מה העניין בלהיות יותר צנועות ממה שההלכה מגדירה?
הכוונה ל:
שמירת גרביים
שמירת אצבעות (רגליים)
חולצות עד המפרק(( לא מרפק!
חמצאית מקסי בקמקום חצי..
ניראלי הבנתן אז למי שיש תשובה אני יותר מאשמח![]()
מה העניין בלהיות יותר צנועות ממה שההלכה מגדירה?
הכוונה ל:
שמירת גרביים
שמירת אצבעות (רגליים)
חולצות עד המפרק(( לא מרפק!
חמצאית מקסי בקמקום חצי..
ניראלי הבנתן אז למי שיש תשובה אני יותר מאשמח![]()
כאילו אם צריך אז אחלה. אין לי בעיה ללכת עם גרביים אבל באלי לדעת מה הסיבה פה!
יש מחלוקת בין רוב הפוסקים לבין פוסק אחד(שאם אני לא טועה זה החפץ חיים) מה השוק. רובם טוענים שהוא מתחת לברך ולכן צריך לכסות את כל הרגל עד לקרסל והפוסק האחד טוען שהוא מעל הברך
חומרות בצניעות זה דבר חשוב, זה מעיד על המהות.
זה מעיד עד כמה אכפת לך מדבר ה', עד כמה את מוכנה לתת בשביל שהוא ישמח.
הרבה פעמים כשאני מודדת במבט מישהי יוצא לי לקטלג אותה מיד, היא צדיקה, היא פחות וכו'...
זה לא נכון כי מדדתי רק את החיצוניות, אבל עובדה שצניעות הרבה פעמים מעידה גם על הפנימיות.
צניעות היא מעין אמירה 'אני עושה גם מה שלא מקובל ויפה- רק בשביל ה'', זו קריאת תיגר מעוררת התפעלות,
אני עושה משהו שלא אחרים הכתיבו לי אלא אני יזמתי והחלטתי לעצמי למרות שזה לא חובה, זוהי עצמאות אמיתית.
בבחינת 'עבד ה' לעולם חופשי'.
ההלכה זה ההלכה שכתובה בשו"ע וכו'... כאילו שצריך ללכת עם חצאית 10 סמ' אחרי הברך, לכסות את המרפק, וכו'. מבחינת ההלכה מותר ללכת ככה. קחי סרגל, תמדדי 10 ס"מ מתחת לברך, וככה מותר ללכת.
רוח ההלכה קצת קשה לי להסביר מה זה במדויק אבל אנסה...
זה בדיוק כל העניין של ללכת ארוך יותר וצנוע יותר. (זה בקטע של צניעות...). נגיד, למה לא ללכת ברחוב עם חולצה כתום זורח???? הרי אסור אדום, לא כתום.
\הי! אבל רגע!! מה זה בא לשדר? זה מה שאת רוצה לשדר??
כשאני לובשת חצאית ארוכה יותר, וחולצה ארוכה יותר זה גם עניין של הידור מצווה, וחיבוב מצווה, וגם כי אני רוצה להיות צנועה יותר. כי אני חושבת שמה שזה משדר יותר מתאים לי, לבפנוכו שלי.
אגב, אני גם מאד משתדלת לא ללכת עם חצי (עם קליפס). זה לא אסור. אבל זה משדר מראה קצת יותר רחובי, זה יותר מושך... אז להגיד לך שזה קל? לא. אבל אני חושבת שזה יותר ראוי יותר מתאים...
לאף אחד אין יכולת להסביר אותו בצורת ערך מילוני.
וזה כל הייחודיות שבו.
אין לו הגדרה מילונית. נקודה. סימן קריאה.
אין לו הגדרה מדויקת.
הוא משתנה מאדם לאדם, מאזור לאזור.
וזה מה שמיוחד בו.
זכותך לא לאהוב אותו.
את ההלכה את מחויבת לשמור.
את רוח ההלכה לא.
זה חבל.
אבל זה בחירה שלך.
אם כי... זה בחירה שלך גם האם לקיים את ההלכה או לא
את כמו שבשבת
קולטת את הרוח ומכוונת את עצמך לפי זה
כמו שכתוב- "נודע בשערים בעלה"
והפירוש- כל אחד לפום מה דמשער בליבה
כל אחד איך שהוא קולט.
אז יכול להיות שרוח ההלכה מבחינתך זה דבר אחד ומבחינת אחרים זה משהו אחר.
(יכול להיות שהחינוך הוא לנהוג לפי רוח ההלכה כמו שהרבנים קולטים אותה, לפי מה שהם מבינים. וכאן נכנס העניין של איזה רבנים וכו')
תוכל לענות...
החמרותת ניראליי
אני עולה לי' ואני רוצה אולפנה שדומה לראשית אבל בלי פנימיה (או אפשרות של גם וגם) שמעתי שתהילה זה טוב מישהי יכולה אולילתת ליל פרטים יותר עליה
על איך זה באמת מבפנים?
תודה רבה 😊
מחנך לתורה ועבודת ה' בשמחה, כולל קיום הלכה ברצינות
הרב של האולפנה הוא הרב שלמה אבינר וזה הקו החינוכי בגדול אבל הבנות כן מסגנונות מגוונים, כן תורניות מאוד
אסור סמארטפונים, מבחינת צניעות דורשים ללכת עם גרביים ושיער אסוף
זו אולפנה כן קשוחה יחסית מבחינת כללים ודוסיות, תחליטי אם מתאים לך. מצד שני ממש כיף שם, אווירה של שמחה וחיים, וגם לימודים ברמה גבוהה. יש הרבה קשר אישי עם הצוות.
עוד אולפנות בסגנון הזה בירושלים: עטרת רחל, תאיר ציון והדר
הבת שלי מחפשת אולפנה תורנית מאוד אבל לא חונקת
עם פנימיה
גרים בצפון אבל היא מוכנה לסוע גם רחוק
אשמח להמלצות
באולפנת תפארת היא לא התקבלה אבל זה הסגנון בגדול
אולפנת טוהר ביד בנימין בסגנון דומה לדעתי. אבל קצת קשה להתקבל. כנ"ל רעיה בבית אל
אולפנת ראשית בהר נוף- יש כאלה שיאמרו שחונק אבל לאחרות ממש טוב אז שתבדוק..
יש עוד אחת ששמעתי עליה דברים טובים בבית שמש, שבות אולי?
ושמעתי שפותחים אולפנה חדשה בעכו שאמורה להיות תורנית ועם פנימיה
יש גם את אולפנת חלוצה בנווה שהיא נהדרת אבל זה באמת סופרר רחוק
יד בנימין סגנון חסידי
בנות מהממות
מה הסגנון בשתיהם כללים ,סגור ,פתוח
בוקר טוב, האם משהי יכולה לספר לי על החוויה שלה באחת מהאולפנות האלה? (חברתית, איך הבנות, רמה לימודית ודתית…) בכללי מה ההבדלים ביניהן?
אם יש המלצות לאולפנות בסגנון, אשמח לשמוע
הכנתי טופס על מלא אולפנות ויש עליהם פירוש (מה שבכתב יד כזה זה מישהי שלומדת או מכירה כתבה ומה שבכתב רגיל זה מה שהאולפנה פירסמה או מאתר האולפנות) ויש גם תמונה של הבנות משם ותמונה של הקמפוס או הפנימיות
מוזמנות להינות אולפנות ארצי
כל הכבוד על ההשקעה, נראה ממש טוב ומסכם. הייתי מוסיפה בירושלים פרטים גם על תהילה, עטרת רחל ותאיר ציון. (שלושתן מאד מאד דוסיות)
הודיה לה':)אחרונה