לפני שאציין את המעלות ביסוד הברית שסגולתו שפע והמזל של האדם בעולם הזה, כמות הטרדות שיש לאדם בעולם הזה הם בהתאם למספר הפעמים שחטא. ופעם אחת ליפול היא בר מינן!
אך הפעם נציין את המעלות של שמירת הברית.
יהא לימוד זה לעילוי נשמת רפאל בן מלכה ז"ל
1. בזמן שישראל נוטרין הברית אין שום אומה ולשון יכול לשלוט בהם ומובא שם כי גזירת המבול היה בשביל שהשחיתו זרעם כנודע מהכתוב כי השחית כל בשר ובזה נידונו במים רותחים , ונח הצדיק שנטר הברית מצא חן בעיני ה' והצילו מכל העולם.
הרי אם אדם נוטר הברית גורם בזה הצלה לנפשות ישראל שכמה נפשות בלי שיעור ניצולים בזכותו והכל לפי כוחו ומעשיו "וכל גזירות האומות אין בכחם לצאת מכח אל הפועל רק בשביל פגם הברית חס ושלום".
2. מובא בזוהר כל מאן דנטיר ברית קדישא כאילו קיים אורייתא קדישא כולא, דהא ברית שקול ככל אורייתא הרי כמה חשוב ומקובל ברית קמי קודשא בריך הוא כי בכל פעם שנוטר הברית מחשב לו הקב"ה כאילו קיים כל התורה כולה.
3. זוכה לשלושה מעלות גדולות , אחד שזוכה לראות הקדוש ברוך הוא ממש בלי שום מסך מבדיל ומי יכול לשער ולספר אלו הדברים ואשרי לנשמה שזוכה בעת צאתה מן העולם לראות הקדוש ברוך הוא כאשר תראה כאן בדברי הזוהר הקדוש אשר שום מלאך ושרף אינו זוכה לזה.
4. אמרו על ר' אלימלך זכותו יגן עלינו שגופו היה מאיר כמו אלף נשמות מישראל וגם גורם שגופו ישכב בקבר במנוחה ומי יכול לשער מעלת אלו הצדיקים, ועל ידי נסיון פגם היסוד שהיצר תקיף עליו כמובא ברמב"ם {הלכות איסורי ביאה} אין לך דבר בכל התורה כולה שהוא קשה לרוב העם לפרוש אלא מן העריות והביאות האסורות עכ"ל.
לכן זוכה בשביל זה כמו שהשמש אנהיר לכל העולם כך זה הנוטר ברית קודש שלו מאיר את גופו ואין רימה ותולעה שולט בו ויזכה לעתיד לעין לא ראתה.
5. כתוב בזוהר דלא די דאיקרי גיבור רק אלא הקב"ה ילביש יתיה בלבושיה ואשרי ילוד אשה רימה ותולעה קטן ושפל שהקב"ה מלך מלכי המלכים הוא עילת על העילות וסיבת כל הסיבות מחיה ומהווה עליונים ותחתונים בכל שעה ורגע יזכה תולעת קטן שהקב"ה ילביש אותו בלבושו לבוש מלך.
מעלה ט'
"כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך כי אני ה' רופאך" כי על ידי שמירת הברית הקב"ה רופא אותו גופו ונפשו וזה רפואה קיימת לעד.
מעלה י'
6. שם מאריך מאוד הזוהר הקדוש כי השומר בריתו מושך כל מיני השפעות טובות "ושמים וארץ וכל צבאם הכל תלוי בזה דהיינו השפעות כל העולמות וכל המלאכים וכל הגלגלים והכוכבים וכל ברואי מעלה ומטה בזה תלוים על בני ישראל הקדושים ששומרים ברית קודש".
7.מי שנוטר ברית הקדוש ברוך הוא מתפאר בו בכל יום כי אין שבח של שום עבודה ושום מצוה ושום תורה ושום דבר שבעולם כמו השבח שהקדוש ברוך הוא משתבח במי ששומר הברית וזה מובא גם בגמרא {מסכת פסחים קי'ג} שלשה מכריז עליהן הקדוש ברוך הוא בכל יום על רוק הדר בכרך{עיר גדולה} ואינו חוטא.
8. אינו נקרא תמים אלא מי ששומר הברית ולזה נחשב כאילו קיים כל התורה, לזה אמר הזוהר הקדוש אם תהא נוטר הברית ותקרא תמים אז תהיה עם ה' אלוקייך כי תמים איקרי שלם, כי הנוטר הברית הוא האדם השלם והקדוש ברוך הוא עימו תדיר, מה שאין כן מי שהוא פוגם חס ושלום אין האדם העליון כביכול דר עם נחש בכפיפה אחת, הרי לך כי השומר ברית איקרי תמים וה' עימו בכל מקום.
9.שומר הברית נקרא צדיק וזה מובא בכמה מקומות בזוהר ובתיקונים שהשומר ברית נקרא צדיק ולא אחר וכן כתב הגלאנטי זצ"ל שאף על פי שעבר על שאר העבירות דהיינו לא חס ושלום בשאט נפש {במזיד} רק כמנהג העולם, שנתפס בעבירות שאדם דש בהם בעקביו בלי שיעור עם כל זה אקרי צדיק בשביל ששומר הברית לבד.
ובשביל גודל מעלתו שהעולם קיים עליו כדאי הוא להיקרא צדיק בשביל שמירת הברית והנוטר ברית הגם שלא הגיע נסיון לידו נקרא צדיק.
ותדע כי אותם נשמות שנקראו בגדר צדיק יש להם בגן עדן היכלות מיוחדות ומעלה יותר מכל הנשמות של עובדי ה' ויראים הגם במסירות נפש וזוכין לקבל אנפי יוסף צדיקא ואשרי להם מה שמוכן להם להתאחד בחולקא דצדיקיא לעתיד ולעולם התחיה ולאלף השביעי.
10. מי שזוכה לשמור הברית כשהקדוש ברוך הוא ממשיך השפעות באים כל ההשפעות על ידו והוא נעשה שביל וצינור לכל השפעות שבעולם וזה מעלה נוספת על מעלה שנים עשר.מבואר כשהקדוש ברוך הוא ממשיך איזה שפע בא קודם השפע לאדם השומר ברית הגם שאינו נרגש אצלו בעולם הזה אבל שמור וטמור לו כל אלו ההשפעות בעלמא דאתי {בעולם הבא}.כי רבותינו זכרונם לברכה אמרו יפה קורת רוח בעולם הבא מכל חיי העולם הזה שהוא הבל הבלים וזוכה זה הנוטר ברית שכל מיני השפעות רוחניות וגשמיות באים על ידו דייקא.
וכן אלו מקצת המעלות בנושא...שנתחזק כולנו במירת הברית ועל ידי כך נקרב משיח צדקנו




