מעניין אותי לדעת..אודך☺
אם יש פה חסיד סאטמר או חסידות אחרת שמאמין עדיין בתוקף שלושת השבועות?
|רק אומר|שפרינצא בוזגלו

לא נראלי שחסידים בגיל הרלוונטי לפורום בכלל יודעים מה זה שלושת השבועות...

לא נראה לי שחסיד סאטמר ייכנס לאתר הציוני המזרוחניקי הזהמתנחל בראבק


במלונית דיברתי עם ילד ליטאי שהאמין בכךמלמדוד


נא לשרשר נכון ולא להגיב למגיב האחרון בשירשורמתנחל בראבק


לא הגבתי לו..קולמוס הנפש.


אבל ענית תשובה שלא קשורה כ"כ לתגובה שלי אלא לאודךמתנחל בראבק


הגבתי את זה לאודך באמת..קולמוס הנפש.

שים את העכבר מעל הנקודה שליד התגובה שלי, ואז אפשר לראות למי הגבתי אותה, יופיע לך פס ליד התגובה שלי, וליד התגובה שאליה הגבתי.

 

זה שיטה חמודה, שעוזרת הרבה פעמים להבין מה הולך בשרשורים..

מאוד חמודה ואני מכיר אותה ובוא נבדוק מה כתובמתנחל בראבק
ככה לי מופיע
אצלי לא מופיע את הפס ליד התגובה שלך...קולמוס הנפש.

אבל זה באמת ויכוח מטופש..

לא נורא, כנראה המחשב שלך מעריץ אותך, ומקשר אליך עוד תגובות.. קורץ

אם יש מרחק גדול מידי בין התגובותלראות בטוב
שאי אפשר לראות את הפס האדום של התגובה שמעל,
אפשר ללחוץ על השלושה פסים שיש בתגובה ועל "בתגובה אל"..
חזק! תודה.. פתרת לי בעיה שהפריעה הרבה זמן..קולמוס הנפש.


ממש טוב לא הכרתימתנחל בראבק


בן כמה הוא?ילדה של אבא


הם יותר נכנסים לאתרים באנגלית...שושיאדית


יידיש אחותי, יידיש...שפרינצא בוזגלו

סתם, גם לאנגלית, אבל אין להם מה לחפש בעברית...

אה כן, התכוונתי בכוונה לאנגלית!שושיאדית

מי כמוך יודעת כמה שלא כולם אדמו"רים שם...

גם ה'עמך' מדברים יידיש, הבעיה היא בשירות הציבורי.שפרינצא בוזגלו

בלעדיו הם גם לא היו יודעים אנגלית לעולם...

לא הבנתי את השאלה, למה לא להאמין בתוקף שלושת השבועות?קולמוס הנפש.


לאחר חול המועד אפרט. רק אומרמלמדוד

יש על כך תשובה יפה של הרב צבי יהודה בספר "מתוך התורה הגואלת" ח"ב

בקונטרס בסוף: "כי אלוקים יושיע ציון", פסקא ז' עמוד רפט

נ.ב: הילד היה בן 15 והוא אשכרה האמין בשלושת השבועות, אותי זה הצחיק. בכללי הוא הצחיק אותי אבל זה כבר לא קשור לכאן.

אם תוכל לשלוח לי את המקור אשמח.. אבל לא אלך לחפש עכשיוקולמוס הנפש.

את הספר ואת התשובה...

 

משהו אחר מוכן לכתוב כבר עכשיו למה שלא להאמין בתוקף שלשת השבועות?

אני יכולה לנסות.ילדה של אבא

א. הרב חיים ויטאל -

השבועות היו עד שתתעורר הגאולה מתוך עם ישראל.

"..כי הנה הייתה השבועה הגדולה לאלוקים שלא יעוררו את הגאולה עד שאותה האהבה תהיה בחפץ ורצון טוב.. וכבר אמרו חז"ל כי זמן השבועה היא עד אלף שנים.."

ב. הרמב"ם-

השבועות היו כמו אזהרה לישראל אם לא ישמרו את התורה ואין להם תוקף של שבועה.

"אלא הוא לשון שבועה דרך משל, ונושאת עליה יותר אופי של אזהרה חמורה מפני העתידות אם לא ישמעו מה שמצווה להם דרכי ההנהגה בימי גלותם" (מתוך הציץ אליעזר)

ג. דעת ההפלאה-

השבועה על האיסור לעלות לארץ היתה על מי שהיה בבבל כי הייתה שם הרבה תורה.

"דכל עיקרן של שבועות אלה נאמרו רק על עליה מבבל לארץ ישראל לפי שכבוד השכינה והתורה שם, ומה שאין כן משאר ארצות.. בזמננו רואים בעין שגם בבבל כבר אין כבוד השכינה שם, די לחכימא" (כנ"ל)

ד. איגרת ה'אור שמח' אחרי הצהרת בלפור-

".. ניתן צו אשר ארץ ישראל תהיה לעם ישראל, וכיוון שסר פחד השבועות וברשיון המלכים קמה מצוות ישוב ארץ ישראל.. המצווה על כל איש לסייע בכל יכולתו לקיים מצווה זו.."

 

וכמו שאמרו, הרצי"ה מסביר כל שבועה לכוונתה המדוייקת. והרב שאול ישראלי מרחיב על זה גם ב'ארץ חמדה'.

 

ויש עוד ועוד אחרונים שמתייחסים לזה, אולי בהמשך אוסיף.

 

כי אין שום פוסק שחושב ככה.הָיוֹ הָיָה


יש פוסקים שחושבים ככה, השאלה מי הולך לפי פסיקתםילדה של אבא


כן, האדמו"ר מסאטמר, שכוייח...הָיוֹ הָיָה

אין שום סיבה ללכת אחריו בניגוד לכל הראשונים והאחרונים. במחילת כבודו.

לא הוא מציין עוד כמה שחושבים כמוהו...שירה 333
ומכירה עוד כמה רבנים חרדים שחושבים כך.
והם לא סאטמר...
סורי שאנלא זוכרת שמות
אבל אפילו לטענה שהוא לא בדעת רוב הוא מתייחס בספר שלו.. ויכוח באמת אינסופי
זה שהוא מציין כך, לא אומר שהם באמת סבורים כך...הָיוֹ הָיָה

מי הפוסקים החרדים שכתבו זאת להלכה?

 

 

 

 

ואני אחזור בפעם המליון: זה שהוא "מתייחס" זה לא אומר ולא עוזר כלום. הוא יכול להתייחס עד מחרתיים, יש לנו כללי פסיקה, לא אתמול נולדנו, ולא הוא נתן לנו את התורה.

כןשירה 333
רק ציינתי שהוא לא היחיד שחושב כך...
יכולה לנסות להשיג שמות
דרך אגב, יש סיפור מפורסם על הרב מסאטמר שפעם בא אליו חסיד שלו בשאלה. הוא מצא סופר סת"ם ירא שמיים, משהו מיוחד, אבל... הוא מצביע בבחירות....
הוא שאל האם מותר לו להשתמש בסופר סת"ם כזה? הרב מסאטמר שאל מה הרב של הסופר פסק בעניין, והרב שלו פסק שיש להצביע. אז הוא השיב לאותו האיש שאם הוא לא היה מצביע אז הוא בעצם הולך נגד רבותיו ואז אסור להשתמש בו לכתיבת ס"ת...
נ"ב קראתי את זה באישהו עיתון בטור של רב. לא יודעת ממקור ראשון או על האמינות
שלושת השבועות הן מדרש והמדרש כמו הרבה מדרשים אחריםמתנחל בראבק

הוא רק משל שבא להעביר לנו מסר עמוק יותר 

...שירה 333

בספר ו"יואל משה" כתוב שזה כן להלכה לפי המהר"ל ועוד ועוד ב"יהרג ובל יעבור"...

והרמב"ם קרא לזה דרך משל לעובדה שזה שבועה כדי להדגיש את חומרת העניין כי לשון שבועה זה לשון קשה מאוד והרמב"ם טוען באגרת תימן שלא נגאל אלא בתשובה- ע"י שמיים

 

עם כל הכבוד לאדמו"ר מסאטמר א.הרב אבינר כתב את הספר עלה נעלהמתנחל בראבק

שמתיחס לכל הספר ויואל משה וגם להפוך כל מדרש לפשט: אז לא תשאר לנו תורה או כמו שאמרו חז"לינו זכרונם לברכה ("ותורה מה יהיה עליה"?) סתם. פשוט מדרש מעביר מסר חינוכי בד"כ, ולא פוסקים הלכה ממדרש. כי אם תפסוק כל מדרש להלכה "יתבטלו כל החגים" "חזיר יהיה טהור" וכד' לא תישאר תורה

כל הטענות שראיתי נגד "שלושת השבועות" ה"יואל משה" התייחס לזהשירה 333

לא למדתי את הספר בעיון, גם לא את הספר של הרב אבינר

אני לא מבינה כלום בנושאים של פסיקה הלכתית אז לא יודעת מה לחשוב...

קשה לי מאוד עם זה שיש מחלוקת הלכתית ואני לא יודעת איך לדעת מה ה' רוצה אעשה בפועל

בעיקר כי אין לנו ממש רב שאנחנו הולכים לפיו במשפחה...סתכל בשרשור שפתחתי

תגידו מה עם שלושת השבועות? - נוער וגיל ההתבגרות 

 

לא הבנתי, על איזה שלשת השבועות אתם מדברים למען ה'?קולמוס הנפש.


יש מדרש בשיר השירים רבה כמדומני שה' השביע את עמ"י שלושמתנחל בראבק

שבועות שונותלא להכעיס את הגויים לא להעלות בבת אחת ועוד משהו לא זוכר בדיוק

....שירה 333

הִשְׁבַּעְתִּי אֶתְכֶם בְּנוֹת יְרוּשָׁלַיִם בִּצְבָאוֹת, אוֹ בְּאַיְלוֹת הַשָּׂדֶה, אִם-תָּעִירוּ וְאִם-תְּעוֹרְרוּ אֶת-הָאַהֲבָה, עַד שֶׁתֶּחְפָּץ

מוזכר בשיר השירים שלוש פעמים כנגד שלוש שבועות שנשבעו ישראל: שלא ימרדו באומות העולם, שלא יעלו כחומה, שלא ידחקו את הקץ 

(לפי מה שהבנתי...)

 

כן בדיוק פשוט לא היה לי כח לפתוח מקורמתנחל בראבק


יאאא אלאאאאאאאאאא....קולמוס הנפש.

איזה צחוקיםםםםםםם בוכה/צוחקצוחקבוכה/צוחקצוחק​​​​​​​בוכה/צוחקצוחק​​​​​​​בוכה/צוחקצוחק​​​​​​​בוכה/צוחקצוחק​​​​​​​בוכה/צוחקצוחק​​​​​​​בוכה/צוחקצוחק​​​​​​​

 

אני חשבתי שאתם מדברים על שלושת השבועות מלשון שבוע... שלושה שבועות של אבילות.. לא הבנתי מה נסגר??? למה לבטל אותם? 

אוף, עכשיו כולם יצחקו עליי...

הבנתי זאת גם לי באינסטינקט הראשון זה מה שחשבתי עליומתנחל בראבק


הוא "התייחס" אבל זה לא עוזר.הָיוֹ הָיָה

הוא כתב תירוצים מתירוצים שונים. אבל הוא לא בעל הבית על התורה.

זה פשוט לא הגיוני שיקום לו רב כלשהוא בדורינו (הדור הקודם, שוין) ויחלוק וידחה דברי גדולים וטובים ממנו לאורך הדורות.

מה גם שרוב התירוצים שלו דחוקים ולא מתקבלים על הדעת.

שוין..ניק כמעט בלי ראש

גם אם שלוש השבועות הן להלכה, לא עברנו על אף אחת מהן.

 

התחלתי לכתוב למה לא עברנו על שלושת השבועות, ואז ראיתי שבערך בויקיפדיה כתוב את רוב מה שכתבתי.. אז פשוט תקראי את "דעת החולקים עליו" בויקיפדיה.. (או את הספר "קמעא קמעא" של הרב דרוקמן, שנותן כמה נימוקים למה לא עברנו על אף אחת מהשבועות).

שלוש השבועות – ויקיפדיה

גרסת סאטמר: ומפני חטאינו גלינו לארצינו...יהוצפלח


המשך הגירסא: ואין אנו רוצים לעלות וליראות.. מפני היד ששלחנו.הָיוֹ הָיָהאחרונה


מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך