הפינה הדו יומית על מרן ר' אברום- תולדות חייו לג. #63הָיוֹ הָיָה

לפינה הקודמת בסדרת תולדות חייו -  הפינה הדו יומית על מרן ר' אברום- תולדות חייו לב. #62 - נוער וגיל ההתבגרות

 

הגענו לפרק של התבקשותו לישיבה של מעלה, את פרץ המילים לא יכלתי לעצור, ומשטפם יצא פרק כה ארוך... מי שקשה לו לקרוא כ"כ הרבה - יכול לקרוא בשלבים.. (עשיתי באמצע סימון שיחלק לשנים, כדי להקל)

 

בע"ה בשני הפרקים הבאים נביא סיכום מקוצר ומתומצת של שלושים ושלושת הפרקים בהם פרסנו את תולדות חייו. כדי ליצור בהירות ותמונה שלימה.

 

פרק שלושים ושלושה:

בשלהי שנת ה'תשס"ז, לאחר תשעים ושש שנות תורה שזכינו לסקור כאן את קצוותיהן, שנים של עמל ויגיעה עצומה בתורה, שנים של השקעה כבירה בגידול תלמידי חכמים ודור חדש של תורה בארץ ישראל, שנים של מלחמת חרמה על קדושתה ושלימותה של ארץ חמדתינו, שנים של מאבק עיקש למען התורה. שנים של הנחלת תורת ישראל, לעם ישראל, מתוך ארץ ישראל. שנים שבהן יצר בעשר אצבעותיו, מאפס, ציבור ענק של בני תורה ותלמידי חכמים, גדולי אמונה ומסורים לעם ולארץ מתוך מסירותם לתורה.

שנים רבות פעלים כפי שמי שקרא את פינתנו עד כאן יכל להתרשם בטיפה מן הים שבהן. ולאחר שני שלבי הידרדרות משמעותיים בבריאותו - האחד כשבחוצפה נוראה מרדו בו וקרעו את הישיבה והשני כשנחרב גוש קטיף. הגיע השלב הסופי בהידרדרות בריאותו של רבינו - וגופו נחלש כמעט סופית.

 

המוני בית ישראל הרעישו את העולם וקרעו את השמים, עצרות תפילה המוניות התקיימו לרפואתו, ורבבות תלמידיו ותלמידי תלמידיו- אנשים שחבים לו את כל עולמם הרוחני, העתירו וזעקו בתפילה למען בריאותו. אך נגזרה גזירה.

 

בלילה האחרון לחייו, ליל יום טוב ראשון של סוכות ה'תשס"ח, ביקשו לשמחו וסיפרו לו כי בני המחזור החדש בישיבה - שיעור א', התאקלמו היטב הישיבה והם עושים חיל בלימודם. את הנחת והשמחה שאחזה ברבינו לשמע הדברים לא ניתן לתאר.

 

בשלב מסויים התקשה רבינו מאוד בנשימתו, ורופא מומחה הגיע לסייע. רבינו התאמץ והודה לו בפנים מאירות, ולאחר מכן מלמל שוב ושוב "לעשות טוב.. להיטיב לאחרים.." כשבכך הוא מגלה מעט מנבכי לבבו הטהור ומאווייו..

בשעותיו האחרונות ממש חזר עוד ועוד על המילים "שם טוב", נכדו ששהה לצידו - הרב אברהם ישראל סילבצקי, סיפר כי באותה שעה נזכר בדברי חז"ל: "שלושה כתרים הם, כתר תורה, כתר כהונה, וכתר מלכות, וכתר שם טוב עולה על גביהן". והרהר לעצמו בכך שזכה רבינו לשלושת הכתרים במלואם, כשכהן היה, וגדול דורו בתורה, וזכה להנהיג את כלל ישראל. ומתוך כך היה כתר שמו הטוב חופף על ראשו מלמעלה. 

 

***

 

ובשעה שהמוני בית ישראל פנו ליטול להם פרי עץ הדר, ירד אף אלוקי השמים והארץ לקיים בעצמו את צו-תורתו, ונטל אף הוא לעצמו פרי עץ הדר. הדרו של עולם. דודי ירד לגנו ללקוט שושנים, ומהתבל כולה פנה הודה והדרה.

 

אראלים ומצוקים אחזו בארון הקודש, ניצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש. למגינת ליבם של המוני המוני ישראל, ובראשם עשרות אלפי תלמידיו ותלמידי תלמידיו, אשר הגיעו בעיצומו של המועד ללוותו בדרכו האחרונה, מהיכל הישיבה המרכזית העולמית, ישיבתו של מרן הרב זצ"ל, אשר עליה מסר את נפשו ובה הרביץ תורה שישים שנים, מתוכה העמיד דור שלם של תורה ועבודת ה', בה העמיד את אלפי תלמידיו המובהקים, וממנה הנהיג את הציבור כולו. ועד לחלקת הנביאים שבהר הזיתים, שם נטמן ארון הקודש בצמוד למקומם של רבותינו הגדולים - מרן הרב, הרב הנזיר, והרצי"ה, זצ"ל. אשר את דרכם המשיך ובישיבתם העמיד דורות ההולכים בדרכם.

 

ואנו, אנו שנעזבנו לאחרנות בעת שנסע הוא למנוחות. אל-לנו להיוותר באנחותינו.. חובה עלינו להמשיך את דרכו, דרך התורה הגואלת. להמשיך במה שהוא התחיל, להגדיל את מה שהוא יצר, להגדיל תורה ולהאדירה, להרבות אמונה ותורה, וללכת בדרך התורה המסורה, בדרכי תורת ואמונת ישראל, להמשיך ולהיאבק על תורת ישראל, על עם ישראל, ועל ארץ ישראל. מתוך הכרה בגדולתם של גדולי ישראל, תלמידי חכמים אמיתיים. וקבלת תורתם והנהגתם. וכשנזכה במהרה לעת ששוכני עפר יקיצו - שלא נתבייש בפני רבינו כשיבא לראות כיצד נהגנו באותו אוצר שהוא גידל למענינו בתשעים שנות תורה.

 

תיוגים:

@ניק כמעט בלי ראש

@טאטע אוהב אותי!

@באולפנה...

@שירה????

@יוני קדוש

@אודה ה' בכל לבב

@Love the world

@דסדוסה 

@לראות בטוב

@עצמי החביבה

@תורין

@אפרת גלבוע1 

@תגל הארץ 

@סטגדיש

@הולך בטל 

@פצלשית~ 

@היי לכולםם  

@התפצלשתי???? 

@גוזמבה

@אליאור הדר 

@אייסקפה 

@תות"ח!

@שפרינצא בוזגלו

@נפש חיה.

@מתנחל בראבק

@אודך☺

@הכול לטובה!

@סוורוס סנייפ

@מתנחלת אמיתית

@-אני

 

אם יש עוד מישהו שרוצה שאתייג אותו - מוזמן לכתוב כאן.

כמו כן - מי שיש לו סיפורים - מוזמן לשלוח לי לפרטי.

 

לכל הפרקים והסיפורים - מקבץ- כל הפינות היומיות של הסיפורים ממרן ר' אברום שפירא זצ"ל - נוער וגיל ההתבגרות

וואוו. וואוו. וואוו. היטבת לכתוב. אשרי חלקך!!נפש חיה.
רציתי להודות לך על המסירות
על ההשקעה וההתמדה
ועל אמירת-סקירת הדברים כהווייתם.

אשריך שהיית שליח נאמן
להטעים לנו ממראות הישיבה, העם והארץ ומהמתיקות של הרב ר' אברום זיע"א.
ובעזרת ה' שנזכה לראות
כהן גדול וכהנים בני גבירה
במהרה
בבית הבחירה.
תודה רבה. ריגשת ממש.הָיוֹ הָיָה

כל מילה שלך ריגשה אותי. 

 

ואמן 🙏🙏

 

אגב, כפי שכתבתי - יהיו עוד שני פרקי סיכום, שיסקרו בקצרה את כל מה שהוזכר בסדרה והשתלשלות חייו לכדי תמונה שלמה ובהירה.

וואו זה עצוב כל כך!עצמי החביבה

גרם לי לבכות...

ואתה כל כך צודק בפסקה האחרונה!!

שנזכה...

נכון..הָיוֹ הָיָה

גם לי.. תוך כדי שהקלדתי...

 

אמן..

זה צריך לעמוד לנו בראש

ממש יפה...!!תות"ח!

אהבתי את התיאורים והכל...

אגב, למי שלא הבין, האראלים הם המלאכים והמצוקים הם בני האדם וארון הקודש הוא רבינו...

וואו, ב"ה ששמע לשמוע את זה לפני מותו...

וואו, עצוב מאוד, חבל שאיננו היום ללמד אותנו מתורתו וגדולתו...

"היטבת אשר דיברת כתבת" (מתבסס על הפסוק: "הטיבו אשר דיברו")

ואגב, אולי זה סתם משום שאני תות"ח, אבל זה בכלל לא ארוך, אל תדאג...

תודה.. ושכוייח על ההסברים...הָיוֹ הָיָה

אנחנו יכולים לכל הפחות ללמוד ממנו בדרך עקיפה כמו זו.... "וראית את אחורי"..

 

 

וכן, זה כי אתה תות"ח... אפילו על חצי מזה כבר יצא שטענו שזה ארוך...

תודה רבה ממש.מתנחל בראבק


וואו וואו תודה רבה!לראות בטוב
ריגש ממש...
ובאמת לא הכרתי את ר' אברום לפני כן... לצערי. שמחה שהיתה לי הזכות להכיר אותו..(ובעקבות הפינה גם קראתי עליו וכו'..)
כל כך הרבה יש ללמוד ממנו...
ושוב, תודה לך..
תודה לכם....הָיוֹ הָיָה

לולי קראתם ועודדתם - הפינה הזו לא היתה מתקיימת.

 

ושתדעי, שהתגובה שלך כ"כ משמחת. לדעת את ההשפעה.. ב"ה שזכינו.

אז מה? עכשיו תעשה פינה של רב אחר, אנחנו רוצים חיזוקנפש חיה.
בע"ה..הָיוֹ הָיָה

אחרי שני פרקי סיכום מתומצתים על תולדות חיי ר' אברום.

כנראה אתחיל בסדרות קצרות (לא עשרות פרקים כמו זו. אלא כמה פרקים בודדים, סקירה מהירה) של תולדות חיי גדולינו ומנהיגינו לדורותיהם. מן הסתם יהיו בהתחלה הרב זצ"ל, הרב חרל"פ, הרצי"ה והרב ישראלי. אחר כך נראה מה הלאה. 

הקפצה לפרק תיאור פטירתו. לרגל סיום הסיכום של תולדותיו.הָיוֹ הָיָהאחרונה

את זה אין בן אנוש שיכול "לסכם". אני פשוט ממליץ לקרוא שוב. ולחוות...

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך