חקירה בעניין של "בשביל מה נברא העולם??"מבקש אמונה

(בעקבות שיחה שהייתה לי עם אדם חילוני, ולהלן השאלות שלו)

 

ידועה התשובה שהעולם נברא כדי שהאדם לא יקבל טוב עם בושה... אוקיי

אז רגע, הוא ברא את הבושה או שהיא עובדה בשטח שהוא אמור להתמודד איתה?

 

ושנית, הרי אלוקים הוא כל יכול

היה עושה קומבינה (ישתיל בתודעה, אנאערף) שהאדם יהיה בטוח שהוא עשה ועשה ועכשיו הוא מקבל שכר

וזהו, חלאס כל הבלאגן.   

 

גם אני לא יודע תשובה לזה...

 

 

נכוןחידוש

על כל סיבה יהיה אפשר לשאול ''אבל הוא יכל לעשות שהסיבה לא תהיה קיימת'', כך שזה קושי לוגי מובנה בתוך כל הסבר שתאמר. ואכן הרצון האלוקי הוא מעל הלוגיקה האנושית.

אוקיי, אז בשביל מה בכלל לתרץ שיש "נהמא דכיסופא"?מבקש אמונה

והוא רצה לתת שכר וכו' וכו'

אם בסופו של דבר התירוץ מסתבך ואתה בא ואומר "ככה הוא רצה וזהו"

כי צריך לקרב אל השכל כמה שיותרחידוש

לא אמרתי שזה לא נכון. זה נכון, אבל אי אפשר להבין את מה שמעבר לכך

אבל כשחושבים על זהמבקש אמונה

שהוא כל יכול, זה יותר מעצבן מאשר מתיישב.

כי חותמו של ה' זה אמתחיות צבעונית
הוא יכול שלא נרגיש בושה, נכון
זה יהיה אמיתי? לא
מתערבת כי השאלה מציקה גם לי...עצמי החביבה

זה לא שיש כללים והוא יכול לחרוג מהם, זה הוא קבע מראש שנרגיש בושה..

הוא לא 'קבע' שנרגיש בושהחיות צבעונית
כמו שהמקבל בסוף מתבייש מהנותן.
הוא מאפשר לנו להיות(עד כמה שניתן, בכל זאת נבראים) שותפים

ולמה המקבל מתבייש מהנותן?עצמי החביבה


זאת שאלה טובהחיות צבעונית
לדעתי כי זה הופך אותו לנזקק ותלוי
ולמה זה מבייש להיות נזקק ותלוי?עצמי החביבה

הרי בסוף השורש הוא כי ככה ה' החליט שיהיו חוקי הטבע, לא?

יש בנו את הצד שמקבלחיות צבעונית
נכון, אבל יש בנו גם חלק אלוק ממעל. ומעצם זה יש בנו רצונות ממנו, כמוהו
הרצון להיטיב נובע משם
אממ מה?עצמי החביבה

לא הבנתי, מחילה...

אממחיות צבעונית
תחשבי על כל אדם שנזקק לאדם אחר, וצריך כל פעם לבוא ולבקש ובעצם לגלות שהוא חסר.
הרמבם אומר שהחסד הכי גבוה זה לעזור לאדם להיות תלוי בעצמו.
הטבע שלנו הוא להיות חירותיים בסוף
אבל למה זה הטבע שלנו??עצמי החביבה

כי ככה ה' ברא אותנו.. ולמה הוא החליט לברוא אותנו ככה?

אני חושבתחיות צבעונית
שהקושי זה שיש בנו כביכול 2 טבעים שמתנגשים. אחד מצד זה שאנחנו נבראים, ואז יש בנו רצון לקבל והשני זה מזה שה' נפח בנו ממנו, אז יש בנו מהטבע שלו
ואנחנו צריכים לחיות עם הדואליות הזאת🙃
זה יהיה אמיתי אם נרגיש ככה.מבקש אמונה

ורגע, הבושה היא לא משהו שהוא בעצמו ברא? 

היא בעצם משהו שהוא אמור להתמודד איתו?

היא תוצרחיות צבעונית
וזה משהו ש-אנחנו מתמודדים איתו.
כל ניתוק מתלות בעצם מקרב אותנו לשם
לא ממש הבנתי. ולא ענית לגבי הכותרת.. זה הכי חשובמבקש אמונה

אגב, ר' נחמן כותב שעם ישראל יותר חשוב לו מהאמת.

 

תוצר של מה? לא הבנתי.

אני שואל האם הוא מתמודד איתו, לא אנחנו. 

לא הבנתיחיות צבעונית
מה אני אמורה לענות לגבי הכותרת?
אז כנראה שזה לא לטובתנו שהוא יגרום לנו ''לשכוח''.
אם הוא כל יכול, אז זה כן יהיה לטובתנומבקש אמונה

זאת השאלה בכותרת.

אה לאחיות צבעונית
לא אם בסוף אנחנו מפספסים את מה שאנחנו אמורים להיות.
יש פה תכלית למסע הזה, אז אולי בכלל לא היה צריך את כל ה5000 ומשהו שנה האלה, אולי פשוט ה' היה עושה פו והיינו מגיעים לימות המשיח?
אז אנחנו לא נפספס..מבקש אמונה

מה אנחנו אמורים להיות? 

הוא רצה מישהו שיקבל טוב ויודה לו על זה נכון? אז מה הבעיה?

 

שיעשה ימות משיח, ימות לא יודע מה.. מה זה משנה.

אין תכלית למסע אם יכולת לעשות אותו דבר בלעדיו

מתחילה מהסוףחיות צבעונית
למה החלטת שיכולנו לעשות אותו דבר בלעדיו?
הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים, ה' יכול לזמן לנו אינספור הזדמנויות להתקרבות, בסוף להשיב אל הלב זה שלנו.
ה' לא צריך את התודה שלנו. ה' רצה לברוא לו דירה בתחתונים.
שמעתי פעם שכל תכונה יכולה להישאר בכוח חוץ מנתינה, אם זה לא יוצא אל הפועל זה 'לא נחשב'. לפי הפנימיות זה רצון ה', להוציא לאור שלימות שמותיו פעולותיו וכינוייו. ודרכנו הוא מוציא את זה
רק מה, אם האור נשאר אצלנו יש בושה כי אתה כל הזמן תלוי בלקבל מבחוץ.

זה דברים עמוקים וגבוהים מאד, אבל כמו שבעל הסולם אומר-כל הייסורים וההתרחקות מה' הם ממיעוט הבנה בהנהגה שלו..
בדיוק קראתי בשבת מהספר בסוד התפילה של הרב פיירמן, זה להיפגש עם המון דברים שונים מאיך שגדלנו ומהתפיסה שלנו את הנהגת ה' בעולם, אבל הם הדבר עצמו..
התכוונתי לומר שהוא יכל לעשות בלי המסעמבקש אמונה

וכן, הוא צריך את התודה שלנו... זו הייתה המטרה שלו

איך כתוב "ואבית תהילה וכו'..."  העולם נברא בשביל האמונה ככה כתוב. זה הדירה בתחתונים לפי מה שאני מבין.  אגב, מאיפה המילים האלה?

זה מדברי האריז''לחיות צבעונית
וזאת אולי שאלה להתהלך איתה, בכלל על כל דבר בחיים, מה הערך של מסע? של התהלכות ושהות עם דבר מסויים? מה הערך של תהליך, של ניסוי וטעייה וכו.

וה' לא צריך כלום ממנו.. כל מה שאנחנו נותנים, מאיתו אנחנו נותנים.
כל דבר, אפילו אמירת התודה, הוא בשבילנו
תודה.מבקש אמונה

לא התכוונתי "צריך" כמו שאנחנו צריכים משהו, אלא שזו המטרה

לפי הבנתי זה הפירוש של "דירה בתחתונים"

 

זאת שאלה להתהלך איתה כשבא לך להתהלך...

אבל מה עם זה שבכלל לא בא לו על המסע הזה

אממ לא בטוחהחיות צבעונית
יותר בכיוון של יד אריכתא שלו לדעתי.

מבינה כבר את העייפות, גם לי יוצא לחוות אותה
ברגעים האלה מנסה להזכיר לעצמי שאני כבר לא על הדרך ומשהו בי צריך לחזור בחזרה כדי להרגיש את המשמעות.
לא ממש הבנתי את הכוונה.מבקש אמונה

האמת שאני התכוונתי בעיקר לאדם חילוני ששואל:

"למה אתה מצפה ממני לאהוב את בורא עולם, או להתמסר להוראות שלו כשתכלס נראה שסתם הוא שם אותי פה כי התחשק לו תכנית ריאליטי עם אקשן"

 

אני אמשיך מחר.. אני עייף

יש שני סוגים שלאוי טאטע!
"בשביל מה?"
סיבה ומטרה
למשל למה אני הולך למכולת?
מטרה בשביל לקנות אוכל
סיבה כי אני רעב

הנהמא דכיסופא זה מטרה
לא סיבה, את הסיבות של ד' אנחנו לא יכולים להבין
כי הרצון שלו הוא לא כמו שלנו, הוא לא נובע מחוסר, רצון עליון
אבל את המטרה אנחנו כן
בעצם זה לא תשובה לשאלה תיאוריטית על ד' שאין לה שום השלכה אלינו
אלא בעצם השאלה לאיזה מטרה ותכלית ד' ברא את העולם וממילא מה המטרה שלנו גם כעבדי ד" שרוצים לעשות רצונו

ובאמת יש הרבה השלכות מעשיות בעבודת ד' להבדלים בין השיטות בשביל מה ד' ברא את העולם

מתלבט אם זה גם מה ש@חסדי הים התכוון
כן. זה מה שהתכוונתי.חסדי הים
אשרי שכיוונתי⁦אוי טאטע!
זה לא סיבה למה ה' ברא את העולם אלא הגדר מה ה' ברא.חסדי הים
אשמח שתסבירמבקש אמונה


זאת שאלה שהסתבכתי איתה הרבה זמןרץ-הולך
חלק המסקנה שהיא שאנחנו לא יכולים להבין עד הסוף את מה שה' עושה. עוד חלק זה שככה העולם עובד, שכר בלי עבודה והשקעה הוא חסר ערך תסתכל על מיליונרים שיש להם הכל ואמן להם בשביל מה לעבוד שמדרדרים לסמים קשים ומתאבדים.(יוצאים מן הכלל הם כאלה שמצאו משהו לעבוד עליו)
עוד תשובהרץ-הולך
שאם ה' רק יעשה טוב בלי גבול בשביל זה לא חסר לו מלאכים.
אז הוא רצה להשפיע טוב בגבול?עצמי החביבה


אז ככהרץ-הולך
זה קצת מוזר לדבר על הרצונות של משהו לא נתפס.
אבל ככה נראה מהמציאות ומהתורה שה' רוצה להשפיע טוב על עולם שמגיע לו, כי זה טוב הרבה יותר גדול מאשר סתם לספק הנאה, הטוב שאדם מרגיש לאחר שהוא מתנדב או עוזר לאחרים גדול לאין ערוך מטוב שהוא מקבל מקופסת גלידה או שווארמה בלאפה.
כן, להשפיע טוב בצורה אחרת.רץ-הולך
מתוך בטחון בקב"ה אנחנו יודעים שהטוב שנקבל כך גדול ממה שהיינו מקבלים אחרת.
אני חושב שהקביעה הזאת לא נכונהמבקש אמונה

מלאכים לא מקבלים טוב כמה שידוע לי הם סך הכל משרתים.

וכתוב שבעולם הבא בני האדם יהיו לפנים מהמלאכים - יותר קרובים לקב"ה

הנק' היא שאם הוא היה רוצה להשפיע טוב בלי גבול הוא היה יכולרץ-הולך
לעשות הרבה מלאכים ולהשפיע עליהם טוב בלי גבול
--------רב שמואל
אני חושב שהנק' היא שמלאך מקבל את הטובה מהאלוהית ע"י הטבע, כלומר בלי בחירה ורצון, ואצל אדם נוסף הנושא של "זכות" כלומר השמחה בכך שהוא משיג את זה "בעצמו", וזה אמנם כמו שכתוב "לא שהואנגדול ממני אלא שהוא כעבד לפני המלך ואני כשר לפני המלך", אם תרצו יש בזה גם שר או בן המלך, שהבן נכנס כל אימת שרוצה, אבל כל אימת שהוא בתוך הארמון הוא כפוף לכללים, והשר יש לו את התחום הפרטני שלו, ואם הבן רוצה הוא לא יכול לעשות בתוך הארמון "מלכות נוספת", אבל הוא כן יש לו זכויות מיוחדות בתוך האחוזה, ואם ירצה אחוזה משלו אז יש לו שתי הבחינות כמו שכתוב "ומדוע לא יראתם לדבר בעבדי במשה - בעבדי אע"פ שאינו משה, במשה אע"פ שאינו עבדי".

וזה מעניין כי אנשים שעושים צחוק בגלל שהם מאמינים רק בנק' שסותרת את הטענה הזו, הם מזכירים לי את אלו שבנק' הידועה שרק מחפשים לעשות צרות שיהיו נק' ועוד נק' בגבול, כח רק הם כותבים כך, וזו בדיוק הנק', כמו שהנק' נחתכת בגבולות, וזה סימן למידות שאינם לא בעבדי המלך מלכי המלכים שהוא צדיק וקדוש, ובודאי לא בשריו ובבניו. כי מידותיו שהוא עושה משפט יתום ואלמנה, ואוהב גר לתת לו לחם ושמלה, במקום שאתה מוצא גדולתו של הקדוש ברוך הוא שם אתה מוצא ענוותנותו.

ולכן בגלל הנושא הזהרב שמואל
גם כתוב שאין השם שלם ואין הכיסא שלם עד שימחה שמו של עמלק, כי כל זמן שיש מרידה באמת ובצדק, אין צדק אמיתי ולא שלום, כי השלום מתחיל מה'שם' שהוא המשמעות , מהלב, ומשם פונים גם לשפע בפועל, ואם יש מרידה, אין אמת האלוהית ואין צדק בפועל, עד ימלוך ה' בהיגלות נגלות לציון מושיעים
שאלה שמציקה לי שניםםאפרת????
מעניין לשמוע תשובה אחת שתענה באמת על השאלה
הרבי מילובביץ עונה על השאלה שלךמ.א.י.ר
פשוט מאד!מצטרפת למועדון
"נתאוה הקב"ה להיות לו דירה בתחתונים"
מה הפירוש נתאווה?? בא לו!
ככה הוא רוצה ועל תאווה לא שואלים שאלות.
זוהי הנחת היסוד והשאר בנוי עליה.
מזה תחתונים? עולם של העלם והסתר שלא מרגיש את המציאות של ה' בגילוי בכלל.
איך נוצרו התחתונים? בשביל שתהיה מציאות של תחתונים צריך שתהיה קודם מציאות של עליונים אז לכן ה' האציל ממנו יתברך את סדר השתלשלות שזה בעצם היררכיה של עולמות הבנויים בשרשרת שחלקם הם גבוהים ונעלים ביותר עד שאורו הולך ומצטמצם וכמעט נעלם לגמרי בעולם שלנו שנקרא תחתונים.
מה הכוונה דירה? איפה שאתה מרגיש הכי בנוח להיות אתה. ללא שום כסויים ומסיכות. זאת אומרת המטרה של ה' זה שבסופו של דבר בעולם הכי נמוך הזה יהיה את הגילוי שלו בצורה הכי עוצמתית שלא בערך למה שהוא מגלה מעצמו כעת בעולמות העליונים.
איך עושים את זה? על ידי תורה ומצוות מזככים את החומר של העולם ומנצלים את חומרי הגלם לחומרי בניין.
מתי זה יקרה תכלס? בגאולה האמיתית והשלימה.
מאיפה המשפט הזה? וזה לא כזה פשוט...מבקש אמונה

בסוף את אומרת שצריך מצב שלא יהיה הסתר כדי שתהיה לו דירה. 

תעשה את זה מהתחלה וזהו. 

אבל כל העניין הוא בתהליךרץ-הולך
איך כל העניין בתהליך אם המטרה היא בסוף?מבקש אמונה


המשפט הוא ציטוט ממדרש תנחומאמצטרפת למועדון
בחסידות חב"ד זהו אחד מהעקרונות הכי יסודיים. במידה מסוימת כל התנועה מושתתת על הרעיון הזה וההשלכות שלו.
כמו שאתה אומר, על כל תשובה שלא תקבל אפשר לשאול למה הוא לא יכל לעשות מלכתחילה? הרי אם ה' הוא כל יכול הוא לא מוגבל בהגבלות כלשהן של כל תירוץ שלא יובא כאן. התירוצים כולם טובים לרובד שבו כבר ברור לנו שזה הטבע וככה דברים עובדים ואז אפשר לתרץ שהוא רצה שלא יהיה לחם בושה או רצה שלא יהיה העלם.
ולכן תירוץ אמיתי הוא רק כזה שמתבסס על ככה הוא רצה. הוא יכל גם לרצות אחרת. למשל שתהיה לו דירה דוקא בעולמות העליונים ולא לברוא בכלל עולם תחתון שכזה אבל ככה הוא רצה. ואחרי שמבינים את זה אפשר לנסות לרדת ולהבין יותר את פרטי הרצון ולהתחבר אליו (לדבר על התענוג שיש בהפיכת החושך לאור, ביוקר שיש בדבר שעבר תהליך וכו).
זה לא רק בחב"ד, זה ביהדות באופן כללירץ-הולך
מה לא רק בחבד?מצטרפת למועדון
המשפט הזה כעיקרוןרץ-הולך
אשמח לשמוע באיזה עוד חוגיםמצטרפת למועדון
המשפט הזה רווח כתשובה לשאלה של הפותח?
כמובן שהמשימה על בניית הדירה משותפת לכולם אבל הדגשים הנלמדים דוקא מהמדרש הזה הם מה שיוצרים את האופי והדרך של חבד דוקא.
לשם השוואה הענין של ארץ ישראל לא שיך רק לציונות הדתית אבל בהחלט ממוקם בראש סדר העדיפויות ורום סולם הערכים של התנועה הדתית לאומית בעוד שבחוגים אחרים זה ערך חשוב מאד אבל לאו דוקא עליון.
אני לא יכול לשים אצבע במדויק אבלרץ-הולך
כמעט כל אדם דתי מונע מתפיסה של תיקון עולם במלכות שדי שהיא נובעת מ"נתאווה לעשות לו דירה בתחתונים".
תראי את השיחה הזאתמ.א.י.ר
הרבי מסביר תשובה מפורטת יותר. נכון שנתאווה לו אבל דווקא כאן יש תשובה איך זה בפועל טוב יותר ליהודי.

שחוץ מהתגמול על המצווה והעשייה יש התעלות שלא היתה מתרחשת לולא העשיה.
איך ע״י העשייה אנחנו מתעלים לדרגה שהופכים מרק ׳מקבל׳ ל׳משפיע׳.
דרגה שנעשים ממש שותפים בבריאה עם אלוקים. האדם נהיה מעין בורא.

5732-07-11B.pdf
אוקיי,אלעזר300

בעצם ה"כדי שלא יקבל טוב עם בושה" מקפל בתוכו משמעות עמוקה יותר. הביטוי המקורי שבו משתמשים הוא "מאן דאכיל דלאו דיליה, בהית לאסתכולי באפיה" (מי שאוכל את מה שאינו שלו בזכות, מפחד להסתכל בפני זה שמיטיב לו).

עכשיו, ככה: המון יצורים בעולם, עליונים ותחתונים, מקבלים את טוב ה', אבל אינם נקודת מבט אוטונומית - אין להם בחירה; הם ידו הארוכה של הקב"ה; אין להם "מבט למעלה".

ודבר שהקב"ה ביקש ליצור בעולם הוא דווקא נקודת מבט אוטונומית - אצל בני אדם - שיכירו במלכות ה'. ולכן חשובה אצלנו הבחירה, והאחריות, והגמול - בשביל קיום האוטונומיה הזאת. זה יותר עמוק מסתם חשש מבושה.

 

ובסופו של דבר, בלי ספק הקב"ה יכול היה שלא לברוא את העולם בכלל, או שלא היה מבקש ליצור אוטונומיה שתכיר במלכותו. למה כן ביקש וכן ברא? ככה.

 

[עריכה, כדי להדגיש: "מאן דאכיל דלאו דיליה, בהית לאסתכולי באפיה" הוא לא סיבה שנותנים לעצם בריאת העולם, אלא למנגנון של בחירה, שכר ועונש.]

וואי. במשך יותר משנה חיפשתי תשובה לשאלה הזאתבאמונה תמיד

וב"ה די מצאתי.

אם יהיה לי כח מתישהו אז ארשום...

ויש תשובה מאד יפה של הרב אבינר על זה

אשמח לשמוע...מבקש אמונה


לדעתי העיסוק בשאלות האלה מרחק יותר מאשר מקרבנוגע, לא נוגע
ברגע שמצמצמים את זה לעניין שכלי, אתה נכנס לפלונטר כי דנים את זה בצורה שכלית טהורה בלי הבנה שהשכל אמור לתאר מציאות ולא לבנות אותה (בדמיון).
זה כמו שאדם יגיד- תורת הקוונטים (פיזיקה) לא הגיונית (אי אפשר לצפות מהלך של חלקיק בודד) אז היא לא נכונה.
רק שחבל שיש ניסויים שמוכיחים אותה..

ככה גם פה- יותר הגיוני שיברא בלי בושה מאשר עם בושה ושנעבור את כל הקשיים האלה.
אבל מה לעשות, זו המציאות. לא מתמודדים עם מציאות דרך שאלות של מה היה אם ולמה לא אחרת.

אז למה בכלל כתבו את התשובה הזו ודומות לה?
אולי בגלל שאז, עם תפיסת העולם שהייתה, זה מה שחיבר אנשים. כשאתה "בתוך המשחק", חי בצורה אינטואיטיבית, זו תשובה מעולה. הגיון פשוט. להידמות לאלהים מדבק אותך בו וזה השכר.

אנחנו כיום חיים (תשווה אפילו את הדור שלנו לדור של ההורים) ברובד שונה. רובד יותר בחירי, יותר חושב, יותר מתבונן, פחות אינטואיטיבי. אנחנו שואלים מתוך מבט חיצוני על הדברים, מתוך מבט מלמעלה.
אז התשובות האלה פחות מתאימות.

*הדברים נכתבו בהנחה שמדובר בחילוני שמאמין שיש ה'. אם לא, זה דיון אחר.
תודה.. אני צריך לקרוא את התגובה להיות בטוח שהבנתי ואז אגיבמבקש אמונהאחרונה


פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפיאחרונה

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך