מה תענו לבחורה (חילונית או לא) ששואלתekselion

למה צריך לשמור על צניעות?

 

 

שאלה שנתקלתי בה לא פעם ולא פעמיים..

ומסתבר שזה סוג של trigger עבור הרבה בנות כי כביכול "למה אנחנו צריכות לסבול בגלל שאתם לא יכולים לשלוט על עצמכםם!??!"

הייתי עונה שאני שומרות צניעותהכול לטובה!

לא בגלל שאני צריכה לשומר שהבנים לא יכולים לשולט  אלא בגלל אני עצמי שאני מרגישה שאני ככה מכבדת את עצמי!

ומכבדת את הסביבה שלי אבל בעיקר את עצמי

אני שומרת1234אנונימי
צניעות כי זו ההלכה.
ואני לא לובשת חשוף, כי זה עניין של כבוד עצמי
זה ממש לא "צריכות לסבול"שושיאדית

הייתי עונה לה, ברור.

 

מעצימה את הזהות שלה כאישה, ומעצם זה, לתת לה להבין לבד, שהיא ראויה לכבוד, בין השאר, גם ע"י צניעות, נפשית ופיזית.

 

לתת לה להכיר בערך העצמי שלה ומתוך כך היא תרצה מאליה לשמור את המראה והיופי שלה למי שצריך את זה, ולא לכל בר-נש בחוצות.

 

לא יודעת מאיזו רמה זה נקרא טריגר, אבל מה שכן, השאלה הזו הייתה מביאה אותי איתה לדיון בנושא. (לא ויכוח)

 

הייתי מבקש ממנה להסתכלבייניש נח
איך חברות כנסת, שופטות, שוטרות, ונשים שמכבדות את עצמן מתלבשות. אחר כך אבקש ממנה להסתכל איך ברמניות ובנות שמשתמשות בגוף שלהן כדי להשיג כסף (שחקניות ודוגמניות במקרה הטוב) מתלבשות.

בתור גבר אני לא אלך במכנס קצר וגופיה ברחוב כי זה זול
יש גם את ערך הצניעות- הדברים הכי יפים וטובים הם דברים אינטימים וסודיים.
וכמובן כי זאת ההלכה
ואם את רוצה שבנים יסתכלו עליך בתור בחורה בעלת אישיות ועומק ולא כמו שמסתכלים על סטיק. אם את רוצה שלא יחפיצו אותך אל תחפיצי את עצמך.
^^שושיאדית

כתבת ממש יפה ונכון.

ככה ה' ציווהadvfb

כמו כל מצווה, המחוייבות הראשונה היא לא בגלל משהו אחר אלא בגלל זה.

לדייק: ככה חז״ל פסקו.כינוי-לרגע
ה׳ לא פירט את אורך הבגדים…
לא מקבל את הדיוקadvfb

ה' ציווה - וחכמים גילו לנו מה הוא ציווה בדיוק.

עדיין זה הוא זה שציווה.

אין ויכוח על התוקף. בית שמאי לעומת בית הלל - אלו ואלו דבריכינוי-לרגע
א-ל-וקים.

אבל עדיין אלו הדברים של בית שמאי ובית הלל.
של הראשונים והאחרונים לאורך הדורות.
לא של ה׳.

הקב״ה לא הגדיר ששרוול מתחת המרפק וחצאית מתחת לברך זה בסדר, ושרוול מעל המרפק זה לא בסדר.
אלו ואלו דברי... מה??advfb

אלו ואלו דברי א-להים חיים.

משמע - מה שהלל ושמאי אומרים, זאת לא דעה אישית שלהם... אלא של ה' בכבודו ובעצמו.

אתה מבין אחרת את האמירה 'דברי א-להים חיים' על דיבור של בן אנוש?

נשאר באי-הסכמה.כינוי-לרגע
בפרט שזה גולש ומתרחב לדברים מהותיים בחיינו.
יש פסקי הלכה שנוגעים במהות החיים, הבדלים תהומיים בין השקפה חרדית מול השקפה דתית לאומית בנושאי דת ומדינה - ואי אפשר לטעון שהקב״ה בכבודו ובעצמו מוציא הנחיות שונות וסותרות.
מצויין להשאר באי הסכמה - חשובה לי הבהרהadvfb

לא טענתי שהקב"ה בעצמו מוציא הנחיות תמיד.

טענתי שההלכה לפרטיה היא דבר ה'

הרבה שלוחים יש למקום.. חלק מהשלוחים הללו אלו ת"ח שעוסקים בתורה ומבררים את דבר ה'

גם אחרי שההלכה יוצאת ממוחו ופיו של ת"ח - דבר ה' היא.

מסכים עם advfbבייניש נח
חצאית מתחת לברך זה דאורייתא וזה לכל הדעות. כמו שמלאכת בורר אי איסור דאורייתא בשבת למרות שהיא לא כתובה. זה ציווי ישיר מה' בתורה שבעל פה שגם היא ניתנה בסיני
מה שבא לךבייניש נח
רק אומר שדיונים יכולים להיות מהנים ומחכימים
הקב"ה נתן לאדםנקדימון
להיות שותף בתורה. ישנם כללים להפעלת המנגנון התורני - אם האדם עמד בהם אזי הדברים נחשבים תחת ההסכמה של הקב"ה וממילא הם דבריו. הוא בעצמו נתן דברים רבים לאדם לקבוע ולהכריע. הוי אומר דעתו תהיה נוחה בין כך ובין כך, ובתנאי שזה יתהווה דרך המנגנון
לא כל כך הבנתי מה אתה אומר...בייניש נח
אבל זה נשמע לי טיפה סותר את העובדה שה' נתן לנו תורה שבעל פה בהר סיני... הוא בעצמו, חזל בגמרא ובמשנה רק כתבו את דבריו ולפעמים הסמיכו את זה לפסוק אך זה דבר ה' ישירות כמו "בראשית ברא ה' את השמים..."
לאנקדימון
תושב"ע היא לא פשוט עוד פרטים שעברו בעל פה. חלק זה אכן פרטים, חלק גדול זה כללים ומתן תוקף לסברא האנושית להכריע.
ממליץ לראות בספר ׳נצחוני בני׳ של הרב אמנון בזק.
תגובה יפה. אך כיוון שהפנת לספרו של הרב אמנון בזק, והואכינוי-לרגע
בעל השקפה דתית לאומית (רב בישיבת ההסדר באלון שבות ובמכללת הרצוג שם) - לא תוכל לשכנע חרדים בהשקפה זו.

הרי ההשקפה הדתית ומכלול האמונות והדעות הנובעות מהשקפה זו, היא משהו כל כך עמוק, לא דבר שאפשר לשכנע לעבור מהשקפה להשקפה במחי קריאת ספר של רב המחזיק בהשקפה שונה משלי. ן

הבעיה שחושבים שמדובר רק בהשקפהנקדימון
לא מדובר בהשקפה אלא בעובדות.
כל הספר הוא בעצם אוסף מקורות ענק מדברי רבותינו הראשונים והאחרונים. זה ממש לא במחי ספר, אלא בעיון ממשי.

יותר מזה, הטענה שלך שהכל נמסר מלכתחילה וחז"ל *רק* הסמיכו לזה פסוק כדי שייראה אמין זו עצמה דעה יחידנית מאוד שכמדומני נמצאת רק אצל רלב"ג. הוא נדחה מכל וכל, שכן הוא דוחק ודוחק כדי להעמיד ככה.
לא נראה לי שיש רב חרדי שבאמת טוען שכל העושר התורני וההלכתי נמסר לפרטי פרטים בסיני, ובמהלך הדורות רק הסמיכו לזה. וודאי שחז"ל הכריעו בעצמם וחידשו בתורה ממש, רמנם ברגע שהקב"ה התיר את זה אזי וודאי שמסקנתם היא דבר ה׳. גם אתה עצמך הבאת בתגובה אחרת את הרמבם שהוא סייעתא חזקה לכך.
אני לא טענתי שהכל נמסר מראש. להיפך. על זה הויכוחכינוי-לרגע
שלי מול הניק בייניש נח.

אנו טוענת שההלכות של צניעות, נושא שרשור זה, הם מפי חז״ל ולא מפי ה׳.

לדייק: ככה חז״ל פסקו. - צעירים מעל עשרים
קודם אגידבייניש נח
שאני לא מסכים עם מילה ממה שכינוי לרגע אמר...
דבר שני אני דתי לאומי ואני נצמד למקורות ואם הרב אמנון בזק מביא סקירה של מקורות אז אני אקבל את דבריו. אבל קשה לי להאמין שתפילין. הלכות שבת. 4 המינים. ועוד ים הלכות יכולות להלמד מהפסוקים.

"יותר מזה, הטענה שלך שהכל נמסר מלכתחילה וחז"ל *רק* הסמיכו לזה פסוק" זה ממש לא מה שאמרתי. שוב מוזמן להסתכל בהקדמות הרמב"ם ולהבין על מה דיברתי
אמרה… לא אמרכינוי-לרגע
אבל הנושא כאן בשרשור הוא צניעות.
לא הלכות והנהגות של תפילין, שבת, 4 מינים, לא תפילות - שאין בהם את השונות הרבה של מנהגים והשקפות בין מגזרים - פאה נוכרית למשל.
דבר ראשון סליחה.בייניש נח
שאמרתי בלשון זכר

דבר שני אני בהלכות דאורייתא ההפרש בין אמוראים הוא קטן בית ראשונים הוא אפסי ובין פוסקי ההלכה של דורנו הוא כמאת כלום
אין שום דעה שאומרת שהתורה מתירה לאישה לחסוף חלק מהירך שלה.

"השונות הרבה של מנהגים והשקפות בין מגזרים - פאה נוכרית למשל" בנוגע לזה אני שם על זה פס אחד גדול, לא פוסקים הלכה על פי מיגזר. ... אבל זה כבר דיון אחר וארוך הרבה יותר
ממליץ לקרוא הקדמות הרמב"םבייניש נח
הספר הכי פשוט ויסודי שיש...
תושב"ע רובה המוחלט זה "עוד פרטים שעברו בעל פה". מעבר לכך נתנו דרכי לימוד פסיקה והכרעה.
רק מה שכתוב בתורה שבכתב זה צווי ה?Monica Geller
ה׳ גם לא פירט מה זה ״טטפת בין עיניך״..
שלושה סוגים של הלכות יש בתורה שבעל פה - רמב״םכינוי-לרגע

הרמב"ם בהקדמתו לפירוש משניות, מביא שישנם שלושה סוגים של דינים שנכללים ב"תורה שבעל פה":

1) הפירושים המקובלים ממשה שיש להם רמז בכתוב או שאפשר ללמדם באחת מי"ג מדות שהתורה נדרשת הם. בחלק זה, לא נפלה מחלוקת בין החכמים כלל, כיון שהמסורת היא ברורה ולא נשתכחה.

2) הדינים שבהם אמרו שהם הלכה למשה מסיני, שאין בהם רמז במקרא, וגם בדינים אלו אין כל מחלוקת.

3) הדינים שנלמדו באחת מהי"ג מדות, ולא מתוך מסורת (ואולם עצם דרך הלמידה, כלומר הדרך "להוציא" את הדינים מתוך מה שרמוז בפסוקים, היא מסורת ממשה רבינו בסיני, אבל לא הדין עצמו), ובהם לעיתים נופלת מחלוקת, ונפסק בהם הדין כדעת הרוב לפי הכלל שהתורה עצמה קבעה, שכאשר תהיה מחלוקת בין החכמים ביחס לדינים אלו, אזי הולכים :"אחרי רבים להטות".

תורה שבעל פה – ויקישיבה

ספציפית לתפילין, שהזכרת - כידוע יש תפילין של רש״י ותפילין של רבנו תם (נכדו של רש״י).
הרוב מניחים של רש״י ויש שנוהגים להניח את שניהם.
הערה על גבי האחרים שענונקדימון
אני אוהב לשיר בקול גבוה וצורם. למה אני צריך לשתוק ולסבול בגלל שאחרים לא יכולים לשלוט בעצבים שלהם?

אני חושב שאולי קודם כל צריך להכניס לדיון את עצם ההדדיות בין בני אדם. העובדה שמישהו לא יכול לשלוט בדברים מסויימים בעצמו הם לעניות דעתי דבר שיש להתחשב בו. עד כמה? מתי? במה כן ובמה לא? כל אלה ושאלות נוספות הן טובות וחשובות, אבל עצם יחסי הגומלין הוא דבר שצריך להניח על השולחן מצד עצמו. אם לא כן, מה יועילו כל ההסברים? סוף סוף ככה היא רוצה וזהו.. לכן לדעתי יש תנאי מקדים לדיון
עצם המחשבה,ד.

שכאילו "בגלל שאתם לא יכולים לשלוט על עצמכם",

 

כבר מראה על הבעייתיות בצורת ההסתכלות של השואלת.

 

צניעות, זה קודם כל כבודה של הבת עצמה. מה במרכז, האדם, האישיות, הוא תצוגת הגוף.

 

מי שלא מבינה את זה, צריך לדון איתה בנחת על עניינו של האדם. על הנשמה, השכל, הגוף. המקום של כל דבר.

 

צניעות, אמורה להיות תחושה טבעית. כשזה לא כך, צריך קודם כל לטפל בזה.

 

 

וגם מהבחינה שהיא מדברת עליה, הרי זו העמדת פנים. לא פעם, אלה ששואלות דברים כאלה, אינן בנות שאין להם דבר וחצי דבר עם בנים. 

אז הן מצד אחד רוצות לשחק עם הצד של משיכת תשומת הלב החיצונית כשנוח להן - ומצד שני להיתמם "בגלל שאתם"... וממילא, זה גם לא ענין של "שליטה". ברגע שהיא מכירה שיש איזושהי אפשרות של משיכת תשומת לב כך, וזו כמובן תשומת לב על הצד הנמוך והחיצוני, אז גם מהבחינה הזו, התביעה לצניעות היא להשאיר את היחס לבני האדם על הרובד של יחס לבני אדם, לאישיות. ולא לנצל צד טבעי שבבני אדם, לייצור איזשהו נסיון משיכה אל הצדדים החיצוניים גם לזמן קצר.

 

[אגב, יש גם תלונות של בנות לפעמים על כאלה ש"מומחים" בלצוד בחלקת לשונם. גם אז הן יקבלו שמה הם אשמים שהן לא שולטות על עצמן?... יש אצל האדם צדדים טבעיים שנועדו למטרות טובות. בפרופורציה נכונה. ויש אחריות לא להכשיל אלו את אלו]

הייתי עונה לה שתשאל על זה בת ⁦תפוחית 1
זאת ממש לא הסיבהMonica Geller
עבר עריכה על ידי Monica Geller בתאריך י"ב בסיון תשפ"א 02:32
אנחנו מצווים על צניעות גם כשאנחנו לבד / בין בני המין שלנו.

ואני אומרת ״מצווים״ כי גברים מצווים כמו נשים, אמנם בחלקים שונים אבל גם להם יש קוד לבוש שה׳ ציווה.

למה?
הסיבה הראשונה היא שככה ה׳ ציווה. ״קדושים תהיו״ והצנע לכת״

ולפי ההגיון - זה שומר על הכבוד שלנו, כמו שכתבו יפה למעלה, אנחנו בני מלכים, נציגים של אלוקים בעולם הזה ולכן יש לנו קוד לבוש מסויים ואצילי. וזה לא רק ליד אנשים אחרים, אלוקים בכל מקום וצריכים להיות צנועים גם בפניו.



יש את העניין של ״לפני עיוור לא תיתן מכשול״ שתקפה לגבי כל מצווה והיא לא הסיבה העיקרית.
יצא לי לענות לבנים חילוניים ככה-ברגע קטן עזבתיך
ואני מניח שזה אותו דבר גם לבנות וחילוניות-
התורה, מתוך ההכרה של גודל ועוצמת החיצוניות של האדם- הגוף שלו- מצווה אותנו לכסות את הגוף. כי אם הגוף יהיה מגולה יהיה קשה מאוד להתמקד בעיקר האדם- נשמתו, נפשו וכו'. ולכן יש הלכות צניעות בכללי, גם לגברים, וכמו שכתבו פה גם כשאדם נמצא לבדו.
ההבדל בין אישה לאיש ברמת הכיסוי וכו' נגזר מהבדלים מהותיים כללים בין אישה לאיש, שאני לא יודע לומר אותם במספיק דיוק, אבל יש שיעורים על הדברים האלה..
מספיק לראות לאן הצד השני מגיע. עיין ערך בגד ים לבנות. השםחסדי הים
ישמור.
היית רוצה לראות תמונות של סבתא שלך איך שמתלבשים היום?
לא הבנתי בכללראשיתך
סבתא שלי רואה במציאות איך מתלבשים היום, ואני רואה תמונות שלה מפעם ואין כל כך הבדל.

לאן הצד השני מגיע?
התכוונתי לצד החילוניחסדי הים
זו התשובה:נראה.לאחרונה

א. כבוד האשה מהפן האמוני: כי בת של מלך לא הולכת במחילה מכבודכם עם מחשוף ומיני.

ב. כבוד האשה מהפן החברתי: אשה שמכבדת את עצמה לא צריכה להפוך לאובייקט מיני. 

ג. מציאות זו מציאות - אשה זה דבר מושך, ואתן צריכות לתת לנו קצת רוגע. זה לא הגיוני מה שהולך היום. אתן יודעות כמה זה קשה לא להסתכל עליכן?! בכל פעם שאשה שלבושה בצניעות עוברת לידי אני מחזיק את עצמי בכח לא להסתכל ועוד יותר פי אלף כשאשה שלא לבושה כמעט בכלל עוברת לידי אני מרגיש כאילו אני עוצר סלע להתרדר בהר. אתן לא מרחחמות עלינו?! לחילונים זה לא משנה כי הם גם ככה נותנים לסלע להתדרדר, אבל זה לא האידיאל! בעיקרון אנחנו צריכים להחזיק את הסלע, אז טיפה חמלה מצידכן לא תזיק. 

אני חושב שהתשובה צריכה להיות בשני כיוונים מרכזיים:והוא ישמיענו
עבר עריכה על ידי והוא ישמיענו בתאריך י"ב בסיון תשפ"א 12:47

א'. צניעות זה מטרה בפני עצמה ולא רק אמצעי. צריך להעמיק בלימוד מידת הצניעות והקשר שבין הלבוש החיצוני לבין העולם הפנימי שלנו. אז נגיד שבאמת היא לא צריכה לשמור על הצניעות בגלל הגברים, אלא בגלל עצמה, כדי לשמור על העולם הפנימי שלה. (לא מרחיב על זה כעת, אבל אפשר..)

 

ב'. "למה אנחנו צריכות לסבול בגלל שאתם לא יכולים לשלוט על עצמכםם!??!"

- תשובה: השאלה מבוססת על בסיס מוטעה. צריך לשנות את צורת החשיבה.
הבעיה המרכזית היא התפיסה בה כל אחד חי לעצמו, ואם אני מקריב מעצמי למען אחרים אז אני בעצם סובל ולכן פראייר. צריך לשנות את התפיסה הזו בה כל אחד חי לעצמו ורק נזהר שלא לפגוע בשני (מיסודו של קאנט). הדרך הנכונה היא להבין שאנחנו חיים בסירה אחת, אבל לא רק זה - מה שנותן לי את הערך האמיתי בחיים זה החיבור אל הכלל. לחיות לבד במנותק מהכלל זה לא אושר אלא סבל, גם אם אני לא ארגיש את החולי הזה בהתחלה כיוון שאנחנו שקועים כיום במחלת הפרטיות של הליברליזם. ולעשות משהו למען אחרים זה בדיוק ההיפך מסבל. אז, למה אנחנו צריכות לסבול בגלל שאתם לא יכולים לשלוט על עצמכם? בגלל שהתרגלנו שלהקריב מעצמנו בשביל אחרים זה סבל. 

(למה מותר לי לכתוב את זה? כי גם אני, למרות שנבראתי גבר, משתדל ללכת לקראת אחרים. לאו דווקא גברים.
כבני אדם אנחנו מחוייבים בערבות הדדית וברגישות כלפי הסובבים אותנו..)

 

משני הכיוונים הללו צריכים להתקיים תהליכים יסודיים בחשיבה הכללית.
אני חושב שהרחבתי (אם כי לא לגמרי). ניסיתי לכתוב בקצרה יחסית.. לא לגמרי הלך..

למהCherry

אני צריך להמתין ברמזור אדום רק כי כמה הולכי רגל לא מצליחים לתזמן את החציה שלהם לבד?

למה יש נכים שמתפרנסים על חשבוני רק כי הם לא מסוגלים לעשות את זה לבד?

למה אסור לי לפטר אישה שיצאה לחופשת לידה? שתסתדר לבד.
 

כן! אנחנו חלק מחברה!

 

תכל'ס צריך לקיים את הלכות צניעות כי זו ההלכה,

אבל גם אם ההנחה שטעם המצווה הוא לצמצם את המתח המיני, נכונה,

אז כן, לפעמים אנחנו משלמים מחיר אישי לטובת החברה.

לא ראיתי את התגובות לפני, אבל כתבת דברים ממש יפיםוהוא ישמיענו


...אור וחיים

אם אתה מדבר עם חילונית, תגיד לה שלפחות תלך כמו גברים חילונים. הצורה שחלק מהנשים החילוניות הולכות כיום, זה מבוזה בצורה שאין לתאר. אם הן היו הולכות לפחות כמו גברים, עם חולצה קצרה, ומכנס קצר (ולא מכנסון), המצב היה הרבה יותר נורמלי.

 

זה בלי קשר להלכה, זה פשוט מוסר בסיסי אנושי לכסות את הגוף במידה מסוימת משום כבוד, ולא לחשוף אותו בצורה כל כך קיצונית. אין לי מושג איך הן לא מרגישות שום בושה לחשוף ככה את הגוף ברחוב, לכל אדם יש רגש טבעי של בושה לא לחשוף את הגוף יותר מידי במרחב הציבורי. 

לפי דעתי הכי חכם לתת לבנותינו להתלבש כמו עדן אלנה בסוףחסדי הים
השיר שלה.
זה יתן לבנות רק כבוד והדר.
ה' ישמור!😅
תשאל אותה מה היא חושבת על חבר כנסת שהיה בא לעבודה בתחתוניםבסדר גמור
לא צריך להגזים. בפרט שגם שרוול קצר מעל המרפק לא צנועכינוי-לרגע
מבחינת גידרי הצניעות.
דבר ראשון אני לא חושבת שאתה צריך להסביר לההפי
אלא עדיף שאישה .
לשמוע את זה מגבר נשמע לי מגוחך .
דבר שני אני מאמינה שהיא מבינה לבד.. כמו שיש בציבור החילוני קוד של צניעות.
אי אפשר לבוא לבית ספר בכל בגד .. ואי אפשר לבוא לעבודה וכו' למה?
כי זה לא מכבד מספיק.
זוכרת את התלהמות המכנסונים?בסדר גמור
מסתבר שהגבולות נעלמים עוד ועוד..
והילדים וילדות במיוחד הופכים להיות אובייקטים מיניים בשיטת הצפרדע בסיר
האמת שזה לא הכי קשורבנש"קאחרונה

תכל'ס יש הלכות צניעות גם לבנים וצריך לשמור על צניעות בסיסית גם כשאף אחד לא רואה אותנו, אז זה לא רק כי אדם זה או אחר לא יכול לשמור על עצמו...

דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משהאחרונה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודדאחרונה
לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo

צריך ללחוץ על שיחות אישיות בתפריט הצד ולא בתוך הכרטיס האישי

אכן זה מבלבל

תודהבחור עצוב
בינתיים נעלמו לי כל השיחות האישיות. 
כנראה המשוחח השניoo

העביר להסטוריה

אם לוחצים על 'הסטוריה' רואים את כל השיחות הסגורות

לא נוראבחור עצובאחרונה
זה לא באמת חשוב 
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה

אולי יעניין אותך