האפליקציה שלהם לא עובדת
יש למישהו דרך לעזור לי?
בבקשה אני נואשת נראלי אם עד סוף שבוע הם לא חוזרים אליי אני עוברת לנוקיה (ונוקיה זה זוועה)
אם מישהו יעזור לי אני אשמח מאוד
או סרטים אחרים