טוב, סורי שמקפיץ.. אבל עכשיו ראיתי, ולצערי אף אחד לא כתב אתקולמוס הנפש.

התשובה הזאת..

אז בבקשה, מקווה שעדיין יעזור. (לחצו על הקישור.. אני מגיב לשאלה שבראשו)

 

איך היהדות מאפשרת לאכול בשר?? - נוער וגיל ההתבגרות

 

בקצרה.

 

העולם מחולק באופן כללי ל5  מדרגות, זו מעל זו בסדר עולה, דומם. צומח. חי. מדבר. יהודי.

 

לכל מדרגה יש אפשרות להתעלות למדרגה שמעליה.

כדוגמא, 

טיפת מים (דוממת) יורדת.

מחיה את הצמח (צומח) והופכת לחלק ממנו.

באה פרה (חי) ואוכלת את הצמח. והצמח נהפך לחלק ממנה. מתעלה לדרגת חי.

ופה מגיעה השאלה המדוברת.. 

מאיפה ניתנה לנו הרשות להרוג יצור חי, לצרכנו?

והתשובה:

ה' נתן לנו את האפשרות להעלות את הפרה לדרגת מדבר, ואפילו לדרגת יהודי.

ע''י כך שאנו שוחטים את הפרה (שחיטה כשרה) ואוכלים אותה, והופכים את בשרה לחלק מאיתנו [אותו הסיפור הוא גם בעת אכילת צומח, או שתיית כוס מים..] ומשתמשים בכח שהיא נתנה לנו, לעשיית תורה ומצוות, ודברים רוחניים קדושים וטהורים!

 

ובעצם, אנחנו עושים רק טוב לפרה! דמיינו רגע שאנחנו שואלים את הפרה מה היא מעדיפה,

אפשרות א: להמשיך את חייה, בתור פרה.. (לא וואו..) לחיות 20 שנה, יותר, ואז להתפגר, במקרה הטוב, הנבלה תהפוך מאכל לעופות דורסים, ותשאר במדרגתה (חי)

ובמקרה הרע, הפרה תקבר באדמה.. תדשן אותה, ותרד 2 מדרגות בבת אחת..

 

או, אפשרות ב: להשחט ע''י יהודי, (לחילופין אף גוי שישתמש בה כפי הוראות התורה לגויים, לקיום שבע מצוות בני נח, אבל מתייחס כעת בעיקר ליהודי שאוכל אותה) שיעלה אותה 2 מדרגות בבת אחת, כדי להשתמש בה כפי הוראות התורה, לקיום דברים נעלים וטהורים..

 

אם הייתי פרה.. הבחירה ברורה לי.

 

ובכן, לפי הסבר זה, השאלה לא קיימת, כי אנחנו לא עושים רע לפרה, בשעה שאנו שוחטים אותה, אלא להיפך, מעלים אותה לדרגה הרבה יותר נעלית, שהיא לא הייתה יכולה להגיע אליה בלעדינו.

 

אבל יש מקרים שבהם באמת השאלה אכן קיימת.

 

מתי שאנו לא משתמשים בה לצרכים הנכונים, אוכלים אותה בצורה בהמית, מתוך תאווה, משתמשים בכח שנתנה לנו לדברים רעים,  ומורידים אותה מהעילוי שהייתה יכולה לקבל, ועד כמה שזה עצוב, מורידים אפילו אותנו למדרגתה, במקרים כאלה, באמת נשאלת השאלה, מי נתן לך זכות להרוג יצור חי ולהשתמש בו בצורה כזו?

 

אסיים בסיפור קצר. לא זוכר לצערי מאיזה צדיק, ואת הפרטים בדיוק. אבל נראה לי שהיה זה הבעש''ט, אשמח מאד אם משהו שמכיר את הסיפור יותר טוב יתקן אותי.

 

היה צדיק אחד שיצא בליל שבת עם תלמידיו לטייל בעיר. וביקש מהם הבטחה שלא יצחקו ממה שהם יראו. התלמידים הבטיחו, והרב ותלמידיו יצאו לטיול, בדרכם עברו ליד בית, ועצרו והסתכלו מבעד לחלון כיצד בעל הבית עורך את סעודתו.

ומה שהם ראו, גרם לתלמידים שלא להצליח לעמוד בהבטחתם.. הם ראו את בעל הבית יושב על כסאו, ואוכל בשר, לבוש בגדי שבת, ושטריימל לראשו.

אבל במקום לראות את בעל הבית, ראו התלמידים במקומו, שור יושב, לבוש בגדי שבת ושטריימל.. קצת מצחיק, לא? או שמא קצת עצוב..

 

כשסיימו את הסיבוב, הצדיק הסביר לתלמידים את מה שראו.

אם תקראו את ההסבר שלפני הסיפור, נראה לי שתבינו גם כן..

 

(שוב, סליחה.. אני יודע שהסיפור לא ממש מדויק, אין לי כח פשוט לחפש כעת את המקור שלו.. אבל הבאתי אותו פשוט כי הוא ממש נוגע לרעיון המוסבר..)

 

 

 

 

...כתום עולה????
ואיי,תודה רבהה
ממש אהבתי את התשובה🙈
אמממ , לא מובן לי ממש -אנא אערף

הפרה לא הופכת לדרגת מדבר.

היא מתפרקת לחלקיקים ונמצאת בעצם בתוך גופו של מדבר.

היא לא הופכת למדבר.

כמו שתגיד שאם רב יאכל אותי אני אשמח כי אני אהיה בדרגה שלו.

אבקולמוס הנפש.

א: לא בדיוק הבנתי מה לא הבנת.

ב: בנוגע לעניין הרב.. אם רב יאכל אותך, זה לא ממש יעזור לך ויעלה אותך בדרגה, כי תשאר באותה דרגה.. מדבר, ומסתמא גם יהודי... אז מומלץ להשתדל שלא להכנס לצלחת שלו..

...אנא אערף

אני אומר שזה שאתה אוכל משהו לא הופך אותו למדבר.

אתה הופך אותו לדבר מת, והופך את הדבר המת הזה לחלק ממך.

כמו שיש אנשים במדרגה יותר גבוהה ורוחנית ממני - אם יאכלו אותי, זה לא יעזור לי, כלומר אני אהיה חלק ממשהו יותר רוחני - אבל אני אהיה מת. זה לא יהיה אני. זה יהיה הגופה שלי.

אולי זה בגלל שלך יש נפש. בשונה מהפרהקולמוס הנפש.


...אנא אערף

אולי, אבל לא נשמע לי.

אף אחד לא רוצה שהגופה שלו תהיה משהו עליון.

כמו שלא הייתי רוצה שהגופה שלי תהפוך למלאך או אנא אערף.

למה לא? נשמע מגניב....קולמוס הנפש.


חחח, אני מעדיף לחיות בתור בן אדם מאשר למות בתור מלאך🙃אנא אערף


מלאכים מתים?קולמוס הנפש.


חחחח, נו, הבנת את הכוונהאנא אערףאחרונה


לא נראה ליגלקסיה

מה שיש בתוך הגוף שלך אחרי שאתה אוכל את הפרה - זה לא פרה. 

בדיוק.. זה לא שיש לי דם בתוך הגוףקולמוס הנפש.

כמה עצמות, ואיזה פרה יושבת לידם.. היא נהפכת להיות חלק ממני, דם ובשר כבשרי, ועוזרת לי בכח שהיא נותנת לי, לעבוד את ה', בצורה הכי טובה

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך