-~-~-פעולות כניסה!-~-~-נעמה*
בס"ד

אנחנו נמצאים בשיא התקופה של הכניסה להדרכה,
וכולם מחפשים- פעולת כניסה!
אז למה שלא נעשה כאן שירשור מרוכז של פעולות כניסה/צ'ופרים וכו'?

יאללה.. מוזמנים להעלות פעולות.
ואם כבר- אז אפשר בהחלט גם פעולות עזיבה- רק לציין בכותרת..

בתקווה לשיתוף פעולה
רעיון טוב...קפיץ..שיראל:)
הנה שלי--יורבית
היא הייתה מצויינת! לא צריך לזכור את מהלך הפעולה- וזה מוריד הרבה מהלחץ..
 
הבסיס של הפעולה היה חבילה עוברת [עם שירי בני-עקיבא. ]
המשימות שהיו בפנים:
# "שוברים את הקרח"- מקפיאים שוקולד בתוך קרח [לא מסובך כמו שזה נשמע.. שמים חצי מהמים ושוקולד (עם הנייר כסף) ומקפיאים, ואז מכסים במים ושוב מקפיאים.] ואז מעבירים את זה בין כולם וכל אחד צריך להחזיק ת'קרח כמה שיותר זמן ובאותו זמן להגיד כמה שיותר דברים על עצמו.. ובסוף מגיעים כמובן לשוקולד.
# עושים שאלון עם כלמיני שאלות מצחיקות, כל אחד צריך למלא ואז קוראים ת'תשובות בעילום-שם וכולם צריכים לנחש מי זה.
# "אכלת אותה"- מכסים לחניכים את העיניים ונותנים להם קקאו, מרגרינה, סוכר וכו' ואומרים להם לנחש מה זה. ואז יש ת'סיפור על העוגיות [חיפשתי ב-2 האתרי חב"ב ולא מצאתי!]- אם אתם מכירים.. שכל מצרך הוא לא טעים כשהוא בפני עצמו, אבל כשכולם ביחד יוצא משהו טעים.. וככה זה השבט. אם נהיה ביחד יהיה לנו כיף ויהיה לנו הרבה יותר כח מאשר כל אחד לחוד! ואז כמובן- מכינים עוגיות/כדורי שוקולד.. [אנחנו בגלל בעיות טכניות פשוט הכנו שוקו והבאנו להם.]
# נותנים לכל אחד טופי וכל אחד- לפי הצבע שהוא קיבל- צריך לעשות משימה: להגיד משהו על עצמו שאפ'חד לא יודע, לשיר שיר, לספר בדיחה וכו'..
# בסוף נתנו להם דף קשר וצ'ופר של "אנחנו לא ראש העיר"..
 
אולי היו עוד, אבל אנ'לא זוכרת.
 
עוד רעיונות למשחקים:
# "never".
# אמת ושקר- כל אחד צריך להגיד על עצמו 2 משפטים, אחד נכון ואחד לא, והשאר צריכים לנחש מה נכון ומה לא.
# לעשות סוף הדרך או מש'ו דומה..
# להכין סלט-פירות. [כמשל לשבט.. כמו העוגיות.]
 
 
ב"הצלחה לכולם!
אויי- שכחתי..יורבית
את ההשראה לפעולה לקחתי כמדומני מהשרשור בתח"ב.. אז קרדיט.
|מקפיץ|יורבית
תכניסו לפה! אל תפתחו סתם שירשורים חדשים..
חפש ת'מטמוןgross
עושים חפש ת'מטמון (עדיף עם מישהו שאומר להם שהוא המדריך שלהם) ובכל תחנה שמים גם מרכיב של כדורי שוקולד (או כל דבר אחר שאפשר להכין ביחד) ובסוף הם מגיעים לסניף, פוגשים את המדריכים האמיתיים ומכינים ביחד כדורי שוקולד. (אפשר גם להכניס להם שצריך את כל המרכיבים=כל החניכים כדי שיהיה שבט טוב!)
סוף הדרך..מיטל
מתחלקים ל-2 קבוצות.. ובכל תחנה שהם מגיעים יש חתיכת פאזל שצריך למצוא (בנוסף לאיזשהי משימה חברתית מגבשת) ובצד אחד זה פאזל ובצד השני לאן ללכת..
 
בסוף כל קבוצה מנסה להרכיב את הפאזל שלה אבל מגלה שזה רק חצי פאזל.. קיצר הם צריכים להרכיב את הפאזל ביחד וכתוב שם מסר כלשהו (חח אני כבר לא זוכרת.. זה היה לפני שנה +)
עוד רעיונות למשחקים-נעמה*
- שוב, הרעיון של הפאזל שחסרה בו חתיכה. מסר- כל אחד בשבט חשוב, כולם תורמים, בלי זה השבט לא שלם.
- כולם עומדים על כיסאות בטור וצריכים להגיע לצד השני של החדר. מסר- בזכות שיתוף פעולה אפשר להגיע למטרה.
- כולם עומדים במעגל-צמודים, ומישהו מבחוץ צריך לפרוץ למעגל. המטרה- לא לתת לו להכנס. מסר- כשכולם מאוחדים שום דבר לא יכול לפרוץ אותם. [הפעולה מתאימה רק לשבטים נפרדים.. לתשומת ליבכם.]
 
 
ו- רעיונות משירשורים קודמים. [מוזמנים להוסיף עוד!]נעמה*
מאגר הפעולות הראשימשה
(כן, אני מנסה לקדם אותו)
 
פעולות מכל הסוגים ומכל המינים
פעולות בערוץת 7משהאחרונה
לשרשור הפעולות המרכזי של פורום בני עקיבא בערוץ 7
 
(הודעה זו נכתבת בעיקר לטובת מנועי חיפוש)
לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך