מעניין אותי.באולפנה...

אם מישהיא מפה עלתה להר הבית? 

הלוואי, נראלי אני אהיה חיילת רק בשביל זה <צ>שפרינצא בוזגלו


אני ממש נגד זה שבנות יעלו.באולפנה...

אולי אם היית לפני כיתה ו', או נשואה. אז זה אפשרי. 
אבל בגילך עכשיו זה מאוד מסובך לעלות. 

הלכתית, אסור לעלות להר הבית. לא משנה באיזה גיל.קולמוס הנפש.


...באולפנה...

תלוי מי הרב שלך.

ע"פ הרבנות הראשית...קלוג


אתה יודע מצוין שזה רק בגלל פוליטיקותמתנחל בראבק


לא נכון.הָיוֹ הָיָה


אסור לנשים לעלות כיום להר הביתאודך☺
ויש פוסקים שאוסרים גם על גברים
...באולפנה...

תלוי מי הרבנים שלך, ולפי מי את הולכת. 

אישה שהיא לא טהורה לגמרי, לא יכולה לעלות. 
בנות בגילנו לא יכולות. משום שאינם יכולות לטבול. 

 

כיום אין רבנים שמתירים לנשים לעלות...אודך☺
יש ויש, אבל אחרי החתונה.שפרינצא בוזגלו

וגם לפני יש שמתירים, אבל לא ברור לי עד כמה הם רבנים.

מי מתיר אחרי החתונה אפשר שמות?קלוג


נדמה לי שכל רב שמתיר לאיש מתיר לאישה נשואה שטבלה,מתנחל בראבק

(לא מספיק מכיר נושא עליית נשים.)

ממש לא!אודך☺
מעטים הרבנים שמתירים עלייה של נשים, עוד לא נתקלתי ברבנים שמתירים לנשים ונתקלתי בהרבה רבנים..
מה האיסור של אישה שטבלה לעלות יותר מאיש? סליחה על הבורות.מתנחל בראבק


הרב ישראל אריאל יידוע כרב שמתיר עליית נשיםבן מכיר


לדעתי תעצרו את זה לפני שייחסמו..אודך☺
הלוואי והייתה אפשרות..רודף אהבה בימים
רק ילדות קטנות יכולות לעלות, ונשים נשואות.
חלום שלי, שיתגשם בעז"ה לעלות ביום של החתונה
אלא אם כן עד אז יגיע המשיח ויבנה ביהמ"ק
יאוו ממש בעזרת ה' ביום שלה חתונה!!הכול לטובה!
בדיוק!באולפנה...

כנ"ל אני

 

יותר קל להיות חיילת, ואז מותר לעלות מדין כיבוש.שפרינצא בוזגלו

הלוואי ואוכל, חלום שלי!
כ"כ כואב לי חורבן בית המקדש!

אבל צריך לחשוב על עוד משהו, כשעולים להר כבר אין את הציפיה הזו לעלות, זה יכול להפוך ח"ו להיות אותו דבר כמו שאני הולכת ביומיום לכותל רק קצת יותר קרוב לה', אני חושבת שאסור שזה יהפוך להרגל- כי אז אין את ההתרגשות המיוחדת של פעם ראשונה, ואם עולים הרבה- הרגשות כלפי המקום קצת מתכהים.

מסכימה איתך.באולפנה...

צודקת לגמרי, 

וכן כואב מאוד.

להיות חיילת זה הרבה יותר חמור מלעלות סתם, לא תרוויחי כלום...הָיוֹ הָיָה


לא נכון, חיילת מותר לעלות בטומאה אבל הסיכוי שלה להגיע לשםמתנחל בראבק

בתור חיילת/מג"בניקית אפסי ואני אישית נגד גיוס בנות, בטח לתפקידי שמירה מעורבים שיוצרים בעיות הלכתיות רבות.
(עריכה: חייל מותרת לעלות בטומאה רק כחלק מהתפקיד המבצעי)

לא הבנתהָיוֹ הָיָה

לא אמרתי שלחיילת אסור לעלות, אלא שאסור להיות חיילת.

 

ואמרתי שלהיות חיילת זו עבירה חמורה יותר מלעלות כרווקה להר 

כן, נכון.מתנחל בראבק


זה ציני בלבד.שפרינצא בוזגלו


השאלה רק לבנות? אם גם לבנים אז הלוואי,מתנחל בראבק

אבא שלי תלמיד של רב אברום אז אנחנו לא עולים אם כשאני אהיה בן 18 הרב שלי יתיר אני בלי נדר אעלה (כמובן שאני אעלה לפני כי כבר יבנו את ביהמ"ק וכל הרבנים יתירו)

אבל זה לא יקרה עד שתיהיה בן שמונה עשרה...בחור נאה

 

 

...בחור נאה

כי לפי המצב הגאו-פוליטי הנוכחי אין מצב שמדינת ישראל תבנה בית מקדש על הר הבית ותפתח במלחמה מול כל העולם הערבי, ובנוסף על כך אין מצב שכל הרבנים יתירו ב30 שנה הקרובות.

אז צריך לפעול לשנות את המצבמתנחל בראבק


בהצלחהבחור נאה

אני לא הייתי מבזבז את זמני בלעסוק בדברים שאין לי סיכוי לשנות.

מה נשנה? את הקשר הדתי והמסורתי של מוסלמים ברחבי העולם להר הבית...

או נשכנע את כל הרבנים שמותר לעלות להר הבית... 

שניהם בלתי אפשריים...

תקרב את עמי לתורה זה כן אפשריאודך☺
אבל זה לא יקרה כ"כ מהרקלוג


מה הקשר??בחור נאה

אם תקרא את מה שכתבתי תבין שאין קשר למה שאמרת.

זה אולי כן קשורקלוג

כי אם כל עמ"י ילך ע"פ התורה אז כן ילכו נגד כל העולם הערבי. אולי זה מה שהיא התכוונה, אבל תכל'ס זה לא קשור.

זה כן קשור, זה הבסיסאודך☺
הוא כותב על אוטומטמתנחל בראבק

לא יודע למה, משום מה הר המורניקים (חלקם) לא מבינים מספיק את המטרה העליונה בית המקדש שיכנוע הרבנים לא צריך להיעשות להפך הרבנים צריכים לשכנע אחרים וברגע שיהיה מספיק רצון בעם יורידו את המוסלמים הכל תלוי בנו ובהסברה ודחייה מעלייה להר הבית במקום למצוא פתרונות הלכתיים איך להתיר את זה

הוא רק אומר שזה לא ראילי לשכנע רבניםקלוג

הוא לא אומר שצריך לנסות לשכנע, והוא אומר שגם אם יש מספיק רצון בעם לא יעשו את זה בגלל הערבים בכל העולם.

זה ריאלי וברגע שנחליט שזה חשוב יעשו קצת בעיותמתנחל בראבק

אבל אם ירצו מספיק זה ישאר עומד אגב ביהמ"ק אינו במקום המסגד התקרא בטעות אל אקצא אלא יהיה בנוסף כמו שנאמר "כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים"

נראה לי שלא הבנתי אותךקלוג

2 שאלות 1. אתה אומר שצריך לנסות לשכנע רבנים שאוסרים לעלות להר הבית שיתירו? 2. אתה עולה להר?

1.מתנחל בראבק

כן בהחלט רב לא צריך להגיד אסור על דבר שהוא בסיס היהדות, אלא להגיד באיזו צורה ההלכה מתירה זאת ואיך כן אפשר לעלות להר. 2. לצערי הרב לא. מו"ר אבי הוא תלמיד של רב אברום שפסק שאסור, ולכן אבי מורי לא עולה ואומר לנו לא לעלות עד שנקבל על עצמנו רב, שהוא יהיה הרב שלנו ויפסוק לנו הלכות. ואם הרב הזה יתיר, אז אפשר אחרי שלמדת את הנושא בהרחבה. בעז"ה בגיל 18 אם הרב שלי יתיר אני אעלה להר הבית. או המציאות האידיאלית שלפני זה יסכימו כל הרבנים שמותר לעלות ויוציאו פסק מסודר של הסנהדרין.

נכון.מאן דאמר

אבל שמע נשמה אם בן גוריון היה חושב כמוך לא היתה לנו מדינה.

אם אריק שרון היה חושב כמוך היינו נמחקים בששת הימים.

ויש עוד הרבה מקרים כאלה של אנשים שרק בזכות השגעון שלהם אנחנו חיים פה היום.

אז אחינו תתעודד וכן ניסים קורים.

אגב יש מפלגה אחת שחרטה על דגלה את בית המקדש השלישי.

(זהות מי שלא יודע.)

ואני מאוד מקווה שבבחירות האלה הם ירוצו ויכנסו.

וזה השלב המקדם לבניין בית המקדש.

(יש להם פתרונות מצוינים עם בעיית הערבית

והגאו פוליטיקה במזרח התיכון

וגם פתרונות מצוינים בכלכלה. בתחבורה, ברפואה בחינוך וכו וכו)

ועוד משהו ד"ר מרדכי קידר לא סובר כמוךמאן דאמר

כלומר מנידות ערב לא יפתחו במלחמה לא משנה מה נעשה כל עוד נשאר חזקים ומפחידים בעיניהם.

זאת אומרת ברגע שננתק את הקשרים התלותיים עם ארה"ב(יש לנו תעשייה מטורפת בתחום הנשקים גם בלי ארה"ב(ולפעמים הקשר הידידותי הזה עלה לנו בהרבה כמו בפרוייקט הלביא שנגנז בגלל לאמריקאים))

התדמית שלנו תהיה חזקה הרבה יותר בעיני הערבים.

והם יכנעו מהר מאוד לדרישות.

 

@בחור נאה

זהות לא תיכנס, ב"ה..הָיוֹ הָיָה

היא בעיקר חרתה על דגלה חורבן התורה. אין מה להסתנוור מהדיבורים על ביהמ"ק..

אני מקווה שהיא כן תרוץ ותכנסמאן דאמר

אני אפעל גם לזה בע"ה (אם היא תרוץ)

ואין מה לעשות בסוף כל המצע של זהות מגיע לבית המקדש.

זה לא סתם דיבורים.

זה מדינה מפותחת יותר

זה עתיד כלכלי בטוח יותר

זה עתיד בטחוני בטוח יותר

זה עתיד של ישיבות שפורחות יותר

זה עתיד של בירוקרטיה שיורדת כמעט לגמרי

וכמובן בסוף בית המקדש השלישי.

אני מסכים, כרגע העם עוד לא מוכן למצע של זהות.

זהות הקדימה מה שאמור לקרות עוד חמישים שנה..

ובע"ה היא תכנס לאט לאט ותשפיע.

רק שתדע אני 100% זהותניקבחור נאה

הם המפלגה הכי נורמלית בעייני, אבל בלי קשר אני יודע שזהות הם לא מפגרים והם יודעים שאי אפשר לבנות בית מקדש ברגע זה אבל הם מקדמים את הענין הזה כדי לחזק את זכויות היהודים בהר הבית לא ממש כדי לבנות את בית המקדש.

נכוןמאן דאמר

מסכים שראלית כרגע זהות יודעים שכרגע זה בגדר חלום או יותר נכון חזון

ויש לאן לשאוף והרבה מה לשפר..

אסור ליהודים לעלות לשם.שושיאדית
מבחינה הלכתית.
הן בנים והן בנות.
כולנו טמאי מתים אי אפשר להסיר את הטומאה הזו אלא בימים שיהיה לנו בית מקדש בעז"ה.
לגויים אין את הממדים של טומאה וטהרה...
אבל לנו, כיהודים, עדיין אסור לעלות.
מי ייתן שנזכה בקרוב!!
תלוי לפי איזה רב את הולכת..אודך☺
תסתכלי בפורום בת מלך היתה שאלה על זהשושיאדית
והביאו תשובה של רק פוסק.
הרבנות הראשית פסקה שלא ללכת לשם.
רוב הרבנים פסקו שאסור.
יש בודדים שסוברים אחרת, כבודם במקומם מונח אבל הלכה נפסקת לפי רבים.
אני גם נגד עליה אבל פשוט את דיברת באופן גורף שאסוראודך☺
וזה לא נכון...
ואגב אני לא בבת מלך לצערי.. (לא הצלחתי להבין איך מצטרפים...)
הרב רונן חזיזה הוא לא פוסק.שפרינצא בוזגלו


^^הָיוֹ הָיָה

כפי שכתבתי כאן: ממתי טמאי מתים אוסרים בעליה להר הבית? - נוער וגיל ההתבגרות - אני לא יכול לקרואמה כתוב בבת מלך,

אבל אם הוזכר שם הרב רונן חזיזה (שהוא באמת רב צדיק ומתוק ואהוב) בתור פוסק (שזה הוא לא) אז באמת אין לדברים משקל.

כבר כתבתי פעם על הנושא הזה, זה שיש רבנים מתוקים וצדיקים שיודעיםלהלהיב לבבות לעבודת ה', זה נהדר, אבל צריך לזכור לא לעשות מהם מה שהם לא.

את יודעת הסיבה למה הרבנים הראשיים לא הסיכמו ?הכול לטובה!

וואלה דברת איתם?

להיגד שאוסר בגלל טומאה וטהרה וכו.. זה פושט נוקדה לא למדת איך נבנה בית המקדש השני 

ומי שלומד מבין היטב בלי שום ספק שיש איזור שאוסר ויש איזור , שאין בו שום בעיה!

וואלה להיגד שאוסר, זה להיגד במילים אחרות... לא אכפת לי שערבים שם!! כן זה ריגשי ככה אני מרגישה!

וואלה אני מכירה מספיק אנשים ששאלו את הרבנים אישים אחד על אחד , למה?

וכולם אמרו לו ככה ישירות כי אם נגיד שמותר אז יעלו בלי לטובל לפני וכו.. ויהפכו את זה לטיול....

ואפילו פעם היה איש אחד שעלה בסוכות ושפך מיים בגלל ניסוח המיים והרבנים הראשים רב' אברום והרב אליהו בכו מהתרגשות... כשהוא סיפר, אני מכירה אנשים שהיו שם!!

סליחה שאני ככה כותבת קיצוני , זה באמת מתסיס!!

 

ממתי טמאי מתים אוסרים בעליה להר הבית?הָיוֹ הָיָה

כמה וכמה דברים לא מדויקיים בתוגבתך:

א. בתורה שאני קיבלתי מסיני כתוב "ויקח משה את עצמות יוסף עימו" ודרשו חז"ל " מכאן שאפילו המת עצמו רשאי להיכנס בהר הבית" וכן פסק הנשר הגדול.

ב. ניתן להסיר את הטומאה הזו על ידי פרה אדומה, פרה אדומה יכולה להיות כל רגע ואינה תלויה כלל בבית המקדש.

ג. גוים אסורים להיכנס מעבר לחיל, הם טמאים כל החיים... (תורת זב לכל דבריהם... לא רק שאת לא צודקת ש"אין להם טומאה וטהרה", אל שהם טמאים כל הזמן..)

 

 

 

ולגבי מה שענית לאודך - אז אני לא בבת מלך ולא יכול להיות שם,ככה שאם לא תטעני פה את הטענות שאת אומרת שנכתבו שם - לאתהיה לי דרך להתייסח אליהם.

אוקיי אעתיק.שושיאדית
בבקשה-שושיאדית
עשיתי על זה שאלת רב לפני כמה חודשים וזה מה שענה אני מעתיקה מהמייל..:



שאלה אחרונה,שמעתי שלכלה ביום החתונה מותר לעלות להר הבית כי היא טבלה זה נכון?


(הרב רונן חזיזה)

ממש לא.

איסור מוחלט לעלות להר הבית בימינו.



אני יודע שיש רבנים שאומרים שמותר, אבל אני אומר את דעתם של 99,9% מהפוסקים,
וזו גם דעת הרב מרדכי אליהו זצ"ל וגם הראי"ה קוק, וכך פוסקת הרבנות הראשית עד היום.



לכן, עם כל הכבוד לכל תלמידי החכמים - עלינו לצעוד בעקבות גדולי ישראל.



והכל מתוך אהבת ישראל וצפיה לגאולה.



זה בקטע הילכתי עכשיו הקטע של הטבילה וזה.. אנלא ככ יודעת להסביר שמישהי אחרת תסביר ..

ממה שהבנתי בקצרה

העיקרון זה שאישה לפני שהיא טובלת היא טמאה ואסור להיכנס להר הבית טמא,כן כולנו טמאי מת אבל יש כלמיני סוגי טומאות וכמו שגבר שעולה להר הבית כמובן איפה שמותר היום לעלות ,טובל ככה גם אישה וביום החתונה היא טובלת וטהורה ..
לא כתוב כאן בעצם כלום.הָיוֹ הָיָה

הוא כותב "אסור", אבל לא מביא שום טיעון הלכתי.

כמו שאמרתי, אין שום בעיה לטמאי מתים להיכנס להר הבית, הבעיה היא להיכנס לעזרה.

להר הבית אסורים להיכנס רק הטמאים ב"טומאה היוצאת מן הגוף" הנטהרים בטבילה (וכן מצורע), ובזה אכן יש בעיה בטבילת רווקות וכו'. 

אבל לומר "אסור לעלות להר הבית כי אנו טמאי מתים" זה שטות, ו"טעות בדבר משנה". כפי שהבאתי כבר את ההלכה בנושא. כפי שנפסקה ברמב"ם וכל הפוסקים, על פי דרשת הגמרא מהפסוק.

 

לגבי מה שהוא מביא את הרב זצ"ל ואת הרב מרדכי אליהו:

הרב זצ"ל: זה ממש הוצאת דברים מהקשרם. הרב זצ"ל מדבר לפני שנערכו המדידות, ולכן כותב שאסור - כי מדובר על ספק כניסה לעזרה. ולעזרה אכן אסור לטמאי מתים לעלות. אין כאן שום הבעת עמדה לגבי כניסה להר הבית - מחוץ לעזרה - לאחר שנערכו המדידות.

הגר"מ אליהו: יש מחלוקת גדולה מה דעתו, ובכלל לא פשוט לומר "הוא אסר". למעשה הוא הציע הקמתצ בית כנסת על הר הבית וקיום תפילות בו, ככה שזה לא בדיוק מתאים עם מה שכותב הרב חזיזה.

 

 

בכלל, אגב, כמו שכתבה שפרינצא וכפי שהגבתי לה, הרב רונן חזיזה הוא לא "רב פוסק", הוא דרשן, דרשן טוב, דרשן נהדר, שמלהיב לבבות בכשרון דיבור נפלא ומחזק אנשים בעבודת ה'. אבל פוסק הוא לא. והלכה זה בכלל לא התחום שלו.

זה שבנות מתחזקות מדרשות שלו, ושהוא נגיש לשאלות במייל, לא אומר שכל מה שיוצר מהפה שלו קדוש, הוא לא גדול הדור ולא קרוב לזה, ויש בעמישראל הרבה הרבה אברכים "רגילים" שלא פחות חשובים ותלמידי חכמים ממנו.

הרבנות הראשית אוסרת היוםקלוג

כי לדוגמא בצד המזרחי זה כן העזרה ואין אפשרות ללכת שם בלי להיכנס אז כדי שלא יעשו את זה אוסרים הכל, או עליית נשים שבגלל ההיתר הן גם עולות, ועוד סיבות, כלומר זה כדי להרחיק מהחטא, וגם הרב אליקים עכשיו אוסר בגלל זה.

אפשר ללכת בצד המזרחי בלי להכנס.הָיוֹ הָיָה

אכן הרבנות אוסרת. לגבי הרב אליקים אינני יודע.

אי אפשר ושם גם הרב דב ליאוראוסר ללכתקלוג


אתה טועה.הָיוֹ הָיָה


אך לא יודעים איפה נמצא בית קודשי הקודשים באופן מדוייק.תות"ח!

ולכן בעייתי לעלות, רק אם נמצאים על הגבול ונצמדים לא עוברים במקום לכל הדעות , אך זה מסובך ובעייתי, ומשום שזה איסור חמור של כרת, קשה להתיר לעלות, ואכן, חוץ מהרב דוב ליאור, כל הרבנים הגדולים אוסרים עלייה להר הבית. (וכמובן, שאני לא מחשיב במחלוקת הזאת בין גדולי הדור רבני שכונה ורבני קהילה, עם כל הכבוד שאני רוחש כלפיהם, אין להם מדרס רגל עמם ואינם יכולים להכניס ראשם למחלוקת כה גדולה...)
וכן אם יתירו אנשים שאינם מקפידים על כל הדברים והקפידות הנצרכות לעלות להר-הבית, וזהו דבר חמור ביותר, כמו שאמרתי, איסור כרת.
וכמובן, כשתהיה לנו פרה אדומה נוכל לטהר את הטמאים, אך עד אז, ועד שיהיו לנו כהנים טהורים שיוכלו להזות בכלל את אפר הפרה כדי לטהר את הטמאים, לא נוכל להיטהר. (כמובן, ידוע מהמשניות איך היו נוהגים בכהנים, שהיו מזמן לידתם בתוך אפריון כדי שלא יעברו מעל תהום ויטמאו בטומאות למיניהן. (לא זוכר מה שם הטומאה, אשמח אם תביא את המקור, גם אותו אינני זוכר במדויק...)

יש טווח מוגבל איפה הוא יכול להיות.הָיוֹ הָיָה

ואכן, בצד מזרח יש שטח קטן יחסית,

הרב ליאור הוא לא היחיד, יש את הרב גורן והרב רבינוביץ', שניהם גדולי הדור ממש.

וגם עוד כמה וכמה רבנים חשובים. ואכמ"ל.

 

 

הטומאה שאתה מדבר עליה היא טומאת מת, ומכונה "טומאת התהום" בגלל דרך ההיטמאות בה.

אוקיי, מקבל....תות"ח!

וכן, זה שטח מאוד קטן ולכן להתיר עלייה להר הבית לכל "עמך ישראל" לא ייתכן אפילו רק מהבחינה הפרקטית, שאין שם מקום להמון העם.

אך מי שלא פוסק כרב גורן, אפילו רק בענייני טומאה וטהרה, שיש לו בעניין הזה פסקים מאוד "מחודשים", שלכהנים מותר ללכת עם חרב של מת ולהיכנס כך לבית חולים וכך לא עוברים בטומאה משום שכבר נטמאים, אז שלא יעבוד על עצמו ודווקא בהר הבית יפסוק כמוהו.
וכן, מי שלא פוסק כרב ליאור ומברך על שוקולד בורא פרי האדמה, שלא יפסוק פתאום כמוהו בעלייה להר הבית.
הרב רבינוביץ' לא מכיר את פסקיו, אז לא יכול לתת דוגמא, אך מי שלא הולך ע"פ פסקיו לא יכול פתאום לתפוס אותו בתור "רב הר-הבית" שלו...רב זה רב, ואי אפשר לזגזג בין רבנים כראות עיננו, ואם כך אז אנו לא גרועים מן האלו שהולכים לפסוק אצל הרב נוח שמייקל.

אה, תודה רבה על כך, שכחתי איך קוראים לזה...😅

זה לא עובד ככה.הָיוֹ הָיָה

כשיש דעת יחיד - אנו אומרים שמי שלא הולך לפיו תמיד שלא יילך לפיו כאן.

אבל במקרה שיש מחלוקת רחבה - אין הכרח ללכת כפי אחד מן הצדדים כל עוד אין אי פוסק בקביעות כהצד השני. 

 

אגב, אני לא עולה להר.

אכן, צודק.תות"ח!

אך אכן פה מדובר על דעת מיעוט, רוב הרבנים אוסרים לעלות, ולכן מהטעם הנ"ל לא מקשיבים לרב רק מהעניין הזה.
ולא רק זה, אלא שלפני הרבה שנים יצא מכתב של כל הרבנים נגד עלייה להר הבית, ומה שהרבנים שמתירים אומרים שהמצב השתנה, ולכן, משום שמדובר במצב כזה, גם במקרה הזה לא אומרים להישמע להם, כי הם מוגדרים כדעת יחיד.

דעת מיעוט היא לא דעת יחיד.הָיוֹ הָיָה

ולא מצאתי שום משקל לחשבון שלך על המכתב והשינויים.

אבל אני סובר שזה כן נחשב כדעת יחיד לעניין זה.תות"ח!


נו נו...הָיוֹ הָיָה

אתה סובר שכן, אחרים סוברים שלא. לבריאות לכולם. הוכחה הלכתית אין כאן.

אבל נתתי טיעון הלכתי.תות"ח!

ההיפך, אני לא הבנתי את דברי כבודו מדוע הוא מגדיר את המצב כדעת מיעוט שיש לה משקל שווה במחלוקת, ולא כדעת יחיד...
שוב, לא זוכר לפני כמה שנים בדיוק, יצא מכתב של כ-ל הרבנים נגד עלייה להר הבית, ואף רב לא מחה נגד המכתב הזה, ואז פתאום התעוררו בזמן האחרון הרבנים הנ"ל ואמרו שהמצב השתנה ועל כן הם פוסקים שמותר לעלות.
יאמר לי כבודו, האם גם במקרה כזה יש משקל שווה לשני הצדדים...?
אם התשובה היא לא- אז ודאי נאמר גם שאם אותו אדם לא פוסק כמו אותו רב ספציפי בכל העניינים, אין הוא יכול ללכת לפיו ולעלות להר הבית.

לא, אמרת ש"לדעתך" ככה זה.הָיוֹ הָיָה

יש הבדל בהלכה בין דעת יחיד לדעת מיעוט.

לא אומר שיש משקל שווה, מיעוט זה פחות מרוב. אבל זה לא יחיד.

 

המכתב היחיד שיצא ללא שום חולק היה מיד אחרי ששת הימים, שלאף אחד לא היה שמץ של מושג מה נמצא איפה ואיך בכלל מסודר ההר בפנים.

 

המשקל לא שווה, אבל אין הלכה האומרת שבמשקל לא שווה אתה יכול לסמוך על המיעוט רק אם אתה הולך כמותו בכל העניינים.

אוקיי, קבל תיקון: דעת ההלכה, לא דעתי.תות"ח!

אכן, ובאמת במקרה רגיל לא אומרים כמו שאמרתי, אך כאשר יש מכתב שבו כל הרבנים הסכימו, ורק עכשיו יש התעוררות להגיד שמותר, אי אפשר לסמוך על הדעה הזאת כדעה שווה בין שווים במחלוקת אלא אם אתה הולך לפי אותו רב בכל העניינים.
וכן, במקרה שיש דעת מיעוט ולא דעת יחיד (לא המקרה שלנו באופן ספציפי...) אזי יש משקל שווה לכל דעה, אע"פ שיש יותר בדעה השנייה, משום שכל עוד אין קריטריון הלכתי של "יחיד ורבים-הלכה כרבים" הדעות שוות וזה כעין "שני עדים כמאה עדים דמי".
אך כאשר יש נטייה לצד מסויים ואילו לצד השני יש חולשה ופגם מבחינה הלכתית, אי אפשר לסמוך על דעה זו בפסיקה רגילה, אלא אם אתה הולך כאותו רב בכל העניינים.

*אתה* אומר שזו ההלכה. זה לא אומר שבאמת זו ההלכה.הָיוֹ הָיָה

למכתב ההוא אין שום משמעות לגבי הנידון.

יש מכתב של כל הרבנים שצריך לשמור שבת, זה רלוונטי לגבי יום ראשון?

יש מכתב שאסור לעלות כשלא יודעים מה המדידות, זה רלוונטי כשכן מדדו? מה קורה איתך? באמת!

 

לא, משקל של מיעוט לא שווה לשל רוב.

 

לגבי הפיסקה האחרונה: שוב, לא אמרת הלכה, אמרת את דעתך שלך, היא כמובן חשובה ויקרה, אבל היא לא הלכה. 

אבל שוב...תות"ח!

גם אחרי המדידות לא התבררה המציאות לגמרי ולא יודעים בוודאות איפה הגבול, והגבול שבטוח מותר אחרי המדידות הוא מאוד קטן ויכול לגרום לבעיות הלכתיות רבות, ועל כן עדיין זה נשאר בגדר בעיה הלכתית והספק לא נפשט, ועל כן ניתן להגיד שמכתב הרבנים עדיין רלוונטי, משום שהוא לא נסתר לגמרי שאמנם יש מדידות אך עדיין נותרו בעיות הלכתיות ועובדה שרוב הרבנים עדיין אוסרים, אז כאשר יש לך מצד אחד רוב רבנים שאוסרים ונשנעים על מכתב הרבנים הזה שלא בוטל ולא נסתר, ומצד שני רבנים שטוענים שאין בעיה עדיין ואפשר לעלות, לא אומרים שאפשר ללכת כדעתם.
ומדוע הינך סובר שבמקרה שיש דעת מיעוט אין לה משקל שווה לדעת רוב...?
אשמח לדעת מה הנפק"מ, לא מכיר את העניין...
אוקיי, אך אשמח אם תעיין בדבריי ותראה שיש טענה הלכתית....(לפי דעתי...)

...הָיוֹ הָיָה

א. לכאורה אחרי המדידות יש ודאות מוחלטת "איפה לא"

ב. גם אם לא - עכ"פ לא על מציאות כזו דיברו, אין מה להקיש.

ג. גם אם יש בעיה הלכתית - היא בעיה אחרת לגמרי. ממש לא שייך לומר "הספק לא נפשט" (ובלומד'שקייט: אין מחזיקים מאיסור לאיסור)

ד. נסתר לגמרי, כנ"ל, בעיה חדשה לא נוגעת. 

 

הנה, עיינתי בדבריך והסברתי למה אין בזה טיעון הלכתי.

אוקיי, הבנתי...תות"ח!

טוב, כרגע אין לי מה להגיד אלא ניצחתני, אך בעז"ה בלנ"ד אברר את הנושא יותר לעומק, אך כרגע נראה כדברי כבודו...
ואשמח עדיין לדעת, בלי קשר, למה אין משקל שווה לדעת מיעוט ואם כן מה הנפק"מ...?

לילה טוב...!!

..הָיוֹ הָיָה

אין משקל שווה - זה היגיון פשוט

נפק"מ לגבי דרכי ההכרעה, זה אחד הפרמטרים

אוקיי...תות"ח!

אז זו דווקא עוזר לטענתי, וכך שלא סומכים על דעת זו...
ואגב, כתבתי את מה שאמרתי מחוסר טענות, אך האמת שהיום שמעתי מהרב שלי שזו דעת יחיד, אשאל אותו על מה שאמרת, אך אני עדיין בטוח בטענתי, פשוט נסתתמו טענותיי...
ואגב, זה רק במשקל ההלכה, כמובן שבויכוח על האמת בטוחני שאנצח, אך אין צורך להגיע לזה, זה אסור הלכתית אלא אם כן אתה הולך לפי הרב שפסק שמותר בכל העניינים...

ברור שזה עוזר לצד שלך. מראש אמרתי.הָיוֹ הָיָה

אבל זה לא מכריע.

אינני מכיר את הרב שלך, ואיני מבין בדעותיו ונימוקיו. 

לא יודע למה אתה בטוח שתנצח, המצאת כלל הלכתי ואתה משוכנע בו, מה אני יכול לעשות...

אתה חושב שאוסר לעולת להר הבית?הכול לטובה!
הבנתי נכון?
בגלל שלא יודעים איפה מותר ואיפה אוסר? תיגיד למדת הוסטירה לא בקטע של לזלזל כול מי שלמד הורודס יודע ומבין שהרודוס בנה הר מסביב כדי שגיום יכלו להיכנס...כן איך שזה נשמע הר!!לכן באמת כשנכנסים להר אז יש את הר הבית שיותר גבהוה, אז הטענה שאוסר לעולת להר הבית בגלל זה... לא מבסוסת ולא רלווניטת...
הבנתי נכון? אתה אומר שזה דעת יחיד הרב דוב ליאור מזלזל ברב דוב ליאור? וואלה בהיסוטירה היה המון דעת יחיד שצדקו... למשל לפני השוואה רוב הרבנים אמרו לא לעולת לארץ כי יש חילון וכו.. ומה קרה?וואלה איזה רבנים גודלים אמרו שאוסר לעולת? איזה הרב צבי יהודה? רב' אברום אתה בכלל יודע את המניע שלהם? כי אם זה יהיה מותר אז אנשים יכנסו בלי לטובל וכו... אבל מי שנכנס וטובל אשריו!
ואתה אומר שצריך פרה אדמה וכו... וואלה בדיוק כמו לפני השוואה אי אפשר לעולת לארץ כי איך נקריב קרבנות... וואלה כול הרבנים שאומרים שאוסר!!!!!!זה דגורי מפחד! יקרצוצו לך משהו ...אבל באמת מפחד!
ואנילי כוח לתקן שיגאוץ כתיב...ל @תות"ח!
יש הסוברים שאין אפשרות לעבור במזרח.אדם כל שהוא

כמדומני הרב זלמן קורן, בגלל שלשיטתו ביחס לחיל, המסלול שאפשר במזרח לעבור בו נכנס לחיל [הוא מתנגד בכלל לעליה להר הבית, אבל מסיבות אחרות], והרב שילת, שמסתמך רק על חישוב ולא זיהוי מקום המקדש.

אכן, צודק.תות"ח!

דיברתי על אם סומכים על שאר השיטות, ובהחלט ניתן לסמוך על שאר השיטות, אולם אתה צודק שבסוגייה מורכבת זו שיש בה איסור כרת, ראוי לחשוש לדעת המחמירים ולהחמיר, אך בהחלט אין חובה כזאת.
שכוייח על ההערה.

הרב זלמן קורן-הָיוֹ הָיָה

שמעתי פעם שמישהו שואל: איפה החיל לפי הרב קורן?

ומישהו ענה לו: איפה שיציעו לעלות....

 

 

ודי בזה.

שמעתי הרבה פעמים אנשים שמזלזלים ברבנים שאמרו דברים שהם לא..אדם כל שהוא

אהבו.

הרב זלמן קורן הוא מומחה גדול בתחום, שצריך להתייחס לדבריו ברצינות, והוא עוסק רבות בעניין מיקום ומבנה המקדש לאו דווקא בקשר לשאלת העלייה. הוא כתב מאמר על החיל. במאמר הוא לא עוסק בעלייה להר בימינו, ולא מזכיר במילה אחת את הנושא של המסלול ההיקפי, שבגלל תנאי השטח, חייב ליד שער הרחמים להיכנס לשטח שלדעתו הוא החיל.

תמוה לטעון שהוא כתב מאמר שלם שיסלף את מבנה החיל, בשביל המעטים שישימו לב לנקודה הזו במפה.

 

אני לא יודע האם הוא צודק בעניין הזה או החולקים עליו, אבל הציטוט שהבאת נראה סתם גסות רוח וביזוי ת"ח.

לא זלזלתי באיש.הָיוֹ הָיָה

אני אומר, מידיעה, שהוא מעוניין למנוע עליה  בכל מחיר וסבור שמותר לשנות מן האמת עבור זאת.

ממילא מומחיותו לא רלוונטית.

 

זה לא גסות ולא ביזוי, כבר היו יהודים גדולים שאמרו לדוגמה את אותו דבר על ר' יואליש, והם לא התכוונו לבזותו.

כידוע יש סמך במג"א לדבר כזה. 

הוא מעוניין למנוע עליה, והוא גם מעוניין לברר את מבנה המקדש..אדם כל שהוא

והוא לא נמנע מהעיסוק בבירור, גם בדברים שהעולים מסתמכים על בירורו להתיר עלייה.

לא  סביר שהוא כתב את המאמר כדי למנוע עלייה במסלול ההיקפי-

א. אם לדעתו האמיתית אין נפק"מ בין המסלולים, ושיקוליו הם כלליים להר הבית, אז מה הוא הרוויח מזה שיעלו לשטח קטן יותר.

ב. אם זו הייתה מטרתו, הוא היה מבהיר את המסקנה המעשית, ולא מחכה שמישהו [בפועל - הרב עזריה אריאל שכתב תגובה] ישים לב להשלכות.

 

והשאלה מה גובר על מההָיוֹ הָיָה

ואני אומר מידיעה - שבעיניו חשוב יותר למנוע עליה מאשר להציג את הדברים בצורתם המדוייקת.

א. אתה יודע טוב מאוד שציבורית זה לא עובד ככה. אם הוכחת שהעולים עושים שלא כדין - הרחקת רבים.

ב. על האופציה שהוא מתואם לא חשבת

הוא מתואם עם הרב עזריה אריאל למנוע עליה להר הבית, מעניין...אדם כל שהוא


לא אמרתי שאיתו ישירות.הָיוֹ הָיָה
עבר עריכה על ידי נשמה כללית בתאריך כ"ו בניסן תשפ"א 17:30

יש מספיק דרכים שהוא יכול לגרום לפרסום המסקנות. סמוך עליו, הוא יהודי חכם.

...תות"ח!

אגיד משהו אחד, לא מכיר כ"כ את אותו רב, וזה גם אומר משהו אבל לא משנה, אך רב כזה, גדול ככל שיהיה, אין יכול להתערב במחלוקת בין גדולי הדור, ועל כן אי אפשר לסמוך על דעותיו ההלכתיות בעוד שגדולי הדור שהוא לא מתקרב לקרסוליהם, אומרים שלא כך ושיטתו איננה נכונה.
ושוב, בא להדגיש שחלילה אינני כותב מזלזול בו, אך דעתו אינה חשובה דיה כדי להשוות בין גדולי הדור.(ועיין בדברי הגמרא שלא נחרב הבית אלא שהשוו קטן וגדול...)

נ.ב. הרבנים האחרים שחולקים והם כן גדולי הדור, בהחלט יכולים לחלוק על זה, אך לא הוא.

אז מותר או אסור? או עדיף שלא?שושיאדית
ולמה?
מורכב. מאוד.הָיוֹ הָיָה

נשים רווקות - וודאי אסור (המתירים הם בודדים שלא מתקרבים למעמדם של האוסרים)

נשים נשואות - אינני יודע. הרב ליאור אוסר נחרצות.

שאר אנשים, ובנות מתחת לאיזור הבת מצווה - תלוי במחלוקת הכללית, מורכב.

אז זה כן קשורשושיאדית

לטומאה וטהרה?

 

משום מה הבנתי מכם שלא...

בוודאי שכןהָיוֹ הָיָה

איך הבנת שלא?

הגבתי שם...הָיוֹ הָיָה


כן, ראיתי.שושיאדית


אז למה הרבנות הראשית אסרה?שושיאדית

מאיזו סיבה?

מכמה סיבות. שוב - מורכב.הָיוֹ הָיָה


אוקיי...שושיאדית

אז איאלץ להסתפק בזה

 

לילה טוב ומבורך.

גם הרבנות הראשית והרבנים הראשיים תמכומתנחל בראבק

בבית כנסת בהר הבית משמע שמותר לעלות והפסיקות הן מידי פוליטיות ו"איננו בקיאים"

הרבנות לא תמכה.ניק כמעט בלי ראש

רק הרב גורן תמך. שאר הרבנים הראשיים אסרו עלייה להר הבית.

נכון, אבל ספציפית לגבי ביכנ"ס כולם תמכומתנחל בראבק

כולל הרב אליהו

בקשר לביכנ"ס אני לא יודע..ניק כמעט בלי ראש

אבל נשמע לי מאוד מוזר שהרב אליהו תמך.

הרב אליהו תמך כי לביכנ"ס עולים ישר ממחוץ להרמתנחל בראבק

למקום שלכולם ללא יוצא מן הכלל מותר ולבית כנסת אין יציאה להר עצמוכך שאין בעיה לכ"ע

קצת ביררתי את העניין..ניק כמעט בלי ראש

ואתה צודק.

 

"שלום וברכה. דעת הרב זצ"ל שיש להתרגל לעלות להר, אך כנראה שזה צריך להיות בשלבים. על כן לאחר הכותל השלב הוא להקים מקום מסודר לתפילה על ההר. עלייה לא מבוקרת עלולה להביא מכשול למקומות שכעת א"א להיכנס אליהם. ברכה והצלחה שמואל אליהו רב העיר צפת"

(שיחה:כניסה להר הבית (הלכה) – ויקיפדיה)

ווגם הרב גורן שנהיה רב ראשי ביטל את דעתו האישית וקיבלקלוג

את דעת הרבנים הראשיים שלפניו (הרב אונטרמן והרב ניסים)

כן נכון.תות"ח!

אלו עובדות, אין מה להתווכח על זה.
אגב, כתבתי תגובה ארוכה על מה שכתבת שם והיא נמחקה לי...(לא באשמתי...)
בעז"ה בלנ"ד אכתוב בהמשך תגובה כשאוכל

...תות"ח!אחרונה

לא דיברתי לגבי בית כנסת, שזה נכון שהרב מרדכי אליהו זצוק"ל שמעתי שתמך בזה ועוד רבנים, אך מכיוון שבבית כנסת אין חשש לכך שאנשים לא יעלו כמו שצריך וכדו'...אולם אני דיברתי לא על בית כנסת.

ב. לא פשוט. ג. לא מדוייק.אדם כל שהוא

ב. לא פשוט כי מדם פרה אדומה צריך להזות נוכח פני אהל מועד.

ג. מדאורייתא נכרים לא טמאים ומטמאים, ומותר להם להיכנס להר הבית מחוץ לחיל, כמו לטמאי מתים.

איני יודע/זוכר למה מעבר לזה אסור להם, אבל ודאי לא בגלל טומאה.

יש גזירה דרבנן שהם כזבים, אבל זה לא לעניין איסור כניסה להר הבית, ולזבים אסור להיכנס ולהם מותר.

ואוסיף..תות"ח!

שצריך שהכהן יהיה טהור בעצמו מטומאת מת...
והאופציה איך לעשות את זה כתובה במשנה, כתבתי פה באחת מהתגובות איך...(לא פירטתי יותר מדי, סורי...)

ב. יש פתרונותהָיוֹ הָיָה

ג. אכן, לא התכוונתי שזה הנימוק. הבאתי את זה רק כי היא התייחסה לטומאתם וטהרתם. הטיעון הוא כמובןש נאסרה להם כניסה מעבר לחיל.

ראשית מותר ליהודים לעלות,מתנחל בראבק

פשוט יש כאלה שטוענים שלא בקיאים מספיק בגבולות ועלולים לטעות. שנית: "טומאה הותרה בציבור". שלישית: אפר פרה אדומה לא קשור לבניין ביהמ"ק. (בדיוק להיפך איננו רוצים שביהמ"ק יבנה בטומאה אלא כשאנו טהורים.)

טומאה הותרה בציבור לא קשור לעליה להר ללא קרבן.הָיוֹ הָיָה


נכון ודיברתי במקרה שבו עולים להקריב פסחמתנחל בראבק

התערבבתי בטעות כי בדיוק קראתי על זה מאמר

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך