כואב לי בפנים
תזכורת להבא- לשאול על זה *לפני* שיוצאים לדייט 🤦🏼♂️
לא מובן מאליו.. כל הכבוד.
באמת קשה.. שולח כוחות..
בע"ה שבזכות זה תמצא במהרה את האחת שלך, שתקימו יחד בית על אדני התורה והיראה..
שאשתו של הרב סולוביצ'יק לא לבשה כיסוי ראש כלל.
הרב סולוביצ'יק הורה הלכה שיש לשים כיסוי ראש. כשתלמידיו שאלו אותה למה אישתו לא נוהגת, הוא אמר להם לשאול אותה ולא אותו.
(כך כנראה היה מקובל בליטא, וגם נשות רבנים רבות עם שורשים ליטאיים לא לבשו כיסוי ראש).
אישית, לא הייתי מוכנה לצאת עם מישהו שלא לובש כיפה (וברור שהמקור לזה הוא אחר לחלוטין). מה שאני מנסה לומר שלא נמנעו גדולי דור מלשאת נשים שלא הקפידו על כך, ואולי כדאי להתייעץ עם רבך.
היסטורית תרבותית. לא ראיה לכלום.
אלא להראות שאנשים מתחתנים למרות שהם לא מסכימים עם כל מה שבן הזוג עושה. והאנשים האלה הם גם רבנים גדולים.
תאמין לי שאין לי מושג איך אדם דתי מתחתן עם אדם חילוני, אבל מסתבר שיש לא מעט זוגות כאלה.
לא אמרתיש בשום מחיר ובשום סיטואציה לא להתחתן עם בחורה בלי כסר"ש. אם הייתי אומר ככה - הרב סולובייצ'יק (וכל גדולי הדור שלםני השואה) היו ראיה נגדי.
אני אומר שבמציאות העכשווית, גבר יר"ש לא אמור לישא לאשה שלא מכסה ראשה. המצב שונה לגמרי מהמצב אז.
אם כך הגרי"ד אמר מה זה שונה בינו לבין משהו אחר?
הוא התחתן איתה בכלל ולא החשיב אותה כסוג ב'.
אז אתה אומר שהגרי"ד כן החשיב אותה סוג ב' אבל התחתן בגלל שלא היה לו עם מי.
על פי עולם הערכים שלי אני לא מקבל את זה ואני לא חושב שזאת היתה התשובה שלו.
אם הוא היה מחפש מישהי אחרת אני מאמין שאדם עם שושלת כזאת היה מוצא.
בלי קשר לעולם ערכים - שגם איתו אני חושב שהוא לא היה מסכים.

כולנו א' א'
יש לנו חולשות - נכון זה לא נעים אבל זה לא מוריד אותנו.
אני גם מכיר רבנים שלא מקפידים על לשון הרע אין תעודת ביטוח לכלום לא משנה איזה תואר יש לך ("וכולם באבק לשון הרע")
לכן כמו שיש נשות רבנים שמגלות חולשה בבין אדם לחברו יש כאלו שיש להן חולשה בבין אדם למקום (וזה לא יותר קל) ולכן לא סותר שאשת רב גם ללא כיסוי ראש.
כמו שכבר אמרו פה - יש דברים שהם בבייס של ההלכה. כיסוי ראש מלא [עם הוצאת "פוני" כזו או אחרת, לא נכנס לכך] זו הלכה מפורשת, שלא מאמין שרב ייתן לך אישור מלכתחילה.
אני כמובן לא מדבר על נשואים שהחליטו לשנות מעט, או על מתחזקות וכד'
על פי רוב, וחס וחלילה אינני מכליל, חצי כיסוי ראש הוא סימפטום לשאר "חצי הלכה" [כגון מכנסיים ארוכות לפעמים, או בית ספר פחות ממה שחשבת...]...
אני יודע שיש כאלו שיגידו, אבל את רוב הדברים האחרים הוא כבר קיבל והסכים, אז למה לעצור על זה ?
אז שוב, זו הלכה ברורה. ובאמת חשוב לשאול מראש, ואם לא שאלת, ורק עכשיו "גילית" - אז רק אחזק את ידך ! המשך ברוחך - בעז"ה תקבל את המיועדת לך - עם כל הדרישות שלך.
בהצלחה.
שלום לך,
מלכתחילה, הנושא הועלה "לאחר שנשקלו הדברים בצורה טובה ונעימה". הבחורה מתאימה לו מכל הבחינות, ומוצאת חן בעיניו, אך דא עקא, ועניין הכיסוי ראש הפריע לו. כנראה שיש דברים בנושא, וזה לא מתאים לו מבחינה הלכתית, לא אישי , ולא ש"זה בנוסף".
אז קודם כל - צריך לכבד ולחזק את דעתו והחלטתו. ראי ערך "כלה נאה וחסודה" [כתובות יז' א].
דבר שני - אם זה היה אחי - הייתי מעלה אותו על ראש שמחתי. מי אני שאבקש מאחי להתפשר על הלכה פסוקה ? [לא נכנס לנושא הצדיקה או לא, זה לא באמת העניין האמיתי].
לדעתי, במיוחד בפורום של "ערוץ 7" ... חשוב לכבד ולחזק מי שרוצה לשמור קצת יותר, ובטח לשמור על הבסיס ההלכתי. והדגשתי במקור, שלאו דווקא 100 אחוז כיסוי...
מחילה אם הייתי ישיר, או מעט לא מנוסח כראוי. אך דעת חכמים היא - וראוי לאומרה [כמובן, לדעתי בלבד].
בהצלחה !
(אם התכוונת לכיסו"ר)
אני באופן אישי לא נוהג כך, ולכן לא אוכל להתפשר בנושא, אבל זו בהחלט דעה.
זו אמירה תיאורטית - על מצב בו מקובל בחברת שומרי תו"מ ללכת כך. (מש"כ על הגרי"ד. מ.ש.ל.)
http://www.ybm.org.il/Admin/uploaddata/LessonsFiles/Pdf/9690.pdf
הוא הורה כך למעשה, וכך נוהגים חלק מהתלמידים שלו (וגם החתן של הנכדה שלו (אאל"ט) שהוא ת"ח, אם כי אנלא מכיר באופן אישי), שאמנם יחסית פתוחים, אבל בהחלט שומרי תו"מ. (גם אם הם לא חושבים שמשה קיבל תורה מסיני ומסרה ל...)
כמו שאמרתי לעיל, אני אישית לא נוהג כך, ולכן מבחינתי זה לא רלוונטי. מכאן ועד לזלזל בזה הדרך ארוכה.
ובה אמורים הדברים.
החתן של הנכדה זה לא ראיה לכלום, במחילת כבודו המהולל.
לא רואה דרך ארוכה מידי לזלזל בחוסר כיסוי ראש. ולא רואה שום היתר לזה משום פוסק, כולל לא הרב רבינוביץ', מה לעשות.
ואגב, בכ"מ לא זה הנידון, אני מאמין שהבחורה המדוברת לא עושה ככה בגלל שהיא תלמידה שלו, אלא בגלל היא "פושרת", ופה תחזור שאלתי - אם הפי חושבת שיש "דעת חכמים" של איזה גדול בתורה שחושב שלא צריך לחפש בת זוג יראת שמים.
(אגב, סתם מחשבה שעלתה לי, גם אם הוא היה מתיר, יותר רבנים תומכים בתג מחיר מאשר רבנים שמתירים ללכת בלי כסר"ש, למה כאן פתאום מבקרים בעוז ותעצומות ומדברים נחרצות נגד?
או שרק בעניינים מסויימים אסור לדבר נגד כי נמצאה איזה דעת יחיד...)
ואומר לך מה עושים הנוהגים על פי קולותיו וחומרותיו. אתה יכול לעשות את החלוקות הדיכוטומיות ככל שתחפוץ, אבל אלו העובדות. שוב, זה כנראה לא העולם הדתי שגדלת עליו (גילוי נאות: גם לא שלי), אבל כמו שאמרתי משה קיבל תורה מסיני ומסרה ליהושע ולא ל"אתה יודע להמשיך בעצמך". הם אורתודוכסיים.
לגבי הנידון, לוידע. לי זה לא מתאים. אבל זה בהחלט עניין לשאלת רב.
ממה שהוא כתב בפירוש.
נו, שוין. איך אומרת סבתא שלי? געזונטערהייט.
אין כאן שום "חלוקה דיכוטומית". אדם דתי מחוייב להלכה. נקודה.
אוי לנו שכה עלתה בימינו, שצריך להתווכח על זה...
משה קיבל תורה מסיני ומסרה עד לרב רבינוביץ. אבל אי אפשר להמציא שהתיר מה שלא התיר.
ומה שעושים אסופת קלי דעת שלא קרו ולא שנו ולא שימשו, באמת לא קשור לשושלת שהתקבלה עד משה מסיני.
אני חושב שאתה מודע לכך שהיחס הציבורי שונה.
מה שמוכיח כאלף עדים - שהכל תלוי במה שנוח וכיף לחשוב
ואף אחד לא עוצר ושואל: "מה ה' אלוקיך שואל מעימך".
מעכשיו כל מי שרוצה שאשתו תכסה ראשה - הוא ממש לא בסדר, והוא "שטחי", כי הרי החתן של הנכדה שלה רב רבינוביץ עושה אחרת, וזה ראיה שהרב רבינוביץ סבר אחרת, ולא משנה בכלל מה הוא כתב בכתב ידו....
יחי ההיגיון...
אני יכול להגיב בפרוטרוט, אבל כמו שצפיתי מראש, חוסר היכולת להכיל מרוכבות, די מייתר תגובה מפורטת שלי.
מאחר ואותו נכד הוא ת"ח ולא חשוד בעניין הבאתי אותו כדוגמא, אין לי מה להוסיף.
לגופו של ענין, לא זוכר, לא נוהג להתעמק בכיסוי"ר...
מסכים שלכאורה צריך רוב. יש גם תשובה של הרב הנקין בענין,והוא מקל יותר, אבל מהזכרון זה בגדר לימוד זכות.
הוא לא כותב שתמיד די ברוב, אלא לפי החברה של שומרי התורה שאליה האדם שייך..
מכל מקום. מפליא שאדם שמקנא לכבודו של הרב רבינוביץ ומבקש לסמוך יתדותיו עליו, מתעלם מתשובתו המפורשת, וכשמציגים אותה נגד פניו הוא קורא לזה "דמגוגיה" ו"חוסר יכולת להבין מורכבות".
אני תוהה מה הוא אומר אם זה היה הפוך - שהרב רבינוביץ' אכן היה אומר כדבריו, ותגובתי היתה כזו....
למה את הקב"ה דוחים תמיר אחרון בתור? הוא לא שווה איזו אגורה
אתה חותם על זה?
אתה חותם על זה?
לצערי, אנשים מהסוג שרק מדברים גבוהה גבוהה על בין אדם לחבירו, אבל את הקב"ה הם משליכים אחרי גוום - מראים שגם הבן אדם לחבירו שלהם אינו משהו ערכי. אלא סתם תרבות, היום זה מכובד להיות הומאני אז הם הומאנים. מחר יהיה מכובד לרצוח - הם ירצחו.
נמאס מהגועל הזה של כל המתייפייפים שחושבים שהקב"ה הוא שק החבטות שלהם. שימצאו להם מישהו אחר לחבוט בו, כי דווקא שק חבטות מסוג הקב"ה יכול יום אחד להתהפך עליהם.
ולא, הוא לא יקפיד מידי על בן אדם לחבירו כשהוא יעשה את זה.
השיקוף שלך מזעזע.
ממליץ לך לודא מול אנשים מה הם אומרים ואם הם מודעים להשלכות לפני שאתה בוחר לבזה אותם בשם הקודש.
ונאיביות, או טמינת ראש בחול, היא לא פעולה מועדפת עלי.
נאמר כאן על בדיקת הקפדה על הלכה, שזו שטחיות.
אני מוכן לתת את ראשי שזה לא היה נאמר על בדיקת יחסי חברה.
מסקנות?
שאלוקים מעניין לאנשים את הגרביים.
מי שרוממות העדינות החברתית בגרונו, ועל הלכות פסוקות הוא אומר "שטחיות", אל נא יהי חלקי מחלקו.
אם יש לך יישוב הגיוני אחר לדברים אתה יכול להציע אותו. אבל רק להאשים אותי שאני "מזעזע" לא יתן כלום.
זאת שיטחיות...
כל השאר - אלו דברים שאתה ראית בהם אף אחד לא אמר אותם
אם כבר שטחיות - שטחי הוא מי שרואה בצורך הזוגי בשותפות "השגחת כשרות"
ומכל מקום, שאלתי בעינה עומדת:
אתה מוכן להתחתן עם רוצחת סדרתית? פדופילית? גנבת?
למה? אתה לא מרגיש שטחי להיות משגיח כשרות?
אה, שכחתי
מה שההעולם מסכים שהוא נקרא "רע" - מותר לדרוש מהבנזוג
אבל מה שהקב"ה דורש - זה כבר שטחי
ואחר כך תגיד ש"אף אחד לא אמר"....
קורה.
עכשיו צריך לשבת ולחשוב למה אנשים מוכנים שהאשה שלהם תהיה כופרת.
ולא רק זה, אלא מבקרים את מי שלא מוכן לכך.
אבל מצד שני, חס וחלילה הם לא יעיזו להתארס עם מישהי שאולי מדברת קצת לא יפה, או שיחסי החברה שלה לא תקינים.
מעניין. מעניין למה.
ועוזבי ה'...
חצי כסר"ש זה לא כפירה. כפירה הזכרתי כעקיצה לשרשור מקביל.
אבל כן, מי שבעיניו הקפדה על כסר"ש זו שטחיות. אז....
וכמובן, מה יותר נחמד מללעוג ("מר משולם") למי שאכפת לו מהיהדות.
נס שיש לנו את אנדרדוס, שיזכירו לנו שגם אם מדברים לשון הרע - זה לא התר לקניבליזם.
כיוון שמדובר בויכוח מול אותו ניק בשניהם, לכן הרשיתי לעצמי.
מתנצל אם זה פגע במישהו שלא שם לב לזה.
את לא צריכה להתנצל בפני, אני רגיל.. לא לוקח ללב.
הצבעתי על האמירה שלך רק כמאפיין.
נורא נחמד לקבוע שקיום מצוות הוא דבר שטחי
ואחר כך תדרשי שלא יקראו לך פשרנית.
וכי למה לא?
אני לא חושבת שזה שטחי, בסוף החיצוניות היא כן אמירה דתית, לפחות הנשים שאני מכירה שהולכות עם חצי, זה אף פעם לא רק הכיסוי ראש, אלא יש באופן כללי פחות הקפדה על ההלכות. אני מסכימה שזה לא אמירה כוללת, ובסוף כן צריך להכיר את הבן אדם, ואולי חוץ מעניין הכסר"ש בכל השאר היא כן מקפידה כמו שהוא רוצה, אבל שוב בעיני חיצוניות זה ממש לא שטחי ובהחלט מעיד על רמה דתית של בן אדם.
(באופן כללי כואב לי שבציבור הדת"ל זה נהיה מובן מאליו שיש המון דתיים על הסקאלה, וכל אחד ואחת בוחרים איך להיות לבוש, ומה לשמור, אז נכון שיש בחירה חופשית, אבל עדיין... וזה לעומת הציבור החרדי שאצלם יש הקפדה גדולה יותר.. ממש חבל)
זה ממש סבבה שהאשה תחלל שבת. מה אתה, משגיח כשרות שלה?
העיקר שהיא תכתוב יפה בפורום. זה דבר שאסור לוותר עליו.
הנה, הוצאתי את הצדיקים ידי חובת תגובה לדבריך...
דבר ראשון, זה מאוד תלוי בגדר שאתה נותן לכיסו"ר.(מנהג,מנהג דאו' וכו')
שנית, יש רבנים שהתירו כיסו"ר חלקי.(הרב רבינוביץ')
(הכותב לא נוהג כמו הרבנים הנ"ל, ויפסול על זה גם...)
יש מדרשות שמלמדים בהם לחלוק על גמרות ושו"ע?
משנה: ואלו יוצאות שלא בכתובה העוברת על דת משה ויהודית ואיזו היא דת משה מאכילתו שאינו מעושר ומשמשתו נדה ולא קוצה לה חלה ונודרת ואינה מקיימת ואיזוהי דת יהודית יוצאה וראשה פרוע
שו"ע: אלו יוצאות שלא בכתבה: העוברת על דת משה ויהודית.... איזו היא דת יהודית, הוא מנהג הצניעות שנהגו בנות ישראל. ואלו הם הדברים שאם עשתה אחת מהם עברה על דת יהודית: יוצאת לשוק או למבוי מפלש או בחצר שהרבים בוקעים בו וראשה פרוע
הם אולי רע-בנים. לא רבנים.
אני רק לא מבין, למה במדרשות צריך ללמוד גמרא, אם ממילא לא רואים בה משהו אלוקי ונכון.
זה סתם מרתון לחידוד מוחות?
אולי שק חבטות?
אבל שלום בית זה אחרי שמתחתנים, לא לפני
אשה לא יכולה לעשות שינוי גדול כל כך מבחינת הנאמנות שלה לערכים שביסוד הבית, ולצפות מבעלה שיתעלם בגלל שלום בית
ואדם שאשתו עוברת דברים קשים ופתאום נהיית כעסנית וצעקנית ועושה לו תמוות?
הוא צריך להתמודד עם זה ולעשות כמה שהוא יכול בשביל שלום בית... לא על כל דבר רצים לגירושין אבל בהחלט בנושאים שהם היסוד של הבית כמו שאמרת באמת צריך לעשות שאלת רב ספציפית...
ואני חושבת שכיסוי ראש, עם כמה שזה מפריע לבעל זה פחות חמור מאשה שלא שומרת טהרה לדוגמא... וגם בנושאים כאלה מחפשים פתרונות
שלום בית זה מעל הכל
זה יכול להיות גם סתם פריקת עול.
ככה שההשוואה ל"עוברת דברים קשים" לא בהכרח נכונה.
גם על האשה מוטל שלום הבית, לא רק על הגבר.
כמו לפני חתונה
וזה נכון לשני הצדדים, ברור
ברור שגם אם מוצדק אפילו להיפרד, לפעמים עדיף שלא
וברור שיש דברים גרועים יותר
חצי כיסוי ראש הכוונה בדרך כלל לכסות חצי מהראש אבל לא חצי מהשער
וזה לא בגדרי ההלכה לפי אף פוסק, עד כמה שידוע לי
זה הבדל דרסטי - משמירת הלכה לאי שמירת הלכה
וזה אחד המרכיבים של התאמה.
בחורה שרוצה חצי כיסוי, זו לא שאלה בכלל (כיסוי מלא).
בעז"ה, בפעמים הבאות תקדים את השלב הזה, ותמצא את האחת שמתאימה לך.
בהצלחה 🤗

בקשר לדיון פה... אני גם חשבתי כמו @הפי וגם בבית שלי כל הזמן אומרים שהעיקר המידות...
אבל לאט לאט אני מתחילה שלא לחשוב ככה ולדעתי זאת אפילו תפיסה של פעם שהיהדות לא הייתה מורכבת כל כך, אלא היו דתיים פשוטים והיום הדת היא הרבה יותר בחירה והרבה יותר מהותית באופי של האדם...
רוצה לענות לך הפי (ובעצם לעצמי)
ברור שאנחנו אוהבים את כל ישראל ויודעים שכל אחד הוא מדהים בתוכו, ואנחנו לא שופטים אנשים לפי זה, אבל אדם שחי תורה מחפש שהבן זוג יהיה שותף איתו למטרה שלו. זה כמו שאת מקבלת אחרים אבל זה לא אומר שאת מסכימה עם כל ההתנהגות שלהם ותתנהגי ככה בעצמך.. אז בן הזוג הופך להיות חלק ממך, ואת רוצה להסכים איתו, שיהיה תיאום. שתוכלו לפעול בהרבה דברים יד ביד, ולא רק להתאים באופי. וברגע שהדת היא נושא שבוער בך, אי אפשר לשים אותו במקום צדדי. את אומרת: "האם זה הדבר הכי חשוב לך בנשואין?" ואז התשובה היא שזה חלק ממשהו שחשוב לו. אי אפשר לנתק הקפדה על ההלכה מעומק תורני.
וכמובן אני מאמינה שאם משמיים יצא שמישהו מתחתן עם מישהי לא תורנית אבל מדהימה אז כמובן שזה לא סוף פסוק. אבל העניין הוא שכל עוד זה תלוי בך תראה שזה חשוב לך.
וכאן תאמת, הייתי מוסיפה שיש קצת הבדל בין גבר לאשה, ולדעתי יותר חשוב שגבר יחפש מישהי צדיקה מאשר שאשה לא תתפשר על גבר צדיק בגלל שלאשה יש השפעה יותר גדולה וזה מה שאני רואה במציאות. דוד שלי התחתן עם אשה פחות דתית ממנו והיום הוא לא כזה דתי לצערנו, ושתי קרובות אחרות תורניות התחתנו עם גברים פחות דתיים מהם והיום הם ממש חזקים. אז גם את זה צריך לקחת בחשבון שלבן ובת הזוג יש השפעה אחד על השני, ואדם שמוכן להתחתן עם מישהו לא הכי דתי זה מעיד על החשיבות של הדת בחיים שלו.
אני שוב ושוב נדהם, מכך שיש איזורים (גיאוגרפים, סוציולוגים, הכל..) שהרעות חולות של המערביות פשוט דילגו עליהם. ועדיין יש להם את תפיסת היהדות הישנה והטובה, הכנה והלא-מתפתלת, האמיתית, עם היושר הפנימי והאותנטיות.
מפעים, ומשמח. ירבו כמותך!
די , די כבר!
למה כל מה שאתה לא אוהב הוא "הרעות החולות של המערביות" וכל השאר הוא היהדות הישנה והטובה?
לא יכול להיות יהודי ישר ועצמאי, שחושב בשביל עצמו ומבין את האמת?
לדעה של גדולים ממך, שנכון, הם חיו בעבר, אבל בשביל לברר מה הדברים שמשתנים בעקבות הזמן ומה הדברים שהם פשוט תורה אלוקית שחכמים אמרו ברוח הקודש צריך הרבה זהירות וגדלות, ולכן לא כל אחד יכול לעשות את זה. רוב האנשים אמורים לסמוך על הרבנים, אבל כשלא סומכים על הרבנים וכל אחד יכול לומר מה שנראה לו זאת בעיה. אנחנו לא רצים לאמץ כל דבר חדש וטוב שכך. מי שעושה זאת שם את המציאות של עצמו לפני יראת השמיים שלו.
ואני לא מדברת עליך אני מדברת על תופעה כללית שאין לי מושג אם אתה חלק ממנה.
יש הרבה דברים שאני לא אוהב והם לא "רעות חולות של העולם המערבי"
לדוגמא קווניקיות, אני יכול לומר עליה הרבה דברים רעים, אבל רעה חולה מערבית היא לא.
אבל מה שכן - כן. ולא אתכחש לזה.
תפיסה המקדשת את ה"תהיה נחמד" במקום "תעשה מה שנכון". ואת ה"תהיה הומאני" על חשבון "מלא רצון בוראך", היא תפיסה מערבית קלוקלת. עובדה.
בוודאי שיכול להיות, אבל אם הוא ישר הוא לא יסיק מסקנות הנוגדות את היהדות ועוד יאשים בזה את היהדות.
@הרמוניה - התגובה שלך מצוינת. אני מסכים לחלוטין.
ואת התגובה שלך אלי פשוט לא הבנתי. כנראה הבנת את מה שכתבתי אחרת ממה שהתכוונתי אליו
@נשמה כללית - מה שהפריע לי בתגובה שלך היה המחשבה שהתגובה של @הרמוניה היא כזאת רק בגלל אי-השפעה מערבית.
ובכן - יש הרבה השפעות מערביות, חלקן חיוביות וחלקן שליליות.
ואני חושב שגם אדם עם השפעה מאד מערבית היה יכול לכתוב את התגובה המצוינת שהיא כתבה. מספיק בשביל זה שהיא יהודי ישר ועצמאי שמבין את האמת.
ולכן הפריע לי שאתה מייחס את הטיעון שלה ל"יהדות הישנה והטובה" ואת הטיעון שכנגד להשפעה מערבית.
היהדות ההישנה והטובה אין פירושה לאמונה תמימה ופשוטה ונאיבית.
אלא כן, להשקפה יהודית טהורה מסיגים,
הסיגים המוציים היום הם אלו המערביים
ולכן עמדתה היא עמדת היהדות כצורתה, בליה סיגים המערביים
זה הכל.
אין דבר כזה "אדם עם השפעה מאד מערבית היה יכול לכתוב את התגובה המצוינת שהיא כתבה. מספיק בשביל זה שהיא יהודי ישר ועצמאי שמבין את האמת." אם הוא "יהודי ישר ועצמאי שמבין את האמת" אז הוא לא עם השפעה מערבית (בנושאים אלו) הוא אולי חשוף לדרך המערבית, אבל בזקיפות קומתו הוא הודף את השפעתה מעליו.
וכנראה לא אשכנע ולא אשתכנע.
העמדה שלי בנושא:
1 רשות לכל אדם נתונה לבחור בטוב, ולא משנה כמה החינוך שלו גרוע, או חלילה מערבי.
2 המערביות היא צורת חשיבה שאיננה סותרת את היהדות בשום דרך, ואת מרבית ערכיה גם כן
3 יש אסכולות מסוימות בתפיסה המערבית שהן בעייתיות, אבל אדם עם חשיבה ישרה יכול להתחמק מהן פשוט באמצעות הכלי של חשיבה ישרה.
4 גם בלי השפעה מערבית, יש מגוון חשיבות מעוותות ובעייתיות, שאת חלקן אנחנו רואים בקהילה היהודית לדורותיה במשך מאות שנים ואולי אלפי שנים, ותוכחות הנביאים יוכיחו
1. ברור. ובעולם האידיאות יש לו בחירה איזו אידאות לקבל, ואם קיבל אידיאות שסותרות את היהדות - זו בחירתו.
2. כאן באמת חבל על הויכוח. הרי זה בעיני כהכחשת השמש בצהרים.
3. כלומר - להיות מודע להם אך לא להשפיע מהם על נפשו. לא לחשוב כמותן.
4. נכון. אמרתי כבר שאלו הסיגים בימינו. אף אחד היום לא מעביר בנו למולך. בכל תקופה יש סיגים אחרים שמתשתרבבים ליהדות.
אגב, דבר אחד נורא כיום יותר משאר כל הקלקולים, שבכל הקלקולים ידע החולה שהוא חולה, וכיום מתיימרים לדברר את כל שנאת היהדות בשם היהדות עצמה, שזו רעה חולה שלא כתובה בתורה.
"מנהגים שונים" זה כמו מנהג להדליק אור בשבת. מנהג..
לחיות בסרט זה לומר "כל החיים שלי זה תורה ודת" אבל בד בבד לצפצף על הלכות ולקרוא למי שמקפיד בהן "שטחי". זה לחיות בסרט.
נראלי קודם צריך להקפיד על דברים שרואים מאשר על דברים שלא רואים...
בסדר הבנתי שתהיה לך שבת שלום.
אבל כידוע לבוש בשביל אשה זה משהו ממש מהותי
ולכן לוותר על משהו בתחום הזה זה ממש כואב.
האם היא צריכה לוותר? בהחלט, זאת ההלכה
האם אני יכול להבין את הסירוב שלה? גם כן
זה הזוי לאיזה מוסר כפול אנשים מגיעים.
אין לזה שום מילה אחרת, רק מוסר כפול.
להכיל את כל מי שפורק עול
ולגעור בכל מי שלא מוכן לפרוק אותו.
הוא טוען שהיא צריכה להתפשר ולוותר
הסברתי לו שלא זה קל כמו שזה נשמע
ואולי המוסר שלי הוא פי שניים משל מישהו אחר. זה המוסר הכפול שלי
בלבלתי כאן בין דברים.
ובכל זאת אשאיר כאן את דעתי:
לדעתי להתחתן עם אשה שלא מכסה את ראשה על פי ההלכה זה לא רלוונטי
אבל מצד שני, אני מבין למה אי אפשר לומר "אז שהיא תשים כיסוי ראש"
הלוואי
אני יודעת שזה משהו שקשה גם לי איתו אבל מה שאתה אומר הכי נכון בעולם
ואני חושבת שזה כן מעיד על רמה תורנית (לא על האופי של הבנאדם)
כי ברמה התורנית הבסיסית- צריכה להיות לי יראת שמיים לסמוך על התורה ולעשות פשוט כי ככה. גם אם זה יהיה בבכי תוך כדי. (וגם אם יהיו נפילות בדרך! אבל תהיה נכונות וכוונה לעשות...)
ורמה מעל זה- זה לעשות את זה מתוך שמחה וחיבור למצוות ולנשמה.
אז מי שאין לה את הרמה הבסיסית הזאת זה אומר שפשוט אין לה אותה.
גם אם היא היתה יראת שמים כמו משה רבינו ואברהם אבינו ביחד, ולא היתה הולכת עם כיסוי ראש, כנראה לא הייתי מתחתן איתה.
אני בכלל לא התייחסתי לדעתי האישית אלא רק לשאלה הצדדית של איך להתייחס לזה בהינתן מה שידוע
וזה גופא מה שצריך להבין כאן.
שאלה טובה.
אם נמצא מישהי כזאת ננתח את זה פסיכולוגית.
אם לא, קל להניח שאין מישהי כזאת, והמצאתי אותה לצורך הדוגמה (וזאת כבר סיבה לא להתחתן איתה. מי רוצה להתחתן עם מישהי שהומצאה לצורך דוגמה?)
עצם הכיסו"ר לא תלוי במנהג. המנהג הוא בכמה להוציא.
כשמדברים על חצי כיסוי ראש, מדובר על החצי הקטן יותר (חוששים לרובו ככולו)
להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..
למרות שממש התכוונתי אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.
ואז
לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר
ואולי זה הולך לשם ?
גאולה כללית ופרטית
חג שמח
לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..
מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.
אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".
הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.
הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.
כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.
כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.
ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!
גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד
רק נותר לנו למשוך אותו
מבין?
ברגע שהוואטסאפ נכנסל חיינו דברים עוברים מהירות האור כמעט.
לחכות כמה ימים להצעה זה נראה משהו שכמעט לא אפשרי,
מה דעתכם על זה?
אשלח לך הצעה ביום ראשון, ביום רביעי שלחה לי את הפרטים, וזה כבר לא היה רלוונטי..
כאילו זה נשמע לי הכי הגיוני לחכות קצת, אבל בגלל שהפלטפורמה של הוואטסאפ היא כל כך מהירה הקצב מתאים בהתאם.
קלטתי שמבחינתה זה כנראה לגיטימי לכתוב "אשלח לך הצעה" ואז לשלוח עוד 3 ימים.. ומבחינתי זה לא. לא בגלל איזו תפיסת עולם, אלא פשוט כי השוק מאוד מהיר.
אין לי שום סיבה לחכות להצעה 3 ימים ואני יודע שגם היא יכולה להגיד לי "אה היא בדיוק נתפסה" או סתם אגלה שאני לא חושב שאנחנו מתאימים.
העניין הוא שאנשים נתפסים ונפרדים בצורה מהירה מאוד ולכן גם ככה המהירות שאנשים מפגינים.
ברור לי שלפני הפלטפורמה של הוואטסאפ הדברים זזו הרבה יותר לאט ולאנשים היה גם יותר סבלנות
אולי זה יותר הצורה.
מי שהציעה לך - ידעה שהבחורה בכלל פנויה ביום ראשון? יכול להיות שמלכתחילה היא לא ביררה את זה איתה?
ממה שאני יודעת אין נוהל מסודר. נכון שמקובל יותר שקודם הוא אומר "כן" לפני שהיא מודעת לעניין בכלל, אבל זה ממש לא תמיד ככה. יש בנות שמעדיפות להישאל קודם. הרבה פעמים אם משדכים מכרים, את הצד שמכירים שואלים קודם.
באופן אישי אומר שאני לא מרגישה יותר מידי ככה. לא זכור לי שקרה לי מה שאתה מתאר.
לפעמים קורה שפתאום יש מבול של הצעות, ואז אני אומרת - שאני בדיוק מבררת, או בדיוק בתחילת קשר, ואולי בעתיד הקרוב זה יהיה רלוונטי.
ואני קצת נרתעת מה"שוק". המילה הזאת לא באה לי בטוב בהקשר הזה..
אני אומר שזאת הפלטפורמה, בגלל שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית.
ובלי קשר לאם היא ידעה או לא ידעה (במקרה הזאת אני מניח שהבחורה לא קיבלה פרטים שלי אבל נעשה בירור אם היא פנויה) - הקצב שפרטים עוברים דרך מיזמים, קבוצות וואטסאפ, שדכנים הוא קצב מסחרר. יש לי חבר שהתחתן לפי כמה שנים משידוך שנעשה ע"י 4 שדכניות וואטסאפ שונות שכל אחת שלחה לחברה שלה. וואטסאפ זאת תקשורת מאוד מהירה, תקשורת איטית כמעט ולא היתה מאפשרת לדבר כזה לקרות.
ובאמת, בדרך כלל אני מעדיף שלא יבררו אם הבחורה פנויה, כי אם היא לא פנויה יהיה לי דרך לדעת אם אני רוצה לחזור לי שהציע שינסה לאחר זמן שוב לבדוק לי אם התפנתה. וגם, זה לוקח זמן ואין לי סבלנות לזה. מעדיף לגלות שהיא תפוסה, מאשר לחכות עוד את הזמן הזה שיכול לקחת יומיים גם.
אולי את חווה את זה אחרת כי יש לך יותר סבלנות ממני, גם יכול להיות. אולי כי לפעמים מציעים לך אחרי שהבחור אישר, מה שכמעט בחיים לא קרה לי. לכן הניסיון במקרה כזה הוא לא הסבלנות, כי הבחור כבר אישר.
אסביר את ההקשר בו אני אומר את המילה "שוק".
אני לא מתייחס לשידוכי וואטסאפ בתור דבר עמוק ולכן אני מרשה לעצמי להביא ביטוי מאוד שיטחי שלדעתי די תואם את השיטה הזאת.
כן, אני חושב שזה כלי, שברגע שיודעים את היתרונות והחסרונות שלו, אין סיבה שבעולם לא להשתמש בו בעת הצורך.
לרגע לא התכוונתי חלילה לדמות את כל מחפשי הזוגיות למיניהם כמוצרים בשוק. מה לעשות שבשיטה של כרטיסים זה חלק מהעניין וכמובן, חלילה אסור להשליך את זה על האנשים עצמם.
השימוש בכלי הזה לא גורם לזלזל באנשים, הוא כן בעיני מבטא מגבלה אינטגרלית בשימוש בו.
"שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית."
יש לי קצביה, שכל פעם שהיה צריך לעשות הזמנה, זה נעשה דרך הטלפון.
אני רק מהמחשבה שאני מפריע למישהו באמצע עבודה מסויימת או שהוא עם לקוח בחנות.
זה כבר גורם לי לחשוב 3 פעמים לפני שאני מזמין.
מרגע שאפשר להזמין דרך אפלקציה,
אני מזמין הרבה יותר, הזמנות קטנות במקום אחת מרוכזת (חנות קרובה מאוד).
אבל לא הבנתי משהו.
מה הבעיה שלך להמתין 3 ימים ?
אני מנסה להבין אם אתה מכוון למשהו כללי או שזה רק משהו נקודתי שמפריע -לך-.
יכול להסביר ?
אם יגידו לי "תקשיב, נכיר לך מישהי שאנחנו חושבים שהיא מתאימה לך, אבל תמתין שבועיים"
אז אני לא מבין באיזה מקרה אני אגיד "לא, לא, שבועיים אני לא ממתין". מה אכפת לי "להמתין" ?
יכול להסביר. לצרכי מחקר כמובן.
אני יכול להשיג הצעות בצורה יחסית מהירה ולכן אם אדם חושב שאחכה להצעה שלו אז כנראה שהוא טועה.
זה שה"שוק" עובד בצורה מאוד מהירה גורם לי לחוסר סבלנות, לפעמים מוצדק ולפעמים שלא, ביחס לעיכוב בהצעות.
אין בעיה שישלח לי הצעה עוד שבועיים, שלא יחשוב שאני אחכה. יום יומיים כנראה שאחכה אם זה מישהו שאני סומך עליו.
אבל שואל כדי להיות בטוח.
כי באמת נושא השידוכים זה דבר מרתק וגם חשוב.
כרגע לא בשימוש אישי שלי, אבל זה יכול להשתנות ביום אחד.
כשאתה אומר "שלא יחשוב שאני אחכה",
זה אומר שאם אתה כן מסכים "לחכות" שבועיים,
אז אתה למעשה מתחייב לא לצאת לדייטים אחרים, להמתין להצעה ואז להחליט אם אתה נפגש או לא עם אותה הצעה ?
הבנתי נכון ?
אני לא חושב שאף אחד לא יסכים סתם לעצור שבועיים אז זה זמן יחסית מוגזם אבל כן הבנת.
ישר כוח!
באמת נראה שגברים ונשים חווים את זה אחרת.
אני באמת כמעט תמיד מקבלת (ומבקשת..) רק אחרי שהצד השני אישר. [בהנחה שזה פנייה דרך צד ג]
וזה בעצם אומר שהצד השני פנוי ומעוניין. אבל זה גם אומר שיש מצב שאני לא פנויה, או לא מעוניינת. וגם שמבחינתי יכולות לעבור תקופות שבהם אין לי שום הצעה, כאשר בפועל יכול להיות שהיו כאלה שביררו והחליטו שלא...
תודה על ההסבר על השוק.
נתקלתי בשדכני וואטסאפ שפשוט מעבירים כרטיסים, בלי לקרוא יותר מידי. אבל מסתבר שגם להם יש הצלחות - אבל אף אחד מאלו שאני קיבלתי בדרך הזאת לא היו רלוונטיים.
זה עדיין צורם לי המילה הזאת, וזה לא שיש לי פתרון קסם לאיך אפשר לעשות את זה יותר טוב..
שיש כרטיסים, שהם מנסים לשווק משהו, וברור שיש מאוחריהם אדם עם סיפור שלם, אבל הכרטיס עצמו הוא לא הבנאדם. לכן אני אולי מרגיש בנוח עם המונח שוק. למרות שגם יכול להיות שאצלי השימוש הזה יכול ליצור חוסר נוחות בהקשרים כאלה ואחרים.
נראה לי גם חשוב לומר שעצם הפלטפורמה של הכרטיסים (גם בוואטסאפ, אבל גם במיזמים שונים) היא פלטפורמה מאוד מוגבלת ולכן גם אם השדכן הוא מעולה ומקסים עדיין יהיה בזה מימד פחות "אנושי" וממילא מאוד מוגבל. ובודאי, התחושה האישית היא גם חשובה שמתעסקים עם שדכנים וחשוב מצד אחד לדעת לצאת מאיזור הנוחות או להרחיב אותו כדי שיהיה עוד אופציות להצעות, מצד שני חשוב גם להיות במודעות ריגשית ולשים גבולות גזרה ביחס ליציאה מאיזור הנוחות
שבזמן הזה קיבלת כבר הצעה אחרת? כי אם כן לגיטימי לקבל אותה .
אבל אם לא קיבלת הצעה ואתה סתם מעניש את מי שהציע כי שלח שבוע אחרי זה מיותר
אני שואל את עצמי מה הוא התכוון שהוא שלח לי את זה תוך שלושה ימים
מן הסתם אנשים עסוקים ולא תמיד פנויים אבל בדרך כלל נראה לי הכיוון זה להציע ישר
אצלי אני לא מרגישה ככה
הכל איטי מאוד, ותמיד לוקח כמה ימים..
וגם אחרי קשר לוקח לי מלא זמן עד שמתחילה משהו חדש
אני לא חושב,
אנשים לא רוצים לחכות ימים כי ההנחה שזה עוד כמה ימים עד שייפגשו, ומן הסתם יהיו הרבה נסיונות כך שזמן רב לברר יקח עוד זמן.
בגלל שהפלטפורמה הזאת מאוד מהירה אז הציפייה שזה לא יקח כמה ימים אלא יהיה באותו יום.
על עצם ההצעה.
אני אשלח לך הצעה ואז לוקח כמה ימים עד ששולח את ההצעה.
תאמת היה ממש לאחרונה שרשור על זה.
אני גם לא מלין על כך... אני תוהה על כך.
ולכן הכל נהיה מהר מאוד מאוד.. ולכן גם קיימת ציפייה שדברים יעברו מהר.
מאמין שלפני הוואטסאפ היתה ציפייה לזמן יותר ממושך, דהיינו היתה יותר סבלנות כי זה לקח יותר זמן.
לפני הפלאפונים בכלל מן הסתם היתה ציפייה לזמן עוד יותר ממושך.
ככה מסתבר לי
מקווה שהפעם זה מובן חח
אני מדבר על דברים שאם לא קיימים אצל אצל הצד שני, זה לא מפריע,
אבל אם כן קיימים, אז זה בונוס נחמד מאוד.
אני לא מכיר בן אדם נורמלי, שלא יכול להמציא רשימה של עשרות ואולי מאות דברים כאלה.
זה יכול להיות צבע מכונית, סוג מכונית, תוספות לפיצה, סוג מוסיקה, זמר, אלבום, שיר, עיר בירה בעולם לטייל בה...וכל דבר שהוא בעיקרון לא משמעותי
להצלחה ותחזוקת קשר אבל הוא בונוס שתמיד נחמד לדעת שהוא קיים ושבני הזוג באותו ראש שלכם גם בחלק מהדברים הקטנים שבחיים.
אז לכבוד החנוכה, יש 2 דברים שהם בונוס די נחמד עבורי. זה משהו סמלי כזה.
אגב, רק השנה למדתי שאין כזה דבר "חג החנוכה" יש "ימי החנוכה". חנוכה זה לא חג ביהדות כמו ראש השנה, פסח.
אם יש תלמיד חכם בקהל, הוא מוזמן לאשר שלא חירטטו אותי.
לעניין עצמו :
א. בונוס 1 - שהיא אוכלת סופגניות רק בחנוכה, לא חודש וחצי לפני כמו שרשתות השיווק היו שמחות כי זה טוב לביזנס.
היום למעשה היא היתה אמורה לטעום את הסופגניה -הראשונה- שלה השנה ובאמת להנות ממנה בימי החנוכה ( לא לכעוס ! זה רק בונוס אם היא כן אוכלת בחנוכה בלבד ! )
ב. כאן אני מודה שזה קשוח יותר. אבל שוב, זה בעיקר בונוס. אז.. אה-אהמ ..
בונוס 2 - בחנוכה היא אוכלת סופגניות...רגילות. בצק, ריבה, אבקת סוכר.
ולא את כל ה"סופגניות" שהקשר בינהם לסופגניה זה כמו הקשר בין מכונית לרכבת.
עכשיו לפני שמישהו קופץ עם :
"מה נסגר בן אדם ? זה ..ח.. סליחה זה..ימי החנוכה, תן לאנשים להנות מ "סופגניה" עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק חלבי-כנאפה- מלוח- מתוק"
אני בעד לאכול קינוחים שווים ומפנקים אבל שזה הופך מסופגניה ל..אני אפילו לא יודע איך לקרוא לזה..זה מבחינתי...לא בונוס.
יש לך את כל השנה לאכול את זה. תשאירי את חנוכה, חנוכה.
הסבר על הבונוס במימד החילוני-מסורתי-רוחני.
אני רואה את זה (במיוחד בשנים האחרונות) כסוג של...אני לא רוצה להגיד סדום ועמורה כי אז לא יבינו אותי בכלל,
אבל סוג של השתוקקות שהיא שורש יצר הרע ומקור הסבל.
כלומר, זה בכלל לא משנה מה היו מוכרים ברשתות השיווק, אנשים פשוט רוצים את מה
שכולם רוצים בלי לחשוב לרגע אחד אם הם -באמת- צריכים את זה ואם זה באמת קשור לאירוע שבשבילו התכנסנו.
יש לכם דברים קטנים שחשובים לכם, לא קריטיים, אבל יהוו בונוס נחמד אם הצד השני מעדיף אותם גם ?
ספרו בכיף.
לא בא לכם לשתף ורוצים לשמור את זה רק לעצמכם ? גם בכיף. רק קחו בחשבון שבסוף הכל יתגלה אז לפחות כאן תקבלו פידבק.
נ.ב - אם במקרה התחלתם לאכול סופגניות עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק-חלבי-כנאפה-מלוח-מתוק, כבר לפני חודש וחצי...אז..לבריאות.
ימי חנוכה שמחים לכולם.
כי היא לא תראה כמו אחת כזאת בסוף החג
אופס ימי החנוכה😂
ותודה על התזכורת שיש לי כל מיני העדפות קטנטנות כאלו שאסור לשכוח בתוך כל ההתרכזות בערכים החושבים והגדולים,
כי הדברים המשותפים הקטנים הם הרבה פעמים הבסיס לקשר טוב
"הוי בחורים גיבורים וחזקים כארזים, הוי בנות בנויות חטובות כמגדלים.
חשבתם מחשבת חוץ לזמנו, כאילו ה' איננו משגיח בעתו.
האם ה' עזב אתכם גלמוד וערירי? האם הוא לא מכריז עלכים 'שלי'?
הקורא מראש דורות לא ראה? האם השגחתו הפרטית נסתרה?
יש לכם עוד תקווה ואחרית, בסוף הקשיים תגיעו לתכלית.
אהבתי אתכם אומר ה' אל נורא וחומל, מעיניי לא חבוי הקושי והסבל.
הנני בא לגואלכם כאם על בנים, בנפלאות אדירות ורחמים עצומים.
בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה.
יצאתי לישע חשמונאים צדיקים, אצא כיום לישע הבדידות והמכאובים.
הכנתי לך גבר בחורה כלילת המעלות, ולך יפהפיה הכנתי איש חמודות.
נס פך השמן יאיר ויצהיר לעולם, ללבבות הנשברים לחזקם בריא אולם.
לרוממם לחשבם ממש כבני עליון, להסיר מהם כל פחד וחדלון.
לנטוע בהם כוחות וצפיות חדשים, להצמיח בהם חלומות כיוסף נרהבים.
עוד יהיה לכם ממלכת משפחה חמה, שבו מאיר באור יקרות השכינה הקדושה.
השכינה שורה על הנרות הקטנים היפים, זה ישרה על ביתכם באהבת עולמים."
התבוננתי על המראה וזה פלא עצום שגיליתי מסר כזה חזק לרווקים לפני חנוכה.
😂😂😂
מחזק מאוד! במיוחד המשפט "בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה" נגע בי.
תודה!
מניח שיצא לכם להתקל ולשמוע את המשפט הזה לא פעם..
והרהרתי בשאלה האם נכון שרוב העולם , כולל אני, לא חי ככה?!
כאילו, מניח של90 אחוז מהרווקים יש לב טוב, ואיזה קטע הם עדיין רווקים, וכנראה למרות טוב ליבם נפרדו מהם.
לכל תגובה בנושא אשמח, חנוכה שמח חברים!!!
-דעתי-.
המילה "עיקר" מבלבלת כאן..
אבל הכוונה הבסיס. קודם שיהיה את זה. בלי זה, אין על מה לדבר. אין בכלל מה לנסות.
ניקח את שוק הרכב.
אם אין בלמים שעובדים חלק,
ואין מנוע שפועל חלק,
אין בכלל מה להסתכל על הצבע והצורה וכמה אנשים הוא מסוגל להכיל בתוכו.
עכשיו נניח שיש בסיס.
זה אומר שכל רכב מתאים לך ? לא.
יש כאלה מעדיפים רכב קטן, גדול, בטוח, מהיר, נמוך, גבוה. טוב לשטח, טוב לעיר.
אבל קודם הבסיס.
ככה אני מבין את זה.
כלומר, זה שיש למישהו "לב טוב, והוא מקסים" זה רק -תחילת- הסיפור. לא סוף הסיפור.
במה הוא עובד ?
מה הוא למד ?
איך הוא מתנהג כשדברים לא מסתדרים כמו שהוא רוצה ? איך הוא עומד בלחץ ?
האם הוא דברן ? שקט ?
כל אחד והפרמטרים שחשובים לו, ממש כמו בבחירת רכב. כמובן, כל אחד והתקציב שלו (מה שיש לו להציע)
בהצלחה.
אני לא מסתכל מהצד של האדם שיש לו מידות טובות או לב טוב..המשפט הזה בדרך כלל נאמר לאנשים כאיזה משהו להתמקד בו ופחות בחיצוניות(אגב הוא נאמר בעיקר לגברים ממה שאני מכיר) אף פעם לר באמת האמנתי בו כל כך, נכון, יש בו מן האמת אבל בדור הזה להגיד לבחור "העיקר לב טוב ומידות טובות" אם הוא לא צדיק נסתר בנם של קדושים בעיניי זה פחות רלוונטי לנסות למכור לו את זה, והאמת עכשיו כשאני חושב על זה, אני חושב שהרבה שדכנים נופלים שם(גילוי נאות אף פעם לא הלכתי לשדכן/ית) ומרגיש לי שהם לא באמת מתעניינים במה אתה מחפש/ת אלא פשוט לחתן בלי הרבה מאמץ ואז מגיע המשפט " העיקר לב טוב"
חנוכה מלבלב מלא בלבלובי שמחה וכו🦝🔥
שלום לכולם לאחרונה יצאתי מקשר די ארוך שלא צלח לצערי
אני מעוניין לחזור לדייטים
מישהו מכיר שדכן או מקום שאפשר להתחיל בו את עולם הדייטים?
אני יודע שיש את הטבלה של השדכנים אבל מישהו מכיר חלק מהם שאפשר לסמוך עליו שיעזור לי?
תודה לכולם תזכו למצוות
נראה לי כדאי למקד קצת יותר לפחות לעצמך.
מה זה אומר ראש פתוח?
האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע גם רבנים מהר המור וגם ממרכז?
האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע רבנים חרדים ו/או דמויות מהשמאל?
האם זה אומר שאתה לומד ספרים של הרב בני לאו?
האם זה אומר שאתה רואה סרטים? איזה סגנון?
מה זה אומר מתייעץ עם רבנים?
האם ההתייעצות אומרת שאתה מחפש הסכמה שלהם לאופי הכלה שתבחר או שתצטרך אישור שלהם בטרם תצא?
או שזה רק בשאלות ערכיות כגון ענייני פוליטיקה/השקעות? או שאולי גם ביחס לעבודה וחיי חברה?
כל תשובה פה לגיטימית, אבל לפחות לעצמך ורצוי גם לטובת מי שתחפש שתצא איתך כדאי לדעת מה הכותרות שאמרת אומרות
המון בהצלחה
יש כאלו שיותר מכוונים לסגנון מסוים.
אבל מעבר לזה,
הייתי ממליצה לפנות לכמה שדכנים,
אבל לא רק.
להירשם לכמה מיזמים\אתרים\אפליקציות\קבוצות וואטסאפ,
ככל שיש לך כח להתמודד..
אתה צריך לדעתי להודיע לעולם (כולל חברים ומשפחה), שאתה פנוי ומחפש - ומה אתה מחפש.
נסעתי באוטובוס ציבורי,
ואוטובוס טיולים חסם את כל התנועה כי הבנות, המון בנות, המון המון בנות פרקו מלא דברים, חוץ ממקרר, הוציא מתוכו הכל.
זה היה נראה כמו מופע קסמים.
ואז נהג האוטובוס אמר משהו, "עוד פעם החרדים האלה...אבל למה ככה לחסום את התנועה ? אני לא מבין את זה..."
עכשיו בעיקרון, אני בדברים כאלה לא מתערב, אבל כאן לא יכלתי לשתוק.
אמרתי לו ברוגע, בנחת , "אלה לא בנות חרדיות, החמודות האלה שייכות למגזר הדתי-לאומי (גוש עציון)".
שבת שלום
מי יתן, שאחרי השבת הזו יחל השינוי הגדול שכל אחד מצפה לו.
עכשיו ברור לכם, שכאשר קורה שינוי גדול בחיים, לפניו יש שבת אולי מיוחדת אולי שגרתית, שפשוט מבחינת זמנים מגיע לפני אותו שינוי.
אני מאחל לכולם, לכל אחת ואחד בפורום הטהור הזהו, שהשבת הזו היא השבת לפני השינוי הגדול.
"אלה לא בנות חרדיות, החמודות האלה שייכות למגזר הדתי-לאומי (גוש עציון)"....ואם הן היו חרדיות אז? היה אסור להן לעצור שניה ולהוריד את הדברים?
ואני לא מתפלא שזה מה שלקחת מהפורום הנ"ל..זה אומר המון על משתתפיו.
שקראתי את זה
בפורום הטרור הזה
עדיין לא.
טוב מן הסתם היא עסוקה,
בטח בערב היא תברר ותחזיר תשובה.
מבאס, אבל עדיין היא לא החזירה.
בטח מחר.
משום מה גם מחר היא לא החזירה.
'תגיד, יצרו איתך קשר לברר עלי',
אני שואל את החבר שלי אחרי שלושה ימים.
'האמת שלא..'.
התסריט הזה חזר אצלי לא פעם ולא פעמיים, לצערי זה חזר שוב ושוב. כל פעם מחדש אני אומר לעצמי 'אולי הפעם היא תחזיר תשובה מהר. אולי יקרה נס, והיא תחזיר תשובה אפילו היום..'. אני לא יודע מאיפה זה מגיע, אולי אין מספיק מודעות שיש מישהו שמחכה בצד השני.
אז בנות, כשאתן מקבלות הצעה שימו לב שיש מישהו שיושב ומחכה בצפייה ממש לתשובה שלכן. יתכן מאוד שזה מעסיק לו את המחשבה כל היום, וכל כמה דקות הוא מציץ בטלפון בתקוה שהיא כבר החזירה תשובה. זה אלף בית של בין אדם לחברו.
אני רוצה "בחלום אדבר בו". תשובות לכל השאלות העמוקות שלי.
אני מתפלל על זה וכלום בחלום. אני שואל את ה' שהדוד רבא שלי הרב פנחס מפרנקפורט בעל ההפלאה יתגלה אלי וכלום. אין תשובות.
אבל אז כשאני קם, אגב העיון הרגיל שלי בתורה בסדרים הרגילים, אני מגיע ל'הפלאה' ו'לפנים יפות' ומבול של תשובות והדרכות לחיים העכשוויים שלי.
כן. זאת התגלות השכינה דרך ספרי הצדיקים.
תשובות. תשובות. תשובות.
"קול דודי דופק פתחי לי אחותי רעיתי". כמו ששמעתי בילדותי מר' אברום שפירא זצ"ל, הספר דופק לפתוח אותו ועם זה השכינה הקדושה.
אל תחכה למשהו מבחוץ, בחורה שלא רודפת אחריך תעזוב אותה. זה לא שווה את הזמן שלך. תתרכז בלהתענג על ה' וימלא משאלות לבך. תנדב את לבך ל-ה' ולעם ישראל. תתן תתן תתן, אל תצפה לקבל כלום. בסוף, הכל יסתדר. "יִרְוְיֻן מִדֶּשֶׁן בֵּיתֶךָ וְנַחַל עֲדָנֶיךָ תַשְׁקֵם. כִּי עִמְּךָ מְקוֹר חַיִּים בְּאוֹרְךָ נִרְאֶה אוֹר. מְשֹׁךְ חַסְדְּךָ לְיֹדְעֶיךָ וְצִדְקָתְךָ לְיִשְׁרֵי לֵב."
מאוד מזדהה עם מה שאתה כותב.
הצפייה תלויה לפי תקופות בחיים. תקופות שונות בכל התקופה המתמשכת של הדייט וגם איך קמתי היום..
לגמרי רגישות צריכה להיות בנושא הזה. מסכים מאוד מאוד וליבי איתך.
עם זאת, בלי קשר לצד השני שצריך להיות רגיש - חשוב לשמור על איזון.
אם כל דבר קטן מטלטל אותי, כדאי להתבונן למה זה קורה.
מה דפוסי המחשבה שמניעים אותי?
מה החששות, פחדים, דחפים, רצונות שקיימים בתוכי והאם אני מנהל אותם או שהם מנהלים אותי. ואם אני מנהל אותם - איך אני בוחר לעשות את זה.
וזה מפחיד גם לשאול את השאלות האלה, כי זה לא כיף לגלות שאני במקום שלא רציתי להיות בו, אך בד בבד, זה אנושי וזה קורה. אפילו אפשר לומר שאין אפשרות שזה לא יקרה.
ומאזן את מה שאני כתבתי הרגע - זה בסדר להיות לחוץ. בסדר גמור. רק כדאי לשים לב לזה.
ולא לתת להצעה להתמרח ככה
חושבת שזה נכון בכללי לכל מי שאומר כן להצעה, וכשאני אומרת 'אומר כן להצעה' הכוונה ששמעו שיש הצעה, קיבלו מספר לבירורים ויודעים שיש מישהו בצד השני שמחכה.
ולא משנה אם מי שמחכה זה מי ששידך או המשודך.
ברשותך, פונה לצד השני:
דרך ארץ בסיסית...
גם אם עסוקים כל כך ברמה שאין זמן לברר תהיו הגונים ותגידו.
''אין לי פניות לברר'', ותשלחו מישהו שסומכים עליו שיעשה את זה.
''אין פניות ברמה שאין זמן לנשום, אז לברר?", סליחה ששואלת... אבל איפה תכניסו גם פגישות? אם יש זמן לפגישות יש זמן לברר, במיוחד אם זה ימשיך או יקרה בהמשך, זה הרושם שאתם משאירים.
לא עונים לכם בצד שמבררים איתו? תעדכנו בהקדם את מי ששידך שיוכל לעדכן את הצד הממתין. וגם לברר מה קורה שם... יכול להיות שהתקשרו ולא ענה החבר, או שמשהו בקליטה לא עבד או כל סיבה שהיא.
התחרטתם מכל סיבה שהיא? זכותכם... רק תודיעו.
ולך שמחכה -
תברר עם המשדכים, בפרק זמן שמרגיש שזה מספיק זמן לבירור, מה קורה עם הצד השני.
הלוואי ודברים יתוקנו בשורשם ונהיה טובים.
ובאמת מבאס כשקורה רצף כזה.
אבל לא יפה להוציא שם רע על כל הבנות..
[וקרה לי גם הפוך - מישהו פנה אלי באתר, ביקש לברר, ולקח לו כמה ימים. שאלתי את החברה שלי אם הוא דיבר איתה, ואמרה שלא. שאלתי מה קורה, ועדיין לקח לו כמה ימים..]
אני רוצה להגיד שבאופן אישי -
לפעמים הבירורים לוקחים זמן. שולחים הודעה לחבר, הוא לא זמין, מחפשים אולי מישהו אחר שמכיר, והוא בדיוק במילואים וכו וכו'.
מעדיפה לקחת עוד יום בבירורים מאשר לצאת עם מישהו ולהתבאס שזה יכל להיות ברור מהטלפון שלא שייך.
אבל אם זה מתעכב - נראה לי נימוסי להגיד משהו כמו - אני בתקופה עמוסה, צריכה עוד זמן, סליחה.
ועוד משהו קטן - כמעט תמיד, אם קיבלתי הצעה ביום מסוים, וכבר באותו יום ביררתי - לא נתתי תשובה באותו היום. רציתי לישון על זה לילה.