נפרדנו בגלל כיסוי ראשDavidEl
למה בנאדם צריך לוותר על בחורה שיש מציאת חן הדדית , ויש קליק, בגלל שהיא רוצה לשים חצי כיסוי? 🙁

כואב לי בפנים

תזכורת להבא- לשאול על זה *לפני* שיוצאים לדייט 🤦🏼‍♂️
התייעצת עם רב בעניין? הוא חיזק את עמדתך? לא שופט חס וחלילהדג כחול
והרבה כוחות אחי
אתה ממש לא צריךאדמך
את זה לא צריך לשאול אחרים
את זה אתה צריך לשאול את עצמך למה זה חשוב לך ואם זה חשוב לך
אם הגעת למסקנה שזה חשוב לך מספיק תשמח עד בלי די שאתה מכוון ומדוייק עם עצמך עם איזה סוג אשה תרצה להקים בית.
כי זה חשוב לוחיים של
וכיסוי ראש זה באמת בייסיק.
זה באמת כואבברוקולי

נשמע לי שזה סימפטום לקשת רחבה של דברים שעלולים להפריע לך
אתה שלם עם ההחלטה?

אם כן, מותר לכאוב
ולהסיק מסקנות הלאה

בהצלחה רבה!
אשריך על העמידה האיתנה.הָיוֹ הָיָה

לא מובן מאליו.. כל הכבוד.

באמת קשה.. שולח כוחות..

 

 

בע"ה שבזכות זה תמצא במהרה את האחת שלך, שתקימו יחד בית על אדני התורה והיראה..

תודהDavidEl
כיף שיש אנשים כמוכם
כיסוי ראש הוא רק אחד הביטויים להשקפה דתית ואורח חיים.כינוי-לרגע
ברשימת הבדיקות והבירורים הבסיסיים עוד לפני המפגש הראשון, עניין כיסוי הראש צריך להוות קריטריון לבירור.
לעומת אנשים פה אני לא חושבתהפי
שזה היה חכם .. אלא אם כן יש פער ענק בהשקפה .חצי כיסוי או כיסוי מלא ממש לא תמיד מראה על פער
אלא צריך להסתכל על המכלול אם במכלול יש פער אז כן זאת היתה החלטה נכונה אם רק זה היה מה שהפריע לך .. אולי היה אפשר אחרת .
או מהצד שלה .. שתבוא לקראתך או מהצד שלך (אפשר לשאול גם רב מה לעשות )
כמובן החלטה שלך ..
בהצלחה
אני לא חושב שרב יתן לזה חותמתDavidEl
מעבר לזה, שאלתי אותה אם זה סופי והיא אמרה שכן
מה שאתה חושב לא בטוח מה שיקרה בפועלהפי
ידועלגיטימי?

שאשתו של הרב סולוביצ'יק לא לבשה כיסוי ראש כלל.

הרב סולוביצ'יק הורה הלכה שיש לשים כיסוי ראש. כשתלמידיו שאלו אותה למה אישתו לא נוהגת, הוא אמר להם לשאול אותה ולא אותו.

(כך כנראה היה מקובל בליטא, וגם נשות רבנים רבות עם שורשים ליטאיים לא לבשו כיסוי ראש).

 

אישית, לא הייתי מוכנה לצאת עם מישהו שלא לובש כיפה (וברור שהמקור לזה הוא אחר לחלוטין). מה שאני מנסה לומר שלא נמנעו גדולי דור מלשאת נשים שלא הקפידו על כך, ואולי כדאי להתייעץ עם רבך.

מצב שונה לחלוטין.הָיוֹ הָיָה

היסטורית תרבותית. לא ראיה לכלום.

^^ מה שרציתי לרשוםברוקולי
זה לא היתר הלכתי לא לשים כסר"שלגיטימי?

אלא להראות שאנשים מתחתנים למרות שהם לא מסכימים עם כל מה שבן הזוג עושה. והאנשים האלה הם גם רבנים גדולים.

תאמין לי שאין לי מושג איך אדם דתי מתחתן עם אדם חילוני, אבל מסתבר שיש לא מעט זוגות כאלה.

יש לא מעט זוגות מעורביםאדמך
אבל הרוב המוחלט הם לא ככה

ההבדלים בין זכר לנקבה מספיק גדולים, לא צריך להוסיף עליהם עוד הבדלים תרבותיים, מנטליים וכו'. מי שמצא כבר זיווג שונה, שיערב לו... אבל ברור שמלכתחילה כדאי לבוא ממוקד כדי למצוא זיווג מתאים גם מבחינה השקפתית.
לא. זו הוצאת דברים מהקשרם.הָיוֹ הָיָה

לא אמרתיש בשום מחיר ובשום סיטואציה לא להתחתן עם בחורה בלי כסר"ש. אם הייתי אומר ככה - הרב סולובייצ'יק (וכל גדולי הדור שלםני השואה) היו ראיה נגדי.

אני אומר שבמציאות העכשווית, גבר יר"ש לא אמור לישא לאשה שלא מכסה ראשה. המצב שונה לגמרי מהמצב אז.

מה שונה?advfb

אם כך הגרי"ד אמר מה זה שונה בינו לבין משהו אחר?

שאז כמעט לא היו נשים שרצו להתחתן עם ת"חמישהו איתי
וכמעט לא היו נשים שהקפידו על כסר"ש, ומצב היהדות היה בשפל.
וזה לא זמן לדקויות.
יהודיה כשרה, יאללה חתונה (בגדול, כן?)

אם כי אני חושב שגם במקרה כמו שהפותח הביא יש מקום לדון, אבל זה תלוי בהמון פרטים שאנחנו לא יודעים, לכן הכי טוב להתייעץ עם ת"ח שמכיר אותו
אתה מסביר את התירוץ של הגרי"ד למהadvfb

הוא התחתן איתה בכלל ולא החשיב אותה כסוג ב'.

 

אז אתה אומר שהגרי"ד כן החשיב אותה סוג ב' אבל התחתן בגלל שלא היה לו עם מי.

על פי עולם הערכים שלי אני לא מקבל את זה ואני לא חושב שזאת היתה התשובה שלו.

אם הוא היה מחפש מישהי אחרת אני מאמין שאדם עם שושלת כזאת היה מוצא.

בלי קשר לעולם ערכים - שגם איתו אני חושב שהוא לא היה מסכים.

גם אשה שמדברת לשה"ר זה סוג במישהו איתי
מה לעשות, כולנו סוג ב, וצריך לחיות לפי המציאות.
אף פעם לא ראית רבנים שנשותיהם לא מקפידות כמוהם (והפוך?).
אם לא, תבוא לפרטי

פעם ראיתי שהרב שכטר אמר משהו על הסיפור.
לא בקי בכל הפרטים ומה שכתבת על הייחוס שלו באמת צ"ע.
וכמדומני שגם רב אשתו של רב משה פיינשטיין היתה בלי כסרש חלק מהשנים

אף אחד לא סוג ב'advfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך ב' בסיון תשפ"א 19:24

כולנו א' א' 

יש לנו חולשות - נכון זה לא נעים אבל זה לא מוריד אותנו.

 

אני גם מכיר רבנים שלא מקפידים על לשון הרע אין תעודת ביטוח לכלום לא משנה איזה תואר יש לך ("וכולם באבק לשון הרע")

 

לכן כמו שיש נשות רבנים שמגלות חולשה בבין אדם לחברו יש כאלו שיש להן חולשה בבין אדם למקום (וזה לא יותר קל) ולכן לא סותר שאשת רב גם ללא כיסוי ראש.

מה המקור לזה שצריך לשים כיפה?בתוך בני ישראל
לא יודע מאיפה הבאת את הסיפור הזהבייניש נח
אבל ההלכה אומרת דאישה שמחליטה לא לשים כיסוי ראש אפשר לגרש אותה בלי כתובה
זה לא רק עניין חצי כיסוי.פשוט אחד

כמו שכבר אמרו פה - יש דברים שהם בבייס של ההלכה. כיסוי ראש מלא [עם הוצאת "פוני" כזו או אחרת, לא נכנס לכך] זו הלכה מפורשת, שלא מאמין שרב ייתן לך אישור מלכתחילה.

אני כמובן לא מדבר על נשואים שהחליטו לשנות מעט, או על מתחזקות וכד'

 

על פי רוב, וחס וחלילה אינני מכליל, חצי כיסוי ראש הוא סימפטום לשאר "חצי הלכה" [כגון מכנסיים ארוכות לפעמים, או בית ספר פחות ממה שחשבת...]...

 

אני יודע שיש כאלו שיגידו, אבל את רוב הדברים האחרים הוא כבר קיבל והסכים, אז למה לעצור על זה ?

 

אז שוב, זו הלכה ברורה. ובאמת חשוב לשאול מראש, ואם לא שאלת, ורק עכשיו "גילית" - אז רק אחזק את ידך ! המשך ברוחך - בעז"ה תקבל את המיועדת לך - עם כל הדרישות שלך.

 

בהצלחה.

חיזקת אותיDavidEl
תודה
לא מסכימה גם איתוהפי
אני בטוחה במאה אחוז שאתה יכול לפספס הצעות שיכולות להתאים .. נכון אתה מתבאס שזה חצי אבל האם זה הדבר הכי חשוב לך בנשאוין ? על זה יפול ויקום דבר?
אם היית אח שלי למשל הייתי הורגת אותו אם היה פוסל על דבר כזה .
זה נראלי מאוד שטחי לפסול על דבר כזה ..
כי כמו רשימת סופר .
האישה עם כיסוי מלא = צדיקה ..
הדברים פחות עובדים כך ..

שוב הגיוני ממש שאתה מתבאס על זה אבל לדעתי שווה לראות את המכלול אם היא שווה את זה !! והיא בחורה מיוחדת מאוד אז כן לדעתי שווה .

כתבתי לך את התגובה הזאת לא כדי שיבואו להגיד לי מה החשיבות של כיסוי מלא..
אלא כי כך אני חושבת שבאמת אפשר לפספס פה .
מסכימה איתך🙏🏼פשוט.
מנסה להגיב בעדינות ...פשוט אחד

שלום לך,

 

מלכתחילה, הנושא הועלה "לאחר שנשקלו הדברים בצורה טובה ונעימה". הבחורה מתאימה לו מכל הבחינות, ומוצאת חן בעיניו, אך דא עקא, ועניין הכיסוי ראש הפריע לו. כנראה שיש דברים בנושא, וזה לא מתאים לו מבחינה הלכתית, לא אישי , ולא ש"זה בנוסף". 

אז קודם כל - צריך לכבד ולחזק את דעתו והחלטתו. ראי ערך "כלה נאה וחסודה" [כתובות יז' א].

 

דבר שני - אם זה היה אחי - הייתי מעלה אותו על ראש שמחתי. מי אני שאבקש מאחי להתפשר על הלכה פסוקה ? [לא נכנס לנושא הצדיקה או לא, זה לא באמת העניין האמיתי].

 

לדעתי, במיוחד בפורום של "ערוץ 7" ... חשוב לכבד ולחזק מי שרוצה לשמור קצת יותר, ובטח לשמור על הבסיס ההלכתי. והדגשתי במקור, שלאו דווקא 100 אחוז כיסוי...

 

מחילה אם הייתי ישיר, או מעט לא מנוסח כראוי. אך דעת חכמים היא - וראוי לאומרה [כמובן, לדעתי בלבד].

 

בהצלחה !

תגיד מה שבא לך זאת דעתיהפי
אך דעת חכמים היא - וראוי לאומרה
לא בטוח שמה שאני אמרתי לא דעת חכמים
את מכירה רב רציני שתומך בזה?הָיוֹ הָיָה


הרב רבינוביץ'חמדת66

(אם התכוונת לכיסו"ר)

אני באופן אישי לא נוהג כך, ולכן לא אוכל להתפשר בנושא, אבל זו בהחלט דעה.

לאהָיוֹ הָיָה

זו אמירה תיאורטית - על מצב בו מקובל בחברת שומרי תו"מ ללכת כך. (מש"כ על הגרי"ד. מ.ש.ל.)

http://www.ybm.org.il/Admin/uploaddata/LessonsFiles/Pdf/9690.pdf

לא ממשחמדת66

הוא הורה כך למעשה, וכך נוהגים חלק מהתלמידים שלו (וגם החתן של הנכדה שלו (אאל"ט) שהוא ת"ח, אם כי אנלא מכיר באופן אישי), שאמנם יחסית פתוחים, אבל בהחלט שומרי תו"מ. (גם אם הם לא חושבים שמשה קיבל תורה מסיני ומסרה ל...)

כמו שאמרתי לעיל, אני אישית לא נוהג כך, ולכן מבחינתי זה לא רלוונטי. מכאן ועד לזלזל בזה הדרך ארוכה.

נתתי לינק לתשובה שלו.הָיוֹ הָיָה

ובה אמורים הדברים.

החתן של הנכדה זה לא ראיה לכלום, במחילת כבודו המהולל.

לא רואה דרך ארוכה מידי לזלזל בחוסר כיסוי ראש. ולא רואה שום היתר לזה משום פוסק, כולל לא הרב רבינוביץ', מה לעשות.

 

 

 

ואגב, בכ"מ לא זה הנידון, אני מאמין שהבחורה המדוברת לא עושה ככה בגלל שהיא תלמידה שלו, אלא בגלל היא "פושרת", ופה תחזור שאלתי - אם הפי חושבת שיש "דעת חכמים" של איזה גדול בתורה שחושב שלא צריך לחפש בת זוג יראת שמים.

 

 

 

(אגב, סתם מחשבה שעלתה לי, גם אם הוא היה מתיר, יותר רבנים תומכים בתג מחיר מאשר רבנים שמתירים ללכת בלי כסר"ש, למה כאן פתאום מבקרים בעוז ותעצומות ומדברים נחרצות נגד?

או שרק בעניינים מסויימים אסור לדבר נגד כי נמצאה איזה דעת יחיד...)

אני מכיר את התשובהחמדת66

ואומר לך מה עושים הנוהגים על פי קולותיו וחומרותיו. אתה יכול לעשות את החלוקות הדיכוטומיות ככל שתחפוץ, אבל אלו העובדות. שוב, זה כנראה לא העולם הדתי שגדלת עליו (גילוי נאות: גם לא שלי), אבל כמו שאמרתי משה קיבל תורה מסיני ומסרה ליהושע ולא ל"אתה יודע להמשיך בעצמך". הם אורתודוכסיים.

 

לגבי הנידון, לוידע. לי זה לא מתאים. אבל זה בהחלט עניין לשאלת רב.

אתה מכיר, אבל על פי כל מיני "תלמידים" אתה אומר שדעתו הפוכההָיוֹ הָיָה

ממה שהוא כתב בפירוש.

נו, שוין. איך אומרת סבתא שלי? געזונטערהייט.

 

אין כאן שום "חלוקה דיכוטומית". אדם דתי מחוייב להלכה. נקודה.

אוי לנו שכה עלתה בימינו, שצריך להתווכח על זה...

 

 

משה קיבל תורה מסיני ומסרה עד לרב רבינוביץ. אבל אי אפשר להמציא שהתיר מה שלא התיר.

ומה שעושים אסופת קלי דעת שלא קרו ולא שנו ולא שימשו, באמת לא קשור לשושלת שהתקבלה עד משה מסיני.

 

 

 

אני חושב שאתה מודע לכך שהיחס הציבורי שונה.

מה שמוכיח כאלף עדים - שהכל תלוי במה שנוח וכיף לחשוב

ואף אחד לא עוצר ושואל: "מה ה' אלוקיך שואל מעימך".

אבל בכל מקרה הוא כותב בפסק שנשמה כללית הביאנוגע, לא נוגע
שמעיקר הדין צריך לכסות את רוב הראש. ורק כמה זה המיעוט שמותר משתנה בין חברה לחברה.

אני לא יודע מה זה אומר בדיוק "חצי כס"ר" שאמרה הבחורה לפותח השרשור, אבל אם זה סרט או איזה מטפחת וכדו' שלא מכסה את רוב הראש, גם הרב רבינוביץ אוסר.
אבל החתן של נכדה שלו עושה אחרת. אז נגמר הדיון..הָיוֹ הָיָה

מעכשיו כל מי שרוצה שאשתו תכסה ראשה - הוא ממש לא בסדר, והוא "שטחי", כי הרי החתן של הנכדה שלה רב רבינוביץ עושה אחרת, וזה ראיה שהרב רבינוביץ סבר אחרת, ולא משנה בכלל מה הוא כתב בכתב ידו....

 

 

יחי ההיגיון...

יכול להיות שגם הנכדה שמה חלקי אבל שהרוב מכוסהנוגע, לא נוגע
בכל אופן, מסכים איתך שזה לא ראיה.

הרי ידוע שגם אחת מבנותיו של הגרע"י שמה את אחד הדברים שאביה הכי נלחם נגדו (פאה כמובן)..
ציפיתי לדמגוגיהחמדת66

אני יכול להגיב בפרוטרוט, אבל כמו שצפיתי מראש, חוסר היכולת להכיל מרוכבות, די מייתר תגובה מפורטת שלי.

מאחר ואותו נכד הוא ת"ח ולא חשוד בעניין הבאתי אותו כדוגמא, אין לי מה להוסיף.

ממש לא התכוונתי לדמגוגיה. מתנצל. אשמח שתגיבנוגע, לא נוגע
התכוונתי להראות שלא תמיד מה שהרב אומר זה מה שהצאצאים עושים.
אז גם פה, מי אמר שמה שהנכדה עושה זה בהסכמת הבעל הת"ח (וע"פ דעת הסבא שלה)?

רק פרט חשוב- מה זה כיסוי חלקי שהיא שמה? הרוב מכוסה או מגולה?
הכוונה לא הייתה אליך...חמדת66

לגופו של ענין, לא זוכר, לא נוהג להתעמק בכיסוי"ר...

מסכים שלכאורה צריך רוב. יש גם תשובה של הרב הנקין בענין,והוא מקל יותר, אבל מהזכרון זה בגדר לימוד זכות.

אני מתכוון לומר שאם נשות התלמידיםנוגע, לא נוגע
שמות כיסוי שמכסה את הרוב, אז זה בדיוק מה שכתוב בתשובה שהובאה.

ולגבי ההתחלה- תורה היא וללמוד היית צריך חח
גם זה מורכב.הָיוֹ הָיָה

הוא לא כותב שתמיד די ברוב, אלא לפי החברה של שומרי התורה שאליה האדם שייך..

 

 

מכל מקום. מפליא שאדם שמקנא לכבודו של הרב רבינוביץ ומבקש לסמוך יתדותיו עליו, מתעלם מתשובתו המפורשת, וכשמציגים אותה נגד פניו הוא קורא לזה "דמגוגיה" ו"חוסר יכולת להבין מורכבות".

אני תוהה מה הוא אומר אם זה היה הפוך - שהרב רבינוביץ' אכן היה אומר כדבריו, ותגובתי היתה כזו....

אדם שאין לו בין אדם לחבירו, זה גם שטחי לפסול אותו?הָיוֹ הָיָה

למה את הקב"ה דוחים תמיר אחרון בתור? הוא לא שווה איזו אגורה

בין אדם למקום זה יותר חמור מבן אדם לחברו?advfb

אתה חותם על זה?

בין אדם למקום זה לא דבר שמהווה שיקול?הָיוֹ הָיָה

אתה חותם על זה?

 

 

לצערי, אנשים מהסוג שרק מדברים גבוהה גבוהה על בין אדם לחבירו, אבל את הקב"ה הם משליכים אחרי גוום - מראים שגם הבן אדם לחבירו שלהם אינו משהו ערכי. אלא סתם תרבות, היום זה מכובד להיות הומאני אז הם הומאנים. מחר יהיה מכובד לרצוח - הם ירצחו.

 

נמאס מהגועל הזה של כל המתייפייפים שחושבים שהקב"ה הוא שק החבטות שלהם. שימצאו להם מישהו אחר לחבוט בו, כי דווקא שק חבטות מסוג הקב"ה יכול יום אחד להתהפך עליהם.

ולא, הוא לא יקפיד מידי על בן אדם לחבירו כשהוא יעשה את זה.

 

 

הדברים הללו לא נאמרו על ידי אף אחד מפהadvfb


גם אתה שאלת אותי על דברים שלא נאמרו....הָיוֹ הָיָה


אף אחד לא דחה את הקב"הadvfb

השיקוף שלך מזעזע.

ממליץ לך לודא מול אנשים מה הם אומרים ואם הם מודעים להשלכות לפני שאתה בוחר לבזה אותם בשם הקודש.

אני רואה שכן.הָיוֹ הָיָה

ונאיביות, או טמינת ראש בחול, היא לא פעולה מועדפת עלי.

 

 

 

נאמר כאן על בדיקת הקפדה על הלכה, שזו שטחיות.

אני מוכן לתת את ראשי שזה לא היה נאמר על בדיקת יחסי חברה.

מסקנות?

שאלוקים מעניין לאנשים את הגרביים.

מי שרוממות העדינות החברתית בגרונו, ועל הלכות פסוקות הוא אומר "שטחיות", אל נא יהי חלקי מחלקו.

 

אם יש לך יישוב הגיוני אחר לדברים אתה יכול להציע אותו. אבל רק להאשים אותי שאני "מזעזע" לא יתן כלום.

להיות המשגיח כשרות של הבן/בת זוג שלךadvfb

זאת שיטחיות...

 

כל השאר - אלו דברים שאתה ראית בהם אף אחד לא אמר אותם

אף אחד לא משגיח כשרות.הָיוֹ הָיָה

אם כבר שטחיות - שטחי הוא מי שרואה בצורך הזוגי בשותפות "השגחת כשרות"

 

ומכל מקום, שאלתי בעינה עומדת:

אתה מוכן להתחתן עם רוצחת סדרתית? פדופילית? גנבת?

למה? אתה לא מרגיש שטחי להיות משגיח כשרות?

 

 

אה, שכחתי

מה שההעולם מסכים שהוא נקרא "רע" - מותר לדרוש מהבנזוג

אבל מה שהקב"ה דורש - זה כבר שטחי

 

 

ואחר כך תגיד ש"אף אחד לא אמר"....

אני רוצה מישהי דמגוגיתadvfb


כלומר - לא נשאר לך מה לענות.הָיוֹ הָיָה

קורה.

 

עכשיו צריך לשבת ולחשוב למה אנשים מוכנים שהאשה שלהם תהיה כופרת.

ולא רק זה, אלא מבקרים את מי שלא מוכן לכך.

אבל מצד שני, חס וחלילה הם לא יעיזו להתארס עם מישהי שאולי מדברת קצת לא יפה, או שיחסי החברה שלה לא תקינים.

 

 

מעניין. מעניין למה.

 

 

ועוזבי ה'...

..פסטה
מר מושלם, אתה לא חושב שקצת הגזמת? לקרוא לאישה כופרת על חצי כיסוי ראש? תסתכל קודם על עצמך אני בטוחה שמתצא לא מעט דברים שאתה לא בדיוק מצליח להקפיד עליהם
לא.הָיוֹ הָיָה

חצי כסר"ש זה לא כפירה.  כפירה הזכרתי כעקיצה לשרשור מקביל.

אבל כן, מי שבעיניו הקפדה על כסר"ש זו שטחיות. אז.... 

 

 

וכמובן, מה יותר נחמד מללעוג ("מר משולם") למי שאכפת לו מהיהדות.

נס שיש לנו את אנדרדוס, שיזכירו לנו שגם אם מדברים לשון הרע - זה לא התר לקניבליזם.

..פסטה
שים לב איך דברייך נשמעים בהקשר של השרשור הזה.
מתנצלת אם פגעתי
..הָיוֹ הָיָה

כיוון שמדובר בויכוח מול אותו ניק בשניהם, לכן הרשיתי לעצמי.

מתנצל אם זה פגע במישהו שלא שם לב לזה.

 

את לא צריכה להתנצל בפני, אני רגיל.. לא לוקח ללב.

הצבעתי על האמירה שלך רק כמאפיין. 

ברגע שתגיב עם קשר אענה לךהפי
כן, תגובתי היא ממש בלי קשר....הָיוֹ הָיָה

נורא נחמד לקבוע שקיום מצוות הוא דבר שטחי

 

ואחר כך תדרשי שלא יקראו לך פשרנית.

וכי למה לא? 

עד כאןהפי
לא כ"כ מסכימה איתך...נועה.

אני לא חושבת שזה שטחי, בסוף החיצוניות היא כן אמירה דתית, לפחות הנשים שאני מכירה שהולכות עם חצי, זה אף פעם לא רק הכיסוי ראש, אלא יש באופן כללי פחות הקפדה על ההלכות. אני מסכימה שזה לא אמירה כוללת, ובסוף כן צריך להכיר את הבן אדם, ואולי חוץ מעניין הכסר"ש בכל השאר היא כן מקפידה כמו שהוא רוצה, אבל שוב בעיני חיצוניות זה ממש לא שטחי ובהחלט מעיד על רמה דתית של בן אדם. 

 

(באופן כללי כואב לי שבציבור הדת"ל זה נהיה מובן מאליו שיש המון דתיים על הסקאלה, וכל אחד ואחת בוחרים איך להיות לבוש, ומה לשמור, אז נכון שיש בחירה חופשית, אבל עדיין...  וזה לעומת הציבור החרדי שאצלם יש הקפדה גדולה יותר.. ממש חבל) 

 

 

זה לא נכוןהפי
זה פשוט הרבה יותר קל לשפוט כי זה חיצוני ..
אם נפתח את זה.
בואי נפתח מכירה 5 בנות שהולכת עם כיסוי מלא שלא רואים שערה אחת .
אותן בנות ? לאו דווקא מתפללות כל יום ולאו דווקא שמרו נגיעה בקשר שלהם .
מפתיע נכון ?
הם הרי "דוסות"


לעומת זה מכירה בנות עם חצי כסוי .. מתפללות את כל התפילות ואין סיכוי שלא ישמרו נגיעה .. ולא לא היה להם חבר אף פעם .

לכן אמרתי שזה משהו חיצוני ממש לא בהכרח מה שנראה כלפי חוץ זה מה שקורה בפועל .



וסלחי לי אם את לוקחת את הדיון לציבור החרדי.. כי זה כל-כך שונה .
בואי לא נפתח את כל הנצנצים האיפור המוגזם והפאות שהולכות שם.
והכל בטעם של תורה ..
ואני לא מסכים איתךבייניש נח
אסור לבן אדם לבקש בחורה שומרת הלכה?
ואם היא הייתה מדליקה אור בשבת? זה היה בסדר לפסול? הרי שניהם איסור דרבנן, מה ההבדל?
לדרוש מהאשה לשמור שבת? אתה ממש מזעזע בשטחיות שלך...הָיוֹ הָיָה

זה ממש סבבה שהאשה תחלל שבת. מה אתה, משגיח כשרות שלה?

העיקר שהיא תכתוב יפה בפורום. זה דבר שאסור לוותר עליו.

 

 

 

הנה, הוצאתי את הצדיקים ידי חובת תגובה לדבריך...

 

בסביבה שלי חצי כיסוי זה מקובל לגמריהפי
לא רוצה להביא שמות של רבנים כדי לא לעשות עליום פה אבל כן מקובל

אמממ..עונהקל"ת
האם הפער בניכם הסתכם רק בכיסוי הראש או שהפער בא לידי ביטוי בעוד דברים בעולם התורני?

אם חוץ מעניין כיסוי הראש אתם משדרים על אותו גל אז בעיני יש פה פספוס..
רק תיקח לתשומת ליבך שגם אם אישה אומרת לך לפני נישואין שהיא רוצה כיסוי ראש מלא אז זה לא אומר בהכרח לגבי העתיד לאורך שנים. שמעתי הרבה רבנים שאומרים אל לו לבעל להקפיד על כיסוי הראש של אשתו. ( כן , למרות שזו הלכה)
לא כל כך מבין את זה.רוצה להשתחרר
את מה שכתבת בסוף.

אני למדתי שזה נחשב 'עוברת על דת יהודית' ויוצאת בלי כתובה. אז איך זה הפך להיות 'לא להקפיד על זה'???
לא מדויקחמדת66

דבר ראשון, זה מאוד תלוי בגדר שאתה נותן לכיסו"ר.(מנהג,מנהג דאו' וכו')

שנית, יש רבנים שהתירו כיסו"ר חלקי.(הרב רבינוביץ')

(הכותב לא נוהג כמו הרבנים הנ"ל, ויפסול על זה גם...)

מה לא מדויקרוצה להשתחרר
מה שכתבתי זה משנה וגמרא בכתובות. איזה חלק לא מדויק?
לא יודעת מה למדתקל"ת
ואני לא מנסה לסתור את זה.
כמוך, אני גם מתארת לך מה שרבנים אמרו במדרשה שלמדתי.
כנראה שאין תמימות דעים בנושא.
הלכה פסוקה. מאיפה בדיוק "אין תמימות דעים"?הָיוֹ הָיָה

יש מדרשות שמלמדים בהם לחלוק על גמרות ושו"ע?

 

משנה: ואלו יוצאות שלא בכתובה העוברת על דת משה ויהודית ואיזו היא דת משה מאכילתו שאינו מעושר ומשמשתו נדה ולא קוצה לה חלה ונודרת ואינה מקיימת ואיזוהי דת יהודית יוצאה וראשה פרוע

שו"ע: אלו יוצאות שלא בכתבה: העוברת על דת משה ויהודית.... איזו היא דת יהודית, הוא מנהג הצניעות שנהגו בנות ישראל. ואלו הם הדברים שאם עשתה אחת מהם עברה על דת יהודית: יוצאת לשוק או למבוי מפלש או בחצר שהרבים בוקעים בו וראשה פרוע

די נוחמדת66


מה שהוא אומרקל"ת
@נשמה כללית

כנראה יש רבנים שמקדימים עניין של שלום בית לעניין גודל הכיסוי ראש.
רבנים שחושבים שהם חכמים יותר מהמשנה והשו"ע?הָיוֹ הָיָה

הם אולי רע-בנים. לא רבנים.

 

 

אני רק לא מבין, למה במדרשות צריך ללמוד גמרא, אם ממילא לא רואים בה משהו אלוקי ונכון.

זה סתם מרתון לחידוד מוחות?

אולי שק חבטות?

ברור ששלום בית יותר חשוב מכיסוי ראשהרמוניה

אבל שלום בית זה אחרי שמתחתנים, לא לפני

נכון, דיברתי על אחריקל"ת
שום בעל לא יכול לצאת מנקודת הנחה שאם אשתו שמה כיסוי ראש מלא בתחילת חיי הנישואין אז זה בהכרח שהיא תשים כך כל חייה
אבלultracrepidam

אשה לא יכולה לעשות שינוי גדול כל כך מבחינת הנאמנות שלה לערכים שביסוד הבית, ולצפות מבעלה שיתעלם בגלל שלום בית

ברור שזה נובע מנפילה רוחנית...הרמוניה

ואדם שאשתו עוברת דברים קשים ופתאום נהיית כעסנית וצעקנית ועושה לו תמוות? 

הוא צריך להתמודד עם זה ולעשות כמה שהוא יכול בשביל שלום בית... לא על כל דבר רצים לגירושין אבל בהחלט בנושאים שהם היסוד של הבית כמו שאמרת באמת צריך לעשות שאלת רב ספציפית...

ואני חושבת שכיסוי ראש, עם כמה שזה מפריע לבעל זה פחות חמור מאשה שלא שומרת טהרה לדוגמא... וגם בנושאים כאלה מחפשים פתרונות

שלום בית זה מעל הכל

לא תמיד נפילה רוחנית היא משהו רגשי..הָיוֹ הָיָה

זה יכול להיות גם סתם פריקת עול.

ככה שההשוואה ל"עוברת דברים קשים" לא בהכרח נכונה.

גם על האשה מוטל שלום הבית, לא רק על הגבר.

כן אבל התכוונתי שיש לו עכשיו מצב נתון וזה לא שהוא בוחר את זההרמוניה

כמו לפני חתונה

וזה נכון לשני הצדדים, ברור

נכון. ופה נכנס מימד היראה שחשוב שיהיה בנפשנוגע, לא נוגע
כי עם כל הכבוד לרעיונות יפים, לתאווה יש כח עצום.
אבל ברוב המקרים (מדבר בכללי לא רק בהקשר לכאן) אני חושב שצריך להתחיל מהסבר רעיוני מוסרי כי בהרבה דברים אנחנו שבויים בתרבות שמקדשת את ה"אני", וקשה לאנשים למעט את עצמם רק מסיבות של יר"ש בלי שאתה נותן להם איזה מטרה אחרת, אידיאל, להתחבר אליו.

לגבי הדוגמא כאן נגיד- בעיניי כיסוי ראש זו מצווה ממש יפה. אז נכון שבנות שהתרגלו להרגיש יפות בחוץ מרגישות עכשיו באסה (לא נכנס עכשיו לעצם ההרגשה הזו ברווקות), אבל זה בדיוק להיפך- יש לך עכשיו אהבה. במקום להפריד בין האהבה לכוחות הנמוכים ויצריים יותר, תחברי ביניהם. ואז לא יהיה צורך לכוחות האלה להתבטא בחוץ. עכשיו יש את האפשרות להשתחרר מהשעבוד הזה של רצון למצוא חן בחוץ (באופן דומה אפשר לנתח שמירת עיניים).
כמובןultracrepidam

ברור שגם אם מוצדק אפילו להיפרד, לפעמים עדיף שלא

וברור שיש דברים גרועים יותר

לדעתיקל"ת
הפחתה בגודל כיסוי הראש זה לא שינוי גדול ודרסטי מבחינת נאמנות וערכים שביסוד הבית.
עם כל הכבוד יש הבדל בין זה לבין לדוגמא- אי שמירת כשרות/שבת.
אני כמעט בטוחה שרוב הגברים לא יגרשו את האישה שלהם שעוברת לחצי כיסוי ראש גם אם זה לא מוצא חן בעיניהם
חצי כיסוי ראש זה לא הפחתה בגודלultracrepidam

חצי כיסוי ראש הכוונה בדרך כלל לכסות חצי מהראש אבל לא חצי מהשער

וזה לא בגדרי ההלכה לפי אף פוסק, עד כמה שידוע לי

זה הבדל דרסטי - משמירת הלכה לאי שמירת הלכה

ועדיין זו דעתיקל"ת
אתה יכול להמשיך לחלוק עלי.
אני באמת לא מבין מה אתם רוציםרוצה להשתחרר
הבאנו מקור מפורש ממשנה וגמרא ושו"ע. המקור מתייחס לגירושין על העניין הזה של עוברת על דת יהודית. כלומר, אי אפשר לומר שלא התכוונו למקרה של שלום בית.

אתה מוזמן לחלוק, אבל תסביר.
מה ההיגיון לפטור אותנו ב'די נו'?

ו@הרמוניה מהמקור הזה נראה שזה אפילו אחרי שנשואים, לא?
אגב, בזה לא פשוט לי שככה ידריכו היום. אבל להדריך מראש שאין להקפיד על זה, נראה לי מוגזם.
זה אחד הדברים שמבררים עליו עוד לפני שמתחילים היכרות.שושיאדית

וזה אחד המרכיבים של התאמה.

 

בחורה שרוצה חצי כיסוי, זו לא שאלה בכלל (כיסוי מלא).

 

בעז"ה, בפעמים הבאות תקדים את השלב הזה, ותמצא את האחת שמתאימה לך.

 

בהצלחה 🤗

לי למשל זה לא היה מפריע,מזמור לאל ידי
אבל יש כאלה שזה כן... בהחלט מומלץ לדבר על זה
כבר בשלבים מוקדמים ואפילו לפני דייט...

בעיניי זה ממש מיוחד...הרמוניה

בקשר לדיון פה... אני גם חשבתי כמו @הפי וגם בבית שלי כל הזמן אומרים שהעיקר המידות... 

אבל לאט לאט אני מתחילה שלא לחשוב ככה ולדעתי זאת אפילו תפיסה של פעם שהיהדות לא הייתה מורכבת כל כך, אלא היו דתיים פשוטים והיום הדת היא הרבה יותר בחירה והרבה יותר מהותית באופי של האדם...

רוצה לענות לך הפי (ובעצם לעצמי)

ברור שאנחנו אוהבים את כל ישראל ויודעים שכל אחד הוא מדהים בתוכו, ואנחנו לא שופטים אנשים לפי זה, אבל אדם שחי תורה מחפש שהבן זוג יהיה שותף איתו למטרה שלו. זה כמו שאת מקבלת אחרים אבל זה לא אומר שאת מסכימה עם כל ההתנהגות שלהם ותתנהגי ככה בעצמך.. אז בן הזוג הופך להיות חלק ממך, ואת רוצה להסכים איתו, שיהיה תיאום. שתוכלו לפעול בהרבה דברים יד ביד, ולא רק להתאים באופי. וברגע שהדת היא נושא שבוער בך, אי אפשר לשים אותו במקום צדדי. את אומרת: "האם זה הדבר הכי חשוב לך בנשואין?" ואז התשובה היא שזה חלק ממשהו שחשוב לו. אי אפשר לנתק הקפדה על ההלכה מעומק תורני. 

וכמובן אני מאמינה שאם משמיים יצא שמישהו מתחתן עם מישהי לא תורנית אבל מדהימה אז כמובן שזה לא סוף פסוק. אבל העניין הוא שכל עוד זה תלוי בך תראה שזה חשוב לך.

וכאן תאמת, הייתי מוסיפה שיש קצת הבדל בין גבר לאשה, ולדעתי יותר חשוב שגבר יחפש מישהי צדיקה מאשר שאשה לא תתפשר על גבר צדיק בגלל שלאשה יש השפעה יותר גדולה וזה מה שאני רואה במציאות. דוד שלי התחתן עם אשה פחות דתית ממנו והיום הוא לא כזה דתי לצערנו, ושתי קרובות אחרות תורניות התחתנו עם גברים פחות דתיים מהם והיום הם ממש חזקים. אז גם את זה צריך לקחת בחשבון שלבן ובת הזוג יש השפעה אחד על השני, ואדם שמוכן להתחתן עם מישהו לא הכי דתי זה מעיד על החשיבות של הדת בחיים שלו.

 

כתבת כל כך יפה ונכון!הָיוֹ הָיָה

אני שוב ושוב נדהם, מכך שיש איזורים (גיאוגרפים, סוציולוגים, הכל..) שהרעות חולות של המערביות פשוט דילגו עליהם. ועדיין יש להם את תפיסת היהדות הישנה והטובה, הכנה והלא-מתפתלת, האמיתית, עם היושר הפנימי והאותנטיות.

מפעים, ומשמח. ירבו כמותך!

תודה רבההה🤩הרמוניה


אוי התגובה שלך מאכזבת אותיultracrepidam

די , די כבר!

למה כל מה שאתה לא אוהב הוא "הרעות החולות של המערביות" וכל השאר הוא היהדות הישנה והטובה?

 

לא יכול להיות יהודי ישר ועצמאי, שחושב בשביל עצמו ומבין את האמת?

כי אתה לא יכול להשוות את דעת עצמךהרמוניה

לדעה של גדולים ממך, שנכון, הם חיו בעבר, אבל בשביל לברר מה הדברים שמשתנים בעקבות הזמן ומה הדברים שהם פשוט תורה אלוקית שחכמים אמרו ברוח הקודש צריך הרבה זהירות וגדלות, ולכן לא כל אחד יכול לעשות את זה. רוב האנשים אמורים לסמוך על הרבנים, אבל כשלא סומכים על הרבנים וכל אחד יכול לומר מה שנראה לו זאת בעיה. אנחנו לא רצים לאמץ כל דבר חדש וטוב שכך. מי שעושה זאת שם את המציאות של עצמו לפני יראת השמיים שלו.

ואני לא מדברת עליך אני מדברת על תופעה כללית שאין לי מושג אם אתה חלק ממנה. 

מצטערהָיוֹ הָיָה

יש הרבה דברים שאני לא אוהב והם לא "רעות חולות של העולם המערבי"

לדוגמא קווניקיות, אני יכול לומר עליה הרבה דברים רעים, אבל רעה חולה מערבית היא לא.

 

אבל מה שכן - כן. ולא אתכחש לזה.

תפיסה המקדשת את ה"תהיה נחמד" במקום "תעשה מה שנכון". ואת ה"תהיה הומאני" על חשבון "מלא רצון בוראך", היא תפיסה מערבית קלוקלת. עובדה.

 

 

בוודאי שיכול להיות, אבל אם הוא ישר הוא לא יסיק מסקנות הנוגדות את היהדות ועוד יאשים בזה את היהדות.

אני חושש שלא הובנתיultracrepidam

@הרמוניה - התגובה שלך מצוינת. אני מסכים לחלוטין.

ואת התגובה שלך אלי פשוט לא הבנתי. כנראה הבנת את מה שכתבתי אחרת ממה שהתכוונתי אליו

 

@נשמה כללית - מה שהפריע לי בתגובה שלך היה המחשבה שהתגובה של @הרמוניה היא כזאת רק בגלל אי-השפעה מערבית.

ובכן - יש הרבה השפעות מערביות, חלקן חיוביות וחלקן שליליות.

ואני חושב שגם אדם עם השפעה מאד מערבית היה יכול לכתוב את התגובה המצוינת שהיא כתבה. מספיק בשביל זה שהיא יהודי ישר ועצמאי שמבין את האמת.

 

ולכן הפריע לי שאתה מייחס את הטיעון שלה ל"יהדות הישנה והטובה" ואת הטיעון שכנגד להשפעה מערבית.

..הָיוֹ הָיָה

היהדות ההישנה והטובה אין פירושה לאמונה תמימה ופשוטה ונאיבית.

אלא כן, להשקפה יהודית טהורה מסיגים, 

הסיגים המוציים היום הם אלו המערביים

ולכן עמדתה היא עמדת היהדות כצורתה, בליה סיגים המערביים

זה הכל.

 

 

אין דבר כזה "אדם עם השפעה מאד מערבית היה יכול לכתוב את התגובה המצוינת שהיא כתבה. מספיק בשביל זה שהיא יהודי ישר ועצמאי שמבין את האמת." אם הוא "יהודי ישר ועצמאי שמבין את האמת" אז הוא לא עם השפעה מערבית (בנושאים אלו) הוא אולי חשוף לדרך המערבית, אבל בזקיפות קומתו הוא הודף את השפעתה מעליו.

אז יש לנו ויכוח די משמעותיultracrepidam

וכנראה לא אשכנע ולא אשתכנע.

 

העמדה שלי בנושא:

 

1 רשות לכל אדם נתונה לבחור בטוב, ולא משנה כמה החינוך שלו גרוע, או חלילה מערבי.

2 המערביות היא צורת חשיבה שאיננה סותרת את היהדות בשום דרך, ואת מרבית ערכיה גם כן

3 יש אסכולות מסוימות בתפיסה המערבית שהן בעייתיות, אבל אדם עם חשיבה ישרה יכול להתחמק מהן פשוט באמצעות הכלי של חשיבה ישרה.

4 גם בלי השפעה מערבית, יש מגוון חשיבות מעוותות ובעייתיות, שאת חלקן אנחנו רואים בקהילה היהודית לדורותיה במשך מאות שנים ואולי אלפי שנים, ותוכחות הנביאים יוכיחו

..הָיוֹ הָיָה

 

 

1. ברור. ובעולם האידיאות יש לו בחירה איזו אידאות לקבל, ואם קיבל אידיאות שסותרות את היהדות - זו בחירתו.

2. כאן באמת חבל על הויכוח. הרי זה בעיני כהכחשת השמש בצהרים.

3. כלומר - להיות מודע להם אך לא להשפיע מהם על נפשו. לא לחשוב כמותן.

4. נכון. אמרתי כבר שאלו הסיגים בימינו. אף אחד היום לא מעביר בנו למולך. בכל תקופה יש סיגים אחרים שמתשתרבבים ליהדות.

אגב, דבר אחד נורא כיום יותר משאר כל הקלקולים, שבכל הקלקולים ידע החולה שהוא חולה, וכיום מתיימרים לדברר את כל שנאת היהדות בשם היהדות עצמה, שזו רעה חולה שלא כתובה בתורה.

 

👍תודה...!הרמוניה


👍🏻👍🏻נוגע, לא נוגע
אויש תחסכו לי את כל השטויות כרגע על המידותהפי
אם לא היה מקובל ללכת עם חצי לא הייתי מדברת
אבל מקובל .. ויש רבנים שאומרים שזה בסדר
לא דובר פה על בחורה שהולכת בראש גלוי למען ה'
אלא סגנון של כיסוי
חצי כסוי , מלא , או פאה

והבאתם לי כבר עצבים אף אחד לא דיבר רק על מידות
אני מדברת על דברים הרבה יותר עמוקים
האם מתי שאף אחד לא רואה אתכם ? אתם אתם יהודים ?????? אתם עדיין מקיימים מצוות ????
אולי פעם הבאה שאתה עם הבחורה תשאל אותה אם היא שומרת נגיעה האם היא תמיד שמרה ??? איזה ספרים היא קוראת למען השם???? האם יש לה פייסבוק ???? אינסטגרם????? האם היא שומרת על העיניים שלה ???????..

אתם יכולים לדבר על מידות עד מחר
אני לא מדברת על מידות!!!!
אני מדברת על זה שיש דברים מעבר ... דברים הלכתיים שאף אחד לא יכול לדעת אם שמרתם !!!
האם שם שמרתם??????????
ולא מדובר בכלל על בן אדם לחברו .

מתוקה אל תגידי לי לעולם מזה תורה בוערת לעולם
ואל תקראי לי פשרנית
ואי ואי. איזה עצביםרוצה להשתחרר
תהיו בריאים.

התגובות שלך מאוד מיוחדות. לטובה, כן? זה באמת סגנון שאני פחות מכיר.

קיצר, קבלי ח' ח'
מעצבן אותיהפי
שכמה חיים בסרט נותנים אותי לדוגמא של פשרנות
מי אתם בכלל???????
מי? כל החיים שלי זה תורה דת !!!!!
ולא דובר פה על בחורה ששמה פס למען ה' ההלכות
אלא על מנהגים שונים .
כיסוי ראש? ברור !!!!!! השאלה כמה שיער להוציא .

חצי כסר"ש זה לגמרי לשים פס על הלכותהָיוֹ הָיָה

"מנהגים שונים" זה כמו מנהג להדליק אור בשבת. מנהג..

 

 

לחיות בסרט זה לומר "כל החיים שלי זה תורה ודת" אבל בד בבד לצפצף על הלכות ולקרוא למי שמקפיד בהן "שטחי". זה לחיות בסרט.

ואו ממש דרך ה' מה שאתה עושה פההפי
לשים פס ולסלול דרך שםיוסי3
רק דבר אחדהרמוניהאחרונה

נראלי קודם צריך להקפיד על דברים שרואים מאשר על דברים שלא רואים...

 

 

בסדר הבנתי שתהיה לך שבת שלום.

 

כל הכבוד על הנחישות. בעז"ה שתמצא את זיווגך בקרובנוגע, לא נוגע
ואפשר לשאול גם הפוך אגב- למה בחורה לא מוכנה לוותר על חצי כיסוי בשביל מישהו שיש מציאת חן הדדית וקליק?
מה ככ קריטי בזה ששווה גם לעבור על ההלכה (לפי כמעט כולם) וגם לפספס מישהו מתאים (שכולנו יודעים שזה לא פשוט)?

אולי אני טועה, אבל לדעתי יש איבוד פרופורציות.
כיסוי ראש זה לא עוד דקדוק הלכה בין אדם למקום, זה גם משהו בין אישה לבעלה. לא סתם היא מכסה את הראש רק כשהיא מתחתנת.
וכמו שבעל יודע שמרגע שהוא מתחתן שמירת העיניים זה לא רק בין אדם למקום זה גם כלפי אשתו, ככה צריך להיות היחס גם לכיסוי ראש מצידה. גם אם אנחנו בעולם מוחצן שקשה ליישם. ואדרבה, ההלכות האלה (שמירת עיניים וכס"ר) מנתבות אותנו להרגיש מה שהחוש המוסרי שלנו היה צריך להבין לבד.
הטענה מובנתultracrepidam

אבל כידוע לבוש בשביל אשה זה משהו ממש מהותי

ולכן לוותר על משהו בתחום הזה זה ממש כואב.

האם היא צריכה לוותר? בהחלט, זאת ההלכה

האם אני יכול להבין את הסירוב שלה? גם כן

הלבוש לאשה הוא מהותי, אבל היראת שמים של אשתי לא מהותית לי?הָיוֹ הָיָה

זה הזוי לאיזה מוסר כפול אנשים מגיעים.

אין לזה שום מילה אחרת, רק מוסר כפול.

להכיל את כל מי שפורק עול

ולגעור בכל מי שלא מוכן לפרוק אותו.

לא הבנתי מה אתה טועןultracrepidam

הוא טוען שהיא צריכה להתפשר ולוותר

הסברתי לו שלא זה קל כמו שזה נשמע

 

ואולי המוסר שלי הוא פי שניים משל מישהו אחר. זה המוסר הכפול שלי

סליחה. טעיתי.הָיוֹ הָיָה

בלבלתי כאן בין דברים.

 

 

רואה שערכת, עורך גם כן. מודה ועוזבultracrepidam

ובכל זאת אשאיר כאן את דעתי:

לדעתי להתחתן עם אשה שלא מכסה את ראשה על פי ההלכה זה לא רלוונטי

אבל מצד שני, אני מבין למה אי אפשר לומר "אז שהיא תשים כיסוי ראש"

תרענן. ערכתי וכתבתי שטעיתי בתגובה כאן.הָיוֹ הָיָה


אני גם לא חושב שזה קל. אני כן חושב שהקושינוגע, לא נוגע
יושב על תפיסה בעייתית שעליה צריך לעבוד ואז ממילא הויתור יהיה קל (ואפילו יכול להפוך מויתור לדבר טבעי, משמח ומובן מאליו)
^^הרמוניה

הלוואי

 

אני יודעת שזה משהו שקשה גם לי איתו אבל מה שאתה אומר הכי נכון בעולם

 

ואני חושבת שזה כן מעיד על רמה תורנית (לא על האופי של הבנאדם)

כי ברמה התורנית הבסיסית- צריכה להיות לי יראת שמיים לסמוך על התורה ולעשות פשוט כי ככה. גם אם זה יהיה בבכי תוך כדי. (וגם אם יהיו נפילות בדרך! אבל תהיה נכונות וכוונה לעשות...) 

ורמה מעל זה- זה לעשות את זה מתוך שמחה וחיבור למצוות ולנשמה.

 

אז מי שאין לה את הרמה הבסיסית הזאת זה אומר שפשוט אין לה אותה.

צודקת. יישר כחנוגע, לא נוגע
אני אלך עוד יותר רחוק ממךultracrepidam

גם אם היא היתה יראת שמים כמו משה רבינו ואברהם אבינו ביחד, ולא היתה הולכת עם כיסוי ראש, כנראה לא הייתי מתחתן איתה.

 

אני בכלל לא התייחסתי לדעתי האישית אלא רק לשאלה הצדדית של איך להתייחס לזה בהינתן מה שידוע

אוקיסמורוןהָיוֹ הָיָה

וזה גופא מה שצריך להבין כאן.

אתה מתכוון "איך יכול להיות יראת שמים בלי כיסוי ראש"?ultracrepidam

שאלה טובה.

אם נמצא מישהי כזאת ננתח את זה פסיכולוגית.

אם לא, קל להניח שאין מישהי כזאת, והמצאתי אותה לצורך הדוגמה (וזאת כבר סיבה לא להתחתן איתה. מי רוצה להתחתן עם מישהי שהומצאה לצורך דוגמה?)

אני גם מבין, אבל אדרבהנוגע, לא נוגע
קשה לקיים צניעות כשזה רק מול ה' (ומול העצמי).
כשיש סיבה נוספת- בין אדם לחבירו, פגיעה בקשר הזוגי- אז אמור להיות קל יותר לקיים.

כתבתי צניעות באופן כללי כי כס"ר זה רק אחרי חתונה, אבל זה אותו עקרון.

אגב, יתכן שאחרי זמן מסויים של קשר/ נישואין גם בחורה שלא רצתה כיסוי מלא תשנה את דעתה. אהבה משנה את החשיבה והיחס לדברים (לא רק מתוך ויתור אלא כי מתפתח מבט עמוק יותר)
מבין אותך, ומזדההultracrepidam


ראוי לציין שהגדרות צניעות של לבוש, ובפרט כיסוי ראש לנשים -כינוי-לרגע
הם גם עניין של דור ותקופה.

יש תמונות של משפחת הרב עובדיה יוסף מראשית נישואיהם ותקופת רבנותו במצרים.
הרבנית יוסף עם כיסוי ראש חלקי.

צניעות של פעם: הרב עובדיה ואשתו בצילום ישן

לא נכון.חמדת66

עצם הכיסו"ר לא תלוי במנהג. המנהג הוא בכמה להוציא.

לזה התכוונתי. מידת הכיסוי. לכן הבאתי את התמונה.כינוי-לרגע
בדרך כללultracrepidam

כשמדברים על חצי כיסוי ראש, מדובר על החצי הקטן יותר (חוששים לרובו ככולו)

אויש... לא הבנתי...מזמור לאל ידי
חשבתי שאתה הבחורה🤦‍♂️

שאני אבין- אשכרה נפרדת ממנה
בגלל זה ועכשיו אתה מתלונן *עליה*?
🙄😳
ב"ה ביום שני אני מתחתן אני הנני כאינני

ומשהו מרגיש לי קצת מוזר... אני מרגיש שאני לא מעכל את זה, לא שמח בזה בשלימות, לא מספיק מתרגש. איך מגיעים בשמחה? בהתרגשות?

מקסים!חתול זמני

תראה אמנם התמונה שכולם אוהבים לצייר (או בימינו לצלם) היא של פרחים ופרפרים וזיקוקים אבל מתחת לזה ברור שהחלטה כל־כך רצינית וגורלית כרוכה גם בכל־מיני ספקות / בלבולים / מחשבות / עייפות. יכול להיות זה למה משתדלים לעשות חתונה שמחה ושבע ברכות והורים מלווים כו' כדי לתת מעין תמיכה למשהו שמצד אחד הוא גדול ומשמח ומצד שני גם מלחיץ.

 

זה מאוד נורמלי לא לעכל סיטואציות רגשיות במהירות, אל תתן לזה לבאס אותך מעבר למה שזה. אמנם קצת קלישאתי אבל פשוט תנסה לזרום ולהיות נוכח בהווה, זה מה שאני חושב. אתה לא "חייב" להרגיש ככה או אחרת בסוף זאת החתונה שלך לא של מישהו אחר.

 

כך או כך אל תיעלם לנו מפרוזה וכתיבה חופשית

מאה אחוז נכון.נחלת
אני תמיד צודק חתול זמני
מזל טוב ! משה

תן לגוף שלך לחוות את הכל. מותר הכל.

מזל טוב! ענבי הגפן בענבי הגפןנקדימון
מזל טוב!!! advfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך ה' בתמוז תשפ"ו 23:24

זאת סיטואציה שלא הייתה בה והגיוני שהיא תראה אחרת ממה שדמיינת אותה או הסתכלת עליה מבחוץ על אחרים (ויש מצב שגם לא ראית לתוך נבכי נפשם)

בטוח שכל חתן מרגיש ומעכל את זה שונה.

 

איך להתרגש ולשמוח? אמממ אולי תגיד תודה לכל מי שאפשרי, כמובן לקב"ה

שמחה באה בהבנה שמה שקורה הוא לא מובן מאליו, אמירת תודה מחזקת את ההכרה הזאת

הכי הגיוני בעולםפצל"פ

אני גם הייתי ככה לפני החתונה

הרבה פעמים אתה פשוט טובע בהכנות ומרגיש שאין מספיק מקום להתרגשות

או שאולי במקביל לשמחה יש גם קשיים פוחדים


פשוט תנסה להיות קשוב לעצמך

יכול להיות שפשוט זה יגיע היום של החתונה או שאתה צריך לתת לפני מקום גם לדברים שיושבים עליך


בכל מקרה מזל טוב גדול

באמת?הפי
כן, זה נכון (כי עסוקים מאוד בהתארגנויות והכנותזמירות

לוגיסטיות רבות לקראת החתונה ובעיקר בארגון הבית בו נגור אחרי החתונה - צריך להכשיר דירה למגורים, עם כל התכולות שיש בבית, יש הרבה הוצאות וכאב ראש בדרך בכל האחריות הנלוות לדברים האלו)

??פצל"פ
על מה את שואלת באמת?
שלא שמחים מזההפי
בשלמות
כןפצל"פ

הלב שלנו גדול מורכב

ולא תמיד הוא יודע להתמלא בדברים שאנחנו רוצים או חושבים שצריך

השמחה ברור שנמצאת

אבל השאלה כמה מקום היא מצליחה לתפוס

זה עצובהפיאחרונה
מזל טוב!זמירות

עצה פרקטית פשוטה, שכרגע עשויה להצטייר הזויה…

כנראה כמעט ולא יהיה לכם זמן לאכול כמו שצריך… מקווה שיחכה לכם כיבוד קל בחדר הייחוד, ואחרי זה לא תשבו בנחת וברוגע לאורך כל החתונה ותהיו כל הזמן בתנועה…


תכינו דברים טעימים בדירה / חדר במלון אליו תגיעו בלילה הראשון כזוג טרי 🙂 

וואו מזל טוב!זיויק
מרגש, וחוסר התרגשות יכול להיות מ1000 סיבות, צריך להכיר אותך בשביל זה ולא נראה לי שתשובות כאן יהיו מעשה אחראי
יאאאאאאאאאאאא מזל טובבבבב איזה יופיייייי!!נפש חיה.
מגיעים בנחת  בשלווה בטוב!  ועם הקב"ה.   השמחה האמיתית נבנית לאט לאט.  שלווה פנימית, רוגע, הרגשה טובה בלב..... שמחה לא חייבת להתבטא חיצונית (ריקודים, שירים בקול וכו) יש הרבה דרכים לבטא שמחה .    מה שחשוב הוא - שאתה נכנס לחופה בלב שלם ושמח בכלתך.        בע"ה בניין עדי עד והרבה שמחה ונחת תמיד!


מזל טוב ידידיימח שם עראפת
משמח!נחלת

קראתי אתמול מישהי שכתבה שתמיד יש ספיקות לפני אירושין, נישואין, וזה נורמלי וטבעי לחלוטין.

יש מן הסתם גם חששות - להקים בית, לא להיות לבד יותר (לטוב ולמוטב) - כל זה כנראה פוגם

קצת בשמחה שצריכה להיות (כך אנחנו מצפים). ולא לשכוח את אדון יצר הרע שלעולם לעולם

לא ישן ורק ממתין למשהו טוב ושווה כדי "להתלבש" עליו.

 

זהו. אגב, ספיקות יכולים להיות מדי פעם גם אחר כך....וגם זה טבעי. לא להתרגש מזה.

 

המון מזל טוב. היו מאושרים!

 

"

אני לא התרגשתי בחתונה שלי.אריק מהדרום

ולא התרגשתי בלידות של אף אחד מחמשת ילדיי.

לא יודע, כנראה שאפשר בלי.

אפשר בלי זה ברורפצל"פ

אבל השאלה מה האדם רוצה

והפותח רוצה שתהיה לו את ההתרגשות 

גם אני רציתי מלא דבריםאריק מהדרום
אני לדוגמה תמיד רציתי להתחתן עם בלונדינית אבל בסוף קיבלתי את אשתי כמו שהיא.
תמיד אפשר לצבוע..זמירות
שקר החן והבל היופי – ובלונד זה בסך הכל שעה אצל הספר…
זה עולה כסףאריק מהדרום
עדיף לסבול בשקט.
אתה יודע כמעט לא זכור לי שראיתי בלונדיניותחתול זמני

טבעיות ממש יפות, בניגוד לחומות שיער.

כי לחתולים יש טווח צבעים אחרנקדימון
איך להפרד אחרי חודשיים בלי לפגוע?ארץ חדשה
הצילו 🙄
למה לפגוע?משה

כלומר, ברור שהוא עלול להיפגע. אבל איפה את מרגישה את זה שאת מפחדת לפגוע בו?

 

(אפילו תעשי על זה עבודת כתיבה של 3-4 פסקאות לנסות להבין למה לך קשה לעשות את הצעד הזה אחרי שהגעת למסקנה שהוא נכון).

לזכור שככול שאת ממשיכה זה יהיה יותר קשהראומה1

ובינתיים את גם פוגעת בעצמך, בשלוות הנפש שלך, בהתקדמות קדימה.


תהיי כנה בפגישה הבאה לומר הכל ולהפרד בכבוד.

בהצלחה♡

בפגישה? לא עדיף בטלפון?ארץ חדשה
עדיף בפגישה, שקטה רגועה בלי הוצאות כספיות גדולותראומה1
ואפשר גם לשתף לפני שאת מתלבטת על כמה דברים לגביי מה שראית אצלו ושחשוב לך לדבר איתו על זה. זה יכין את השטח ...

כדאי לדעתי להכין את השטח כדי שהצד השני לא יגיע מולהב לדייט ולו בשביל שיפרדו ממנו.


כנראה שעדיף בפגישהארץ השוקולד

תשתפי בדברים טובים עליו ולמה לא מתאים לדעתך.

לזכור ולומר שנפרדים כי אין התאמה ולא כי הצד השני לא טוב מספיק.

כן. מסכימה.נחלת

 

ואני מבינה שלאמר "זה לא אתה, זה אני" - ישמע כתירוץ נדוש ומוכר. אז אם זה באמת כך, לא לאמר את זה.

 

סבורה שאם בכל זאת נפגשתם במשך חודשיים תמימים, יש לך דברים טובים לאמר עליו ואליו.

 

אולי באמת לאמר קודם בטלפון (או בדרך התקשורת הרגילה שלכם) שחשבתם קצת (או הרבה)

ואתם רוצים לשתף אותו בזה. כך שהוא יבין במה דברים אמורים, לפחות במקצת. אבל בצורה

מאוד עדינה ובלי לפגוע בכלל.

 

בהצלחה!

 

שאלה מקסימהadvfb

הגיוני מאוד שיכאב לבחורה, אך השאלה איך זה יעשה בצורה מכובדת  שתמזער נזקים

בגדול - להקשיב ולהבין מה היא תרצה.

אני נוטה לחשוב שרוב האנשים ירצו שיודיעו להם בטלפון, לפחות ברמז, ואז לעשות פגישת פרידה שבה מדברים על חוויות, רגשות, מחשבות וכו'

אבל יש כאלה שהם לא אוהבים "להתבחבש" ברגשות, אלא מעדיפים לברוח - וזה הכי לגיטימי שבעולם!!

אז לכן הכי חשוב להקשיב לה - אם היא רוצה לברוח תנסה לעודד אותה ותתן לה לברוח, אם היא רוצה להביע רגש, תן לה להביע מה שתרצה.

כמובן שזה יכול להיות קשה לך שהיא תביע כאב וצער. נראה לי היא שווה ש"תסבול" את זה אם הייתם ביחד חודשיים.

בהצלחה רבה!!

זה אף פעם לא נעים, גם לא אחרי דייט אחד ובטח לא אחרי חודשיים.

באיבחת חרבמי האיש? הח"ח!

כי זו חרב. אין דרך שזו תהיה כרית רכה, חלומית או פלומתית. זו חרב, להט חרב מתהפכת, דוקרת כמדקרות פגיון. ואתה תכאיב, תדקור, תפלח כבכידון מלובן לוהט דרך קרבי האדם בו זה יינעץ.
ואף על פי כן, כך תעשה. והרחמן המרחם על בריותיו שבשמיים, הטוב כי לא כלו רחמיו, יכפר. וכולי האי ואולי.

ומכל זה רק למדים, ומדייקים יותר להבא, וקמים מכשלון ומעפר, וזזים הלאה בחיים.
ולדעתי בשיחה בטלפון, אין עניין אחר. ותקומו איש ואישה בתום הדיבור הקצר, ותהיו לבדכם כל אחד אחת בנפרד במקומותיכם, ותבכו את השריפה אשר כלתה, ותתאוששו כאבלי ציון, ותקומו מאפר.

הגזמת קצת....נחלת

הבה נשאיר את להט החרב המתהפכת למקרים אחרים. יש, בלי עין הרע (או עם), מספיק כאלה...

 

אני כן בעד פגישה. למרות שזה קשה יותר, בכל זאת פנים מול פנים - לא פשוט.

 

אולי אפילו להביא משהו קטן, מנחם?  אבל לא בטוחה לגבי זה כי אז אולי זה י קשה

עליו יותר.

 

אלא אם כן מדובר במישהו שלילי ביותר. אז שיחת טלפון קצרה וחדה היא פתרון מצויין.

 

לא נשמע לי כזה...

אני ממש אוהב את סגנון הכתיבה שלך.חתול זמני
של מי?נחלת
של מי האיש,חתול זמני

גם שלך, בדרכים שונות אמנם.

מצב רוח שפוף fishing for compliments. אין צורךנחלת

כבר עבר, אבל תודה על הרגישות, חתול זמני נאמן.

לא מזמן יצא לי לדוג דגים בפעם הראשונה,חתול זמני

וכחתול זמני, זה היה מקסים. אבל גם קצת עצוב, בשביל הדגים. אבל גם טעים.

בחוף אילת או אל-עריש, סרדין קטן פגש כרישנקדימוןאחרונה
או חתול
אתה בעד "לברוח"advfb

וזה בסדר ולגיטימי,

יש אנשים בחבשנים (כמוני) שצריכים לעבד ביחד את החוויה. כשמעבדים ביחד את החוויה אפשר להחשף ליותר צדדים של הסיטואציה ולהבין אותה יותר טוב.

אבל אם מרגישים שאין צורך/כוח לזה, אז סבבה אפשר טלפונית. 

 

אהבתי את המטאפורות המוגזמות שלך חחח

כשלמעשה, זה באמת לפעמים מרגיש לא רחוק, הרבה פעמים יכול להרגיש בצורה הכי טבעית שיש, שהשמיים נפלו.

>>ברוקולי

 

הצד המסיים צריך לבוא לקראת הצד שמסיימים איתו (גם אם לצד המסיים גם קשה) 

אם היה קשר משמעותי בחודשיים האלה כדאי לעשות הכנה לפני ואז לתת אפשרות איך היא רוצה להיפרד. 

אם היה קשר משמעותי אני ממליצה מאוד בפגישה כדי לאפשר לסיים את הדברים באמת. 

השתדל להגיע אליה ו/או כל דבר שיקל על הסיטואציה 

 

בהצלחה! 

מסכימה!נחלת
דעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית:חתול זמני

– ראשית אין לי מושג מה אומר "חודשיים" במושגים כאלה יש אנשים שתוך שבועיים מתחתנים ומצד שני יש לי משלוחים מאמזון שלקח להם גם יותר זמן להגיע. אין לי מושג עד כמה שניכם הייתם מושקעים בזה הקשר, באיזו תדירות כו' כו'.

 

– מה אני אישית כחתול זמני הייתי מעדיף אם היו נפרדים ממני? הייתי מעדיף שייפרדו ממני בשיחה או בהודעה מה הטעם לגרור אותי לפגישה שצריך לתכנן להתכונן אליה להתקלח להתלבש לנסוע הלוך ושוב אחרי העבודה במיוחד אם מדובר במרחק משמעותי רק כדי לומר לי "אה טוב אתה מוזמן לחזור הביתה". כאילו לא יודע לא שאין לי סנטימנטים פשוט אני לא אוהב שמזבלים לי במוח. בשלב השידוכין זה לא שהפכנו לחברי ילדוּת מהטובים שבטובים ועוד רק תוך חודשיים. בסדר היה נגמר כל סוף הוא תמיד התחלה חדשה.

 

– מאחר ולא כולם חתולים זמניים, הייתי מחלק את האנושות לשלוש קטגוריות:

 

1. חתולים זמניים, שזורמים עם הזרם הגדול של החיים ומקבלים את מה שיש לקב"ה להציע באהבה (ייסורים מקבלים באהבה או שלא מקבלים בכלל)

 

2. אנשים שלא משנה כמה דיפלומטי תהיה איתם יתבאסו על החיים שלך (במקרה כזה הייתי ממליץ לעשות מה שהכי פחות פוגע בעצמך כי גם ככה זה לא משנה)

 

3. איפשהו באמצע, כאלה שבדיו המילים הנכונות תוכל לרכך את המכה, אם אנחנו שייכים לקבוצה 3 אז פשוט לנסות לנסח משהו דיפלומטי, אם היו לי הערות משמעותיות הייתי אומר אותן בעדינות (הגעתי בסופו של דבר למסקנה שאני מחפש מישהי עם גישה קצת שונה לגבי XYZ כו') או מושך את האש אליי (בדיעבד הבנתי שאני לא לגמרי XYZ ברמה הכללית של הדברים)

 

אם הם מאוד סנטימנטליים אולי עדיף פגישה

אם לא אז לא

אבל טלפון לדעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית זה מתכון לאי־נעימות

ייסורים הם ייסורים כאשר מרגישים את המרירות שלהםadvfb

ובכל זאת, מקבלים אותם באהבה.

ולא כולם חייבים להיות במדרגה הגבוהה של קבלת יסוריים באהבה וזה בסדר גמור.

נכון, אין לי תלונות לגבי זה.חתול זמני
לצערי חושבת שאף פעם לא אקבל יסורים באהבהנחלת

אולי גם זה  יסורים...

never say neveradvfb

בע"ה שלא נבוא לידי נסיון..

אולי במכתב רגישזיויק
פסקה מעולת ראיה שמזכירה לי את הקשר האחרון שהיה ליadvfb

התפלה מבקשת מהנשמה את תפקידה.

כשעברו ימים ושנים בלא תפלה בכונה, מתקבצים בלב אבני־נגף רבים, שמרגישים על ידם כבדות־רוח פנימית. 

וכשרוח הטוב חוזר, ומתנת התפלה נתנת ממרומים, הולכים בכל תפלה ומתפנים אותם המכשולים, 

והסיכורים הרבים, אשר נקבצו בנחל הנובע של נשמת החיים העליונה, הולכים וסרים. 

ועם אותה העליה הנשמתית, שהיא עולה בכל תפלה ביחש לערך זמנה, אחוזים ידועים באים בתור מרפא את חסרון העבר; 

אמנם לא בבת אחת נמנה החסרון, אבל הולך הוא ומתמלא,

והצוהר של התפלה הולך ומגלה את אורותיו.

 

(עניני תפילה, התפילה המתמדת של הנשמה, ג')

מאוד יפה.נחלת
תודה!advfbאחרונה
יש פה אנשים דוסים במיוחד?פתית שלג

איך אתם מרגישים עם מיזמים כאלה? חדש מבית פרויקט 252: טיולי פו"פ בימי שישי

ועם שיעורים משותפים? סדנאות? ספידייטים? זום ספידייטים? (כבר שאלתי על זה פעם מזווית אחרת)

 

אני מרגיש שזאת יכולה להיות הזדמנות מטורפת להכיר בצורה בלתי אמצעית וחבל לפספס, אבל זה בכלל לא מדבר את השפה שלי, ואולי קצת נוגד את אורח החיים שלי.

 

ערבבת הרבה דבריםבחור עצוב

בגדול - לא לכל מה שכתבת מלבד ספידדייטים וזום, אם לא מוצאים אפשרות אחרת.

בכלל - הרוב המוחלט של המיזמים האלו נולדו איפהשהו על הרצף בין דת"ל ממוצע לדתי לייט-מסורתי. 

למה ערבבתי?פתית שלג

ויצא לך להיות במיזם שלא נולד איפהשהו על הרצף בין דת"ל ממוצע לדתי לייט-מסורתי? איך התרשמת ממנו?

ואי ואי 150 בשביל טיול בעין כרם ולראות את הרווקיםהפי

שאני בורחת מהם

אני עדיין חושבת שלא עלו על השיטה ..

שבתות איכותיות בלי חפירות . בלי יותר מידי מאמץ

במינימום עלות וסבסוד .. לא צריך חפירות הקסם יקרה לבד ..

סדנאות / בתי קפה או אפילו פשוט להשכיר מקום יפה כזה כמו איפה שסטונטים לומדים אז לרווקים רווקות או לדייטים אבל ליום יום

די עם הכנסים האלה אותם בנים נו.. אותם מרצים..

 

צריך פשוט להגיע ליותר קהל יעד ולא רק נואשים נואשות

😦 מעניין מה שאת אומרתפתית שלג

את חושבת שלמיזמים האחרים יגיע קהל מגוון יותר? (תכלס אולי זה שהכל באזור ירושלים משמר את אותו הקהל)

 

נראה לי שיש הרבה רווקים-רווקות טובים שפשוט המיזמים האלה לא מדברים אליהם..

זו הבעיההפי
הכל אותו הדברבחור עצובאחרונה
בגילאים מבוגרים יש אולי 1% שאתה לא מכיר. וממילא הסיכוי שדווקא ה1% הזה הוא הזוג שלך הוא לא גבוה במיוחד. 
חוסר נשיותיובללל

אשמח לשאלה שקצת לא נעים לי לשאול.

אני יוצא עם מישהי משהו כמו חודש. הולך אחלה סה"כ, אחלה שיחות, יש צחוקים כימיה ודיבור זורם יחסית.

אבל יש משהו שממש מפריע לי וזה שיש בינינו איזשהו פער באסתטיקה/היגיינה. אני אחד שממש שם לב לדברים וממש רוצה שאישתי תהיה "מטופחת". והיא לא אחת שמתאפרת בכלל, לא לדבר על לק וכל זה.. וגם לבוש דיי פשוט. ואפילו (וממש לא נעים לי להגיד) לא תמיד שמה לב לשערות בפנים…

השאלה מה לעשות עם דבר כזה? אני לא יכול להתעלם מזה.. ברור שגם לי יש עבודה לעשות אבל בסוף יש איזו רמה שאני מצפה ממנה..

שייך בכלל לדבר על זה איתה??

תודה. 

נו מה בסוףהפי
למהזית שמן ודבש

כמעט כל הדייטים שעברתי מסתיימים כעבור פגישה אחת?

הקב"ה חוסך לך זמן על בנות לא רציניותintuscrepidam
זה פתרון קל. בכל זאת, כדאי לבדוק למהנחלת
אנא המתן לתגובות כאן. יש כאן תובנות ועצות טובותנחלת
בן כמה אתהadvfb

ואיך אתה מרגיש בדייטים עצמם?

זה יכול להיות עניין שכדאי לטפל בו בשלב בחינת ההצעה ועד להתנהגות בדייט עצמו.

כיווניםיהודי שואף לטוב

'מסתיימים' הכוונה שהיא מסיימת אותם?

אם אתה מסיים, זה בירור מסוג אחד.

למה ההצעה, שנראתה לי בעלת פוטנציאל, כבר לא רלוונטית? מה פגשת שגרם לך לחתוך? זו בעיה בהצעה, כלומר לא היתה שום סבירות, אין שום דמיון/קשר בין הדמויות, או שזו בעיה בתקשורת, ביצירת הקשר?

אם זו בעיה בהצעה, למה הציעו לי? ייתכן ולא מכירים אותי/אותה/לא יודעים מה אני מחפש? למה לא 'עליתי על זה' מראש, בשאלות מבעל הרעיון (מלבד פרטים טכניים ומהותיים כאלה ואחרים, 'למה חשבת שהיא מתאימה לי?', 'למה חשבת שאני מתאים לה?'. לא 'כי לשניכם יש אוזניים/לב וריאות', אלא למה דווקא אני לה ודווקא היא לי. איזו ייחודיות ראית בכל צד שהעלת לך את המחשבה שיכולה להיות התאמה) או בשאר הבירורים. אולי העניין צריך חידוד?

אם זו בעיה ביצירת הקשר, האם נבהלתי משתיקות/משהו ספיציפי שהיא אמרה? האם חתכתי 'כי הרגיש לי' או שיש סיבה שאפשר להצביע עליה? הרם באמת נתתי הזדמנות או שמיהרתי לחתוך כי לא היו לבבות והצעת נישואין אחרי 20 דקות? האם נכון לחתוך אחרי נסיון אחד, כששני זאים נפגשים ומובן יהיו רגעים לא נעימים (וגם לא נוראיים) של שתיקות מביכות, או שנכון לתת צ'אנס נוסף, ואולי אפילו יותר? האם אני באמת בא מוכן לקשר, ובא להשקיע בדייט, או בא 'לעבור אותו' (כמשתמע קצת מנוסח שאלתך), ומיילא כל הדייט לא רלוונטי? האם יש בי פחד מיצירת קשר שגורם לי להיבהל ולהרגיש שזה לא רלוונטי, או אפילו להצביע על דברים ספיצייפיים למרות שהם לא באמת מהותיים לי?


אם היא חתכה, יש בירור נוסף, אך זה כמובן דורש גם את הבירור האם ההצעה היתה רלוונטית. אם לא, למה לא סוננה בדרך? האם ייתכן שהמציע/הדמויות שאצלן ביררו עלי לא מציגים אותי נכון?

אפשר גם לשאול אותה, בטלפון בו היא חותכת או בהודעה אחרי זה, למה היא חותכת. היא לא חייבת לך תשובה, וכנראה שהיא תענה 'הרגיש לי שזה לא מתאים', אתה יכול לבקש הערות/הארות להמשך הדרך, אולי תקבל משהו.

ייתכן שיש בך, במראה/דיבור/התנהלות שלך בדייט משהו מרתיע/מרחיק? האם השקעת בדייט, באת מכובד, פתוח (כמה שאפשר) להכיר, לשמוע ולשתף, התעניינת בה ולא חיטטת יותר מידי? האם חשבת מראש על מקום שנוח לה, מתחשב במה שמתאים לה, לא ליד כל החברות, מקום נעים, אולי אפילו עם שירותים? האם הבאתי לפגישה הראשונה מיץ תרד הולנדי סחוט ועוגיות שעורה ותירס במילוי חסה? התנהגתי מוזר? נסה לשחזר את מהלך הפגישה ולבחון אם היתה התנהגות מרחיקה מצידך.


כשזו אחת או שתיים, יש סבירות שההצעה לא רלוונטית/הן לא פתוחות לקשר, אבל אם זה כבר עם בנות רבות, יש כאן נורת אזהרה לכיוון שלך. מה אני לא עושה נכון.


זו התמודדות קשה. נסה ללמוד משהו מכל פגישה. להתייעל בתקשורת, להכיר גבולות ולהבין מה חשוב לאישה ומה מעניין אותה, למד להתחשב, ובעיקר, להיפתח.


זה נסיון לא פשוט. תדבר עם אבא, תגיד לו, ותתכוון לזה, שקשה לך, שאתה צריך את עזרתו, ושאתה מתאמץ ומשקיע כדי להקים בית לכבודו. קבל את הקשיים הללו באמונה, ויהיו לזכותך.


(מקווה שכתבתי כל מה שחשבתי, כי בטעות מחקתי הכל וכתבתי הכל מהתחלה)


אשריך. יצליח ה' דרכך ותבשרנו בשורות טובות במהרה.

נכון מאוד.נחלת
מזכיר לי אותיsubb16

אכן גם אני הייתי בבעייה כזו עד שלימדו אותי איך לפתח קשר עם אישה.
ואז הכל השתנה שסוף סוף הכדור היה אצלי.
לא בקטע מלחיץ אחי אבל אתה צריך ללמוד אם יוצרים קשר עם אישה.
תחשוב שזו בחורה שהיית רוצה ובגלל שאתה לא יודע איך מפתחים איתה שיחה הכל בורח לך, פשוט חבל.
לכן יש אנשים מאוד מאוד מסויימים שיודעים להדריך אז שווה לפנות אליהם וכן גם לשלם אם צריך.

אתה יכול לתת לי טלפון שלהם?זית שמן ודבש

תודה

לא תמיד זה אומר משהוהפיאחרונה

יכול להיות גם שאתה מאוד מוצלח .. וזה מרתיע אנשים

זה במידה ובאמת אתה מראה רצינות ובשלות רגשית בדייטים

חשש גנטיאחד האם שומע

שלום לכולם.

אצלנו במשפחה כולם ממש גבוהים. באיזור 190, והבנות יחסית בממוצע. כל חיי גדלתי כגבוה ותמיד קיבלתי על זה מחמאות, לכן אצלי במוח זה נתפס כדבר מאוד מהותי. 
העניין הוא שאתמול יצאתי לדייט עם בחורה מתוקה ממש, אבל גם ממש נמוכה. ויותר מזה, המשפחה שלה גם ככה פחות או יותר. אחרי שהבנתי את זה פתאום התחיל להפחיד אותי העניין הגנטי (ברור שגובה זו לא מחלה ח"ו והבעיה היא בתפיסה שלי! אבל ככה גדלתי וכרגע קשה לי להשתחרר מזה. ומבקש מראש סליחה אם זה פוגע במישהו). 

השאלה שלי היא האם יצא לכם לחשוב על משהו כזה פעם? מה יהיה הגובה של הילדים? איך אפשר לברר גנטית מה באמת ההשלכות של זה? מכירים משפחות שיש פער גובה מטורף כזה? מה הגובה באמת של הילדים?

חבר'ה, באמת כל פיסת מידע שיש לכם כאן תעזור לי, זו לא פעם ראשונה שאני מתלבט על זה. תודה

אם חשוב לך גנטיקהחושבת בקופסא
תבדוק מחלות גנטיות שמשפיעות על החיים הרבה יותר מכמה סנטימטרים לפה או לשם.
כמו שאמרתיאחד האם שומע

אני יודע שזו לא מחלה, וברור שצריך אכן לבדוק מחלות גנטיות. אבל זה מטריד אותי. הלוואי שלא. 

אני יכול להגיד לך שאני חושב על זה לצד השניל המשוגע היחידי

אבא שלי נמוך, אמא שלי ממוצעת על גבול הנמוך,
וכולם אצלינו די נמוכים במשפחה. (אני נמוך)
אני חושב שאם זה פער, אז זה אמור להתאזן, אבל אין לי באמת ידע מקצועי...
אבל בסוף אם תתרגל לזה, אז הגיוני שגם התפיסה שלך תשתנה.

קודםאחד האם שומע

כל תודה רבה על התגובה נשמה טהורה, מקווה שהשאלה שלי בסדר!

דברי שני, זה ברור שעל רוב פשעים תכסה אהבה..אבל עד שהאהבה תגיע....

 

בשמחה, השאלה שלך טובה,ל המשוגע היחידי

וזה גם מובן מאוד למה זה מפריע לך.

ואני מניח שאתה שואל על הילדים שבעז"ה תאהב אותם איך שהם יהיו...

השאלה בסדר גמור. לא להרגיש אשמה רבותינחלת

על הרגשות שעולות אצלכם. יש להן מקום.

 

אין לי תשובה על כך. אולי להמשיך ולראות אם זה עדיין מפריע.

 

אולי הילדים יהיו גבוהים כמוך? יש לנו שכנים שהיא מאוד נמוכה. ממש.

בעלה די גבוה (לא 1.90) ו90% מהילדים, גבוהים.

 

אבל יכול אולי להיות גם ההיפך כמובן.

 

אגב, קראתי בספר "יומנה של שדכנית" על מישהו שהגיע לאחד מגדולי ישראל

בטענה שאחותו שמה דגש על שטויות; הכירה בחור נמוך ואינה רוצה בו כי

טוענת שתתבייש ללכת איתו ברחוב.

 

הצדיק ענה לו: אלו לא שטויות. זה דבר שצריך לקחת בחשבון אם זה מפריע לה.

 

זה לגבי ההצטדקויות שעולות כאן לגבי הרגשות לגטימיות לגמרי.

 

מה עושים איתן? זה כבר נתון לשיקולו של כל אחד.

 

בהצלחה רבה!

 

הגובה שלי 156 ס"מshaulreznik

כנ"ל לאבא שלי, ואימי עוד יותר נמוכה. לגבר זה לא קל מבחינת הביטחון האישי, לנשים אין בעיה (הן אכן נתפסות כ"מיניאטוריות ומתוקות"). ילדיי נמוכים כמוני, הבן עדיין קטן ולא מוטרד במיוחד, לבת הגובה שלה כלל לא מפריעה.
 

אבל רוב הסיכויים שילדיך יגיעו לגובה ממוצע של 175 ס"מ ואף הרבה מעבר. אז אין מה לחשוש. שאל את הבינה המלאכותית והיא תיתן לך תחזית על סמך סטטיסטיקה קיימת.

תודה על השיתוף!אחד האם שומע

על בסיס מה את/ה אומר את זה? באמת כבר שבוע שאני מנסה להסתכל מסביב על משפחות ולא מצאתי משהו עקבי מדי..חוץ משאם יש גנים נמוכים אז זה עובר הלאה..

ראה את המחשבוןshaulreznik
זה עניין אישי ותלוי בטעם שלך, לדעתינקדימון

מה שלא נכון זה המחשבה שגן גבוה פלוס גן נמוך יוצר גן ממוצע. אם אתיופי יתחתן עם אשכנזיה אז הילד יצא מוקה? זה לא ביולוגיה.

אם חכם יתחתן עם טיפשה אז הילד יצא ממוצע הציונים שלהם? זה לא ביולוגיה.


אחד מהגנים יבוא לידי ביטוי וזו הגרלה שאין לנו איך לשלוט עליה, ומה שכן יכול להיות זה עוצמה משתנה של הגן המסוים - אבל הנטייה תהיה גבוהה או נמוכה, וממש לא נטיה לממוצע.

זה דבר שיש לדעת.


עכשיו השאלה היא מה הטעם שלך בנושא, אם בכלל אכפת לך/חשוב לך, וכדומה.

מעניין מאוד.אחד האם שומע

ברור לי שאין פה נוסחה מדויקת (אע"פ שיש מחשבון באמת כמו ששלחו למעלה חחח..) אבל רוצה לשמוע מנסיון החיים פה של האנשים מה רואים/שומעים מסביב. לדעת האם אני לבד בהתלבוטות הזו והאם יש לה מקום או שזה יצר הרע? 

במקרה קפץ לי השרשור ורוצה להגיבבארץ אהבתי

קודם כל - זה נכון שזה לא תמיד יוצא ממוצע, אבל דווקא בדברים האלו (גובה וצבע עור) יש איזשהו ערבוב של הגנים שיוצר לרוב משהו באמצע (כי יש פה כמה גנים שמשפיעים, ולכן חלק מתקבל מהאמא וחלק מהאבא, והתוצאה מושפעת משניהם. יש תחומים אחרים שבהם רק גן אחד משפיע ואז זה באמת סוג של 'הגרלה' אם זה כמו אמא או כמו אבא).

 

מכירה כמה משפחות של אתיופי ואשכנזיה (או להיפך) והילדים באמת בצבע כמו של תימנים. וגם במשפחה שלי רוב הילדים קיבלו צבע בערך באמצע ביני לבין בעלי (עם שונות בין הילדים, אבל בגדול כולם בטווח שבנינו).


 

ולגבי הגובה - יש לי דודים שהם עם הפרש גובה משמעותי. הבעל בערך 1.90, והאישה סביב 1.50 (להערכתי, לא שאלתי אף פעם...). יש להם 7 ילדים, 2 בנים שקיבלו את הגובה של אבא שלהם (לא יודעת אם ממש בגובה שלו, אבל כן גבוהים מהממוצע באופן ניכר), ו-5 בנות בגובה ממוצע, גבוהות יותר מאמא שלהן אבל לא באופן חריג.

 

חוץ מהחשש לילדיםShandy

זה מציק לך בעין?

מרגיש לך מוזר להסתובב עם מישהי יותר נמוכה בהרבה ולא ממוצעת?

איך הצל/ השתקפות שלכם ברחוב או מול חלונות ראווה מרגישה לך??

כי לגובה כמה שתרצה זה מה שה' קובע

אני באה כמיך ממשפחה של גבוהים

אבא שלי 185 אמא 175 ויש לי אחים 192 188 אחיות 176 175 שזה גובה ממש גבוה לבנות

אבל גם אחים בנים יותר נמוכים - ממוצעים 176

(שזה הממוצע בערך לגברים- 177)

ואני שאני 170 זה גם גבוה לבנות

(הממוצע הוא 163)


 

זה תלוי ילד מה הוא אוכל כמה ישן אם עושה ספורט


 

אני מכירה זוגות שהם הפוכים שניהם מגרדים את ה170 ויצא להם בחור 185

זה משפיע אבל לא מחייב בכלל


 

אז תתיחס יותר להרגשה שלך איך זה נראה בעינך

כמה  זה מפריע לך שהאישה שלך שהיא נמוכה

לא הילדים שלך


 

כי לי זה מפריע🙂

מודה

נסיתי  עם כמה וכמה בחורים אבל אני לא נמשכת לכאלה שפחות מ178-180


 

אני צריכה לראות שיש הבדל גובה בנינו

תודה!אחד האם שומע

האם שאני שואל את עצמי את זה גם. כי זה פרדוקס כזה. ככל שאני מפחד יותר מאיך זה ישפיע על דור העתיד אוטמטית זה משפיע על איך אני מסתכל עליה. 
ובדיוק כמו שכתבת, יצא לי להתסכל על הצל ברחוב וזה, וזה מרגיש לי קצת 'מוזר', כמו אחות קטנה. אבל אמרתי לעצמי שזה אולי סתם קול בראש שצריך לנפץ..מבולבל כבר. 

מסכימה; איך זה מרגיש אצלך, לא הילדים כרגע.נחלת
בעלי גבוה ואני נמוכהמתואמת

שמחה שזה לא הפריע לבעלי...

יש לנו ילדים גבוהים, ילדים ממוצעים וילדים נמוכים. מגוון נחמד

אגב, ההורים של בעלי גם נמוכים, רק הוא ואחיו גבוהים...

גם לדעתי - פחות תחשוב על הילדים העתידיים, אלא על איך זה מרגיש לך מולה, אם מפריע לך להיות בפער כזה מולה. זה עניין של העדפות מראה ולא של גנטיקה...

יש לי דוד 1.98 ודודה שלי 1.65 בערך,Lavender

כל הילדים יצאו גבוהים (חמישה במספר)

ואם אתה שואל אם יצא לי לחשוב על זה פעם, אז בפירוש כן.

בסוף כשאני מתחתנת עם מישהו אני רוצה להוריש גנטיקה טובה לילדים, לא דווקא גובה. 

(לי אישית גובה יותר מפריע בקטע שגבר נמוך מצטייר בעייני כפחות "גברי" אבל לא יפריע לי שיהיו לי בנות נמוכות למשל)

נכון, אבל לא בהכרח.נחלת

אני גבוהה.  ובכל זאת, שמתי לב שיש גברים נמוכים שהם גבריים בהחלט.

כמובן שמטבע הדברים, אשה גבוהה היתה רוצה בעל שלפחות בגובה שלה.

אבל יש גברים נמוכים גבריים ומושכים. לגמרי. וגם גבוהים שלא נראים

גבריים כל כך.

 

מכירה מישהו נמוך נמוך נמוך.....למטה מהממוצע. בהרבה.

אשתו גבוהה גבוהה גבוהה...למעלה מהממוצע.

רואה די הרבה זוגות כאלה.

 

 

 

יכול להיות שגם אצלך זו איזו תסמונת גנטיתמרגול

ויכול להיות שסתם נטיית גובה

כנ"ל אצל הגברת המיועדת.


כי כן, ברור שגובה מושפע המון מגנטיקה, אבל יש מקרים שזה ניתן לבדיקה ממוקדת של 2-3 דברים. לרוב יבדקו בשביל שלא יהיה לשני ההורים (למשל כי אז ההשפעה היא לא רק על הגובה, אלא גם על עוד דברים. או כי זה כבר יצור מצב קיצון)


בכל אופן. אני חושבת שייתכן שיש פה גם עניין של מגדר.

כי כאמור, לגברים גבוהים מאוד, קשה פחות מלנשים גבוהות מאוד. וכך גם ההפך.

אז אתה אולי חושב - מה אם הבן שלי יהיה נמוך מאוד וזה יקשה עליו בזיווג/ביטחון עצמי/ ווטאבר

אבל אני כאישה הייתי חוששת בעבר מההפך - מה אם תצא לי בת מאוד גבוהה?


אני נמוכה מאוד, בעלי מעל הממוצע אבל לא ברמה חריגה, אז לא נראה לי שתצא לי בת 180 חחח


אבל בהחלט מבינה את הקושי של ללכת עם מישהי שנמוכה ממך ב40 ס"מ (מהכיוון של זו שהלכה לצידו של מי שגבוה ממנה ב40 ס"מ, וזה באמת מרגיש לפעמים כמו "ילדה", עד שמתיישבים ואז כבר לא. אבל מבינה)

אשכרהאחד האם שומע

כתבת הרבה ממה שעובר לי במוח. 

ברור שגובה באיזשהו מקום זה יתרון/נורמלי לגבר ואילו לאישה זה יהיה חיסרון מסויים..וכל הקטע שזה גם בדיוק להיפך! ואין לנו איך לשלוט על זה. מצד שני, כמו שכתבתי, יש לי איזו תפיסה כזו שגובה הוא מאוד מאוד חשוב. לכן זה משפיע לי על איך אני תופס אותה וגם עולה הפחד על דור העתיד,..

אם אפשר לשאולשלומית.

למה גובה הוא מאוד מאוד חשוב? ( חוץ מלהגיע למדפים הגבוהים בסופר)

אני ובעלי נמוכים והחיים שלנו מצויינים ב''ה. מקסימום לוקחים שרפרף 

את צודקתאחד האם שומע

לחלוטין. זה דבר שלא בשליטתנו בכלל, והוא לא עקרוני למהות של האדם. והאמת שבגלל שזה לא מאוד חשוב אני כועס על עצמי שזה כל כך מפריע לי! באמת. 
אבל כמו שאמרתי, תמיד גדלתי כך שגובה הוא חשוב, תמיד החמיאו לי על זה ותמיד זה היה לי כיף. לכן זה נתפס אצלי כנראה כמשהו חשוב....

כמו הרבה דברים אחרים שמפריעים לאנשים אחרים

אבל אם גובה מאוד מאוד חשוב בעיניךמרגול

אז זה אמור להיות גם מאוד מאוד חשוב כשאתה חושב על הבנות העתידיות שלך, לא?

להיות בת גבוהה מאוד, זה ממש לא קל.

גם להיות בן מאוד נמוך.


אבל אני אומרת, שאו שגובה זה פיצ'ר חיצוני וזה הכל, ואז באמת לא כזה משנה

או שהוא מאוד חשוב, אבל אז זה חשוב לשני הכיוונים שלא יהיה גובה קיצוני. לא?

ברוראחד האם שומע

קיצוניות לא טובה בשום דבר ובשום מצב. לא מחפש קיצון. 
מבחינתי גובה זה לא הכי חשוב, ברור שהעיקר הנשמה והמידות. עם זאת, קשה לי לשחרר את זה. 

רק אם תתחתן עם מישהי גובהintuscrepidam
תהיה סבירות גבוהה יותר, לא וודאות, שהילדים שלך יהיו גבוהים. וזה תחת הנחה שכל הדורות לפניך גבוהים ככה שיש לכם נטייה להיות גבוהים.
מבחינה גנטיתלגיטימי?

פעם התעניינתי בעניין הגובה, וזה מה שאני יודעת להגיד:

יש תכונות שאפשר לבדוק בדנ"א של אדם, ולהעריך כיצד זה יבוא לידי ביטוי. לגבי גובה, אפשר לקבל הערכה, אבל טווח סטיית התקן הוא עצום, כך שההערכה הזאת מאבדת הרבה מיכולת המימוש שלה.

למה זה קורה? כי יש תכונות שתלויות רק בגן אחד או גנים בודדים, אבל גובה תלוי בעשרות אלפי נקודות שונות בדנ"א. (מקור)

 

אם זה משהו שמטריד אותך ברמה רצינית - לך תקבע תור אצל יועץ גנטי, ותברר.

מכירה הרבה זוגות בהם אחד מבני הזוג יותר גבוה, ומבחינת ילדים - לפעמים כולם בגובה דומה, לפעמים יש מנעד של גבהים.

 

אבל השאלה הגדולה היא:

האם אתה מחפש תשובה גנטית, או שאתה מחפש להשפיע על התפיסה שלך? האם אתה רוצה להשתחרר מהתפיסה הזאת?

כדי לאזן, לדעתי רוב האנשים לא חושבים שלהיות גבוהנוגע, לא נוגע

בפער מהממוצע זה הכי כיף.

אז קח בחשבון שיתכן שגם בשביל הבחורה יש כאן התפשרות מסויימת, ושאולי בזכותה הילדים דווקא יהיו מאוזנים..

אבל זה כל הקטעחתול זמני

הגמרא אומרת שגוץ לא יישא גוצה וגבוה לא יישא גבוהה

בעיקרון קיבלת מחמאות כי אתה גברSeven

לגבר יפה להיות גבוהה

לעומת זאת אם היית אישה 1.9 סביר להניח שלא רק לא היית מקבל מחמאות היית מרגיש חוסר ביטחון על הגובה הזה

בוא נגיד שאני לא מאחלת לבנות שלך להיות 1.9

ההגובה הממוצע לאישה הוא 1.6

איזה חרטההפיאחרונה

אני 1.60 וסבא שלי כמעט 2 מטר וגם השני ויש לנו מלא גבוהים במשפחה

די עם הבולשיט .

דבר שני תגיד תודה רבה ,בחורה גבוהה מאוד מעל 1.80 זה לא הדבר הכי נשי שקיים אלא אם כן היא מיוחדת 

ולא הייתי חושבת שאגב 1.90 זה יפה לגבר

לא ראיתי בחורה אחת שרוצה 1.90

תגיד תודה שהיא רוצה אותך..

סורי אבל אתה חי בסרט רע

ועוד חושב שהיא הבעיה נו

אתה צריך השתלת מוח

"החיים שלי יפים. יש לי עבודה. מה רע להיות לבד?"נחלת

 

 

זו הכותרת של טיפ באתר "השדכן". יש שם טיפים טובים.

מזכיר לי את התגובה של הבחורה שלא הרגישה צורך

להתחתן. אולי לא קשור, אבל ממליצה על טיפים;

שם וגם באתר של אלי גרון.

זה הטיפ?הפיאחרונה
הוא מעודד רווקות או חתונה 

אולי יעניין אותך