שחר. בוודאי,נמצא.רק הפעם.
אלוהים משחק איתי מחבואים,אני מרגישה את זה בוורידים.
נכון ילד שמתחבא חזק חזק ומת שימצאו אותו אבל עוברות כבר שעתיים והוא מתחיל לחשוש שהוא נשכח?אז זה.בדיוק זה.
לא יודעת אם הילד הננטש זה אני או אלוהים,מה שבטוח שבעיות שנוצרות אי אפשר לפתור בלא שניים לפחות.כן,גם בעיות של מחבואים.
תמיד כשניסיתי לברוח ולהתחבא,הוא מצא אותי בסוף.
גם הוא,כשכביכול התחבא לי,נמצא על ידי אחרי מעט או הרבה זמן אבל תמיד מצאנו אחד את השני בסוף ופצחנו בריקוד מיני חסידי של כי הכל הבל הבלים אין עוד מלבדו גם אם המלבדו הזה התחבא לי מאחורי אבן דוממת בכותל ומצאתי אותו רק כשהסכמתי לעצמי לרדת באבנים העתיקות דרך שאר יפו והמוסלמי והאריות.
בר תמיד מתעקשת לקרוא לי המתחבאת הסידרתית.
לא אכפת לי כבר מהתארים שממציאים לי,כל עוד הם בגבול הטעם שאפשר עוד להכיל.
וכן,זה גם אולי קצת נכון.
כל הזמן אני עם תיק צד וגיטרה צבעונית וצב איטי דימיוני שממוקם לי על הגב,לוחש לי כל הזמן בצרחות,"תברחי,תתקדמי,תתחבאי.אף אחד לא מחפש אותך,כולם שכחו,גם אלוהים".
כשאני מנסה לקלף את המטריד הזה מימני,זה לא מצליח,זה חזק מכוחותיי.
תמיד אני מוצאת אותי במחבוא שלי,בלבד שלי,מקופלת בתוך שורות שורות של מילים ופזמון ללא חרוזים כי כל מילה היא בפני עצמה ואין לה אף חיבור למילה אחרת.
זה פזמון שחוזר על עצמו יותר מידי פעמים ומבטא כמה לבד יש במחבוא ועם התהייה הכי גדולה של,איך אלוהים נמצא בכל העולם ואיך הוא פה ואיך הוא שם אם דווקא במחבוא שלי הוא נעלם?.
אבל שאלות לא שואלים.עם שאלות שותקים ולרוב הן עוברות לבד או שלא ואז צריך תשובות רציניות שיחזירו את השאלות כל אחת למקומה.
לאחרונה אני לא כותבת הרבה כי במחבוא שלי אין מקום לכל עופרת העפרונות והדפים שאצטרך לצבור איתי אם אחליט לפלוט את המילים החוצה.גם קירות לא יספיקו.
המחבואים שלי קטנים.
וואו.לפעמים אני רוצה להכריז פוס משחק ולשבת ישיבה מזרחית על בלה נמוכה(נו כי אני תמיד לא הייתי מהאלה שאלופים בלטפס על בלות גבוהות בלי להפיל חצי מהקש לאדמה),לשתות שייק לימונענע דובדבן וקרח ולנשום לפי קצב הקש שבכוס הקוקטיל הגבוהה,לחבר לי את האדמה לשמיים והגשם והרוח,פשוט לפקוח עיניים ולתת לי להרגיש את החופש שבחוסר המחבוא עד שירד לי גרגיר האיפור האחרון או עד שימס דובון הקרח הכי רחוק בפסגת ההמלאיה.
תפארת הלכה ובר התקדמה וגיא,מי זוכר אותו בכלל ותמר גם,ממשיכה ללכת ותוך כדי מנסה למכור פיצוחים וכוסיות גלידה או אנערף ברד בטעם מנגו,לכל איש אשר יחפץ ליבו לקנות ברד בטעם מנגו.
רק אני תמיד נתקעת באנשהו לא מוסבר,יושבת על אנשהו לא מוסבר ונשארת עם התהיות הלא נגמרות שלי ועם השאלות וחלקי הפאזל השבורים שאני מנסה לחבר אותם שוב ושוב ועד שזה מצליח,השמיים מתכהים אז אי אפשר לעשות כלום מלבד לחכות לבוקר ולהתפלל שהחלקים לא יתעופפו עד אז ושאכן הם יתאימו אחד לשני ויצליחו להתחבר.
וכל זה נעשה בתוך או בסביבת המחבוא שלי.

יש כלל בטבע שכל דבר שמתאמץ,סופו להתעייף.
אני הכלל הזה.
מאחורי העיניים והתלתלים והמכנס/שמלה והידיים,מסתתר אדם עייף.עייף ממחבואים.
מאחורי הראסטה לשעבר והלב השותק,מסתתרת נפש שרוצה את השיחרור ואת השקט שבאנשים ואת הרוגע שבדממה ואת היופי שבמילים הנשמעות.
להתחבא כל הזמן,לעבור ממחבוא למחבוא,זה מעייף.מתיש.
כל חיי חלקתי עם עצמי מקומות חדשים להטמין בהם את עצמי עד יעבור זעם,עד יעבור הצורך להסתתר.
ואני יודעת שבסוף,גם בר תימצא את החצי שלה וגיא יטוס לחלל ותמר תקדם את קריירת המנגו שלה למשהו יותר מכניס ואני,אם לא אשנה תוכנית לחימה,אשאר עם עצמי ועם מילותיי,בתוך עוד מחבוא מוצלח שמצאתי לעצמי,מגרדת את הקיר ומחספסת מילים קטועות לעצמי.

אז מה,להיות קלישאתית עכשיו ולהגיד שהנה,הסוף הטוב שלי מגיע ואני מזהה כבר את זיקוקי הדינור ומחיאות הכפיים נעות לעברי בקצב מסחרר ואת סוף משחק המחבואים?
לא,זה לא קורה.
אבל לפחות אני יודעת שאין אפשרות להישאר כל כך הרבה זמן במחבוא כי לרוב,אשאר שם לבד,בלי אף אחד.

ובלחישה קטנה:
לפעמים,רק לפעמים,
יש מקום לאלוהים והוא מצליח להיכנס איתי למחבוא ביחד
ומסתתר איתי.שותק איתי.מנחם לי את הלב.

בְּוַדַּאי גַּם בְּמַחְבּוֹאִים,נִמְצָא.



...רחל יהודייה בדם
משהו את.
הכתיבה שלך, הנשמה.
וואו..זה מיוחדחלילוש
כמה רגש..מטלטל..
היה קצת עצוב לקרוא את זה אבל גם משהו שם נשמע חי, מבקש ומשתוקק.
הסוף מדהים בעיניי. תודה על זה
..אהבה.
את כל פעם שוברת שיאים של ואוו.
את ואוו אחד גדול.
..טעטע איתי(:

את פשוט..פף.

המילים רק יצמצמו.

 

אעאעאעאע תודה עליך ילדת פלא.

אני אוהבת.כל כך.

בוםאני ועצמי:)
זה מרפא..

וואו.
ואוופעם הייתי ניקית

זה ככ יפה

 

(ועצוב גם)

תודה לכם💜רק הפעם.אחרונה
...אני הנני כאינני

@געגוע~ הרבה זמן שלא כתבת לנו..

משתוקקים

שברי חרס ואור יקרותחוזר

רפאל, ששמו נחצב בלב התפילה "רפאנו השם ונרפא", חש שחייו הפכו לבית מלאכה נטוש, שבו האור היחיד הוא נורה דולקת בחצי כוח, תלויה על בלימה. הוא היה איש תורה ומעשה, שהאמין כי בניין הנישואין הוא מקדש מעט – והוא גילה, באיחור כואב, כי המקדש שלו נבנה על חולות נודדים.

בחירתו ברחל (כך נקרא לה), הייתה פעם ככוס יין משובח בקידוש של שבת: נוצצת, מבטיחה, ובריח משכר של אושר נצחי. כעת, לאחר עשור, נדמה היה שהיין החמיץ, והכוס עצמה הפכה לכלי חרס סדוק, שכל ניסיון למזוג לתוכו רגש נוסף גורם לנזילה איטית וכואבת אל תוך האדמה הצחיחה.

 

כשהיה מחפש את דרכו בין קפלי הגמרא, היה מוצא את "עץ החיים" – עץ יציב, מעוגן באדמת יראת שמיים. אך כששב הביתה, הרגיש כאילו נכנס למבוך קנים יבשים שכל מגע בהם מפיק רק קולות חריקה צורמים ודקירות קטנות. רחל הייתה עבורו כשמיים מעוננים בעונת גשמים שבוששו לבוא: הבטחה לרוויה, אך בפועל – רק אפור אינסופי החוסם את אור השמש.

הוא ניסה, שוב ושוב, "לשקם את הקירות". כל שיחה איתה הייתה עבורו כניסיון לחבר חלקי פאזל של שני עולמות שונים: הוא הגיש לה את הפינה שלו, המשוישת והחמה, והיא הניחה מולה קטע מתכת קר, חד ובלתי תואם. לא הייתה התנגשות גדולה, אלא חוסר מגע מוחלט, כמו שני נהרות הזורמים במקביל – קרובים מאוד, אך המים שלהם לעולם לא יתערבבו.

 

הציפייה שלו לבית מלא שלווה ותורה הייתה כאנייה עוגנת בנמל בטוח. הנישואין, לעומת זאת, הפכו לספינה המטלטלת בין גלי תשרי סוערים, גם כשבחוץ שרר שקט מוחלט. היא הייתה עבורו מפת דרכים הפוכה: כל צעד שלקח על פיה הוביל אותו הלאה מן המטרה, אל תוך שממה רגשית גדולה.

כשהיה יושב בבית המדרש, הלימוד היה לו "נר לרגליי" – בהיר, קרוב, ומאיר את הצעד הבא. בבית, ההרגשה הייתה כניסיון ללכת לאורו של כוכב רחוק מאוד, שאינו נותן אור ממשי אלא רק תזכורת כואבת למרחק הבלתי ניתן לגישור. המטפורה החדה ביותר שריחפה מעל ראשו הייתה זו: הוא חי חיים של צדיק במרתף, מוקף בקדושה פנימית, בעוד חלון המרתף שלו נפתח היישר אל רחוב סואן וריקני, שהוא אינו חלק ממנו, אך הוא כבול אליו.

 

בכל בוקר, כשענד את התפילין, הרגיש רפאל שהוא "קושר את עצמו לשמיים" באהבה ויראה. ובכל ערב, כשהתיישב ליד שולחן הבית, הרגיש שהוא "משחרר חבל" שאמור לחבר אותו לאדמה, רק כדי לגלות שאין שם קרקע יציבה לאחוז בה. זו הייתה הדילמה המרה שלו: הרצון להמשיך לבנות על יסודות רעועים, מתוך אמונה בכוחה של הקדושה, מול ההכרה שאהבה אינה רק "חיבור נשמתי" אלא גם "התאמה ארצית", ושלושתה אבדה מזמן.

 

כאשר הלך רפאל בדרכו הביתה, משתרך בין הבתים הירושלמיים, ליבו היה כמנורה שבורה בחדר חשוך: היא עדיין זוכרת את יעודה להפיץ אור, אך הלהבה הפנימית שלה רועדת על קנה, מסרבת להתרומם.

הוא נזכר ברחלי, זו שהייתה לו כאילן פורח לפני שנים, ימים בהם כל מילה שלה הייתה ניגון טהור באוזניו. היא הייתה עבורו "זהב טהור" המופיע בתיאורי המקדש, מבטיח שלמות ויופי שאין שני לו. אך החיים, כפי שגילה, הם לא תמיד מזהב.

 

הבחירה ברחל הנוכחית הייתה כהנחת אבן פינה של בניין – צעד חד-משמעי שאי אפשר לשנות. אך רחלי הראשונה, זו שאבדה, נותרה עבורו כתוכנית אדריכלית מושלמת שנגנזה, עליה הוא שב ומעיין בדמיונו, יודע שהיא לעולם לא תצא אל הפועל.

היא הייתה עבורו כבריכת מים צלולים במדבר צמא, מקור חיים שאותו החמיץ ברגע של עיוורון. כעת, כל מגע מחשבתי בו הוא בגדר "הצצה לגן נעול": יפה להפליא, אך אסורה לחלוטין. הוא למד לחיות עם הזיכרון הזה כעם "מכתב קודש" חתום: תוכן יקר וקדוש, אך שאי אפשר לפתוח ולקרוא שוב.

 

רפאל הרגיש כי הנישואין שלו הנוכחיים הם כ"שדה קוצים", שכל צעד בו דורש זהירות וכאב. רחלי האבודה הייתה "כוכב הצפון" שלו – מגדלור יציב שהראה לו תמיד את הדרך הביתה. כעת, אותו כוכב שקע מעבר לאופק, והותיר אותו לבדו להתמודד עם "שמיים שחורים" שבהם אין נקודת ייחוס אמיתית.

 

הוא הכיר בכך שאהבתו הישנה היא "חוב ששולם בדמעות": אין דרך להחזיר את הזמן לאחור, וכל ניסיון לחזור אל אותו רגש הוא כ"הפעלת שעון ישן" שאין בו עוד מחוגים. הוא יכול לשמוע את קול הטיקטוק של הזמן שאבד, אך השעה הנוכחית – והמציאות הנוכחית – כובלת אותו בהווה.

 

היה זה מאבק מתמיד בין "האמת הגדולה" של מחויבותו הדתית והמשפחתית, לבין "האמת הקטנה" של ליבו, שעדיין שמר על גחלת קטנה עבור אותו חלום ישן.

חברה הראתה לי. מה חושבים?שלום לך ארץ

משפחה יקרה!
ראיתי אותו רץ 
בדמי חייו, אחרי כלנית או כלב שובב
מנסה לחזר למרות המשבר
מצא אהובה בתוך הכאב
ראיתיו שטוף בזיכרונותיו על חבריו שאין הם עוד כאן

ולך אימא רציתי לומר
שאיתך אני אבלה
קרעתי את הדש
וישבתי על שרפרף
הלב שבור
שתיים מדם
ועוד אלפים, אלפים מהאומה הגדולה
ישבתי, ובכיתי, ונקרעתי לגזרים
את הלב שלי אפחד כבר לא ישלים
כעסתי, את העולם שברתי.
איתך אבא כבר לא דיברתי
דיברתי כמו אומללה
מה נראלך? אתה משוגע? אתה בכלל לא מבין מה לקחת!
רציתי לשבור אותך בחזרה
את הלב שלך. שלי. בעוצמה.
לנקום על מה שנלקח ולא אקבל לעולם
אבל נמשכתי אליך בחזרה
אל הלב של אבא
למרות שלקבל ממך כבר לא יכולתי יותר
 

אז רציתי לספר שהלב נשאר שבור. מרוסק לחתיכות.
גם אם את זה קשה לראות
אבל מה לעשות שכבר אמרת
"אין דבר שלם יותר מלב שבור"
אז אבא שתדע שלמרות הכל אני סולחת'ך 
גם אם מה שעשית לא צודק
כי מה לעשות אתה חכם פי אלף.

נב. אז אותך מדינה, עליך עדין חולמת.
בך אקים משפחה לתפארת.
אך תמיד אשאיר בך חותם
שעליך נקבר אהובי ולא חזר

היא כתבה, שומרת על זכויות יוצריםשלום לך ארץאחרונה
מדבראני הנני כאינני

מחפש מוצא, אולי איזו דרך

פתחתי פתח, האם יש בזה ערך?

שוב נפלתי, מי יקימני?

וכל כך התחננתי, פניך אנה ממני


מאמין בהסתר, בכל התפאורה

ואין עם מי לדבר, לזרוק בו מרה

ואם אשבר, כבר לא נותרה בי צורה

וכיצד אתחבר, אמצא כנגד עזרה


נזרקתי בבור, אין פנים אין אחור

רק עקרב ונחש, מעורפל מהשחור

שדים וקליפות, פרשת אחרי מות

מול עדשת מצלמות, תופפות עלמות.


והנפש במנוסה, מאלקים התביישה

המרחק שוב כיסה, ערוותה הלבושה

והוא קורא לה שובי, זהו שמה (מ)מכבר

שכחה זהותה, בשטטה במדבר.

"ולמוות לא נתנני"תמהון לבב
עבר עריכה על ידי תמהון לבב בתאריך י"ד בכסלו תשפ"ו 18:16

ראיתי כופר אחד, מת באיוולתו,

קרבן על מזבח מולדתו.

שורות שורות באו לסופדו ולבכותו.


 

"זה העלם! הצעיר בשנים – בכיר בניו של ריבון העולמים!

והוא כתכשיט בהיכלו! קדוש יאמר לו!"


 

ואני מהרהר...

הרי בחייו היה כה שחור,

ובמותו – הרב אומר: "אין כמוהו צחור!"

"אם פשע וסרח – כעת הריהו מלאך!"

"מותו – כפרתנו, מותו – כפרתו, ונפלאית נחלתו"


 

ואני??

אלוהים, יודע תעלומות

– האין אני כופר, פושע וסורח??

ומה לי בעולם כזה להיות גורלי כאורח

בשבט עברתך מזדעק וצורח?


 

אם גם למעלה יש ניסים ואנשים הופכים לקדושים

בגופה מחוללת

– לכזאת נפשי מייחלת.

ואם על כל פשעים יכסו חיים המשתתקים

– הנה כל סעיפיי משתוקקים.


 

אלוהים אתה ידעת,

גופי ונפשי – כבר שבורים...

אך רוחי ונשמתי עדיין רק אליך הם עורגים,

קח אותי אליך! כאותם ההרוגים.


 

אם זו המשמעות, להיות רק שלך,

טהור, נקי, דבוק בשלימות

– אני כבר לא יכול לחכות למות...

...רחל יהודייה בדםאחרונה
יש בזה משהו שמעביר רטט
...רחל יהודייה בדם

והפחד.

הפחד מהריק הזה.

הדבר הריק הזה שרוצה שאהיה כמוהו.

שאבלע בתוכו.

שאבלע את עצמי.

הפחד שיחזור.

הפחד שהוא שם.

אורב. עדיין מחפש אותי.

איזה נאמנות.

אנשים כל כך רוצים נאמנות כזו אה?!.

ואני רק רוצה שייתן לי. ייתן לי להישאר אני.

ייתן לי מקום. ישאיר אותי אני.

והפחד הזה נמצא שם.

ואני מרימה את הראש.

וממשיכה.

לתפוס מקום. שאני אני.

יפה. נסתר. גבוה.טויוטה

תודה.

יפייפה וכל-כך נכוןידידיה ג
...רחל יהודייה בדםאחרונה
תודה..
מנהל? אפשר להעביר שירשור שלי לפה?תמהון לבב

(שתיקה רועמת) - ריק ומוסתר

 

זה? במקום שיהיה בפורום השני

בלתי אפשרי 😐אני הנני כאינני
כנס להודעה שםארץ השוקולדאחרונה

תלחץ על עריכה, תלחץ על בחר הכל, העתק ואז תפתח שרשור כאן.

(אל תעשה גזור כדי שלא יימחק לך בטעות)


אחר כך אתה יכול שוב לערוך שם ולמחוק את התוכן

תנועהמוריה.

הידית עולה אט אט ובסיבוב יורדת מטה. ועוד סיבוב: למעלה במאמץ ודחיפה חזקה למטה.

היא מתנשפת, אבל לא פוסקת. זוהי מלאכתה ואין לה אלא לעשותה בלי להתלונן. כל יום היא כאן, ניצבת על המשמר. דוחפת, מסובבת, מסיעה את הידית שוב ושוב על צירה בסיבוב.

כל תנועה שלה, כל דחיפה ולו הקטנה ביותר מקדמת עוד ועוד את המנוע, כל סיבוב וחצי סיבוב, מניע את העצם. בסוף כל יום היא מאשרת, אכן נראית התקדמות. היא סוקרת בעיניים מצומצמות את המרחק בין המקום בו היתה בתחילת היום לבין המקום בו היא כעת לאחר עבודה של יום תמים. אז היא מתמלאת סיפוק ונחת. אז היא יכולה לפרוש לנוח, להרוויח בביתה עם היקרים לה ולדעת כי עשתה את מלאכתה להיום.

ישנם ימים שהכל חלק והסיבוב פשוט הוא, כאילו מעצמה מסתובבת הידית. לעומתם יש ימים שהידית שחוקה וקשה לה לאחוז בה, שהיד האוחזת עייפה, או שהגלגל כבד עד מאד. לעיתים קרובות קורה שידיים נוספות בוחשות איתה בקלחת, ומסובבות ידיות הפוכות. אבל כל אלו, כמו אינם נוגעים לה, היא מגיעה בכל יום בשעת בוקר מוקדמת, מתייצבת בעמדתה ומסובבת, והידית נעה, והסיבוב מניע.

היא לא מנסה להיאבק, היא לא מוכיחה לאיש דבר, היא נוכחת ומסובבת ומניעה. אף כוח בעולם לא יוכל לה, אף כוח בעולם לא ימנע ממנה למלא את תפקידה במסירות. אף כוח בעולם לא יעצור אותה מלסובב ולהניע.

ויש התקדמות, וישנה תנועה.

תמיד ישנה תנועה.

° ° °

אלוקי, נשמה נתת בי, והיא אינה פוסקת מלסובב ולקדם אותי.

אתה בראתה, אתה יצרתה, ונפחתה בי והיא מניעה אותי אליך.

כל זמן שהנשמה בקרבי מודה אני לפניך עליה.

מענייןיוני.ו.אחרונה

אולי יעניין אותך